abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76473915
Ik streef naar twee.

Duurt wel langer maar dan zit er meer tijd tussen de voedingen..maar het lukt niet altijd dus
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:27:14 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76474325
Ik doe meestal 1 borst, maar vanmorgen toevallig allebei.
Links drinkt hij slechter. Maar, dat is klooftietje dus wellicht voelt hij ook dat ik het niet zo fijn vind.
Kloof is nog lang niet weg. Wordt al wel minder diep. Al vraag ik me af of hij ooit helemaal zal herstellen. Lijkt wel alsof het mijn tepelstructuur is.

Bj, wat ontzettend fijn nieuws. Je doet het dus supergoed!!!

En R. Heeft mama een vrij ruztige nacht gegeven. Ga zo door.
pi_76474423
Sserpente je kunt natuurlijk gewoon 120 cc achterlaten. Maar bijvoorbeeld in eerste instantie maar 100 cc laten opwarmen. Als dat opgaat, kan diegene de resterende 20 cc alsnog opwarmen. Anders kun je de resterende 20 cc nog even bewaren.

Mijn zoontje bijt ook af en toe. Meestal als hij al een beetje klaar is en gelukkig niet zo hard. Ik roep dan ook au, koppel hem af en vertel hem dat het niet mag. Dat kijkt die heel beteuterd. Hij heeft alleen nog 2 tandjes onderin. Daarmee kan hij toch eigenlijk niet bijten als hij goed aanhapt. Dan zou toch zijn tong eroverheen moeten zitten? Misschien schuift hij zijn tong opzij of zoiets.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:33:23 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76474554
Evie heeft net na een flesje van 110 ml; nog aan de borst wat gedronken...
hoop zo dat het gaat doorzetten nu...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76474840
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:33 schreef Beessie-Jen het volgende:

Dat klinkt wel goed hoor! Wie weet heeft ze het straks opeens door!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:58:29 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76475724
Ik dacht trouwens dat ik de enige was die de term afkoppelen gebruikte maar dat is dus niet zo.
Het klinkt alleen zo gek. Afkoppelen.
pi_76475781
quote:
Dat zou echt super zijn
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:10:10 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76476275
quote:
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:54:31 #284
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76478122
Ik las net een bericht op het bv-forum van iemand die in mijn omgeving voormalige omgeving woont, dat ze het advies van de kinderarts kreeg om te stoppen met bv omdat haar zoon al 3,5 jaar is. Dat jochie ligt op het moment in het ziekenhuis met een longontsteking en het rs-virus, en ze is dolblij dat ze hem nog aan de borst heeft, want hij drinkt en eet momenteel niets anders dan bv. Ik heb haar een bericht gestuurd met de vraag of het toevallig de kinderarts is die ook zo zat te blunderen met Annicka toen , met het voorstel een klacht in te dienen als dit inderdaad dezelfde arts blijkt te zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76481475
BJ wat goed

GWS jij weet de kinderartsen wel te vinden hè Was het advies echt ómdat het kind 3,5 jaar is? Want dat raakt natuurlijk kant noch wal. Of was er volgens die arts een andere reden?
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:21:10 #286
12913 GreatWhiteSilence
pi_76481696
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 14:15 schreef WupWup het volgende:
BJ wat goed

GWS jij weet de kinderartsen wel te vinden hè Was het advies echt ómdat het kind 3,5 jaar is? Want dat raakt natuurlijk kant noch wal. Of was er volgens die arts een andere reden?
Nee, geen enkele andere reden. Zoals ik het verhaal lees is hij niet eens behandelend arts, maar is ie gewoon de kamer binnengelopen en heeft haar zonder verdere omhaal geadviseerd haar te stoppen met de bv, omdat er weinig moeders zijn die met 3,5 jaar nog voeden. Als het echt dezelfde arts is, gaat er toch een gepeperde brief die kant uit...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76485492
Pfff dat is helemaal achterlijk dan Ik vraag me dan een beetje af welk belang hij daarbij heeft of denkt te hebben? Het lijkt bijna wel afgunst ofzo
pi_76485561
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:53 schreef WupWup het volgende:
Pfff dat is helemaal achterlijk dan Ik vraag me dan een beetje af welk belang hij daarbij heeft of denkt te hebben? Het lijkt bijna wel afgunst ofzo
Misschien helpt het dan als ze vraagt of ie ook een slokkie wil.
pi_76486237
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Groofsken het volgende:
R drinkt altijd maar één borst . Misschien moet ik eens aan twee borsten gaan denken ook. Maar meneertje houdt zijn mondje stijf dicht als hij genoeg heeft gehad. ben benieuwd .
Doet hij dat ook als je hem tussendoor probeert te prikkelen? Ivan heeft er bijvoorbeeld een handje van om te doen alsof hij genoeg heeft gehad. Hij valt dan in slaap of perst zijn lippen op elkaar, maar als ik hem wegleg of tussendoor ga verschonen dan is hij ineens weer wakker en drinkt hij prima. Ik heb het idee dat hij wat inkakt als hij meer moeite moet gaan doen voor melk bij borst #1, maar als hij merkt dat het bij borst #2 veel makkelijker gaat begint hij al gauw gretig te drinken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:07:21 #290
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76517583
ik ben onzeker...
Ik heb gisteren Evie 3 keer aan de borst laten drinken icm een flesje. Toen dronk ze 1 borst en ongeveer een kwartiertje...
net heeft ze 2 borsten gehad en bijna 40 minuten gedronken... alleen nu ligt ze te huilen en ben ik bang dat ze niet genoeg heeft gehad...
(das dus een nadeel aan borstvoeding... er staat geen maatverdeling op...)
Eigenlijk wilde ik proberen om deze ronde dus een flesje over te slaan; maar ze is nu zo aan het huilen dat ik denk dat het toch nog moet...
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:29:58 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76518418
BJ, doe anders een klein flesje.
je weet toch hoeveel ze meestal drinkt? als je daar nu de helft van opwarmt? kijken of ze dan tevreden is?

het opbouwen aan de borst moet niet nu alsnog een soort MOETEN gaan worden, he? je hebt alle tijd!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:33:27 #292
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76518550
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:29 schreef DaviniaHR het volgende:
BJ, doe anders een klein flesje.
je weet toch hoeveel ze meestal drinkt? als je daar nu de helft van opwarmt? kijken of ze dan tevreden is?

het opbouwen aan de borst moet niet nu alsnog een soort MOETEN gaan worden, he? je hebt alle tijd!
ik heb dr idd net nog 50 ml bijgegeven rechtstreek vanuit de kolf
en ben benieuwd of ze dan nu genoeg heeft....
en ik doe de volgende voeding met de fles.. want dit is wel echt tijdrovend zo..
11 uur begonnen; en nu is het 1,5 uur verder; meisje nog wakker; en ik nog aan het nakolven...

ga het langzaamaan opbouwen... beetje om en om...
(2 of 3 keer op een dag aan de borst)
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:35:01 #293
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76518603
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:05 schreef Groofsken het volgende:
Oh, en het moge duidelijk zijn dat we gisteren niet zijn gaan wegen . We gaan morgen even bij de huisarts langs, denk eerder dat hij het toch wat benauwd heeft (piepen bij drinken en dicht neusje enzo). We zullen zien.
Als het neusje vol zit, kun je er ook een beetje moedermelk in druppelen, daar gaat de neus (even) open van. Vooral handig voordat je voedt, zodat je kind beter kan ademen tijdens het drinken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 7 januari 2010 @ 12:37:10 #294
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76518679
BJ, ik vind je een ontzettende doorzetter! Doe niet meer dan je aankan, het is gewoon erg intensief om veel te kolven en daarnaast nog proberen uit de borst te laten drinken. Fijn dat dat laatste zo goed gaat, maar neem de tijd, zodat je zelf niet oververmoeid raakt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76518737
BJ, Evie moet natuurlijk nu meer moeite doen voor de melk. Dus het kan ebst zijn dat ze nog geen volledige voeding bij je kan drinken. Gewoon wat nageven met een flesje is helemaal niet erg. Dat kun je dan toch weer langzaam afbouwen.

Voordeel dat ze ouder worden is dat ze ook sterker worden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:06:30 #296
12913 GreatWhiteSilence
pi_76519702
BJ, Annicka dronk ook pas met anderhalve maand goed aan de borst. Evie verandert zo snel en wordt zo snel groter, dat het morgen alweer beter kan gaan. Ik weet precies hoe jij je voelt, want ik had precies hetzelfde bij het proberen of het nu wel ging. Het ging wel, maar nog niet goed genoeg, tot mijn grote frustratie. Maar het is vanzelf goed gekomen toen Annicka wat ouder was.
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:28:27 #297
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76520449
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:06 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
BJ, Annicka dronk ook pas met anderhalve maand goed aan de borst. Evie verandert zo snel en wordt zo snel groter, dat het morgen alweer beter kan gaan. Ik weet precies hoe jij je voelt, want ik had precies hetzelfde bij het proberen of het nu wel ging. Het ging wel, maar nog niet goed genoeg, tot mijn grote frustratie. Maar het is vanzelf goed gekomen toen Annicka wat ouder was.
Bedankt GWS; ik zet ook gewoon door; maar doe het wel een beetje geleidelijk.. 2 of 3 keer per dag aan de borst en de rest gewoon flesjes...
vind het voor haar anders ook allemaal nog erg snel en veel en wil niet dat ze (weer) gefrustreerd raakt.. zou ik enorm zonde vinden; want ze doet het verder zooooo goed!
pi_76522554
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Bedankt GWS; ik zet ook gewoon door; maar doe het wel een beetje geleidelijk.. 2 of 3 keer per dag aan de borst en de rest gewoon flesjes...
vind het voor haar anders ook allemaal nog erg snel en veel en wil niet dat ze (weer) gefrustreerd raakt.. zou ik enorm zonde vinden; want ze doet het verder zooooo goed!
Ik vind je zo stoer..
Rienk drinkt bij mij heel slecht en onrustig en ik grijp nu al bijna naar de fles voor de makkelijkheid en jij doet zo vreselijk je best om haar juist aan de borst te krijgen

Echt heel stoer van je

(Hier inmiddels de lactatiedeskundige gemaild en het CB gebeld (namen niet op dus bericht ingesproken) Nu afwachten op hoe nu verder..)
Vind het hier zo moeilijk.. Het is gewoon bijna een strijd om hem netjes aan de borst te krijgen
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_76524226
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:29 schreef Vlindur het volgende:

(Hier inmiddels de lactatiedeskundige gemaild en het CB gebeld (namen niet op dus bericht ingesproken) Nu afwachten op hoe nu verder..)
Vind het hier zo moeilijk.. Het is gewoon bijna een strijd om hem netjes aan de borst te krijgen
Dat is ook moeilijk, vooral als je merkt dat hij daar ook nog eens last van heeft! Ik hoop dat je goed geholpen wordt door de lactatiekundige, dus dat ze aanbiedt om mee te komen kijken. Voor wat het waard is: iedereen zegt dat het drinken steeds makkelijker gaat. Dat merk ik bij Ivan ook, al heeft hij nog steeds van die buien.

Voel je in ieder geval niet te verantwoordelijk voor de lucht die hij binnenkrijgt en die voor krampen kunnen zorgen. Alle baby's hebben in zekere mate last van krampen en het valt volgens mij niet te voorkomen dat hij lucht meeneemt. Ivan laat nog steeds regelmatig los tijdens het drinken. Trouwens, met de fles krijgen baby's toch nog meer lucht binnen? Ivan heeft na een flesje altijd veel meer last van lucht, dat merk ik vooral aan het boeren.

Kop op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76528938
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is ook moeilijk, vooral als je merkt dat hij daar ook nog eens last van heeft! Ik hoop dat je goed geholpen wordt door de lactatiekundige, dus dat ze aanbiedt om mee te komen kijken. Voor wat het waard is: iedereen zegt dat het drinken steeds makkelijker gaat. Dat merk ik bij Ivan ook, al heeft hij nog steeds van die buien.

Voel je in ieder geval niet te verantwoordelijk voor de lucht die hij binnenkrijgt en die voor krampen kunnen zorgen. Alle baby's hebben in zekere mate last van krampen en het valt volgens mij niet te voorkomen dat hij lucht meeneemt. Ivan laat nog steeds regelmatig los tijdens het drinken. Trouwens, met de fles krijgen baby's toch nog meer lucht binnen? Ivan heeft na een flesje altijd veel meer last van lucht, dat merk ik vooral aan het boeren.

Kop op.
Dank je, Doet me goed dit te lezen! En het klinkt idd normaal dat ze lucht binnen krijgen, alleen boert Rienk (bijna) niet Ik kan kloppen en wrijven tot ik een ons weeg, hij boert niet.. De boertjes die wel komen, komen soms wel een half uur na de voeding.

Ik heb nog steeds geen bericht terug Morgen maar weer achteraan bellen.. (het CB iig)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')