abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76309669
Bj, dat klopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:59:23 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76332743
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb er geen leven meer naast, maar daar heb ik verlof voor. Voor nog een paar dagen valt het wel te overzien.

Ik heb vandaag elke 2 uur gevoed en ik ben nu helemaal het spoor bijster. Ivan drinkt per keer meestal minder (1 borst in plaats van 2), én hij drinkt minder goed (ik vraag me af of hij bij de achtermelk komt). Ik heb nu dus helemaal geen idee meer hoeveel hij binnenkrijgt. Hij is bovendien heel moe omdat ik hem voortdurend wakker maak. Het ritme eten - actief doen - slapen is volledig zoek en ik weet niet meer hoe ik zijn huiltjes moet interpreteren. Als hij ook maar een kik geeft, geef ik hem de borst. Het voelt zo onzeker en rot dat ik steeds serieuzer flesvoeding begin te overwegen.
kv helpt niet bij je zekerder te voelen, he? dan zit je ook met schema's en van alles!
ik snap niet helemaal waarom je het gevoel hebt dat je onvoldoende productie hebt, maar mss ligt het aan mijn leesvaardigheid.

is het een optie om ivan te laten slapen en iedere voeding na te kolven? (dan zal er mss niet heel veel uitkomen, of juist wel omdat je een extra tsr opwekt. en als er dan veel uitkomt betekent dat niet dat ivan te weinig drinkt, anders had hij niet tevreden los gelaten. das de "pest" met bv, er blijft altijd uitkomen, als je stimuleert. het is dus niet "op" zoals een flesje. dus hoeveel heeft hij dan binnen gekregen? weet je niet. heeft hij wel genoeg ondanks dat ik na een voleldige voeding er nog zo 60cc uittrek? ja, das net ff nw aangemaakt door de kolf-tsr.)
naja, is wel weer een nwe optie,maar als je het idee hebt dat ivan er niet vrolijker van wordt, is dat ook niet de oplossing... doel is een tevreden kind en een blije mama.

succes ermee iig!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 19:08:09 #203
5428 crew  miss_sly
pi_76333115
claudia, hoe is het vandaag gegaan? Voel je je al wat beter en hoe gaat het met ivan?

Een van de dingen die me ervan heeft weerhouden om over te stappen op kv was, dat ik dan ook neit meer als laatste redmiddel tegen huilen een borst aan zou kunnen bieden. Ze clusterde wat af in het begin, waarbij ik hele avonden vrijwel onafgebroken (letterlijk!) zat te voeden, na 4 uur wisselend naar de andere borst en wat was ik dat zat. Maar als ik dan nadacht over kv, dan bedacht ik me ook dat ik dan ook aan schema's vast zou zitten en bovenal: als ik aan de max hoeveelheid melk voor die dag zat, kon ik haar niet meer troosten met drinken. En dat deed ik best vaak, want het is zo'n gemakkelijk troostmiddel.

Ik hoop zo dat het beter gaat met jullie nu
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76334092
Na me gister ingelezen te hebben, hebben we gisteravond besloten om de laatste avondvoeding en de nachtvoedingen een fles kunstvoeding te geven om te kijken hoe dat zou gaan. Ik had me voorgenomen om bij elke voeding af te kolven en één nachtvoeding afkolven over te slaan. Wonderwel hadden we wéér een heel slechte nacht en dit keer konden we honger vrij makkelijk als oorzaak uitsluiten.

Ik was stiekem ontzettend opgelucht. Meteen heb ik besloten dat ik door wil gaan met borstvoeding. Ivan zat 's nachts bij mij op schoot te huilen terwijl zijn vader bezig was om een flesje te maken. Dat voelde heel rot. Ik vroeg me ernstig af waarom ik hem niet gewoon de borst gaf. Véél makkelijker: niet nadenken over hoeveelheid, temperatuur, sneller voorhanden. In één nacht tijd heb ik ineens begrepen dat het geven van flesvoeding ook met onzekerheden gepaard kan gaan. Voor nu is het geen oplossing voor ons, heb ik besloten. Ik kan later altijd nog van gedachten veranderen.

Ik ga vanaf morgen niet meer om de haverklap voeden (dat heb ik vandaag nog wel gedaan) en ik ga terug naar het ritme waar we in zaten: voeden, spelen, troosten om over krampjes heen te komen, laten slapen. Over 2 weken zie ik wel wat zijn gewicht heeft gedaan. Voor nu neem ik de idiote nachten maar voor lief. De lactatiekundige heeft me gister wel wat gerust weten te stellen door te vertellen dat een baby met een grote zuigbehoefte makkelijk nog drinkt na een voeding zonder dat er sprake van honger hoeft te zijn. Ivan heeft inderdaad een grote zuigbehoefte. Ik ga dus niks extra's meer geven.

Waarom ik trouwens denk dat ik te weinig produceer is omdat:
* Ivan niet veel aankomt;
* ik nooit het gevoel heb van volle borsten (Ivan drinkt ze goed leeg, van stuwing heb ik ook geen last gehad);
* Ivan altijd uit 2 borsten flink drinkt en daar heel lang over doet (hij moet vaak echt op de melk wachten)
* ik regelmatig héél lange voedingssessies heb, eenmaal zelfs 2,5 uur (tijdens zijn regeldagen dronk hij niet zozeer vaak maar vooral láng).

Vannacht heb ik trouwens voor het eerst lekkende borsten gehad! Ik had natuurlijk een voeding overgeslagen, en mijn borsten zaten megavol. Het was voor het eerst dat ik dat gevoel had ('I got milk!' ). Voor het eerst had Ivan dan ook genoeg aan één borst en heb ik daarna nog flink moeten kolven om de spanning eraf te halen. Dit heeft me ook wel gesterkt in het idee dat ik niet zoveel melk voor hem voorradig heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76334441
Ik vind het trouwens heel fijn om mijn verhaal hier kwijt te kunnen. Mijn moeder reageerde gelukkig ook heel begripvol. Het leek haar beter om op kunstvoeding over te stappen (vooral voor mijzelf), maar ze drong het helemaal niet op en ze begreep heel goed dat ik het erg verdrietig vond om de borstvoeding op te geven. Ondanks de onzekerheden vind ik het namelijk wel heel fijn om te doen. Precies wat jullie zeggen: flesvoeding geven gaat ook met onzekerheden gepaard, en het is toch heel fijn om je kind met de borst te kunnen troosten.

Ik heb ook besloten om maar niet te denken aan hoe dat straks moet als ik werk en borstvoeding ga combineren. Ik had mezelf zoveel druk opgelegd om nu een voorraad aan te leggen, aangezien ik niet zoveel afkolf per keer. (De lk vond het trouwens wel een redelijke opbrengst.) Als het moet dan geef ik er t.z.t. wel kunstvoeding bij, en ik heb er alles aan gedaan om te zorgen dat ik straks zo vaak mogelijk thuis kan werken als ik dat wil.

Tot slot nog een vraag! Ivan heeft al een tijd eigenlijk alleen maar groene poep. Soms lees ik dat dat niet OK is, en dan weer lees ik dat bij borstvoeding poep alle kleuren kan hebben. Kan ik nog iets uit de kleur concluderen op deze leeftijd (7 weken)?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:52:40 #206
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76337011
Claudia, wat klink jij een partij opgelucht zeg, fijn voor je dat je je beter voelt, nu de knoop door hebt kunnen hakken en als klap op de vuurpijl ook nog even op natuurlijke wijze bent gewezen op het feit dat je wel degelijk een goede productie hebt Qua kleuren poep heb ik eigenlijk begrepen dat groene poep betekent dat de baby vooral voormelk heeft gedronken en dat oranje poep betekent dat hij/zij ook achtermelk binnen heeft gekregen, maar ik weet niet of dat klopt. Bij stef is het soms groen, soms oranje en zolang het niet alleen maar groen is vind ik het best
3!
pi_76337240
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 20:52 schreef Incantrix het volgende:
Qua kleuren poep heb ik eigenlijk begrepen dat groene poep betekent dat de baby vooral voormelk heeft gedronken en dat oranje poep betekent dat hij/zij ook achtermelk binnen heeft gekregen, maar ik weet niet of dat klopt. Bij stef is het soms groen, soms oranje en zolang het niet alleen maar groen is vind ik het best
Ik ook, maar dat strookt niet met mijn idee dat Ivan beide borsten behoorlijk leegdrinkt en juist wél achtermelk krijgt. Ik vraag er de volgende keer op het CB ook wel naar. Mocht het over 2 weken allemaal een beetje verontrustend blijken, dan kan ik alsnog een consult bij het borstvoedingscentrum aanvragen.

Oh, in de lengte groeit Ivan trouwens wél goed. Is dat ook wat waard? Hij zat vandaag op 60 cm en hij barst uit de drukknoopjes van zijn lievelingspak:

zaterdag 2 januari 2010 @ 21:07:15 #208
108648 cattie
lieve moeder
pi_76337485
Claudia, goed dat je je weer wat beter er over voelt.

Wat betreft deze onzekerheden:
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom ik trouwens denk dat ik te weinig produceer is omdat:
* Ivan niet veel aankomt;
* ik nooit het gevoel heb van volle borsten (Ivan drinkt ze goed leeg, van stuwing heb ik ook geen last gehad);
* Ivan altijd uit 2 borsten flink drinkt en daar heel lang over doet (hij moet vaak echt op de melk wachten)
* ik regelmatig héél lange voedingssessies heb, eenmaal zelfs 2,5 uur (tijdens zijn regeldagen dronk hij niet zozeer vaak maar vooral láng).
# Niet veel aankomen kan zorgelijk zijn, maar niet alle kindjes groeien heel snel. Lengte groei is ook prima. Dit is verder wel een puntje om in de gaten te houden.
# Je hoeft geen volle borsten te hebben om wel voldoende voeding te hebben
# Uit twee borsten drinken zegt ook niet zo veel, dat doen wel meer kinderen
# Vooral tijdens clusteravonden heb ik wel eens uren achter elkaar gevoed, ik vind dat niet zorgelijk klinken.

En over het kolven: tussen voedingen door kolf(de) ik een halve voeding, zo'n 60 ml, als ik in plaats van een voeding kolf als ik werk, kolf ik 200 ml. Nogal een verschil dus. En je kolfhoeveelheden zeggen ook niets over hoeveel Ivan binnen krijgt.

Moraal van dit verhaal: de gewichtstoename is een puntje om in de gaten te houden, voor de rest lijkt het me allemaal prima te gaan met de borstvoeding.

Succes ermee!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:07:28 #209
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76337494
Nou, dat vind ik ook wel een waard anders Fijn zeg!! Ennuhm, dat verhaal over die kleuren poep heb ik ook maar van horen zeggen, dus ik zou er ook niet al te zwaar aan tillen hoor! Ik denk dat jullie helemaal op de goede weg zijn
3!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:08:23 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_76337524
Groene poep heeft Fee ook een tijd gehad, ik weet niet precies wat dat nou was. Het ging bij haar van zelf weer over.
pi_76337769
Claudia, Lente drinkt ook twee borsten helemaal leeg. En mijn borsten voelen ook nooit vol aan. Sterker nog, ik heb nog steeds m'n cubje b, precies hetzelfde als voor m'n zwangerschap. Uit het niet vol aanvoelen van je borsten, kun je niet opmaken dat te te weinig voeding hebt. Het betekent juist dat vraag en aanbod goed op elkaar zijn afgestemd. En dat je ploftieten had nadat je een voeding had overgeslagen, is helemaal een goed teken toch?

Omdat Ivan z'n gewicht te laag is, kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt over je productie. Maar als ik al jouw puntjes zo zie, gaat het bij mij eigenlijk precies zo. Volgens mij loopt je bv gewoon prima en ga je alleen twijfelen door Ivans te lage gewicht.

Ik weet niet hoe 'ernstig' Ivans gewichtstoename is, maar Lente ligt qua gewicht ook iets onder het lijntje en qua lengte erboven. Was volgens onze cb-arts geen probleem. Juist omdat de lengte het gewicht compenseert.

Niet te veel aan je lijf twijfelen, meis.
pi_76337779
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef cattie het volgende:

En over het kolven: tussen voedingen door kolf(de) ik een halve voeding, zo'n 60 ml, als ik in plaats van een voeding kolf als ik werk, kolf ik 200 ml. Nogal een verschil dus. En je kolfhoeveelheden zeggen ook niets over hoeveel Ivan binnen krijgt.
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.

Bedankt voor je opmerkingen!
pi_76338011
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Ssserpente het volgende:
Niet te veel aan je lijf twijfelen, meis.
Ja, dat is het inderdaad. Eigenlijk moet ik trots zijn op mijn lijf, want voor het eerst sinds maanden gaat het gewoon heel goed. Ik ben volledig hersteld van de bevalling, ik val langzaam af naar het gewicht van voor de bevalling (ik was véél aangekomen), ik voel me over het algemeen fit en ik ben al tijden niet meer ziek geweest (terwijl ik heel makkelijk ziek word). De borstvoeding zelf loopt ook gewoon lekker: geen pijn, geen aandoeningen, geen kunstgrepen. Alleen dat stomme gewichtslijntje brengt me aan het twijfelen.
  Moderator zaterdag 2 januari 2010 @ 21:28:02 #214
5428 crew  miss_sly
pi_76338121
Dat dat gewichtslijntje zoveel invloed kan hebben, begrijp ik helemaal claudia! hoewel het bij Senna een duidelijk aanwijsbare reden had (ziek zijn en de 4-maandsdip tegelijk) voelde ik me ineens ook heel erg onzeker. Ik heb toen ook wat vaker aangelegd enzo, terwijl ik een gezellige, tevreden baby had, maar ik had toch het gevoel dat ik haar meer moest geven.

Ik denk dat je het prima doet, hoor en groene poep heeft Senna ook regelmatig. Wat iemand hier zei (volgens mij owlet?) is dat groene poep alleen iets zegt over voor- en achtermelk als er sprake is van overproduktie. Anders is het gewoon een van de kleuren die borstvoedingspoep kan hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76338218
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat is het inderdaad. Eigenlijk moet ik trots zijn op mijn lijf, want voor het eerst sinds maanden gaat het gewoon heel goed. Ik ben volledig hersteld van de bevalling, ik val langzaam af naar het gewicht van voor de bevalling (ik was véél aangekomen), ik voel me over het algemeen fit en ik ben al tijden niet meer ziek geweest (terwijl ik heel makkelijk ziek word). De borstvoeding zelf loopt ook gewoon lekker: geen pijn, geen aandoeningen, geen kunstgrepen. Alleen dat stomme gewichtslijntje brengt me aan het twijfelen.
Dat is het hè? Volgens mij loopt het met jouw borstvoeding prima. Echt, volg je gevoel en heb vertrouwen (lees niet te veel en hou je vooral niet te veel vast aan wat zou moeten, daar word je alleen maar onzekerder van), dan sta je er vanzelf ontspannender in (en da's weer goed voor je (kolf)productie ).
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:52:08 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76338945
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.

Vermoeidheid is killing voor je kolfopbrengst.
niet voor je productie an sich, wel voor wat je er met een kolf uitkrijgt.

was ivan niet bijna 5kg bij geboorte?
kan het niet zo zijn dat hij naar zijn eigen lijntje afzakt, omdat hij het TE lekker heeft gehad bij jou in de buik?
(en dan denk ik vnl aan pepijn, die begon op 3500g of zo, dus middellijn, en zit verder al 2 jaar op de -2lijn. is verder een prima gezonde peuter.)
wel fijn dat je bent herteld van de bevalling en zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_76339071
Het is nog een balans vinden tussen vertrouwen hebben in de borstvoeding en rationeel de algehele groei in de gaten blijven houden. Die hormonen doen ook rare dingen met me!

Ik zat trouwens vanochtend te bedenken dat het blije dat Ivan na zijn flesvoeding had niet per se beter maar anders was. Van borstvoeding wordt hij lekker suf, slaperig en ontspannen; van flesvoeding wordt hij wakker, alert en dus blij (want het is een blije jongen).
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:04:19 #218
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76339364

Dit zijn de gewichtscurves van Annicka, in de eerste staan veel meer punten wat een slordig lijntje geeft, en is ze op sommige momenten zelfs afgevallen. In de onderste zijn alleen de 'officiële' wegingen opgenomen op de reguliere afspraken en dat geeft al een heel ander beeld. Zo zie je maar weer: te vaak wegen is ook niet altijd even handig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:16:45 #219
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76339884
Claudia je klinkt echt veeeeeeel beter dan gister... wat fijn voor je!

en jullie hebben het steeds over oranje en groene poep; maar Evie haar poep is een beetje mosterdgeel...
is dat afwijkend???
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 2 januari 2010 @ 22:25:54 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_76340224
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kolf op mijn werk binnen 10 minuten 200 ml, maar dat is met een dubbelzijdige kolf en wat kolfervaringen. Met mijn vorige kolf, een enkelzijdige elektrische, kolfde ik in 25 minuten 150 ml.
pi_76341628
Even een vraagje aan de dames die nog niet werken:

waarom kolven jullie eigenlijk? (van BJ weet ik het wel)
puur voorraad aanleggen voor "later"?

ik kolf namelijk niet en bedenk me dat ik dat misschien wel moet gaan doen?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:07:03 #222
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76341816
BJ, mosterdgeel is hoe het het allermooist is

Lily, kolven is mijn hobby absoluut niet dus ik doe het nu ook nog niet. Pas wanneer ik weet wanneer ik ga werken ga ik het weer doen voor een kleine voorraad. Nieuwe kolf ligt al wel klaar (een medela swing)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76341938
ah ok
ik begin ook pas tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken
pi_76342546
Claudia wat ben ik blij dat je eruit bent gekomen. Als het je nog enigszins geruststelt: ik heb ook nooit geen last van stuwing en ik had zelfs te veel melk!

Hád ja, want volgens mij is mijn productie gestabiliseerd Ik probeer nu anderhalve dag 'normaal' te voeden, dus 2 borsten per voeding als ze die tweede nog wil en tot nu toe gaat dat gewoon goed!

Lily, dat was ook de reden dat ik kolfde: ik moest de boel zo nu en dan resetten. Overigens met een simpele Avent handkolf. Ik wil wel nog een elektrische gaan aanschaffen, maar dat is nu nog niet nodig.

BJ Emma's poep is ook geel. Alleen haar spuitluiers zijn wat bruiniger.
  zondag 3 januari 2010 @ 00:05:51 #225
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76343987
Ik kolf ook voor een voorraadje, voor noodgevallen. Ik kolf bijna iedere dag 240ml, dus dat is een lekker noodvoorraadje.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')