quote:Op maandag 7 december 2009 10:10 schreef Jore het volgende:
Nah, ik ben het niet helemaal met je eens Davinia. Zeker bij de hele kleintjes is de weegschaal wel een indicatie om te zien of het goed gaat met de bv. Hoe verloopt de gewichtstoename bij Stef (leuke naam, zo heet mijn broer) tot nu toe Incantrix?
Lijstje van gewichten van Jochem (wellicht kan je daar wat mee):quote:Op maandag 7 december 2009 10:55 schreef Incantrix het volgende:
Sorry, was even ontbijtenElke dag wegen werd ons aangeraden door de kraamzorg en de VK, maar alleen tot hij op zijn geboortegewicht zit, daarna moeten we het loslaten (gráág, ik word er nu al tureluurs van
).. Zijn gewicht verloopt ongeveer als volgt:
Bij geboorte was hij 3630 gram, de ochtend erna, toen we naar huis gingen vanuit het ziekenhuis dus, woog hij 3450. Daarna is hij eerst nog iets afgevallen naar 3380, toen kwam hij bij naar 3430 maar de dag voor hij een week oud was begon hij weer met afvallen (laagste punt was 3380). Afgelopen woensdag begon hij weer voorzichtig met bijkomen, maar dat gaat dus wel met schommelingen.. Telkens een paar tientallen grammen erbij, dan vervolgens weer eraf. Van 3440 naar 3410, 3430, 3480 en gisteren dus een hoogtepunt op 3500, die vandaag weer ongedaan is gemaakt.. Hopelijk is het een beetje te volgen zo? Anders kan ik ook wel een lijstje met data en gewichten maken, maar denk niet dat dat veel toevoegt..
Mag ik jullie een dikkegeven voor jullie hulp? Ik voel me echt een stuk beter al nu ik weet dat er met ons meegedacht wordt!
quote:Op maandag 7 december 2009 11:07 schreef Incantrix het volgende:
*Snifff*
Ja, dat is dus ook mijn zorg.. (Borstcompressie? Is dat dat je tijdens het voeden naar de tepel toe wrijft/masseert zeg maar?) Toen ik daarstraks belde omdat we nog niets van het CB hadden gehoord kreeg ik ook het telefoonnummer van een lactatiekundige, misschien toch maar wel even bellen inderdaad.. Kan geen kwaad he?
Wat zij zegt!quote:Op maandag 7 december 2009 11:39 schreef Ticootje het volgende:
trix, ik zou echt even bellen!
Je voedt met een hoedje en je kindje valt af... Er gaat iets echt niet lekker!
De verplegers in het ziekenhuis en ook de kraam hebben niet zoveel kennis als een laktatiekundige. Zij zal misschien bij je op consult willen komen. Ze kan je actief helpen met Stef aanleggen zonder hoedje als dat lukt, en zal je begeleiden met hoedje als voeden niet zonder lukt...quote:Op maandag 7 december 2009 13:11 schreef Incantrix het volgende:
Thnx allemaalLactatiekundige heb ik gebeld en beantwoorder ingesproken, ik verwacht dat ze me strakjes terugbelt. Ik durf overigens niet echt zonder tepelhoedje te voeden, de keren dat dat is geprobeerd (zowel met de verpleegkundigen in het ziekenhuis als de kraamzorg) raakte Stef zwaar gefrustreerd omdat het niet lukte (vlakke tepels) en dan gaat hij helemaal in overdrive (en ik vervolgens ook). Ik denk niet dat nu het moment is om dit opnieuw te riskeren, hij heeft voor mijn gevoel zijn energie nodig voor andere dingen nu.. Misschien met de lactatiekundige erbij, maar dat hoor ik dan wel van haar als dat handig is.
Nee, dat had ik al wel bedachtquote:Op maandag 7 december 2009 13:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De verplegers in het ziekenhuis en ook de kraam hebben niet zoveel kennis als een laktatiekundige. Zij zal misschien bij je op consult willen komen. Ze kan je actief helpen met Stef aanleggen zonder hoedje als dat lukt, en zal je begeleiden met hoedje als voeden niet zonder lukt...
Ik heb ook vlakke tepels, en ook gevoed met hoedje de eerste 4 dagen. Ik ben heel blij dat met de goede tips en begeleiding van de laktatiekundige ik geen hoedje meer nodig had.
Ik vind het raar dat ze het telefonisch afdoet.... En zeker dat ze je een soort doorverwijst naar het CB...quote:Op maandag 7 december 2009 13:37 schreef Incantrix het volgende:
Ok, duidelijk, ik had wel eens gehoord dat bloot' voeden meer zeer kon doen ofzo, dus nouja, was toch benieuwdOndertussen heeft de lactatiekundige me teruggebeld en we hebben afgesproken dat ik inderdaad verder ga met het voeden vanuit 2 borsten en ga proberen het tepelhoedje af te bouwen, omdat het hem inderdaad meer kracht kost om met dat hoedje erop te drinken. Nu dus bij elke voeding beginnen met het hoedje en na enkele minuten het hoedje eraf halen en zonder proberen. Als het goed is moet het CB nu ook snel bellen voor een intake dus dan zou het vanuit daar ook begeleid moeten gaan worden. En ik mag haar altijd weer terugbellen bij twijfel of als het niet gaat, fijne gedachte
Mijn broertje heeft nu trouwens uitgerekend dat Stef nog steeds 5,5 % onder zijn geboortegewicht zit en dat vind ik best veel, morgen is hij 2 weken. Ik ben erg benieuwd naar de volgende voeding..
Het punt is een beetje, hoe meer zich ermee bemoeien, hoe meer meningen en tips je krijgt die elkaar dan misschien ook nog gaan tegen spreken, hoe onzekerder jij gaat worden. En dat heb je nu echt niet nodig.quote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef Incantrix het volgende:
Ow, jammer, ik vind het juist wel fijn om meer meningen te horen, zo kan ik voor mijn idee toch wat meer standpunten belicht zien ofzo.. Maar misschien is dat dan ook weer niet goed. Oh zucht, ik kijk gewoon de komende voeding maar weer aan..
daarom heb ik het voedingskussen snel in een hoek gesmeten, ik voed zonder kussens, krijg je spierballen vanquote:Op maandag 7 december 2009 17:47 schreef Incantrix het volgende:
Ticootje, ik vind aanleggen zonder hulp echt nog lastig inderdaad, heb vaak ruzie met een instortend voedingskussen en maaiende armpjes.. Ging dat bij jou snel beter?
ik dacht dat dta misschien kwam doordat hij een beetje een voorkeurshouding naar rechts heeft.quote:Twinkly, bij mij is rechts ook altijd moeilijker als linksRaar he?
je kan hem in eeen hydrofieldoek wikkelen dat de armpjes even weg zijn. iig dat je rustig kunt aanleggen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:47 schreef Incantrix het volgende:
Ticootje, ik vind aanleggen zonder hulp echt nog lastig inderdaad, heb vaak ruzie met een instortend voedingskussen en maaiende armpjes.. Ging dat bij jou snel beter?
Twinkly, bij mij is rechts ook altijd moeilijker als linksRaar he?
quote:Op maandag 7 december 2009 20:12 schreef Jelief het volgende:
hiep hiep hoera voor moeders met lef!
hiep hiep hoera voor kindjes die zonder hoedje drinken!'
hiep hiep hoera voor dit fijne topic!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |