abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75362214
Borstvoeding deel 59

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic
pi_75362236
Jore ik ben het met jou eens...

Ik baal dat ik mn info nu niet bij me heb.... Misschien ff pmmen naar owlet!

Oh of een belletje naar de VBN of de LLL.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75362286
Ik zei dus:
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:10 schreef Jore het volgende:
Nah, ik ben het niet helemaal met je eens Davinia. Zeker bij de hele kleintjes is de weegschaal wel een indicatie om te zien of het goed gaat met de bv. Hoe verloopt de gewichtstoename bij Stef (leuke naam, zo heet mijn broer ) tot nu toe Incantrix?
pi_75362623
ik vind gewichtstoename wel een belangrijke indicatie, maar ik zou niet iedere dag wegen! een keer in de week naar de inloop van het cb om te wegen lijkt me voldoende. deed ik in het begin ook, omdat je toch onzekerheid kunt voelen omdat er geen maatstreepjes op je borst staan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75362765
Nee, iedere dag wegen is in principe inderdaad niet aan te raden. Ik kan me echter voorstellen dat het wel gebeurt als de groei niet optimaal is, dus om te voorkomen dat de baby afvalt. Maar het is moeilijk om een balans te vinden lijkt me, voor en na de voeding wegen maakt je vaak alleen maar onzeker. Daarom ben ik dus ook zo benieuwd naar de gewichten van Stef van de afgelopen tijd.
pi_75362861
Ja de groei van Stef van de afgelopen tijd kan veel helpen, maar hij zou niet meer mogen afvallen....
  maandag 7 december 2009 @ 10:55:13 #7
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75363491
Sorry, was even ontbijten Elke dag wegen werd ons aangeraden door de kraamzorg en de VK, maar alleen tot hij op zijn geboortegewicht zit, daarna moeten we het loslaten (gráág, ik word er nu al tureluurs van ).. Zijn gewicht verloopt ongeveer als volgt:

Bij geboorte was hij 3630 gram, de ochtend erna, toen we naar huis gingen vanuit het ziekenhuis dus, woog hij 3450. Daarna is hij eerst nog iets afgevallen naar 3380, toen kwam hij bij naar 3430 maar de dag voor hij een week oud was begon hij weer met afvallen (laagste punt was 3380). Afgelopen woensdag begon hij weer voorzichtig met bijkomen, maar dat gaat dus wel met schommelingen.. Telkens een paar tientallen grammen erbij, dan vervolgens weer eraf. Van 3440 naar 3410, 3430, 3480 en gisteren dus een hoogtepunt op 3500, die vandaag weer ongedaan is gemaakt.. Hopelijk is het een beetje te volgen zo? Anders kan ik ook wel een lijstje met data en gewichten maken, maar denk niet dat dat veel toevoegt..

Mag ik jullie een dikke geven voor jullie hulp? Ik voel me echt een stuk beter al nu ik weet dat er met ons meegedacht wordt!
3!
  maandag 7 december 2009 @ 10:56:57 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_75363542
Ik word helemaal gestoord als ik elke dag op de weegschaal ga staan, dat zal bij babietjes niet anders zijn

Jochem krijgt nog steeds grotendeels borstvoeding

Ik merk dat nu ik als ik in een energiedip zit een flesje kv geef, dat ik vervolgens meer energie heb, waardoor ik het dus inderdaad langer volhoud
Heb me ingelezen in het Moedermelknetwerk, maar dat wordt toch wel een heel prijzig geintje ben ik bang. Per donormoeder moet je de bloedtest betalen en voor volledige voeding zouden dat al meerdere moeders zijn, je moet eventueel kolven beschikbaar stellen, ook bewaarflesjes en dergelijke en dan ben ik bang dat ik thuis een extra diepvries nodig heb. Dat is gewoon op dit moment voor mij niet op te brengen. EN ja, flesvoeding is ook heel duur, daar niet van, maar dat is verspreid duur
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 december 2009 @ 10:59:25 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_75363623
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:55 schreef Incantrix het volgende:
Sorry, was even ontbijten Elke dag wegen werd ons aangeraden door de kraamzorg en de VK, maar alleen tot hij op zijn geboortegewicht zit, daarna moeten we het loslaten (gráág, ik word er nu al tureluurs van ).. Zijn gewicht verloopt ongeveer als volgt:

Bij geboorte was hij 3630 gram, de ochtend erna, toen we naar huis gingen vanuit het ziekenhuis dus, woog hij 3450. Daarna is hij eerst nog iets afgevallen naar 3380, toen kwam hij bij naar 3430 maar de dag voor hij een week oud was begon hij weer met afvallen (laagste punt was 3380). Afgelopen woensdag begon hij weer voorzichtig met bijkomen, maar dat gaat dus wel met schommelingen.. Telkens een paar tientallen grammen erbij, dan vervolgens weer eraf. Van 3440 naar 3410, 3430, 3480 en gisteren dus een hoogtepunt op 3500, die vandaag weer ongedaan is gemaakt.. Hopelijk is het een beetje te volgen zo? Anders kan ik ook wel een lijstje met data en gewichten maken, maar denk niet dat dat veel toevoegt..

Mag ik jullie een dikke geven voor jullie hulp? Ik voel me echt een stuk beter al nu ik weet dat er met ons meegedacht wordt!
Lijstje van gewichten van Jochem (wellicht kan je daar wat mee):

dag 1: 3145
dag 3: 2840 (-10%!)
dag 4: 2870
dag 5: 2880
dag 6: 2890
dag 7: 2910
dag 8: 2970
dag 9: 3120
dag 11: 3070
dag 31: 3850
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75363709
Als ik dit zie raad ik je aan om contact op te nemen met een lactatiekundige. Ik denk dat aanpassingen in je bortsvoedingsbeleid (dus niet meer strikt op tijd voeden maar op verzoek, ook 's nachts aanleggen, misschien borstcompressie?) voor een verbetering kunnen zorgen maar dat afvallen ziet er (helaas) niet goed uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jore op 07-12-2009 11:07:47 ]
  maandag 7 december 2009 @ 11:07:28 #11
95408 Incantrix
pi_75363890
*Snifff*

Ja, dat is dus ook mijn zorg.. (Borstcompressie? Is dat dat je tijdens het voeden naar de tepel toe wrijft/masseert zeg maar?) Toen ik daarstraks belde omdat we nog niets van het CB hadden gehoord kreeg ik ook het telefoonnummer van een lactatiekundige, misschien toch maar wel even bellen inderdaad.. Kan geen kwaad he?
3!
  maandag 7 december 2009 @ 11:09:43 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75363959
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef Incantrix het volgende:
*Snifff*

Ja, dat is dus ook mijn zorg.. (Borstcompressie? Is dat dat je tijdens het voeden naar de tepel toe wrijft/masseert zeg maar?) Toen ik daarstraks belde omdat we nog niets van het CB hadden gehoord kreeg ik ook het telefoonnummer van een lactatiekundige, misschien toch maar wel even bellen inderdaad.. Kan geen kwaad he?

en een LK bellen is meer van het niveau "baadt het niet, dan schaadt het niet", dus kan nooit kwaad.
en is nu nog wrs bijna volledig vergoed

oftewel, heb je al gebeld?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75363981
Kan absoluut geen kwaad! Een lactatiekundige is vele malen deskundiger dan de gemiddelde CB-arts/wvk of verloskundige en dus echt de aangewezen persoon om je hierbij te helpen. Bellen hoor! En heel veel sterkte

O en over borstcompressie kun je hier meer lezen.
  maandag 7 december 2009 @ 11:15:44 #14
95408 Incantrix
pi_75364159
Ok, thnx dames Jullie roelen! Ik ga zo bellen hoor, eerst even uithuilen
3!
pi_75364329
Inca, even een hart onder de riem! Mijn lactatiekundige heeft ons echt gered, ik ben haar nog steeds dankbaar. Komt vast helemaal goed, met een beetje professionele hulp.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75364334
Incantrix, het kan heel goed dat stef morgen weer aangekomen is . Datis het nadeel van elkedag wegen, je ziet alle schommelingen in gewicht (door bvb een poepluier of megaplasluier).
Ik zou iig iemadn van vbn lll of een lk raadplegen als dat afvallen blijft.
Voor nu zou ik, zoals Jore ook zegt en je zelf ook al bedacht had, 's nachts wat vaker aanleggen.

-en dan nog een opmerking van Mike: - aan de overkant is een jongentje geboren, ik kon in de keuken een kvbus zien staan en meld dat aan Mike. " huh nu al?"

Troel! Wat fijn dat het zo samen goed gaat. Als jochem nou wat ouder was had ik met liefde wat voor je gekolfd. Ik denk dat je Jochem zeker niet te kort doet zo en als je nog 1 of 2 voedingen kan blijven geven op den duur is dat toch ook al geweldig!

Ruben heeft scherpe tandjes en hij drinkt de laatste tijd wat slordig- niet fijn- Ik moet de hamburgergreep weer toepassen anders hapt hij niet goed.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 7 december 2009 @ 11:21:53 #17
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75364360
trixie, je voedt toch met een tepelhoedje? wellicht dat je lk je kan helpen om zonder te voeden.
want het tepelhoedje staat wel 4 keer genoemd in het linkje van jore!
pi_75364378
Hier ook een reddende lactatiekundige gehad, ben er echt heel erg blij mee. Hopelijk kan ze jullie ook snel helpen Incantrix!
pi_75364926
trix, ik zou echt even bellen!

Je voedt met een hoedje en je kindje valt af... Er gaat iets echt niet lekker!
pi_75367481
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:39 schreef Ticootje het volgende:
trix, ik zou echt even bellen!

Je voedt met een hoedje en je kindje valt af... Er gaat iets echt niet lekker!
Wat zij zegt!

Een hoedje is een hulpmiddel waar begeleiding bij nodig is, als het goed gaat is het prima maar als je kindje gaat afvallen moet je deskundige hulp zoeken. Succes!
  maandag 7 december 2009 @ 13:11:35 #21
95408 Incantrix
pi_75368215
Thnx allemaal Lactatiekundige heb ik gebeld en beantwoorder ingesproken, ik verwacht dat ze me strakjes terugbelt. Ik durf overigens niet echt zonder tepelhoedje te voeden, de keren dat dat is geprobeerd (zowel met de verpleegkundigen in het ziekenhuis als de kraamzorg) raakte Stef zwaar gefrustreerd omdat het niet lukte (vlakke tepels) en dan gaat hij helemaal in overdrive (en ik vervolgens ook). Ik denk niet dat nu het moment is om dit opnieuw te riskeren, hij heeft voor mijn gevoel zijn energie nodig voor andere dingen nu.. Misschien met de lactatiekundige erbij, maar dat hoor ik dan wel van haar als dat handig is.
3!
pi_75368542
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:11 schreef Incantrix het volgende:
Thnx allemaal Lactatiekundige heb ik gebeld en beantwoorder ingesproken, ik verwacht dat ze me strakjes terugbelt. Ik durf overigens niet echt zonder tepelhoedje te voeden, de keren dat dat is geprobeerd (zowel met de verpleegkundigen in het ziekenhuis als de kraamzorg) raakte Stef zwaar gefrustreerd omdat het niet lukte (vlakke tepels) en dan gaat hij helemaal in overdrive (en ik vervolgens ook). Ik denk niet dat nu het moment is om dit opnieuw te riskeren, hij heeft voor mijn gevoel zijn energie nodig voor andere dingen nu.. Misschien met de lactatiekundige erbij, maar dat hoor ik dan wel van haar als dat handig is.
De verplegers in het ziekenhuis en ook de kraam hebben niet zoveel kennis als een laktatiekundige. Zij zal misschien bij je op consult willen komen. Ze kan je actief helpen met Stef aanleggen zonder hoedje als dat lukt, en zal je begeleiden met hoedje als voeden niet zonder lukt...

Ik heb ook vlakke tepels, en ook gevoed met hoedje de eerste 4 dagen. Ik ben heel blij dat met de goede tips en begeleiding van de laktatiekundige ik geen hoedje meer nodig had.
  maandag 7 december 2009 @ 13:26:23 #23
95408 Incantrix
pi_75368804
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De verplegers in het ziekenhuis en ook de kraam hebben niet zoveel kennis als een laktatiekundige. Zij zal misschien bij je op consult willen komen. Ze kan je actief helpen met Stef aanleggen zonder hoedje als dat lukt, en zal je begeleiden met hoedje als voeden niet zonder lukt...

Ik heb ook vlakke tepels, en ook gevoed met hoedje de eerste 4 dagen. Ik ben heel blij dat met de goede tips en begeleiding van de laktatiekundige ik geen hoedje meer nodig had.
Nee, dat had ik al wel bedacht Ik hoop het wel, als dat mogelijk is. Ik hoop eigenlijk gewoon dat dit simpel op te lossen is. Aan de ene kant wil ik het liefst dat ze zegt dat we ons er niet druk om moeten maken zoals tot nu toe iedereen deed, maar ergens zou het denk ik fijner zijn als er nu echt eens iets aan gebéurt, want nu gaat het elke keer éven goed, en daarna dan toch weer een dag dat het terugzakt en dan maak je je toch weer zorgen.

Overigens wist ik niet echt dat je ook met vlakke tepels best zonder hoedje kunt voeden, ik dacht dat ik nu gewoon de rest van de tijd aan dat hoedje vast zou zitten. Doet het meer pijn zonder hoedje?
3!
pi_75368963
Nee het doet niet "meer" pijn met of zonder hoedje... Borstvoeding hoort namelijk helemaal geen pijn te doen. Natuurlijk moeten je tepels even wennen en kun je in het begin wat last hebben van aanhappen en rekken.... Maar daarna moet het echt geen pijn meer doen.

Ik denk dat je gewoon even moet afwachten wat ze gaat zeggen. Het komt vast goed!
pi_75369133
Hier lukte het aanhappen ook niet, dus ik heb gekolfd en dan vingervoeding gegeven. Daarna contact gezocht met een lk maar zij wilde dat Ko eerst op zijn geboortegewicht was alvorens met het hoedje te gaan voeden. Omdat een baby heel veel kracht nodig heeft om uit een hoedje te zuigen.
Dus we hebben nog een paar dagen gekolfd tot hij weer op zijn geboortegewicht was en daarna langzaam overgestapt op het hoedje.
Ik voed wel nog steeds met hoedje. Heel af en toe ineens zonder maar Ko is er erg aan gewend en het gaat gewoon heel goed. Het lijkt me handiger en fijner zonder maar dit werkt voor ons gewoon prima.

En wat Ticootje zegt, het komt gewoon goed!
  maandag 7 december 2009 @ 13:37:59 #26
95408 Incantrix
pi_75369293
Ok, duidelijk, ik had wel eens gehoord dat bloot' voeden meer zeer kon doen ofzo, dus nouja, was toch benieuwd Ondertussen heeft de lactatiekundige me teruggebeld en we hebben afgesproken dat ik inderdaad verder ga met het voeden vanuit 2 borsten en ga proberen het tepelhoedje af te bouwen, omdat het hem inderdaad meer kracht kost om met dat hoedje erop te drinken. Nu dus bij elke voeding beginnen met het hoedje en na enkele minuten het hoedje eraf halen en zonder proberen. Als het goed is moet het CB nu ook snel bellen voor een intake dus dan zou het vanuit daar ook begeleid moeten gaan worden. En ik mag haar altijd weer terugbellen bij twijfel of als het niet gaat, fijne gedachte

Mijn broertje heeft nu trouwens uitgerekend dat Stef nog steeds 5,5 % onder zijn geboortegewicht zit en dat vind ik best veel, morgen is hij 2 weken. Ik ben erg benieuwd naar de volgende voeding..
3!
pi_75369439
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:37 schreef Incantrix het volgende:
Ok, duidelijk, ik had wel eens gehoord dat bloot' voeden meer zeer kon doen ofzo, dus nouja, was toch benieuwd Ondertussen heeft de lactatiekundige me teruggebeld en we hebben afgesproken dat ik inderdaad verder ga met het voeden vanuit 2 borsten en ga proberen het tepelhoedje af te bouwen, omdat het hem inderdaad meer kracht kost om met dat hoedje erop te drinken. Nu dus bij elke voeding beginnen met het hoedje en na enkele minuten het hoedje eraf halen en zonder proberen. Als het goed is moet het CB nu ook snel bellen voor een intake dus dan zou het vanuit daar ook begeleid moeten gaan worden. En ik mag haar altijd weer terugbellen bij twijfel of als het niet gaat, fijne gedachte

Mijn broertje heeft nu trouwens uitgerekend dat Stef nog steeds 5,5 % onder zijn geboortegewicht zit en dat vind ik best veel, morgen is hij 2 weken. Ik ben erg benieuwd naar de volgende voeding..
Ik vind het raar dat ze het telefonisch afdoet.... En zeker dat ze je een soort doorverwijst naar het CB...

Ik denk namelijk dat het heel belangrijk is dat er iemand met je meekijkt naar het aanleggen, zeker omdat je nu aangeeft dat het zeer doet.
  maandag 7 december 2009 @ 13:43:25 #28
95408 Incantrix
pi_75369531
Moah, zeer doet het zeg maar de eerste minuut ofzo, daarna niet meer hoor Ik dacht eigenlijk dat dat normaal is Mjah, moet zeggen dat ik wel enige angst heb voor aanleggen zonder hoedje, niet vanwege evt. pijn maar vooral vanwege de stress die Stef daar in het verleden van kreeg, hij trok helemaal strak als het niet lukte en gíllen.. Terwijl het normaal een rustig mannetje is. Nouja, nog een half uurtje tot een uur voor de komende voeding, eens zien hoe het gaat
3!
pi_75369609
---laat maar---

Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeiden omdat je al hulp hebt van een laktatiekundige... Dus laat maar...
  maandag 7 december 2009 @ 13:47:29 #30
95408 Incantrix
pi_75369727
Ow, jammer, ik vind het juist wel fijn om meer meningen te horen, zo kan ik voor mijn idee toch wat meer standpunten belicht zien ofzo.. Maar misschien is dat dan ook weer niet goed. Oh zucht, ik kijk gewoon de komende voeding maar weer aan..
3!
pi_75369801
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef Incantrix het volgende:
Ow, jammer, ik vind het juist wel fijn om meer meningen te horen, zo kan ik voor mijn idee toch wat meer standpunten belicht zien ofzo.. Maar misschien is dat dan ook weer niet goed. Oh zucht, ik kijk gewoon de komende voeding maar weer aan..
Het punt is een beetje, hoe meer zich ermee bemoeien, hoe meer meningen en tips je krijgt die elkaar dan misschien ook nog gaan tegen spreken, hoe onzekerder jij gaat worden. En dat heb je nu echt niet nodig.

Iets met een schip en 1 kapitein....
pi_75369839
Incantrix, goed dat je gebeld hebt!

Wat je zou kunnen proberen is een keer de kamer lekker warm te maken en dan met ontbloot bovenlijf een beetje achterover te gaan liggen op bed tegen een paar kussens.

Als je Stef dan op zijn luier na bloot op zijn buik tussen je borsten legt is de kans groot dat hij zelf gaat zoeken en dat hij de reflexen die hem nu tegenwerken (in overdrive gaan, maaien met de handjes en bonken met zijn hoofd) dan juist gaat gebruiken om op eigen kracht naar de tepel te komen.

Veel (niet alle, maar wel veel) kindjes die op zo'n natuurlijke manier zelf zonder hulp naar de tepel mogen kruipen happen ineens wel goed aan. Ook zonder hoedje.

Er moet geen druk achter zitten, het moet een fijne warme en rustige ervaring voor jullie allebei zijn. Meer nog gericht op het krijgen van een fijne ervaring bij de borst dan op het perse moeten drinken. Succes!
  maandag 7 december 2009 @ 13:56:32 #33
95408 Incantrix
pi_75370133
Ticootje, dat is wel waar I guess, het probleem is dat ik in mijn onzekerheid juist gráág zo veel mogelijk informatie opzoek en krijg, zodat ik dan kan filteren tot ik voor mezelf tot een goede conclusie kan komen. Het andere probleem is dat ik hier te veel een n00b voor ben en het te belangrijk vind om het 'goed' te doen om nog tot een makkelijke conclusie te kunnen komen, haha!

Owlet, thnx, dat klinkt wel als iets dat ik zou willen proberen.. Stef hééft die reflexen wel heel sterk, als ik of lief achterover lig en hem op de borst neem gaat hij heel erg zoeken, kruipen en happen (heb je ineens een zeiknat decolleté ).. Laten we dat eens een stapje verder nemen!
3!
  maandag 7 december 2009 @ 15:47:32 #34
95408 Incantrix
pi_75374621
Nou, zonet weer gevoed, eerst een minuut of 4 met tepelhoedje, vervolgens ervanaf gehaald en een schietgebedje gedaan, en wis en waarempel: met 2 a 3 keer happen had hij 'm goed te pakken! Hij heeft bijna 20 minuten zo gedronken en toen twijfelde ik, maar heb ik hem toch losgemaakt (liet hij ook makkelijk toe) en de tweede borst aangebodrn, maar die wilde hij niet.. Bij de eerste borst zag ik dat er nog melk was toen ik hem losmaakte dus dat had ik beter niet kunnen doen, ik denk dat ik hem komende keer toch echt eerst borst 1 wil laten drinken zo lang het gaat en dan evt. nog de tweede. Misschien niet helemaal volgens advies, maar heb liever die paar slokken extra op borst 1er ook nog in als hij de tweede niet pakken wil..

En nu gaan we even een tukje doen, ben kapot van het huilen, daarstraks toch nog weer even gesnotterd want aanleggen zonder lief lukte ook niet goed en die moet morgen toch echt weer werken.. Even bijtanken dus!
3!
pi_75374829
Ik kon Jen in het begin ook niet zelf aanleggen hoor! Echt frustrating!

Die 2e borst heb je aangeboden, die hoefde hij niet. Dan had hij gewoon een vol buikje denk ik.
pi_75374904
Oh Icantrix wat een gedoe allemaal *knuffel* Slaap lekker en hopelijk voel je je dan beter.
Maar wat fijn dat Stef nou goed gedronken heeft zonder hoedje! Hopelijk zet zich dat goed door en komt hij snel aan Ik heb trouwens juist geleerd dat je de tweede borst pas aan moet bieden wanneer het kindje de borst zelf losgelaten heeft, dan krijgt hij ook de slagroom van de eerste borst.

Niels kan ook heel goed zoeken en happen als hij zo op mijn buik ligt maar alleen wanneer hij half slaapt, als hij wakker is wil hij NU!!!!!!!!!!!! eten en dan wordt hij heel boos als hij de tepel niet direct te pakken heeft
Oh, en ik heb ook altijd ruzie met het armpje van Niels wanneer hij aan de rechter borst moet
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 7 december 2009 @ 16:04:53 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75375467
dan doen we toch lekker een paar voor stef die zonder hoedje gedronken heeft?!

(en ik zou hem idd net zo lang laten liggen aan borst als hij zelf wil. tenminste, behalve als hij gaat liggen sabbelen, maar das anders. zolang je het idee hebt dat er gedronken wordt, lekker laten hangen.)

en een
pi_75376298
voor Stef en Trix!
  maandag 7 december 2009 @ 17:44:52 #39
95408 Incantrix
pi_75379170
Thnx, dit geeft de burger wel weer moed Nu we even hebben geslapen voel ik me alweer een stuk beter en net kwam hij weer voor een voeding en nu ligt hij dus te drinken aan borst 2 (nu zónder tepelhoedje) na borst 1 (ook weer deels zonder tepelhoedje)!

Ow, én ik heb hem zelf aangelegd!
3!
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 17:47:03 #40
5428 crew  miss_sly
pi_75379236
trixie en Stef, way to go
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 december 2009 @ 17:47:45 #41
95408 Incantrix
pi_75379272
Ticootje, ik vind aanleggen zonder hulp echt nog lastig inderdaad, heb vaak ruzie met een instortend voedingskussen en maaiende armpjes.. Ging dat bij jou snel beter?

Twinkly, bij mij is rechts ook altijd moeilijker als links Raar he?
3!
pi_75380233
Goedzo Stef! En Inca natuurlijk!
pi_75380448
Dat klinkt goed Incantrix! Jompels voor jullie
pi_75380587
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:47 schreef Incantrix het volgende:
Ticootje, ik vind aanleggen zonder hulp echt nog lastig inderdaad, heb vaak ruzie met een instortend voedingskussen en maaiende armpjes.. Ging dat bij jou snel beter?
daarom heb ik het voedingskussen snel in een hoek gesmeten, ik voed zonder kussens, krijg je spierballen van
liggend kan ik nog steeds niet zonder hulp
quote:
ik dacht dat dta misschien kwam doordat hij een beetje een voorkeurshouding naar rechts heeft.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 7 december 2009 @ 18:24:25 #45
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75380589
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:47 schreef Incantrix het volgende:

je kan hem in eeen hydrofieldoek wikkelen dat de armpjes even weg zijn. iig dat je rustig kunt aanleggen.

en verder gewoon en zo
ben helemaal blij voor je!

gaat goed komen!
pi_75380630
getsie!! mijn lilypad lekt door!!
pi_75383967
Trix wat fijn dat het beter lijkt te gaan en wat betreft aanleggen en voedingskussen enzo, ik vond het een onding, ze ligt er nooit op, dan lligt ze veels te laag.

Nav jullie tips aan Trix om proberen te voeden zonder hoedje dacht ik "dat kunnen we hier ook wel weer eens proberen". Ze heeft 1 borst gedronken met hoedje, toen ze losliet heb ik 'm eraf gehaald, weer aangelegd en ze zoog! Ze liet snel weer los, dus andere borst geprobeerd en daar drinkt ze nu! Wel nog rommelig, met veel loslaten, maar ze zuigt en slikt
Lotte!
Noah!
pi_75385642
hiep hiep hoera voor moeders met lef!
hiep hiep hoera voor kindjes die zonder hoedje drinken!'
hiep hiep hoera voor dit fijne topic!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 7 december 2009 @ 20:13:21 #49
95408 Incantrix
pi_75385668
Jullie zijn lief

Davinia, thnx voor de tip, dat ga ik eens proberen.. Hoewel hij de laatste voeding rustig was, strakjes nog weer eens zien

Twinkly, wat is dat? Is dat zo'n herbruikbare senseo?

Linda, woah! Weet je, ik zou het echt ontíegelijk fijn vinden als jij uiteindelijk ook vooruit komt met je voedingen doordat wij hier nu mee bezig zijn! Linda, zet 'm op joh, dit gaan we samen doen!
3!
  maandag 7 december 2009 @ 20:13:52 #50
95408 Incantrix
pi_75385690
quote:
Op maandag 7 december 2009 20:12 schreef Jelief het volgende:
hiep hiep hoera voor moeders met lef!
hiep hiep hoera voor kindjes die zonder hoedje drinken!'
hiep hiep hoera voor dit fijne topic!

Hélemaal mee eens
3!