Blokjes sorteren in dozenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:22 schreef psv-gomes het volgende:
zo nutteloos dat bijstandswerk![]()
vandaag daar mee begonnen
blokjes sorteren in dozen
verder allemaal gajes wat er rondloopt
niemand voert echt iets uit; beetje kletsen, computerspelletjes, krantje lezen af en toe blokjes sorteren
vanaf half 3 tot half 5 was er geen werk dus gewoon de tijd uitzitten en je mag gaan. Schijnt elke dag zo te gaan
Gelukkig ben ik over 2 weken weg daar
Dan kun je misschien nog beter je uitkering opzeggen, als je over 2 weken inderdaad werk hebt. Maar je hebt geluk dat je niet hoeft te schoffelen in deze koude winter (voor sommige mensen zonder werk inderdaad een hongerwinter). Bijstandswerk is altijd afgestempeld op het minder intelligente deel van de bevolking.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:22 schreef psv-gomes het volgende:
niemand voert echt iets uit; beetje kletsen, computerspelletjes, krantje lezen af en toe blokjes sorteren
vanaf half 3 tot half 5 was er geen werk dus gewoon de tijd uitzitten en je mag gaan. Schijnt elke dag zo te gaan
Je kon ook voor nog nuttelozer werk worden ingezet; schoffelen / papier prikkenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:43 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dan kun je misschien nog beter je uitkering opzeggen, als je over 2 weken inderdaad werk hebt. Maar je hebt geluk dat je niet hoeft te schoffelen in deze koude winter (voor sommige mensen zonder werk inderdaad een hongerwinter). Bijstandswerk is altijd afgestempeld op het minder intelligente deel van de bevolking.
Mijn zus moest een jaar geleden stickers van Jan de Bouvier op borden plakken voor een actie van een grote supermarkt, in het kader van haar re-integratietraject. Dit omdat ze na hartklachten haar HBO-werk niet meer kon doen en daarom herschoold moest worden (zou ook HBO-herscholing zijn, volgens de afspraken).quote:Op maandag 25 januari 2010 18:22 schreef psv-gomes het volgende:
Eeuhm, die zitten allemaal met vorstverlet hoor (dan zou je dus WW krijgen omdat je geen bijstand zou krijgen door het weer?quote:Maar je hebt geluk dat je niet hoeft te schoffelen in deze koude winter (voor sommige mensen zonder werk inderdaad een hongerwinter).
Daar ben ik dus ook achter sinds 1 oktober. TVP dus.quote:De meeste mensen die een (vaste)baan hebben boeit het het helemaal niet, die hebben wel wat beters te doen. Ze zijn helemaal niet bezig met het "hoe en wat" als men tegen een drijgend ontslag aan zit te kijken. Vaak denkt men dat men ook redelijk "safe" zit als men een vast contract heeft bij een werkgever en dat als men met ontslag geconfronteerd wordt men wel de juist ondersteuning krijgt van Vakbonden of UWV's.
Wat dus absoluut niet meer het geval is tegenwoordig, de wetten zijn de laatste tijd zo veranderd (met dank aan Dhr. Donner - CDA) dat de werkgevers de appels ervan plukken en het mannetje op de werkvloer hoe dan ook altijd de zak is..
same shit hier... één sollicitatie gedaan en nog 3 te gaan (vinden) deze week.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Zit al weer de hele dag naar vacatures te zoekenEn het is weer 3x niets
Als ze niks hebben vlieg je er net zo goed uit. Was het trouwens een vast contract? (dan verbaast het me wat meer)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:02 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Even een tvp-tje voor mijn lief. Die zit na elf jaar trouwe dienst bij Randstad thuis. Door een verhuizing van Drente naar Fryslân. Hij zat ten tijde van de verhuizing nog bij een opdrachtgever en dat traject mocht ie afmaken. Daarna is er veel kastje (Drenthe) en muur (Fryslân) geweest.. Met als gevolg ontslag.. En wij maar denken dat Randstad landelijk is!
Waardeloos. Wel iets van een ontslagvergoeding gekregen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:47 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ja, er was sprake van een vast contract.. Het is uitgevochten met de bond er bij..
En ik heb nog een tip uit mijn reintegratietijd:www.askjim.nl
Ja, dat nog wel.. Maar nu krijgt ie waarschijnlijk later WW, omdat de ontslagdatum volgens het UWV moeilijk in te schatten is.. In de ontbinding staat 31 december 2009 maar ja, dan zijn er nog twee maanden opzegtermijn, volgens het UWV..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:17 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waardeloos. Wel iets van een ontslagvergoeding gekregen?
ik had vandaag nog telefoon gehad van een bedrijf uit boedapest, zoeken ze ook nog nederlandse mensen.quote:Op maandag 25 januari 2010 14:33 schreef TyVole het volgende:
[..]
Praag.
Hier zitten allerlei klantenafdelingen van grote mulitnationals. De lonen liggen hier lager dan in Nederland, maar alles is ook goedkoper. Ondertussen heb ik wel gewoon werk bij het grootste bedrijf ter wereld, doe ik alles in het Engels en heb ik een leuke tijd hier.
Ze hebben hier nog vacatures voor Nederlandstalige mensen (vooral op de procurement afdeling). De andere bedrijven zullen ook nog wel het een en ander open hebben staan. Misschien een optie als je het in Nederland beu bent.
Ga je in Parijs werken?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:07 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
ik had vandaag nog telefoon gehad van een bedrijf uit boedapest, zoeken ze ook nog nederlandse mensen.
klantenservice adfeling Ebay
Alleen nog niet te horen gekregen wat de verdienste zijn.
Weet niet wat normaal is, zou denk niet veel schelen met Praag?
Lijkt mij ook een hele ervaring!
maar helaas ik ga naar disney![]()
haha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |