abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76173176
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Nou die bij mij in de buurt zijn dan gewoon open hoor.

Ik weet niet in welk gat jij woont. Rare huisartsenpost in ieder geval.

Dat kind had niets dus staat die man in zijn recht. Iemand dood laten gaan is een ander verhaal ja.
Als iemand heel erg stinkt vind ik dat je diegene ook kan vragen zich thuis te wassen en dan terug te komen.
Het kind moet wel klachten gehad hebben, wat doet hij anders bij een dokter?

Daarbij, het kind droeg geen burka.
pi_76173193
quote:

[..]

Dat kind had niets dus staat die man in zijn recht. Iemand dood laten gaan is een ander verhaal ja.
Als iemand heel erg stinkt vind ik dat je diegene ook kan vragen zich thuis te wassen en dan terug te komen.
Weet jij het verschil wel tussen een 'gewone' huisartsenpraktijk en de huisartsenpost/nightcare?

En hoe weet je dat het kind 'niks' had?

En dat jij vindt dat mensen die in de gezondheidszorg werken patienten mogen weigeren omdat ze stinken, zegt weer iets over wat jij er werkelijk van weet. Hoe aub je mond, je mening staat heel ver van de werkelijkheid af.
pi_76173207
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Neehoor, het gaat gewoon om omgangsnormen en al die slappe lulverhalen over "artsen moeten iedereen helpen" is natuurlijk gewoon kont. Artsen heb je normaal te behandelen en als je je niet normaal kan gedragen zou ik je ook m'n praktijk uit schoppen als je met een kuchje komt. Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje. Dus zolang we nog maar één kant en dan ook nog eens een klein deel van het verhaal weten is het lekker makkelijk om hier fok-stijl de arts te veroordelen en naar de slachtbank te brengen.
jij bent echt dom he.

ja als iemand met in zijn ene hand zijn andere arm draagt die is afgereten door een vuurwerkbom dan ziet iedere mongool dat het spoedeisende hulp is.

maar kun jij ook van afstand zien of een kind een onschuldig griepje heeft of dat er daadwerkelijk iets intern helemaal fout is?

ik weet ook wel dat meer dan 90% van de gevallen iets simpels onschuldigs is maar dan moet je als arts nog wel eerst die diagnose stellen.

en dat moslims zich niet zo willen aanpassen wil niet zeggen dat we ons hetzelfde moeten gedragen wanneer het om medische hulpverlening gaat.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:26:47 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_76173213
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef Bob-B het volgende:

Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje.
En hoe bepaal je of iets levensbedreigend is, of slechts een hoestje, als je al voor het stellen van een diagnose de patiënt "de praktijk uit schopt"?
pi_76173232
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:09 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja maar die vrouw kan zich niet identificeren, omdat zij niet herkenbaar is. Het is gewoon onbeschoft. Net zoals dat het onbeschoft is als een moslim man een vrouw een hand weigert te geven.

Tuurlijk vind ik dat iedereen geholpen moet worden, maar dit brengt de discussie over burka's wel lekker op gang.
Eens, ik zelf zou mijzelf ook niet prettig vinden als ik een ouder niet kan zien. Je kan dan niet zien of die ouder die *aanname* wat slechter nederlands spreekt alles begrijpt wat je over het kind zegt.

Er ontbreekt gewoon een stuk communicatie die zeker bij allochtonen al erg moeizaam verloopt in een ziekenhuis. Aangezien artsen ook niet altijd even communicatief zijn.

De behandeling van het kind weigeren is iets wat niet kan. Maar een ouder die zelf ook niet geloof even opzij zet om haar zieke kind optimaal te helpen is ook iets wat niet kan.
I'm not the man you think I am!
pi_76173242
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, mensen zoals jij staan al helemaal klaar met een oordeel, ik zie het als een sport om het vanuit het oogpunt van de tegenpartij, die nog niet gehoord is in rechtbank FOK, te kijken en vanuit daar een visie te geven. Altijd weer opvallend dat figuren zoals jij heel slecht een tegengeluid kunnen hebben.
Nogmaals: jij oordeelt net zo goed in dit topic.

En zoals de zaken er nu voor liggen kun je niet anders concluderen dat die arts raar bezig is, maar jij bedenkt er allemaal irrelevante dingen bij.
pi_76173252
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, mensen zoals jij staan al helemaal klaar met een oordeel, ik zie het als een sport om het vanuit het oogpunt van de tegenpartij, die nog niet gehoord is in rechtbank FOK, te kijken en vanuit daar een visie te geven. Altijd weer opvallend dat figuren zoals jij heel slecht een tegengeluid kunnen hebben.
De verklaring van de arts nadat de klacht bij het tuchtcollege was ingediend was dat hij vermoeid was en hij bood z'n exuses aan.

Maar dat zul jij wel zien als een buiging voor de moslims, niet?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:28:03 #58
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173254
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:26 schreef bLa. het volgende:

[..]

Weet jij het verschil wel tussen een 'gewone' huisartsenpraktijk en de huisartsenpost/nightcare?

En hoe weet je dat het kind 'niks' had?

En dat jij vindt dat mensen die in de gezondheidszorg werken patienten mogen weigeren omdat ze stinken, zegt weer iets over wat jij er werkelijk van weet. Hoe aub je mond, je mening staat heel ver van de werkelijkheid af.
Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.
Dus doe niet alsof je er alle verstand van hebt.

Dat kind had niets spoedeisends anders ga je niet naar de huisarts.

Jij staat ook nogal ver van de werkelijkheid af en je beargumentatie is slecht.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_76173257
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Nee hoor dat geldt alleen voor spoedeisende hulp.
Dan ben ik verkeerd geinformeerd.
Maar laten we het dan eens hebben over de omgangsnormen van de huisarts.
Een patient weigeren getuigt niet echt van passie voor je vak. Ik zou zelfs zeggen dat ie incapabel is.

Dan ben je zo'n intelligente man(je bent immers arts) en dan ben je nog niet in staat je boven het burka-debat te zetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  PR/Manusje van alles dinsdag 29 december 2009 @ 11:28:18 #60
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76173264
Wat ik mij dan wel afvraag he,,,

is dit zo'n hoogopgeleide moslima die een burka is gaan dragen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76173300
quote:

[..]

nee, dan nog moet je hem helpen.

geef anders ff een wet of voorschrift waarinj staat dat een patient keurig ruikend en representatief gekleed moet zijn om zorg te krijgen...
pi_76173325
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat weet je niet, omdat uit een diagnose die de jongen niet kreeg kan blijken dat het wel spoedeisend is.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:30:03 #63
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173333
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:26 schreef montier het volgende:

[..]

jij bent echt dom he.

ja als iemand met in zijn ene hand zijn andere arm draagt die is afgereten door een vuurwerkbom dan ziet iedere mongool dat het spoedeisende hulp is.

maar kun jij ook van afstand zien of een kind een onschuldig griepje heeft of dat er daadwerkelijk iets intern helemaal fout is?

ik weet ook wel dat meer dan 90% van de gevallen iets simpels onschuldigs is maar dan moet je als arts nog wel eerst die diagnose stellen.

en dat moslims zich niet zo willen aanpassen wil niet zeggen dat we ons hetzelfde moeten gedragen wanneer het om medische hulpverlening gaat.
Je taalgebruik en taaltechnische kunde stelt mij in staat om de diagnose te kunnen te stellen dat ik hier met een volleerd academicus te maken heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_76173358
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:27 schreef l3laster het volgende:

[..]

Eens, ik zelf zou mijzelf ook niet prettig vinden als ik een ouder niet kan zien. Je kan dan niet zien of die ouder die *aanname* wat slechter nederlands spreekt alles begrijpt wat je over het kind zegt.

Er ontbreekt gewoon een stuk communicatie die zeker bij allochtonen al erg moeizaam verloopt in een ziekenhuis. Aangezien artsen ook niet altijd even communicatief zijn.

De behandeling van het kind weigeren is iets wat niet kan. Maar een ouder die zelf ook niet geloof even opzij zet om haar zieke kind optimaal te helpen is ook iets wat niet kan.
Dan vraagt die dokter of ze haar ding af wil doen als de communicatie niet goed verloopt, alvorens haar gelijk te weren.
pi_76173361
quote:

[..]

Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.

Een nightcare is open als de huisartsenpraktijk dicht is. Dat kan bij jou niet anders zijn, is in heel Nederland hetzelfde geweest.

En oeh, oeh, jij bent er wel twee keer geweest?
Ja, dan moet je er wel meer verstand van hebben dan een verpleegkundige als mij.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:31:11 #66
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173374
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:27 schreef bLa. het volgende:

[..]

De verklaring van de arts nadat de klacht bij het tuchtcollege was ingediend was dat hij vermoeid was en hij bood z'n exuses aan.

Maar dat zul jij wel zien als een buiging voor de moslims, niet?
Misschien wel de makkelijkste uitweg met het minste gezeur.
pi_76173384
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

Vast niet.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:32:11 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76173408
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

maakt dat uit dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76173409
quote:

[..]

hoe weet je dat?
je hebt verschillende groepen patienten.
een groep die klaagt als ze een puist hebben en moord en brand schreeuwen, een groep die zelfs met de grootste klachten een aspirine nemen en niet klagen, en alles daartussen.

daarnaast zien mensen de huisarts vaak nog het aanspreekpunt en toegangspunt tot zorg, de zogenaamde poortwachterfunctie.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:32:49 #70
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173433
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef bLa. het volgende:

[..]

Een nightcare is open als de huisartsenpraktijk dicht is. Dat kan bij jou niet anders zijn, is in heel Nederland hetzelfde geweest.

Ja, dan moet je er wel meer verstand van hebben dan een verpleegkundige als mij.
als ik
en daarnaast is de huisartsenpost gewoon open in grote steden, ik heb zelf tijdens een sportevenement meermaals mensen daar overdag, doordeweeks daar af gezet.
pi_76173441
Hoe belachelijk ik een burka en de mensen die ze aan hebben ook vind, de vrouw staat in haar recht en dient gewoon geholpen te worden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:34:19 #72
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173476
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe belachelijk ik een burka en de mensen die ze aan hebben ook vind, de vrouw staat in haar recht en dient gewoon geholpen te worden.
Geestelijk ja, maar het was haar zoontje die wat mankeerde.
Herstel: "mankeerde"
pi_76173481
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je taalgebruik en taaltechnische kunde stelt mij in staat om de diagnose te kunnen te stellen dat ik hier met een volleerd academicus te maken heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als jij al niet snapt dat een arts eerst een anamnese moet afnemen voordat die kan concluderen dat het echt iets onschuldigs is dan zegt dat wel wat over jou intellect en kennis...
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:35:28 #74
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173511
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:34 schreef montier het volgende:

[..]

als jij al niet snapt dat een arts eerst een anamnese moet afnemen voordat die kan concluderen dat het echt iets onschuldigs is dan zegt dat wel wat over jou intellect en kennis...
Ik zei niets over het mijne, ik zei wat over het jouwe.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:35:44 #75
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173521
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef bLa. het volgende:

[..]

Ahh nu komt de aap uit de mouw. Je denkt dat je er alles van weet, omdat je een verpleegkundige bent.

Je kunt de huisartsenpost hier gewoon bellen en kun je je klachten vertellen. Is het nodig om te komen dan kun je gewoon komen.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  PR/Manusje van alles dinsdag 29 december 2009 @ 11:36:43 #76
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76173552
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef Re het volgende:

[..]

maakt dat uit dan?
nee, totaal niet hoor

maar, het is 'vreemd' te noemen dat een moslima die een burka draagt zoiets zelf 'mag' ondernemen zonder haar man of zo.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:37:14 #77
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173575
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

als ik
en daarnaast is de huisartsenpost gewoon open in grote steden, ik heb zelf tijdens een sportevenement meermaals mensen daar overdag, doordeweeks daar af gezet.
Precies. Maar zij gelooft het niet, want ze is verpleegkundige. Maar waarschijnlijk wel in een knullig ziekenuis.
pi_76173586
In beginsel vind ik dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wie hij/zij in een ruimte die zijn eigendom is binnen laat. De Commissie Gelijke Behandeling zou daarom in mijn ogen geen uitspraak over de zaak moeten mogen doen. Anders licht het natuurlijk bij het Medisch Tuchtcollege, waar de arts zich vrijwillig aan verbonden heeft door een eed van Hippocrates af te leggen. Echter, ook die eed is aan erosie onderhevig sinds artsen bijvoorbeeld niet medisch noodzakelijke abortussen uitvoeren, euthanasie uitvoeren en cosmetisch chirurgische behandelingen uitvoeren. In dat licht bezien vind ik dat deze arts slechts een milde straf moet krijgen, en dat we eens een discussie moeten voeren of de eed van Hippocrates nog wel wat waard is.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:37:46 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76173595
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

nee, totaal niet hoor

maar, het is 'vreemd' te noemen dat een moslima die een burka draagt zoiets zelf 'mag' ondernemen zonder haar man of zo.
hence de burka
pi_76173722
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
In beginsel vind ik dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wie hij/zij in een ruimte die zijn eigendom is binnen laat. De Commissie Gelijke Behandeling zou daarom in mijn ogen geen uitspraak over de zaak moeten mogen doen. Anders licht het natuurlijk bij het Medisch Tuchtcollege, waar de arts zich vrijwillig aan verbonden heeft door een eed van Hippocrates af te leggen. Echter, ook die eed is aan erosie onderhevig sinds artsen bijvoorbeeld niet medisch noodzakelijke abortussen uitvoeren, euthanasie uitvoeren en cosmetisch chirurgische behandelingen uitvoeren. In dat licht bezien vind ik dat deze arts slechts een milde straf moet krijgen, en dat we eens een discussie moeten voeren of de eed van Hippocrates nog wel wat waard is.
Dan gaat het over de behandeling zelf en niet over de patiënt zelf of de moeder (!) van de patiënt.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:41:24 #81
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_76173738
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Ik vind oververmoeid zijn geen reden om iemand, in dit geval een vrouw in burka en ziek kind, niet te ontvangen. Je weet immers niet hoe ziek het kind is. Ik vind dat het belang van het zieke kind zwaarder weegt. Kennelijk had de man ook enkel oog voor de vrouw in burka. Ik kan me dan ook wel voorstellen dat ze er geen genoegen mee neemt.

Wat vinden jullie?
Je hebt als arts het recht om iedereen te weigeren, en als je een patiënt (of ouder) in een burka krijgt is het niet meer dan terecht dat je zo iemand weigert. Hoe kun je ooit normaal communiceren met zo'n hobbezak?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:42:04 #82
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_76173758
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:41 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dan gaat het over de behandeling zelf en niet over de patiënt zelf of de moeder (!) van de patiënt.
Inderdaad, terecht dus
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_76173771
quote:
de eed van hippocrates is al niet meer de eed die ze afleggen dus je post was al achterhaald toen je hem bedacht

en verder had je dan maar geen arts moeten worden als je zelf wil gaan bepalen wie je wilt behandelen.
(of een bordje prive kliniek ophangen)
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:43:28 #84
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173807
quote:
Zoals ik al aangaf, de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg heeft hier al wat over geroepen (weigeren van patiënten).
pi_76173809
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:41 schreef MadMarine het volgende:

[..]

Je hebt als arts het recht om iedereen te weigeren, en als je een patiënt (of ouder) in een burka krijgt is het niet meer dan terecht dat je zo iemand weigert. Hoe kun je ooit normaal communiceren met zo'n hobbezak?
je hebt de plicht als arts om iedereen in nood te helpen.
zelfs gewone burgers hebben de plicht een ander in nood te helpen, een arts dus helemaal.

waar de fuck halen jullie je wetskennis vandaan?
pi_76173810
Ik kan die arts prima begrijpen. Die tent van het hoofd en ze was wel welkom geweest waarschijnlijk.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:44:08 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76173827
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:41 schreef MadMarine het volgende:

[..]

dat recht heb je dus niet, en desbetreffend huisarts weet dat ook omdat hij met een flauw vermoeidheids excuus aankomt
pi_76173831
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
Niet relevant, het gaat er om of een arts mag kiezen wie hij/zij behandeld, niet over de gronden waarop dat gebeurd. De eed van Hippcrates verbied dat, echter die eed wordt op tal van punten als niet meer nageleefd, en daarom pleit ik voor het herzien van die eed of het in ere herstellen van de eed.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:44:49 #89
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173856
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:43 schreef montier het volgende:

[..]

je hebt de plicht als arts om iedereen in nood te helpen.
zelfs gewone burgers hebben de plicht een ander in nood te helpen, een arts dus helemaal.

waar de fuck halen jullie je wetskennis vandaan?
In nood ja. Dat kind had geen ongeval of iets gehad en was dus niet in nood.
pi_76173941
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:05 schreef Mylene het volgende:

[..]

Hij weigert in dit geval om naar een ziek kind te kijken.
Ja, en daar moet ook iets aan gedaan worden.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onbeschoft? Voor haar een uiting van geloof. Daarnaast staat het recht op gezondheidszorg boven de identificatieplicht.
Nee hoor, je hoort je gewoon te identificeren wanneer daar om gevraagd wordt. Een arts wil ook gewoon geld zien, en wanneer hij daar vraagtekens bij heeft, mag er gewoon gevraagd worden om je verzekeringspapieren en je ID of paspoort. Wanneer de arts bekend is met het gezin zou het weer wel een vreemde overdreven handeling zijn, dus weet niet of de arts bekend is met het gezin.
quote:
Even ter verduidelijking. Ik ben geen moslim, en snap ook niet dat mensen een burka zouden willen dragen. Maar als arts hoor je boven zulke zwakheden te staan.
Hier ben ik het gewoon mee eens.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76173947
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Niet relevant, het gaat er om of een arts mag kiezen wie hij/zij behandeld, niet over de gronden waarop dat gebeurd. De eed van Hippcrates verbied dat, echter die eed wordt op tal van punten als niet meer nageleefd, en daarom pleit ik voor het herzien van die eed of het in ere herstellen van de eed.
Ja, herstellen in de "Meine Ehre heißt Treue"-eed zeker.

Wat doet het er toe als de huidige artseneed niet meer zo lijkt op de eed uit de Oudheid?

De eed van Hippocrates wordt uiteraard niet meer nageleefd, maar de artseneed nog wel.
pi_76173967
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:44 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dat is een kromme conclusie. Of het kind in nood was hoeft niet te maken hebben met een ongeval of iets en is dus zo niet vast te stellen
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_76173986
quote:

[..]

dus het kind had afgerukte ledematen moeten hebben zodat de arts het direct zag

het lost de wachtlijsten wel op als je alleen mag komen met een bebloed stompje

misschien moet je solliciteren in een ziekenhuis, jij kan zo alle artsen en diagnostische apparatuur vervangen omdat je toch meteen ziet of iemand iets ernstigs heeft of niet
pi_76173988
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:55 schreef minkuukel het volgende:
Het is zijn beroepsplicht, vermoeid of niet.
als ie oververmoeid was had ie haar naar een andere huisarts moeten sturen en geen domme dingen moeten zeggen. maargoed, huisartsen zijn ook maar mensen, en als je oververmoeid bent kraam je wel eens dingen uit die je niet meent. het is niet zo dat vrouwen met burka's systematisch worden geweigerd bij huisartsen ( )
pi_76173990
quote:

[..]

Nogmaals, of het kind in nood is moet er eerst een diagnose plaats vinden. Het kind kan inwendig wel iets mankeren.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:49:17 #96
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76174038
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:48 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nogmaals, of het kind in nood is moet er eerst een diagnose plaats vinden. Het kind kan inwendig wel iets mankeren.
Dan loopt het niet vrolijk in het rondte. Lijkt me stug dat een uur later bij een andere arts aankloppen een zaak van leven op dood zal zijn.
pi_76174077
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:49 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dan loopt het niet vrolijk in het rondte. Lijkt me stug dat een uur later bij een andere arts aankloppen een zaak van leven op dood zal zijn.
Loopt het vrolijk in de rondte dan?
pi_76174100
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef montier het volgende:
de eed van hippocrates is al niet meer de eed die ze afleggen dus je post was al achterhaald toen je hem bedacht
Ja, klopt, de eed is zo aangepast dat artsen nu ook mensen mogen doden. Een onverteerbare aanpassing wat mij betreft. Maar daarom vind ik ook dat ook in dit geval er ruimte moet zijn voor de artsen om bijvoorbeeld patiënten te weigeren. Het redden van levens etc etc, staat toch al niet meer op de eerste plaats.
quote:
en verder had je dan maar geen arts moeten worden als je zelf wil gaan bepalen wie je wilt behandelen.
(of een bordje prive kliniek ophangen)
Wat een onzin.
pi_76174107
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:49 schreef Bob-B het volgende:

[..]

ohw, waar staat dat het kind vrolijk rondhuppelde, ik zag dat nergens staan
quote:
Artseneed van de KNMG en de VSNU van 2003
"Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten. Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd. Ik zal de geneeskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden. Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving. Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen. Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis, ook niet onder druk. Ik zal zo het beroep van arts in ere houden. Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik."
de nieuwe eed voor medici.
de arts was duidelijk in strijd met die eed...
pi_76174163
wat is dat nou voor onzin als zo graag haar burka aan wil doet ze dat maar thuis en niet bij een huisarts iedere keer willen ze iets meer verlangen van nederland ga anders tetug naar een islamietse arts die helpt jullie wel met je burka
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')