abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76174193
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, klopt, de eed is zo aangepast dat artsen nu ook mensen mogen doden. Een onverteerbare aanpassing wat mij betreft. Maar daarom vind ik ook dat ook in dit geval er ruimte moet zijn voor de artsen om bijvoorbeeld patiënten te weigeren.
[..]

Wat een onzin.
artsen mogen niet zomaar doden.
ze mogen nodeloos lijden in een situatie zonder goed einde helpen de mensen op een waardige en minst pijnlijke manier te sterven.
of vind jij het te humaan om een letterlijk verkankerd persoon tot in den treure in leven te houden??
pi_76174237
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:53 schreef montier het volgende:
artsen mogen niet zomaar doden.
ze mogen nodeloos lijden in een situatie zonder goed einde helpen de mensen op een waardige en minst pijnlijke manier te sterven.
of vind jij het te humaan om een letterlijk verkankerd persoon tot in den treure in leven te houden??
Daar gaat het niet om, het gaat er om af artsen dat mogen uitvoeren, daar ben ik fel op tegen. Gezondheidszorg en abortus/euthanasie/cosmetische chirurgie (anders dan het wegwerken van littekens bijvoorbeeld) moeten strikt gescheiden worden van elkaar in mijn ogen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:54:40 #103
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174254
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Loopt het vrolijk in de rondte dan?
Hij zal vast niet door een huilende moeder in haar armen, bewusteloos met bloed uit z'n oren stromend en losse ledenmaten de praktijk binnen zijn gebracht. Dan had het artikel daar wel wat meer over geroepen. Daarnaast, dan was de zaak anders geweest, nu gaat het om weigeren van de moeder en niet om het weigeren van levensreddende of blijvend letsel voorkomende hulp.
pi_76174258
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, klopt, de eed is zo aangepast dat artsen nu ook mensen mogen doden. Een onverteerbare aanpassing wat mij betreft. Maar daarom vind ik ook dat ook in dit geval er ruimte moet zijn voor de artsen om bijvoorbeeld patiënten te weigeren.
Nou, ga lekker uithuilen bij de ChristenUnie en de SGP. De moslims delen ook je standpunt trouwens. Het is niet relevant voor dit topic.
quote:
Wat een onzin.
Lekker kort antwoord.
pi_76174266
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Hij zal vast niet ...
Oh, je was er bij?
pi_76174288
Je moet wel erg ver van het padje af zijn geraakt om dit als reden te geven om iemand niet te behandelen, beroepseed of niet. Ik schaam me ervoor dat ook die vent zich Nederlander mag noemen.
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_76174313
Tja ach.. te weinig info om er wat zinnigs over te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat hulp bieden aan iemand die verder de grootste moeite doet zich voor je af te schermen je tegenstaat, aan de andere kant kan zo'n kind er ook niets aan doen dat zn ouders zo zijn.

Maar oververmoeidheid.. daar kan ik me best wat bij voorstellen zo in de kerstperiode eigenlijk. Huisartsen zijn ook mensen, dus zoveel mogelijk van hun willen nu rond de kerst vrij zijn (wat opzich geen probleem is natuurlijk) Dus de collega's die wel werken hebben het extra druk, Verder lag er een hoop sneeuw dus de huisartsen post zit vol met mensen die uitgegleden zijn. Dus stel dat er dan aan het eind van het spreekuur ineens zo'n 'spook' tussendoor komt met een kind dat op zn knie gevallen is, maar wel gewoon binnenkomt lopen (waarschijnlijke conclusie.. kijk het nog even een dagje aan). Tja ik kan me wel voorstellen dat je dan zoiets hebt van ga eens lekker een eind fietsen.. dat ie die burka daar bij betrekt is niet echt handig dan. maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat zn enige reden/verklaring is geweest. Ik zou het dan wel weer typisch vinden als dat het enige stuk van de verklaring is dat de moeder heeft onthouden..

Ben benieuwt, hoop niet dat die man genaaid word uit een of andere politiek correcte overweging.. voorlopig te weinig info om die arts als schuldige aan te wijzen
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 11:58:03 #108
137949 Disana
pi_76174383
We horen het summiere verhaal natuurlijk maar van één kant. Het artikel waarin de arts erover spreekt is nergens te vinden. Wel schijnt de vrouw in het AD flink tekeer te zijn gegaan:
quote:
In het AD gaat de vrouw flink tekeer. ‘Vernederd, in de grond gestampt en verdrietig,’ zo omschrijft ze de voor haar blijkbaar verschrikkelijke ervaring.
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htm
pi_76174430
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:56 schreef Robin__ het volgende:
Tja ach.. te weinig info om er wat zinnigs over te zeggen. Ik kan me goed voorstellen dat hulp bieden aan iemand die verder de grootste moeite doet zich voor je af te schermen je tegenstaat, aan de andere kant kan zo'n kind er ook niets aan doen dat zn ouders zo zijn.

Maar oververmoeidheid.. daar kan ik me best wat bij voorstellen zo in de kerstperiode eigenlijk. Huisartsen zijn ook mensen, dus zoveel mogelijk van hun willen nu rond de kerst vrij zijn (wat opzich geen probleem is natuurlijk) Dus de collega's die wel werken hebben het extra druk, Verder lag er een hoop sneeuw dus de huisartsen post zit vol met mensen die uitgegleden zijn. Dus stel dat er dan aan het eind van het spreekuur ineens zo'n 'spook' tussendoor komt met een kind dat op zn knie gevallen is, maar wel gewoon binnenkomt lopen (waarschijnlijke conclusie.. kijk het nog even een dagje aan). Tja ik kan me wel voorstellen dat je dan zoiets hebt van ga eens lekker een eind fietsen.. dat ie die burka daar bij betrekt is niet echt handig dan. maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat zn enige reden/verklaring is geweest. Ik zou het dan wel weer typisch vinden als dat het enige stuk van de verklaring is dat de moeder heeft onthouden..

Ben benieuwt, hoop niet dat die man genaaid word uit een of andere politiek correcte overweging.. voorlopig te weinig info om die arts als schuldige aan te wijzen
Maar ondertussen schilder je wel lekker die moeder af als een of andere heks zonder zelfreflectie die wel iets fout MOET hebben gedaan.
pi_76174449
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:58 schreef Disana het volgende:
We horen het summiere verhaal natuurlijk maar van één kant. Het artikel waarin de arts erover spreekt is nergens te vinden. Wel schijnt de vrouw in het AD flink tekeer te zijn gegaan:
[..]

Het is ook altijd huillie huillie bij die lui maar die tent af doen ho maar. Problemen opzoeken, provoceren en maar hard schreeuwen van hoe onterecht het allemaal is. Jammer voor dat zoontje, maar ik zou eigenlijk wel willen weten wie ik in mijn praktijk zou halen als arts, wie weet zit er wel een mes of pistool onder de burka om daarmee een overval te plegen. Nog afgezien van de ethische kant van de zaak en rol van de arts daarin.
pi_76174463
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Hij zal vast niet door een huilende moeder in haar armen, bewusteloos met bloed uit z'n oren stromend en losse ledenmaten de praktijk binnen zijn gebracht. Dan had het artikel daar wel wat meer over geroepen. Daarnaast, dan was de zaak anders geweest, nu gaat het om weigeren van de moeder en niet om het weigeren van levensreddende of blijvend letsel voorkomende hulp.
hij heeft niet alleen de moeder geweigerd maar ook het kind, daar gaat het om.
als reden gaf die de burka van die vrouw op en liet het kind, de patient, stikken.

en nogmaals wat snap jij niet aan het feit dat je niet perse afgerukte ledematen moet hebben om ernstig ziek te zijn?
de arts had eerst die diagnose moeten stellen voordat je zoiets kunt en mag concluderen.
pi_76174469
In het AD van vandaag staat een wat uitgebreider verhaal van de burkavrouw (kan helaas geen link vinden) en daarin geeft ze aan dat de arts wel haar man en zoon in de behandelkamer wilde laten, maar daar gingen ze niet mee akkoord, aangezien de man niet precies wist wat er met het kind aan de hand was.

Het was dus ook weer niet zo dat de arts helemáál geen hulp wilde bieden aan het kind.
pi_76174526
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is ook altijd huillie huillie bij die lui maar die tent af doen ho maar.
Waarom zouden ze?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:02:17 #114
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174545
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:55 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Oh, je was er bij?
Respect dat je dit mij durft te verwijten terwijl ik net zo hard aannames doe als jij en de rest van de kliek hier. Echter, omdat ik advocaat van de duivel ben durf je het nog hardop te zeggen ook. Wat een giller
pi_76174560
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:01 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Waarom zouden ze?
Omdat we dat een belangrijk element in onze Nederlandse samenleving achten?
pi_76174561
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat er om af artsen dat mogen uitvoeren, daar ben ik fel op tegen. Gezondheidszorg en abortus/euthanasie/cosmetische chirurgie (anders dan het wegwerken van littekens bijvoorbeeld) moeten strikt gescheiden worden van elkaar in mijn ogen.
Wie zou het dan het beste kunnen doen volgens jou?(euthanasie) ik denk persoonlijk juist dat een arts die keuze het beste kan maken gezien zijn medische achtergrond... Een commissie van medische professionals lijkt mij een goede manier om per geval te kunnen bekijken of euthanasie een optie is
pi_76174570
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:00 schreef Nepthys het volgende:
In het AD van vandaag staat een wat uitgebreider verhaal van de burkavrouw (kan helaas geen link vinden) en daarin geeft ze aan dat de arts wel haar man en zoon in de behandelkamer wilde laten, maar daar gingen ze niet mee akkoord, aangezien de man niet precies wist wat er met het kind aan de hand was.

Het was dus ook weer niet zo dat de arts helemáál geen hulp wilde bieden aan het kind.
Nee, maar die arts doet wel ontzettend moeilijk.
pi_76174578
quote:

wellicht dat die man niet goed nederlands sprak en daarnaast zal die moeder vast beter weten wat het kind mankeerde omdat in die culturen ze een traditionele rolverdeling hebben.
ik zie niet in waarom een vrouw in burqa belemmerend is voor een arts om een kind te behandelen als die vrouw gewoon netjes de vragen van de arts inzake haar zieke zoon beantwoord
pi_76174621
quote:

Ah, non-verhaal dus. Het is dus gezeik van een moslima.

De Patient is niet geweigerd, dat zij besluiten zelf niet naar binnen te gaan is hun eigen keus.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76174640
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Respect dat je dit mij durft te verwijten terwijl ik net zo hard aannames doe als jij en de rest van de kliek hier. Echter, omdat ik advocaat van de duivel ben durf je het nog hardop te zeggen ook. Wat een giller
Zoals de kaarten er nu voor liggen is de arts verkeerd bezig. Natuurlijk kan er meer aan de hand zijn, maar dan kunnen we net zo goed heel het FOK-forum opheffen als je niet mag reageren op nieuwsberichten omdat "er meer aan de hand kan zijn".
pi_76174649
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

niet belangrijker dan iemands gezondheid.

wat als wilders na een ongeval op straat ligt en een islamitische arts voorbij loopt en hem niet helpt omdat hij wilders ziet als een grote bedreiging en in strijd met zijn waarden en normen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:05:03 #122
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174661
quote:

Ah kijk, de nuance komt al om de hoek, de arts wou dus man en zoontje wel binnen, maar hij wou geen indoor tentenkamp? Nou dan kan iedereen die hier roept dat de arts hulp heeft geweigerd z'n spullen pakken en afdruipen uit dit topic.
pi_76174676
Als het nou om die vrouw zelf ging hadden we hier een punt maar het feit is dat niet zij maar haar zoontje ziek was! Ongeacht of we vinden dat een burka in Nederland thuis hoort of niet je mag als arts zo iemand niet weigeren!
pi_76174705
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De Patient is niet geweigerd, dat zij besluiten zelf niet naar binnen te gaan is hun eigen keus.
de arts moet boven zoiets staan en bovendien staat die burqa niet in de weg om het kind te behandelen.
ze kon juist meer onfo geven dan haar man.
pi_76174707
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Mag in Nederland een moeder al geeneens mee met haar kind?
pi_76174733
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef Bob-B het volgende:
maar hij wou geen indoor tentenkamp?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:06:43 #127
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174736
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef montier het volgende:

[..]

niet belangrijker dan iemands gezondheid.

wat als wilders na een ongeval op straat ligt en een islamitische arts voorbij loopt en hem niet helpt omdat hij wilders ziet als een grote bedreiging en in strijd met zijn waarden en normen?
Voordat je dit topic verlaat, wil ik toch echt even van de gelegenheid gebruik maken om je te zeggen dat interpunctie helpt. Echt, je zou misschien wel overkomen als je normaal zou typen.
pi_76174768
quote:

[..]

Ah kijk, de nuance komt al om de hoek, de arts wou dus man en zoontje wel binnen, maar hij wou geen indoor tentenkamp? Nou dan kan iedereen die hier roept dat de arts hulp heeft geweigerd z'n spullen pakken en afdruipen uit dit topic.
quote:
Een anamnese komt tot stand doordat de dokter aan de patiënt gericht vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
Afkomst, leeftijd, gewicht en lengte van de patiënt
Een beschrijving van het ziektebeeld
Systematische vragen over verschillende organen
Een eventuele ziektegeschiedenis van de familie (ouders, grootouders, broers, zussen)
Kinderziekten
Eerdere ziekten
Verre reizen die de patiënt recent heeft ondernomen
Sociale status, waaronder beroep, verslavingen (roken/drinken), allergieën, seksualiteit, et cetera
en verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anamnese_(medisch)

een kind zal niet alle vragen kunnen beantwoorden.
de moeder die de hele dag bij het kind is wel.
pi_76174782
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat? Geen gekke kleren dragen?
pi_76174823
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef montier het volgende:

[..]

de arts moet boven zoiets staan en bovendien staat die burqa niet in de weg om het kind te behandelen.
ze kon juist meer onfo geven dan haar man.
En hoe weet jij dat ze meer onfo kon geven dan haar man
pi_76174835
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

wie weet zit er wel een mes of pistool onder de burka om daarmee een overval te plegen.
Het wordt steeds gekker met jou. Straks gaat dat kind nog met stenen gooien en heeft de vader een bomgordel.
pi_76174840
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat? Geen gekke kleren dragen?
Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.
pi_76174866
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

quote:

pi_76174906
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.
Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?
pi_76175025
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?
Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
pi_76175031
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

zie de post van dichtpiet en hier de bron:

verder is het vrij normaal dat een moeder beter weet wat er met haar kind aan de hand is dan een vader, zeker in die culturen.

het zal ook best dat in de meeste gevallen een kind gewoon een onschuldig griepje of oorontsteking heeft maar dat mag niet zomaar geconcludeerd worden, eerst onderzoek en dan de conclusie.

en ook ik vind dat dat hele burqa gedoe en gezeik van moslims vaak te ver gaat maar in dit geval is de arts gewoon 100% fout en staat de gezondheid van een kind boven elk ander belang.

(als dezelfde vrouw in burqa zelf een mannelijke arts zou weigeren dan was het verhaal anders geweest....)
pi_76175076
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
leg dan eens uit...
het conformeren aan een bepaald beeld weegt zwaarder dan het geven van medische zorg aan een onschuldig kind
pi_76175126
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.

in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
pi_76175129
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat weet je best, lees maar eens terug.
Nee.
quote:
Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
Nou en.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:18:07 #140
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175138
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef montier het volgende:

[..]

zie de post van dichtpiet en hier de bron:

verder is het vrij normaal dat een moeder beter weet wat er met haar kind aan de hand is dan een vader, zeker in die culturen.

het zal ook best dat in de meeste gevallen een kind gewoon een onschuldig griepje of oorontsteking heeft maar dat mag niet zomaar geconcludeerd worden, eerst onderzoek en dan de conclusie.

en ook ik vind dat dat hele burqa gedoe en gezeik van moslims vaak te ver gaat maar in dit geval is de arts gewoon 100% fout en staat de gezondheid van een kind boven elk ander belang.

(als dezelfde vrouw in burqa zelf een mannelijke arts zou weigeren dan was het verhaal anders geweest....)
in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:18:42 #141
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175160
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.

in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
Dan staan we weer quite
pi_76175179
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
ja mijn schrijfvaardigheid is niet van een bijsterend niveau, dat snap ik zelf ook wel.

beter daar problemen mee dan niet logisch kunnen nadenken
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:21:52 #143
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175269
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef montier het volgende:
beter daar problemen mee dan niet logisch kunnen nadenken
Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:22:36 #144
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76175291
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Nou en.
Beste inbreng ever.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76175294
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:

Des te meer een reden om terug te gaan naar die prachtige zandbak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76175462
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef montier het volgende:
leg dan eens uit...
het conformeren aan een bepaald beeld weegt zwaarder dan het geven van medische zorg aan een onschuldig kind
Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.
pi_76175502
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:29:29 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76175527
quote:

[..]

Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.
dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:30:35 #149
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175565
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?
Beetje jammer dat je iemands normen en waarden afzet als een bekrompen idee. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen de visie van de almachtige "Re" moet overnemen, toch?
pi_76175587
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.
het heeft in dit geval niks te maken met een mening.

feit 1: een arts moet eerst een anamnese/diagnose afnemen voordat hij iets kan en mag zeggen over het wel of niet (ernstig) ziek zijn van een patient
feit 2: een arts moet volgens zijn eed en de wet ieder mensen in nood helpen
feit 3: een arts mag geen patient weigeren volgens diezelfde eed ( Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen)

jouw mening is dat een burqa sociaal ongewenst is maar de wet zegt dat een persoon ongeacht burqa, pak of dreadlocks geholpen moet worden.

leer aub het verschil tussen een mening en feiten en wetten ....
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:31:56 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76175625
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je iemands normen en waarden afzet als een bekrompen idee. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen de visie van de almachtige "Re" moet overnemen, toch?
het bekrompen idee is het gevoel van onveiligheid als je iemand in een burka ziet.... bang dat je wordt opgeblazen ofzo?
pi_76175646
quote:

[..]

nogmaals, hoe weet jij en die arts dat de veiligheid van dat kind niet in direct gevaar stond als er geen onderzoek gedaan is.

en verder zou ik mezelf opsluiten in huis als je zelfs al een bezorgde burqa moeder bij de huisarts aanziet voor een vrouw met bomgordel
pi_76175682
Dus de beste dokter wilde het zoontje niet behandelen omdat de moeder een burka droeg? Beetje rare gang van zaken. Prima dat je een aversie koestert jegens burka's, maar dat heeft natuurlijk niets van doen met dat kereltje.

Overigens ben ik ook weinig gecharmeerd van burka's. Vind die dingen onbeleefd en ongepast in ons land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:33:43 #154
283465 De_Ruyter
Neo-conservative materialist
pi_76175700
Klinkt mij in de oren alsof mevrouw een koekje van eigen deeg kreeg toegeschoven, eet smakelijk.
Recht(s) zo die gaat.
It is a great night, it is the end of socialism
Rechts lullen, rechts vullen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:33:50 #155
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175703
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

het bekrompen idee is het gevoel van onveiligheid als je iemand in een burka ziet.... bang dat je wordt opgeblazen ofzo?
Het is zijn goed recht om zich er onbehagelijk bij te voelen. Wellicht chargeert hij in deze ook een beetje, maar dat blijft een aanname.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:34:19 #156
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175721
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Dus de beste dokter wilde het zoontje niet behandelen omdat de moeder een burka droeg? Beetje rare gang van zaken. Prima dat je een aversie koestert jegens burka's, maar dat heeft natuurlijk niets van doen met dat kereltje.

Overigens ben ik ook weinig gecharmeerd van burka's. Vind die dingen onbeleefd en ongepast in ons land.
Neen, lees het hele topic even aub.
pi_76175763
toch fantastisch om te zien hoe mensen zelfs over het welzijn van een kind hun bekrompenheid tentoonspreiden.

ben benieuwd wat jullie doen als jezelf of je vrouw met je zieke kind bij de doktern komt en die zegt dat die rotkop van jezelf of je vrouw hem misselijk maakt en hij daar vlak voor het kerstdiner geen zin in heeft
pi_76175780
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Neen, lees het hele topic even aub.
Zo staat het toch echt in de OP.
pi_76175813
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

Bekrompen? In veel Islamitische landen ziet men dragen van een burka ook als sociaal onwenselijk. Ik heb echt niks tegen moslims en moskeeën, etc, maar bepaalde zaken, zoals de burka zie ik echt niet zitten. Een verbod gaat mij te ver, maar maatschappelijke afkeer kan ik zeker goed begrijpen. Het zal mij weinig verbazen als deze arts eenzelfde redenatie aanhangt bij het weigeren van de vrouw in burka in zijn behandelkamer.
pi_76175818
Het lijkt me niet mogelijk een persoonlijk gesprek te voeren met een boerka op/over je hoofd. Maar ik kan me vergissen, ik heb zoiets nog nooit geprobeerd. En dan bedoel ik dus op straat en niet via de telefoon/computer.
pi_76175829
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:33 schreef De_Ruyter het volgende:
Klinkt mij in de oren alsof mevrouw een koekje van eigen deeg kreeg toegeschoven, eet smakelijk.
Ja, jezelf zo afzetten tegen NL en dat laten zien dmv een burka en dan boos worden
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76175899
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, jezelf zo afzetten tegen NL en dat laten zien dmv een burka en dan boos worden
het grappige is dat de meeste van die vrouwtjes zelf al zwaar onderdrukt worden door de man.
komen ze bij een westerse arts en die is een nog grotere hufter dan hun eigen vent.

ja die vrouw zal nu zeker der best te doen om te integreren
pi_76175901
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:32 schreef montier het volgende:
nogmaals, hoe weet jij en die arts dat de veiligheid van dat kind niet in direct gevaar stond als er geen onderzoek gedaan is.
De arts kon geen onderzoek doen omdat de moeder dat weigerde, niet omdat de arts weigerde.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:39:39 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76175928
quote:

[..]

het is vooralsnog niet verboden in nederland dus mag ze met recht boos worden ja...
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:39:53 #165
283465 De_Ruyter
pi_76175933
quote:

[..]

Precies, ze zal zelf ook niet vies zijn van onderscheid maken tussen haarzelf en ongelovigen, zo vroom zal ze wel zijn gezien ze een burqa draagt. Dan krijgt ze een sneer terug van een nuchtere Hollander en dan is het weer niet goed.

Wil je apart zijn? Helemaal oké, dan zul je ook zo behandeld worden.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76175935
quote:

[..]

Ik betwijfel of het dragen van een burka iets te maken heeft met het afzetten tegen Nederland.
pi_76175963
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De arts kon geen onderzoek doen omdat de moeder dat weigerde, niet omdat de arts weigerde.
de arts kon gewoon onderzoek doen.
gewoon met die tent in de behandelkamer, het is en blijft de moeder van dat kind die het meeste weet of het doen en laten van haar kroost.

maar leg eens uit, waarom kon die arts het kind beter behandelen met de slecht geinformeerde vader dan de moeder in gordijn?
pi_76176021
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:31 schreef Re het volgende:

[..]

Ik ben niet bang om opgeblazen te worden, en dat schrijf ik ook niet, je zuigt het uit je eigen duim. Waar ik mij onbehaaglijk bij voel is bij mensen die een burka dragen, je hebt geen idee van wie zich er onder bevindt en wat die persoon wel niet allemaal van plan is (en ook een overval behoort tegenwoordig tot de reële mogelijkheden). Het zien van een gezicht is een heel belangrijk element bij sociale interactie omdat veel communicatie ook non-verbaal is.
pi_76176047
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:39 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Precies, ze zal zelf ook niet vies zijn van onderscheid maken tussen haarzelf en ongelovigen, zo vroom zal ze wel zijn gezien ze een burqa draagt. Dan krijgt ze een sneer terug van een nuchtere Hollander en dan is het weer niet goed.

Wil je apart zijn? Helemaal oké, dan zul je ook zo behandeld worden.
stel dat die moeder ziek was en ze komt bij de arts en die zegt doet uw kleren even uit en ik luister aan uw borst wat er aan de hand is.
als ze dan weigerd dan mag ze idd oprotten.

nu is het een kind dat behandeld moest worden.
de arts kan op geen enkele manier ergens het recht ontlenen om dat te weigeren
pi_76176072
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:31 schreef montier het volgende:

[..]

het heeft in dit geval niks te maken met een mening.

feit 1: een arts moet eerst een anamnese/diagnose afnemen voordat hij iets kan en mag zeggen over het wel of niet (ernstig) ziek zijn van een patient
feit 2: een arts moet volgens zijn eed en de wet ieder mensen in nood helpen
feit 3: een arts mag geen patient weigeren volgens diezelfde eed ( Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen)

jouw mening is dat een burqa sociaal ongewenst is maar de wet zegt dat een persoon ongeacht burqa, pak of dreadlocks geholpen moet worden.

leer aub het verschil tussen een mening en feiten en wetten ....
En waar in het proces is het fout gegaan?
pi_76176074
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben niet bang om opgeblazen te worden, en dat schrijf ik ook niet, je zuigt het uit je eigen duim. Waar ik mij onbehaaglijk bij voel is bij mensen die een burka dragen, je hebt geen idee van wie zich er onder bevindt en wat die persoon wel niet allemaal van plan is. Het zien van een gezicht is een heel belangrijk element bij sociale interactie omdat veel communicatie ook non-verbaal is.
dat klopt maar wat heeft dat kind ermee te maken?

ik ben ook voor een burqa verbod maar niet over de rug van onschuldige kinderen
pi_76176108
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:43 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En waar in het proces is het fout gegaan?
het belang van het kind niet voorop zetten en de mens in zijn waardigheid laten ondanks diens opvattingen (van geloof en cultuur).
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:44:10 #173
283465 De_Ruyter
pi_76176110
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:42 schreef montier het volgende:

[..]

stel dat die moeder ziek was en ze komt bij de arts en die zegt doet uw kleren even uit en ik luister aan uw borst wat er aan de hand is.

Wel als de moeder weigert mee te werken, jammer maar helaas, dan rot maar op.
Recht(s) zo die gaat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:45:22 #174
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76176160
quote:

[..]

De "oververmoeidheid" waar de arts het op gooit lijkt me in ieder geval ook kletskoek geworden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:45:46 #175
283465 De_Ruyter
pi_76176176
Overigens:
quote:
De vrouw neemt hier geen genoegen mee en stapt naar de de Commissie Gelijke Behandeling en het Medisch Tuchtcollege.

"Ieck wiel anderz zein alsch hieel Niederland, maar wannier iick oowk zoo behandield word dann word iick boos!"..
Recht(s) zo die gaat.
pi_76176186
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:44 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Wel als de moeder weigert mee te werken, jammer maar helaas, dan rot maar op.
waar staat dat de moeder weigerde mee te werken?
verbood ze de arts het kind aan te raken?
verbood ze de arts om vragen inzake haar zieke kind aan haar te stellen?

wat?
pi_76176225
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:45 schreef De_Ruyter het volgende:
Overigens:
[..]

"Ieck wiel anderz zein alsch hieel Niederland, maar wannier iick oowk zoo behandield word dann word iick boos!"..
pi_76176226
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:43 schreef montier het volgende:

[..]

dat klopt maar wat heeft dat kind ermee te maken?

ik ben ook voor een burqa verbod maar niet over de rug van onschuldige kinderen
Ik heb helemaal niks tegen de moslims die in ons land vertoeven. Echter, de burka mogen ze van mij in de kast laten hangen. Ik heb Wilders en consorten verguisd vanwege de kopvoddentax, omdat zo'n maatregel natuurlijk ridicuul is.

Voor de burka vind ik het een heel ander verhaal. Het past gewoon niet in onze samenleving. Ik vind het niet prettig om aan te worden gesproken door een burka, niet omdat ik bang ben maar omdat ik graag weet met wie ik te maken heb.
pi_76176261
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik lees het niet in de bron. Waar lees jij het dat de vrouw weigerde haar zoontje te laten onderzoeken? Werpt weer een ander licht op het bericht nl
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76176294
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:45 schreef montier het volgende:

[..]

waar staat dat de moeder weigerde mee te werken?
verbood ze de arts het kind aan te raken?
verbood ze de arts om vragen inzake haar zieke kind aan haar te stellen?

wat?
Nee, zij mocht lekker buiten blijven kamperen in haar tent, terwijl de vader en het kind wel door de arts binnengelaten werden.

Dat digde ze niet en toen zijn ze boos weggegaan.
pi_76176297
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Ik vind oververmoeid zijn geen reden om iemand, in dit geval een vrouw in burka en ziek kind, niet te ontvangen. Je weet immers niet hoe ziek het kind is. Ik vind dat het belang van het zieke kind zwaarder weegt. Kennelijk had de man ook enkel oog voor de vrouw in burka. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat ze er geen genoegen mee neemt.

Wat vinden jullie?
Een kind hoort begeleiding te hebben als het een arts bezoekt- dit was niet vast te stellen pmdat de overduidelijk achterlijke vrouw zichzelf ingewikkeld had in bergen stof. Doe die eerst maar eens af zodat we kunnen zien wie er aan de balie verschijnt.
pi_76176316
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:44 schreef montier het volgende:

[..]

het belang van het kind niet voorop zetten en de mens in zijn waardigheid laten ondanks diens opvattingen (van geloof en cultuur).
Dat kan van BEIDE kanten gezegd worden. Als het kind echt zo ziek was had moeder dat ding ook gewoon kunnen afdoen en meegaan met de cultuur van het land waar ze wenst te wonen.
pi_76176321
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:42 schreef montier het volgende:

Maar hij wilde het kind toch wel behandelen, alleen weigerde de moeder dat. Nu stel jij dat de moeder essentiele informatie kan geven voor de vaststelling van of het kind ziek is, maar de moeder had bijvoorbeeld ook op het moment dat zij die informatie kon geven bij de arts geroepen kunnen worden.
pi_76176396
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:48 schreef CasB het volgende:

[..]

Nee, zij mocht lekker buiten blijven kamperen in haar tent, terwijl de vader en het kind wel door de arts binnengelaten werden.

Dat digde ze niet en toen zijn ze boos weggegaan.
En terecht. Dan mag een moeder geeneens bij haar eigen kind wezen, alleen maar vanwege de smaak van de dokter. Dan had de beste man maar modeontwerper moeten worden.
pi_76176403
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik lees het niet in de bron. Waar lees jij het dat de vrouw weigerde haar zoontje te laten onderzoeken? Werpt weer een ander licht op het bericht nl
Een user vertelde over wat zij in het AD aantrof:
quote:
pi_76176449
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:45 schreef freako het volgende:
De "oververmoeidheid" waar de arts het op gooit lijkt me in ieder geval ook kletskoek geworden.
Ja, dat is een onverstandige move geweest.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:52:29 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76176462
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een user vertelde over wat zij in het AD aantrof:
[..]

ja dus?... en waarom zegt arts dan dat hij vermoeid was... of zou die zelf ook inzien dat hij een foute beslissing heeft genomen immers als hij in zijn recht staat hoeft hij geen excuses te verzinnen
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:53:02 #188
283465 De_Ruyter
pi_76176493
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:52 schreef Re het volgende:

[..]

ja dus?... en waarom zegt arts dan dat hij vermoeid was... of zou die zelf ook inzien dat hij een foute beslissing heeft genomen immers als hij in zijn recht staat hoeft hij geen excuses te verzinnen
Omdat de politiek correcte brigade binnenkort als een tsunami over hem heen komt.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76176535
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar hij wilde het kind toch wel behandelen, alleen weigerde de moeder dat. Nu stel jij dat de moeder essentiele informatie kan geven voor de vaststelling van of het kind ziek is, maar de moeder had bijvoorbeeld ook op het moment dat zij die informatie kon geven bij de arts geroepen kunnen worden.
"bij de arts geroepen kunnen worden"? Ze mag ja niet naar binnen van jou.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:54:08 #190
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76176537
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:53 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Omdat de politiek correcte brigade binnenkort als een tsunami over hem heen komt.

wereldargument
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:54:26 #191
283465 De_Ruyter
pi_76176551
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:54 schreef Re het volgende:

[..]

wereldargument
Let maar op.
Recht(s) zo die gaat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:55:56 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76176616
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:54 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Let maar op.
ik denk dat de burka binnenkort wel terecht verboden wordt, maar verder slaat je drogopmerking gewoon nergens op
pi_76176645
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

ja en dan steeds die vrouw binnenroepen omdat papa het steeds niet weet?
die arts mag geen patienten weigeren en zeker niet als reden dat ze een burqa droeg.

er is (nog) geen wet die een burqa verbied en er staat nergens geschreven dat zieke kinderen met een burqa dragende begleidende moeder zijn uitgesloten van medische zorg.

en stel dat er een wet is die burqa's zou verbieden in nederland dan blijft het heel cru om dat alsnog te weigeren, een arts zou daarboven moeten staan.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:57:59 #194
283465 De_Ruyter
pi_76176709
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:55 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat de burka binnenkort wel terecht verboden wordt, maar verder slaat je drogopmerking gewoon nergens op
Ik mag het hopen.

En het is geen drogopmerking, waarom zou hij ander z'n excuses aanbieden? Als hij schijnbaar zo'n hekel heeft aan burka's dan zou hij daar zonder pressie geen excuses voor aanbieden, hij vreest waarschijnlijk voor veel negatieve berichtgeving en de Commissie gelijke behandeling.
Recht(s) zo die gaat.
pi_76176778
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:56 schreef montier het volgende:

[..]

ja en dan steeds die vrouw binnenroepen omdat papa het steeds niet weet?
die arts mag geen patienten weigeren en zeker niet als reden dat ze een burqa droeg.

er is (nog) geen wet die een burqa verbied en er staat nergens geschreven dat zieke kinderen met een burqa dragende begleidende moeder zijn uitgesloten van medische zorg.

en stel dat er een wet is die burqa's zou verbieden in nederland dan blijft het heel cru om dat alsnog te weigeren, een arts zou daarboven moeten staan.
De arts heeft geen patient geweigerd.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:59:27 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76176781
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:57 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Ik mag het hopen.

En het is geen drogopmerking, waarom zou hij ander z'n excuses aanbieden? Als hij schijnbaar zo'n hekel heeft aan burka's dan zou hij daar zonder pressie geen excuses voor aanbieden, hij vreest waarschijnlijk voor veel negatieve berichtgeving en de Commissie gelijke behandeling.
omdat jij niet voor hem kunt denken...
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:00:30 #197
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_76176827
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.
Dus doe niet alsof je er alle verstand van hebt.

Dat kind had niets spoedeisends anders ga je niet naar de huisarts.

Jij staat ook nogal ver van de werkelijkheid af en je beargumentatie is slecht.
Je weet het verschil dus duidelijk niet. De betreffende huisartsenpost (HAP) is namelijk ook de mijne. Deze is alleen geopend (en bereikbaar!) als de gewone huisartsen geen dienst hebben (dus elke dag tussen 17.00 uur en 08.00 uur en de weekenden en feestdagen) Als er iets is waar je een arts voor nodig heb dan dien je hun dus te bellen. Zij bepalen of je langs mág komen en indien ja dan staat daar een melding van in het systeem. Deze moeder heeft dus eerst gebeld, is daarna gevraagd langs te komen, heeft zich gemeld bij de balie bij de assistente's (die eventueel een identificatie kunnen vragen) en daarna is de (gesloten) toegangsdeur tot de wachtkamer geopend door de betreffende assistente. Indien er een hogere medische noodzaak was geweest hadden de assistenten haar aangemeld bij de SEH (in het zkh dus) en hadden ze daar naar toe verwezen geworden. Met identificatie had de weigering van de arts dus niets te maken, dat punt was deze moeder namelijk al gepasseerd.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_76176981
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De arts heeft geen patient geweigerd.
jawel, de moeder met burqa en haar zieke kind.

kun je aub een bron geven waar staat dat:

"een arts mag een patient weigeren omdat ze een burqa draagt"
"een arts mag de moeder van een patientje weigeren oomdat ze een burqa draagt"
  dinsdag 29 december 2009 @ 13:04:07 #199
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_76176989
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:49 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dan loopt het niet vrolijk in het rondte.
Lijkt me stug dat een uur later bij een andere arts aankloppen een zaak van leven op dood zal zijn.
Dat loopt het uberhaupt niet. Het kind is 3 maanden oud! (dus ook niet aanspreekbaar mbt klachten. Het is beter communiceren met een moeder in burka dan met een 3 maanden oud kind)
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_76177069
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 13:00 schreef Ireth het volgende:

[..]

Deze moeder heeft dus eerst gebeld, is daarna gevraagd langs te komen, heeft zich gemeld bij de balie bij de assistente's (die eventueel een identificatie kunnen vragen) en daarna is de (gesloten) toegangsdeur tot de wachtkamer geopend door de betreffende assistente. Indien er een hogere medische noodzaak was geweest hadden de assistenten haar aangemeld bij de SEH (in het zkh dus) en hadden ze daar naar toe verwezen geworden. Met identificatie had de weigering van de arts dus niets te maken, dat punt was deze moeder namelijk al gepasseerd.
Het kan toch zijn dat de assistente er geen probleem mee had, en de dokter wel. En ik vraag me af hoe er van identificatie sprake kan zijn op het moment dat iemand een doek draagt die alles bedekt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')