Heheh, grappig dat dit bericht komt na een discussie hier: Zo waardeloos en onbetrouwbaar is het OV dusquote:Duitsers willen NS helpen
De Deutsche Bahn AG (DB), oftewel de Duitse spoorwegen, zijn bereid om ProRail en de NS te adviseren of desnoods te helpen met het winterweer. DB reageerde verbaasd over het feit dat in Nederland slechts 15 procent van alle treinen rijden.
De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. "Maar zo'n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden", aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.
In Duitsland rijden bijna alle treinen gewoon op schema. "Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw. We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen", aldus de woordvoerder.
Volgens Fohrmann zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland. De DB vindt het daarom bijzonder dat in Nederland veel reizigers niet op de plek van bestemming kunnen komen.
"Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is. Maar wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken."
Als dat zo is, mogen ze die misplaatste arrogantie wel even snel wegstoppen en denken aan de taak die ze te verrichten hebben: mensen van A naar B brengen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Prorail en NS zijn toch veel te arrogant om te bellen voor hulp uit het buitenland
Zoals in 1940?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:49 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat Duitsland ons gewoon bevrijdt van onze huidige incapabele overheid, en de zaakjes hier op orde stelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:OmgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:Das echtwel ver met de bus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja voor wat hoort wat he. Tientallen jaren terug hielp de NS de Duitsers ook.
Precies, waarom extra kosten maken ? dan gaat de bonus toch omlaag ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk dat het duurbetaalde management van NS en Prorail totaal niet wordt afgerekend op wanprestaties. Hetzelfde voor de bedrijven zelf: ze hebben geen extra kosten door preventief onderhoud, en de subsidie stroomt gewoon door als ze niet rijden.
Lang leve de nep marktwerking van monopolisten en de zelf bedachte targets met de bijbehorende scheve reken regeltjes waaraan de managers moeten voldoen om hun bonussen te krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk dat het duurbetaalde management van NS en Prorail totaal niet wordt afgerekend op wanprestaties. Hetzelfde voor de bedrijven zelf: ze hebben geen extra kosten door preventief onderhoud, en de subsidie stroomt gewoon door als ze niet rijden.
nah, ruim 20 uur.quote:
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon massaal naar de rechter en alle kosten die ze extra maken terugvorderen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.![]()
Wel al 4-5 jaar oud.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja voor wat hoort wat he. Tientallen jaren terug hielp de NS de Duitsers ook.
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzoquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
test het maar eens bij de rechterquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
daarom juist, dan is het toch geen overmacht meerquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Precies. Dat er klompen ijs ontstaan die er af vallen is met een simpele toevoegen op te lossen. Dit probleem lijkt me niet compleet uit de lucht komen vallen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Mensen die proberen op hun bestemming te komen, waarvan ze vantevoren weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken en dan gaan klagen, is anders net zo erg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzo
Qua achterstallig onderhoud loopt ProRail meer dan een aantal dagen achter. In Nederland heeft men gewoon verouderde systemen op het moment. Op de korte termijn kun je wel een aantal maatregelen nemen, maar die lossen niet al je problemen op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Ik denk niet dat de mensen allemaal "leuke uitjes" doen en met plezier met de trein gaan, ter ontspanning.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzo
De meeste mensen die het toch proberen zullen daar wel goede redenen voor hebben..... werk bv.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mensen die proberen op hun bestemming te komen, waarvan ze vantevoren weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken en dan gaan klagen, is anders net zo erg.
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen allemaal "leuke uitjes" doen en met plezier met de trein gaan, ter ontspanning.
Fijn voor je dat jij dat wel kan, veel mensen blijkbaar niet. Kan je ze moeilijk kwalijk nemen...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Er waren toch maximum tarieven door de overheid ingevoerd?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:41 schreef -Techno- het volgende:
Taxi? Die chauffeurs maken mooi misbruik van de situatie en hanteren woekerprijzen (200 euro van Utrecht naar Amsterdam)
Volgens mij ook... neemt niet weg wat er de afgelopen dagen is gebeurd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er waren toch maximum tarieven door de overheid ingevoerd?
Lijkt me toch dat NS genoeg geld heeft om eens met een definitieve oplossing te komen.quote:(Novum) - De NS keert een extra dividend van 1,4 miljard euro uit aan de schatkist. De staat is de enige aandeelhouder van de Nationale Spoorwegen en had gevraagd om een onderzoek naar de vermogensstructuur van NS.
NS stort 1,4 miljard euro in schatkist
Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) en minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) laten weten dat het geld onder meer wordt gebruikt om reizigers op de drukste trajecten in de brede Randstad 'spoorboekloos' te laten reizen. Hier is in totaal 4,5 miljard euro voor nodig.
Het eigen vermogen van de NS bedroeg op 31 december 4,25 miljard euro. Omdat de vermogenspositie van de NS ruimer is dan noodzakelijk is er ruimte voor het uitkeren van het extra dividend, aldus Bos en Eurlings. (25-11-2009) bron
Dat is tof als je huis naast het spoor staat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef woid het volgende:
"..Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen..."
zo dus
[ afbeelding ]
De NS is niet verantwoordelijk voor het onderhoud van het spoor, die hoeven op dat gebied niet met oplossingen te komen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:51 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat NS genoeg geld heeft om eens met een definitieve oplossing te komen.
Maarja die 1,4 miljard extra dividend zal bos niet aan Eurlings geven om die prutsers van prorail eens aan het werk te zetten. NS zal dus zelf met een oplossing moeten komen neem aan dat ze genoeg kennis hebben of anders de duitsers, wellicht in ruil voor een of 2 keer geen dividend.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:58 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
De NS is niet verantwoordelijk voor het onderhoud van het spoor, die hoeven op dat gebied niet met oplossingen te komen.
Dat is sowieso niet erg tofquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:52 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is tof als je huis naast het spoor staat.
Die 1,4 miljard wordt idd ergens anders voor gebruiktquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:03 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Maarja die 1,4 miljard extra dividend zal bos niet aan Eurlings geven om die prutsers van prorail eens aan het werk te zetten. NS zal dus zelf met een oplossing moeten komen neem aan dat ze genoeg kennis hebben of anders de duitsers, wellicht in ruil voor een of 2 keer geen dividend.
Prorail maakt gebruik van een ander geldpotje. Een geldpotje die gespekt wordt door onder andere bezuinigingen op sneeuwschuivers en regionale sneeuwruimploegen. Aldus Rover.quote:Minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) en minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) laten weten dat het geld onder meer wordt gebruikt om reizigers op de drukste trajecten in de brede Randstad 'spoorboekloos' te laten reizen. Hier is in totaal 4,5 miljard euro voor nodig.
Dat geld is goedgebruikt danquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Die 1,4 miljard wordt idd ergens anders voor gebruikt
[..]
Prorail maakt gebruik van een ander geldpotje. Een geldpotje die gespekt wordt door onder andere bezuinigingen op sneeuwschuivers en regionale sneeuwruimploegen. Aldus Rover.
http://beta.nos.nl/artike(...)boos-op-prorail.html
zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmakenquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Fijn voor je dat jij dat wel kan, veel mensen blijkbaar niet. Kan je ze moeilijk kwalijk nemen...
En welke alternatieven blijven er dan over?
Taxi? Die chauffeurs maken mooi misbruik van de situatie en hanteren woekerprijzen (200 euro van Utrecht naar Amsterdam)
In veel gevallen kan dat niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Is ook zo een succes geweest, het vrijgeven van de taxi markt. Nee hoor door de marktwerking wordt het er allemaal beter en vooral goedkoper opquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmaken
asociaal tuig
En zij smeren natuurlijk wel vet op de wissels.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef woid het volgende:
"..Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen..."
zo dus
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
Zijn ze toch ook?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Trouw in de bocht, NS en ProRail private ondernemingen.![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Prorail en NS zijn toch veel te arrogant om te bellen voor hulp uit het buitenland
nee.quote:
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:
NS en Prorail moeten gewoon het veld ruimen voor capabele bedrijven. Wat een amateurs zijn het.
Beetje bladeren, of een beetje sneeuw: helaas beperkt treinverkeer mogelijk.
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').quote:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Google is je vriendquote:
Met andere woorden, minister Eurlings is dus verantwoordelijk voor het feit dat mensen wordt aangeraden om de auto te pakken ipv de treinquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
Typisch overheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Als je ergens niet op tijd hoeft te zijn kan je prima met de trein. Ik vind het hobbelen wel lekker in zo wagon, beetje slapen. Maar ow wat kan er veel verbeterd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Heb je wat aan als je monopoly speelt met onze treintjesquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Nope,dat is het niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Alleen realiseren ze zich dit niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.
Kroes doet telecomquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.
Nog niet toch ? Ik heb begrepen dat er in januari nog hoorzittingen worden gehouden door hetEuropees Parlement ? Geen idee wanneer die nieuwe functie ingaat, maar van de week las ik nog dat ze wat te melden had over de autobranche (mbt concurrentie).quote:
Het gaat mij om de functie. Al doet ze nu het aansturen van de verhuizing tussen Straatsburg en Brussel.. Men bemoeit zich overal mee waar ze zich in eerste instantie niet mee hoeven te bemoeien. En waar ze zich wel mee moeten bemoeien, awel, de afstand tussen burger en politiek wordt met de dag groter.quote:
Maar in veel gevallen is dat ook níet mogelijk. En dan moet de NS gewoon rijden. What's next? In de zomer is het te warm dus rijden de treinen ook niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Vreemd als je nagaat dat de NS feitelijk nooit een volledig staatsbedrijf is geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
ProRail maakt helemaal geen winst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
http://ikregeer.nl/document/KST138036quote:Er is overeenstemming bereikt tussen NS en de Staat, over de uitkering
van een superdividend van EUR 1,4 miljard aan haar aandeelhouder en
over een concessievergoeding (concessieprijs) van NS aan haar conces-
sieverlener voor de hoofdrailnetconcessie.
na 15 jaar dus nog steeds actueelquote:
Ik vind het anders een prachtig plaatje. Twee koplopers in de sneeuw, vroeger gaven ze elkaar nog een kusje ook. In welke auto kun je trouwens nog even een les voorbereiden of wat stukken doorlezen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
Het een sluit het ander niet uit. Het is mogelijk het beste van privatisering en regulering te combineren. Het lijkt me duidelijk dat de overheid het maatschappelijk nut hoog wil houden. Anderzijds kunnen private partijen de voordelen bieden die verbonden zijn aan de vrije markt. Wat betreft netwerkeconomieën (zoals de spoorwegen) ligt dit wat minder makkelijk. Dus concurrentie waar mogelijk, regulering waar nodig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Freek is al sinds Neerlands Hoop uit elkaar ging niet meer leuk.quote:
Ik vind het ook erg teleurstellend. Ben (als autoliefhebber) meestal wel redelijk positief over het OV maar dit is beneden alle peil. Uiteraard moet het spoor veilig zijn maar de trein rijd op veel minder herbergzame plekken dan Nederland. Daarom weiger ik te geloven dat dit niet anders zou kunnen. Het is natuurlijk onacceptabel dat de NS niet voorbereid is op dit soort weerstomstandigheden. Ze zouden sowieso elke winter paraat moeten staan om alle belangrijke spoorwegen binnen een nacht berijdbaar te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |