abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 december 2009 @ 18:52:53 #26
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76112058
Ik heb wel een gruwelijke tepelpijn, vooral links. Heb een tepelhoedje geprobeerd maar daar trapt Faab niet in. Dus ik zit ruim 1a2 minuten met al m'n spieren aangespannen te voeden.
Moet ng wat eelt kweken denk ik.
pi_76112241
Kan het niet een aanlegprobleem zijn amaranta? Of misschien wel spruw? Ik vond het aanzuigen de eerste paar dagen ook best pijnlijk, maar dat je een paar minuten lang met kromme tenen zit hoort echt niet
pi_76112261
lastig Amaranta dat het zo'n pijn doet.

Amélie heeft wel bijvoeding gehad. Ze had het nodig gewoon omdat er teveel uraat in haar urine zat en dat kan op den duur gevaarlijk zijn voor de nieren. Ik vond het geen enkel probleem, de borstvoeding werd er niet minder van en het was toch wel noodzakelijk. Na een dag had ze geen bijvoeding meer nodig.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 december 2009 @ 19:05:39 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_76112504
Aanleggen gaat prima. Ik tel meestal tot tien. Bij Eva had ik f
het ook. Sowieso is de huid op de linkertepel erg dun.
pi_76113874
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:35 schreef WupWup het volgende:
Nee ze krijgt één borst per voeding. Ik heb een hyperlactatie, dus ik kolf max 1 keer per dag om de boel te 'resetten'. Anders zitten we weer terug aan de groene luiers
Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?

Ik was nieuwsgierig hoeveel ik nu afkolf meteen na een voeding, dus ik heb net even proef op de som genomen: 40 ml. Valt me niet tegen, aangezien Ivan flink uit beide borsten drinkt. Rechts (zijn toetje) had ik wel 3x een toeschietreflex. Ik ben benieuwd of ik een verbetering zie met de spray.

Ivan drinkt trouwens heel wisselend: soms is hij binnen 20 minuten klaar en soms kan het 45 minuten duren. Het hangt echt van zijn bui af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76113968
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:52 schreef amaranta het volgende:
Ik heb wel een gruwelijke tepelpijn, vooral links. Heb een tepelhoedje geprobeerd maar daar trapt Faab niet in. Dus ik zit ruim 1a2 minuten met al m'n spieren aangespannen te voeden.
Moet ng wat eelt kweken denk ik.
Oef. En hoe oud is hij nu? Bij mij heeft het de eerste dagen flink pijn gedaan ondanks goed aanleggen. Gelukkig is dat nu verdwenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_76115706
Amaranta let om bij het begin te beginnen even op het aanleggen (ook al vind je dat het goed gaat) en je houding. Zelfs als Fabian maar een heel klein beetje scheef drinkt kan dat zorgen voor kloven en dus pijn.

Ik heb nog net niet de kunstvoeding uit de handen van de verpleegster in het zh geslagen. Het is dat het écht noodzakelijk was, achteraf beschouw ik het maar als medicatie dat voelt beter. Gelukkig had ik een kraam die wist wat ze deed. Ze heeft één keer flesvoeding aangemaakt voor als het kolven en vingervoeden niet zou lukken. Ze heeft ons aan alle kanten geholpen om de bv op de rit te krijgen, ik vond haar lief
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 27 december 2009 @ 20:50:22 #33
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_76116161
Hier heeft Annicka ook een beetje bijvoeding in opdracht van de vk gehad omdat haar temperatuur nogal laag was, ook zonder ons verder te informeren trouwens... Die bijvoeding was het probleem ook niet, al vond ik het niet echt netjes dat ze ons er niet naar gevraagd hebben oid. Maar manlief vertellen dat hij kv moet gaan halen omdat ik niet na een paar dagen de fles wilde gaan geven (daar drong ze wel een beetje op aan, terwijl er verder niets mis was met haar gewichtstoename bijvoorbeeld) vind ik niet kunnen... Het kolven ging trouwens meteen hartstikke goed, dus waarom ze niet opperde de afgekolfde melk dan eventueel met de fles te gaan geven snap ik niet...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_76116281
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah! Bij mij staat de borstvoeding vanaf het begin al in het teken van het opkrikken van de productie om genoeg melk te hebben voor mijn reus. Het kan natuurlijk ook precies andersom... Lukt het resetten?

Ik was nieuwsgierig hoeveel ik nu afkolf meteen na een voeding, dus ik heb net even proef op de som genomen: 40 ml. Valt me niet tegen, aangezien Ivan flink uit beide borsten drinkt. Rechts (zijn toetje) had ik wel 3x een toeschietreflex. Ik ben benieuwd of ik een verbetering zie met de spray.

Ivan drinkt trouwens heel wisselend: soms is hij binnen 20 minuten klaar en soms kan het 45 minuten duren. Het hangt echt van zijn bui af.
Ja het gaat beter. Zoals ik al zei, zijn we van de groene luiers af. Ze heeft ook minder last van buikpijn, hoewel dat nog wel dagelijks aanwezig is. Maar niet meer continu in ieder geval. Ik heb geen verstopte melkkanalen meer en Emma verslikt zich niet meer. De toeschietreflex moet ik zo nu en dan wel nog wegkolven, maar dat lijkt ze ook steeds beter te kunnen handelen. We komen er wel en dat is (in aansluiting op vorige posts) met veel dank aan het boek van Kleintjes en Broekhuijsen.

Wat goed dat je 40cc hebt gekolfd! Valt inderdaad niet tegen. De syntospray zorgt alleen voor tsr he, niet voor meer melk. Als je geen problemen hebt met tsr tijdens het kolven, zal de spray niks voor je doen.

Edit: foutje, het ging in het Rapley-topic over Kleintjes
  Moderator zondag 27 december 2009 @ 22:08:01 #35
5428 crew  miss_sly
pi_76119578
Ik heb even een vraagje namens mijn zusje, misschien iemand hier een antwoord heeft.
Mijn neefje is nu ruim 7,5 maand. Door omstandigheden was mijn zusje zo goed als gestopt met de bv. Eigenlijk wil ze graag relacteren en dan terug naar een ochtend- en avondvoeding. Dit wil ze graag weer op gang krijgen met kolven, niet met aanleggen, want met 2 rondlopende jongens is het niet echt mogelijk om een aantal dagen de jongste lekker vaak aan te leggen. Iemand een idee of en hoe ze dit kan doen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76119974
Sly, heb je hier wat aan?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 27 december 2009 @ 22:20:59 #37
12913 GreatWhiteSilence
pi_76120228
Clusteren met de kolf. Dus een paar dagen iedere avond ieder half uur kolven. Ik kolf zelf dan de borsten echt helemaal leeg, met borstcompressie en dergelijke, en dan nog een paar minuutjes langer. Ik weet niet precies wanneer ze een effect kan verwachten, dat verschilt per persoon, denk ik?

Misschien kan ze in het weekend wel lekker vaak aanleggen? Dan zorgt papa mama voor de afleiding en kan mama zich bezig houden met de jongste?

[ Bericht 0% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 27-12-2009 22:46:03 (Ik werd ingehaald door de moderne tijd :P) ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zondag 27 december 2009 @ 22:24:23 #38
5428 crew  miss_sly
pi_76120424
Jelief, dat linkje gaat toch wel echt uit van aanleggen, en ze wil het toch vooral proberen met de kolf.
Wel bijzonder, dat adoptiemoeders het met veel moeite ook voor elkaar kunnen krijgen!

GWS, het zijn twee mama's maar idd op de momenten dat het kan wel veel aanleggen, maar ze zou dus bijvoorbeeld kunnen beginnen met in de avond clusteren met de kolf. Dat klinkt idd ook wel ogisch
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 27 december 2009 @ 22:44:15 #39
12913 GreatWhiteSilence
pi_76121559
Ow ja, dat is waar ook, miss_sly, nu je het zegt, weet ik dat ik het wist.
pi_76122768
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Jelief, dat linkje gaat toch wel echt uit van aanleggen, en ze wil het toch vooral proberen met de kolf.
Wel bijzonder, dat adoptiemoeders het met veel moeite ook voor elkaar kunnen krijgen!

GWS, het zijn twee mama's maar idd op de momenten dat het kan wel veel aanleggen, maar ze zou dus bijvoorbeeld kunnen beginnen met in de avond clusteren met de kolf. Dat klinkt idd ook wel ogisch
Grappig, dat vermoedde ik al. Had het er laatst toevallig nog met iemand over. Wij kregen ooit een pup die meteen begon te drinken bij hond die we al hadden. Die begon ook spontaan melk te geven zonder zelf ooit een nestje te hebben gehad.
pi_76123298
Ik denk dat wij heel binnenkort gaan stoppen...madame drinkt nu alleen nog 's ochtends, maar de laatste dagen doet ze me echt zeer met drinken. Ze ligt wel goed aangelegd en ik heb geen idee wat er anders gaat dan anders. Fijn is het niet in ieder geval, gelukkig doet het niet elke ochtend zeer.
Wat ik er van vind..tja..dat weet ik dus eigenlijk niet.
Aan de ene kan goed en prima, aan de andere kant vreemd en wennen.
Eerst maar eens kijken of ze een beetje zonder wil, want de vorige keer dat ik de ochtendvoeding probeerde af te bouwen (toen ze 's avonds nog kreeg) was ze ontzettend chagerijnig zonder voeding
  zondag 27 december 2009 @ 23:16:57 #42
12913 GreatWhiteSilence
pi_76123456
Misschien zwanger, mrien?
pi_76123842
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien zwanger, mrien?
Nee hoor!
Al moet ik zeggen dat ik daar ook even aan dacht, zeker gezien een casus voor de VBN opleiding die ik pas gemaakt had.
Ik denk dat ze iets anders doet, maar wat...
  zondag 27 december 2009 @ 23:30:35 #44
12913 GreatWhiteSilence
pi_76124213
Is ze misschien gevallen en is er een stukje tand/glazuur afgebroken? Krijgt ze tanden, dan kon het ook gevoelig aan de tepels zijn, geloof ik? Ik roep ook maar wat, ik ken de situatie natuurlijk niet helemaal en dat maakt het lastig met ideetjes te komen.
  zondag 27 december 2009 @ 23:43:46 #45
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_76124940
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:08 schreef Claudia_x het volgende:
(..)
Ik vind het regelmatig wel onpraktisch, met de borst voeden. Gister waren we net aangekomen op onze kerstlocatie en ik kon meteen 45 minuten afgezonderd in een kamer gaan voeden omdat Ivan een haast onstilbare honger had - ik had hem net ervoor gevoed - en ik het flesje met afgekolfde melk voor later wilde bewaren. Ik baalde daar best van. Hij begon ookal met regelen net tijdens mijn verjaardag. Zolang ik verlof heb zet ik me maar over het onpraktische heen, maar ik moet nog maar zien hoe het gaat als ik fulltime werk. Zul je zien dat hij op m'n eerste werkjdag weer gaat regelen.

Achja, ik bekijk het per moment. Misschien gaat het wel steeds makkelijker. En (bijna) elke voeding is inderdaad zo'n verdomd fijn intiem moment.
Kan het niet zijn dat hij in een vreemde omgeving lekker veilig bij zijn moeder wil zijn?
Marlien wilde ook altijd direct aan de borst als we ergens naartoe gingen, zelfs toen ik overdag niet meer voedde. Een bekertje drinken weigerde ze dan, ze wilde gewoon dicht bij mij zijn. Tegenwoordig vindt ze gewoon op schoot zitten vaak ook wel goed.

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijs op 27-12-2009 23:49:54 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_76125003
De laatste 2 hoektanden zijn nu bijna helemaal klaar met doorkomen (bovenhoektanden). Verder heeft ze alle tandjes al. Zover ik weet is er niets afgebroken ofzo.
Bedankt voor het meedenken
pi_76130092
goedemorgen; ik heb hier een poosje niet gepost, maar zal ook eens ff melden hoe het bij ons gaat momenteel. Evie drinkt nu niet aan de borst. Ik heb een borstontsteking gehad afgelopen week en ben daar enorm ziek van geweest; had dus echt niet de moed en energie om Evie aan te leggen. Wel heb ik met enige pijn en moeite doorgekolfd...
Mijn meisje drinkt haar flesjes met moedermelk nog wel steeds trouw op en drinkt inmiddels flessen van ruim 100-110 ml leeg. (om de 4 uur ongeveer).
Aan de ene kant vind het erg jammer dat ze niet aan de borst drinkt, maar aan de andere kant; ik heb enorm hard mijn best gedaan.. en mijn meisje krijgt nu nog steeds de best mogelijke voeding... alleen nu via een flesje...denk dat ik het niet als een falen moet zien....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76130986
Je kunt haar natuurlijk gewoon blijven aanleggen beessie. Wil ze wel aanhappen of doet het nog te veel pijn?
pi_76131357
Dat is geen falen bj.

Mrien. Zo ging het bij Eva min of meer ook. En op een dag de knoop doorgehakt en gestopt. En ze heeft nooit meer naar mijn borsten omgekeken. Voor mijnwas het goed zo. Het was haar keuze
pi_76133225
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef mrien het volgende:
Je kunt haar natuurlijk gewoon blijven aanleggen beessie. Wil ze wel aanhappen of doet het nog te veel pijn?
ze hapt wel aan; maar drinkt (nog) niet effectief...
misschien dat ik een dezer dagen nog wel een herpoging doe hoor.
maar zoals Amaranta ook al zegt; anders is het ook goed zo; ze krijgt de allerbeste voeding, aangezien ik kolf... en soms is het best handig; de laatste fles doet papa hier (rond middernacht) zodat ik ook een uurtje of 5-6 achter mekaar kan slapen... en dat is wel heerlijk hoor!
we zien wel hoe het zich gaat ontwikkelen; wil me er alleen niet meer druk om maken...
(dat hebben we al genoeg gedaan die weken in het ziekenhuis)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')