Het kind moet wel klachten gehad hebben, wat doet hij anders bij een dokter?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Nou die bij mij in de buurt zijn dan gewoon open hoor.
Ik weet niet in welk gat jij woont. Rare huisartsenpost in ieder geval.
Dat kind had niets dus staat die man in zijn recht. Iemand dood laten gaan is een ander verhaal ja.
Als iemand heel erg stinkt vind ik dat je diegene ook kan vragen zich thuis te wassen en dan terug te komen.
Weet jij het verschil wel tussen een 'gewone' huisartsenpraktijk en de huisartsenpost/nightcare?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat kind had niets dus staat die man in zijn recht. Iemand dood laten gaan is een ander verhaal ja.
Als iemand heel erg stinkt vind ik dat je diegene ook kan vragen zich thuis te wassen en dan terug te komen.
jij bent echt dom he.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Neehoor, het gaat gewoon om omgangsnormen en al die slappe lulverhalen over "artsen moeten iedereen helpen" is natuurlijk gewoon kont. Artsen heb je normaal te behandelen en als je je niet normaal kan gedragen zou ik je ook m'n praktijk uit schoppen als je met een kuchje komt. Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje. Dus zolang we nog maar één kant en dan ook nog eens een klein deel van het verhaal weten is het lekker makkelijk om hier fok-stijl de arts te veroordelen en naar de slachtbank te brengen.
En hoe bepaal je of iets levensbedreigend is, of slechts een hoestje, als je al voor het stellen van een diagnose de patiënt "de praktijk uit schopt"?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:19 schreef Bob-B het volgende:
Daarnaast heb je nog de situatie dat je met zwaar letsel binnen komt, ja dan moet je helpen, maar voor een hoestje of een vlekje.
Eens, ik zelf zou mijzelf ook niet prettig vinden als ik een ouder niet kan zien. Je kan dan niet zien of die ouder die *aanname* wat slechter nederlands spreekt alles begrijpt wat je over het kind zegt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:09 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja maar die vrouw kan zich niet identificeren, omdat zij niet herkenbaar is. Het is gewoon onbeschoft. Net zoals dat het onbeschoft is als een moslim man een vrouw een hand weigert te geven.
Tuurlijk vind ik dat iedereen geholpen moet worden, maar dit brengt de discussie over burka's wel lekker op gang.
Nogmaals: jij oordeelt net zo goed in dit topic.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, mensen zoals jij staan al helemaal klaar met een oordeel, ik zie het als een sport om het vanuit het oogpunt van de tegenpartij, die nog niet gehoord is in rechtbank FOK, te kijken en vanuit daar een visie te geven. Altijd weer opvallend dat figuren zoals jij heel slecht een tegengeluid kunnen hebben.
De verklaring van de arts nadat de klacht bij het tuchtcollege was ingediend was dat hij vermoeid was en hij bood z'n exuses aan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, mensen zoals jij staan al helemaal klaar met een oordeel, ik zie het als een sport om het vanuit het oogpunt van de tegenpartij, die nog niet gehoord is in rechtbank FOK, te kijken en vanuit daar een visie te geven. Altijd weer opvallend dat figuren zoals jij heel slecht een tegengeluid kunnen hebben.
Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:26 schreef bLa. het volgende:
[..]
Weet jij het verschil wel tussen een 'gewone' huisartsenpraktijk en de huisartsenpost/nightcare?![]()
En hoe weet je dat het kind 'niks' had?
En dat jij vindt dat mensen die in de gezondheidszorg werken patienten mogen weigeren omdat ze stinken, zegt weer iets over wat jij er werkelijk van weet. Hoe aub je mond, je mening staat heel ver van de werkelijkheid af.
Dan ben ik verkeerd geinformeerd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Nee hoor dat geldt alleen voor spoedeisende hulp.
nee, dan nog moet je hem helpen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:23 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat weet je niet, omdat uit een diagnose die de jongen niet kreeg kan blijken dat het wel spoedeisend is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dat kind had niets spoedeisends anders ga je niet naar de huisarts.
Je taalgebruik en taaltechnische kunde stelt mij in staat om de diagnose te kunnen te stellen dat ik hier met een volleerd academicus te maken heb.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:26 schreef montier het volgende:
[..]
jij bent echt dom he.
ja als iemand met in zijn ene hand zijn andere arm draagt die is afgereten door een vuurwerkbom dan ziet iedere mongool dat het spoedeisende hulp is.
maar kun jij ook van afstand zien of een kind een onschuldig griepje heeft of dat er daadwerkelijk iets intern helemaal fout is?
ik weet ook wel dat meer dan 90% van de gevallen iets simpels onschuldigs is maar dan moet je als arts nog wel eerst die diagnose stellen.
en dat moslims zich niet zo willen aanpassen wil niet zeggen dat we ons hetzelfde moeten gedragen wanneer het om medische hulpverlening gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan vraagt die dokter of ze haar ding af wil doen als de communicatie niet goed verloopt, alvorens haar gelijk te weren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:27 schreef l3laster het volgende:
[..]
Eens, ik zelf zou mijzelf ook niet prettig vinden als ik een ouder niet kan zien. Je kan dan niet zien of die ouder die *aanname* wat slechter nederlands spreekt alles begrijpt wat je over het kind zegt.
Er ontbreekt gewoon een stuk communicatie die zeker bij allochtonen al erg moeizaam verloopt in een ziekenhuis. Aangezien artsen ook niet altijd even communicatief zijn.
De behandeling van het kind weigeren is iets wat niet kan. Maar een ouder die zelf ook niet geloof even opzij zet om haar zieke kind optimaal te helpen is ook iets wat niet kan.
Een nightcare is open als de huisartsenpraktijk dicht is. Dat kan bij jou niet anders zijn, is in heel Nederland hetzelfde geweest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.
Dus doe niet alsof je er alle verstand van hebt.
Jij staat ook nogal ver van de werkelijkheid af en je beargumentatie is slecht.
Misschien wel de makkelijkste uitweg met het minste gezeur.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:27 schreef bLa. het volgende:
[..]
De verklaring van de arts nadat de klacht bij het tuchtcollege was ingediend was dat hij vermoeid was en hij bood z'n exuses aan.
Maar dat zul jij wel zien als een buiging voor de moslims, niet?
Vast niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat ik mij dan wel afvraag he,,,
is dit zo'n hoogopgeleide moslima die een burka is gaan dragen?
maakt dat uit dan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wat ik mij dan wel afvraag he,,,
is dit zo'n hoogopgeleide moslima die een burka is gaan dragen?
hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:28 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik weet het verschil prima, ik ben er zelf 2 keer geweest en daardoor weet ik ook dat ze gewoon open zijn. Ik had toen even geen huisarts.
Dus doe niet alsof je er alle verstand van hebt.
Jij staat ook nogal ver van de werkelijkheid af en je beargumentatie is slecht.
als ikquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef bLa. het volgende:
[..]
Een nightcare is open als de huisartsenpraktijk dicht is. Dat kan bij jou niet anders zijn, is in heel Nederland hetzelfde geweest.
En oeh, oeh, jij bent er wel twee keer geweest?
Ja, dan moet je er wel meer verstand van hebben dan een verpleegkundige als mij.
Geestelijk ja, maar het was haar zoontje die wat mankeerde.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef Big-Ern het volgende:
Hoe belachelijk ik een burka en de mensen die ze aan hebben ook vind, de vrouw staat in haar recht en dient gewoon geholpen te worden.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je taalgebruik en taaltechnische kunde stelt mij in staat om de diagnose te kunnen te stellen dat ik hier met een volleerd academicus te maken heb.als jij al niet snapt dat een arts eerst een anamnese moet afnemen voordat die kan concluderen dat het echt iets onschuldigs is dan zegt dat wel wat over jou intellect en kennis...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zei niets over het mijne, ik zei wat over het jouwe.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:34 schreef montier het volgende:
[..]
als jij al niet snapt dat een arts eerst een anamnese moet afnemen voordat die kan concluderen dat het echt iets onschuldigs is dan zegt dat wel wat over jou intellect en kennis...
Ahh nu komt de aap uit de mouw. Je denkt dat je er alles van weet, omdat je een verpleegkundige bent.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:30 schreef bLa. het volgende:
[..]
Een nightcare is open als de huisartsenpraktijk dicht is. Dat kan bij jou niet anders zijn, is in heel Nederland hetzelfde geweest.
En oeh, oeh, jij bent er wel twee keer geweest?
Ja, dan moet je er wel meer verstand van hebben dan een verpleegkundige als mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |