quote:Op woensdag 23 december 2009 18:25 schreef Tinuviel het volgende:
GWS en Mrien beterschap voor je bijtplekken.
Mrien door wat heb je de voedingen dan vervangen of wat kwam daarvoor in de plaats? Alleen melk is denk ik meer voor het vocht, niet voor een volwaardige voeding. Ik las in andere topics, dat de kinderen om 17/17.30 uur warm eten krijgen. Als wij dat zouden kunnen doen zou misschien 1 voeding komen te vervallen en zou de laatste voeding (nu 22/22.30 uur) naar voren schuiven. Alleen is dat met de tijd niet echt goed te doen omdat wij hem pas rond 17.15/17.30 uur van het kdv ophalen. Daarnaast is zijn schema nu zo, dat hij rond 16 uur op het kdv een fles krijgt.
quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Jelief het volgende:
Tinu, kunnen ze Jair niet iets anders geven dan een fles om 16.00 uur? Een beker sap en fruit of rijstewafel oid?
quote:Op donderdag 24 december 2009 19:46 schreef amaranta het volgende:
Hallo!
Daar zijn we weer. Dit meer met Fabian aan de borst.
Fabian drinkt goed, hij hapt super goed en drinkt heerlijk. Hi heeft een enorme zuigbehoefte, maarja, mama kán niet 24 uur de borst geven dus krijgt hij zo soms een pinkje, vindt ie heerlijk, en soms als mama en papa niet willen pinken krijgt hij een speen.
Was daar geen voorstander van maar heb ide mening maar bijgesteld. Hij fgooit hem ook vaak nog weg, dan wil hij wat anders.
Sinds een uurke of heb ik een dikke schijf in allebei mn borsten dus de stuwing is goed op gang.
Ga Fabian zo maar aanleggen om de druk eraf te halen, twijfel nog of ik de druk eraf zal kolven. Maar ja..eerst kijken of Fabian het wil doen.
quote:Op donderdag 24 december 2009 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom was je geen voorstander van een speen?
ivm tepel speen verwarring.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom was je geen voorstander van een speen?
Volgens mij is daar helemaal niks mee. Maar ik dacht... een ronde speen lijkt meer op de vorm van een tepel dan een platte.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ohjee, wat is er mis met een platte onderkant?Ik dacht: ik koop een speen waar 0+ op staat en dan zal het wel goed zijn.
Ik heb zelf altijd geduimd en mijn broertje had een speen. Ik kan me niet herinneren dat hij veel moeite had om eraf te geraken - hij had wel een oma die haar bestaan zo'n beetje ontleend had aan het kopen van spenen en die de verslaving maar wat graag in stand wilde houden - maar ik zit nu wel mooi met een scheve wijsvinger van het duimen.
Hij drinkt prima. Ik moet zo lachen om zijn buien tijdens het drinken. Soms is hij duidelijk sloom, dan weer is hij driftig, en soms heb ik zelfs het idee dat hij gewoon zit te geinen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:43 schreef amaranta het volgende:
Maar hij drintk toch goed ana je borst? Dan zou ik me niet druk maken om de vorm van de speen.
Zij geven sowieso rond 4/4.30 uur cracker en wat diksap voor de kleintjes. Jair krijgt het nu ook al met smeerkaas want anders hoeft hij de cracker meestal niet. Ik had gisteren een gesprek met een van de leidsters en die zei, dat de ene fles misschien binnenkort vervangen kan worden met een grotere fles met de lunch na zijn broodje. Hij krijgt nu 180cc rond 11 uur. Maar rond 11.30 uur is het dan weer lunchtijd. Dus als zij dat een beetje kunnen rekken, zou dat perfect zijn. Zij zei ook, dat de grotere kinderen rond 4/4.30 uur dan een vlaflip of joghurt met wat fruit krijgen. Ik zit alleen te twijfelen of ik dat wel wil doen voordat hij echt een jaar oud is. Ook in verband met de opgebouwde voorraad bv. Ik weet niet hoe lang ik het zou redden met een fles van 210 cc bv in de middag. Als zij met een jaar oud eraan konden beginnen, lijkt me dat wel goed. Het stomme is gewoon, dat ik in verband met lange reistijd naar mijn werk zo vroeg moet voeden. Ik geef hem meestal dan rond 6.15 uur de borst. Dat is wel zonde, wat hij kan langer doorslapen en later eten, was het niet voor mijn reistijd. Als ik hem naar het kdv breng is de eerste voeding pas rond 6.45 uur. En op weekenden is het vaak zelfs pas 8.30 uur of zo.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Jelief het volgende:
Tinu, kunnen ze Jair niet iets anders geven dan een fles om 16.00 uur? Een beker sap en fruit of rijstewafel oid?
Ik had precies hetzelfde, hoor. Ik wist niet dat je bij zo'n kleine baby al een speen kon gebruiken. Ik heb er zelf in ieder geval helemaal geen moeite mee. Hij blij, ik blij. De speen gebruik ik alleen om het opvangen van krampen en in slaap vallen makkelijker te maken.quote:Op zondag 27 december 2009 15:36 schreef huuphuup het volgende:
Waarom die eerste paar dagen niet, geen idee... gewoon omdat het niet bij me op was gekomen om zo'n kleintje een speen te gevenin mijn hoofd was dat meer iets voor grotere baby's.
Wat fijn dat het zo goed bevalt!quote:Hier loopt de voeding nog steeds prima en ik geniet er echt van. Het gemak van gewoon even aanleggen, maar ook het knusse, even samen knuffelen, even dat hele innige (oog)contact. Haar handje dat over mn borst en borstkas heen en weer fladdert (al dan niet met te scherpe nageltjes) ik hou dr allemaal van
![]()
en we gaan hier dus nog stug even zo door![]()
Bij mij scheelt het 70cc per kolfsessiequote:Op zondag 27 december 2009 17:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga die spray nook maar eens proberen voor het afkolven. Bij mij is echter niet het probleem dat de melk niet komt, maar dat er zo weinig komt. Zou de spray dan ook helpen? Ik heb begrepen dat sommigen meerdere toeschietreflexen per kolfsessie hebben. Helpt de spray daar misschien bij?
Ik vind 60cc afkolven tussen voedingen in echt heel weinig, Ik hoop dat ik ooit de 100 weer ga halen.
quote:Op zondag 27 december 2009 18:12 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij mij scheelt het 70cc per kolfsessie
Ik had die kraam de deur uitgeschopt, denk ik, als ze dat hier had gedaan. (Specifiek in mijn situatie dan, hoor, ik heb het niet over jouw situatie.) Ze probeerde achter mijn rug om mijn man over te halen kv te halen.quote:Op zondag 27 december 2009 15:36 schreef huuphuup het volgende:
tepel-speen verwarring werd door mijn kraam ook niet spastisch over gedaan gelukkig. Ik had er wel over gelezen van tevoren maar ik had geen idee in welke mate zoiets dan op zou gaan. Toen ik doodop was heeft mijn kraam me naar bed gestuurd en terwijl ik lag te slapen en Amélie begon een beetje te pruttelen heeft ze een flesje afgekolfde melk klaargemaakt en B. dat laten geven. En ook vanaf het begin eigenlijk een speen vanwege de zuigbehoefte. De eerste paar dagen niet, en daarna op aanraden van de kraam wel.
Waarom die eerste paar dagen niet, geen idee... gewoon omdat het niet bij me op was gekomen om zo'n kleintje een speen te gevenin mijn hoofd was dat meer iets voor grotere baby's.
Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?quote:Op zondag 27 december 2009 18:35 schreef WupWup het volgende:
Nee ze krijgt één borst per voeding. Ik heb een hyperlactatie, dus ik kolf max 1 keer per dag om de boel te 'resetten'. Anders zitten we weer terug aan de groene luiers
Oef.quote:Op zondag 27 december 2009 18:52 schreef amaranta het volgende:
Ik heb wel een gruwelijke tepelpijn, vooral links. Heb een tepelhoedje geprobeerd maar daar trapt Faab niet in. Dus ik zit ruim 1a2 minuten met al m'n spieren aangespannen te voeden.
Moet ng wat eelt kweken denk ik.
Ja het gaat beter. Zoals ik al zei, zijn we van de groene luiers af. Ze heeft ook minder last van buikpijn, hoewel dat nog wel dagelijks aanwezig is. Maar niet meer continu in ieder geval. Ik heb geen verstopte melkkanalen meer en Emma verslikt zich niet meer. De toeschietreflex moet ik zo nu en dan wel nog wegkolven, maar dat lijkt ze ook steeds beter te kunnen handelen. We komen er wel en dat is (in aansluiting op vorige posts) met veel dank aan het boek van Kleintjes en Broekhuijsen.quote:Op zondag 27 december 2009 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?
Ik was nieuwsgierig hoeveel ik nu afkolf meteen na een voeding, dus ik heb net even proef op de som genomen: 40 ml. Valt me niet tegen, aangezien Ivan flink uit beide borsten drinkt. Rechts (zijn toetje) had ik wel 3x een toeschietreflex. Ik ben benieuwd of ik een verbetering zie met de spray.
Ivan drinkt trouwens heel wisselend: soms is hij binnen 20 minuten klaar en soms kan het 45 minuten duren. Het hangt echt van zijn bui af.
Grappig, dat vermoedde ik al. Had het er laatst toevallig nog met iemand over. Wij kregen ooit een pup die meteen begon te drinken bij hond die we al hadden. Die begon ook spontaan melk te geven zonder zelf ooit een nestje te hebben gehad.quote:Op zondag 27 december 2009 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Jelief, dat linkje gaat toch wel echt uit van aanleggen, en ze wil het toch vooral proberen met de kolf.
Wel bijzonder, dat adoptiemoeders het met veel moeite ook voor elkaar kunnen krijgen!
GWS, het zijn twee mama'smaar idd op de momenten dat het kan wel veel aanleggen, maar ze zou dus bijvoorbeeld kunnen beginnen met in de avond clusteren met de kolf. Dat klinkt idd ook wel ogisch
Nee hoor!quote:
Kan het niet zijn dat hij in een vreemde omgeving lekker veilig bij zijn moeder wil zijn?quote:Op zondag 27 december 2009 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
(..)
Ik vind het regelmatig wel onpraktisch, met de borst voeden. Gister waren we net aangekomen op onze kerstlocatie en ik kon meteen 45 minuten afgezonderd in een kamer gaan voeden omdat Ivan een haast onstilbare honger had - ik had hem net ervoor gevoed - en ik het flesje met afgekolfde melk voor later wilde bewaren. Ik baalde daar best van. Hij begon ookal met regelen net tijdens mijn verjaardag. Zolang ik verlof heb zet ik me maar over het onpraktische heen, maar ik moet nog maar zien hoe het gaat als ik fulltime werk. Zul je zien dat hij op m'n eerste werkjdag weer gaat regelen.![]()
Achja, ik bekijk het per moment. Misschien gaat het wel steeds makkelijker. En (bijna) elke voeding is inderdaad zo'n verdomd fijn intiem moment.
ze hapt wel aan; maar drinkt (nog) niet effectief...quote:Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef mrien het volgende:
Je kunt haar natuurlijk gewoon blijven aanleggen beessie. Wil ze wel aanhappen of doet het nog te veel pijn?
Klinkt plausibel, want soms heeft hij dat thuis wel. In dit geval had hij gewoon een enorme honger; dat heeft hij soms.quote:Op zondag 27 december 2009 23:43 schreef Grijs het volgende:
[..]
Kan het niet zijn dat hij in een vreemde omgeving lekker veilig bij zijn moeder wil zijn?
Marlien wilde ook altijd direct aan de borst als we ergens naartoe gingen, zelfs toen ik overdag niet meer voedde. Een bekertje drinken weigerde ze dan, ze wilde gewoon dicht bij mij zijn. Tegenwoordig vindt ze gewoon op schoot zitten vaak ook wel goed.
Dat werd ook op het CB geopperd de vorige keer. Ik denk dat er nu gewoon nog weinig uit te concluderen valt. Naar mijn idee zit het wel goed met voeden, verzadiging, ontwikkeling en de hoeveelheid luiers. Regelmatig wegen dan maar. Ik vind het wel een raar idee dat hij inmiddels gewoon een gemiddeld kind is wat gewicht betreft.quote:Op maandag 28 december 2009 13:43 schreef miss_sly het volgende:
kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je ervan moet vinden. hij zit nog steeds ruim in get groen, dus een gezond gewicht, maar de stijging die je eigenlijk verwacht zie je niet echt. kan het komen door zijn hogere startgewicht dat het nu zeg maar 'normaliseert' naar een gewicht dat beter past bij lengte en leeftijd?
Overdag moet ik hem gewoon wakker maken voor zijn voeding. Hij heeft dan wel echt honger. Dit gaat alleen op als ik hem bij me laat slapen. Hij vindt dat zo fijn dat hij maar blijft slapen. Hij zit nu gemiddeld aan 7 voedingen per dag, dankzij de keren dat ik hem in zijn wieg leg en hij eerder wakker wordt.quote:Op maandag 28 december 2009 13:49 schreef Jore het volgende:
En vooral: veel blijven aanleggen, op elk hongersignaal voeden. Volgens mij doe je dat al maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden![]()
Hahaha herkenbaar! En die bv shirts werken bij mij niet, dan steekt er een te klein stukje uit en kan Niels niet goed aanhappen. Ik wil ook wel wat tipsquote:Op maandag 28 december 2009 19:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor graag tips om discreet in het openbaar te voeden! Bij mij puilt er altijd onbescheiden zo'n megaboob uit.Als Ivan driftig is levert dat hilarische tafereeltjes op.
En terecht!quote:Op maandag 28 december 2009 20:05 schreef mrien het volgende:
Ik geef vandaag al 1,5 jaar borstvoeding![]()
Dat had ik in het begin nooit gedacht dat ik dat zou gaan halen!
Toch wel trots is!
Ik merk dat mensen in mijn nabije omgeving vooral de neiging hebben om mij in bescherming te willen nemen. Ze gaan ervanuit dat vaak voeden heel belastend voor mij moet zijn - en dat is het ook heus - en willen graag dat borstvoeding niet ten koste van mij gaat. Ik vind de gebroken nachten ook zwaar, maar het lijkt me niet gek dat ik nu niet mijn wensen voorop stel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:05 schreef Kersjes het volgende:
Maar er zijn ook nadelen, ik "verzwijg" steeds vaker dingen. Durf amper te vertellen hoe vaak Toby 's nachts nog drinkt (afgelopen nacht... vrijwel elk uur) want dan wordt er altijd geroepen dat ik maar moet stoppen met bv. Of hem voor de nacht een flesje kv moet geven. En dat ik dan niet meer hoef te kolven. En dat ik dan niet gebonden ben aan wanneer en hoe vaak ik met Toby moet zijn als ik stop met bv![]()
Pffff, beetje veel ongevraagde achterlijke adviezen gekregen de laatste tijd...
En het is niet dat ik klaag, integendeel!!
Dat is het stomme: ik vertel lyrisch over hoe fijn het is om bv te geven, als reactie hoor ik dan: kv is zoveel makkelijker![]()
waarom ga je een voeding kolven die jair laat vallen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:38 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje mijn zoon is nu bijna 11 maanden en krijgt als die thuis is nu 3 borstvoedingen op een dag. Hij heeft net de laatste voeding laten vallen en die kolf ik tegenwoordig. Ik voed/kolf dus 4 keer per dag. Nu wilde ik een keer s'ochtends extra kolven in mijn vakantieweek. Dan kom ik dus op 5 keer voeden/kolven. Als ik weer ga werken zal dit teruggaan naar 3 keer voeden/kolven. Ik zie het denk ik niet zitten om sávonds kort achter mekaar twee keer te kolven. Zou het erg zijn als ik dan 2 voedingen/kolven tegelijk afbouw?
Fijn dat je de oorzaak van het probleem hebt kunnen vinden, maar jammer dat niemand je klaarblijkelijk goed heeft kunnen helpen en je op eigen houtje aan de slag moest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:38 schreef Incantrix het volgende:
Ik heb gisteren trouwens wel de goden verzocht met mijn post hoor, de voeding erna was bittere ellende en kromme tenen, maar vannacht ging het wel weer.. Ik denk dat het nog wel even gevoelig zal blijven allemaal, maar op dit moment heb ik er meer vertrouwen in dan met de hulp van al die 'profs' bij elkaar, er is daadwerkelijk niemand geweest die met me is gaan zitten en heeft uitgelegd hoe het nu wel en niet moest. Ik vind het maar raar
Ja! Hij heeft er vannacht in geslapen. Ik zal zo een foto maken. Het is niet zo'n fantastisch ding als dat van jullie. Had ik je al bedankt voor de foto's? Het heeft me echt over de streep getrokken. Ik heb m'n lief net zo lang aan z'n kop lopen zeuren tot hij het ledikant wilde ombouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:56 schreef WupWup het volgende:
Claudia is de co-sleeper al af? Ik ben benieuwd!
Dat is gewoon flesvoeding toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:10 schreef amaranta het volgende:
Ik ben overgegaan op nr 2 melk (gewoon kruidvat huismerk)
Ja dat klopt. Omdat ze nog geen 1 was wilde ik haar geen gewone melk geven.quote:
ik heb in het ziekenhuis wel steeds een lactatiekundige gesproken..quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef p_iglet het volgende:
BJ, super dat je alles kolft!
Alleen 4-5x per dag kolven bij fulltime kolven is niet zoveel. Het gaat dan vrees ik erg lastig worden om de productie op pijl te houden.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je hulp van een lactatiekundige? Wellicht is het met wat tips wel nog mogelijk om Evi aan de borst te krijgen. Of zie je dat helemaal niet meer zitten?
Mannenquote:Op woensdag 30 december 2009 09:00 schreef Groofsken het volgende:
Poppedein, ik wil het gewoon even zeggen. je hebt zo'n prachtig vak. En zo knap dat je dat kunt met al die onregelmatige en onvoorspelbare werktijden
![]()
. Tienduizend keer petje af
.
En ik kan me voorstellen dat de borstvoeding je zorgen baart, zolas je het beschrijft. Lastig.
Mijn zoon piept echt keihard als hij aan de borst ligt. Ik heb geen idee waarom. Het klinkt een beetje alsof hij drinkt alsof z'n leven er van af hangt.
Dat klinkt als wat Niels soms in de draagdoek doet. Dan ademt hij piepend. Zit er misschien wat melk in zijn neusje of keel waardoor hij piept?quote:Op woensdag 30 december 2009 09:36 schreef Groofsken het volgende:
Oef pijnlijk Amaranta. Geen tips hier
.
En met piepen bedoel ik niet miepen of mopperen, maar echt een constant piepgeluid maken, alsof hij niet ge-olied is opzo. Heel gek, ik heb het nog nooit eerder gehoord bij een drinkende baby
.
Uuhm. Ik pak het uiteinde van de borst en maak dat een beetje plat en dan strijk ik met de tepel over zijn bovenlip, normaal deed hij dan zijn mond open en dan flipte ik de tepel, door op zijn bovenlip te drukken, naar binnen. Ik heb geprobeerd hem iets verder weg te houden, maar dan wordt hij ongeduldig, houdt zich helemaal stijf en doet zijn mond juist niet open of hij stopt zijn knuistje erin. Hij wil nu vooral zelf happen en dan heeft hij de tepel niet goed te pakken en drinkt met heel veel bijgeluiden en luchthappen.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, waar plaats je de tepel als je je borst aanbiedt aan Niels? Je kunt de tepel misschien net een beetje buiten zijn bereik plaatsen, en dan op zo'n manier dat hij zijn mond wel goed open MOET doen? Net een beetje als koekhappen ofzo?
Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef WupWup het volgende:
Amaranta, het vervelende van zalfjes smeren op een kloof, is dat je juist het wondje te zacht houdt om het te laten helen. Op die manier zal de kloof steeds weer open gaan en dus niet over. In dat geval kun je beter alleen een druppel melk na de voeding gebruiken, géén pads en zoveel mogelijk laten luchten (=bloot).
Precies. Laten drogen aan de lucht doe je bij "nattige" problemen als smetten en luieruitslag.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:46 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.
Ja, dat is het inderdaad. Bijna alsof hij het benauwd heeft als hij drinkt maar verder geen problemen als hij niet drinkt. Lijkt bijna alsof hij het 'doet' en niet weet hoe hij moet drinken zonder dat te doen, dat piepen.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:09 schreef Kersjes het volgende:
Groofsken, Toby heeft de eerste paar weken ook heel luidruchtig gedronken. Gierend inderdaad, deed me sterk denken aan een astmatische vriendin van me die het vaak benauwd heeft...
Maar omdat zijn ademhaling verder wel normaal was schonk ik er verder geen aandacht aan, het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.
Nee dan zou ik hem ook niet wekkenquote:Op donderdag 31 december 2009 09:36 schreef amaranta het volgende:
Hier zit er overdag juist 4 en soms zelfs 4,5 uur tussen. Ik wil hem niet wekken en heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat hij honger heeft. Vannacht 1 keer gweest en nu slaapt ie al sindsc6 uur.
Ik ben wel benieuwd naar een antwoord hierop, want ik doe hetzelfde. Wat ik nog meer doe:quote:Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee dan zou ik hem ook niet wekken. Wauw wat een goede tijden
.
Ik dacht er overdag niet meer dan 3 uur tussen te laten zitten, omdat hij anders misschien helemaal 's nachts moet bijtanken zeg maar. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd![]()
...
Groene poep kan inderdaad duiden op teveel voormelk. Als je denkt dat hij niet aan het regelen is maar het echt mamahonger en zuigbehoefte is, dan kun je misschien beter steeds dezelfde "lege" borst aanbieden gedurende de 2 uur die hij er normaal tussen laat zodat je productie niet extra gestimuleerd wordt en hij niet steeds alleen de voormelk binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 09:22 schreef Troel het volgende:
Jochem komt nu ook vaker dan 1 keer in de 2 uur, maar heeft ook duidelijk wel een beetje last van zijn darmen (net zoals zijn moeder, iets met teveel ei en teveel koolzuur). Omdat hij geen speen blieft en ook vingers niet echt wil, leg ik hem dan aan, met dus groene poep tot gevolg want het volgens mij alleen maar erger maakt. Maarja, je wilt hem ook niet laten huilen
Was er misschien een medische reden voor? Senna kreeg bijvoorbeeld in het eerste uur (wel nadat ze al aangelegd was geweest, volgens mij) ook wat kunstvoeding ivm mijn zwangerschapssuiker.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze heeft niet gezegd waar het was, maar ik neem aan van wel?
Dat is het enige wat er staat.quote:Ik kreeg mijn dochtertje sowieso pas na 1,5 uur te zien, maar dat was een ander geval. Ze moest verplicht kunstvoeding hebben van de kinderarts, anders mocht ze niet naar mij toe hebben ze letterlijk tegen mijn man gezegd. Als je dit wilt zou ik dat van tevoren heel duidelijk aangeven en zelfs op papier laten zetten. Mijn ervaring met ks is wat betreft bv niet zo positief. 2 keer in een gecertificeerd ziekenhuis bevallen maar met bv werd maar weinig rekening gehouden.
Het is natuurlijk ook een lastige kwestie. Het is geen medicatie ofzo, en het is ook niet iets dat daadwerkelijk schadelijk is voor je kind. Het is wel iets dat sommige ouders nadrukkelijk niet willen ivm de bv, maar misschien is het helaas nog steeds iets wat je duidelijk moet maken omdat ze er anders vanuit gaan dat het geen probleem is? Ik denk dat het voor veel mensen ook geen probleem is, dat ze er niet eens bij stilstaan, zelfs als ze al bv gaan geven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is het enige wat er staat.
Het is hetzelfde waar ik soms een discussie over heb met anderen: Annicka heeft kennelijk ook een beetje kv gehad vlak nadat ze geboren was. Dit zonder dat mijn man en ik daarvan af wisten. Het lijkt mij dat dit ook niet mag? Of hadden we het dan uitdrukkelijk moeten verbieden? Veel mensen vinden dat de vk dit zonder toestemming van de ouders mag doen, maar het lijkt me niet mogen? Het is lastig daar antwoorden op te vinden.
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik in het begin ook wel eens gedacht heb dat die bv me teveel werd en dat ik per direct wilde overstappen op fv, maar ik kan me nu niet eens meer precies herinneren welke problemen ik dan tegenkwam die me dat ingeven. Waarschijnlijk zoals bij veel moeders de vermoeidheid, de onzekerheid en het idee dat je je kindje niet genoeg te geven hebt. En Senna doet het nog steeds prima op bv alleen
Dat is waar, maar je hebt bijvoorbeeld ook de Jehova's getuigen die categorisch bloed en bloedproducten weigeren. Als de ouders dat weigeren mag de arts het ook niet geven, dan moet hij al naar de rechter stappen om de ouders uit het ouderlijk gezag te ontheffen. Ik zie zelf weinig tot geen verschil met kunstvoeding.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat als het kindje gewoon kv nodig heeft, als in bv suiker gehalte, dat een arts best kan bepalen dat er gewoon voeding wordt gegeven.
Als je prupje een hele lage suikerspiegel heeft is het gewoon gevaarlijk om geen voeding te geven.
Precies dat!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.
Vandaag kan ik weer relativeren, doet het minder pijn en wil ik niet meer stoppen.
Is er niet een verschil op religieuze gronden iets al dan niet toe te staan? Jouw levensbeschouwing kan voor jou zeker zoveel waard zijn, maar houdt die juridisch net zoveel stand als een religieuze overtuiging? En zijn er bijvoorbeeld in eht geval van Jehova's getuigen meer dingen schriftelijk vastgelegd, zoals hun religie, en zijn artsen dan wellicht daarmee beter bekend en dus ook met wat wel of niet kan en mag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je hebt bijvoorbeeld ook de Jehova's getuigen die categorisch bloed en bloedproducten weigeren. Als de ouders dat weigeren mag de arts het ook niet geven, dan moet hij al naar de rechter stappen om de ouders uit het ouderlijk gezag te ontheffen. Ik zie zelf weinig tot geen verschil met kunstvoeding.
En ik denk dat er in WGR eerder een discussie kv vs bv op gang komt, dan dat er een sluitend juridisch antwoord komt...
* GreatWhiteSilence geeft amaranta een knuffelquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.
Vandaag kan ik weer relativeren, doet het minder pijn en wil ik niet meer stoppen.
Dat zou dan weer discriminatie zijn, vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is er niet een verschil op religieuze gronden iets al dan niet toe te staan? Jouw levensbeschouwing kan voor jou zeker zoveel waard zijn, maar houdt die juridisch net zoveel stand als een religieuze overtuiging? En zijn er bijvoorbeeld in het geval van Jehova's getuigen meer dingen schriftelijk vastgelegd, zoals hun religie, en zijn artsen dan wellicht daarmee beter bekend en dus ook met wat wel of niet kan en mag?
Ik speel even mee met wat vragen, hoor, het is niet dat ik de ka in kwestie vrij wil pleiten, maar even om de andere kant te belichten.
Mijn ervaring is dat er in WGR juist vaak heel zinvolle juridische adviezen/inzichten aangedragen worden. Zeker het proberen waard!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En ik denk dat er in WGR eerder een discussie kv vs bv op gang komt, dan dat er een sluitend juridisch antwoord komt...
Het feit dat je dan over een koude gang moet zal hem al wakkerder maken denk ik.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:23 schreef Groofsken het volgende:
Vanavond gaat R voor het eerst in de babykamer slapen. ben bang dat ik hem te vroeg pak, bij de eerste onrust al. Wil eens gaan kijken of hij wat langer slaapt als ik hem niet meteen pak en aanleg.
En hem dan ook wakkerder maken zodat hij hopelijk meer drinkt per keer.
Vannacht om de 1,5 uur, en volgens mij drinkt hij dan veel minder dan overdag tijdens een voeding.
Oh, en ik word wèl wakker van een in de lucht happend jongetje, maar niet van vuurwerk.
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Gewoon op z'n buik weggelegd? Ik zou dat nog niet durven inderdaad. S draaide vanaf 11,5 week zelf op haar buik, en dat vond ik toen al eng. Die slaapt nogsteeds (net als haar mama trouwens) op haar buik.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het feit dat je dan over een koude gang moet zal hem al wakkerder maken denk ik.
Hier is gebleken dat Faab een buikslaper is, vind het doodeng maar hij slaapt als een tierelier, een uurtje of 7 als ik me niet vergis vannacht
Hij sliep alleen op onze borst. En altijd als wij hem op zn rug weg legden was hij meteen wakker. Op gegeven moment legde Rob hem naast zich neer maar dan op zn buik, en hij sliep door.... en toen we hem in zn 'mandje' legden op zn buik sliep hij ook gewoon door. Terwijl hij op zn rug dus meteen begon te gillen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:29 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Gewoon op z'n buik weggelegd? Ik zou dat nog niet durven inderdaad. S draaide vanaf 11,5 week zelf op haar buik, en dat vond ik toen al eng. Die slaapt nogsteeds (net als haar mama trouwens) op haar buik.
mmm, maar ik vraag me dan toch af waarom hij dan ineens zo vaak komt, als hij het toch niet nodig blijkt te hebben...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Aoraki, je zou op zo'n moment dezelfde borst kunnen aanbieden, dan krijgt hij als het goed is wat minder melk binnen en zal hij minder vol raken. Bijvoorbeeld de ene dag de een, de andere dag de ander? De melk zal wel vetter zijn, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij minder voeding binnen krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou ja, ik heb er geen leven meer naast, maar daar heb ik verlof voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:20 schreef Aoraki het volgende:
Claudia, het zit je ff niet mee! Heel veel succes als je Ivan elke 2 uur gaat aanleggen, dat lijkt me slopend.
kv helpt niet bij je zekerder te voelen, he? dan zit je ook met schema's en van alles!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb er geen leven meer naast, maar daar heb ik verlof voor.Voor nog een paar dagen valt het wel te overzien.
Ik heb vandaag elke 2 uur gevoed en ik ben nu helemaal het spoor bijster. Ivan drinkt per keer meestal minder (1 borst in plaats van 2), én hij drinkt minder goed (ik vraag me af of hij bij de achtermelk komt). Ik heb nu dus helemaal geen idee meer hoeveel hij binnenkrijgt. Hij is bovendien heel moe omdat ik hem voortdurend wakker maak. Het ritme eten - actief doen - slapen is volledig zoek en ik weet niet meer hoe ik zijn huiltjes moet interpreteren. Als hij ook maar een kik geeft, geef ik hem de borst. Het voelt zo onzeker en rot dat ik steeds serieuzer flesvoeding begin te overwegen.
Ik ook, maar dat strookt niet met mijn idee dat Ivan beide borsten behoorlijk leegdrinkt en juist wél achtermelk krijgt. Ik vraag er de volgende keer op het CB ook wel naar. Mocht het over 2 weken allemaal een beetje verontrustend blijken, dan kan ik alsnog een consult bij het borstvoedingscentrum aanvragen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:52 schreef Incantrix het volgende:
Qua kleuren poep heb ik eigenlijk begrepen dat groene poep betekent dat de baby vooral voormelk heeft gedronken en dat oranje poep betekent dat hij/zij ook achtermelk binnen heeft gekregen, maar ik weet niet of dat klopt. Bij stef is het soms groen, soms oranje en zolang het niet alleen maar groen is vind ik het best
# Niet veel aankomen kan zorgelijk zijn, maar niet alle kindjes groeien heel snel. Lengte groei is ook prima. Dit is verder wel een puntje om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom ik trouwens denk dat ik te weinig produceer is omdat:
* Ivan niet veel aankomt;
* ik nooit het gevoel heb van volle borsten (Ivan drinkt ze goed leeg, van stuwing heb ik ook geen last gehad);
* Ivan altijd uit 2 borsten flink drinkt en daar heel lang over doet (hij moet vaak echt op de melk wachten)
* ik regelmatig héél lange voedingssessies heb, eenmaal zelfs 2,5 uur (tijdens zijn regeldagen dronk hij niet zozeer vaak maar vooral láng).
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef cattie het volgende:
En over het kolven: tussen voedingen door kolf(de) ik een halve voeding, zo'n 60 ml, als ik in plaats van een voeding kolf als ik werk, kolf ik 200 ml. Nogal een verschil dus. En je kolfhoeveelheden zeggen ook niets over hoeveel Ivan binnen krijgt.
Ja, dat is het inderdaad.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Ssserpente het volgende:
Niet te veel aan je lijf twijfelen, meis.
Dat is het hè? Volgens mij loopt het met jouw borstvoeding prima. Echt, volg je gevoel en heb vertrouwen (lees niet te veel en hou je vooral niet te veel vast aan wat zou moeten, daar word je alleen maar onzekerder van), dan sta je er vanzelf ontspannender in (en da's weer goed voor je (kolf)productiequote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is het inderdaad.Eigenlijk moet ik trots zijn op mijn lijf, want voor het eerst sinds maanden gaat het gewoon heel goed. Ik ben volledig hersteld van de bevalling, ik val langzaam af naar het gewicht van voor de bevalling (ik was véél aangekomen), ik voel me over het algemeen fit en ik ben al tijden niet meer ziek geweest (terwijl ik heel makkelijk ziek word). De borstvoeding zelf loopt ook gewoon lekker: geen pijn, geen aandoeningen, geen kunstgrepen. Alleen dat stomme gewichtslijntje brengt me aan het twijfelen.
Vermoeidheid is killing voor je kolfopbrengst.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.![]()
Bedankt voor je opmerkingen!
Ik kolf op mijn werk binnen 10 minuten 200 ml, maar dat is met een dubbelzijdige kolf en wat kolfervaringen. Met mijn vorige kolf, een enkelzijdige elektrische, kolfde ik in 25 minuten 150 ml.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.![]()
Bedankt voor je opmerkingen!
Ik heb mijn kolf (een handkolf van Medela) gekocht met de gedachte een voorraadje op te gaan bouwen zodat lief Stef kan voeden als ik bijv. ergens heen ben en door omstandigheden niet tijdig thuis kan zijn. Vlak na aanschaf werd mij door een lk aangeraden om de linkerborst voor 24 uur af te kolven ipv rechtstreeks te voeden ivm tepelpijn en toen was ik er erg blij mee. Sedertdien gebruik ik de kolf 1x per dag om een reguliere voeding te kolven zodat Stef het niet afleert om uit de fles te drinken en kolf ik de voeding nadat Stef heeft doorgeslapen de borst die ik hem niet geef af zodat ik voorraad opbouw én de stuwing die ik heb weg te kolven. Heb nogal vlot stuwing (net ook weer wakkergeworden in een gigantische plas melk en met keiharde boobs en Stef heeft nieteens doorgeslapen vannachtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:01 schreef lily het volgende:
Even een vraagje aan de dames die nog niet werken:
waarom kolven jullie eigenlijk? (van BJ weet ik het wel)
puur voorraad aanleggen voor "later"?
ik kolf namelijk niet en bedenk me dat ik dat misschien wel moet gaan doen?
Precíes Lente, alles!quote:Op zondag 3 januari 2010 18:22 schreef Vlindur het volgende:
Nou zeg, zonet met de visite dronk hij wel gewoon uit de rechterborst![]()
Ik snap er nu niks meer van..
Hij drinkt ook altijd maar heel kort. Zo'n 2 tot 10 minuten.. Heeeeeel soms houdt ie het 20 minuten vol, maar dat is dan ook echt de max. Ook verslikt hij zich regelmatig, heeft hij heel vaak de hik en spuugt hij ook met de hik de voeding weer uit, soms wel 4 golven![]()
Maar de poep en plas luiers zijn wel goed, mosterddrap met pitjes
bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!quote:Op zondag 3 januari 2010 15:06 schreef Vlindur het volgende:
Inwikkelen heb ik idd gister geprobeerd en dat helpt wel tegen het maaien, maar niet voor het goed aanhappen. De rugbyhouding lukt wel, maar ik krijg dan echt ernstig last van mijn rug.. (En ik heb er dan een voedingskussen bij) Maar ik heb dat pas 1 keer geprobeerd, dus misschien moet ik gewoon wat anders gaan zitten..
Lente komt iedere 3 a 4 uur voor een voeding. ´s Nachts laat ze er 8 tot 10 uur tussen.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:52 schreef sproet-je het volgende:
Sssserpente: hoe vaak komt Lente nu voor de voeding? Mini sproetje drinkt ook rap alles leeg (hoewel het de laatste weken niet meer 3 minuten is maar 10) maar ze komt dan ook heel vaak. Vandaag iedere twee uur. Een week lang heb ik kunnen genieten van 6 uurtjes slaap in de nacht maar sinds 2 weken is dat ook weer gekort naar 4 uur.
Cattie, was de chiropractor niet eng met dat kleintje? Ik heb namelijk het idee dat er bij haar ook een werveltje vast zit. Sinds een tijdje kijkt ze namelijk niet meer naar rechts en als ze het wel probeert dan gaat haar hele lichaampje scheef staan.
Nee, hij mankeert denk ik niks aan zn wervels/rug/nek hij is juist mega sterk in zn nekje. Toen hij net 5 seconden bij me op de borst lag tilde hij zn hoofd al op om vervolgens zo'n 10 seconden de wereld in te kijken voordat hij zn hoofd weer neerlegde. Ik kan hem ook zo in zit houding zetten en hem alleen onder zn oksels te ondersteunen. Hij houdt zelf wel zn hoofd omhoogquote:Op zondag 3 januari 2010 20:56 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
bij de rugbyhouding had ik steeds 4 kussens erbij, omdat ik anders idd last kreeg van mn rug!
en idd wat cattie zegt, heb je het idee dat hij verder zijn nekje en alles soepel beweegt? wellicht is die houding niet lekker voor hem omdat er iets klemt of zo?
haha nou ik doe elke paar dagen nog een poging, maar mijn meisje heeft niet meer het geduld om uit de borst te drinken...quote:Op maandag 4 januari 2010 11:52 schreef Ticootje het volgende:
BJ gaat het niet meer lukken om Evie aan de borst te krijgen? Of is dat al een gepasseerd station? Fulltime kolven is echt zwaar, dus misschien nog de moeite waard om het live voeden nog een kansje te geven...?
(Ik ben niet echt heel erg bij gelezen hoor, dus schiet me niet meteen af)
ow ik zal eens even gaan lezen.. en misschien komt het hier ook ineens wel. Ga het in elk geval niet forceren... want dat frustreert ons beide alleen maar..quote:Op maandag 4 januari 2010 15:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
BJ, Annicka is met anderhalve maand ineens live aan de borst gaan drinken, ik heb zelf een maand voltijd gekolfd. Opeens begreep ze het en hapte ze naar de borst, toen ik haar gewoon in mijn armen had. Ik had toen nog wel een onhandig shirt aan, dus die heb ik vervolgens uitgetrokken en ze dronk alsof ze nooit anders had gedaan. Heb je deze verhalen wel eens gelezen? Misschien herken je daar dingen in en kun je die dingen gebruiken?
Ik heb het wel af en toe geprobeerd, net zoals jij dat doet. Dat ging dus vooral van mij uit. Ze dronk wel, maar niet echt van harte dus. Pas toen ze zelf hapte, durfde ik het weer echt aan.quote:Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ow ik zal eens even gaan lezen.. en misschien komt het hier ook ineens wel. Ga het in elk geval niet forceren... want dat frustreert ons beide alleen maar..
![]()
*klikt direct de URL aan*
het geeft in elk geval weer een beetje hoop nu ik lees dat er meer kindjes zijn die na weken of zelfs maanden alsnog aan de borst kunnen/ willen drinken!quote:Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik heb het wel af en toe geprobeerd, net zoals jij dat doet. Dat ging dus vooral van mij uit. Ze dronk wel, maar niet echt van harte dus. Pas toen ze zelf hapte, durfde ik het weer echt aan.
Cattie mag ik vragen of jij Fee nog s'nachts voed? Jouw kolfopbrengst is echt enorm.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:25 schreef cattie het volgende:
[..]
Ik kolf op mijn werk binnen 10 minuten 200 ml, maar dat is met een dubbelzijdige kolf en wat kolfervaringen. Met mijn vorige kolf, een enkelzijdige elektrische, kolfde ik in 25 minuten 150 ml.
Elke nacht nog ten minste 2x.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:31 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Cattie mag ik vragen of jij Fee nog s'nachts voed? Jouw kolfopbrengst is echt enorm.
GWS respect ook voor jouw opbrengst.
BJ met betrekking tot Ticootjes voorstel. Er is een hulpmiddel, een zakje waar je gekolfde borstvoeding invult en dat je met een slangetje aan de borst vastmaakt. Zo lijkt het alsof de baby aan de borst drinkt. Maar als je gewoon melk hebt kun je dit combineren lijkt me.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 07:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik heb Evie gisteravond aan 1 borst gehad en ze hapt in elk geval aan; en heeft een paar min wat gedronken en begon toen te huilen..
dus uiteindelijk weer verder gegaan met een flesje; maar het si in elk geval positief dat ze nog aanhapt en dat ze ook echt wat drinkt... toch proberen dat wat uit te breiden..
jaquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:58 schreef amaranta het volgende:
Offtopic maar Lily, breng je ze toch zelf met de auto?
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft net na een flesje van 110 ml; nog aan de borst wat gedronken...![]()
hoop zo dat het gaat doorzetten nu...
Dat zou echt super zijnquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Beessie-Jen het volgende:
Nee, geen enkele andere reden. Zoals ik het verhaal lees is hij niet eens behandelend arts, maar is ie gewoon de kamer binnengelopen en heeft haar zonder verdere omhaal geadviseerd haar te stoppen met de bv, omdat er weinig moeders zijn die met 3,5 jaar nog voeden. Als het echt dezelfde arts is, gaat er toch een gepeperde brief die kant uit...quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef WupWup het volgende:
BJ wat goed![]()
GWS jij weet de kinderartsen wel te vinden hèWas het advies echt ómdat het kind 3,5 jaar is? Want dat raakt natuurlijk kant noch wal. Of was er volgens die arts een andere reden?
Misschien helpt het dan als ze vraagt of ie ook een slokkie wil.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef WupWup het volgende:
Pfff dat is helemaal achterlijk danIk vraag me dan een beetje af welk belang hij daarbij heeft of denkt te hebben? Het lijkt bijna wel afgunst ofzo
Doet hij dat ook als je hem tussendoor probeert te prikkelen? Ivan heeft er bijvoorbeeld een handje van om te doen alsof hij genoeg heeft gehad. Hij valt dan in slaap of perst zijn lippen op elkaar, maar als ik hem wegleg of tussendoor ga verschonen dan is hij ineens weer wakker en drinkt hij prima. Ik heb het idee dat hij wat inkakt als hij meer moeite moet gaan doen voor melk bij borst #1, maar als hij merkt dat het bij borst #2 veel makkelijker gaat begint hij al gauw gretig te drinken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Groofsken het volgende:
R drinkt altijd maar één borst. Misschien moet ik eens aan twee borsten gaan denken ook. Maar meneertje houdt zijn mondje stijf dicht als hij genoeg heeft gehad. ben benieuwd
.
ik heb dr idd net nog 50 ml bijgegeven rechtstreek vanuit de kolfquote:Op donderdag 7 januari 2010 12:29 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, doe anders een klein flesje.
je weet toch hoeveel ze meestal drinkt? als je daar nu de helft van opwarmt? kijken of ze dan tevreden is?
het opbouwen aan de borst moet niet nu alsnog een soort MOETEN gaan worden, he? je hebt alle tijd!
Als het neusje vol zit, kun je er ook een beetje moedermelk in druppelen, daar gaat de neus (even) open van. Vooral handig voordat je voedt, zodat je kind beter kan ademen tijdens het drinken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:05 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en het moge duidelijk zijn dat we gisteren niet zijn gaan wegen![]()
. We gaan morgen even bij de huisarts langs, denk eerder dat hij het toch wat benauwd heeft (piepen bij drinken en dicht neusje enzo). We zullen zien.
Bedankt GWS; ik zet ook gewoon door; maar doe het wel een beetje geleidelijk.. 2 of 3 keer per dag aan de borst en de rest gewoon flesjes...quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
BJ, Annicka dronk ook pas met anderhalve maand goed aan de borst. Evie verandert zo snel en wordt zo snel groter, dat het morgen alweer beter kan gaan. Ik weet precies hoe jij je voelt, want ik had precies hetzelfde bij het proberen of het nu wel ging. Het ging wel, maar nog niet goed genoeg, tot mijn grote frustratie. Maar het is vanzelf goed gekomen toen Annicka wat ouder was.
Ik vind je zo stoer..quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Bedankt GWS; ik zet ook gewoon door; maar doe het wel een beetje geleidelijk.. 2 of 3 keer per dag aan de borst en de rest gewoon flesjes...
vind het voor haar anders ook allemaal nog erg snel en veel en wil niet dat ze (weer) gefrustreerd raakt.. zou ik enorm zonde vinden; want ze doet het verder zooooo goed!
Dat is ook moeilijk, vooral als je merkt dat hij daar ook nog eens last van heeft! Ik hoop dat je goed geholpen wordt door de lactatiekundige, dus dat ze aanbiedt om mee te komen kijken. Voor wat het waard is: iedereen zegt dat het drinken steeds makkelijker gaat. Dat merk ik bij Ivan ook, al heeft hij nog steeds van die buien.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:29 schreef Vlindur het volgende:
(Hier inmiddels de lactatiedeskundige gemaild en het CB gebeld (namen niet op dus bericht ingesproken) Nu afwachten op hoe nu verder..)
Vind het hier zo moeilijk.. Het is gewoon bijna een strijd om hem netjes aan de borst te krijgen
Dank je, Doet me goed dit te lezen! En het klinkt idd normaal dat ze lucht binnen krijgen, alleen boert Rienk (bijna) nietquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is ook moeilijk, vooral als je merkt dat hij daar ook nog eens last van heeft! Ik hoop dat je goed geholpen wordt door de lactatiekundige, dus dat ze aanbiedt om mee te komen kijken. Voor wat het waard is: iedereen zegt dat het drinken steeds makkelijker gaat. Dat merk ik bij Ivan ook, al heeft hij nog steeds van die buien.
Voel je in ieder geval niet te verantwoordelijk voor de lucht die hij binnenkrijgt en die voor krampen kunnen zorgen. Alle baby's hebben in zekere mate last van krampen en het valt volgens mij niet te voorkomen dat hij lucht meeneemt. Ivan laat nog steeds regelmatig los tijdens het drinken. Trouwens, met de fles krijgen baby's toch nog meer lucht binnen? Ivan heeft na een flesje altijd veel meer last van lucht, dat merk ik vooral aan het boeren.
Kop op.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |