kv helpt niet bij je zekerder te voelen, he? dan zit je ook met schema's en van alles!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb er geen leven meer naast, maar daar heb ik verlof voor.Voor nog een paar dagen valt het wel te overzien.
Ik heb vandaag elke 2 uur gevoed en ik ben nu helemaal het spoor bijster. Ivan drinkt per keer meestal minder (1 borst in plaats van 2), én hij drinkt minder goed (ik vraag me af of hij bij de achtermelk komt). Ik heb nu dus helemaal geen idee meer hoeveel hij binnenkrijgt. Hij is bovendien heel moe omdat ik hem voortdurend wakker maak. Het ritme eten - actief doen - slapen is volledig zoek en ik weet niet meer hoe ik zijn huiltjes moet interpreteren. Als hij ook maar een kik geeft, geef ik hem de borst. Het voelt zo onzeker en rot dat ik steeds serieuzer flesvoeding begin te overwegen.
Ik ook, maar dat strookt niet met mijn idee dat Ivan beide borsten behoorlijk leegdrinkt en juist wél achtermelk krijgt. Ik vraag er de volgende keer op het CB ook wel naar. Mocht het over 2 weken allemaal een beetje verontrustend blijken, dan kan ik alsnog een consult bij het borstvoedingscentrum aanvragen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 20:52 schreef Incantrix het volgende:
Qua kleuren poep heb ik eigenlijk begrepen dat groene poep betekent dat de baby vooral voormelk heeft gedronken en dat oranje poep betekent dat hij/zij ook achtermelk binnen heeft gekregen, maar ik weet niet of dat klopt. Bij stef is het soms groen, soms oranje en zolang het niet alleen maar groen is vind ik het best
# Niet veel aankomen kan zorgelijk zijn, maar niet alle kindjes groeien heel snel. Lengte groei is ook prima. Dit is verder wel een puntje om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom ik trouwens denk dat ik te weinig produceer is omdat:
* Ivan niet veel aankomt;
* ik nooit het gevoel heb van volle borsten (Ivan drinkt ze goed leeg, van stuwing heb ik ook geen last gehad);
* Ivan altijd uit 2 borsten flink drinkt en daar heel lang over doet (hij moet vaak echt op de melk wachten)
* ik regelmatig héél lange voedingssessies heb, eenmaal zelfs 2,5 uur (tijdens zijn regeldagen dronk hij niet zozeer vaak maar vooral láng).
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:07 schreef cattie het volgende:
En over het kolven: tussen voedingen door kolf(de) ik een halve voeding, zo'n 60 ml, als ik in plaats van een voeding kolf als ik werk, kolf ik 200 ml. Nogal een verschil dus. En je kolfhoeveelheden zeggen ook niets over hoeveel Ivan binnen krijgt.
Ja, dat is het inderdaad.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Ssserpente het volgende:
Niet te veel aan je lijf twijfelen, meis.
Dat is het hè? Volgens mij loopt het met jouw borstvoeding prima. Echt, volg je gevoel en heb vertrouwen (lees niet te veel en hou je vooral niet te veel vast aan wat zou moeten, daar word je alleen maar onzekerder van), dan sta je er vanzelf ontspannender in (en da's weer goed voor je (kolf)productiequote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is het inderdaad.Eigenlijk moet ik trots zijn op mijn lijf, want voor het eerst sinds maanden gaat het gewoon heel goed. Ik ben volledig hersteld van de bevalling, ik val langzaam af naar het gewicht van voor de bevalling (ik was véél aangekomen), ik voel me over het algemeen fit en ik ben al tijden niet meer ziek geweest (terwijl ik heel makkelijk ziek word). De borstvoeding zelf loopt ook gewoon lekker: geen pijn, geen aandoeningen, geen kunstgrepen. Alleen dat stomme gewichtslijntje brengt me aan het twijfelen.
Vermoeidheid is killing voor je kolfopbrengst.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.![]()
Bedankt voor je opmerkingen!
Ik kolf op mijn werk binnen 10 minuten 200 ml, maar dat is met een dubbelzijdige kolf en wat kolfervaringen. Met mijn vorige kolf, een enkelzijdige elektrische, kolfde ik in 25 minuten 150 ml.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoelang kolf je dan? Ik heb gisternacht maar 70 ml gekolfd na een voeding overgeslagen te hebben. (Ik kolf nu tussen voedingen in 50 ml af met de nieuwe kolf.) Daar heb ik 10 minuten over gedaan, maar het duurde ook heel lang voor ik een toeschietreflex kreeg. M'n borsten waren nog lang niet 'leeg', dus met langer kolven had ik er wel meer uitgehaald. Nou ja, ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat; ik voel me nu ook extreem moe. Ik vraag me af of het afkolven beter gaat als ik straks op het toilet zit te kolven in treinen en op middelbare scholen.![]()
Bedankt voor je opmerkingen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |