Genoeg, drie jaar geleden had ik daar een 9 jaar oude Primera 2.0 voor, die nog in uitstekende staat was.quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:59 schreef PushyGurl het volgende:
ja maar goed 3000 tot 4000 euro is niet zo gek veel
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Genoeg, drie jaar geleden had ik daar een 9 jaar oude Primera 2.0 voor, die nog in uitstekende staat was.
Enige punctuatie mag ook wel...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:05 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindprima
Van een habbi-babbi Daewoo die nieuw 8000 euro is, verwacht ik niet dat het na 9 jaar nog veel is, maar een degelijke middenklasser rijdt na 9 jaar nog primaquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:05 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
goed anders kijk een op marktplaats..en 9 jaar ja maar goed als jij het niet oud vindprima
Ga ik ook nog wel doenquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:10 schreef Alicey het volgende:
Je zou eens bij wat occasion dealers bij je in de buurt kunnen langs gaan en kijken wat ze hebben. Je kunt je dan een beetje oriënteren op wat er mogelijk is en misschien zie je ook wel iets waar je zelf niet direct aan gedacht had.
Ook een optie, had ik nog niet aan gedacht!quote:
Rover, nog nooit gereden. Is het wat? Lijkt me een beetje te comfi rijden, waardoor ie weer belabberd bochtengedrag heeft enzo...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:53 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]
3.995
Rover 2.0 clt V6 Prestige (Full option) automaat!
Ja, op zich ben ik wel fan van Subaru, maar het nadeel van die Impreza's is dat de vlotte versies vaak van die afgeragde patserbakken zijn... Als er eentje te koop is van de eerste eigenaar, die een mannetje van 78 is, dan zou ik hem zo kopenquote:
Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:02 schreef Bart het volgende:
Rover, nog nooit gereden. Is het wat? Lijkt me een beetje te comfi rijden, waardoor ie weer belabberd bochtengedrag heeft enzo...
Bronquote:Het rijgedrag is bekend; de Rover 75 is een comfortabele reiswagen die in bochten best een beetje wil hangen. Hij stuurt mooi direct en laat de chauffeur aardig voelen wat er tussen weg en wiel gebeurt.
Ja joh!quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Overigens is de Rover bovenstaande gewoon een Honda met Rover design.
Een benzine met 3 ton op de teller is me iets te gortigquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:20 schreef SicSicSics het volgende:
[ afbeelding ]
Voor als je een beetje hendig bent! Kleine schade aan de voorkant.
Bron
Met autotelefoon!
[ afbeelding ]
Oh ja? Dat is interessantquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Overigens is de Rover bovenstaande gewoon een Honda met Rover design.
Zover mijn autohistorie bekend, heeft rover enige tijd samengewerkt met honda.quote:
Accord trekt me ook wel erg aan, degelijke auto en nog mooi ook. Maar verbruik is dus wel hoog? Dat is dan wel weer een nadeel, alhoewel we er niet bijster veel mee zullen rijden (voor mijn werk heb ik een dienstauto en vrouwlief gaat met het OV), dus dat is op zich niet een hele grote ramp. Die VTEC's zijn op zich niet slecht, maar hebben pas bovenin echt lekker veel vermogen. Ik heb liever een gewone 2.0, die heeft onderin al wat meer kracht. Lekker schakellui rijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:32 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zover mijn autohistorie bekend, heeft rover enige tijd samengewerkt met honda.
Maarreh what about the accord? de 23 is wat prijzig, een 1.8vtec is goedkoper, maar heeft prima prestaties. (weegt wel 1300+kilo). Zelf reed ik een civic 1.5 vtec-e, vijfdeurs uit 2000. Deze zet de zelfde prestaties neer als de accord 1.8. Verschilletje: De 1.5 vtec rijdt 1 op 15 en de 1.8 accord rijdt 1 op 10![]()
Mijn Broer rijdt een Honda Accord uit 1999 Ik vind het een Heerlijke auto.
Enige grote nadeel welke we hebben ondervonden: Storing in het electronisch circuit van de Deurvergrendeling waardoor niet alle deuren tegelijk openden of sloten.
En een Civic 1.8 VTEC niks? kost wat, maar je rijdt met een rappe, kleine jap rond (170 PK)
Mja, die vallen nog wel mee inderdaad. Zat met dit formaat in gedachte bij een Civic, en dat is wel te kleinquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:40 schreef MdMa98 het volgende:
Deze te klein? Met gezin pas je er prima in, geloof me ik heb er eentje gereden (3 jaar lang)
Dat formaat is idd not done, en 99% is afgeragd met spoilerwerk.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:44 schreef Bart het volgende:
[..]
Mja, die vallen nog wel mee inderdaad. Zat met dit formaat in gedachte bij een Civic, en dat is wel te klein
Goede tipquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Volvo V40?
Interieur interesseert me niet zoveel, hij moet goed rijdenquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:49 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Goede tip![]()
Heb er zelf ook voor gekeken, enkel moet je het interieur mooi vinden.
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?quote:
Ik ga zelf binnenkort van baanwisselen alleen heb ik dan waarschijnlijk geen auto vd zaak meer.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:49 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Goede tip![]()
Heb er zelf ook voor gekeken, enkel moet je het interieur mooi vinden.
Naar het schijnt kan er e.a met ophanging stuk gaan, maar mocht dat verholpen zijn (denk het wel bij de meeste) dan heb je idd een prima wagen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?
Zie marktplaatsquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:53 schreef Bart het volgende:
[..]
Zijn die nog een beetje betaalbaar? Ook qua onderhoud enzo?
Nee nog niet, eerst even kijken waarin ik allemaal wil gaan proefrijden, daar is dit topic voorquote:
De hoef.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:54 schreef MdMa98 het volgende:
Ik zie dat je ook uit alkmaar komt, geinig welke wijk?
Ik wil geen foute Alfaquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Deze nemen, krijg je geen spijt van:
http://link.marktplaats.nl/286557867
quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef KhaZ het volgende:
Deze nemen, krijg je geen spijt van:
http://link.marktplaats.nl/286557867
quote:
Ik vind ze er echt niet uitzien. Verder zie ik ook altijd foute types in Alfa's rijdenquote:
Jammer, had ik nog niet naar gekeken. Maar misschien een 626 wel? Weet niet hoe zich die verhouden tot een 6...quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:14 schreef duidelijkheden het volgende:
De Mazda 6 die je in je OP noemt is een erg goede keus, maar helaas nog niet voor jouw budget beschikbaar.
Klinkt goedquote:Ze zijn betrouwbaar, ruim genoeg en de wegligging is top (door autoweek ooit eens benoemd tot beste onderstel in zn klasse), strak maar niet onconfortabel.
Oké, hier kan ik wat mee, bedankt!quote:De Avensis is ook een goede keus, maar die is wel vrij slapjes geveerd, maar je zou het kunnen proberen, het valt in je budget. De 2.0 heeft 140 pk dacht ik, rap genoeg dus
Verder is een Accord ook niet slecht, maar die staan inderdaad niet echt bekend om hun zuinigheid nee.
Carisma is ook wel een optie denk ik, 1,8 GDI, 125 pk, rap zat en zuinig. Wel wat slapjes geveerd.
Dus
Oké, heel persoonlijkquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik vind ze er echt niet uitzien. Verder zie ik ook altijd foute types in Alfa's rijden
Een paar merken zou ik gewoon nooit kopen, Alfa is er één van
Ja de duurdere alfa's rijden niet van die tokkies in, maar die zijn, zoals gezegd, duurderquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:33 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Oké, heel persoonlijk
Ik denk je op de weg teveel naar de ¤800 kostende Alfa's kijkt.. vergelijkbaar met de stereotype golf 2-3 rijders.
Okéquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:59 schreef Catch22- het volgende:
Als je een octavia al slecht vindt rijden, zou ik al helemaal niet in een avensis gaan rijden. Zelden zo'n dweilbak meegemaakt
Er zit een alfa dealer in hhw, wel prijzig, ben er ook wezen kijken, maar toch naar drie rondjes om zo`n auto heb ik toch besloten om het niet te doen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:01 schreef Bart het volgende:
[..]
Oké
Nou ja, ik ga nog wel een proefritje maken, maar mooi om al vooraf te weten, valt de teleurstelling tenminste weer mee
Ik hoef er niet eens een rondje omheen te lopenquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:44 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Er zit een alfa dealer in hhw, wel prijzig, ben er ook wezen kijken, maar toch naar drie rondjes om zo`n auto heb ik toch besloten om het niet te doen.
Puur omdat ik ze niet zo mooi vond.
Behalve Fiat.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef vosss het volgende:
Een Alfa is tenminste een auto met karakter en uitstraling. Eik heeft elke Italiaan dat.
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zitquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:33 schreef vosss het volgende:
De enige toffe auto in dit topic is de Alfa en die is niks
Juist ja. De rest zijn allemaal compleet niets zeggende auto's. Grijzer dan dat geeft het haast niet
Een Alfa is tenminste een auto met karakter en uitstraling. Eik heeft elke Italiaan dat.
Een Delta zal wel te klein zijn of niet?
In heerhugowaard zit ie op de zandhorst, entree heerhugowaard via de zandhorst (hotel rest) tegenover martin schilder en in alkmaar aan de overkant bij het kanaal ter hoogte van justitiequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik hoef er niet eens een rondje omheen te lopen
Binnenkort maar eens langs de Honda-dealer, maar geen idee waar die zit...
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zitquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zit
Ik heb juist liever een 'grijze' auto zoals mijn Primera, dan heb je veel meer auto voor je geld. Lekker belangrijk dat ie nietszeggend is, zolang ie maar goed stuurt, snel is, en er drie IKEA-kasten in de kofferbak kunnen.
Ik denk dat dat wel mee zal vallenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:38 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zit![]()
Niets stuurt zo lekker als een Alfa.
Inderdaad, en hij stuurt fantastischquote:Maar koop vooral een Primera, lekker goedkoop
quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:38 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Karakter en rij-eigenschappen merk je juist wel als je achter het stuur van een fatsoenlijke Alfa zit![]()
Niets stuurt zo lekker als een Alfa.
Maar koop vooral een Primera, lekker goedkoop
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:36 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Alfa stuurt inderdaad geweldig!! Totdat de draagarmen weer eens verrot zijn
quote:Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
[ afbeelding ]
Nooit van gehoord, ook nog nooit gezien, ziet er niet echt geweldig uit maar zoals gezegd boeit dat niet als ie goed rijdt... Ik zet hem op het lijstje en ga eens kijken of ik er ergens eentje kan vinden voor een proefritjequote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
Al eens gedacht aan een Mazda Xedos?Goed te vinden voor 3000-4000 euro. Wel de 2.0 liter V6 140 pk nemen dan. Hij is tot 1999 gebouwd maar je hebt werkelijk alle opties voor zo'n prijs (climate control, cruise control etc.)
Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
[ afbeelding ]
Als ik exclusief wil rijden, koop ik wel een Lada of Zastava Yugo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
...
Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
...
Párdon?? Zeldzaam? Als je nou gezegd had dat een Mazda 626 Xerxes zeldzaam was dan had ik je gelijk gegeven, maar een Xedos zijn er genoeg van.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:00 schreef joko90 het volgende:
Al eens gedacht aan een Mazda Xedos?Goed te vinden voor 3000-4000 euro. Wel de 2.0 liter V6 140 pk nemen dan. Hij is tot 1999 gebouwd maar je hebt werkelijk alle opties voor zo'n prijs (climate control, cruise control etc.)
Enige nadeel bij deze auto is dat ze behoorlijk zeldzaam zijn, dus lastig te vinden, maar als je er één gevonden hebt, rij je exclusiever dan een Porsche 911.
[ afbeelding ]
De voorloper van de Rover 75, de Rover 600 was inderdaad een Honda Accord met Rover design. Wikipedia noemt het een reskin.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:17 schreef MdMa98 het volgende:
Overigens is de Rover bovenstaande gewoon een Honda met Rover design.
17 voor heel Nederland op dit moment te koop vind ik zeldzaam ja, en het grootste gedeelte daarvan heeft boven de 2 ton gelopen en dat is niet interessant voor TS.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:33 schreef vosss het volgende:
De enige Xedos die echt zeldzaam is, is de 2.3 Miller uitvoering die nieuw destijds zo een 11.000 euro duurder was dan de 2.5 V6 versie
En overigens zijn ze niet tot 99 gebouwd. De Xedos 6 is tot 98 gemaakt en de Xedos 9 tot 2002.
Ze waren vrij duur en het interieur is plastic fantastic.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:44 schreef joko90 het volgende:
[..]
17 voor heel Nederland op dit moment te koop vind ik zeldzaam ja, en het grootste gedeelte daarvan heeft boven de 2 ton gelopen en dat is niet interessant voor TS.
En de Xedos 6 is 100% zeker weten tot 1999 gebouwd. Kijk maar is goed op marktplaats.
Oh ja, ik heb alle modellen die nu genoemd zijn even genoteerd, binnenkort maar eens even kijken of er in de buurt wat dealers zijn met die modellenquote:
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb alle modellen die nu genoemd zijn even genoteerd, binnenkort maar eens even kijken of er in de buurt wat dealers zijn met die modellen
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:04 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopen
eensch.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zou met een hele groot boog om die vage handelaren heen lopen. Koop dan een auto met onderhoudsgeschiedenis bij een particulier dan loop je minder risico.
Betekent dit dan ook dat die Rovers de Honda-betrouwbaarheid hebben?quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De voorloper van de Rover 75, de Rover 600 was inderdaad een Honda Accord met Rover design. Wikipedia noemt het een reskin.
De ontwikkeling van de 75 vond plaats vlak na de overname door BMW, dus er zit geen Accord meer onder.
Jawel, volgens mij waren die modellen Puur honda met een andere kap.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:46 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Betekent dit dan ook dat die Rovers de Honda-betrouwbaarheid hebben?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:04 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Doe dan inderdaad, merkdealers, en bovag NAP garages. De modellen van bovenstaand vind je wel veel bij handelaren, maar hier ken ik er maar weinig in de regio die goed spul verkopen
Ja, dat was ik ook wel van planquote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik zou met een hele groot boog om die vage handelaren heen lopen. Koop dan een auto met onderhoudsgeschiedenis bij een particulier dan loop je minder risico.
Tja, het moet uit de lengte of de breedte komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volvo's zijn degelijk, maar onderhoud is prijzig, ze slurpen redelijk door hun gewicht en de wegenbelasting is tamelijk fors. Al eens aan een Seat Leon gedacht? Vorige model en dan een Sport? Of een 2.0VT?
Die uitstraling merk je ook als je achter het stuur zit hoor. Een mooi gestroomlijnd dashboard is ook leuk om naar te kijken als je aan het rijden bent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Gast, wat kan mij uitstraling en karakter boeien, daar betaal je wel voor, maar je merkt er geen kut van als je achter het stuur zit
Ik heb juist liever een 'grijze' auto zoals mijn Primera, dan heb je veel meer auto voor je geld. Lekker belangrijk dat ie nietszeggend is, zolang ie maar goed stuurt, snel is, en er drie IKEA-kasten in de kofferbak kunnen.
Als ik rij, dan kijk ik door mijn voorruit, niet naar mijn dashboardquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:03 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Die uitstraling merk je ook als je achter het stuur zit hoor. Een mooi gestroomlijnd dashboard is ook leuk om naar te kijken als je aan het rijden bent.
Dus je vraagt iedereen naar ideeën voor een toffe auto, maar stiekem wil je een Primeraquote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:42 schreef Bart het volgende:
[..]
Als ik rij, dan kijk ik door mijn voorruit, niet naar mijn dashboard
Nee echt, dat kan me vrij weinig boeien
Nee hoor, liever een Accord. Maar een Impreza is ook best oké. En gister heb ik een beetje lopen zoeken naar een V40, was op zich ook wel interessant, alleen weinig 2-liters te vinden, meeste is 1.8.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:49 schreef KhaZ het volgende:
[..]
Dus je vraagt iedereen naar ideeën voor een toffe auto, maar stiekem wil je een Primera
Wat de neuk![]()
![]()
Ik rij ermee tot ie nagenoeg op is... Wel een tijdje dus, daarom wil ook een goeiequote:Op zondag 17 januari 2010 13:53 schreef MdMa98 het volgende:
Zeg Bart? Die accord 2.3 niks? T is inderdaad wel iets hoger in prijs, maar hij staat nu toch echt al lang te koop, Valt mischien iets mee te bedingen? Het zijn dijken van auto`s (Hoe lang ben je eigk van plan te gaan rijden in je auto? Dan kan je weten dat de kilometerprijs straks wel hoog ligt (3,5ct /km ex opcenten zoiets) Mijn mazda 323 is al 2,2ct ex opcenten.
Dat ze duur zijn, of je moet wel een hele oude nemen...quote:Op zondag 17 januari 2010 14:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar wat is er mis met een oud Auditje?
Een 80 kun je beter laten staan,quote:Op zondag 17 januari 2010 14:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar wat is er mis met een oud Auditje?
En voor 4000 euro een A4 dan is ie waarschijnlijk ook al een van voor '96 ofzo, mij dus al te oud...quote:Op zondag 17 januari 2010 15:15 schreef MdMa98 het volgende:
heb even gekeken, staan er maar een paar a4 20 km in omgeving alkmaar, allemaal 2 ton op de teller en bij nou niet de beste garages.
Alleen die automaten van Nissan schakelen echt zoooo traag, da's dan weer het nadeel...quote:Op zondag 17 januari 2010 15:20 schreef MdMa98 het volgende:
Alewijn ott heeft een primera 2.0 met 155000km staan. Het is wel een automaat 2 liter 140pk. Voordeel is dat het een hatch is, is toch wel een beter aangezicht. vraagpriijs 5250,- Dat is wel reël.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Is dit ook niks?quote:Op zondag 17 januari 2010 15:11 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Een 80 kun je beter laten staan,
Eerste generatie A4 begint nu ook wel af te takelen inderdaad. Vaak veel kilometers en in mijn ogen is een audi in onderhoud best prijzig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |