Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?quote:Op zondag 27 december 2009 18:35 schreef WupWup het volgende:
Nee ze krijgt één borst per voeding. Ik heb een hyperlactatie, dus ik kolf max 1 keer per dag om de boel te 'resetten'. Anders zitten we weer terug aan de groene luiers
Oef.quote:Op zondag 27 december 2009 18:52 schreef amaranta het volgende:
Ik heb wel een gruwelijke tepelpijn, vooral links. Heb een tepelhoedje geprobeerd maar daar trapt Faab niet in. Dus ik zit ruim 1a2 minuten met al m'n spieren aangespannen te voeden.
Moet ng wat eelt kweken denk ik.
Ja het gaat beter. Zoals ik al zei, zijn we van de groene luiers af. Ze heeft ook minder last van buikpijn, hoewel dat nog wel dagelijks aanwezig is. Maar niet meer continu in ieder geval. Ik heb geen verstopte melkkanalen meer en Emma verslikt zich niet meer. De toeschietreflex moet ik zo nu en dan wel nog wegkolven, maar dat lijkt ze ook steeds beter te kunnen handelen. We komen er wel en dat is (in aansluiting op vorige posts) met veel dank aan het boek van Kleintjes en Broekhuijsen.quote:Op zondag 27 december 2009 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?
Ik was nieuwsgierig hoeveel ik nu afkolf meteen na een voeding, dus ik heb net even proef op de som genomen: 40 ml. Valt me niet tegen, aangezien Ivan flink uit beide borsten drinkt. Rechts (zijn toetje) had ik wel 3x een toeschietreflex. Ik ben benieuwd of ik een verbetering zie met de spray.
Ivan drinkt trouwens heel wisselend: soms is hij binnen 20 minuten klaar en soms kan het 45 minuten duren. Het hangt echt van zijn bui af.
Grappig, dat vermoedde ik al. Had het er laatst toevallig nog met iemand over. Wij kregen ooit een pup die meteen begon te drinken bij hond die we al hadden. Die begon ook spontaan melk te geven zonder zelf ooit een nestje te hebben gehad.quote:Op zondag 27 december 2009 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Jelief, dat linkje gaat toch wel echt uit van aanleggen, en ze wil het toch vooral proberen met de kolf.
Wel bijzonder, dat adoptiemoeders het met veel moeite ook voor elkaar kunnen krijgen!
GWS, het zijn twee mama'smaar idd op de momenten dat het kan wel veel aanleggen, maar ze zou dus bijvoorbeeld kunnen beginnen met in de avond clusteren met de kolf. Dat klinkt idd ook wel ogisch
Nee hoor!quote:
Kan het niet zijn dat hij in een vreemde omgeving lekker veilig bij zijn moeder wil zijn?quote:Op zondag 27 december 2009 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
(..)
Ik vind het regelmatig wel onpraktisch, met de borst voeden. Gister waren we net aangekomen op onze kerstlocatie en ik kon meteen 45 minuten afgezonderd in een kamer gaan voeden omdat Ivan een haast onstilbare honger had - ik had hem net ervoor gevoed - en ik het flesje met afgekolfde melk voor later wilde bewaren. Ik baalde daar best van. Hij begon ookal met regelen net tijdens mijn verjaardag. Zolang ik verlof heb zet ik me maar over het onpraktische heen, maar ik moet nog maar zien hoe het gaat als ik fulltime werk. Zul je zien dat hij op m'n eerste werkjdag weer gaat regelen.![]()
Achja, ik bekijk het per moment. Misschien gaat het wel steeds makkelijker. En (bijna) elke voeding is inderdaad zo'n verdomd fijn intiem moment.
ze hapt wel aan; maar drinkt (nog) niet effectief...quote:Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef mrien het volgende:
Je kunt haar natuurlijk gewoon blijven aanleggen beessie. Wil ze wel aanhappen of doet het nog te veel pijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |