abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76174649
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat we dat een belangrijk element in onze Nederlandse samenleving achten?
niet belangrijker dan iemands gezondheid.

wat als wilders na een ongeval op straat ligt en een islamitische arts voorbij loopt en hem niet helpt omdat hij wilders ziet als een grote bedreiging en in strijd met zijn waarden en normen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:05:03 #122
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174661
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:00 schreef Nepthys het volgende:
In het AD van vandaag staat een wat uitgebreider verhaal van de burkavrouw (kan helaas geen link vinden) en daarin geeft ze aan dat de arts wel haar man en zoon in de behandelkamer wilde laten, maar daar gingen ze niet mee akkoord, aangezien de man niet precies wist wat er met het kind aan de hand was.

Het was dus ook weer niet zo dat de arts helemáál geen hulp wilde bieden aan het kind.
Ah kijk, de nuance komt al om de hoek, de arts wou dus man en zoontje wel binnen, maar hij wou geen indoor tentenkamp? Nou dan kan iedereen die hier roept dat de arts hulp heeft geweigerd z'n spullen pakken en afdruipen uit dit topic.
pi_76174676
Als het nou om die vrouw zelf ging hadden we hier een punt maar het feit is dat niet zij maar haar zoontje ziek was! Ongeacht of we vinden dat een burka in Nederland thuis hoort of niet je mag als arts zo iemand niet weigeren!
pi_76174705
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ah, non-verhaal dus. Het is dus gezeik van een moslima.

De Patient is niet geweigerd, dat zij besluiten zelf niet naar binnen te gaan is hun eigen keus.
de arts moet boven zoiets staan en bovendien staat die burqa niet in de weg om het kind te behandelen.
ze kon juist meer onfo geven dan haar man.
pi_76174707
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ah, non-verhaal dus. Het is dus gezeik van een moslima.

De Patient is niet geweigerd, dat zij besluiten zelf niet naar binnen te gaan is hun eigen keus.
Mag in Nederland een moeder al geeneens mee met haar kind?
pi_76174733
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef Bob-B het volgende:
maar hij wou geen indoor tentenkamp?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:06:43 #127
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174736
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef montier het volgende:

[..]

niet belangrijker dan iemands gezondheid.

wat als wilders na een ongeval op straat ligt en een islamitische arts voorbij loopt en hem niet helpt omdat hij wilders ziet als een grote bedreiging en in strijd met zijn waarden en normen?
Voordat je dit topic verlaat, wil ik toch echt even van de gelegenheid gebruik maken om je te zeggen dat interpunctie helpt. Echt, je zou misschien wel overkomen als je normaal zou typen.
pi_76174768
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ah kijk, de nuance komt al om de hoek, de arts wou dus man en zoontje wel binnen, maar hij wou geen indoor tentenkamp? Nou dan kan iedereen die hier roept dat de arts hulp heeft geweigerd z'n spullen pakken en afdruipen uit dit topic.
quote:
Een anamnese komt tot stand doordat de dokter aan de patiënt gericht vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
Afkomst, leeftijd, gewicht en lengte van de patiënt
Een beschrijving van het ziektebeeld
Systematische vragen over verschillende organen
Een eventuele ziektegeschiedenis van de familie (ouders, grootouders, broers, zussen)
Kinderziekten
Eerdere ziekten
Verre reizen die de patiënt recent heeft ondernomen
Sociale status, waaronder beroep, verslavingen (roken/drinken), allergieën, seksualiteit, et cetera
en verder:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Anamnese_(medisch)

een kind zal niet alle vragen kunnen beantwoorden.
de moeder die de hele dag bij het kind is wel.
pi_76174782
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat we dat een belangrijk element in onze Nederlandse samenleving achten?
Wat? Geen gekke kleren dragen?
pi_76174823
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef montier het volgende:

[..]

de arts moet boven zoiets staan en bovendien staat die burqa niet in de weg om het kind te behandelen.
ze kon juist meer onfo geven dan haar man.
En hoe weet jij dat ze meer onfo kon geven dan haar man
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76174835
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

wie weet zit er wel een mes of pistool onder de burka om daarmee een overval te plegen.
Het wordt steeds gekker met jou. Straks gaat dat kind nog met stenen gooien en heeft de vader een bomgordel.
pi_76174840
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat? Geen gekke kleren dragen?
Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.
pi_76174866
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:00 schreef Nepthys het volgende:
In het AD van vandaag staat een wat uitgebreider verhaal van de burkavrouw (kan helaas geen link vinden) en daarin geeft ze aan dat de arts wel haar man en zoon in de behandelkamer wilde laten, maar daar gingen ze niet mee akkoord, aangezien de man niet precies wist wat er met het kind aan de hand was.

Het was dus ook weer niet zo dat de arts helemáál geen hulp wilde bieden aan het kind.
pi_76174906
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.
Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?
pi_76175025
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?
Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
pi_76175031
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

zie de post van dichtpiet en hier de bron:
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htm

verder is het vrij normaal dat een moeder beter weet wat er met haar kind aan de hand is dan een vader, zeker in die culturen.

het zal ook best dat in de meeste gevallen een kind gewoon een onschuldig griepje of oorontsteking heeft maar dat mag niet zomaar geconcludeerd worden, eerst onderzoek en dan de conclusie.

en ook ik vind dat dat hele burqa gedoe en gezeik van moslims vaak te ver gaat maar in dit geval is de arts gewoon 100% fout en staat de gezondheid van een kind boven elk ander belang.

(als dezelfde vrouw in burqa zelf een mannelijke arts zou weigeren dan was het verhaal anders geweest....)
pi_76175076
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
leg dan eens uit...
het conformeren aan een bepaald beeld weegt zwaarder dan het geven van medische zorg aan een onschuldig kind
pi_76175126
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.

in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
pi_76175129
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat weet je best, lees maar eens terug.
Nee.
quote:
Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
Nou en.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:18:07 #140
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175138
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef montier het volgende:

[..]

zie de post van dichtpiet en hier de bron:
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htm

verder is het vrij normaal dat een moeder beter weet wat er met haar kind aan de hand is dan een vader, zeker in die culturen.

het zal ook best dat in de meeste gevallen een kind gewoon een onschuldig griepje of oorontsteking heeft maar dat mag niet zomaar geconcludeerd worden, eerst onderzoek en dan de conclusie.

en ook ik vind dat dat hele burqa gedoe en gezeik van moslims vaak te ver gaat maar in dit geval is de arts gewoon 100% fout en staat de gezondheid van een kind boven elk ander belang.

(als dezelfde vrouw in burqa zelf een mannelijke arts zou weigeren dan was het verhaal anders geweest....)
in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:18:42 #141
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175160
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.

in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
Dan staan we weer quite
pi_76175179
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
ja mijn schrijfvaardigheid is niet van een bijsterend niveau, dat snap ik zelf ook wel.

beter daar problemen mee dan niet logisch kunnen nadenken
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:21:52 #143
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175269
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef montier het volgende:
beter daar problemen mee dan niet logisch kunnen nadenken
Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:22:36 #144
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76175291
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Nou en.
Beste inbreng ever.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76175294
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:

Des te meer een reden om terug te gaan naar die prachtige zandbak.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76175462
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef montier het volgende:
leg dan eens uit...
het conformeren aan een bepaald beeld weegt zwaarder dan het geven van medische zorg aan een onschuldig kind
Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.
pi_76175502
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:29:29 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76175527
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.
dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:30:35 #149
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76175565
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef Re het volgende:

[..]

dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?
Beetje jammer dat je iemands normen en waarden afzet als een bekrompen idee. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen de visie van de almachtige "Re" moet overnemen, toch?
pi_76175587
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:21 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.
het heeft in dit geval niks te maken met een mening.

feit 1: een arts moet eerst een anamnese/diagnose afnemen voordat hij iets kan en mag zeggen over het wel of niet (ernstig) ziek zijn van een patient
feit 2: een arts moet volgens zijn eed en de wet ieder mensen in nood helpen
feit 3: een arts mag geen patient weigeren volgens diezelfde eed ( Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen)

jouw mening is dat een burqa sociaal ongewenst is maar de wet zegt dat een persoon ongeacht burqa, pak of dreadlocks geholpen moet worden.

leer aub het verschil tussen een mening en feiten en wetten ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')