abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:57:55 #201
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77400341
Woensdagmiddag een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Uden voor tijdelijk werk (maximaal 6 maanden). Het is waarschijnlijk geen ideaal werk (onder mijn niveau en geen opleidingsmogelijkheden), maar het is werk! Uiteraard valt te bezien of ik daar binnenkom.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77400909
Heb ondertussen al diverse afspraken gemaakt met recruiters en uitzendbureaus, en ben bij één bedrijf al op sollicitatiegesprek geweest gisteren. Heb er ook één afgewezen. Was best een leuke functie, maar zou in Arnhem zijn en maar voor 1 jaar. Daar heb ik geen zin in, want dat is me (nog) te ver en dan kan ik me volgend jaar weer hier melden.
pi_77403420
(helaas) meld.

Het is ontzettend rustig. Vorig jaar was ik ook werkeloos geworden en had 10 gesprekken in 2 weken, waarna ik na 1,5 maand werkeloos weer aan het werk kon.

Nu zit ik al sinds november thuis en heb 5 gesprekken gehad.
Weinig functies waar ik op kan solliciteren. Heb ook al een enkele die mij leuk lijkt en wat ik zou kunnen van lager niveau op gesolliciteerd maar daar werd ik voor afgewezen.
Zucht.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_77403478
Ik zou dus ook nooit verhuizen voor mijn werk. Tenzij ik dat zelf wil.
Als ik nu zou moeten verkopen heb ik een vette schuld. En alsof ze zelf wel zouden verhuizen.
Vraag me af wat de reistijd is van mensen die dat bij het UWV zeggen.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:59 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat laatste is lekker dan (lees: niet).
Alsof je te allen tijde een woning kan vinden, laat staan als je moet verhuizen naar de Randstad voor een flutbaantje tegen het minimumloon
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 01:11:02 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77438959
Mooi topic om even te volgen, en morgen door te lezen voor extra motivatie en ideeen om een leuke baan te vinden
censuur :O
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:35:00 #206
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77443948
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:12 schreef merry77 het volgende:
Ik zou dus ook nooit verhuizen voor mijn werk. Tenzij ik dat zelf wil.
Als ik nu zou moeten verkopen heb ik een vette schuld. En alsof ze zelf wel zouden verhuizen.
Vraag me af wat de reistijd is van mensen die dat bij het UWV zeggen.
[..]

Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.
En ach.. ze zeggen dat die kans pas bestaat na een jaar in de WW. Ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren aangezien de economie toch ooit weer aan moet gaan trekken. (en zo niet zijn er nog veel en veel meer mensen met problemen tegen die tijd)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77445077
Hoppa, weer twee afwijzingen binnen...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:40:55 #208
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77445608
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:19 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hoppa, weer twee afwijzingen binnen...
Kut voor je. Hopelijk vindt je snel iets.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77447400
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
pi_77452769
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
MAVO
CCVB-goederenvervoer.

En nee, meer niet. Ik kon vroeger al slecht tegen hele dagen binnen zitten.
pi_77455698
quote:
MBO Grafische vormgeving. Werk vinden in de grafische branche is echt hopeloos, al trekt het langzaamaan bij nu volgens mij.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_77455736
quote:

Misschien een schema maken in de OP?
pi_77458681
quote:
Klopt want nu is het vrij onduidelijk.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77459556
MBO Motervoertuigentechniek (maar daar wil ik beroepsmatig niets mee doen)
Ben bezig met Nima-A, praktijk gedeelte al afgerond
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77460198
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Misschien een schema maken in de OP?
ik zal vanavond een op maken op fok wiki die iedereen kan aanvullen.
pi_77461124
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:29 schreef Kekaa het volgende:
Ik ben nog aan het werk, maar ben benieuwd voor hoe lang. Het zou 3 tot 6 mnd zijn, dus op zn vroegst tot eind februari. Maar gisteren al eerder naar huis, vandaag maar 2 van de 5 uurtjes gewerkt...

Als iedereen even zijn nota's wil indienen bij Achmea, dan heb ik weer wat te doen

Ondertussen wel weer een paar vacatures gevonden voor jongerenwerker/opbouwwerker, dus ik ga weer even schrijven.
Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers. Of opper dat je een paar dagen per week 'stage' loopt. Zeker bij jongerenwerk is het verloop vrij groot, kun je nog eens binnen rollen. Heb je werkervaring die kant op? Zo niet, zorg dan meteen voor vrijwilligerswerk ergens. Dat is zo belangrijk in die sector!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77461543
Ik heb express in januari niets gedaan omtrent het solliciteren. Wel uiteraard de bekende sites en mailings in de gaten gehouden, maar ik vond dat ik mijn jubileum van werkloos zijn mocht vieren.... December was sowieso al een kl*te maand qua vacatures. Mijn freelance muzikanten werk zorgt wel voor wat inkomen, maar nog niet genoeg om de minimumloongrens te behalen - laat staan iedere maand....

Deze week ben ik door een drietal W&S bureaus weer benaderd. De vacatures die ze hadden stonden eigenlijk ver van mijn profiel af; maar bij eentje had ik een goede klik (dat matchte ook het beste). Die procedure loopt nog en ik ben voorgesteld aan de opdrachtgever en krijg komende week feedback.

Ik ben donderdag begonnen met (weer eens) kritisch te kijken naar mijn brief en CV. Eigenlijk vond ik mijn briefopmaak helemaal niet verkeerd (leidde tot een best hoog percentage van uitnodigingen voor een gesprek), maar mijn CV heb ik 'herschreven'. Ik had bij mijn werkervaringen opsommingen gezet van wat ik gedaan had en waar ik verantwoordelijk was. Nu heb ik in plaats van lijstjes met opsommingen, er een soort van verhaaltje van gemaakt. Kort en bondige zinnen, waar wel alles in wordt verteld. Per werkervaring maximaal 6 regels aangehouden; en het leest zich best prettig.

Vandaag heb ik me weer eens intensief beziggehouden met het echte speuren naar vacatures en ik merk dat het heel langzaamaan toch wel wat aantrekt. De dagelijkse emails bevatten weer meer vacatures dan voorheen en de bekende websites hebben meer matches met de zoekopdrachten. Weinig met 75% of hoger qua match, maar toch. Na een aantal uur zwoegen (vacatures zoeken, matchen van hun eisen met je eigen profiel, websites van bedrijven doorspitten, brief aanpassen op de vacature, etc.) heb ik zo'n twaalf sollicitaties de deur uit gedaan.

Vanwege een aantal slechte ervaringen die ik had met W&S bureaus, wil ik er zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Een beetje googelen op de trefwoorden in de vacature-omschrijving van het W&S bureau brengt toch vaak het bedrijf zelf (de opdrachtgever van het W&S bureau dus) aan het licht. Wanneer het bedrijf de vacature ook op hun eigen website gemeld heeft staan (of zelf geplaatst op vacaturesites) dan benader ik het bedrijf gewoon direct; tenzij expliciet vermeldt staat dat de procedure anders verloopt.

Enfin, veel werk verzet vandaag en dat geeft me toch een goed gevoel. De ene vacature sprak me veel meer aan dan de ander, maar ik kan zeggen dat ik bij iedere sollicitatie een goede passende brief heb opgesteld. Uiteraard zullen een aantal afwijzingen deze week wel volgen maar men weet maar nooit.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_77464799
Ik heb ook vrij weinig zelf gedaan toen ik vrijgesteld werd van werk begin januari. Heb de eerste week flink gesolliciteerd en brieven geschreven en zo, maar de rest van de weken eigenlijk een beetje zitten niksen. Wel wat uitnodigingen gehad vorige week om eens op gesprek te komen en zelfs al één sollicitatie achter de rug, maar dat was meer omdat die UZB's, W&S bureau's en bedrijven naar mij toe kwamen n.a.v. mijn cv op Monsterboard. Maar nu het al bijna februari is en ik nog maar een maand loon krijg moet ik me eens actief ermee gaan bezighouden. En WW aanvragen. Na tien jaar werken mag ik wel eventjes WW trekken, mocht het zover komen.
pi_77466018
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ook vrij weinig zelf gedaan toen ik vrijgesteld werd van werk begin januari. Heb de eerste week flink gesolliciteerd en brieven geschreven en zo, maar de rest van de weken eigenlijk een beetje zitten niksen. Wel wat uitnodigingen gehad vorige week om eens op gesprek te komen en zelfs al één sollicitatie achter de rug, maar dat was meer omdat die UZB's, W&S bureau's en bedrijven naar mij toe kwamen n.a.v. mijn cv op Monsterboard. Maar nu het al bijna februari is en ik nog maar een maand loon krijg moet ik me eens actief ermee gaan bezighouden. En WW aanvragen. Na tien jaar werken mag ik wel eventjes WW trekken, mocht het zover komen.
Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77466355
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:54 schreef samjustme het volgende:

[..]

Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
Sorry klopt niet
pi_77466363
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:35 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.
En ach.. ze zeggen dat die kans pas bestaat na een jaar in de WW. Ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren aangezien de economie toch ooit weer aan moet gaan trekken. (en zo niet zijn er nog veel en veel meer mensen met problemen tegen die tijd)
Wat is het leven nog waard als je op het punt staat dat je niet eens meer vrij bent in de keuze waar je gaat wonen. Je eigen netwerk, verenigingsleven etc. speelt zich toch af in de omgeving waar je woont.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de maximale reistijd 1,5 uur enkele reis is, voor wat betreft passende arbeid. En dat er geen verhuisplicht is.
pi_77467037
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Sorry klopt niet
Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.
Zoals laatste 36 weken minstens 26 te hebben gewerkt. En dat je standaard 3 maanden WW hebt als je aan de eis voldoet. En daarnaast fictief+werkelijk arbeidsverleden.

Correct me if I am wrong
pi_77469736
1,5 uur reizen elke dag om ergens achter de lopende band deksels op pakjes boter vast te plakken in één of andere tochtige fabriek.

Nee geweldige regeling is dat idd van het UWV
pi_77473186
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers. Of opper dat je een paar dagen per week 'stage' loopt. Zeker bij jongerenwerk is het verloop vrij groot, kun je nog eens binnen rollen. Heb je werkervaring die kant op? Zo niet, zorg dan meteen voor vrijwilligerswerk ergens. Dat is zo belangrijk in die sector!
Ja klopt.
Open sollicitaties nog niet gedaan, Is wel een idee ja.
Ik heb stage ervaring in het jongerenwerk, alleen een beetje jammer dat niet iedereen dat altijd ziet als werkervaring. Vrijwilligerswerk doe ik ook in het jongerenwerk (alleen ligt dat errug stil), en ben barcoordinator in een muzikantencafe (ook vrijwillig).
'stage lopen' bij een bedrijf wil ik best doen... alleen niet meer gratis, zoals alle stages in mijn schoolperiode.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:52:47 #225
45722 Dromer
pi_77474183
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:26 schreef samjustme het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.
Zoals laatste 36 weken minstens 26 te hebben gewerkt. En dat je standaard 3 maanden WW hebt als je aan de eis voldoet. En daarnaast fictief+werkelijk arbeidsverleden.

Correct me if I am wrong
Mjah... en als je al 30 of ouder bent tellen alle jaren mee die je in 1998 ouder was dan 18. (voor elk jaar een jaar extra arbeidsverleden en dus een maand meer WW)
  zondag 31 januari 2010 @ 12:55:08 #226
45722 Dromer
pi_77474251
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:04 schreef sempron2400 het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de maximale reistijd 1,5 uur enkele reis is, voor wat betreft passende arbeid. En dat er geen verhuisplicht is.
Da's na een half jaar WW. Na een jaar WW komt dat verhuizen pas ter sprake in het WW boekje. Maar dat is voor de meesten hier geen issue aangezien ze jonkies zijn die een jaar WW niet gaan halen. (ik kan tot 2 jaar gaan maar hoop dat uiteraard bij lange na niet te halen!)
pi_77478747
Wat ik er van begrijp zijn de meesten hier dus mensen die net hun studie hebben afgerond en overal worden afgewezen omdat ze geen werkervaring zouden hebben?
pi_77478896
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ik er van begrijp zijn de meesten hier dus mensen die net hun studie hebben afgerond en overal worden afgewezen omdat ze geen werkervaring zouden hebben?
Jep, met mij precies hetzelfde. International Hospitality Management gedaan, afgestudeerd en nu niet aan de bak kunnen omdat je te weinig ervaring hebt. .

En ik solliciteer niet eens meer op startfuncties in management, zelfs simpele receptie-functies in hotels (goede doorgroei mogelijkheden) zijn al lastig te krijgen. .
pi_77478963
Ik zit nu een maand thuis met een uitkering.
In januari niet echt heel actief op zoek geweest, ik was gezien mijn laatste werkgever blij dat ik thuis zat.
Vanaf morgen echt actief solliciteren.
Ik zoek iets in de verkoop en woon in Rotterdam dus dat moet geen al te groot probleem zijn
Mijn streven is om 1 maart weer aan het werk te zijn.
pi_77479051
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
pi_77479250
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik zit nu een maand thuis met een uitkering.
In januari niet echt heel actief op zoek geweest, ik was gezien mijn laatste werkgever blij dat ik thuis zat.
Vanaf morgen echt actief solliciteren.
Ik zoek iets in de verkoop en woon in Rotterdam dus dat moet geen al te groot probleem zijn
Mijn streven is om 1 maart weer aan het werk te zijn.
Misschien is dit wel iets voor je.

http://www.salesfinest.nl/index.html
pi_77479300
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk. .

Maar het probleem met mijn sector is dat de horeca nu gewoon slecht loopt, want het is tenslotte een luxeproduct. En Nederland is nou ook niet echt een toeristisch land te noemen. Ik ben nu 21 en werk al vanaf mijn 12e jaar in de horeca en ik heb een 10 maanden lange managementstage achter de rug, waarbij ik heel veel heb gedaan en geleerd.

Maar nu probeer ik me dus te richten op de hotels, omdat ik graag in een wat groter en professioneler bedrijf wil werken. De vacatures komen er echter maar mondjesmaat bij en volgens mij krijgen ze bij elke interessante vacature meteen 100 sollicitaties..

Het lullige is dat als ik 2 jaar geleden was afgestudeerd, dat ik direct aan de slag had gekund en waarschijnlijk nog keus had ook. Nu probeer ik dus ook te kijken naar commerciële functies, maar ik ben niet het type voor binnendienst. Voor buitendienst (Account Management / Relatiebeheer) vragen ze dan weer veel ervaring. Drama dus. .
pi_77479367
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:39 schreef CySt het volgende:

[..]

Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk. .

Maar het probleem met mijn sector is dat de horeca nu gewoon slecht loopt, want het is tenslotte een luxeproduct. En Nederland is nou ook niet echt een toeristisch land te noemen. Ik ben nu 21 en werk al vanaf mijn 12e jaar in de horeca en ik heb een 10 maanden lange managementstage achter de rug, waarbij ik heel veel heb gedaan en geleerd.

Maar nu probeer ik me dus te richten op de hotels, omdat ik graag in een wat groter en professioneler bedrijf wil werken. De vacatures komen er echter maar mondjesmaat bij en volgens mij krijgen ze bij elke interessante vacature meteen 100 sollicitaties..

Het lullige is dat als ik 2 jaar geleden was afgestudeerd, dat ik direct aan de slag had gekund en waarschijnlijk nog keus had ook. Nu probeer ik dus ook te kijken naar commerciële functies, maar ik ben niet het type voor binnendienst. Voor buitendienst (Account Management / Relatiebeheer) vragen ze dan weer veel ervaring. Drama dus. .
Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werken
pi_77479395
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:37 schreef samjustme het volgende:

[..]

Misschien is dit wel iets voor je.

http://www.salesfinest.nl/index.html
Bedankt, die kende ik nog niet.
Er zijn ook verschrikkelijk veel sites.
Alleen meestal is driekwart dubbel.
pi_77479419
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:41 schreef samjustme het volgende:

[..]

Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werken
Jawel, maar ik heb dus voor mijn stage 10 maanden in het buitenland gezeten. Ben net een half jaartje weer terug in Nederland, dus ik hoopte eigenlijk hier weer aan de slag te gaan. Maar als het echt niet gaat, dan is dat inderdaad mijn enige optie, als ik tenminste verder wil in de horeca.
  zondag 31 januari 2010 @ 16:37:44 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77480902
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.
Ervaring zul je echt in de praktijk moeten leren.

Discriminatie wil het ook niet noemen, verplaats je eens in de schoenen van de werkgever, zou jij iemand in dienst nemen die prachtige diploma's heeft maar totaal geen ervaring? Ik ben zelf ook een werkgever, diploma's neem ik maar voor 25% mee in mijn besluit om iemand aan te nemen, hoe iemand overkomt, interesses, algehele indruk en wat voor sport doet iemand wegen voor mij zwaarder dan een papiertje met wat cijfers erop.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77481276
Wat voor sport iemand doet ?
  zondag 31 januari 2010 @ 17:58:03 #238
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483142
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:51 schreef junkiexp het volgende:
Wat voor sport iemand doet ?
Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77483151
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
sorry hoor
pi_77483215
quote:

[..]

Echt werkgevers...

En als de economie weer aantrekt dan is het: We kunnen geen mensen krijgen.

Hoe zou dat komen, denk je?
  zondag 31 januari 2010 @ 18:03:58 #241
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483290
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef samjustme het volgende:

[..]

sorry hoor
Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.
pi_77483304
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.
Goed personeel is geen kostenpost maar een inkomstenbron. Zonder personeel heb je namelijk geen bedrijf of heeft het niet de grote die het nu heeft.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:07:45 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483338
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Echt werkgevers...

En als de economie weer aantrekt dan is het: We kunnen geen mensen krijgen.

Hoe zou dat komen, denk je?
Dat probleem heb je altijd, goed personeel is gewoon moeiijk te vinden.
De kosten voor personeel zijn gewoon hoog, als ik iemand een loon uitbetaal van 1800 euro netto, kost dat mij als bedrijf zijnde bijna 3200 euro, wil ik er aan verdienen moet hij zo'n 3800 euro opleveren. Als zo iemand ziek thuis zit heb ik wel de kosten, maar niet de opbrengsten. ik wil het risico zo klein mogelijk houden.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:09:00 #244
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483372
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Goed personeel is geen kostenpost maar een inkomstenbron. Zonder personeel heb je namelijk geen bedrijf of heeft het niet de grote die het nu heeft.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.
pi_77483430
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

De kosten voor personeel zijn gewoon hoog, als ik iemand een loon uitbetaal van 1800 euro netto, kost dat mij als bedrijf zijnde bijna 3200 euro, wil ik er aan verdienen moet hij zo'n 3800 euro opleveren. Als zo iemand ziek thuis zit heb ik wel de kosten, maar niet de opbrengsten. ik wil het risico zo klein mogelijk houden.
Dat is het risico van ondernemen als ondernemer vind ik dat je niet over mag klagen!
pi_77483468
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:09 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.
Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.

Want hoe doe je dat dan als iemand bij jou werkt en die gaat op voetbal? Wordt hij/zij er dan uitgetrapt?
pi_77483488
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Goede bazen zijn ook moeilijk te vinden. Ik heb één echt goede baas gehad. Die begreep heel goed hoe hij zijn personeel moest motiveren.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:18:12 #248
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483585
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.

Want hoe doe je dat dan als iemand bij jou werkt en die gaat op voetbal? Wordt hij/zij er dan uitgetrapt?
Tuurlijk krijgt hij/zij geen ontslag uiteraard mogen ze zelf weten wat ze in hun vrije tijd doen. Als iemand een keer ziek thuis zit kun je niks aan doen, risico van het ondernemersschap. het wordt een ander verhaal als ze na elke wedstrijd 2 of 3 dagen thuis zijn vanwege een sportblessure. Dan ga ik met zo iemand wel een functioneringsgesprek aan.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:20:20 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483634
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef samjustme het volgende:

[..]

Dat is het risico van ondernemen als ondernemer vind ik dat je niet over mag klagen!
Ik klaag ook niet, het ging mij er meer om dat het verhaal van de werkgever.
pi_77484609
kenker werkgevers ook Het is dat wij loonslaven afhankelijk van ze zijn maar anders Ooh wat smacht ik naar die tijd als die verdomde werkgevers straks geen werknemer kunnen vinden als het economisch weer beter gaat. Verschuift de macht eindelijk weer naar de loonslaaf die weer kan kiezen en het onderste uit de kan kan halen.

Werkgevers hebben het ook zelf aan zich te danken, in de jaren 70/80 werd je nog als familie gezien binnen het bedrijf maar tegenwoordig word je met een glimlach binnengehaald maar zodra je ff je target niet haalt krijg je net zo hard een trap mee Vroeger had de ondernemer nog oog voor zijn werknemers en hun gezinnen, tegenwoordig word je niet meer als werknemer (mens) gezien maar als productiemiddel die snel iets moet opleveren. Alles draait om cijfers niet om de persoon die erachter zit, ook al denken sommige naïeve werknemers van wel. Tip, zorg please dat je onafhankelijk of rijk wordt en die slavendrijvers met hun obsessie voor kwartaalcijfers en efficiency niet meer nodig hebt.
  zondag 31 januari 2010 @ 19:07:16 #251
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77484924
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:57 schreef Leonidas82 het volgende:
kenker werkgevers ook Het is dat wij loonslaven afhankelijk van ze zijn maar anders Ooh wat smacht ik naar die tijd als die verdomde werkgevers straks geen werknemer kunnen vinden als het economisch weer beter gaat. Verschuift de macht eindelijk weer naar de loonslaaf die weer kan kiezen en het onderste uit de kan kan halen.

Werkgevers hebben het ook zelf aan zich te danken, in de jaren 70/80 werd je nog als familie gezien binnen het bedrijf maar tegenwoordig word je met een glimlach binnengehaald maar zodra je ff je target niet haalt krijg je net zo hard een trap mee Vroeger had de ondernemer nog oog voor zijn werknemers en hun gezinnen, tegenwoordig word je niet meer als werknemer (mens) gezien maar als productiemiddel die snel iets moet opleveren. Alles draait om cijfers niet om de persoon die erachter zit, ook al denken sommige naïeve werknemers van wel. Tip, zorg please dat je onafhankelijk of rijk wordt en die slavendrijvers met hun obsessie voor kwartaalcijfers en efficiency niet meer nodig hebt.
mompelt iets met een kam en scheren...
pi_77486774
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.
En dit is dus de vicieuze cirkel in banenland....
Laagbetaalde banen liggen voor het oprapen, daar heb je geen ervaring bij nodig, maar er is ook vaak geen mogelijkheid tot doorgroei. Tot je 67ste voor een hongerloontje werken wil niemand!
Mensen met een hogere opleiding zijn vaak ouder, hebben een gedegen opleiding gedaan, vaak aangevuld met stage. Maar voor deze 'hogere' banen is dan weer ervaring nodig. Maar waar kun je ervaring opdoen? Nergens, want stage en lagerbetaalde baantjes worden niet als ervaring aangemerkt.
Even kort door de bocht, je komt als pas afgestudeerde hoger opgeleide momenteel nergens aan de bak.
pi_77487846
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:59 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

En dit is dus de vicieuze cirkel in banenland....
Laagbetaalde banen liggen voor het oprapen, daar heb je geen ervaring bij nodig, maar er is ook vaak geen mogelijkheid tot doorgroei. Tot je 67ste voor een hongerloontje werken wil niemand!
Mensen met een hogere opleiding zijn vaak ouder, hebben een gedegen opleiding gedaan, vaak aangevuld met stage. Maar voor deze 'hogere' banen is dan weer ervaring nodig. Maar waar kun je ervaring opdoen? Nergens, want stage en lagerbetaalde baantjes worden niet als ervaring aangemerkt.
Even kort door de bocht, je komt als pas afgestudeerde hoger opgeleide momenteel nergens aan de bak.
Ben niet helemaal met je eens, er zijn heel veel HBO en Uni flut opleidingen. En overheid neemt nog steeds starters aan.
pi_77488598
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:18 schreef cvboer het volgende:

[..]

Tuurlijk krijgt hij/zij geen ontslag uiteraard mogen ze zelf weten wat ze in hun vrije tijd doen. Als iemand een keer ziek thuis zit kun je niks aan doen, risico van het ondernemersschap. het wordt een ander verhaal als ze na elke wedstrijd 2 of 3 dagen thuis zijn vanwege een sportblessure. Dan ga ik met zo iemand wel een functioneringsgesprek aan.
Als iemand structureel 3 dagen per week last heeft van zijn sportblessure zou ik eerder aan die persoon vragen of hij/zij niet eens een andere hobby zou gaan zoeken. Dat doe je ook niet meer voor je plezier dan. Maar jij wijst dus sollicitanten af omdat ze op sport zitten omdat jij aanneemt dat ze 3 dagen per week thuis zitten door sportblessures.

Natuurlijk, er kan eens wat mis gaan, maar dat kan ook gewoon als diegene thuis aan het klussen is of even boodschappen gaat doen.

En zo te zien ben jij installateur, dan kan tijdens de zaterdagse bijbeundag natuurlijk ook een hoop mis gaan.
pi_77489035
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

mompelt iets met een kam en scheren...
Wil je zeggen dat het niet zo is?

Ik was werkzaam in de transportsector, daar doen ze alsof ik blij mag zijn dat ik bij ze mag werken.
Nou, ze mogen blij zijn dat er gekken voor dat salaris aan het werk gaan.

Daarbij zijn er zat werkgevers die zich gedragen als god-de-vader zelf en het personeel maar een lastige noodzaak vinden.

Maar de werkgevers moeten zich eens realiseren dat goed zijn vopor je personeel zich terug betaald in meer productiviteit, minder ziekteverzuim en mensen die netter op hun materiaal zijn.

Ik heb bij een koeriersbedrijf gewerkt waar de baas dat heel goed begreep. We werden netjes en op tijd betaald, er werden geen trucjes uitgehaald om onder loonsverhogingen uit te komen, het materieel was altijd strak voor elkaar en kreeg je een nieuwe auto , dan mocht je bepalen hoe het ding opgebouwd werd, want redeneerde mijn baas:"Jullie moeten er mee werken en jullie weten wat handig is."

In de bussen die ik versleten heb werd standaard een tussenschot geplaatst wat iets naar achteren stond zodat ik meer ruimte had voor de stoel. Wij hadden er namelijk allemaal een ASS-stoel inzitten. Toen ik zo'n kreeg vroeg ik:"Mag ik er een armleunig op hebben?"
"Gebruik je die vaak? "
"Altijd."
"Dan mag dat. "

Daarbij kregen wij met kerst en sinterklaas wat extra's en toen het bedrijf 25 jaar bestond kregen we een behoorlijk geldbedrag.

Ok, het is niet het goedkoopste bedrijf van Nederland, maar doordat het zijn materieel kan onderhouden en zijn mensen goed betaald is het wel een bedrijf dat kwaliteit levert en het blijkt dat dat voo sommige klanten ook heel belangrijk is.

En het had tot gevolg dat wij ook wel dingen in onze eigen tijd deden. De bus wassen die ik vaak op zaterdag, terwijl we dat gewoon in werktijd mochten doen. En ziek? Zelden.

Schades? Ook zelden want ze deden daar heel relaxed over. Zoals de planner eens zei:"Een timmerman molt wel eens een hamer, zo slopen wij wel eens een auto. Dat hoort bij het vak."

Serieus, als alle werkgevers zo waren bestond er geen burn-out en schoot het ziekteverzuim omlaag.
pi_77490502
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's na een half jaar WW. Na een jaar WW komt dat verhuizen pas ter sprake in het WW boekje. Maar dat is voor de meesten hier geen issue aangezien ze jonkies zijn die een jaar WW niet gaan halen. (ik kan tot 2 jaar gaan maar hoop dat uiteraard bij lange na niet te halen!)
Zorgt de overheid dan ook voor een huis?
Ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als de partner daardoor een halve dag moet gaan reizen.
pi_77490668
quote:
you just made my day !
pi_77490952
quote:

[..]

Je kan het ook anders zien: iemand die sport blijft mentaal en fysiek in shape. Door sporten vindt eventuele werkstress ook een uitgang.

Iemand kan ook vallen met de fiets, van een keukentrapje donderen of weedikwat: die kans is over het algemeen groter dan dat je je benen breekt bij een potje basketball. Dus uiteindelijk kan je dan maar beter helemaal geen mensen aannemen, want ziekteverzuim blijft toch..

Oja, en wat te zeggen over mensen die veel roken, drinken of veel te dik zijn? Dat kan uiteindelijk ook leiden tot verzuim? En iemand zet echt niet in z'n cv dat ie 5 glazen vodka per dag drinkt, terwijl iemand daar misschien wel in zet dat ie aan atletiek doet...

Om een lang verhaal kort te maken: ik vind je redenering kortzichtig en de plank goed mis slaan...
pi_77491248
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:25 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ben niet helemaal met je eens, er zijn heel veel HBO en Uni flut opleidingen. En overheid neemt nog steeds starters aan.
Deel 1: Mee eens
Deel 2: Tja, soms stelt een gemeente of provincie weer eens een stuk of wat plaatsen beschikbaar. Prompt reageren er dan 1000 mensen voor 5 plaatsen oid: de kans op zo'n starters-/traineeplek is dus erg gering...
pi_77494490
Weer werk.nl eruit, schiet niet echt op zo
  zondag 31 januari 2010 @ 23:58:40 #262
45722 Dromer
pi_77498691
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:28 schreef Tiez10 het volgende:
Iemand kan ook vallen met de fiets, van een keukentrapje donderen of weedikwat: die kans is over het algemeen groter dan dat je je benen breekt bij een potje basketball. Dus uiteindelijk kan je dan maar beter helemaal geen mensen aannemen, want ziekteverzuim blijft toch..
De meeste ongevallen gebeuren idd binnenshuis. Hij kan dus beter alleen maar daklozen aannemen.
Ik denk dat we hier een typisch voorbeeldje hebben van afwijzen om onzinnige redenen.
pi_77499882
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Discriminatie wil het ook niet noemen, verplaats je eens in de schoenen van de werkgever, zou jij iemand in dienst nemen die prachtige diploma's heeft maar totaal geen ervaring? Ik ben zelf ook een werkgever, diploma's neem ik maar voor 25% mee in mijn besluit om iemand aan te nemen, hoe iemand overkomt, interesses, algehele indruk en wat voor sport doet iemand wegen voor mij zwaarder dan een papiertje met wat cijfers erop.
Juist ja. En hoe moeten ze die werkervaring opdoen als ze nergens worden aangenomen vanwege het gebrek aan werkervaring? Leg me dat maar eens uit, jij als werkgever zijnde. Vraag me af of je daar wel rekening mee houdt.

En wat boeit het in godsnaam of iemand aan sport doet en wat voor een sport hij of zij beoefent? Je hebt mensen nodig voor je bedrijfshardloop- of voetbalteam ofzo? Lullige reden om daar op afgewezen te worden. 'Ja, sorry, maar je bent het niet geworden. Je hebt mooie diploma's, veel werkervaring maar je doet niet aan sport.'

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-02-2010 00:50:12 ]
pi_77503144
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En wat boeit het in godsnaam of iemand aan sport doet en wat voor een sport hij of zij beoefent? Je hebt mensen nodig voor je bedrijfshardloop- of voetbalteam ofzo? Lullige reden om daar op afgewezen te worden. 'Ja, sorry, maar je bent het niet geworden. Je hebt mooie diploma's, veel werkervaring maar je doet niet aan sport.'
Je moet bedenken dat sporten veel meer invloed heeft op de gesteldheid van de persoon dan je in eerste instantie zou denken. Ik kan me zo voorstellen, dat als je op zondag een balletje bij de veteranen trapt, je na afloop graag nog even blijft hangen in de kantine - een enkele keer tot later op de avond. Je zult niet de eerste zijn die maandagmorgen zich ziek meldt..... En bij extremere sporten loop je natuurlijk meer risico op letsel, waardoor je misschien wekenlang niet inzetbaar bent op je werk.

Aan de andere kant: over het algemeen is ook bekend dat sporters gewoon een betere conditie hebben en wellicht sneller een tandje kunnen opschakelen wanneer nodig. Ook is de gedachte dat mensen die een teamsport beoefenen (voetbal, volleybal, handbal etc.) beter zullen presteren in een team waar je intensief met elkaar samenwerkt. Daarnaast ben je in een betere conditie en is het aangetoond dat sportende mensen over het algemeen zich minder ziek melden - beter voor de werkgever dus.

Werkgevers willen heden ten dage gewoon het schaap met de zes poten hebben en nemen het privé leven van de sollicitant gewoon mee in hun beslissing; omdat er gewoonweg veel keus is. Veel beslissingen zijn dan ook genomen op vooroordelen (zie hierboven). Ik persoonlijk vind het lulkoek om dat als doorslaggevende factor te nemen tijdens sollicitatie gesprekken - maar ik weet zeker dat het in heel veel gevallen gebeurd. Je ziet tenslotte zo'n 40 uur in de week (met pauzes vaak nog meer) je werkgever en dat moet sociaal natuurlijk ook klikken.
Volgende optredens:
  maandag 1 februari 2010 @ 10:49:59 #265
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_77505578
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:57 schreef Leonidas82 het volgende:

Ik ben geen werkgever, maar wil toch even reageren. Jij bent NIET afhankelijk en kiest er zelf voor om loonslaaf te zijn. Zonder ondernemers is er geen werk. Zonder goede medewerkers heeft een ondernemer geen werk. Bevalt het je niet om in loondienst te werken: begin dan voor jezelf. Ben benieuwd hoe je er dan over denkt

Er zijn nog genoeg MKB bedrijven waar je als medewerker 'lid van de familie bent'. En er zijn er ook genoeg waar dat niet het geval is.

Zolang jij als loonslaaf het onderste uit de kan wilt halen, zul je ook een ondernemer tegen komen die het onderste uit de kan wilt halen. Ben jij redelijk, zoek dan een werkgever die redelijk is.

Succes!
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_77506631
Als ik solliciteer via de email, kan ik dan een ontvangst en lees bevestiging aanzetten ?
Of komt dat heel raar over ?
pi_77506794
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:30 schreef junkiexp het volgende:
Als ik solliciteer via de email, kan ik dan een ontvangst en lees bevestiging aanzetten ?
Of komt dat heel raar over ?
Ik doe dat altijd, nog nooit een opmerking over gehad. Is voor mijzelf ook een soort van trigger om te kijken of mijn bericht goed is aangekomen. Geen bevestiging? Dan bel ik even (een of twee dagen erna) om na te gaan of ze mijn sollicitatie ontvangen hebben. Als ik wel een bevestiging van lezen heb gehad, maar na een week nog geen enkele reactie, dan bel ik uiteraard ook even. Mijn insteek is, dat ik er graag voor wil zorgen dat mijn sollicitatie bekend is binnen de organisatie. Vanwege de grote hoeveelheid werkzoekenden, moet je echt pro-actief handelen en snel genoeg zijn, anders zijn er teveel reacties binnen - of is de vacature al ingevuld.

Nu moet ik wel zeggen ik vaker geen bevestiging terug krijg, dan wel , gewoon omdat ze weigeren te bevestigen.
Volgende optredens:
pi_77507292
Wie zou er op deze vacature reageren?

Functieomschrijving
Heb jij een HBO diploma? Reageer dan snel als je aan de volgende eisen voldoet
* 40 uur beschikbaar
* Per direct beschikbaar of op zeer korte termijn
* HBO of WO diploma
Aanbod
* Werken bij de overheid
* Openbaar Vervoer volledig vergoed
* Salarisconform BBRA (Rijksoverheid schalen)
* 2085 euro per maand
Ervaring
Zonder HBO of WO diploma heeft het geen zin om te reageren!
Bedrijfsomschrijving
Werken voor het Ministerie/ Overheid

Misschien moet ik maar even bellen wat het dan precies is.
pi_77507788
Het salaris is wel erg laag voor een HBO functie lijkt me.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:14:29 #270
45722 Dromer
pi_77508017
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Niet voor een startersfunctie in deze tijden..
pi_77508176
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Het salaris maakt me geen reet uit.
De onduidelijke functieomschrijving wel.
pi_77508253
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:49 schreef Cydex het volgende:

[..]

Ik ben geen werkgever, maar wil toch even reageren. Jij bent NIET afhankelijk en kiest er zelf voor om loonslaaf te zijn. Zonder ondernemers is er geen werk. Zonder goede medewerkers heeft een ondernemer geen werk. Bevalt het je niet om in loondienst te werken: begin dan voor jezelf. Ben benieuwd hoe je er dan over denkt

Er zijn nog genoeg MKB bedrijven waar je als medewerker 'lid van de familie bent'. En er zijn er ook genoeg waar dat niet het geval is.

Zolang jij als loonslaaf het onderste uit de kan wilt halen, zul je ook een ondernemer tegen komen die het onderste uit de kan wilt halen. Ben jij redelijk, zoek dan een werkgever die redelijk is.

Succes!
Maar werkgevers doen wel vaak alsof ze heel wat zijn. En die bedrijven met een familiecultuur zijn spaarzaam, ik heb er nog maar één mee gemaakt.
pi_77508419
De markt trekt zeker weer aan:
quote:
Door hoge bezoekersaantallen kunnen er momenteel een aantal storingen optreden bij Inschrijven bij WERKbedrijf en Aanvragen uitkering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77508747
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
De markt trekt zeker weer aan:
[..]
Nee, juist niet. Als daar hoge bezoekersaantallen zijn loopt de werkloosheid dus weer op.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:36:02 #275
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_77508814
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Als daar hoge bezoekersaantallen zijn loopt de werkloosheid dus weer op.
Echt?
pi_77511112
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:53 schreef Kekaa het volgende:
Wie zou er op deze vacature reageren?

Functieomschrijving
Heb jij een HBO diploma? Reageer dan snel als je aan de volgende eisen voldoet
* 40 uur beschikbaar
* Per direct beschikbaar of op zeer korte termijn
* HBO of WO diploma
Aanbod
* Werken bij de overheid
* Openbaar Vervoer volledig vergoed
* Salarisconform BBRA (Rijksoverheid schalen)
* 2085 euro per maand
Ervaring
Zonder HBO of WO diploma heeft het geen zin om te reageren!
Bedrijfsomschrijving
Werken voor het Ministerie/ Overheid

Misschien moet ik maar even bellen wat het dan precies is.
Is dat via start people?

Zoja, dan zou het bijv. voor Ministerie van LNV kunnen zijn: subsidie-aanvragen voor boeren corrigeren en invoeren enzo...
pi_77511192
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Maar werkgevers doen wel vaak alsof ze heel wat zijn. En die bedrijven met een familiecultuur zijn spaarzaam, ik heb er nog maar één mee gemaakt.
Dat is tegenwoordig ook gewoon minder. Vroeger werkte men 40 jaar voor dezelfde werkgever: dat gebeurt niet meer. Dat ligt niet alleen aan de werkgevers, maar ook aan de werknemers die zich doorgaans willen blijven ontwikkelen en na verloop van tijd toe zijn aan een andere werkomgeving.
pi_77511622
Ik kwam vrijdag een mooie vacature tegen. Ik pas opzich wel in het profiel, en het is echt een functie waar ik naar op zoek was (mbo/hbo niveau, en ik heb HBO + de ervaring dus misschien wel een kans).

Echter, tot nu toe heb ik steeds gewoon mijn c.v en sollicitatiebrief opgestuurd, zonder erg veel succes. Ik denk dat bellen en om meer informatie vragen misschien wel eens een goed idee is (ook al staat alles in principe al in de vacatureomschrijving).

Ik heb echt geen idee wat ik moet vragen. Tips?
^ To je nesmysl ^
pi_77512329
Misschien kan je vragen aan wie je de brief kan richten (vaak staat dat niet echt helder in een vacature en wordt het de standaard 'heer of mevrouw'. Je zou kunnen vragen naar de werksfeer (formeel of informeel)... Tja, zo zijn er vast nog wel een paar dingetjes te bedenken?
pi_77513357
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:52 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig ook gewoon minder. Vroeger werkte men 40 jaar voor dezelfde werkgever: dat gebeurt niet meer. Dat ligt niet alleen aan de werkgevers, maar ook aan de werknemers die zich doorgaans willen blijven ontwikkelen en na verloop van tijd toe zijn aan een andere werkomgeving.
Dan ben ik blijkbaar ouderwets. Als ik het ergens goed heb hoef ik niet zo nodig weg.
pi_77516844
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:49 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

Is dat via start people?

Zoja, dan zou het bijv. voor Ministerie van LNV kunnen zijn: subsidie-aanvragen voor boeren corrigeren en invoeren enzo...
Jup.
Ik ga even bellen, heb nu tijd, want weer eens eerder vrij van mn werk. uhh of niet, vacature bestaat al niet meer.

Zonet te horen gekregen dat ik met 9 andere collega's die nog in de training zitten veilig zijn voor de komende twee weken. Deze week gaan er tussen de 5 en 10 mensen uit. Ik gok dat ik eind deze maand geen werk meer heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kekaa op 01-02-2010 16:35:28 ]
pi_77519963
De markt trekt heel hard aan op het moment. Ik ben werkeloos sinds begin december. Had snel een andere baan per 1 januari, echter werd die op het laatste moment afgebeld.

Sinds begin januari heb ik 9 gesprekken gehad waaronder een aanbieding. Ik was in staat om deze aan te nemen, echter werd ik door meerdere mensen uit de markt gewaarschuwd om het niet te doen. Omdat de echt leuke functies op het moment weer loskomen. Blijkt ook, deze week 4 gesprekken bij leuke bedrijven.

Dus hou vol allemaal! De markt is echt in beweging!!
pi_77520088
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:47 schreef Anne34 het volgende:
De markt trekt heel hard aan op het moment. Ik ben werkeloos sinds begin december. Had snel een andere baan per 1 januari, echter werd die op het laatste moment afgebeld.

Sinds begin januari heb ik 9 gesprekken gehad waaronder een aanbieding. Ik was in staat om deze aan te nemen, echter werd ik door meerdere mensen uit de markt gewaarschuwd om het niet te doen. Omdat de echt leuke functies op het moment weer loskomen. Blijkt ook, deze week 4 gesprekken bij leuke bedrijven.

Nou, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb juist het idee dat het in mijn secor (horeca) juist slechter gaat sinds november ofzo. Eerst had ik nog wel wat gesprekken, nu krijg ik vaak niet eens een reactie. . En nieuwe vacatures komen er ook steeds minder bij.
pi_77520747
vacatures in van oudsher stabiele sectoren (Civiel en Techniek) blijven over het algemeen constant of dalen minimaal. Mijn bureau (waar ik de naam niet van ga noemen voordat ik weer allerlei geneuzel naar mijn hoofd geslingerd krijg) heeft een toename van 50% in vacatures. En verder zal de vergrijzing de komende 3 jaren (babyboomers 1950) nog harder gaan toeslaan. Zet je dat af tegen te weinig (gekwalificeerde) instroom van jongeren, en zie "we" hebben in NL weer tekort van personeel.
  maandag 1 februari 2010 @ 18:10:00 #285
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_77520753
quote:

Ik ga ervan uit dat jij iemand bent met werkervaring? En over welke sector spreken we hier?

Ik ben afgestudeerd WO maar merk nog weinig van die aantrekkende markt eerlijk gezegd
pi_77521790
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ik ga ervan uit dat jij iemand bent met werkervaring? En over welke sector spreken we hier?

Ik ben afgestudeerd WO maar merk nog weinig van die aantrekkende markt eerlijk gezegd
Same here, eerder het tegenovergestelde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77522623
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

www.vanderlande.com
speciaal voor de hoger opgeleide mens

[ Bericht 1% gewijzigd door marcosta op 01-02-2010 19:02:20 (typo) ]
pi_77523268
Ik zit in de arbeidsbemiddeling en dan voornamelijk interim management en heb inderdaad meer dan 10 jaar ervaring in dit vakgebied.
  maandag 1 februari 2010 @ 19:53:23 #289
45722 Dromer
pi_77525322
In de IT blijft het waardeloos in elk geval in Limburg. Zo te zien moet ik van support/beheer weer terug naar een servicedesk baantje. (alles om uit de WW te komen.. al win ik daar maar 10% mee terug van de 30% inkomen die je verliest als je in de WW raakt)
En dan hopen op betere tijden.
pi_77529318
Vandaag te horen gekregen dat ze de functie waar ik op heb gesolliciteerd intern hebben weten op te lossen...

Ook weer zoiets: kijk dan eerst of je die functie intern kan oplossen voordat je aan een sollicitatieprocedure begint, stelletje sukkels!
pi_77534026
Als een uitzendbureau zegt dat het salaris voor een functie bv 2000 is, wat wil dat zeggen? Ik weet wel dat je ook bij dat soort bureaus kunt onderhandelen. Klopt dit? Als ik 2000 aanneem, dan zit ik onder mijn vorige salaris (2100) en ik wil er wel op vooruit gaan. logisch toch.
pi_77536395
quote:

Ik denk dat het sterk afhangt van je genoten opleiding en ervaring. Mijn werk is bijvoorbeeld vrij specialistisch, zelfs in goeie tijden zijn er niet veel functies in mijn discipline.
pi_77540059
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat ze de functie waar ik op heb gesolliciteerd intern hebben weten op te lossen...

Ook weer zoiets: kijk dan eerst of je die functie intern kan oplossen voordat je aan een sollicitatieprocedure begint, stelletje sukkels!
Zo bekend bij mij; en dan zie ik een week later dezelfde vacature bij hetzelfde bedrijf opnieuw geplaatst worden op de vacature sites Vaak is het gewoon een smoes....
Volgende optredens:
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:30:17 #294
45722 Dromer
pi_77541199
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:47 schreef GlamourWoman het volgende:
Als een uitzendbureau zegt dat het salaris voor een functie bv 2000 is, wat wil dat zeggen? Ik weet wel dat je ook bij dat soort bureaus kunt onderhandelen. Klopt dit? Als ik 2000 aanneem, dan zit ik onder mijn vorige salaris (2100) en ik wil er wel op vooruit gaan. logisch toch.
Het is een indicatie. Als je denkt meer dan volledig aan de eisen te kunnen voldoen (en er niet al te veel concurrentie is) kun je meer vragen. (maar ik kan me voorstellen dat het in deze tijden lastig is.. daarom gaan ze vaak ook vrij laag zitten helaas... same shit here)
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:31 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik denk dat het sterk afhangt van je genoten opleiding en ervaring. Mijn werk is bijvoorbeeld vrij specialistisch, zelfs in goeie tijden zijn er niet veel functies in mijn discipline.
Werkt dat niet twee kanten op? Als je werk vrij specialistisch is zullen er ook niet zoveel kandidaten zijn áls er een functie vrijkomt. Dat is toch beter dan dat er op elke functie tig man reageren.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:00 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Zo bekend bij mij; en dan zie ik een week later dezelfde vacature bij hetzelfde bedrijf opnieuw geplaatst worden op de vacature sites Vaak is het gewoon een smoes....
Heb ik toevallig net vandaag mee mogen maken. Een functie waarvoor ik werd afgewezen omdat 'andere kandidaten (nog) beter aan het profiel voldeden' staat vandaag weer op hun site. (Tempo Team IT Professionals) Ben dan gewoon eerlijk.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:36:07 #295
45722 Dromer
pi_77541318
Voor de jongeren onder ons van nu.nl
quote:
Supermarkten discrimineren'

Supermarkten discrimineren nog steeds op leeftijd. Driekwart van het ontslagen personeel wordt vervangen door iemand die jonger is, meldt voorzitter van CNV Jongeren Jesse Klaver dinsdag op Radio 1.
© ANP

Hij baseert zich op een onderzoek van de CNV Dienstenbond.

Medewerkers van 18 worden volgens Klaver vaak al als te oud en dus te duur gezien. De supermarktoorlog zou hier ook een rol bij spelen.

Omdat 150 duizend van de 220 duizend supermarktwerknemers jong zijn, valt er veel te besparen door dat deel van het personeel zo jong mogelijk te houden.

Ontslag

Door een ontslag op hun achttiende worden veel jongeren volgens de voorzitter belemmerd in hun carrière. Klaver wil dat in de cao's wordt afgesproken niet te discrimineren op leeftijd.

In 2006 tikte de Commissie Gelijke Behandeling de supermarkten al eens op de vingers om leeftijdsdiscriminatie, nadat CNV jongeren daar om had gevraagd.

De supermarktbranche zei toen dat het wel 'meevalt' met het ontslaan van werknemers vanwege hun leeftijd.

Vaak zouden jongeren zelf opstappen omdat ze tot hun achttiende een bijbaantje hebben en dan iets anders gaan doen.
No shit. Komen ze na 10 jaar ook ergens achter...

Op mijn leeftijd (40+) kom ik ook nog genoeg leeftijddiscriminatie tegen ook al zeggen ze het zelden zo letterlijk. Dan zijn ze bang voor meer uitval en daardoor hogere kosten. (in plaats van dat ze dat afzetten tegen de grotere betrouwbaarheid en loyaliteit van een oudere werknemer keuren ze je meteen af)
pi_77541905
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 09:36 schreef Dromer het volgende:
Voor de jongeren onder ons van nu.nl
[..]

No shit. Komen ze na 10 jaar ook ergens achter...

Op mijn leeftijd (40+) kom ik ook nog genoeg leeftijddiscriminatie tegen ook al zeggen ze het zelden zo letterlijk. Dan zijn ze bang voor meer uitval en daardoor hogere kosten. (in plaats van dat ze dat afzetten tegen de grotere betrouwbaarheid en loyaliteit van een oudere werknemer keuren ze je meteen af)
Afgelopen week las ik een artikel over een ondernemer (ik dacht in de automatisering van productielijnen) van achter in de 30; die alleen maar mensen in dienst had die ouder waren dan 35 jaar. Uiteraard wel mensen die jaren in dat vakgebied werkzaam zijn geweest, maar toch. Hij vond nl. dat zijn bedrijf alleen succesvol kon zijn met mensen die gedegen kennis van zaken hebben. Ook het adminstratieve en verkoop personeel wat van 'hogere' leeftijd. Hij snapte niet, dat ondernemers niet inzagen welke meerwaarde 'oudere' mensen met zich mee brengen; zowel als kennis in hun vakgebied, maar ook mensenkennis en loyaliteit. Hij gaf ook aan, te willen betalen voor al deze kennis en ervaring. Ik heb geen cijfers voorhanden, maar volgens mij had zijn bedrijf ook in crisistijd een behoorlijke groei qua omzet, winst en personeel doorgemaakt.

Ik ben zelfs ooit letterlijk om mijn leeftijd (30 jr.) afgewezen. Vanwege de samenstelling van het team, zochten ze alleen mensen jonger dan 30. Dat ik net twee maanden 30 was, zorgde ervoor dat ik buiten de boot viel. Uiteraard eerst een smoes dat mijn ervaring niet aansloot, maar toen verlulde de HRM dame zich door te zeggen dat ze de voorkeur gaven aan jongere kandidaten.... Toen ik uitlegde dat hun bedrijf er een discriminerend beleid op nahield, gaf ze aan dat ze van hoger hand de opdracht hiertoe gekregen had. Ik kan me daar dan behoorlijk kwaad over maken; heb nog overwogen om een klacht te deponeren bij meldpunt discriminatie en het UWV, maar waarschijnlijk wordt het dan hun verhaal tegen het mijne.... Ik kan mijn tijd wel beter besteden - en bovendien wil ik niet eens bij zo'n bedrijf werken
Volgende optredens:
pi_77548852
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 08:00 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Het grappige is dat ik al een kennismakingsgesprek had gehad, voordat ze tot die beslissing kwamen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:42:56 #298
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77551397
Misschien niet direct relevant voor de hoger opgeleiden, desalniettemin toch weer een opmerkelijk berichtje over hoe de situatie, hier in (Zuid-)Limburg, momenteel is..
quote:
02-02-2010
Werkloze productiemedewerkers hebben minste kans op een baan (1 vacature op 30 werklozen) Werkloze productiemedewerkers hebben nauwelijks een kans op werk.

Er zijn relatief nauwelijks vacatures terwijl er vele duizenden werkloos thuis zitten.

Dat blijkt uit de nieuwste gegevens van het Werkbedrijf UWV.

Alleen in Zuid-Limburg zijn er meer dan 4000 werkloze productiemedewerkers tegenover 137 vacatures. Dat betekent dat er 30 werklozen voor 1 baan zijn.

Ook is er sprake van een zeer scheve verhouding tussen vacatures en werklozen bij interieurverzorgers (1 baan op 25 werklozen), chauffeurs, hulpkrachten in de horeca en receptionisten en mensen die administratieve functies zoeken.

http://www.wijlimburg.nl/(...)op-30-werklozen/1614
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77554647
Vandaag 6 sollicitaties kunnen versturen, valt niet tegen !
pi_77554853
Zonet een vacature gekregen van een collegaatje voor jongerenwerker, waar ik twee mnd terug ook al eens op gereageerd had.
Nu maar weer doen dan, ben benieuwd. Destijds kwam ik op de reservelijst te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')