abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 23:57:55 #201
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77400341
Woensdagmiddag een sollicitatiegesprek bij een bedrijf in Uden voor tijdelijk werk (maximaal 6 maanden). Het is waarschijnlijk geen ideaal werk (onder mijn niveau en geen opleidingsmogelijkheden), maar het is werk! Uiteraard valt te bezien of ik daar binnenkom.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77400909
Heb ondertussen al diverse afspraken gemaakt met recruiters en uitzendbureaus, en ben bij één bedrijf al op sollicitatiegesprek geweest gisteren. Heb er ook één afgewezen. Was best een leuke functie, maar zou in Arnhem zijn en maar voor 1 jaar. Daar heb ik geen zin in, want dat is me (nog) te ver en dan kan ik me volgend jaar weer hier melden.
pi_77403420
(helaas) meld.

Het is ontzettend rustig. Vorig jaar was ik ook werkeloos geworden en had 10 gesprekken in 2 weken, waarna ik na 1,5 maand werkeloos weer aan het werk kon.

Nu zit ik al sinds november thuis en heb 5 gesprekken gehad.
Weinig functies waar ik op kan solliciteren. Heb ook al een enkele die mij leuk lijkt en wat ik zou kunnen van lager niveau op gesolliciteerd maar daar werd ik voor afgewezen.
Zucht.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_77403478
Ik zou dus ook nooit verhuizen voor mijn werk. Tenzij ik dat zelf wil.
Als ik nu zou moeten verkopen heb ik een vette schuld. En alsof ze zelf wel zouden verhuizen.
Vraag me af wat de reistijd is van mensen die dat bij het UWV zeggen.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:59 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Dat laatste is lekker dan (lees: niet).
Alsof je te allen tijde een woning kan vinden, laat staan als je moet verhuizen naar de Randstad voor een flutbaantje tegen het minimumloon
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  zaterdag 30 januari 2010 @ 01:11:02 #205
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_77438959
Mooi topic om even te volgen, en morgen door te lezen voor extra motivatie en ideeen om een leuke baan te vinden
censuur :O
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:35:00 #206
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77443948
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 03:12 schreef merry77 het volgende:
Ik zou dus ook nooit verhuizen voor mijn werk. Tenzij ik dat zelf wil.
Als ik nu zou moeten verkopen heb ik een vette schuld. En alsof ze zelf wel zouden verhuizen.
Vraag me af wat de reistijd is van mensen die dat bij het UWV zeggen.
[..]

Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.
En ach.. ze zeggen dat die kans pas bestaat na een jaar in de WW. Ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren aangezien de economie toch ooit weer aan moet gaan trekken. (en zo niet zijn er nog veel en veel meer mensen met problemen tegen die tijd)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77445077
Hoppa, weer twee afwijzingen binnen...
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:40:55 #208
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_77445608
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:19 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hoppa, weer twee afwijzingen binnen...
Kut voor je. Hopelijk vindt je snel iets.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_77447400
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
pi_77452769
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
MAVO
CCVB-goederenvervoer.

En nee, meer niet. Ik kon vroeger al slecht tegen hele dagen binnen zitten.
pi_77455698
quote:
MBO Grafische vormgeving. Werk vinden in de grafische branche is echt hopeloos, al trekt het langzaamaan bij nu volgens mij.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_77455736
quote:

Misschien een schema maken in de OP?
pi_77458681
quote:
Klopt want nu is het vrij onduidelijk.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77459556
MBO Motervoertuigentechniek (maar daar wil ik beroepsmatig niets mee doen)
Ben bezig met Nima-A, praktijk gedeelte al afgerond
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77460198
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Misschien een schema maken in de OP?
ik zal vanavond een op maken op fok wiki die iedereen kan aanvullen.
pi_77461124
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 16:29 schreef Kekaa het volgende:
Ik ben nog aan het werk, maar ben benieuwd voor hoe lang. Het zou 3 tot 6 mnd zijn, dus op zn vroegst tot eind februari. Maar gisteren al eerder naar huis, vandaag maar 2 van de 5 uurtjes gewerkt...

Als iedereen even zijn nota's wil indienen bij Achmea, dan heb ik weer wat te doen

Ondertussen wel weer een paar vacatures gevonden voor jongerenwerker/opbouwwerker, dus ik ga weer even schrijven.
Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers. Of opper dat je een paar dagen per week 'stage' loopt. Zeker bij jongerenwerk is het verloop vrij groot, kun je nog eens binnen rollen. Heb je werkervaring die kant op? Zo niet, zorg dan meteen voor vrijwilligerswerk ergens. Dat is zo belangrijk in die sector!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77461543
Ik heb express in januari niets gedaan omtrent het solliciteren. Wel uiteraard de bekende sites en mailings in de gaten gehouden, maar ik vond dat ik mijn jubileum van werkloos zijn mocht vieren.... December was sowieso al een kl*te maand qua vacatures. Mijn freelance muzikanten werk zorgt wel voor wat inkomen, maar nog niet genoeg om de minimumloongrens te behalen - laat staan iedere maand....

Deze week ben ik door een drietal W&S bureaus weer benaderd. De vacatures die ze hadden stonden eigenlijk ver van mijn profiel af; maar bij eentje had ik een goede klik (dat matchte ook het beste). Die procedure loopt nog en ik ben voorgesteld aan de opdrachtgever en krijg komende week feedback.

Ik ben donderdag begonnen met (weer eens) kritisch te kijken naar mijn brief en CV. Eigenlijk vond ik mijn briefopmaak helemaal niet verkeerd (leidde tot een best hoog percentage van uitnodigingen voor een gesprek), maar mijn CV heb ik 'herschreven'. Ik had bij mijn werkervaringen opsommingen gezet van wat ik gedaan had en waar ik verantwoordelijk was. Nu heb ik in plaats van lijstjes met opsommingen, er een soort van verhaaltje van gemaakt. Kort en bondige zinnen, waar wel alles in wordt verteld. Per werkervaring maximaal 6 regels aangehouden; en het leest zich best prettig.

Vandaag heb ik me weer eens intensief beziggehouden met het echte speuren naar vacatures en ik merk dat het heel langzaamaan toch wel wat aantrekt. De dagelijkse emails bevatten weer meer vacatures dan voorheen en de bekende websites hebben meer matches met de zoekopdrachten. Weinig met 75% of hoger qua match, maar toch. Na een aantal uur zwoegen (vacatures zoeken, matchen van hun eisen met je eigen profiel, websites van bedrijven doorspitten, brief aanpassen op de vacature, etc.) heb ik zo'n twaalf sollicitaties de deur uit gedaan.

Vanwege een aantal slechte ervaringen die ik had met W&S bureaus, wil ik er zo weinig mogelijk mee te maken hebben. Een beetje googelen op de trefwoorden in de vacature-omschrijving van het W&S bureau brengt toch vaak het bedrijf zelf (de opdrachtgever van het W&S bureau dus) aan het licht. Wanneer het bedrijf de vacature ook op hun eigen website gemeld heeft staan (of zelf geplaatst op vacaturesites) dan benader ik het bedrijf gewoon direct; tenzij expliciet vermeldt staat dat de procedure anders verloopt.

Enfin, veel werk verzet vandaag en dat geeft me toch een goed gevoel. De ene vacature sprak me veel meer aan dan de ander, maar ik kan zeggen dat ik bij iedere sollicitatie een goede passende brief heb opgesteld. Uiteraard zullen een aantal afwijzingen deze week wel volgen maar men weet maar nooit.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_77464799
Ik heb ook vrij weinig zelf gedaan toen ik vrijgesteld werd van werk begin januari. Heb de eerste week flink gesolliciteerd en brieven geschreven en zo, maar de rest van de weken eigenlijk een beetje zitten niksen. Wel wat uitnodigingen gehad vorige week om eens op gesprek te komen en zelfs al één sollicitatie achter de rug, maar dat was meer omdat die UZB's, W&S bureau's en bedrijven naar mij toe kwamen n.a.v. mijn cv op Monsterboard. Maar nu het al bijna februari is en ik nog maar een maand loon krijg moet ik me eens actief ermee gaan bezighouden. En WW aanvragen. Na tien jaar werken mag ik wel eventjes WW trekken, mocht het zover komen.
pi_77466018
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ook vrij weinig zelf gedaan toen ik vrijgesteld werd van werk begin januari. Heb de eerste week flink gesolliciteerd en brieven geschreven en zo, maar de rest van de weken eigenlijk een beetje zitten niksen. Wel wat uitnodigingen gehad vorige week om eens op gesprek te komen en zelfs al één sollicitatie achter de rug, maar dat was meer omdat die UZB's, W&S bureau's en bedrijven naar mij toe kwamen n.a.v. mijn cv op Monsterboard. Maar nu het al bijna februari is en ik nog maar een maand loon krijg moet ik me eens actief ermee gaan bezighouden. En WW aanvragen. Na tien jaar werken mag ik wel eventjes WW trekken, mocht het zover komen.
Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77466355
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:54 schreef samjustme het volgende:

[..]

Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
Sorry klopt niet
pi_77466363
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:35 schreef Dromer het volgende:

[..]

Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.
En ach.. ze zeggen dat die kans pas bestaat na een jaar in de WW. Ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren aangezien de economie toch ooit weer aan moet gaan trekken. (en zo niet zijn er nog veel en veel meer mensen met problemen tegen die tijd)
Wat is het leven nog waard als je op het punt staat dat je niet eens meer vrij bent in de keuze waar je gaat wonen. Je eigen netwerk, verenigingsleven etc. speelt zich toch af in de omgeving waar je woont.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de maximale reistijd 1,5 uur enkele reis is, voor wat betreft passende arbeid. En dat er geen verhuisplicht is.
pi_77467037
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Sorry klopt niet
Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.
Zoals laatste 36 weken minstens 26 te hebben gewerkt. En dat je standaard 3 maanden WW hebt als je aan de eis voldoet. En daarnaast fictief+werkelijk arbeidsverleden.

Correct me if I am wrong
pi_77469736
1,5 uur reizen elke dag om ergens achter de lopende band deksels op pakjes boter vast te plakken in één of andere tochtige fabriek.

Nee geweldige regeling is dat idd van het UWV
pi_77473186
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:13 schreef YPPY het volgende:

[..]

Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers. Of opper dat je een paar dagen per week 'stage' loopt. Zeker bij jongerenwerk is het verloop vrij groot, kun je nog eens binnen rollen. Heb je werkervaring die kant op? Zo niet, zorg dan meteen voor vrijwilligerswerk ergens. Dat is zo belangrijk in die sector!
Ja klopt.
Open sollicitaties nog niet gedaan, Is wel een idee ja.
Ik heb stage ervaring in het jongerenwerk, alleen een beetje jammer dat niet iedereen dat altijd ziet als werkervaring. Vrijwilligerswerk doe ik ook in het jongerenwerk (alleen ligt dat errug stil), en ben barcoordinator in een muzikantencafe (ook vrijwillig).
'stage lopen' bij een bedrijf wil ik best doen... alleen niet meer gratis, zoals alle stages in mijn schoolperiode.
  zondag 31 januari 2010 @ 12:52:47 #225
45722 Dromer
pi_77474183
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:26 schreef samjustme het volgende:

[..]

Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.
Zoals laatste 36 weken minstens 26 te hebben gewerkt. En dat je standaard 3 maanden WW hebt als je aan de eis voldoet. En daarnaast fictief+werkelijk arbeidsverleden.

Correct me if I am wrong
Mjah... en als je al 30 of ouder bent tellen alle jaren mee die je in 1998 ouder was dan 18. (voor elk jaar een jaar extra arbeidsverleden en dus een maand meer WW)
  zondag 31 januari 2010 @ 12:55:08 #226
45722 Dromer
pi_77474251
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:04 schreef sempron2400 het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de maximale reistijd 1,5 uur enkele reis is, voor wat betreft passende arbeid. En dat er geen verhuisplicht is.
Da's na een half jaar WW. Na een jaar WW komt dat verhuizen pas ter sprake in het WW boekje. Maar dat is voor de meesten hier geen issue aangezien ze jonkies zijn die een jaar WW niet gaan halen. (ik kan tot 2 jaar gaan maar hoop dat uiteraard bij lange na niet te halen!)
pi_77478747
Wat ik er van begrijp zijn de meesten hier dus mensen die net hun studie hebben afgerond en overal worden afgewezen omdat ze geen werkervaring zouden hebben?
pi_77478896
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ik er van begrijp zijn de meesten hier dus mensen die net hun studie hebben afgerond en overal worden afgewezen omdat ze geen werkervaring zouden hebben?
Jep, met mij precies hetzelfde. International Hospitality Management gedaan, afgestudeerd en nu niet aan de bak kunnen omdat je te weinig ervaring hebt. .

En ik solliciteer niet eens meer op startfuncties in management, zelfs simpele receptie-functies in hotels (goede doorgroei mogelijkheden) zijn al lastig te krijgen. .
pi_77478963
Ik zit nu een maand thuis met een uitkering.
In januari niet echt heel actief op zoek geweest, ik was gezien mijn laatste werkgever blij dat ik thuis zat.
Vanaf morgen echt actief solliciteren.
Ik zoek iets in de verkoop en woon in Rotterdam dus dat moet geen al te groot probleem zijn
Mijn streven is om 1 maart weer aan het werk te zijn.
pi_77479051
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
pi_77479250
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik zit nu een maand thuis met een uitkering.
In januari niet echt heel actief op zoek geweest, ik was gezien mijn laatste werkgever blij dat ik thuis zat.
Vanaf morgen echt actief solliciteren.
Ik zoek iets in de verkoop en woon in Rotterdam dus dat moet geen al te groot probleem zijn
Mijn streven is om 1 maart weer aan het werk te zijn.
Misschien is dit wel iets voor je.

http://www.salesfinest.nl/index.html
pi_77479300
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk. .

Maar het probleem met mijn sector is dat de horeca nu gewoon slecht loopt, want het is tenslotte een luxeproduct. En Nederland is nou ook niet echt een toeristisch land te noemen. Ik ben nu 21 en werk al vanaf mijn 12e jaar in de horeca en ik heb een 10 maanden lange managementstage achter de rug, waarbij ik heel veel heb gedaan en geleerd.

Maar nu probeer ik me dus te richten op de hotels, omdat ik graag in een wat groter en professioneler bedrijf wil werken. De vacatures komen er echter maar mondjesmaat bij en volgens mij krijgen ze bij elke interessante vacature meteen 100 sollicitaties..

Het lullige is dat als ik 2 jaar geleden was afgestudeerd, dat ik direct aan de slag had gekund en waarschijnlijk nog keus had ook. Nu probeer ik dus ook te kijken naar commerciële functies, maar ik ben niet het type voor binnendienst. Voor buitendienst (Account Management / Relatiebeheer) vragen ze dan weer veel ervaring. Drama dus. .
pi_77479367
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:39 schreef CySt het volgende:

[..]

Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk. .

Maar het probleem met mijn sector is dat de horeca nu gewoon slecht loopt, want het is tenslotte een luxeproduct. En Nederland is nou ook niet echt een toeristisch land te noemen. Ik ben nu 21 en werk al vanaf mijn 12e jaar in de horeca en ik heb een 10 maanden lange managementstage achter de rug, waarbij ik heel veel heb gedaan en geleerd.

Maar nu probeer ik me dus te richten op de hotels, omdat ik graag in een wat groter en professioneler bedrijf wil werken. De vacatures komen er echter maar mondjesmaat bij en volgens mij krijgen ze bij elke interessante vacature meteen 100 sollicitaties..

Het lullige is dat als ik 2 jaar geleden was afgestudeerd, dat ik direct aan de slag had gekund en waarschijnlijk nog keus had ook. Nu probeer ik dus ook te kijken naar commerciële functies, maar ik ben niet het type voor binnendienst. Voor buitendienst (Account Management / Relatiebeheer) vragen ze dan weer veel ervaring. Drama dus. .
Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werken
pi_77479395
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:37 schreef samjustme het volgende:

[..]

Misschien is dit wel iets voor je.

http://www.salesfinest.nl/index.html
Bedankt, die kende ik nog niet.
Er zijn ook verschrikkelijk veel sites.
Alleen meestal is driekwart dubbel.
pi_77479419
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:41 schreef samjustme het volgende:

[..]

Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werken
Jawel, maar ik heb dus voor mijn stage 10 maanden in het buitenland gezeten. Ben net een half jaartje weer terug in Nederland, dus ik hoopte eigenlijk hier weer aan de slag te gaan. Maar als het echt niet gaat, dan is dat inderdaad mijn enige optie, als ik tenminste verder wil in de horeca.
  zondag 31 januari 2010 @ 16:37:44 #236
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77480902
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.
Ervaring zul je echt in de praktijk moeten leren.

Discriminatie wil het ook niet noemen, verplaats je eens in de schoenen van de werkgever, zou jij iemand in dienst nemen die prachtige diploma's heeft maar totaal geen ervaring? Ik ben zelf ook een werkgever, diploma's neem ik maar voor 25% mee in mijn besluit om iemand aan te nemen, hoe iemand overkomt, interesses, algehele indruk en wat voor sport doet iemand wegen voor mij zwaarder dan een papiertje met wat cijfers erop.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77481276
Wat voor sport iemand doet ?
  zondag 31 januari 2010 @ 17:58:03 #238
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483142
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:51 schreef junkiexp het volgende:
Wat voor sport iemand doet ?
Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77483151
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
sorry hoor
pi_77483215
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Echt werkgevers...

En als de economie weer aantrekt dan is het: We kunnen geen mensen krijgen.

Hoe zou dat komen, denk je?
  zondag 31 januari 2010 @ 18:03:58 #241
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483290
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef samjustme het volgende:

[..]

sorry hoor
Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.
pi_77483304
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.
Goed personeel is geen kostenpost maar een inkomstenbron. Zonder personeel heb je namelijk geen bedrijf of heeft het niet de grote die het nu heeft.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:07:45 #243
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483338
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:01 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Echt werkgevers...

En als de economie weer aantrekt dan is het: We kunnen geen mensen krijgen.

Hoe zou dat komen, denk je?
Dat probleem heb je altijd, goed personeel is gewoon moeiijk te vinden.
De kosten voor personeel zijn gewoon hoog, als ik iemand een loon uitbetaal van 1800 euro netto, kost dat mij als bedrijf zijnde bijna 3200 euro, wil ik er aan verdienen moet hij zo'n 3800 euro opleveren. Als zo iemand ziek thuis zit heb ik wel de kosten, maar niet de opbrengsten. ik wil het risico zo klein mogelijk houden.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:09:00 #244
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483372
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Goed personeel is geen kostenpost maar een inkomstenbron. Zonder personeel heb je namelijk geen bedrijf of heeft het niet de grote die het nu heeft.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.
pi_77483430
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

De kosten voor personeel zijn gewoon hoog, als ik iemand een loon uitbetaal van 1800 euro netto, kost dat mij als bedrijf zijnde bijna 3200 euro, wil ik er aan verdienen moet hij zo'n 3800 euro opleveren. Als zo iemand ziek thuis zit heb ik wel de kosten, maar niet de opbrengsten. ik wil het risico zo klein mogelijk houden.
Dat is het risico van ondernemen als ondernemer vind ik dat je niet over mag klagen!
pi_77483468
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:09 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.
Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.

Want hoe doe je dat dan als iemand bij jou werkt en die gaat op voetbal? Wordt hij/zij er dan uitgetrapt?
pi_77483488
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

Goede bazen zijn ook moeilijk te vinden. Ik heb één echt goede baas gehad. Die begreep heel goed hoe hij zijn personeel moest motiveren.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:18:12 #248
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483585
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.

Want hoe doe je dat dan als iemand bij jou werkt en die gaat op voetbal? Wordt hij/zij er dan uitgetrapt?
Tuurlijk krijgt hij/zij geen ontslag uiteraard mogen ze zelf weten wat ze in hun vrije tijd doen. Als iemand een keer ziek thuis zit kun je niks aan doen, risico van het ondernemersschap. het wordt een ander verhaal als ze na elke wedstrijd 2 of 3 dagen thuis zijn vanwege een sportblessure. Dan ga ik met zo iemand wel een functioneringsgesprek aan.
  zondag 31 januari 2010 @ 18:20:20 #249
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77483634
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef samjustme het volgende:

[..]

Dat is het risico van ondernemen als ondernemer vind ik dat je niet over mag klagen!
Ik klaag ook niet, het ging mij er meer om dat het verhaal van de werkgever.
pi_77484609
kenker werkgevers ook Het is dat wij loonslaven afhankelijk van ze zijn maar anders Ooh wat smacht ik naar die tijd als die verdomde werkgevers straks geen werknemer kunnen vinden als het economisch weer beter gaat. Verschuift de macht eindelijk weer naar de loonslaaf die weer kan kiezen en het onderste uit de kan kan halen.

Werkgevers hebben het ook zelf aan zich te danken, in de jaren 70/80 werd je nog als familie gezien binnen het bedrijf maar tegenwoordig word je met een glimlach binnengehaald maar zodra je ff je target niet haalt krijg je net zo hard een trap mee Vroeger had de ondernemer nog oog voor zijn werknemers en hun gezinnen, tegenwoordig word je niet meer als werknemer (mens) gezien maar als productiemiddel die snel iets moet opleveren. Alles draait om cijfers niet om de persoon die erachter zit, ook al denken sommige naïeve werknemers van wel. Tip, zorg please dat je onafhankelijk of rijk wordt en die slavendrijvers met hun obsessie voor kwartaalcijfers en efficiency niet meer nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')