abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 19:07:16 #251
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_77484924
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:57 schreef Leonidas82 het volgende:
kenker werkgevers ook Het is dat wij loonslaven afhankelijk van ze zijn maar anders Ooh wat smacht ik naar die tijd als die verdomde werkgevers straks geen werknemer kunnen vinden als het economisch weer beter gaat. Verschuift de macht eindelijk weer naar de loonslaaf die weer kan kiezen en het onderste uit de kan kan halen.

Werkgevers hebben het ook zelf aan zich te danken, in de jaren 70/80 werd je nog als familie gezien binnen het bedrijf maar tegenwoordig word je met een glimlach binnengehaald maar zodra je ff je target niet haalt krijg je net zo hard een trap mee Vroeger had de ondernemer nog oog voor zijn werknemers en hun gezinnen, tegenwoordig word je niet meer als werknemer (mens) gezien maar als productiemiddel die snel iets moet opleveren. Alles draait om cijfers niet om de persoon die erachter zit, ook al denken sommige naïeve werknemers van wel. Tip, zorg please dat je onafhankelijk of rijk wordt en die slavendrijvers met hun obsessie voor kwartaalcijfers en efficiency niet meer nodig hebt.
mompelt iets met een kam en scheren...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_77486774
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.
Ervaring zul je echt in de praktijk moeten leren.
En dit is dus de vicieuze cirkel in banenland....
Laagbetaalde banen liggen voor het oprapen, daar heb je geen ervaring bij nodig, maar er is ook vaak geen mogelijkheid tot doorgroei. Tot je 67ste voor een hongerloontje werken wil niemand!
Mensen met een hogere opleiding zijn vaak ouder, hebben een gedegen opleiding gedaan, vaak aangevuld met stage. Maar voor deze 'hogere' banen is dan weer ervaring nodig. Maar waar kun je ervaring opdoen? Nergens, want stage en lagerbetaalde baantjes worden niet als ervaring aangemerkt.
Even kort door de bocht, je komt als pas afgestudeerde hoger opgeleide momenteel nergens aan de bak.
pi_77487846
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:59 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

En dit is dus de vicieuze cirkel in banenland....
Laagbetaalde banen liggen voor het oprapen, daar heb je geen ervaring bij nodig, maar er is ook vaak geen mogelijkheid tot doorgroei. Tot je 67ste voor een hongerloontje werken wil niemand!
Mensen met een hogere opleiding zijn vaak ouder, hebben een gedegen opleiding gedaan, vaak aangevuld met stage. Maar voor deze 'hogere' banen is dan weer ervaring nodig. Maar waar kun je ervaring opdoen? Nergens, want stage en lagerbetaalde baantjes worden niet als ervaring aangemerkt.
Even kort door de bocht, je komt als pas afgestudeerde hoger opgeleide momenteel nergens aan de bak.
Ben niet helemaal met je eens, er zijn heel veel HBO en Uni flut opleidingen. En overheid neemt nog steeds starters aan.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_77488598
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:18 schreef cvboer het volgende:

[..]

Tuurlijk krijgt hij/zij geen ontslag uiteraard mogen ze zelf weten wat ze in hun vrije tijd doen. Als iemand een keer ziek thuis zit kun je niks aan doen, risico van het ondernemersschap. het wordt een ander verhaal als ze na elke wedstrijd 2 of 3 dagen thuis zijn vanwege een sportblessure. Dan ga ik met zo iemand wel een functioneringsgesprek aan.
Als iemand structureel 3 dagen per week last heeft van zijn sportblessure zou ik eerder aan die persoon vragen of hij/zij niet eens een andere hobby zou gaan zoeken. Dat doe je ook niet meer voor je plezier dan. Maar jij wijst dus sollicitanten af omdat ze op sport zitten omdat jij aanneemt dat ze 3 dagen per week thuis zitten door sportblessures.

Natuurlijk, er kan eens wat mis gaan, maar dat kan ook gewoon als diegene thuis aan het klussen is of even boodschappen gaat doen.

En zo te zien ben jij installateur, dan kan tijdens de zaterdagse bijbeundag natuurlijk ook een hoop mis gaan.
pi_77489035
quote:
Op zondag 31 januari 2010 19:07 schreef cvboer het volgende:

[..]

mompelt iets met een kam en scheren...
Wil je zeggen dat het niet zo is?

Ik was werkzaam in de transportsector, daar doen ze alsof ik blij mag zijn dat ik bij ze mag werken.
Nou, ze mogen blij zijn dat er gekken voor dat salaris aan het werk gaan.

Daarbij zijn er zat werkgevers die zich gedragen als god-de-vader zelf en het personeel maar een lastige noodzaak vinden.

Maar de werkgevers moeten zich eens realiseren dat goed zijn vopor je personeel zich terug betaald in meer productiviteit, minder ziekteverzuim en mensen die netter op hun materiaal zijn.

Ik heb bij een koeriersbedrijf gewerkt waar de baas dat heel goed begreep. We werden netjes en op tijd betaald, er werden geen trucjes uitgehaald om onder loonsverhogingen uit te komen, het materieel was altijd strak voor elkaar en kreeg je een nieuwe auto , dan mocht je bepalen hoe het ding opgebouwd werd, want redeneerde mijn baas:"Jullie moeten er mee werken en jullie weten wat handig is."

In de bussen die ik versleten heb werd standaard een tussenschot geplaatst wat iets naar achteren stond zodat ik meer ruimte had voor de stoel. Wij hadden er namelijk allemaal een ASS-stoel inzitten. Toen ik zo'n kreeg vroeg ik:"Mag ik er een armleunig op hebben?"
"Gebruik je die vaak? "
"Altijd."
"Dan mag dat. "

Daarbij kregen wij met kerst en sinterklaas wat extra's en toen het bedrijf 25 jaar bestond kregen we een behoorlijk geldbedrag.

Ok, het is niet het goedkoopste bedrijf van Nederland, maar doordat het zijn materieel kan onderhouden en zijn mensen goed betaald is het wel een bedrijf dat kwaliteit levert en het blijkt dat dat voo sommige klanten ook heel belangrijk is.

En het had tot gevolg dat wij ook wel dingen in onze eigen tijd deden. De bus wassen die ik vaak op zaterdag, terwijl we dat gewoon in werktijd mochten doen. En ziek? Zelden.

Schades? Ook zelden want ze deden daar heel relaxed over. Zoals de planner eens zei:"Een timmerman molt wel eens een hamer, zo slopen wij wel eens een auto. Dat hoort bij het vak."

Serieus, als alle werkgevers zo waren bestond er geen burn-out en schoot het ziekteverzuim omlaag.
pi_77490502
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's na een half jaar WW. Na een jaar WW komt dat verhuizen pas ter sprake in het WW boekje. Maar dat is voor de meesten hier geen issue aangezien ze jonkies zijn die een jaar WW niet gaan halen. (ik kan tot 2 jaar gaan maar hoop dat uiteraard bij lange na niet te halen!)
Zorgt de overheid dan ook voor een huis?
Ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als de partner daardoor een halve dag moet gaan reizen.
pi_77490668
quote:
you just made my day !
pi_77490952
quote:
Op zondag 31 januari 2010 17:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ja, klinkt misschien raar, maar als iemand aan voetbal, basketbal, handbal, doet heb ik daar problemen mee.
Stel dat zo iemand gewond raakt tijdens het sporten, dan blijft zo iemand thuis, ik moet zijn loon wel doorbetalen, dus kost het mij geld en ik krijg er geen inkomsten door terug. een risico voor het bedrijf dus.
Je kan het ook anders zien: iemand die sport blijft mentaal en fysiek in shape. Door sporten vindt eventuele werkstress ook een uitgang.

Iemand kan ook vallen met de fiets, van een keukentrapje donderen of weedikwat: die kans is over het algemeen groter dan dat je je benen breekt bij een potje basketball. Dus uiteindelijk kan je dan maar beter helemaal geen mensen aannemen, want ziekteverzuim blijft toch..

Oja, en wat te zeggen over mensen die veel roken, drinken of veel te dik zijn? Dat kan uiteindelijk ook leiden tot verzuim? En iemand zet echt niet in z'n cv dat ie 5 glazen vodka per dag drinkt, terwijl iemand daar misschien wel in zet dat ie aan atletiek doet...

Om een lang verhaal kort te maken: ik vind je redenering kortzichtig en de plank goed mis slaan...
pi_77491248
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:25 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ben niet helemaal met je eens, er zijn heel veel HBO en Uni flut opleidingen. En overheid neemt nog steeds starters aan.
Deel 1: Mee eens
Deel 2: Tja, soms stelt een gemeente of provincie weer eens een stuk of wat plaatsen beschikbaar. Prompt reageren er dan 1000 mensen voor 5 plaatsen oid: de kans op zo'n starters-/traineeplek is dus erg gering...
pi_77494490
Weer werk.nl eruit, schiet niet echt op zo
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 31 januari 2010 @ 23:58:40 #262
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77498691
quote:
Op zondag 31 januari 2010 21:28 schreef Tiez10 het volgende:
Iemand kan ook vallen met de fiets, van een keukentrapje donderen of weedikwat: die kans is over het algemeen groter dan dat je je benen breekt bij een potje basketball. Dus uiteindelijk kan je dan maar beter helemaal geen mensen aannemen, want ziekteverzuim blijft toch..
De meeste ongevallen gebeuren idd binnenshuis. Hij kan dus beter alleen maar daklozen aannemen.
Ik denk dat we hier een typisch voorbeeldje hebben van afwijzen om onzinnige redenen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77499882
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of het triest is weet ik niet, feit is wel dat werkgevers wel mensen aannemen maar alleen als ze ervaring hebben. Een diploma zegt niet zo heelveel, al denken de meesten van wel. het is slechts de basis wat je dan weet.
Ervaring zul je echt in de praktijk moeten leren.

Discriminatie wil het ook niet noemen, verplaats je eens in de schoenen van de werkgever, zou jij iemand in dienst nemen die prachtige diploma's heeft maar totaal geen ervaring? Ik ben zelf ook een werkgever, diploma's neem ik maar voor 25% mee in mijn besluit om iemand aan te nemen, hoe iemand overkomt, interesses, algehele indruk en wat voor sport doet iemand wegen voor mij zwaarder dan een papiertje met wat cijfers erop.
Juist ja. En hoe moeten ze die werkervaring opdoen als ze nergens worden aangenomen vanwege het gebrek aan werkervaring? Leg me dat maar eens uit, jij als werkgever zijnde. Vraag me af of je daar wel rekening mee houdt.

En wat boeit het in godsnaam of iemand aan sport doet en wat voor een sport hij of zij beoefent? Je hebt mensen nodig voor je bedrijfshardloop- of voetbalteam ofzo? Lullige reden om daar op afgewezen te worden. 'Ja, sorry, maar je bent het niet geworden. Je hebt mooie diploma's, veel werkervaring maar je doet niet aan sport.'

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-02-2010 00:50:12 ]
pi_77503144
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

En wat boeit het in godsnaam of iemand aan sport doet en wat voor een sport hij of zij beoefent? Je hebt mensen nodig voor je bedrijfshardloop- of voetbalteam ofzo? Lullige reden om daar op afgewezen te worden. 'Ja, sorry, maar je bent het niet geworden. Je hebt mooie diploma's, veel werkervaring maar je doet niet aan sport.'
Je moet bedenken dat sporten veel meer invloed heeft op de gesteldheid van de persoon dan je in eerste instantie zou denken. Ik kan me zo voorstellen, dat als je op zondag een balletje bij de veteranen trapt, je na afloop graag nog even blijft hangen in de kantine - een enkele keer tot later op de avond. Je zult niet de eerste zijn die maandagmorgen zich ziek meldt..... En bij extremere sporten loop je natuurlijk meer risico op letsel, waardoor je misschien wekenlang niet inzetbaar bent op je werk.

Aan de andere kant: over het algemeen is ook bekend dat sporters gewoon een betere conditie hebben en wellicht sneller een tandje kunnen opschakelen wanneer nodig. Ook is de gedachte dat mensen die een teamsport beoefenen (voetbal, volleybal, handbal etc.) beter zullen presteren in een team waar je intensief met elkaar samenwerkt. Daarnaast ben je in een betere conditie en is het aangetoond dat sportende mensen over het algemeen zich minder ziek melden - beter voor de werkgever dus.

Werkgevers willen heden ten dage gewoon het schaap met de zes poten hebben en nemen het privé leven van de sollicitant gewoon mee in hun beslissing; omdat er gewoonweg veel keus is. Veel beslissingen zijn dan ook genomen op vooroordelen (zie hierboven). Ik persoonlijk vind het lulkoek om dat als doorslaggevende factor te nemen tijdens sollicitatie gesprekken - maar ik weet zeker dat het in heel veel gevallen gebeurd. Je ziet tenslotte zo'n 40 uur in de week (met pauzes vaak nog meer) je werkgever en dat moet sociaal natuurlijk ook klikken.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  maandag 1 februari 2010 @ 10:49:59 #265
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_77505578
quote:
Op zondag 31 januari 2010 18:57 schreef Leonidas82 het volgende:
kenker werkgevers ook Het is dat wij loonslaven afhankelijk van ze zijn maar anders Ooh wat smacht ik naar die tijd als die verdomde werkgevers straks geen werknemer kunnen vinden als het economisch weer beter gaat. Verschuift de macht eindelijk weer naar de loonslaaf die weer kan kiezen en het onderste uit de kan kan halen.

Werkgevers hebben het ook zelf aan zich te danken, in de jaren 70/80 werd je nog als familie gezien binnen het bedrijf maar tegenwoordig word je met een glimlach binnengehaald maar zodra je ff je target niet haalt krijg je net zo hard een trap mee Vroeger had de ondernemer nog oog voor zijn werknemers en hun gezinnen, tegenwoordig word je niet meer als werknemer (mens) gezien maar als productiemiddel die snel iets moet opleveren. Alles draait om cijfers niet om de persoon die erachter zit, ook al denken sommige naïeve werknemers van wel. Tip, zorg please dat je onafhankelijk of rijk wordt en die slavendrijvers met hun obsessie voor kwartaalcijfers en efficiency niet meer nodig hebt.
Ik ben geen werkgever, maar wil toch even reageren. Jij bent NIET afhankelijk en kiest er zelf voor om loonslaaf te zijn. Zonder ondernemers is er geen werk. Zonder goede medewerkers heeft een ondernemer geen werk. Bevalt het je niet om in loondienst te werken: begin dan voor jezelf. Ben benieuwd hoe je er dan over denkt

Er zijn nog genoeg MKB bedrijven waar je als medewerker 'lid van de familie bent'. En er zijn er ook genoeg waar dat niet het geval is.

Zolang jij als loonslaaf het onderste uit de kan wilt halen, zul je ook een ondernemer tegen komen die het onderste uit de kan wilt halen. Ben jij redelijk, zoek dan een werkgever die redelijk is.

Succes!
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_77506631
Als ik solliciteer via de email, kan ik dan een ontvangst en lees bevestiging aanzetten ?
Of komt dat heel raar over ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77506794
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:30 schreef junkiexp het volgende:
Als ik solliciteer via de email, kan ik dan een ontvangst en lees bevestiging aanzetten ?
Of komt dat heel raar over ?
Ik doe dat altijd, nog nooit een opmerking over gehad. Is voor mijzelf ook een soort van trigger om te kijken of mijn bericht goed is aangekomen. Geen bevestiging? Dan bel ik even (een of twee dagen erna) om na te gaan of ze mijn sollicitatie ontvangen hebben. Als ik wel een bevestiging van lezen heb gehad, maar na een week nog geen enkele reactie, dan bel ik uiteraard ook even. Mijn insteek is, dat ik er graag voor wil zorgen dat mijn sollicitatie bekend is binnen de organisatie. Vanwege de grote hoeveelheid werkzoekenden, moet je echt pro-actief handelen en snel genoeg zijn, anders zijn er teveel reacties binnen - of is de vacature al ingevuld.

Nu moet ik wel zeggen ik vaker geen bevestiging terug krijg, dan wel , gewoon omdat ze weigeren te bevestigen.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_77507292
Wie zou er op deze vacature reageren?

Functieomschrijving
Heb jij een HBO diploma? Reageer dan snel als je aan de volgende eisen voldoet
* 40 uur beschikbaar
* Per direct beschikbaar of op zeer korte termijn
* HBO of WO diploma
Aanbod
* Werken bij de overheid
* Openbaar Vervoer volledig vergoed
* Salarisconform BBRA (Rijksoverheid schalen)
* 2085 euro per maand
Ervaring
Zonder HBO of WO diploma heeft het geen zin om te reageren!
Bedrijfsomschrijving
Werken voor het Ministerie/ Overheid

Misschien moet ik maar even bellen wat het dan precies is.
pi_77507788
Het salaris is wel erg laag voor een HBO functie lijkt me.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:14:29 #270
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_77508017
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Niet voor een startersfunctie in deze tijden..
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_77508176
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:07 schreef SimtekF1 het volgende:
Het salaris maakt me geen reet uit.
De onduidelijke functieomschrijving wel.
pi_77508253
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:49 schreef Cydex het volgende:

[..]

Ik ben geen werkgever, maar wil toch even reageren. Jij bent NIET afhankelijk en kiest er zelf voor om loonslaaf te zijn. Zonder ondernemers is er geen werk. Zonder goede medewerkers heeft een ondernemer geen werk. Bevalt het je niet om in loondienst te werken: begin dan voor jezelf. Ben benieuwd hoe je er dan over denkt

Er zijn nog genoeg MKB bedrijven waar je als medewerker 'lid van de familie bent'. En er zijn er ook genoeg waar dat niet het geval is.

Zolang jij als loonslaaf het onderste uit de kan wilt halen, zul je ook een ondernemer tegen komen die het onderste uit de kan wilt halen. Ben jij redelijk, zoek dan een werkgever die redelijk is.

Succes!
Maar werkgevers doen wel vaak alsof ze heel wat zijn. En die bedrijven met een familiecultuur zijn spaarzaam, ik heb er nog maar één mee gemaakt.
pi_77508419
De markt trekt zeker weer aan:
quote:
Door hoge bezoekersaantallen kunnen er momenteel een aantal storingen optreden bij Inschrijven bij WERKbedrijf en Aanvragen uitkering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77508747
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
De markt trekt zeker weer aan:
[..]
Nee, juist niet. Als daar hoge bezoekersaantallen zijn loopt de werkloosheid dus weer op.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:36:02 #275
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_77508814
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:34 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Als daar hoge bezoekersaantallen zijn loopt de werkloosheid dus weer op.
Echt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')