quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef Bob-B het volgende:
maar hij wou geen indoor tentenkamp?
Voordat je dit topic verlaat, wil ik toch echt even van de gelegenheid gebruik maken om je te zeggen dat interpunctie helpt. Echt, je zou misschien wel overkomen als je normaal zou typen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:04 schreef montier het volgende:
[..]
niet belangrijker dan iemands gezondheid.
wat als wilders na een ongeval op straat ligt en een islamitische arts voorbij loopt en hem niet helpt omdat hij wilders ziet als een grote bedreiging en in strijd met zijn waarden en normen?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ah kijk, de nuance komt al om de hoek, de arts wou dus man en zoontje wel binnen, maar hij wou geen indoor tentenkamp? Nou dan kan iedereen die hier roept dat de arts hulp heeft geweigerd z'n spullen pakken en afdruipen uit dit topic.
en verder:quote:Een anamnese komt tot stand doordat de dokter aan de patiënt gericht vragen stelt. Afhankelijk van de specifieke situatie kunnen daarbij bijvoorbeeld relevant zijn:
Afkomst, leeftijd, gewicht en lengte van de patiënt
Een beschrijving van het ziektebeeld
Systematische vragen over verschillende organen
Een eventuele ziektegeschiedenis van de familie (ouders, grootouders, broers, zussen)
Kinderziekten
Eerdere ziekten
Verre reizen die de patiënt recent heeft ondernomen
Sociale status, waaronder beroep, verslavingen (roken/drinken), allergieën, seksualiteit, et cetera
Wat? Geen gekke kleren dragen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat we dat een belangrijk element in onze Nederlandse samenleving achten?
En hoe weet jij dat ze meer onfo kon geven dan haar manquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:05 schreef montier het volgende:
[..]
de arts moet boven zoiets staan en bovendien staat die burqa niet in de weg om het kind te behandelen.
ze kon juist meer onfo geven dan haar man.
Het wordt steeds gekker met jou. Straks gaat dat kind nog met stenen gooien en heeft de vader een bomgordel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
wie weet zit er wel een mes of pistool onder de burka om daarmee een overval te plegen.
Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
Wat? Geen gekke kleren dragen?
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze meer onfo kon geven dan haar man
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:00 schreef Nepthys het volgende:
In het AD van vandaag staat een wat uitgebreider verhaal van de burkavrouw (kan helaas geen link vinden) en daarin geeft ze aan dat de arts wel haar man en zoon in de behandelkamer wilde laten, maar daar gingen ze niet mee akkoord, aangezien de man niet precies wist wat er met het kind aan de hand was.
Het was dus ook weer niet zo dat de arts helemáál geen hulp wilde bieden aan het kind.
Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Goed zo, ga maar lekker verder met je karikaturen, zo kan er natuurlijk geen discussie gevoerd worden, nietsnut.
Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wees dan duidelijk. Omdat we "dat" een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving vinden. "Dat"? Wat is "dat"?
zie de post van dichtpiet en hier de bron:quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoe weet jij dat ze meer onfo kon geven dan haar man
leg dan eens uit...quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat weet je best, lees maar eens terug. Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat weet je best, lees maar eens terug.
Nou en.quote:Zoals gezegd, je bent een nietsnut, ik heb je nog nooit iets toe zien voegen aan een topic.
in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelfquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:15 schreef montier het volgende:
[..]
zie de post van dichtpiet en hier de bron:
http://www.elsevier.nl/we(...)nde-moslimmoeder.htm
verder is het vrij normaal dat een moeder beter weet wat er met haar kind aan de hand is dan een vader, zeker in die culturen.
het zal ook best dat in de meeste gevallen een kind gewoon een onschuldig griepje of oorontsteking heeft maar dat mag niet zomaar geconcludeerd worden, eerst onderzoek en dan de conclusie.
en ook ik vind dat dat hele burqa gedoe en gezeik van moslims vaak te ver gaat maar in dit geval is de arts gewoon 100% fout en staat de gezondheid van een kind boven elk ander belang.
(als dezelfde vrouw in burqa zelf een mannelijke arts zou weigeren dan was het verhaal anders geweest....)
Dan staan we weer quitequote:Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.
in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
ja mijn schrijfvaardigheid is niet van een bijsterend niveau, dat snap ik zelf ook wel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
in·ter·punc·tie de; v 1 plaatsing vd leestekens 2 de leestekens zelf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:19 schreef montier het volgende:
beter daar problemen mee dan niet logisch kunnen nadenken
Beste inbreng ever.quote:
Des te meer een reden om terug te gaan naar die prachtige zandbak.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:17 schreef montier het volgende:
het grappige is dat die ouders nu wellicht thuis gaan zeiken hoe slecht de nederlandse mensen zijn dat zelfs artsen jou (het kindje) zorg weigeren.
in zo'nm geval moet je het niet raar vinden dat dat gezin en kind een gigantische hekel aan de nederlandse samenleving krijgen
Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef montier het volgende:
leg dan eens uit...
het conformeren aan een bepaald beeld weegt zwaarder dan het geven van medische zorg aan een onschuldig kind
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind.
dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n gekke daad hoor. Ik voel mij al onveilig als mensen met een burka langs lopen over straat, je hebt geen flauw idee van wie zich er onder bevind. Bovendien wilde de arts het kind wel behandelen maar dan zonder dat de moeder in de behandelkamer kwam, maar het was de moeder zelf die daar niet mee akkoord ging. Ik vind dat de arts op zich een mooie invulling heeft gegeven aan het laten blijken van maatschappelijke afkeuring, zonder dat de gezondheid van het zoontje direct in gevaar gebracht wordt.
Beetje jammer dat je iemands normen en waarden afzet als een bekrompen idee. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iedereen de visie van de almachtige "Re" moet overnemen, toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef Re het volgende:
[..]
dus je spiegelt je eigen bekrompen idee naar de gedachten van een professionele hulpverlener?
het heeft in dit geval niks te maken met een mening.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het zegt eerder iets over jou i.c.m. je technisch schrijven dat je iemand voor zoiets uitmaakt als hij een andere mening is toegedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |