Heheh, grappig dat dit bericht komt na een discussie hier: Zo waardeloos en onbetrouwbaar is het OV dusquote:Duitsers willen NS helpen
De Deutsche Bahn AG (DB), oftewel de Duitse spoorwegen, zijn bereid om ProRail en de NS te adviseren of desnoods te helpen met het winterweer. DB reageerde verbaasd over het feit dat in Nederland slechts 15 procent van alle treinen rijden.
De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. "Maar zo'n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden", aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.
In Duitsland rijden bijna alle treinen gewoon op schema. "Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw. We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen", aldus de woordvoerder.
Volgens Fohrmann zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland. De DB vindt het daarom bijzonder dat in Nederland veel reizigers niet op de plek van bestemming kunnen komen.
"Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is. Maar wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken."
Als dat zo is, mogen ze die misplaatste arrogantie wel even snel wegstoppen en denken aan de taak die ze te verrichten hebben: mensen van A naar B brengen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Prorail en NS zijn toch veel te arrogant om te bellen voor hulp uit het buitenland
Zoals in 1940?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:49 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat Duitsland ons gewoon bevrijdt van onze huidige incapabele overheid, en de zaakjes hier op orde stelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:OmgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:Das echtwel ver met de bus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja voor wat hoort wat he. Tientallen jaren terug hielp de NS de Duitsers ook.
Precies, waarom extra kosten maken ? dan gaat de bonus toch omlaag ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk dat het duurbetaalde management van NS en Prorail totaal niet wordt afgerekend op wanprestaties. Hetzelfde voor de bedrijven zelf: ze hebben geen extra kosten door preventief onderhoud, en de subsidie stroomt gewoon door als ze niet rijden.
Lang leve de nep marktwerking van monopolisten en de zelf bedachte targets met de bijbehorende scheve reken regeltjes waaraan de managers moeten voldoen om hun bonussen te krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk dat het duurbetaalde management van NS en Prorail totaal niet wordt afgerekend op wanprestaties. Hetzelfde voor de bedrijven zelf: ze hebben geen extra kosten door preventief onderhoud, en de subsidie stroomt gewoon door als ze niet rijden.
nah, ruim 20 uur.quote:
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon massaal naar de rechter en alle kosten die ze extra maken terugvorderen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.![]()
Wel al 4-5 jaar oud.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dikke fail voor de NS.![]()
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Tja voor wat hoort wat he. Tientallen jaren terug hielp de NS de Duitsers ook.
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzoquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
test het maar eens bij de rechterquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
daarom juist, dan is het toch geen overmacht meerquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Precies. Dat er klompen ijs ontstaan die er af vallen is met een simpele toevoegen op te lossen. Dit probleem lijkt me niet compleet uit de lucht komen vallen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Mensen die proberen op hun bestemming te komen, waarvan ze vantevoren weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken en dan gaan klagen, is anders net zo erg.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzo
Qua achterstallig onderhoud loopt ProRail meer dan een aantal dagen achter. In Nederland heeft men gewoon verouderde systemen op het moment. Op de korte termijn kun je wel een aantal maatregelen nemen, maar die lossen niet al je problemen op.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:23 schreef moussie het volgende:
[..]
Vooral als je een paar dagen van te voren weet dat het eraan gaat komen, dan neem je toch maatregelen?
Ik denk niet dat de mensen allemaal "leuke uitjes" doen en met plezier met de trein gaan, ter ontspanning.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het allerergste is nog wel het gehuil dat mensen zich niet aan hun negatieve reisadvies houden. Alsof mensen niks te doen hebben ofzo
De meeste mensen die het toch proberen zullen daar wel goede redenen voor hebben..... werk bv.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Mensen die proberen op hun bestemming te komen, waarvan ze vantevoren weten dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken en dan gaan klagen, is anders net zo erg.
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:32 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen allemaal "leuke uitjes" doen en met plezier met de trein gaan, ter ontspanning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |