zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmakenquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Fijn voor je dat jij dat wel kan, veel mensen blijkbaar niet. Kan je ze moeilijk kwalijk nemen...
En welke alternatieven blijven er dan over?
Taxi? Die chauffeurs maken mooi misbruik van de situatie en hanteren woekerprijzen (200 euro van Utrecht naar Amsterdam)
In veel gevallen kan dat niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Is ook zo een succes geweest, het vrijgeven van de taxi markt. Nee hoor door de marktwerking wordt het er allemaal beter en vooral goedkoper opquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmaken
asociaal tuig
En zij smeren natuurlijk wel vet op de wissels.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef woid het volgende:
"..Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen..."
zo dus
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
Zijn ze toch ook?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Trouw in de bocht, NS en ProRail private ondernemingen.![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Prorail en NS zijn toch veel te arrogant om te bellen voor hulp uit het buitenland
nee.quote:
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:
NS en Prorail moeten gewoon het veld ruimen voor capabele bedrijven. Wat een amateurs zijn het.
Beetje bladeren, of een beetje sneeuw: helaas beperkt treinverkeer mogelijk.
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').quote:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Google is je vriendquote:
Met andere woorden, minister Eurlings is dus verantwoordelijk voor het feit dat mensen wordt aangeraden om de auto te pakken ipv de treinquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
Typisch overheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Als je ergens niet op tijd hoeft te zijn kan je prima met de trein. Ik vind het hobbelen wel lekker in zo wagon, beetje slapen. Maar ow wat kan er veel verbeterd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Heb je wat aan als je monopoly speelt met onze treintjesquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
Nope,dat is het niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, die filosofie dan.
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Alleen realiseren ze zich dit niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef OldJeller het volgende:
Het is natuurlijk dat vele mensen geen alternatief hebben, maar anders waren die incompetente bedrijven allang failliet, net zoals een restaurant met slecht eten en slechte bediening failliet zou gaan.
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar die hele liberaliserings- en verzelfstandigingsgolf betreft diensten waarbij de burger (ik zeg uitdrukkelijk niet consument) of helemaal geen keus heeft of geen vrije transparante keuze. De spoorwegen, de woningbouwverenigingen, de zorg, nutsbedrijven, waterbedrijven.
Kroes doet telecomquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
En daarom zou je denken dat we ene Kroes hebben in de EU om dit soort praktijken tegen te gaan, maar die vind het blijkbaar nodig om bedrijven dwars te zitten waar we juist wel de keuze hebben.
Nog niet toch ? Ik heb begrepen dat er in januari nog hoorzittingen worden gehouden door hetEuropees Parlement ? Geen idee wanneer die nieuwe functie ingaat, maar van de week las ik nog dat ze wat te melden had over de autobranche (mbt concurrentie).quote:
Het gaat mij om de functie. Al doet ze nu het aansturen van de verhuizing tussen Straatsburg en Brussel.. Men bemoeit zich overal mee waar ze zich in eerste instantie niet mee hoeven te bemoeien. En waar ze zich wel mee moeten bemoeien, awel, de afstand tussen burger en politiek wordt met de dag groter.quote:
Maar in veel gevallen is dat ook níet mogelijk. En dan moet de NS gewoon rijden. What's next? In de zomer is het te warm dus rijden de treinen ook niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Vreemd als je nagaat dat de NS feitelijk nooit een volledig staatsbedrijf is geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
ProRail maakt helemaal geen winst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
http://ikregeer.nl/document/KST138036quote:Er is overeenstemming bereikt tussen NS en de Staat, over de uitkering
van een superdividend van EUR 1,4 miljard aan haar aandeelhouder en
over een concessievergoeding (concessieprijs) van NS aan haar conces-
sieverlener voor de hoofdrailnetconcessie.
na 15 jaar dus nog steeds actueelquote:
Ik vind het anders een prachtig plaatje. Twee koplopers in de sneeuw, vroeger gaven ze elkaar nog een kusje ook. In welke auto kun je trouwens nog even een les voorbereiden of wat stukken doorlezen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
Het een sluit het ander niet uit. Het is mogelijk het beste van privatisering en regulering te combineren. Het lijkt me duidelijk dat de overheid het maatschappelijk nut hoog wil houden. Anderzijds kunnen private partijen de voordelen bieden die verbonden zijn aan de vrije markt. Wat betreft netwerkeconomieën (zoals de spoorwegen) ligt dit wat minder makkelijk. Dus concurrentie waar mogelijk, regulering waar nodig.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Freek is al sinds Neerlands Hoop uit elkaar ging niet meer leuk.quote:
Ik vind het ook erg teleurstellend. Ben (als autoliefhebber) meestal wel redelijk positief over het OV maar dit is beneden alle peil. Uiteraard moet het spoor veilig zijn maar de trein rijd op veel minder herbergzame plekken dan Nederland. Daarom weiger ik te geloven dat dit niet anders zou kunnen. Het is natuurlijk onacceptabel dat de NS niet voorbereid is op dit soort weerstomstandigheden. Ze zouden sowieso elke winter paraat moeten staan om alle belangrijke spoorwegen binnen een nacht berijdbaar te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |