Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:
NS en Prorail moeten gewoon het veld ruimen voor capabele bedrijven. Wat een amateurs zijn het.
Beetje bladeren, of een beetje sneeuw: helaas beperkt treinverkeer mogelijk.
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').quote:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Google is je vriendquote:
Met andere woorden, minister Eurlings is dus verantwoordelijk voor het feit dat mensen wordt aangeraden om de auto te pakken ipv de treinquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
Typisch overheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Als je ergens niet op tijd hoeft te zijn kan je prima met de trein. Ik vind het hobbelen wel lekker in zo wagon, beetje slapen. Maar ow wat kan er veel verbeterd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Heb je wat aan als je monopoly speelt met onze treintjesquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Nope,dat is het niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Alleen realiseren ze zich dit niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.
Kroes doet telecomquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.
Nog niet toch ? Ik heb begrepen dat er in januari nog hoorzittingen worden gehouden door hetEuropees Parlement ? Geen idee wanneer die nieuwe functie ingaat, maar van de week las ik nog dat ze wat te melden had over de autobranche (mbt concurrentie).quote:
Het gaat mij om de functie. Al doet ze nu het aansturen van de verhuizing tussen Straatsburg en Brussel.. Men bemoeit zich overal mee waar ze zich in eerste instantie niet mee hoeven te bemoeien. En waar ze zich wel mee moeten bemoeien, awel, de afstand tussen burger en politiek wordt met de dag groter.quote:
Maar in veel gevallen is dat ook níet mogelijk. En dan moet de NS gewoon rijden. What's next? In de zomer is het te warm dus rijden de treinen ook niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Vreemd als je nagaat dat de NS feitelijk nooit een volledig staatsbedrijf is geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
ProRail maakt helemaal geen winst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |