abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75931860
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:

NS en Prorail moeten gewoon het veld ruimen voor capabele bedrijven. Wat een amateurs zijn het.
Beetje bladeren, of een beetje sneeuw: helaas beperkt treinverkeer mogelijk.
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.

Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75931957
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zijn ze toch ook?
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
pi_75932028
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.

Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
pi_75932035
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:26:08 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75932169

Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:26:20 #67
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_75932179
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Met andere woorden, minister Eurlings is dus verantwoordelijk voor het feit dat mensen wordt aangeraden om de auto te pakken ipv de trein
Diezelfde knakker die het idee heeft om de km heffing in te voeren om zo de files te bestrijden.
Eurlings
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:27:08 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75932209
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 16:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zijn ze toch ook?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75932215
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:

Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:28:16 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75932260
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Typisch overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75932847
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
Als je ergens niet op tijd hoeft te zijn kan je prima met de trein. Ik vind het hobbelen wel lekker in zo wagon, beetje slapen. Maar ow wat kan er veel verbeterd worden.

Ander voorbeeld: In het weekenden zijn er veel werkzaamheden. Kijk braaf op internet of ik van eindhoven naar utrecht ergens last heb. Eindhoven - venlo wel maar nergens staat vermeld dat er tussen eindhoven of utrecht is iets verandert. Dus ik naar station, en ja hoor. trein gaat niet, vanwege werkzaamheden op ander traject. kan ik 20 minuten wachten.
Minder spoor en perrons is minder treinen, kan ik begrijpen. maar waarom niet even vermelden dat de treinen in deze bestemming minder vaak gaan dan normaal. Bij het traject waar de werkzaamheden zijn staat wel dat je rekening houden moet met extra reistijd. Meld dit ook denk ik dan. Ik kijk al bewust om de site om te zien of ik ergens rekening mee moet houden.

De ns heeft ook de verrassingsfactor blijkbaar
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75932893
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75933640
Wordt je toch schijtziek van , NS en ProRail, prutsers zijn het. Zij zijn de reden dat ik een auto heb gekocht. Na de laatste keer sneeuw zo'n 4 a 5 jaar geleden wel te weten, toen ik en 1000'en anderen in een stationnetje vlak voor Amersfoort uit de trein werd gezet. Toen ging het om een paar vlokken in het zuiden van het land. M.a.w ze hebben stilgezeten in al die tijd. Zo bestuur je dus geen bedrijf. En nu wil Camiel mij dubbel straffen met een kilometerheffing. Ga vooral zo door.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:14:51 #74
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75933818
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:15:42 #75
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_75933842
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Heb je wat aan als je monopoly speelt met onze treintjes
pi_75934056
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:25:48 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75934134
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.
Nope,dat is het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75934147
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
pi_75934481
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
Alleen realiseren ze zich dit niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_75934638
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.

Overal is de klanttevredenheid ernstig gedaald en hebben veel mensen er heel erg lekker aan verdiend. Mensen moeten niet zo spastisch doen over de markt, zeker de voorstanders van marktwerking niet. Het gaat om winst, en nergens anders om, dan is de logische consequentie dat er winst gemaakt wordt, ten koste van wat dan ook. Als daar klanttevredenheid voor nodig is dan zal er klanttevredenheid komen, zo niet dan niet. Is er betrouwbaarheid voor nodig dan zal er betrouwbaarheid zijn, zo niet dan is die er niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_75934814
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.

En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:53:43 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75935022
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef kawotski het volgende:

[..]

En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.
Kroes doet telecom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75935418
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Kroes doet telecom
Nog niet toch ? Ik heb begrepen dat er in januari nog hoorzittingen worden gehouden door hetEuropees Parlement ? Geen idee wanneer die nieuwe functie ingaat, maar van de week las ik nog dat ze wat te melden had over de autobranche (mbt concurrentie).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_75935436
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kroes doet telecom
Het gaat mij om de functie. Al doet ze nu het aansturen van de verhuizing tussen Straatsburg en Brussel.. Men bemoeit zich overal mee waar ze zich in eerste instantie niet mee hoeven te bemoeien. En waar ze zich wel mee moeten bemoeien, awel, de afstand tussen burger en politiek wordt met de dag groter.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75936015
Ja ik snap het ook niet je zou toch denken dat prorail of de NS wel een paar van die sneeuwschuivers hebben.

Maar in deze ligt het vooral aan de overheid in zijn rol als bezuinigingswaakhond op prorail
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_75936212
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Maar in veel gevallen is dat ook níet mogelijk. En dan moet de NS gewoon rijden. What's next? In de zomer is het te warm dus rijden de treinen ook niet?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75936677
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Vreemd als je nagaat dat de NS feitelijk nooit een volledig staatsbedrijf is geweest.
pi_75937690
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.

Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
ProRail maakt helemaal geen winst.

Bij de opsplitsing van het oude NS zijn de kosten zo verdeeld dat het nieuwe NS reizigers winst kan maken, doordat de tarieven voor het gebruik van het spoornet kunstmatig laag worden gehouden. ProRail maakt door die lage tarieven natuurlijk gigantische verliezen, die door de overheid worden aangevuld.

Daarmee is dus ook de overheid verantwoordelijk voor de staat van het spoor, en dus ook direct verantwoordelijk voor al die wisselstoringen waardoor de treindienst nu in de soep is gelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 20:00:35 ]
  dinsdag 22 december 2009 @ 20:07:59 #89
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_75938044
de oplossing

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_75938142
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
de oplossing

Haalt die ook het ijs tussen de wissels weg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')