Die voldoet niet aan de eisen die TS stelt:quote:
alleen "De betreffende artiest brengt ook geen muziek meer uit" ben ik niet zeker vanquote:Je komt deze nummers niet in de top1000 of 2000 tegen
Je hoort ze nooit meer op de radio
Niemand weet waar je het over hebt, want het is een great forgotten song en artiest
Hum, die staat dus wel in de Top 2000.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:23 schreef Arjan4all het volgende:
Maar voor Great Forgotten Songs geldt:
Je komt deze nummers niet in de top1000 of 2000 tegen
Niemand weet waar je het over hebt, want het is een great forgotten song en artiest
Op 2) The Shirts uit 1978 met een nummer “Tell me your plans”. De zangeres Annie Golden vond het wel stoer om met kauwgum in d’r mond te zingen. Het blijft een geweldig nummer, ondanks dat ie meer dan 30 jaar oud is !
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Overigens is 'Laugh and Walk Away' veel beter
Echt wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Die voldoet niet aan de eisen die TS stelt:
[..]
alleen "De betreffende artiest brengt ook geen muziek meer uit" ben ik niet zeker van
-edit-
# Footsteps, 2009 (#4)
# Moonfleet, to be released in fall 2010
Dat is ook een superbekende plaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:41 schreef Arjan4all het volgende:
Leuke bijdragen tot dusver hoor, ik ken ze geen van allen en die clip van Strawberry Switchblade is geweldig
Chris de Burgh staat hoog in de top 2000 en is zeker niet vergeten
Een band die wél vergeten lijkt is Everything but the Girl, ik had toch zeker in de top 2000 wel het nummer Missing verwacht wat een enorme hit was, maar nee. Het nummer Missing zal niet vergeten zijn, maar een nummer wat weer door Everything but the Girl zelf vergeten is, het staat niet op de verzamel CD die ik van ze heb, plaats ik nog even. Het nummer heet "I didn't know I was looking for love, til I found you". Dit nummer werd later nog gecoverd door Karen Ramirez, but toen wist ik nog niet dat het een cover was, etc, etc
Nou ja, het is een prachtig nummer en klaarblijkelijk totally forgotten. Hier is ie dan, "I didn't know I was looking for love, til I found you"
Tja, toch zijn die 2 nummers niet slecht hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:24 schreef Crutch het volgende:
Everything but the Girl![]()
![]()
Wat heb ik me kapotgeërgerd aan die band.
check deze dan eens: Colin Hay te gast in de serie Scrubs:quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:16 schreef ScottTracy het volgende:
Ik zie al T'Pau en Berlin die met een ander nummer worden genoemd dan hun grote hit, dan wil ik graag deze daaraan toevoegen:
Natuurlijk kent iedereen Down Under, maar dit hitje lijkt iedereen vergeten te zijn. In tegenstelling tot de meeste MaW-nummers best droevig en melancholisch, en heel erg sfeervol. Hun beste!
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:40 schreef Litpho het volgende:
Grote hit in Nederland toendertijd, maar bij mijn weten niet met regelmaat nog te horen op de radio en bij het jongere publiek vast ook niet bekend.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:39 schreef schaap001 het volgende:
[..]
check deze dan eens: Colin Hay te gast in de serie Scrubs:
+
weirde serie inderdaad...quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:48 schreef ScottTracy het volgende:Mooie gastrol, jammer dat ik Scrubs verder zo'n zaaddodende serie vind.
Mwaquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:40 schreef Litpho het volgende:
Grote hit in Nederland toendertijd, maar bij mijn weten niet met regelmaat nog te horen op de radio en bij het jongere publiek vast ook niet bekend.
