Ik heb express in januari niets gedaan omtrent het solliciteren. Wel uiteraard de bekende sites en mailings in de gaten gehouden, maar ik vond dat ik mijn jubileum van werkloos zijn

mocht vieren.... December was sowieso al een kl*te maand qua vacatures. Mijn freelance muzikanten werk zorgt wel voor wat inkomen, maar nog niet genoeg om de minimumloongrens te behalen - laat staan iedere maand....
Deze week ben ik door een drietal W&S bureaus weer benaderd. De vacatures die ze hadden stonden eigenlijk ver van mijn profiel af; maar bij eentje had ik een goede klik (dat matchte ook het beste). Die procedure loopt nog en ik ben voorgesteld aan de opdrachtgever en krijg komende week feedback.
Ik ben donderdag begonnen met (weer eens) kritisch te kijken naar mijn brief en CV. Eigenlijk vond ik mijn briefopmaak helemaal niet verkeerd (leidde tot een best hoog percentage van uitnodigingen voor een gesprek), maar mijn CV heb ik 'herschreven'. Ik had bij mijn werkervaringen opsommingen gezet van wat ik gedaan had en waar ik verantwoordelijk was. Nu heb ik in plaats van lijstjes met opsommingen, er een soort van verhaaltje van gemaakt. Kort en bondige zinnen, waar wel alles in wordt verteld. Per werkervaring maximaal 6 regels aangehouden; en het leest zich best prettig.
Vandaag heb ik me weer eens intensief beziggehouden met het echte speuren naar vacatures en ik merk dat het heel langzaamaan toch wel wat aantrekt. De dagelijkse emails bevatten weer meer vacatures dan voorheen en de bekende websites hebben meer matches met de zoekopdrachten. Weinig met 75% of hoger qua match, maar toch. Na een aantal uur zwoegen (vacatures zoeken, matchen van hun eisen met je eigen profiel, websites van bedrijven doorspitten, brief aanpassen op de vacature, etc.) heb ik zo'n twaalf sollicitaties de deur uit gedaan.
Vanwege een aantal slechte ervaringen die ik had met W&S bureaus, wil ik er zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Een beetje googelen op de trefwoorden in de vacature-omschrijving van het W&S bureau brengt toch vaak het bedrijf zelf (de opdrachtgever van het W&S bureau dus) aan het licht. Wanneer het bedrijf de vacature ook op hun eigen website gemeld heeft staan (of zelf geplaatst op vacaturesites) dan benader ik het bedrijf gewoon direct; tenzij expliciet vermeldt staat dat de procedure anders verloopt.
Enfin, veel werk verzet vandaag en dat geeft me toch een goed gevoel. De ene vacature sprak me veel meer aan dan de ander, maar ik kan zeggen dat ik bij iedere sollicitatie een goede passende brief heb opgesteld. Uiteraard zullen een aantal afwijzingen deze week wel volgen

maar men weet maar nooit.
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)