abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 15:56:28 #251
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76401330
BJ, Annicka is met anderhalve maand ineens live aan de borst gaan drinken, ik heb zelf een maand voltijd gekolfd. Opeens begreep ze het en hapte ze naar de borst, toen ik haar gewoon in mijn armen had. Ik had toen nog wel een onhandig shirt aan , dus die heb ik vervolgens uitgetrokken en ze dronk alsof ze nooit anders had gedaan. Heb je deze verhalen wel eens gelezen? Misschien herken je daar dingen in en kun je die dingen gebruiken?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76402405
Oh Claudia Ivan is wel een lange jongen! Heeft hij niet gewoon al zijn energie in zijn lengtegroei gestoken?
En dat van dat bijtrekken van het gewicht omdat hij het zo goed gehad heeft in jouw buik en ook twee weken over tijd was vind ik ook nog steeds logisch klinken.

Ik ben wel heel blij dat je wat ontspannender klinkt nu!
En ik heb overproduktie en ik doe ook megalang over kolven terwijl de desbetreffende tiet dan op ontploffen staat, maar kolven sucks gewoon en dan krijg ik geen TSR Dus dat zegt ook niets!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 4 januari 2010 @ 18:23:03 #253
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76407219
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
BJ, Annicka is met anderhalve maand ineens live aan de borst gaan drinken, ik heb zelf een maand voltijd gekolfd. Opeens begreep ze het en hapte ze naar de borst, toen ik haar gewoon in mijn armen had. Ik had toen nog wel een onhandig shirt aan , dus die heb ik vervolgens uitgetrokken en ze dronk alsof ze nooit anders had gedaan. Heb je deze verhalen wel eens gelezen? Misschien herken je daar dingen in en kun je die dingen gebruiken?
ow ik zal eens even gaan lezen.. en misschien komt het hier ook ineens wel. Ga het in elk geval niet forceren... want dat frustreert ons beide alleen maar..

*klikt direct de URL aan*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 4 januari 2010 @ 18:49:51 #254
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76408344
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:23 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ow ik zal eens even gaan lezen.. en misschien komt het hier ook ineens wel. Ga het in elk geval niet forceren... want dat frustreert ons beide alleen maar..

*klikt direct de URL aan*
Ik heb het wel af en toe geprobeerd, net zoals jij dat doet. Dat ging dus vooral van mij uit. Ze dronk wel, maar niet echt van harte dus. Pas toen ze zelf hapte, durfde ik het weer echt aan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 4 januari 2010 @ 19:00:51 #255
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76408806
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik heb het wel af en toe geprobeerd, net zoals jij dat doet. Dat ging dus vooral van mij uit. Ze dronk wel, maar niet echt van harte dus. Pas toen ze zelf hapte, durfde ik het weer echt aan.
het geeft in elk geval weer een beetje hoop nu ik lees dat er meer kindjes zijn die na weken of zelfs maanden alsnog aan de borst kunnen/ willen drinken!
ik ga vanavond nog eens een poging doen...
(wel ff onthouden dat ik niet vtv ga kolven....)
pi_76412732
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 22:25 schreef cattie het volgende:

[..]

Ik kolf op mijn werk binnen 10 minuten 200 ml, maar dat is met een dubbelzijdige kolf en wat kolfervaringen. Met mijn vorige kolf, een enkelzijdige elektrische, kolfde ik in 25 minuten 150 ml.
Cattie mag ik vragen of jij Fee nog s'nachts voed? Jouw kolfopbrengst is echt enorm.

GWS respect ook voor jouw opbrengst.

BJ met betrekking tot Ticootjes voorstel. Er is een hulpmiddel, een zakje waar je gekolfde borstvoeding invult en dat je met een slangetje aan de borst vastmaakt. Zo lijkt het alsof de baby aan de borst drinkt. Maar als je gewoon melk hebt kun je dit combineren lijkt me.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 4 januari 2010 @ 20:36:13 #257
108648 cattie
lieve moeder
pi_76412985
quote:
Op maandag 4 januari 2010 20:31 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Cattie mag ik vragen of jij Fee nog s'nachts voed? Jouw kolfopbrengst is echt enorm.

GWS respect ook voor jouw opbrengst.

BJ met betrekking tot Ticootjes voorstel. Er is een hulpmiddel, een zakje waar je gekolfde borstvoeding invult en dat je met een slangetje aan de borst vastmaakt. Zo lijkt het alsof de baby aan de borst drinkt. Maar als je gewoon melk hebt kun je dit combineren lijkt me.
Elke nacht nog ten minste 2x.
Ik kolf op mijn werk nu trouwens nog maar 1 keer. De opbrengst is daarom nog iets hoger geworden, 200 a 250 ml per keer.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 07:35:53 #258
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76426875
Ik heb Evie gisteravond aan 1 borst gehad en ze hapt in elk geval aan; en heeft een paar min wat gedronken en begon toen te huilen..
dus uiteindelijk weer verder gegaan met een flesje; maar het si in elk geval positief dat ze nog aanhapt en dat ze ook echt wat drinkt... toch proberen dat wat uit te breiden..
pi_76427291
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 07:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik heb Evie gisteravond aan 1 borst gehad en ze hapt in elk geval aan; en heeft een paar min wat gedronken en begon toen te huilen..
dus uiteindelijk weer verder gegaan met een flesje; maar het si in elk geval positief dat ze nog aanhapt en dat ze ook echt wat drinkt... toch proberen dat wat uit te breiden..

Ik hoop zo dat het lukt voor je. Het scheelt je echt een hoop gedoe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 08:42:28 #260
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_76427335
Wat góed BJ! Go Evie!!

[edit]Hiero gaat het ondertussen trouwens prima met de voedingen. Met aanhappen doet het nog wel wat zeer, maar dat is volgens mij normaal omdat hij dan de tepel naar buiten moet zuigen, daarna loopt het als een zonnetje. Bovendien loopt het met kolven ook prima, meer als 100 ml. op één borst is niet ongewoon en er tussendoor een extra voeding uitkrijgen kost wat meer moeite, maar lukt vaak ook nog. Vanochtend met kolven nog bemerkt dat hij de eerste borst niet eens goed leegkrijgt, dus qua productie niets te klagen.. Dit alles geeft me zo veel vertrouwen in de voeding dat ik alvast heb besloten dat ik bv wil blijven geven wanneer ik weer ga werken en dat ik op mijn werk wil gaan kolven. Ben me nu aan het oriënteren op een goede dubbele kolf (heb mijn oog laten vallen op de Medela Freestyle, maar au, mijn portemonnee! ) en die gaan we denk ik komende maand aanschaffen. Nooit gedacht dat ik hier zo content mee zou zijn, toen we een kindje wilden heb ik eigenlijk altijd gedacht dat ik geen bv wilde geven [/edit]
3!
pi_76428426
Wat fijn BJ, dat geeft moed!

En Incantrix, leuk dat je je zo goed bevalt. En dat het zo goed gaat. En het wordt alleen nog maar leuker! Vind ik dan he...

Claudia, wat fijn om te lezen dat je er weer wat vertrouwen in hebt. Ik had tijdens mijn vakantie een hele post getypt om je moed in te praten, maar op het moment dat ik hem wilde posten, knalde internet er weer uit. Daarna heb ik het opgegeven en FOK maar even losgelaten, alhoewel ik wel steeds aan je moest denken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:10:41 #262
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76428921
BJ, wat hoopvol dat ze toch heeft aangehapt en zelfs wat heeft gedronken, wie weet gaat het nog lukken. Ik gun het jullie echt .

Ik merk zo goed dat dit de tweede is in heel veel dingen. Ik maak me echt nauwelijks zorgen om dingen en laat me ook niet echt iets aanpraten wat dat betreft. Concreet:

Mijn zoon drinkt vanaf een uur of 2 's nachts om het uur nogsteeds. Overdag en tot die tijd om de 2,5 à 3 uur. En nu heb ik het cb gebeld met de vraag of ik dat zo moet laten, of dat ik daar misschien toch mee aan de slag kan. En toen zei die mevrouw dat ik er eerst achter moest komen of hij wel goed dronk enzo, of hij genoeg aankomt,...

Dus ik reageerde met dat daar echt geen twijfel over mogelijk is. Hij is echt een tevreden beertje (lees: flinke beer aan het worden) en ik heb meer dan voldoende voeding en hij drinkt ook heel goed. Hoe ik dat dan zo zeker wist. Ik ehm... "u zou hem moeten zien", zei ik nog ...

Nou moet ik hem vandaag toch maar gaan laten wegen en dan mag ik daarna terug bellen . Ik weet echt zo 300 % zeker dat hij meer dan voldoende is aangekomen .

Kijk nou wat een tevreden kerel

... weg ...

Hij lijkt hier trouwens echt sprekend op mijn eigen babyfoto's, bizar vind ik. Echt veel meer nog dan S.

[ Bericht 4% gewijzigd door Groofsken op 06-01-2010 09:04:38 ]
pi_76429455
wat een fijne verhalen hier Super!

Bij ons gaat de voeding ook goed. Wat is het toch heerlijk om borstvoeding te geven
Hoewel Leah dag 10 de hele dag aan mijn borst wilde en dag 13 en 14 (gisteren) weer.
Ik hoop maar dat het regeldagen waren maar pfoe hee, ik had nergens anders tijd voor.

Ik ben trouwens net als Groofsken heel kalm over alles. Ik ben ook niet zo snel van de wijs te krijgen.

Vannacht heeft ze van 00.30 tot 01.15 gerdronken en dan weer om 6.00. Kwam goed uit want om 6.45 moest ik opstaan om de jongens naar school te helpen en brengen en toen waren we net klaar met drinken

Daarna kwam ze weer na negen uur dus ze komt wel nog best vaak....

We zullen zien hoe het loopt vandaag
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:36:17 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76429558
wat een heerlijk manneke, groofsken!
in de haak.
pi_76430553
BJ, wat fijn dat ze het toch probeert! Ik zou de borst gewoon af en blijven aanbieden. Maar niets forceren lijkt me idd een prima instelling. Dan blijven jullie er allebei ontspannen onder!

Trix, wat super dat de bv zo goed loopt! Straks word je zo maar per ongeluk ineens een langvoedster!

Groof, wat een heerlijk en geweldig mannetje heb je zeg! Die ziet er idd niet ondervoed uit, hoor.

Hoewel Lente ons eerste kindje is, laat ik me ook niet snel van de wijs brengen. Nu heeft ons cb gelukkig nog geen verontrustende uitspraken gedaan, maar dan nog zou ik meer op m’n eigen gevoel vertrouwen.

Lily, fijn hè, bv. Fijn ook dat het bij jullie zo goed gaat. Het is ook aan je te merken dat je er heerlijk ontspannen instaat.

Uit de fles drinken gaat nu gelukkig weer als een trein. Bij Nils dan iig. Morgen komt zijn moeder een dagje wennen (gaat eens per week oppassen) dus dan gaan we eens kijken of ze ook bij haar uit de fles drinkt.

Ik heb alleen geen idee hoeveel cc ze ‘hoort’ te krijgen. Haar flesje krijgt ze meestal ’s avonds en dan krijgt ze zo 140/150 cc weg. Maar dan zit ze ook echt nokkievol. Overdag verschilt het heel erg hoeveel ze drinkt. Soms heeft ze nog honger na 120 cc en soms drinkt ze maar 90.

Naja, komende maandag moeten we weer naar het cb, dan kijken we ff hoeveel ze weegt en laten we daar die formule op los. ’t Is nl wel handig om ergens van uit te kunnen gaan als ik straks moet gaan kolven voor het kdv. Dat er geen milliliters door de gootsteen worden gespoeld of dat ze juist nog honger heeft na een voeding.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:10:11 #266
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76444492
ff crosspost:

ff een egopost;
heb niet bijgelezen; maar mag ik ff heeeel blij doen hier???

vandaag 1e keer CB;
Evie was de laatste keer bij de kinderarts 2 weken geleden:
2820 gram en 50 cm:
en vandaag
3505 gram!!!! en 52,5 cm!!!

ongelofelijk zoveel als ze gegroeit is!!!

doet ze het toch goed met mijn borstvoeding!!!!
pi_76445622
Ssserptente volgens mij kun je ook niet zeggen hoeveel een baby aan borstvoeding moet krijgen. Ieders voeding wisselt van samenstelling en volgens mij ook per persoon zelfs gedurende de dag. Die rekenformule die al eerder was genoemd (hier of in het baby'tjestopic?) die geldt voor kunstvoeding.
Wel lastig though, ik had daar nog niet eens zo over nagedacht. En melk weg (laten) gooien is idd om te
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:58:26 #268
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76446450
Offtopic maar Lily, breng je ze toch zelf met de auto?
pi_76447112
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:58 schreef amaranta het volgende:
Offtopic maar Lily, breng je ze toch zelf met de auto?
ja
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:32:55 #270
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_76447827
voor BJ en Evie.

Lily en Groofsken, lekker he? Niet meer lopen stressen en klungelen, niet hoeven luisteren naar 1001 verschillende personen met evenzoveel meningen en bakerpraatjes en andere onzin waardoor je aan het twijfelen raakt en in de stress schiet...
Gewoon voor de volle 100% genieten van je drinkende kleintje en WETEN dat het goed zit, puur door de ervaring dat het bij je vorige kindje ook allemaal goed is gekomen. En toch de routine he, of je nou 2 maanden of 2 jaar bv hebt gegeven. Het is net als fietsen: eerst eventjes wennen en dan is het gaaaaaaaaan

En hierbij gelijk ook een hart onder de riem voor beginnende dames die het even niet zien zitten, vooral die met een 1e kindje: het wordt alleen maar makkelijker en leuker, heus waar
.... met gevoel voor drama....
pi_76461479
BJ wat goed van Evie!

De borstvoeding is hier inmiddels al weer even goed op gang gelukkig en ik kolf ook weer normale hoeveelheden

Ik heb nog wel een paar vraagjes, misschien hebben jullie tips hoe ik deze problemen kan veranderen..

Timo blieft niet meer te drinken als ik zit, hij wil per se liggend gevoed worden anders wordt hij wild.. Wat zou ik kunnen proberen om hem toch zittend te voeden? Het wordt zo wel erg lastig nog ergens heen te gaan..

En sinds vanmorgen bijt hij weer in mijn tepels.. Heel in het begin deed hij dat ook, maar is er toen vanzelf mee gestopt.. Nu heeft hij nog veel meer kracht in zijn kaken dan toen en het doet echt veel pijn en ik ben zo bang dat hij het als hij straks tandjes krijgt nog steeds doet
pi_76469700
chan bij bijten gewoon afkoppelen, duidelijk auw zeggen. Je hoeft m niet te laten schrikken ofzo, maar wel duidelijk maken dat bijten niet mag.

Dat liggend drinken is hoogstwaarschijnlijk gewoon een fase. Hier hebben we het gehad tussen de 10 en 12 maanden. Sterker nog, dan moest ik zelfs het dekbed over haar heentrekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:05:33 #273
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76470006
Groot succes hier. Vannacht om de 3 à 3,5 uur tot en met vanochtend 6.30 uur . Niks niet om het uur niet vanaf 200uur niet . Mijn kleine held .

Oh, en het moge duidelijk zijn dat we gisteren niet zijn gaan wegen . We gaan morgen even bij de huisarts langs, denk eerder dat hij het toch wat benauwd heeft (piepen bij drinken en dicht neusje enzo). We zullen zien.
pi_76473513
Leah heeft om 9.00 maar 1 borst leeggedronken.
Sindsdien is ze in een diepe slaap verzonken en zit ik nu met 1 ploftiet (auw)
  woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:04 #275
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_76473865
R drinkt altijd maar één borst . Misschien moet ik eens aan twee borsten gaan denken ook. Maar meneertje houdt zijn mondje stijf dicht als hij genoeg heeft gehad. ben benieuwd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')