1 out of 4 ain''t badquote:Je komt deze nummers niet in de top1000 of 2000 tegen
De betreffende artiest brengt ook geen muziek meer uit
Het is ten eerste correct, heeft daar een tijd mee samengewoond, en ze is geen aanstelster, ze is lief.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat is die oervervelende vrouw die bij Top 2000 a Go Go was en zei dat Bowie speciaal voor haar naar Berlijn was gegaan. Aanstelster van heb ik jou daar.
Na, vrouw, je moet weten dat ze niet als vrouw geboren is, en een erg bewogen leven had.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:44 schreef methodmich het volgende:
Tja, ieder zijn smaak, maar vrouwen op leeftijd die zich gedragen alsof ze twintig zijn en met een gemaakte mengelmoes van Duits, Engels en Nederlands verhalen vertellen met allerlei rare gebaartjes erbij, vallen bij mij onder aanstelsters. Waarbij ze nog wel lief kan zijn, dat dan weer wel.
Da's echt toevallig, want ik dacht weer aan Strawberry Switchblade. Gangway is ook leuk, die plaat happy ever after is erg mooi. Hier nog wat leuks:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:58 schreef ranja het volgende:
Natuurlijk zijn er zat mensen op dit forum die het wel kennen, maar vraag de gemiddelde mens op straat en je zult weinig herkenning vinden...
Die van One2Many zou ik ook gepost kunnen hebben trouwens
Was dat een hit?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:13 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Da's echt toevallig, want ik dacht weer aan Strawberry Switchblade. Gangway is ook leuk, die plaat happy ever after is erg mooi. Hier nog wat leuks:
Als je dat leuk vindt moet je dit eens luisterenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
Was in najaar 2005 in DLD een hitje. Toen hoorde je dat zo'n beetje elk uur op de radio. Met het WK in Duitsland werd dit bandje ook in Nederland bekend en na verloop van tijd dit liedje.
quote:
Mooie muziekquote:
Klopt, "Please Tell Me Your Plans" destijds nog uitgeroepen tot slechtste single van het jaar...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:55 schreef ranja het volgende:
[..]
Hum, die staat dus wel in de Top 2000.
Overigens is 'Laugh and Walk Away' veel beter
Geniaal album, maar wat wil je, geproduceerd door Prince in 1987. (Sign 'O' The Times & The Black Album poepte ie er dat jaar ook nog uit)quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:14 schreef Burnett het volgende:
[..]
Klopt, "Please Tell Me Your Plans" destijds nog uitgeroepen tot slechtste single van het jaar...
Mull of Kintyre was dan ook een jaar voordien uitgekomenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:18 schreef schaap001 het volgende:
[..]
onterecht, Mull of Kintyre van Wings was een stuk slechter (om er maar eens eentje te noemen)
Dat wel, maar in 1978 stond 'ie nog steeds op nr.1 in Nederland. Dus ook in dat jaar nog een hit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mull of Kintyre was dan ook een jaar voordien uitgekomen
Oh zo, dat wist ik niet. Excuses.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:27 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Dat wel, maar in 1978 stond 'ie nog steeds op nr.1 in Nederland. Dus ook in dat jaar nog een hit.
In Barcelona is een café waar Eisbär iedere dag langskomt, en even verderop een winkel waar ze Grauzone-shirts met een ijsbeer erop verkopen.quote:
Erg leuk ! Een song die je aan het lachen brengt doet het altijd erg goedquote:
Oeh Oeh, vertel, vertel, welke, waar, adres, link,quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:46 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
In Barcelona is een café waar Eisbär iedere dag langskomt, en even verderop een winkel waar ze Grauzone-shirts met een ijsbeer erop verkopen.
In elk geval een veel grotere hit. Maar verder geheel persoonlijk natuurlijk, ik vind I Ran duidelijk de betere.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:04 schreef PimD het volgende:
Veel leuker dan I Ran die net al werd gepost!
Een beetje bimbo's maar net niet fout:quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:19 schreef Trashcanman het volgende:
Ah deze zocht ik laatst nog, kon alleen niet op de bandnaam komen
Dit nummer is alleen niet van de laatste twee. En Talk Talk krijgt toch nog wel erkenning en nieuwe luisteraars?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:28 schreef tjoptjop het volgende:
Laatste twee albums van ze zijn, zeer ondergewaardeerde band in mijn ogen.
Is uit porgy and bess een opera uit 1935 van George Gershwin.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:01 schreef henkde_j het volgende:
Ik hoorde gister dit nummer op de radio. Dacht dat het een nieuw nummer was. Maar bleek van 1966. Damn wat een chill nummer
Daar was ik inmiddels al achter gekomen. Maar doe mij die cover maarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is uit porgy and bess een opera uit 1935 van George Gershwin.
Zoals Gerschwin het bedoelde:
Santa Maria is een geweldig nummer.quote:
Knap om zo'n opmerking te maken en dan met zulke input te komen...quote:Op zondag 17 januari 2010 10:14 schreef Arjan4all het volgende:
Welnu, ik zie dat er inmiddels een hele hoop forgotten trash op dit topic wordt bijgezet. Maar voor trash is er eigenlijk een andere plek en dat is deze
[ afbeelding ]
Misschien een topic, dump hier uw trash ? Niet gek
Ja goed he ? Aan trash is geen tekort, daar kan ik er nog wel een paar meer van plaatsen, da's makkelijk. Naast Mel en Kim zo'n beetje de hele Stock Aitken en Waterman horde, enz, enz. Rommel genoegquote:Op zondag 17 januari 2010 11:30 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Knap om zo'n opmerking te maken en dan met zulke input te komen...
Ik wist niet dat een bijdrage aan dit topic door een éénmans ballotagecommissie beoordeeld zou worden, dat stond niet in de OP...quote:Op zondag 17 januari 2010 23:33 schreef Arjan4all het volgende:
Ik heb al die nummers die jullie na de eerste tussenstand nog hebben bijgeplaatst even doorgeluisterd, pff het viel niet mee hoor. "Gaat het weer een beetje meneer Droge" ?
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:06 schreef ranja het volgende:
Deze is ook lang niet zo bekend als-ie verdiend:
en die is dan weer getrouwd met de zangeres van One 2 Manyquote:Op maandag 18 januari 2010 23:25 schreef Arjan4all het volgende:
De zanger achter black is Colin Vearncombe en die is sinds 1987 iets ouder geworden
Het gaat toch om 'Forgotten Songs', niet om 'Forgotten Bands'?quote:Op maandag 18 januari 2010 23:25 schreef Arjan4all het volgende:
Zeg Madmaster, by the way, Talk Talk is natuurlijk geweldig, maar helemaal vergeten zijn ze natuurlijk niet. 3 nummers in de top 2000. Goeie band was dat.....
Wat een baasquote:
.... zeker mooi, maar wat betreft die kwalificatie; dan hoor ik liever deze, hoor:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:33 schreef De_Melkboer het volgende:
Minder bekend dan Blue Monday, maar veel mooier:
Nope, die is met Nik Kershaw.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:33 schreef De_Melkboer het volgende:
Volgens mij was dit met de zanger van Human League:
Ook dat vergeten is natuurlijk persoonlijk. Ik vind Joey niet zo vergeten, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:14 schreef ranja het volgende:
Over smaak valt te twisten, maar een aantal mensen verliest ook het 'forgotten' deel een beetje uit het oog volgens mij.
Die hoor ik nog vaak genoeg bij 3fm.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:08 schreef trebremmit het volgende:
Die Inner City is erg tof!
Dub be good to me hoor je ook niet vaak meer.
Anders noem je even een veelgeprezen klassieker...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:40 schreef De_Melkboer het volgende:
Deze mag eigenlijk ook niet ontbreken:
Veronica draait dat 3x per week hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:30 schreef steve.T het volgende:
prachtig nummer je hoort het nooit meer alleen 1keer nog gehoord in Dead or alive 4...
Ha! Toevallig liep ik vorige week ineens met de repeterende oorwurm "How could it come to this?" in m'n hoofd. Na een paar dagen peinzen maar eens gefrustreerd op die tekst gegoogled waar dat ook alweer van was. Mooi nummerquote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:45 schreef De_Melkboer het volgende:
World party is leuk, en weer familie van deze:
Hoe leer jij eigenlijk nieuwe muziek kennen? Voor jou lijkt me dat wel belangrijk gezien je werk.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:11 schreef schaap001 het volgende:
Ze worden wel hoe langer hoe minder forgotten nu.... de uitdaging lijkt mij om toch steeds weer een pareltje op te duiken waarvan je zegt: "ooooooohja: verrek!" Dat zijn Marliese en Baker Street niet echt: in mijn ongeving althans, worden die zeer regelmatig gedraaid. Ik draai zelf plaatjes in een rockkroeg en zeker Marliese is een vaste waarde.
Nou, 't is maar een bijbaantje (hobbyen voor een paar centen en veel bierquote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe leer jij eigenlijk nieuwe muziek kennen? Voor jou lijkt me dat wel belangrijk gezien je werk.
Wat lees je zoal?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Nou, 't is maar een bijbaantje (hobbyen voor een paar centen en veel bier) maar ik lees heel veel, previews op internet luisteren, recencies lezen etc. en als me iets aanspreekt, dan check ik het. En dat al vele jaren, dus dan heb je op een bepaald moment wel een aardige collectie en wat kennis vergaard.
I couldn't agree morequote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom stoppen als er nog zoveel vergeten is?
* MadMaster zoekt oude 12" hiervan weer eens op...quote:
Vergeten is het zeker en ook leuk om te horen. Maar is het Great ? Of is het gewoon leuk en forgotten ?quote:Op zondag 24 januari 2010 12:06 schreef MadMaster het volgende:
Gewoon Nederlanders uit Limburg, heb ze begin jaren '80 nog eens zien optreden (lees: playbacken) bij de opnames van Veronica's 'Nederland Muziekland'...
Nee, ik kwam 'm niet tegenquote:Op zondag 24 januari 2010 14:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens mij staat Fred Astaire in de Top 2000? En anders stond ie er tot voor kort in.
Wat is 'great' als het gaat om beoordelen van muziek?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Arjan4all het volgende:
Vergeten is het zeker en ook leuk om te horen. Maar is het Great ? Of is het gewoon leuk en forgotten ?
Er wordt al zoveel gepost waarbij ik denk: 'blij dat ik dat forgotten was'quote:Op zondag 24 januari 2010 14:31 schreef MadMaster het volgende:
De commerciële waarde van de song, iemand's persoonlijke herinneringen aan de artiest/song of iets anders?
Muziek en een objectieve beoordeling, die 2 zullen nooit samengaan...
Gosh, ik dacht even dat je zat te dollen. Ik was even een paar dagen niet actief op dit topic en Modus heeft ze gedropt. Die Modus heeft ook zoveel great forgotten trash op dit topic gezet, dat ik er even over heen gelezen heb. Nu ben ik in dubio, zal ik de bijdragen van Modus weer wat serieuzer moeten nemen ?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ok, dat heeft ie t niet meer gehaald..maar anders waren we The Mo nog niet vergeten omdat ze afgelopen dinsdag 3 keer gepost zijn in dit topic.
quote:
quote:Op zondag 24 januari 2010 16:10 schreef Modus het volgende:
Ik kan niet oordelen of iemand anders de door mij geposte nummers ms wel leuk vindt en er wellicht al jaren naar op zoek was. Dus ik heb gewoon nummers gezocht die je nauwelijks meer hoort. Of dat laatste al dan niet terecht is mag iedereen voor zich bepalen..
Ik word op mijn beurt weer niet vrolijk van Lauryn 'Uh uh uh uh uh uh uh' Hill..
Die hele cd (The Miseducation of Lauryn Hill) is gewoon geweldig.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:03 schreef Arjan4all het volgende:
De compositie van Everything is everything is gewoon geweldig, de uitvoering is een keuze, maar goed is het.
Zoals als inleiding van dit topic genoemd:quote:Op zondag 24 januari 2010 23:15 schreef ranja het volgende:
Tja als je alleen de top 2000 als richtlijn neemt kun je héél erg veel forgotten noemen
Deze song van Jackson C Frank is een echte Great Forgotten Song, wat 'n beauty en ik had er nog nooit van gehoordquote:
En dat album staat vol "great forgotten songs"quote:Op maandag 25 januari 2010 20:23 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Deze song van Jackson C Frank is een echte Great Forgotten Song, wat 'n beauty en ik had er nog nooit van gehoord
Hier moet ik wel wat muziek van hebben, dit is great. Hij heeft maar 1 CD uitgebracht in 1965, en nog steeds goed
Deze vind ik ook geweldig
Briljante bijdrage Idlersdream
Vergeten is ie, niet in top duizenden en ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben nog iemand die CD's besteld, bij Bol.com is er een dubbel CD, besteltijd 3 tot 4 weken. Maar hebben zal ik 'mquote:Op maandag 25 januari 2010 20:32 schreef cafca het volgende:
[..]
En dat album staat vol "great forgotten songs"
Ik dacht dat je vergeten hits zocht, anders had ik hem al veel eerder toegevoegd hier
Ik zal er nog eens over nadenken.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:25 schreef Arjan4all het volgende:
[..]
Vergeten is ie, niet in top duizenden en ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben nog iemand die CD's besteld, bij Bol.com is er een dubbel CD, besteltijd 3 tot 4 weken. Maar hebben zal ik 'm
Mocht je nog meer van dit soort geweldige vergeten artiesten weten cafca, plaats ze gerust. Daar was het topic voor bedoeld
Niet echt een vergeten nummer, hoor je nog regelmatig op radio2 en staat ook gewoon in de top 2000, maar goed, in reactie hierop:quote:Op maandag 25 januari 2010 21:26 schreef DrDarwin het volgende:
De enige echte hit in Nederland voor de dames McGarrigle.
Ook een beetje een tribute aan Anne McGarrigle die vorige week is overleden.
Die andere van haar hoor ik echt nooit op de radio.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Deze hoor je ook niet meer vaak op de radio:
EDIT: ik hoor em net op de nederlandse radio![]()
Ik wilde die ook posten ja, zat te twijvelen. ik heb de cd-single nogquote:Op maandag 25 januari 2010 22:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die andere van haar hoor ik echt nooit op de radio.
Uit 1988:
En ik vond hem mooi.
Nee.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:47 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik wilde die ook posten ja, zat te twijvelen. ik heb de cd-single nog
kopen? 20 euro
quote:
oh darn.quote:
Jaa, met Jools Holland, van de plaat Babylon and On. De hoes komt me erg bekend voor:quote:
Logisch toch, omdat het geen bekend nummer is, maar een albumtrack op een relatief obscuur album uit de jaren '60?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:57 schreef methodmich het volgende:
Ik hoor er bijna nooit meer iemand over anders... De laatste keer dat iemand er over begon ben ik al vergeten.
Point taken, deze is nog beter en past erg leuk in het jaren 70 beeld:quote:Op zondag 31 januari 2010 11:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De enige? Dan ben je deze denk ik forgotten
Heeft sowieso bijna alleen maar covers opgenomen volgens mij. Net toen ze een beetje ging doorbreken, overleed ze.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:54 schreef Arjan4all het volgende:
Bij de bijdragen van Methodmich vond ik Eva Cassidy interessant, ik ken haar eigenlijk niet en ben toch wat nummers gaan luisteren. Okay, ze is met 2 nummers goed vertegenwoordigd in de top 2000 dus vergeten is ze niet. Op plek 377 staat Fields of Gold, maar dat was toch een nummer van Sting ? En op plek 983 staat Songbird, maar dit is duidelijk een nummer van Fleetwood Mac. Er staan dus covers van Eva in de top 2000, dus ook de inmiddels overleden Eva Cassidy coverde graag. Toch vond ik het leuk om te horen, en deze song kan ik als beste aanmerken en staat niet in de top 2000, de niet vergeten Eva Cassidy:
Eva Cassidy - Somewhere Over the Rainbow
Daar ben ik helemaal voorstander van. En door alle great forgotten songs heen?, dat valt wel mee, ik volg de muziek al heel lang, uit de tijd dat Felix Meurders die nu Kassa doet, nog de Top 30 presenteerde. Er is zo enorm veel uitgebracht, en zoveel eendagsvliegen, daar zit nog heel veel leuks bij. Het lukt me alleen niet altijd om het op youtube te vinden.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:41 schreef Arjan4all het volgende:
Zeg Melkboer,
Tower kan met dit nummer, de outfits en ook vooral dat haar perfect meedoen aan het songfestival. Komt helemaal goed met Nederland![]()
Het lijkt erop dat we wel zo’n beetje door de echte great forgotten songs heen zijn.
Inderdaad jammer van Nadieh, ze is in 1996 overleden. "Land of Ta" van haar was mijn allereerste CD. Het jammere van de radio vandaag is dat het repertoire gewoon beperkt is. Je hoort steeds de zelfde nummers, ook als het oudere nummers zijn. Ik mag daarom altijd graag naar de verhandelingen van Leo Blokhuis luisteren.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:50 schreef Oresia het volgende:
Arjan, ik ben zelf met een klein project bezig om een compilatie te maken met de liedjes uit mijn jeugd. Ik bedoel niet die superbekende liedjes die je elke keer op de radio hoort maar wel ooit in de (Nederlandse) hitlijsten hebben gestaan of wel gedraaid (de tipparade misschien hebben bereikt) maar verder nooit echt meer hoort. Dat is het rare van Nederlandse radio. Er zijn liedjes die hits zijn geweest van een bepaald jaar maar dat hoor je maar sporadisch terug op de radio.
Ik wil jullie weer enkele Nederlandse producten voorleggen van way back:
Wat Nederlands synthesizer muziek van Spectral Display:
Volgens mij de grootste hit voor zangeres Nadieh maar hoor je ook nooit meer.
Greatness blijft natuurlijk moeilijk te vinden, maar aardige songs zijn er wel genoeg. Vond je bijvoorbeeld Pia Zadora en Jermaine Jackson (het broertje van) leuk ?quote:Op zondag 31 januari 2010 19:54 schreef De_Melkboer het volgende:
Daar ben ik helemaal voorstander van. En door alle great forgotten songs heen?, dat valt wel mee, ik volg de muziek al heel lang, uit de tijd dat Felix Meurders die nu Kassa doet, nog de Top 30 presenteerde. Er is zo enorm veel uitgebracht, en zoveel eendagsvliegen, daar zit nog heel veel leuks bij. Het lukt me alleen niet altijd om het op youtube te vinden.
Dat is geheel persoonlijk natuurlijkquote:Op zondag 31 januari 2010 22:23 schreef Arjan4all het volgende:
Greatness blijft natuurlijk moeilijk te vinden, maar aardige songs zijn er wel genoeg. V
Het is alleen maar 'great' hier als de topicstarter dat ook vindt...quote:Op zondag 31 januari 2010 22:40 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is geheel persoonlijk natuurlijkbv Right Said Fred zou ik nooit 'great' noemen
Ik...quote:Op zondag 31 januari 2010 22:47 schreef ranja het volgende:
Jellybean, wie kent hem nog? Als producer met name.
Zo'n 6 jaar geleden kwam er op de AM frequentie Radio Paradijs naar ik begrijp een piratenzender die een licentie wist the bemachtigen op de radio. Echt waar, die draaide alleen maar van die liedjes uit de jaren 60,70 en 80. Maar dan ook echt die vergeten liedjes zoals wat men hier allemaal op de forum hebben gepost en nog veel meer mooie juweeltjes. Er was geen DJ die het aan- of afkondigde alleen jingles die tussendoor kwamen daarom dat ik geen artiesten of liedjes kan geven. Nog geen jaar en was het alweer van de landelijke ether afgehaald. Ik weet niet waarom ze dat hadden gedaan maar ik ben er nog steeds erg kwaad over.quote:Op zondag 31 januari 2010 19:54 schreef De_Melkboer het volgende:
Inderdaad jammer van Nadieh, ze is in 1996 overleden. "Land of Ta" van haar was mijn allereerste CD. Het jammere van de radio vandaag is dat het repertoire gewoon beperkt is. Je hoort steeds de zelfde nummers, ook als het oudere nummers zijn. Ik mag daarom altijd graag naar de verhandelingen van Leo Blokhuis luisteren.
De eerste 3 (orginele) dames van Centerfold leven nog, maar de blonde uit de eerste 2 clips verliet de band. Ze werd vervangen door een andere dame en die is dood, waarschijnlijk zelfmoord gepleegd, door op een snelweg voor een auto te springen.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:46 schreef Oresia het volgende:
Oh, dan nog deze meidengroep. Ja, iedereen praat over Dolly Dots, Frizzle sizzle of Luv maar ikzelf zat vooral met deze meiden mee te bleren.
Er staat me bij dat een van die meiden van Centerfold zelfmoord had gepleegd of door een ongeluk om het leven is gekomen en dat iwas tegelijkertijd het einde van de groep. Laura Fygi maakt nog wel muziek.
EDIT: Ik zie net dat niet zo lang geleden men weer 3 nieuwe meiden onder de naam Centerfold laten optreden. Ik weet niet of het wat wordt.
Tune bij Veronica, eerst bij de Tipparade en later bij de Top 40 ('En dan nu het overzicht met de zakkers en stijgers deze week...')...quote:Op zondag 31 januari 2010 23:11 schreef De_Melkboer het volgende:
Wie in de 80'er jaren radio heeft geluisterd moet dit gewoon kennen als tune:
Ik heb het regelmatig over het verschil tussen goed en great in dit topic gehad (tot enige ergernis van Madmaster). Maar goed, nu je Linda Ronstadt hebt geplaatst (ze staat met slechts één nummertje in de top 2000), vroeg ik mij af of je de CD Lush Life hebt van haar. Zo niet, dan is er een actiepuntje voor je. Van de CD Lush life (zie een scan van mijn CD hoesje thuis) zingt Linda Skylark, dit nummer is nooit zuiverder gezongen door iemand (dat weet ik zeker). Dit is pure Greatness…..quote:Op zondag 31 januari 2010 23:11 schreef De_Melkboer het volgende:
Van Linda Rondstad vind ik deze wel erg fraai, zeker het instrumentale stuk vanaf 2:35 in deze bijzondere live-versie
Helemaal mee eens, en de zoektocht is op zich al leuk. Ik had het geluk destijds met een moeder die in de bibliotheek werkte en ik mocht gratis platen lenen, jarenlang gemiddeld 4 onbekende platen per week beluisterd. Later bevriend geraakt (en nog steeds) met een Amerikaan uit SF die in de Vietnamtijd DJ was, nou dan heb je wat te bepraten en uit te wisselen.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:16 schreef Arjan4all het volgende:
De wereld is vol van "Forgotten Greatness", je moet alleen goed zoeken……
Het meest briljante nummer ooit gemaakt.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |