Dat is gewoon flesvoeding toch?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:10 schreef amaranta het volgende:
Ik ben overgegaan op nr 2 melk (gewoon kruidvat huismerk)
Ja dat klopt. Omdat ze nog geen 1 was wilde ik haar geen gewone melk geven.quote:
ik heb in het ziekenhuis wel steeds een lactatiekundige gesproken..quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:55 schreef p_iglet het volgende:
BJ, super dat je alles kolft!
Alleen 4-5x per dag kolven bij fulltime kolven is niet zoveel. Het gaat dan vrees ik erg lastig worden om de productie op pijl te houden.
Ik heb niet alles gelezen, maar heb je hulp van een lactatiekundige? Wellicht is het met wat tips wel nog mogelijk om Evi aan de borst te krijgen. Of zie je dat helemaal niet meer zitten?
Mannenquote:Op woensdag 30 december 2009 09:00 schreef Groofsken het volgende:
Poppedein, ik wil het gewoon even zeggen. je hebt zo'n prachtig vak. En zo knap dat je dat kunt met al die onregelmatige en onvoorspelbare werktijden
![]()
. Tienduizend keer petje af
.
En ik kan me voorstellen dat de borstvoeding je zorgen baart, zolas je het beschrijft. Lastig.
Mijn zoon piept echt keihard als hij aan de borst ligt. Ik heb geen idee waarom. Het klinkt een beetje alsof hij drinkt alsof z'n leven er van af hangt.
Dat klinkt als wat Niels soms in de draagdoek doet. Dan ademt hij piepend. Zit er misschien wat melk in zijn neusje of keel waardoor hij piept?quote:Op woensdag 30 december 2009 09:36 schreef Groofsken het volgende:
Oef pijnlijk Amaranta. Geen tips hier
.
En met piepen bedoel ik niet miepen of mopperen, maar echt een constant piepgeluid maken, alsof hij niet ge-olied is opzo. Heel gek, ik heb het nog nooit eerder gehoord bij een drinkende baby
.
Uuhm. Ik pak het uiteinde van de borst en maak dat een beetje plat en dan strijk ik met de tepel over zijn bovenlip, normaal deed hij dan zijn mond open en dan flipte ik de tepel, door op zijn bovenlip te drukken, naar binnen. Ik heb geprobeerd hem iets verder weg te houden, maar dan wordt hij ongeduldig, houdt zich helemaal stijf en doet zijn mond juist niet open of hij stopt zijn knuistje erin. Hij wil nu vooral zelf happen en dan heeft hij de tepel niet goed te pakken en drinkt met heel veel bijgeluiden en luchthappen.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Twinkly, waar plaats je de tepel als je je borst aanbiedt aan Niels? Je kunt de tepel misschien net een beetje buiten zijn bereik plaatsen, en dan op zo'n manier dat hij zijn mond wel goed open MOET doen? Net een beetje als koekhappen ofzo?
Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef WupWup het volgende:
Amaranta, het vervelende van zalfjes smeren op een kloof, is dat je juist het wondje te zacht houdt om het te laten helen. Op die manier zal de kloof steeds weer open gaan en dus niet over. In dat geval kun je beter alleen een druppel melk na de voeding gebruiken, géén pads en zoveel mogelijk laten luchten (=bloot).
Precies. Laten drogen aan de lucht doe je bij "nattige" problemen als smetten en luieruitslag.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:46 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.
Ja, dat is het inderdaad. Bijna alsof hij het benauwd heeft als hij drinkt maar verder geen problemen als hij niet drinkt. Lijkt bijna alsof hij het 'doet' en niet weet hoe hij moet drinken zonder dat te doen, dat piepen.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:09 schreef Kersjes het volgende:
Groofsken, Toby heeft de eerste paar weken ook heel luidruchtig gedronken. Gierend inderdaad, deed me sterk denken aan een astmatische vriendin van me die het vaak benauwd heeft...
Maar omdat zijn ademhaling verder wel normaal was schonk ik er verder geen aandacht aan, het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.
Nee dan zou ik hem ook niet wekkenquote:Op donderdag 31 december 2009 09:36 schreef amaranta het volgende:
Hier zit er overdag juist 4 en soms zelfs 4,5 uur tussen. Ik wil hem niet wekken en heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat hij honger heeft. Vannacht 1 keer gweest en nu slaapt ie al sindsc6 uur.
Ik ben wel benieuwd naar een antwoord hierop, want ik doe hetzelfde. Wat ik nog meer doe:quote:Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee dan zou ik hem ook niet wekken. Wauw wat een goede tijden
.
Ik dacht er overdag niet meer dan 3 uur tussen te laten zitten, omdat hij anders misschien helemaal 's nachts moet bijtanken zeg maar. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd![]()
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |