abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76172745
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:10 schreef RemcoDelft het volgende:
Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat het in strijd met het geloof van de arts is om mensen die hun kop verbergen binnen te laten! Persoonlijk zou ik zo iemand ook als klant weigeren, simpelweg omdat volgens mijn geloof (namelijk: fatsoenlijke normen en waarden!) mensen die hun kop verbergen niet deugen. Ik ga toch ook niet met m'n motorhelm met zonnevizier naar een arts?
Droeg haar zoontje een burka dan?
pi_76172790
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:09 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja maar die vrouw kan zich niet identificeren, omdat zij niet herkenbaar is. Het is gewoon onbeschoft. Net zoals dat het onbeschoft is als een moslim man een vrouw een hand weigert te geven.

Tuurlijk vind ik dat iedereen geholpen moet worden, maar dit brengt de discussie over burka's wel lekker op gang.
dan had die geen arts moeten worden.
je moet altijd zieke mensen helpen en zeker kinderen.

ik ben ook tegen dat hele burka gedoe maar dit is gewoon not done van die arts.
pi_76172797
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het was een huisarts, geen spoedeisende hulp! De wachtkamer van mijn huisarts zit standaard vol met >50% buitenlanders (terwijl ik niet in een stad met zoveel buitenlanders woon)... M.a.w. ze komen sowieso voor elk wissewasje, het was ongetwijfeld geen kind met een gapende hoofdwond!
Denk je dat haar zoontje wel hulp kreeg bij de spoedeisende hulp? Denk jij dat dat zomaar gaat? Zo van, 'we gaan maar naar de EHBO, want de huisarts wil ons niet helpen' .
Nee, zo werkt het dus niet.
pi_76172799
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:09 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja maar die vrouw kan zich niet identificeren, omdat zij niet herkenbaar is. Het is gewoon onbeschoft. Net zoals dat het onbeschoft is als een moslim man een vrouw een hand weigert te geven.

Tuurlijk vind ik dat iedereen geholpen moet worden, maar dit brengt de discussie over burka's wel lekker op gang.
Onbeschoft? Voor haar een uiting van geloof. Daarnaast staat het recht op gezondheidszorg boven de identificatieplicht.

Even ter verduidelijking. Ik ben geen moslim, en snap ook niet dat mensen een burka zouden willen dragen. Maar als arts hoor je boven zulke zwakheden te staan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:15:28 #30
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76172805
Lekker hypocriet, als ze wel was behandeld door hem dan had ze ws een aanklacht ingediend dat ze niet door een vrouwlijke arts was behandeld ofzo.
Heeft ze überhaupt zich wel netjes voorgesteld en een hand gegeven? Vast niet gezien de laatste trends.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:16:12 #31
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76172826
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
M.a.w. ze komen sowieso voor elk wissewasje, het was ongetwijfeld geen kind met een gapende hoofdwond!
Het kind had een virus hoor

Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:16:16 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76172830
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:
Lekker hypocriet, als ze wel was behandeld door hem dan had ze ws een aanklacht ingediend dat ze niet door een vrouwlijke arts was behandeld ofzo.
Heeft ze überhaupt zich wel netjes voorgesteld en een hand gegeven? Vast niet gezien de laatste trends.
irrelevant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76172848
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Bob-B het volgende:
Lezen is een kunst, het gaat uiteindelijk niet om de vrouw in burka, maar haar zoontje, die er hoogstwaarschijnlijk géén droeg.
pi_76172914
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef bLa. het volgende:

[..]

Denk je dat haar zoontje wel hulp kreeg bij de spoedeisende hulp? Denk jij dat dat zomaar gaat? Zo van, 'we gaan maar naar de EHBO, want de huisarts wil ons niet helpen' .
Precies, die zeggen dan meestal dat je eerst naar je huisarts moet.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:18:41 #35
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_76172927
Haar zoontje was ongetwijfeld minderjarig, dus was het wandelend gordijn het aanspreekpunt.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:18:57 #36
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76172937
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef bLa. het volgende:

[..]

Huisartsenpost bij het ziekenhuis kan ook altijd nog.

Het was niet spoedeisend dus het weigeren kan gewoon.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:19:29 #37
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76172950
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:16 schreef bLa. het volgende:

[..]

Lezen is een kunst, het gaat uiteindelijk niet om de vrouw in burka, maar haar zoontje, die er hoogstwaarschijnlijk géén droeg.
Neehoor, het gaat gewoon om omgangsnormen en al die slappe lulverhalen over "artsen moeten iedereen helpen" is natuurlijk gewoon kont. Artsen heb je normaal te behandelen en als je je niet normaal kan gedragen zou ik je ook m'n praktijk uit schoppen als je met een kuchje komt. Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje. Dus zolang we nog maar één kant en dan ook nog eens een klein deel van het verhaal weten is het lekker makkelijk om hier fok-stijl de arts te veroordelen en naar de slachtbank te brengen.
pi_76172986
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:18 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Huisartsenpost bij het ziekenhuis draait alleen tijdens weekenddiensten.

En weigeren mag dus niet.
pi_76172988
Ongelooflijk, mensen lezen in dit topic "moslim", dus dan MOET die kant wel iets 'fout' hebben gedaan.
pi_76172989
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:18 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

De huisartsenpost is gesloten als de gewone huisartsenpraktijken open zijn.
En die huisarts moet dat kind gewoon helpen. Of de ouder nu een burka draagt, stinkt of dronken is. Een KIND weiger je niet. Dat de arts hierna z'n excuses aanbood zegt al genoeg.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:20:50 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76172991
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:11 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

UTRECHT - Een 23-jarige vrouw stapt naar de rechtbank omdat het tuchtcollege de moslima niet wilde ontvangen omdat de Utrechtse een burka droeg.
censuur :O
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:20:51 #42
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76172993
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Neehoor, het gaat gewoon om omgangsnormen en al die slappe lulverhalen over "artsen moeten iedereen helpen" is natuurlijk gewoon kont. Artsen heb je normaal te behandelen en als je je niet normaal kan gedragen zou ik je ook m'n praktijk uit schoppen als je met een kuchje komt. Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje. Dus zolang we nog maar één kant en dan ook nog eens een klein deel van het verhaal weten is het lekker makkelijk om hier fok-stijl de arts te veroordelen en naar de slachtbank te brengen.
Dit dus.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:22:32 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_76173050
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Onbeschoft? Voor haar een uiting van geloof. Daarnaast staat het recht op gezondheidszorg boven de identificatieplicht.
Fout. Spoedeisende gezondheidszorg gaat voor identificatie, hoewel je als je bloedend een ziekenhuis binnenkomt natuurlijk wel eerst een ponskaartje moet laten maken...
censuur :O
pi_76173054
quote:

[..]

Jij beschrijft nu precies hoe je zou willen dat artsen zich gedragen. Of zoals jij je als arts zou gedragen. De werkelijkheid is anders (helaas voor jou).
pi_76173055
quote:

[..]

Jij komt anders ook vrij snel met je oordeel.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:23:31 #46
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173091
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:20 schreef bLa. het volgende:

[..]

De huisartsenpost is gesloten als de gewone huisartsenpraktijken open zijn.
En die huisarts moet dat kind gewoon helpen. Of de ouder nu een burka draagt, stinkt of dronken is. Een KIND weiger je niet. Dat de arts hierna z'n excuses aanbood zegt al genoeg.
Nou die bij mij in de buurt zijn dan gewoon open hoor.

Ik weet niet in welk gat jij woont. Rare huisartsenpost in ieder geval.

Dat kind had niets dus staat die man in zijn recht. Iemand dood laten gaan is een ander verhaal ja.
Als iemand heel erg stinkt vind ik dat je diegene ook kan vragen zich thuis te wassen en dan terug te komen.
pi_76173108
Omgangsnormen? Die hebben hier niets mee te maken.
Het gaat hier om de wettelijke verplichting van een arts.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:24:05 #48
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173112
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:20 schreef Mylene het volgende:

[..]

Huisartsenpost bij het ziekenhuis draait alleen tijdens weekenddiensten.

En weigeren mag dus niet.
de RvZ heeft al eerder geoordeeld dat in bepaalde gevallen patiënten mogen geweigerd worden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:25:14 #49
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_76173157
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:23 schreef Ascendancy het volgende:
Omgangsnormen? Die hebben hier niets mee te maken.
Het gaat hier om de wettelijke verplichting van een arts.
Nee hoor dat geldt alleen voor spoedeisende hulp.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:25:41 #50
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76173172
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:22 schreef bLa. het volgende:

[..]

Jij beschrijft nu precies hoe je zou willen dat artsen zich gedragen. Of zoals jij je als arts zou gedragen. De werkelijkheid is anders (helaas voor jou).
Nee, mensen zoals jij staan al helemaal klaar met een oordeel, ik zie het als een sport om het vanuit het oogpunt van de tegenpartij, die nog niet gehoord is in rechtbank FOK, te kijken en vanuit daar een visie te geven. Altijd weer opvallend dat figuren zoals jij heel slecht een tegengeluid kunnen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')