abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76226796
ik gebruik mijn voedingskussen ook trouw hoor.. ook met de flesjes. Evie ligt er heerlijk op met dr hoofdje en het scheelt een hoop ondersteunen.

Ik heb jullie tips voor het kolven eens ter harte genomen en ben vandaag om de 3-4 uur aan het kolven. Gaat tnt goed. Kijken of de productie de komende dagen hierdoor gaat toenemen...
Ik heb nu elke ronde precies genoeg voor een voeding... dus op zich is dat al mooi..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76230118
Maar hoe leg je dat ding dan neer? En gebruik je dat kussen alleen in bed of ook op de bank?
pi_76230543
Zo:

Maar ik gebruik 'm meestal zo. Dan zit ik nl wat rechter op de bank (kan ff geen foto van een volwassene vinden) :

pi_76234899
zo gebruik ik hem ook Serpente; dat zit idd wat rechterop en Evie kan met haar hoofdje erop rusten, en ik met mijn armen...
pi_76239352
laat maar, via Google al wat gevonden.

[ Bericht 89% gewijzigd door miss_sly op 30-12-2009 22:04:14 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76240475
Miss, wat vervelend!

Dames, hier nog iemand interesse in zo'n voedingssinglet van de hema? Ik heb er nog eentje ongebruikt liggen, vond ze niet handig en dus mag ie weg voor 5 euro + verzendkosten. Het is een zwarte en volgens mij in l of xl. PM me maar, dan kijk ik het even na.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_76243735
Groofsken, Toby heeft de eerste paar weken ook heel luidruchtig gedronken. Gierend inderdaad, deed me sterk denken aan een astmatische vriendin van me die het vaak benauwd heeft...
Maar omdat zijn ademhaling verder wel normaal was schonk ik er verder geen aandacht aan, het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.

Poppedein, lastige combi is dat toch, (onregelmatig) werken en bv. Kon je Lena maar altijd dicht bij je hebben he? Echt waar, in mijn perfecte wereld hoeven voedende mama en haar baby nooit van elkaar gescheiden te zijn als ze dat niet willen
.... met gevoel voor drama....
pi_76243876
Amaranta! Blijf niet lopen met een kloof, zoek iemand die met je mee kan kijken naar hoe je aanlegt/ hoe Fabian hapt/drinkt. echt echt echt, ik heb zelf weken doorgemodderd met aanleggen tot ik net als icantrix een filmpje vond over correct aanleggen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 30 december 2009 @ 23:46:20 #134
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76245506
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef WupWup het volgende:
Amaranta, het vervelende van zalfjes smeren op een kloof, is dat je juist het wondje te zacht houdt om het te laten helen. Op die manier zal de kloof steeds weer open gaan en dus niet over. In dat geval kun je beter alleen een druppel melk na de voeding gebruiken, géén pads en zoveel mogelijk laten luchten (=bloot).
Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 30 december 2009 @ 23:49:23 #135
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_76245666
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:46 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Bepanthen versnelt juist het genezingsproces van de huid. Ik heb dat dus juist wel gedaan. De keren dat ik het niet deed deed het aanleggen en happen ook veel meer pijn dan wanneer het 'zacht' gehouden was door bepanthen.
Precies. Laten drogen aan de lucht doe je bij "nattige" problemen als smetten en luieruitslag.
Sterkte Amaranta, want dit klinkt pijnlijk.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_76252142
ben weer aan het kolven.. heb 1 sessie overgeslagen...die van de laatste voeding.
ons meisje slaapt nog! laatste voeding is inmiddels, 4,5 uur geleden!
das voor het eerst!
  donderdag 31 december 2009 @ 07:36:32 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_76252450
Jochem heeft af en toe gifgroene poep Is dat nou het teken dat hij teveel melk binnenkrijgt?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 31 december 2009 @ 08:45:00 #138
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76252925
quote:
Op woensdag 30 december 2009 23:09 schreef Kersjes het volgende:
Groofsken, Toby heeft de eerste paar weken ook heel luidruchtig gedronken. Gierend inderdaad, deed me sterk denken aan een astmatische vriendin van me die het vaak benauwd heeft...
Maar omdat zijn ademhaling verder wel normaal was schonk ik er verder geen aandacht aan, het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.

Ja, dat is het inderdaad. Bijna alsof hij het benauwd heeft als hij drinkt maar verder geen problemen als hij niet drinkt. Lijkt bijna alsof hij het 'doet' en niet weet hoe hij moet drinken zonder dat te doen, dat piepen.

Geruststellend je antwoord

En verder herken ik heel erg het verhaal van Vlindur. Overdag om de 2,5 à 3 uur drinken (soms maak ik hem zelfs wakker na 3 uur) en 's nachts om de 2 uur en vroeg in de ochtend zelfs om de 1,5 uur . Zijn daar nog goede tips voor ? Behalve er overdag niet te lang tussen laten zitten?

S was ook zo'n zuipschuitje, dus ik ben bang dat ik gewoon dorstige kinders heb gebaard , maar als iemand een tip heeft om dat dag-nachtritme om te draaien, altijd welkom .
pi_76253584
Hier zit er overdag juist 4 en soms zelfs 4,5 uur tussen. Ik wil hem niet wekken en heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat hij honger heeft. Vannacht 1 keer gweest en nu slaapt ie al sindsc6 uur.
pi_76253626
Oh, hij is wakker
  donderdag 31 december 2009 @ 10:56:06 #141
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76255485
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:36 schreef amaranta het volgende:
Hier zit er overdag juist 4 en soms zelfs 4,5 uur tussen. Ik wil hem niet wekken en heb eerlijk gezegd ook niet de indruk dat hij honger heeft. Vannacht 1 keer gweest en nu slaapt ie al sindsc6 uur.
Nee dan zou ik hem ook niet wekken . Wauw wat een goede tijden .

Ik dacht er overdag niet meer dan 3 uur tussen te laten zitten, omdat hij anders misschien helemaal 's nachts moet bijtanken zeg maar. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd ...
  donderdag 31 december 2009 @ 10:56:48 #142
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76255520
Wet van Fok!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76255815
Bij Eva deed ik dat aan het begin ook braaf. Maar hij zit al ruimschoots over z'n geboortegewicht en als hij honger zou hebben dan zou ik dat wel merken. ach het zijner geen 8 per dag maargoed.

Hoop dat R. ook zo'n fijn ritme gaat krijgen, anders worden je nachten wel erg lang zo.
pi_76272995
Oeps, ik bedoelde dus dat het wondje te zacht gehouden kán worden! (Vandaar de 'in dat geval bla bla'.)

Bedankt voor de foto's van de houdingen met het kussen. Ik ga vanavond nog een poging wagen ermee en anders gaat 'ie in de verkoop.

Emma heeft nu al 2 voedingen achter elkaar meer dan 2 uur ertussen gelaten! Ik weet niet wat me overkomt! En ik hoop dat ze dat nu ook 's nachts gaat volhouden...
pi_76273033
Even een vraag aan de experts:

Thomas is nu 6,5 week oud. Borstvoeding ging tot begin deze week super (ongeveer 7 voedingen per dag). Nu wilde hij vanaf maandag echt constant aan de borst. Dus ik dacht: een regeldag. Maar nu is het donderdag en hij wil nog steeds elke 1,5-2 uur aan de borst. Hij wordt heel boos als ik hem niet aanleg en hij lijkt echt honger te hebben (happen), maar eenmaal aan de borst drinkt hij niet (altijd) lekker door... Daarnaast is het de afgelopen dagen alleen in de namiddag en avond dat hij zo vaak komt. 's ochtends en 's nachts laat hij de standaard 3-4 uur tussen. Dit is toch niet typisch voor regeldagen?

Is het verstandig om hem steeds aan te blijven leggen? (vinden mijn tepels niet tof...) Als ik hem niet aanleg is hij bijna ontroostbaar (boos), maar als ik hem dus wel aanleg drinkt hij niet echt door... Of kan dit iets te maken hebben met een 'sprongetje' (oei, ik groei) dat hij zo humeurig is en dat hij dus niet echt honger heeft, maar alleen maar getroost wil worden. Hoewel hij niet echt verdrietig maar meer driftig lijkt.
pi_76273285
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:56 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Nee dan zou ik hem ook niet wekken . Wauw wat een goede tijden .

Ik dacht er overdag niet meer dan 3 uur tussen te laten zitten, omdat hij anders misschien helemaal 's nachts moet bijtanken zeg maar. Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd ...
Ik ben wel benieuwd naar een antwoord hierop, want ik doe hetzelfde. Wat ik nog meer doe:

* Ik ben sinds een paar dagen begonnen om hem na de laatste avondvoeding nog een flesje afgekolfde melk aan te bieden. Ik hoop dat hij dan zo voldaan is dat hij wat langer slaapt 's nachts. (Als hij niet zou willen drinken: mooi zo! Gisteravond dronk hij na een voeding van 40 minuten met goed klokken nog ineens 110 cc. Ik hoop dat dat een incident was.)
* Overdag blijft het licht (gordijnen open!), 's nachts blijft het donker.
* 's Nachts doen wij rustig: we praten niet of zachtjes, spelen niet, etc. Overdag gebeurt dat wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76273355
Aoraki, het klinkt als (een) regeldag(en) die nu is overgegaan in weer ander ritme met clusteren in de namiddag en avond. Senna heeft dat ook heel lang gedaan; ze begon rond een uur of 16-17 en stopte pas met drinken zo rond een uur of 22-23. Zo nu en dan wel even een pauze, maar ze leek vrijwel onafgebroken honger te hebben en te willen drinken.
Sprongetje kan er natuurlijk ook iets mee te maken hebben (terug naar mama). Ik zu wel aan blijven leggen. Als je goed aanlegt, kunnen je tepels wel wat hebben, maar voor de zekerheid een tube bepanthen in de buurt kan geen kwaad

Succes, dit zijn zware dagen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76273578
Aoraki het klinkt een beetje als clusteren. Helemaal normaal.

Edit: scherm te lang open, miss_sly was me voor
pi_76273801
Aoraki wat miss en wup zeggen
vervelend maar niets aan te doen helaas.

Groofs en Claudia, wat ik heb begrepen van dag-nacht ritme van mijn kraam waren de volgende dingetjes:
- Overdag als je kindje gaat slapen in een zo licht mogelijke kamer leggen. Laat gerust de gordijnen open.
- Maak geen punt van herrie als je kind overdag gaat slapen, dus stofzuigen/wasmachine/andere dingen, niet laten omdat je kindje slaapt.
- Maak de kamer 's nachts juist zo donker mogelijk, verduisterende gordijnen en geen nachtlampje of overloop-licht aan.
- Speel met je kindje en ga actief met hem om overdag, 's nachts maak je zo min mogelijk contact. Uiteraard kun je wel knuffelen maar echt spelen is niet handig.
- Bij de nachtvoedingen zo min mogelijk licht aan.

Volgens mijn kraam zou op die manier je kindje op een gegeven moment doorhebben dat het als het licht is de bedoeling is dat je actief bent en dat als het donker is dat je dan moet slapen. Hier werkte het als een tierelier maar goed ik heb sowieso een makkelijke slaper dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken daarin.

overigens krijgt je kindje pas met 15 weken echt zelf een ritme en kun je tot die tijd nog weinig zeggen ervan schijnt. Heb ik ergens gelezen maar ik weet niet meer waar.

-edit-
ik lees nu dat Claudia precies hetzelfde zegt waarom had ik dat net niet door nouja goed, wat zij zegt dus!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76275331
Thanx voor de reacties...

Clusteren dus... Klinkt niet echt gaaf... Nou ja, ik zal hem maar blijven aanleggen als hij er om vraagt, maar het is wel vervelend, zeker als je weg moet of bezoek hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')