Aoraki wat miss en wup zeggen
vervelend maar niets aan te doen helaas.
Groofs en Claudia, wat ik heb begrepen van dag-nacht ritme van mijn kraam waren de volgende dingetjes:
- Overdag als je kindje gaat slapen in een zo licht mogelijke kamer leggen. Laat gerust de gordijnen open.
- Maak geen punt van herrie als je kind overdag gaat slapen, dus stofzuigen/wasmachine/andere dingen, niet laten omdat je kindje slaapt.
- Maak de kamer 's nachts juist zo donker mogelijk, verduisterende gordijnen en geen nachtlampje of overloop-licht aan.
- Speel met je kindje en ga actief met hem om overdag, 's nachts maak je zo min mogelijk contact. Uiteraard kun je wel knuffelen maar echt spelen is niet handig.
- Bij de nachtvoedingen zo min mogelijk licht aan.
Volgens mijn kraam zou op die manier je kindje op een gegeven moment doorhebben dat het als het licht is de bedoeling is dat je actief bent en dat als het donker is dat je dan moet slapen. Hier werkte het als een tierelier maar goed ik heb sowieso een makkelijke slaper dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken daarin.
overigens krijgt je kindje pas met 15 weken echt zelf een ritme en kun je tot die tijd nog weinig zeggen ervan schijnt. Heb ik ergens gelezen maar ik weet niet meer waar.-edit-
ik lees nu dat Claudia precies hetzelfde zegt

waarom had ik dat net niet door

nouja goed, wat zij zegt dus!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回