zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmakenquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:41 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Fijn voor je dat jij dat wel kan, veel mensen blijkbaar niet. Kan je ze moeilijk kwalijk nemen...
En welke alternatieven blijven er dan over?
Taxi? Die chauffeurs maken mooi misbruik van de situatie en hanteren woekerprijzen (200 euro van Utrecht naar Amsterdam)
In veel gevallen kan dat niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:37 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Je kunt toch opzoek naar alternatieven. Ik kan bijvoorbeeld gewoon thuiswerken in veel gevallen.
Is ook zo een succes geweest, het vrijgeven van de taxi markt. Nee hoor door de marktwerking wordt het er allemaal beter en vooral goedkoper opquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
zon taxichauffeur zou ik dus echt doodmaken
asociaal tuig
En zij smeren natuurlijk wel vet op de wissels.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:33 schreef woid het volgende:
"..Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen..."
zo dus
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:15 schreef OldJeller het volgende:
En hier huilt iedereen om de "extreme" omstandigheden en dat dat de oorzaak is.
Extreem? Zo'n ding van duizenden kilo's moet gewoon op een paar rails kunnen rijden bij een laagje sneeuw, net zoals in andere landen.
Het is toch van de zotte dat door deze weersomstandigheden een land half lam ligt en mensen niet naar hun werk of andere bestemming kunnen.
Zijn ze toch ook?quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Trouw in de bocht, NS en ProRail private ondernemingen.![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:47 schreef BasementDweller het volgende:
Prorail en NS zijn toch veel te arrogant om te bellen voor hulp uit het buitenland
nee.quote:
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:45 schreef OldJeller het volgende:
NS en Prorail moeten gewoon het veld ruimen voor capabele bedrijven. Wat een amateurs zijn het.
Beetje bladeren, of een beetje sneeuw: helaas beperkt treinverkeer mogelijk.
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').quote:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zijn heel capabele bedrijven, ze maken immers winst. Als je wilt dat mensen zich kunnen verplaatsen moet je dat nastreven ipv winst nastreven.
Er moest zonodig een paar miljoen per jaard verdiend worden aan het spoor, dat vele bedrijven en particulieren véél meer verlies lijden doordat ze niet op hun bestemming kunnen komen en het wegennet overbelasten is het logische gevolg daarvan.
Google is je vriendquote:
Met andere woorden, minister Eurlings is dus verantwoordelijk voor het feit dat mensen wordt aangeraden om de auto te pakken ipv de treinquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, beide bedrijven zijn volledig in handen van de overheid. Ze staan juridisch buiten de overheid, maar de overheid heeft wel volledige controle op de bedrijfsvoering via de aandelen die de overheid bezit ('in control').
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:22 schreef OldJeller het volgende:
Capabel wat dat betreft, maar niet betreft de diensten die je zou moeten verlenen en klanttevredenheid.
Typisch overheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
Als je ergens niet op tijd hoeft te zijn kan je prima met de trein. Ik vind het hobbelen wel lekker in zo wagon, beetje slapen. Maar ow wat kan er veel verbeterd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een advies wat iedereen gewoon zou moeten volgen, ik doe het al jaren
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou je die diensten moeten verlenen naar klanttevredenheid? Voor je winst is dat helemaal niet nodig. Een bedrijf is er om winst te maken, hoe en waarmee doet er niet toe. Op het moment dat werd bepaald dat de NS en prorail winstoogmerk hadden, is afscheid genomen van het idee dat de spoorwegen maatschappelijk nut zouden moeten hebben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Neehoor, want 3 sneeuwvlokken is "overmacht", dus je krijgt geen cent van NS...
Heb je wat aan als je monopoly speelt met onze treintjesquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:45 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de filosofie is dat als de klanten blij zijn het beter gaat met het bedrijf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |