Tinuviel, ik kan je helaas niet helpen, sorry..
Mrien, had over je post heengelezen, maar wow, respect zeg!! Knap!!
Amaranta, het zijn vast dingen die je al weet hoor, maar ik wist het allemaal gewoon niet. In het ziekenhuis legden ze hem gewoon aan zonder iets uit te leggen, de kraamhulp plantte er meteen een tepelhoedje tussen en de lactatiekundie kwam dus met een halfslachtige zooi tips waarmee er niets werd gedaan aan de manier van aanleggen

Ik voedde eerst altijd in de rugbyhouding want dat vind ik eigenlijk fijner, maar dan heb je meer kans dat de baby er niet goed voor ligt dus ondertussen ben ik over op de madonnahouding. Dan is het zaak dat de tepel ongeveer ter hoogte van het neusje zit, zodat de baby de mond goed open moet sperren om de tepel te kunnen pakken, waarbij de tepel dan een beetje naar het verhemelte wijst. Zodoende krijgt de beeb als het goed is de tepel én het tepelhof aan de kant van de onderlip in de mond. Dan moet je ook weer opletten dat het hoofdje niet naar voren is gebogen (geen kin op de borst) want dan kan hij/zij niet goed drinken. Deze info heb ik eigenlijk allemaal van het net gepulkt, ik vond deze twee sites erg verhelderend:
site 1 en
site 2. Bij de eerste url staat ook een linkje naar een filmpje waar ik wat aan had.. Door dat filmpje weet ik nu dat Stef zijn mond te snel dichthapt waardoor mijn volledige tepel vaak nog niet in zijn mond zit en hij zodoende niet voldoende tepelhof 'binnen' had om mij pijnloos te houden. Omdat de rechtertepel veel minder ver naar buiten steekt als de linker in mijn geval móest hij rechts wel meer tepelhof naar binnen happen, vandaar dat mijn linkerkant veruit het pijnlijkst is.. Succes ermee, ik hoop dat je hier iets aan hebt.. Dikke

voor jou, pijn bij het voeden is zó frustrerend

Kersjes

Ik vind het naar van je zusje en haar vriend om daar op deze manier mee om te gaan, jemig zeg.. Als je het niet wil zien kun je toch ook even wat anders gaan doen, of ergens anders heen? Rondje drinken voor iedereen inschenken, even helpen met hapjes bereiden of whatever.. Bovendien zou ik het niet kunnen waarderen als hij niet voor zichzelf kan praten en je zusje erop uitstuurt om het één en ander te regelen, wát een held zeg.. Ik ben zelf voor een groot deel over mijn gene heen ondertussen, waardoor ik nu beter merk dat anderen er vaak moeite mee hebben als ik voed.. Maar het zal me toch zeker niet gebeuren dat ik wéggestuurd wordt? Overigens las ik in één of ander blad een interview met een marokkaans kamerlid die zelf een dochter van een half jaar ofzo heeft en borstvoeding geeft of gaf (weet ik niet meer) en die zei daarin wel iets heel interessants: in Marokko is naakt natuurlijk een ontzettende no-go, je zal daar geen posters van schaarsgeklede mensen tegenkomen etc, maar borstvoedende vrouwen zijn er heel normaal en worden erg gerespecteerd, niemand doet er moeilijk over. Hoe kan het dan zijn dat in de nederlandse samenleving, waar de geslachtsdelen je bij wijze van spreken om de oren vliegen, er zó moeilijk wordt gedaan over voedende vrouwen? Ver voordat ik een kinderwens kreeg vond ik het eigenlijk ook maar raar als een vrouw midden in het zicht ging zitten voeden, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe vreemder ik het vind hoe men er hier mee omgaat.. Een kind hóórt toch gevoed te worden? En met een flesje wordt dan weer niet als iets raars gezien ofzo
BJ, jouw post had ik ook even gemist, maar meid, als er íemand haar best heeft gedaan om de BV te laten slagen ben jíj het wel!

Als er iemand ook maar iets anders als dik respect voor heeft zoals jij ervoor bent gegaan zijn zíj gek, niet jij.. En meis, ze krijgt toch nog steeds het beste eten dat ze krijgen kan? Het komt alleen niet rechtstreeks uit jouw lijf, maar met de fles heb je ook contact, haar lijfje nog steeds tegen het jouwe (of dat van papa!). En wie weet komt het nog wel, als ik jou was zou ik trots op mezelf zijn, alle voedingen kolven vereist volgens mij ook een ijzeren wil
Ik heb gisteren trouwens wel de goden verzocht met mijn post hoor, de voeding erna was bittere ellende en kromme tenen, maar vannacht ging het wel weer.. Ik denk dat het nog wel even gevoelig zal blijven allemaal, maar op dit moment heb ik er meer vertrouwen in dan met de hulp van al die 'profs' bij elkaar, er is daadwerkelijk niemand geweest die met me is gaan zitten en heeft uitgelegd hoe het nu wel en niet moest. Ik vind het maar raar