abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77059883
Nee, telefonische acquisitie doe je niet om geld te verdienen, dat doe je omdat je het echt leuk vindt.
Ik ben zelf ook bezig met commerciële functies, maar daar bedank ik ook zeker voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77060017
Ja, hij zei zelfs dat de functie vroeger telemarketeer heette. Maar hij was op locatie geweest en had met de geprekken mee geluisterd en zei dat het zeker meer was dan een callcenter-baan. Dat zal misschien wel, maar ik als horeca-persoon kan niet van 9 tot 5 op kantoor zitten, dan word ik gek!
pi_77087077
Hoe schrijven jullie je sollicitatiebrief? Dat standaard riedeltje wat je op elke vacaturesite vindt (inleiding, persoonlijk stukje, waarom je de baan wil, slot) of proberen jullie er iets persoonlijks in te stoppen? Zijn jullie brutaal en zelfverzekerd of juist neerbuigend en kontkruiperig? 'Geef mij a.u.b. die baan, ik zal mezelf bewijzen, overwerken, 200% inzetten, bladiebla'. Typen jullie een heel verhaal of houden jullie het zo kort en bondig mogelijk, zonder over te gaan in het halen van een bruine arm??

Overigens ben ik meestal brutaal en zelfverzekerd en probeer ik het zo kort mogelijk te houden. Kontkruiperij hou ik niet van: ze moet juist blij zijn dat ik daar wil werken en dat moet ook doorschijnen in mijn brief. Heb gemerkt dat werkgevers vaak iemand eerder uitnodigen die to-the-point is dan iemand die in de werkgever's kont kruipt.

Zou trouwens ook wel willen weten waar werkgevers, recruiters en mensen die op P&O werken nou op letten als ze 300 sollicitatiebrieven binnen krijgen. Welke pik je eruit en waarom?

[ Bericht 18% gewijzigd door Mint_Clansell op 21-01-2010 10:15:51 ]
pi_77087751
Ik schrijf een redelijk korte brief met de nodige informatie over mezelf + motivatie.
Daarna verwijs ik dat ik het een in een persoonlijk gesprek nader wil toelichten.
En dat is ook echt zo, want in een brief kan het heel anders overkomen.

Slijmen oid begin ik niet aan, zo wanhopig ben ik niet.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77089370
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zou trouwens ook wel willen weten waar werkgevers, recruiters en mensen die op P&O werken nou op letten als ze 300 sollicitatiebrieven binnen krijgen. Welke pik je eruit en waarom?
Of 600 zoals ik al heb meegemaakt.

Ik denk dat het ongeveer zo gaat:

Alle sollicitatiebrieven worden over een grote vergadertafel verspreid, daarna komen er een aantal geblindoekte medewerkers binnen, die er vervolgens een paar uit mogen prikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kim87 op 21-01-2010 11:59:23 ]
pi_77089931
Ik denk dat ze met een paar man alle brieven openen en heel snel doorkijken op lettertype, algemene opmaak, daarna inhoud en sowieso diegene met enorme opvallende fouten erin meteen weggooien. Je moet toch op 1 of andere manier de selectie iets kleiner maken.
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 11:59:33 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_77091030
Brieven met fouten gaan er meteen uit, lijkt me
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77094423
Hier word je ook niet vrolijk van (bron www.nu.nl)

AMSTERDAM - Ruim tweederde van de Nederlandse bedrijven verwacht dit jaar meer banen te moeten schrappen. Dat blijkt uit onderzoek van NRC Focus, een kwartaalblad van NRC Handelsblad, in samenwerking met het adviesbureau Boer & Croon. De onderzoekers ondervroegen eind vorig jaar ruim zevenhonderd bedrijven met een omzet van minimaal 50 miljoen euro.

Onder veel bedrijven is optimisme over de omzetontwikkeling. De helft van de ondervraagden ziet een stijgende lijn; een jaar geleden was dat minder dan een kwart. Keerzijde is wel dat de groei vooral in het buitenland wordt verwacht.

Buitenland

Een kwart rekent op omzetherstel in Nederland. Bedrijven denken er ook over na om activiteiten naar het buitenland te verplaatsen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77096460
Ja, zoals mijn baan. Ik heb nu een conflict met mijn werkgever omdat ik er eind februari uit wordt gegooid vanwege slechte jaarcijfers, terwijl ik een (mondelinge) toezegging had dat ik een contract voor onbepaalde tijd zou krijgen na mijn jaarcontract.

Oh ja, ik heb vandaag mijn eerste 2 afwijzingen binnen.
pi_77102918
Update van mijn kant. Zoals al aangekondigd zou ik een bijstandsuitkering aanvragen. Netjes via internet gedaan en vervolgens maandagochtend langsgeweest voor een algemene informatiedag. En wat ik daar zag.....ik voelde mij totaal ongemakkelijk tussen de zieken, gezinnen met kinderen en andere byzondere gevallen. Ik met mijn HBO diploma heb nog enige toekomstperspectief en verder geen andere monden die ik moet voeden. Maar zij werden letterlijk als voetveeg gebruikt en ze konden niks doen, omdat ze gewoon volledig afhankelijk zijn van die uitkering.

Nou begrijp ik dat het UWV wel streng moet zijn, maar als ik de dame moet geloven die aan het woord was, dan is het een heel gezeik, een bijstandsuitkering aanvragen. Heel veel verplichtingen.

Anyway heb ik besloten af te zien van een dergelijke uitkering en ben ik zelfs nog gemotiveerder om werk te vinden zodat ik niet in de bijstand hoef. Zo'n situatie wens ik niemand toe. mijzelf ook niet.
pi_77103969
helaas een tvp hier... heb vandeweek te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd - ondanks meerdere mondelinge beloftes dat dat wel zou gebeuren

Standaard verhaaltje van 'economische crisis, we kunnen het niet betalen', mocht moest meteen naar huis (want wie weet wat ik anders op het netwerk zou uitspoken) en zit nu dus betaald te Fok'en.

Ik hoorde van (ex)-collega dat een gesubsidieerde herintreder nu mijn werk doet... toch maar even overleggen bij het UWV of dat de normale gang van zaken is.

Voel me d'r knap klote bij in ieder geval, helemaal doordat manager een week ervoor nog plannen wilde maken voor de komende contractperiode
pi_77104164
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef GlamourWoman het volgende:
Update van mijn kant. Zoals al aangekondigd zou ik een bijstandsuitkering aanvragen. Netjes via internet gedaan en vervolgens maandagochtend langsgeweest voor een algemene informatiedag. En wat ik daar zag.....ik voelde mij totaal ongemakkelijk tussen de zieken, gezinnen met kinderen en andere byzondere gevallen. Ik met mijn HBO diploma heb nog enige toekomstperspectief en verder geen andere monden die ik moet voeden. Maar zij werden letterlijk als voetveeg gebruikt en ze konden niks doen, omdat ze gewoon volledig afhankelijk zijn van die uitkering.

Nou begrijp ik dat het UWV wel streng moet zijn, maar als ik de dame moet geloven die aan het woord was, dan is het een heel gezeik, een bijstandsuitkering aanvragen. Heel veel verplichtingen.

Anyway heb ik besloten af te zien van een dergelijke uitkering en ben ik zelfs nog gemotiveerder om werk te vinden zodat ik niet in de bijstand hoef. Zo'n situatie wens ik niemand toe. mijzelf ook niet.
Exact de reden waarom ik pertinent weiger de bijstand in de gaan.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:04:13 #113
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_77106162
Het lijkt mij inderdaad afgrijselijk om gedwongen door omstandigheden een uitkering te moeten aanvragen en hiervoor talloze verplichtingen & papierwinkels van het UWV te moeten doorstaan. Mijn financiële reserve zie ik door de werkloosheid geleidelijk verder slinken en d'r komt vrijwel niets binnen, maar het aanvragen van een uitkering weiger ik ook pertinent.

Ik acht de kans wel groot dat ik binnenkort wel parttime aan de slag kan bij TNT-post als postbezorger. Officiëel voor 15 uur per week, maar op verzoek kan extra werk geregeld worden zodat het aantal werkuren per week rondom 25 ligt. Goed voor 800-1000 euro inkomen per maand, wat zeker geen vetpot is, maar het zal de financiële afbraak stoppen. Bovendien vind ik postbezorgen geen straf.

Een nieuwe baan in de overheidsector verwacht ik nog niet in de komende maanden. In de komende jaren wil ik in ieder geval richting HBO-niveau gaan middels opleidingen en cursussen, opdat deze zwarte werkloosheidsperiode in de toekomst niet op herhaling gaat.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_77107332
Nou, mijn werk valt steeds meer tegen. Collega heeft beëindiging met wederzijds goedvinden "aangeboden" gekregen. Ik heb hem aangeraden om het niet aan te nemen. Nou was hij dat al niet van plan.
Waar ik nu werk, dat is me toch een vreemd bedrijfje....... Directeur is er alleen voor de lol lijkt het wel. Komt laat, gaat vroeg weg en verschuilt zich de hele dag op kantoor. Collega tegenover me voelt zich baas in eigen buik en commandeert iedereen in de rondte Niks kun je goed doen en op elke slak wordt zout gelegd. Geen werk hebben is nog erger, maar dit is ook niks. Gelukkig lijkt het iets aan te trekken en ik ben maar weer aan het schrijven. Zonde, het leek me zo'n prettig bedrijf en had het er in het begin best naar mijn zin.

Ik ben als techneut op een grotendeels verkoop gerelateerde stoel gedropt. Dat heeft de bedrijfsleiding niet eens in de gaten, een techneut kun je niet laten verkopen (uitzonderingen daargelaten dan). Zo krijg ik dus verschillende keren per dag verwijten naar mijn hoofd, omdat ik de klanten niet hard genoeg hun reet in kruip. Ja, DOEIII. Doe dat maar lekker zelf. Destijds heel duidelijk verteld dat verkoop niet mijn sterkste punt was en ik daar heel wat in te halen heb. Dat was niet erg, het zou meer een technische functie zijn. Tsja, men weet zelf niet eens hoe het bedrijf in elkaar zit.
pi_77108255
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:40 schreef GlamourWoman het volgende:

Maar wat als je recht hebt op dat geld?

Ik heb sinds sept uitkering aangevraagd, is begin janauri afgewezen.
Maar ik heb recht op dat geld.
maar het probleem is nu dat ik bijstand aan moet vragen, nu MOET ik een werktraject in.
Gisteren op gesprek geweest daar. Blij word ik er niet van. Dit bedrijf laat altijd van die gehandicapten tuintjes schoffelen en nu MOET ik dar productiewerk gaan doen.
Dat is passend werk Yeah right.
Maar als ik dat niet doe krijg ik het geld niet waar ik recht op heb van sept tot nu.

Maandag moet ik daar starten, hoop echt dat ik voor die tijd iets heb, maar dat zal wel niet.
Voordeel is wel dat ik onder werktijd gewoon door mag gaan met solliciteren, briefje inleveren en gaan.
Ik hoop / denk dat ik er toch niet veel ben, want ik heb elke week wel 3-4 gesprekken en daar had ik al voor gewaarschuwd.
Verder betaald het ¤ 1300 per maand voor 32 uur ( je mocht zelf je vrije dag bepalen, behalve op maandag en vrijdag

En die mensen die er zaten

Ik voel me er veel te goed voor en helaas mijn geld raakt ook bijna op

Als ik dit werk had willen doen dan had ik dat wel meteen gedaan nadat ik geen baan meer had.
pi_77108473
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Maar wat als je recht hebt op dat geld?

maar het probleem is nu dat ik bijstand aan moet vragen, nu MOET ik een werktraject in.
Gisteren op gesprek geweest daar. Blij word ik er niet van. Dit bedrijf laat altijd van die gehandicapten tuintjes schoffelen en nu MOET ik dar productiewerk gaan doen.
Dat is passend werk Yeah right.
Maar als ik dat niet doe krijg ik het geld niet waar ik recht op heb van sept tot nu.

Maandag moet ik daar starten, hoop echt dat ik voor die tijd iets heb, maar dat zal wel niet.
Voordeel is wel dat ik onder werktijd gewoon door mag gaan met solliciteren, briefje inleveren en gaan.
Ik hoop / denk dat ik er toch niet veel ben, want ik heb elke week wel 3-4 gesprekken en daar had ik al voor gewaarschuwd.
Verder betaald het ¤ 1300 per maand voor 32 uur ( je mocht zelf je vrije dag bepalen, behalve op maandag en vrijdag

En die mensen die er zaten

Ik voel me er veel te goed voor en helaas mijn geld raakt ook bijna op

Als ik dit werk had willen doen dan had ik dat wel meteen gedaan nadat ik geen baan meer had.
Dat betaalt nog best aardig. In dit topic kwam ook een meisje van 22 voorbij die nog geen 1200 euro bruto kreeg voor een fulltime administratieve baan.

Maar is het niet mogelijk om zelf gewoon op zoek te gaan naar uitzendwerk onder je niveau? Dan hou je tenminste nog enigszins de eer aan jezelf en ben je geen bijstandsklant meer.
pi_77108508
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef psv-gomes het volgende:
Je hebt een WW-uitkering aangevraagd en die is afgewezen? En daar doen ze dan 3 a 4 maanden over, wtf???

En waarom heb je recht op dat geld volgens jou?
pi_77108660
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:04 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je hebt een WW-uitkering aangevraagd en die is afgewezen? En daar doen ze dan 3 a 4 maanden over, wtf???
Vorig jaar in april bijstand proberen aan te vragen. In het gesprek zelf werd al gezegd dat we het niet kregen.
In augustus of september een brief, dat ze gegevens misten, en het niet zonder die gegevens konden beslissen....
pi_77108710
De werktrajecten in de bijstand zijn vooral gericht op vmbo- werkzaamheden.
Ik heb ook een keer bijstand gehad. Ook kreeg ik begeleiding bij het schrijven van brieven. Sommigen gingen een cv maken (die had ik dus al). En iemand schreef als hobby: uitslapen !! Hoe dom kun je zijn...

Ergens niet meer dan logisch dat je je er te goed voor voelt. Van je collega’s hoef je ook geen vuurwerk te verwachten, de gemiddelde productiemedewerker kennende. 1300 euro bruto per maand is in ieder geval iets meer dan de bijstandsuitkering.

Je solliciteert in ieder geval vanuit een werksituatie. Maar laat mensen die geen werk hebben, maar wel een opleiding hebben afgerond, de gemeente maar eens helpen met de begroting of zo. Zinvolle werkervaring draagt ook nog eens bij aan de ontwikkeling van de toekomstig werknemer.
pi_77108820
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb ook een keer bijstand gehad. Ook kreeg ik begeleiding bij het schrijven van brieven. Sommigen gingen een cv maken (die had ik dus al). En iemand schreef als hobby: uitslapen !! Hoe dom kun je zijn...

Ergens niet meer dan logisch dat je je er te goed voor voelt. Van je collega’s hoef je ook geen vuurwerk te verwachten, de gemiddelde productiemedewerker kennende. 1300 euro bruto per maand is in ieder geval iets meer dan de bijstandsuitkering.

Je solliciteert in ieder geval vanuit een werksituatie. Maar laat mensen die geen werk hebben, maar wel een opleiding hebben afgerond, de gemeente maar eens helpen met de begroting of zo. Zinvolle werkervaring draagt ook nog eens bij aan de ontwikkeling van de toekomstig werknemer.
Toch raar op zich, dat het via uitzendbureaus momenteel hartstikke lastig schijnt te zijn om productiewerk te vinden, maar dat je via het UWV meteen aan de slag kunt. Hebben ze een x aantal arbeidsplaatsen standaard gereserveerd voor Bijstandsmensen ofzo?
pi_77108981
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef sempron2400 het volgende:

Er is een halve dag per week sollicitatietraining.

Mijn werkcoach mijn cv, voorbeeldbrief en rits aan sollicitatiebrieven laten zien en daar was hij dik tevreden over
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:11 schreef nozem het volgende:

[..]

Toch raar op zich, dat het via uitzendbureaus momenteel hartstikke lastig schijnt te zijn om productiewerk te vinden, maar dat je via het UWV meteen aan de slag kunt. Hebben ze een x aantal arbeidsplaatsen standaard gereserveerd voor Bijstandsmensen ofzo?
Dit bedrijf is van de gemeente, daar hebben ze een traject lopen voor mensen in de bijstand.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef nozem het volgende:

[..]

Maar is het niet mogelijk om zelf gewoon op zoek te gaan naar uitzendwerk onder je niveau? Dan hou je tenminste nog enigszins de eer aan jezelf en ben je geen bijstandsklant meer.

Ik reageer wel op de weinige vacatures van uitzenbureau's..
verder doen uitzendbureau's weinig moeite

[ Bericht 16% gewijzigd door psv-gomes op 21-01-2010 19:22:47 ]
pi_77109064
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:11 schreef nozem het volgende:

[..]

De WW is anders dan de bijstand. De Wet Werk en Bijstand wordt door de gemeente uitgevoerd. De werkzaamheden kunnen plaatsvinden bij een SW-bedrijf, maar ook bij reguliere werkgevers. Zij hebben standaard werk voor mensen in de Bijstand. Voor een reguliere werkgever betekent dit een zeer goedkope arbeidsplaats. Het nadeel is dat aan de onderkant van de arbeidsmarkt reguliere arbeidsplaatsen verdwijnen ten gunste van gesubsidieerde plaatsen voor bijstandsgerechtigden.
  donderdag 21 januari 2010 @ 22:32:55 #123
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77119987
Tja.. de bijstand zal ik voorlopig niet in hoeven met m'n 2 jaar recht op WW en ook nog een vrouw met voldoende inkomen. Wel schijnen ze na een half jaar wat moeilijker te gaan doen (sneller baan onder niveau en slechter betaald moeten aannemen) en na een jaar heel moeilijk. (alles wat ze aanbieden aanpakken ook al moet je ervoor verhuizen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77121568
Ik ben een tijd geleden naar het buitenland gegaan omdat ik hier echt geen normale baan kon vinden. Het was echt hopeloos, ik heb echt héél erg veel gesolliciteerd en ben maar twee keer uitgenodigd voor een gesprek.
Nu zit ik hier alweer een tijd. Opzich bevalt het me wel, maar dat komt niet door het werk dat ik doe... (MBO niveau) Ik ben nu sinds een weekje of drie weer aan het kijken voor een baan in Nederland (mijn vriendin zit gewoon in Nederland en ik mis mijn eigen huisje ook wel ondertussen) maar de eerste afwijzingen zijn alweer binnen.

Ik had gehoopt dat het na een jaartje wel wat beter zou zijn, maar dat valt blijkbaar toch vies tegen. Als ik nou één jaartje eerder was afgestudeerd zoals al mijn vrienden, dan had ik nog goed gezeten. Frustrerend.

[ Bericht 0% gewijzigd door TyVole op 21-01-2010 23:09:27 ]
^ To je nesmysl ^
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 06:59:03 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_77128785
Waar is 'hier' nu dan? Was het daar makkelijker werk te vinden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')