Of 600 zoals ik al heb meegemaakt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zou trouwens ook wel willen weten waar werkgevers, recruiters en mensen die op P&O werken nou op letten als ze 300 sollicitatiebrieven binnen krijgen. Welke pik je eruit en waarom?
Exact de reden waarom ik pertinent weiger de bijstand in de gaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef GlamourWoman het volgende:
Update van mijn kant. Zoals al aangekondigd zou ik een bijstandsuitkering aanvragen. Netjes via internet gedaan en vervolgens maandagochtend langsgeweest voor een algemene informatiedag. En wat ik daar zag.....ik voelde mij totaal ongemakkelijk tussen de zieken, gezinnen met kinderen en andere byzondere gevallen. Ik met mijn HBO diploma heb nog enige toekomstperspectief en verder geen andere monden die ik moet voeden. Maar zij werden letterlijk als voetveeg gebruikt en ze konden niks doen, omdat ze gewoon volledig afhankelijk zijn van die uitkering.
Nou begrijp ik dat het UWV wel streng moet zijn, maar als ik de dame moet geloven die aan het woord was, dan is het een heel gezeik, een bijstandsuitkering aanvragen. Heel veel verplichtingen.
Anyway heb ik besloten af te zien van een dergelijke uitkering en ben ik zelfs nog gemotiveerder om werk te vinden zodat ik niet in de bijstand hoef. Zo'n situatie wens ik niemand toe. mijzelf ook niet.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef GlamourWoman het volgende:
Update van mijn kant. Zoals al aangekondigd zou ik een bijstandsuitkering aanvragen. Netjes via internet gedaan en vervolgens maandagochtend langsgeweest voor een algemene informatiedag. En wat ik daar zag.....ik voelde mij totaal ongemakkelijk tussen de zieken, gezinnen met kinderen en andere byzondere gevallen. Ik met mijn HBO diploma heb nog enige toekomstperspectief en verder geen andere monden die ik moet voeden. Maar zij werden letterlijk als voetveeg gebruikt en ze konden niks doen, omdat ze gewoon volledig afhankelijk zijn van die uitkering.
Nou begrijp ik dat het UWV wel streng moet zijn, maar als ik de dame moet geloven die aan het woord was, dan is het een heel gezeik, een bijstandsuitkering aanvragen. Heel veel verplichtingen.
Anyway heb ik besloten af te zien van een dergelijke uitkering en ben ik zelfs nog gemotiveerder om werk te vinden zodat ik niet in de bijstand hoef. Zo'n situatie wens ik niemand toe. mijzelf ook niet.
Dat betaalt nog best aardig. In dit topic kwam ook een meisje van 22 voorbij die nog geen 1200 euro bruto kreeg voor een fulltime administratieve baan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Maar wat als je recht hebt op dat geld?
Ik heb sinds sept uitkering aangevraagd, is begin janauri afgewezen.
Maar ik heb recht op dat geld.
maar het probleem is nu dat ik bijstand aan moet vragen, nu MOET ik een werktraject in.
Gisteren op gesprek geweest daar. Blij word ik er niet van. Dit bedrijf laat altijd van die gehandicapten tuintjes schoffelen en nu MOET ik dar productiewerk gaan doen.
Dat is passend werk Yeah right.
Maar als ik dat niet doe krijg ik het geld niet waar ik recht op heb van sept tot nu.
Maandag moet ik daar starten, hoop echt dat ik voor die tijd iets heb, maar dat zal wel niet.
Voordeel is wel dat ik onder werktijd gewoon door mag gaan met solliciteren, briefje inleveren en gaan.
Ik hoop / denk dat ik er toch niet veel ben, want ik heb elke week wel 3-4 gesprekken en daar had ik al voor gewaarschuwd.
Verder betaald het ¤ 1300 per maand voor 32 uur ( je mocht zelf je vrije dag bepalen, behalve op maandag en vrijdag![]()
En die mensen die er zaten![]()
Ik voel me er veel te goed voor en helaas mijn geld raakt ook bijna op
Als ik dit werk had willen doen dan had ik dat wel meteen gedaan nadat ik geen baan meer had.
Je hebt een WW-uitkering aangevraagd en die is afgewezen? En daar doen ze dan 3 a 4 maanden over, wtf???quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef psv-gomes het volgende:
Ik heb sinds sept uitkering aangevraagd, is begin janauri afgewezen.
Maar ik heb recht op dat geld.
Vorig jaar in april bijstand proberen aan te vragen. In het gesprek zelf werd al gezegd dat we het niet kregen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je hebt een WW-uitkering aangevraagd en die is afgewezen? En daar doen ze dan 3 a 4 maanden over, wtf???
Toch raar op zich, dat het via uitzendbureaus momenteel hartstikke lastig schijnt te zijn om productiewerk te vinden, maar dat je via het UWV meteen aan de slag kunt. Hebben ze een x aantal arbeidsplaatsen standaard gereserveerd voor Bijstandsmensen ofzo?quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef sempron2400 het volgende:
De werktrajecten in de bijstand zijn vooral gericht op vmbo- werkzaamheden.
Ik heb ook een keer bijstand gehad. Ook kreeg ik begeleiding bij het schrijven van brieven. Sommigen gingen een cv maken (die had ik dus al). En iemand schreef als hobby: uitslapen !! Hoe dom kun je zijn...
Ergens niet meer dan logisch dat je je er te goed voor voelt. Van je collega’s hoef je ook geen vuurwerk te verwachten, de gemiddelde productiemedewerker kennende. 1300 euro bruto per maand is in ieder geval iets meer dan de bijstandsuitkering.
Je solliciteert in ieder geval vanuit een werksituatie. Maar laat mensen die geen werk hebben, maar wel een opleiding hebben afgerond, de gemeente maar eens helpen met de begroting of zo. Zinvolle werkervaring draagt ook nog eens bij aan de ontwikkeling van de toekomstig werknemer.
Er is een halve dag per week sollicitatietraining.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef sempron2400 het volgende:
De werktrajecten in de bijstand zijn vooral gericht op vmbo- werkzaamheden.
Ik heb ook een keer bijstand gehad. Ook kreeg ik begeleiding bij het schrijven van brieven. Sommigen gingen een cv maken (die had ik dus al). En iemand schreef als hobby: uitslapen !! Hoe dom kun je zijn...
Ergens niet meer dan logisch dat je je er te goed voor voelt. Van je collega’s hoef je ook geen vuurwerk te verwachten, de gemiddelde productiemedewerker kennende. 1300 euro bruto per maand is in ieder geval iets meer dan de bijstandsuitkering.
Je solliciteert in ieder geval vanuit een werksituatie. Maar laat mensen die geen werk hebben, maar wel een opleiding hebben afgerond, de gemeente maar eens helpen met de begroting of zo. Zinvolle werkervaring draagt ook nog eens bij aan de ontwikkeling van de toekomstig werknemer.
Dit bedrijf is van de gemeente, daar hebben ze een traject lopen voor mensen in de bijstand.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Toch raar op zich, dat het via uitzendbureaus momenteel hartstikke lastig schijnt te zijn om productiewerk te vinden, maar dat je via het UWV meteen aan de slag kunt. Hebben ze een x aantal arbeidsplaatsen standaard gereserveerd voor Bijstandsmensen ofzo?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef nozem het volgende:
[..]
Maar is het niet mogelijk om zelf gewoon op zoek te gaan naar uitzendwerk onder je niveau? Dan hou je tenminste nog enigszins de eer aan jezelf en ben je geen bijstandsklant meer.
De WW is anders dan de bijstand. De Wet Werk en Bijstand wordt door de gemeente uitgevoerd. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden bij een SW-bedrijf, maar ook bij reguliere werkgevers. Zij hebben standaard werk voor mensen in de Bijstand. Voor een reguliere werkgever betekent dit een zeer goedkope arbeidsplaats. Het nadeel is dat aan de onderkant van de arbeidsmarkt reguliere arbeidsplaatsen verdwijnen ten gunste van gesubsidieerde plaatsen voor bijstandsgerechtigden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Toch raar op zich, dat het via uitzendbureaus momenteel hartstikke lastig schijnt te zijn om productiewerk te vinden, maar dat je via het UWV meteen aan de slag kunt. Hebben ze een x aantal arbeidsplaatsen standaard gereserveerd voor Bijstandsmensen ofzo?
Dat laatste is lekker dan (lees: niet).quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:32 schreef Dromer het volgende:
Tja.. de bijstand zal ik voorlopig niet in hoeven met m'n 2 jaar recht op WW en ook nog een vrouw met voldoende inkomen. Wel schijnen ze na een half jaar wat moeilijker te gaan doen (sneller baan onder niveau en slechter betaald moeten aannemen) en na een jaar heel moeilijk. (alles wat ze aanbieden aanpakken ook al moet je ervoor verhuizen)
Uitzendbureaus doen inderdaad weinig moeite. Ik heb een paar gesproken met iemand van een uitzendbureau en hij zou gaan kijken / bellen etc. Paar keer navraag gedaan, ja "druk" , ga het vanmiddag doen enzovoort. Hoe dan ook, uiteindelijk ben ik er geen fuck mee opgeschoten. UZB is alleen nuttig als ze jou bellen nav een mogelijke vacature.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:15 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
Er is een halve dag per week sollicitatietraining.
Mijn werkcoach mijn cv, voorbeeldbrief en rits aan sollicitatiebrieven laten zien en daar was hij dik tevreden over
[..]
Dit bedrijf is van de gemeente, daar hebben ze een traject lopen voor mensen in de bijstand.
[..]
Ik reageer wel op de weinige vacatures van uitzenbureau's..
verder doen uitzendbureau's weinig moeite
Laten we er maar van uitgaan dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze is opgediend.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:59 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dat laatste is lekker dan (lees: niet).
Alsof je te allen tijde een woning kan vinden, laat staan als je moet verhuizen naar de Randstad voor een flutbaantje tegen het minimumloon
klinkt goed, misschien zie ik je dan rond april wel (als bezoeker)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:20 schreef psv-gomes het volgende:
In ieder geval goed nieuws; vandaag mail gehad dat ik 28 feb weer terug kan naar het hotel in Euro Disney waar ik vorig weg ben gegaan na 14 mnd werken.
Dat wel, maar ik had verwacht dat ik maar 7 maanden WW zou krijgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:46 schreef PalmRoyale het volgende:
Is toch mooi dat je WW krijgt. Je hebt premie betaald en je hebt het blijkbaar nodig op het moment. Mooi toch.
Misschien heb je bij het zelf berekenen je aaneengesloten arbeidsverleden te laag ingeschat?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik had verwacht dat ik maar 7 maanden WW zou krijgen.
Ik heb er anders een bloedhekel aan. Maar ja, het is even niet anders.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:47 schreef junkiexp het volgende:
Ik voel me ook niks teveel om in de ww te zitten.
We hebben er zelf voor betaald
Welk hotel zit he dan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:20 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
klinkt goed, misschien zie ik je dan rond april wel (als bezoeker)
Tuurlijk het is kut, maar voel je niet bezwaardquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb er anders een bloedhekel aan. Maar ja, het is even niet anders.
Tell me about it.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:19 schreef Nemephis het volgende:
Pfff zit nu al de hele avond vacatures te zoeken - en wat zijn die er weinig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |