quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:59 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat laatste is lekker dan (lees: niet).
Alsof je te allen tijde een woning kan vinden, laat staan als je moet verhuizen naar de Randstad voor een flutbaantje tegen het minimumloon
Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 03:12 schreef merry77 het volgende:
Ik zou dus ook nooit verhuizen voor mijn werk. Tenzij ik dat zelf wil.
Als ik nu zou moeten verkopen heb ik een vette schuld. En alsof ze zelf wel zouden verhuizen.
Vraag me af wat de reistijd is van mensen die dat bij het UWV zeggen.
[..]
Kut voor je. Hopelijk vindt je snel iets.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:19 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hoppa, weer twee afwijzingen binnen...
MAVOquote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
MBO Grafische vormgeving. Werk vinden in de grafische branche is echt hopeloos, al trekt het langzaamaan bij nu volgens mij.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
misschien ook leuk als de werklozen/werkzoekenden hun genoten opleiding erbij vermelden
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
Klopt want nu is het vrij onduidelijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:48 schreef Leonidas82 het volgende:
ik zal vanavond een op maken op fok wiki die iedereen kan aanvullen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:25 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Misschien een schema maken in de OP?
Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:29 schreef Kekaa het volgende:
Ik ben nog aan het werk, maar ben benieuwd voor hoe lang. Het zou 3 tot 6 mnd zijn, dus op zn vroegst tot eind februari. Maar gisteren al eerder naar huis, vandaag maar 2 van de 5 uurtjes gewerkt...
Als iedereen even zijn nota's wil indienen bij Achmea, dan heb ik weer wat te doen
Ondertussen wel weer een paar vacatures gevonden voor jongerenwerker/opbouwwerker, dus ik ga weer even schrijven.
Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:12 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ook vrij weinig zelf gedaan toen ik vrijgesteld werd van werk begin januari. Heb de eerste week flink gesolliciteerd en brieven geschreven en zo, maar de rest van de weken eigenlijk een beetje zitten niksen. Wel wat uitnodigingen gehad vorige week om eens op gesprek te komen en zelfs al één sollicitatie achter de rug, maar dat was meer omdat die UZB's, W&S bureau's en bedrijven naar mij toe kwamen n.a.v. mijn cv op Monsterboard. Maar nu het al bijna februari is en ik nog maar een maand loon krijg moet ik me eens actief ermee gaan bezighouden. En WW aanvragen. Na tien jaar werken mag ik wel eventjes WW trekken, mocht het zover komen.
Sorry klopt nietquote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:54 schreef samjustme het volgende:
[..]
Klopt voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
Wat is het leven nog waard als je op het punt staat dat je niet eens meer vrij bent in de keuze waar je gaat wonen. Je eigen netwerk, verenigingsleven etc. speelt zich toch af in de omgeving waar je woont.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:35 schreef Dromer het volgende:
[..]
Tja.. ik denk dus dat die soep lang niet zo heet gegeten zal worden als ze opgediend wordt. Het lijkt me meer een afschrikmiddel. Ze zullen mensen toch echt niet op die manier meer in de problemen gaan duwen.
En ach.. ze zeggen dat die kans pas bestaat na een jaar in de WW. Ik verwacht niet dat dat snel gaat gebeuren aangezien de economie toch ooit weer aan moet gaan trekken. (en zo niet zijn er nog veel en veel meer mensen met problemen tegen die tijd)
Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.quote:
Ja klopt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:13 schreef YPPY het volgende:
[..]
Jij had CMV gedaan toch? Probeer ook open sollicitaties. Er is bij dit soort organisaties vaak weinig geld voor werving van nieuwe medewerkers.Of opper dat je een paar dagen per week 'stage' loopt. Zeker bij jongerenwerk is het verloop vrij groot, kun je nog eens binnen rollen. Heb je werkervaring die kant op? Zo niet, zorg dan meteen voor vrijwilligerswerk ergens. Dat is zo belangrijk in die sector!
Mjah... en als je al 30 of ouder bent tellen alle jaren mee die je in 1998 ouder was dan 18. (voor elk jaar een jaar extra arbeidsverleden en dus een maand meer WW)quote:Op zondag 31 januari 2010 00:26 schreef samjustme het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal. Er zijn nog een aantal andere regels waar je aan moet voldoen.
Zoals laatste 36 weken minstens 26 te hebben gewerkt. En dat je standaard 3 maanden WW hebt als je aan de eis voldoet. En daarnaast fictief+werkelijk arbeidsverleden.
Correct me if I am wrong
Da's na een half jaar WW. Na een jaar WW komt dat verhuizen pas ter sprake in het WW boekje. Maar dat is voor de meesten hier geen issue aangezien ze jonkies zijn die een jaar WW niet gaan halen. (ik kan tot 2 jaar gaan maar hoop dat uiteraard bij lange na niet te halen!)quote:Op zondag 31 januari 2010 00:04 schreef sempron2400 het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de maximale reistijd 1,5 uur enkele reis is, voor wat betreft passende arbeid. En dat er geen verhuisplicht is.
Jep, met mij precies hetzelfde. International Hospitality Management gedaan, afgestudeerd en nu niet aan de bak kunnen omdat je te weinig ervaring hebt.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wat ik er van begrijp zijn de meesten hier dus mensen die net hun studie hebben afgerond en overal worden afgewezen omdat ze geen werkervaring zouden hebben?
Misschien is dit wel iets voor je.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:27 schreef junkiexp het volgende:
Ik zit nu een maand thuis met een uitkering.
In januari niet echt heel actief op zoek geweest, ik was gezien mijn laatste werkgever blij dat ik thuis zat.
Vanaf morgen echt actief solliciteren.
Ik zoek iets in de verkoop en woon in Rotterdam dus dat moet geen al te groot probleem zijn
Mijn streven is om 1 maart weer aan het werk te zijn.
Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werkenquote:Op zondag 31 januari 2010 15:39 schreef CySt het volgende:
[..]
Mja, ze mogen doen wat ze willen natuurlijk..
Maar het probleem met mijn sector is dat de horeca nu gewoon slecht loopt, want het is tenslotte een luxeproduct. En Nederland is nou ook niet echt een toeristisch land te noemen. Ik ben nu 21 en werk al vanaf mijn 12e jaar in de horeca en ik heb een 10 maanden lange managementstage achter de rug, waarbij ik heel veel heb gedaan en geleerd.
Maar nu probeer ik me dus te richten op de hotels, omdat ik graag in een wat groter en professioneler bedrijf wil werken. De vacatures komen er echter maar mondjesmaat bij en volgens mij krijgen ze bij elke interessante vacature meteen 100 sollicitaties..
Het lullige is dat als ik 2 jaar geleden was afgestudeerd, dat ik direct aan de slag had gekund en waarschijnlijk nog keus had ook. Nu probeer ik dus ook te kijken naar commerciële functies, maar ik ben niet het type voor binnendienst. Voor buitendienst (Account Management / Relatiebeheer) vragen ze dan weer veel ervaring. Drama dus..
Bedankt, die kende ik nog niet.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:37 schreef samjustme het volgende:
[..]
Misschien is dit wel iets voor je.
http://www.salesfinest.nl/index.html
Jawel, maar ik heb dus voor mijn stage 10 maanden in het buitenland gezeten. Ben net een half jaartje weer terug in Nederland, dus ik hoopte eigenlijk hier weer aan de slag te gaan. Maar als het echt niet gaat, dan is dat inderdaad mijn enige optie, als ik tenminste verder wil in de horeca.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:41 schreef samjustme het volgende:
[..]
Nooit overwogen om in het buitenland anders te gaan werken
Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toch best een trieste reden om een net afgestudeerde af te wijzen op het feit dat je te weinig ervaring zou hebben. Eh, ja, duh? Mag je daar wel op worden afgewezen? Het heeft nl. een beetje een discriminerend karakter...
Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.quote:
sorry hoorquote:Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
Echt werkgevers...quote:Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.quote:
quote:Op zondag 31 januari 2010 18:03 schreef cvboer het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat personeel kost voor een bedrijf.
Dat probleem heb je altijd, goed personeel is gewoon moeiijk te vinden.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Echt werkgevers...![]()
En als de economie weer aantrekt dan is het:We kunnen geen mensen krijgen.
Hoe zou dat komen, denk je?
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Goed personeel is geen kostenpost maar een inkomstenbron. Zonder personeel heb je namelijk geen bedrijf of heeft het niet de grote die het nu heeft.
Dat is het risico van ondernemenquote:Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat probleem heb je altijd, goed personeel is gewoon moeiijk te vinden.
De kosten voor personeel zijn gewoon hoog, als ik iemand een loon uitbetaal van 1800 euro netto, kost dat mij als bedrijf zijnde bijna 3200 euro, wil ik er aan verdienen moet hij zo'n 3800 euro opleveren. Als zo iemand ziek thuis zit heb ik wel de kosten, maar niet de opbrengsten. ik wil het risico zo klein mogelijk houden.
Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dan moeten ze niet ziek thuis gaan zitten.
Goede bazen zijn ook moeilijk te vinden. Ik heb één echt goede baas gehad. Die begreep heel goed hoe hij zijn personeel moest motiveren.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat probleem heb je altijd, goed personeel is gewoon moeiijk te vinden.
Tuurlijk krijgt hij/zij geen ontslagquote:Op zondag 31 januari 2010 18:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Klopt, maar als ze vrij zijn, zijn ze vrij en ze mogen zelf bepalen wat ze in die vrije tijd doen. Het zijn je werknemers, niet je slaven.
Want hoe doe je dat dan als iemand bij jou werkt en die gaat op voetbal? Wordt hij/zij er dan uitgetrapt?
Ik klaag ook niet, het ging mij er meer om dat het verhaal van de werkgever.quote:Op zondag 31 januari 2010 18:11 schreef samjustme het volgende:
[..]
Dat is het risico van ondernemenals ondernemer vind ik dat je niet over mag klagen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |