Groene poep kan inderdaad duiden op teveel voormelk. Als je denkt dat hij niet aan het regelen is maar het echt mamahonger en zuigbehoefte is, dan kun je misschien beter steeds dezelfde "lege" borst aanbieden gedurende de 2 uur die hij er normaal tussen laat zodat je productie niet extra gestimuleerd wordt en hij niet steeds alleen de voormelk binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 09:22 schreef Troel het volgende:
Jochem komt nu ook vaker dan 1 keer in de 2 uur, maar heeft ook duidelijk wel een beetje last van zijn darmen (net zoals zijn moeder, iets met teveel ei en teveel koolzuur). Omdat hij geen speen blieft en ook vingers niet echt wil, leg ik hem dan aan, met dus groene poep tot gevolg want het volgens mij alleen maar erger maakt. Maarja, je wilt hem ook niet laten huilen
Was er misschien een medische reden voor? Senna kreeg bijvoorbeeld in het eerste uur (wel nadat ze al aangelegd was geweest, volgens mij) ook wat kunstvoeding ivm mijn zwangerschapssuiker.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze heeft niet gezegd waar het was, maar ik neem aan van wel?
Dat is het enige wat er staat.quote:Ik kreeg mijn dochtertje sowieso pas na 1,5 uur te zien, maar dat was een ander geval. Ze moest verplicht kunstvoeding hebben van de kinderarts, anders mocht ze niet naar mij toe hebben ze letterlijk tegen mijn man gezegd. Als je dit wilt zou ik dat van tevoren heel duidelijk aangeven en zelfs op papier laten zetten. Mijn ervaring met ks is wat betreft bv niet zo positief. 2 keer in een gecertificeerd ziekenhuis bevallen maar met bv werd maar weinig rekening gehouden.
Het is natuurlijk ook een lastige kwestie. Het is geen medicatie ofzo, en het is ook niet iets dat daadwerkelijk schadelijk is voor je kind. Het is wel iets dat sommige ouders nadrukkelijk niet willen ivm de bv, maar misschien is het helaas nog steeds iets wat je duidelijk moet maken omdat ze er anders vanuit gaan dat het geen probleem is? Ik denk dat het voor veel mensen ook geen probleem is, dat ze er niet eens bij stilstaan, zelfs als ze al bv gaan geven.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is het enige wat er staat.
Het is hetzelfde waar ik soms een discussie over heb met anderen: Annicka heeft kennelijk ook een beetje kv gehad vlak nadat ze geboren was. Dit zonder dat mijn man en ik daarvan af wisten. Het lijkt mij dat dit ook niet mag? Of hadden we het dan uitdrukkelijk moeten verbieden? Veel mensen vinden dat de vk dit zonder toestemming van de ouders mag doen, maar het lijkt me niet mogen? Het is lastig daar antwoorden op te vinden.
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat ik in het begin ook wel eens gedacht heb dat die bv me teveel werd en dat ik per direct wilde overstappen op fv, maar ik kan me nu niet eens meer precies herinneren welke problemen ik dan tegenkwam die me dat ingeven. Waarschijnlijk zoals bij veel moeders de vermoeidheid, de onzekerheid en het idee dat je je kindje niet genoeg te geven hebt. En Senna doet het nog steeds prima op bv alleen
Dat is waar, maar je hebt bijvoorbeeld ook de Jehova's getuigen die categorisch bloed en bloedproducten weigeren. Als de ouders dat weigeren mag de arts het ook niet geven, dan moet hij al naar de rechter stappen om de ouders uit het ouderlijk gezag te ontheffen. Ik zie zelf weinig tot geen verschil met kunstvoeding.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 13:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat als het kindje gewoon kv nodig heeft, als in bv suiker gehalte, dat een arts best kan bepalen dat er gewoon voeding wordt gegeven.
Als je prupje een hele lage suikerspiegel heeft is het gewoon gevaarlijk om geen voeding te geven.
Precies dat!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.
Vandaag kan ik weer relativeren, doet het minder pijn en wil ik niet meer stoppen.
Is er niet een verschil op religieuze gronden iets al dan niet toe te staan? Jouw levensbeschouwing kan voor jou zeker zoveel waard zijn, maar houdt die juridisch net zoveel stand als een religieuze overtuiging? En zijn er bijvoorbeeld in eht geval van Jehova's getuigen meer dingen schriftelijk vastgelegd, zoals hun religie, en zijn artsen dan wellicht daarmee beter bekend en dus ook met wat wel of niet kan en mag?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dat is waar, maar je hebt bijvoorbeeld ook de Jehova's getuigen die categorisch bloed en bloedproducten weigeren. Als de ouders dat weigeren mag de arts het ook niet geven, dan moet hij al naar de rechter stappen om de ouders uit het ouderlijk gezag te ontheffen. Ik zie zelf weinig tot geen verschil met kunstvoeding.
En ik denk dat er in WGR eerder een discussie kv vs bv op gang komt, dan dat er een sluitend juridisch antwoord komt...
* GreatWhiteSilence geeft amaranta een knuffelquote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik voelde me zo k*t gisteren van de pijn in mn tepel, dat als de AH open was geweest ik op slag 'cold turkey' was gestopt, en ik kv was gaan kopen. Ik zat er volledig doorheen en heb denk ik 3 uur zitten huilen uit pijn/frustratie.
Vandaag kan ik weer relativeren, doet het minder pijn en wil ik niet meer stoppen.
Dat zou dan weer discriminatie zijn, vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is er niet een verschil op religieuze gronden iets al dan niet toe te staan? Jouw levensbeschouwing kan voor jou zeker zoveel waard zijn, maar houdt die juridisch net zoveel stand als een religieuze overtuiging? En zijn er bijvoorbeeld in het geval van Jehova's getuigen meer dingen schriftelijk vastgelegd, zoals hun religie, en zijn artsen dan wellicht daarmee beter bekend en dus ook met wat wel of niet kan en mag?
Ik speel even mee met wat vragen, hoor, het is niet dat ik de ka in kwestie vrij wil pleiten, maar even om de andere kant te belichten.
Mijn ervaring is dat er in WGR juist vaak heel zinvolle juridische adviezen/inzichten aangedragen worden. Zeker het proberen waard!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:04 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
En ik denk dat er in WGR eerder een discussie kv vs bv op gang komt, dan dat er een sluitend juridisch antwoord komt...
Het feit dat je dan over een koude gang moet zal hem al wakkerder maken denk ik.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:23 schreef Groofsken het volgende:
Vanavond gaat R voor het eerst in de babykamer slapen. ben bang dat ik hem te vroeg pak, bij de eerste onrust al. Wil eens gaan kijken of hij wat langer slaapt als ik hem niet meteen pak en aanleg.
En hem dan ook wakkerder maken zodat hij hopelijk meer drinkt per keer.
Vannacht om de 1,5 uur, en volgens mij drinkt hij dan veel minder dan overdag tijdens een voeding.
Oh, en ik word wèl wakker van een in de lucht happend jongetje, maar niet van vuurwerk.
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Gewoon op z'n buik weggelegd? Ik zou dat nog niet durven inderdaad. S draaide vanaf 11,5 week zelf op haar buik, en dat vond ik toen al eng. Die slaapt nogsteeds (net als haar mama trouwens) op haar buik.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het feit dat je dan over een koude gang moet zal hem al wakkerder maken denk ik.
Hier is gebleken dat Faab een buikslaper is, vind het doodeng maar hij slaapt als een tierelier, een uurtje of 7 als ik me niet vergis vannacht
Hij sliep alleen op onze borst. En altijd als wij hem op zn rug weg legden was hij meteen wakker. Op gegeven moment legde Rob hem naast zich neer maar dan op zn buik, en hij sliep door.... en toen we hem in zn 'mandje' legden op zn buik sliep hij ook gewoon door. Terwijl hij op zn rug dus meteen begon te gillen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 14:29 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Hoe ben je daar achter gekomen dan? Gewoon op z'n buik weggelegd? Ik zou dat nog niet durven inderdaad. S draaide vanaf 11,5 week zelf op haar buik, en dat vond ik toen al eng. Die slaapt nogsteeds (net als haar mama trouwens) op haar buik.
mmm, maar ik vraag me dan toch af waarom hij dan ineens zo vaak komt, als hij het toch niet nodig blijkt te hebben...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Aoraki, je zou op zo'n moment dezelfde borst kunnen aanbieden, dan krijgt hij als het goed is wat minder melk binnen en zal hij minder vol raken. Bijvoorbeeld de ene dag de een, de andere dag de ander? De melk zal wel vetter zijn, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij minder voeding binnen krijgt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou ja, ik heb er geen leven meer naast, maar daar heb ik verlof voor.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 20:20 schreef Aoraki het volgende:
Claudia, het zit je ff niet mee! Heel veel succes als je Ivan elke 2 uur gaat aanleggen, dat lijkt me slopend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |