Ik vind m maar niksquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:22 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik ben er net achtergekomen dat de BTB200 ook in het rood te krijgen is![]()
[ afbeelding ]
Dat is niet ergquote:
Vind m nogal.. Roodquote:
Dat kanquote:
Vind rood prima, maar niet op een basquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dat kanHet is gewoon dat ik gek ben op rood
Ik heb een hekel aan slagplatenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:41 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm, rood kan wel leuk zijn mits er een bijpassende slagplaat op zit... alleen een beetje jammer dat dat er geen op die bas zit
(hoewel dat niet echt bij dat model zou passen)
Een rode precision met zwarte slagplaatquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind rood prima, maar niet op een bas.. Dan ben ik van t wit denk ik
Wit met zwarte slagplaatquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:55 schreef Kvack het volgende:
[..]
Een rode precision met zwarte slagplaatof andersom
![]()
Ooit...
Tevens tvp.
donkerrood dan wel hequote:Op zaterdag 19 december 2009 20:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind rood prima, maar niet op een bas.. Dan ben ik van t wit denk ik
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijtquote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef Witchfynder het volgende:
Wie heeft er hier een akoestische bas?
Of Candy Apple Redquote:
Nee iddquote:Op zondag 20 december 2009 01:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijt
Je kan toch gewoon een stukje hout op je bovenblad vastlijmenquote:Op zondag 20 december 2009 01:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijt
Dat heb ik ook met een P. De pickups zitten precies tussen twee comfortabele plekken in.quote:Op zondag 20 december 2009 11:52 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wel graag zo'n duimsteun had op mijn P... Vind de pickups niet echt groot/comfortabel genoeg...
noes bassisten grappenquote:Op zondag 20 december 2009 13:29 schreef Brammie1 het volgende:
Heb alleen maar precision gespeeld in m'n (korte) bascarrière tot nu toe, mijn duim staat altijd gewoon op het pickup. Toen ik een keer een Jazz in m'n handen had wist ik niet waar ik m'n duim moest neerzetten
Volgende topic: Bassistentopic #16 Die van ons is langer
Ik heb een BX600, opzich prima versterker om mee te beginnen. Maar daar houd het ook mee opquote:Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Brammie1 het volgende:
Zit erover te denken om deze te halen: http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/behringer/bxl-1800a
Iemand ervaring met Behringer versterkers?
Dat doe ik ook wel eens op mijn gewoon bass. Speelt opeens niet zo heel erg verkeerdquote:Op zondag 20 december 2009 11:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee idd. Hoewel ik soms wel mensen dit zie doen:
Niet geprobeerd, maar kan werken.
Ik zit erover te denken die Harley Benton te kopen (maar dan gefret). Is nu maar 145,- ineens, w00t! Ding krijgt best goede recensies. Nou ja, mijn Orange combo heb ik voor mijn verjaardag gekregen dus geld dat ik daarvoor opzij heb gezet, heb ik nu nog, dus ja....
Oh, je wil ze ophalenquote:
dat je het uberhaupt overweegt om een behringer versterker te willenaanschaffen. Dat zal echt je slechtste aankoop ooit zijn. check anders www.basgitaarforum.nl en zoek op behringer en huiver.quote:Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Brammie1 het volgende:
Zit erover te denken om deze te halen: http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/behringer/bxl-1800a
Iemand ervaring met Behringer versterkers?
deze is dan nog goedkoper. erg betrouwbaar en maar 8 euro verzendskosten, omgeacht wat het product is.quote:Op zondag 20 december 2009 14:12 schreef IkBenOzan het volgende:
Hier zijn ze beide goedkoper.![]()
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9601.html
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5832.html
Vetquote:Op zondag 20 december 2009 15:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
deze is dan nog goedkoper. erg betrouwbaar en maar 8 euro verzendskosten, omgeacht wat het product is.
http://www.musik-produkti(...)taerker/ashdown.aspx
een ashdown fifteen daar is 199 euro.
Zelfde website zegt dit. Als titel staat er Ashdown Five Fifteen, 100W/1x15 Combo E-Bass, en als je erop klikt Leistung an 8 Ohm: 65 Wattquote:Op zondag 20 december 2009 15:04 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
VetEn ik ben even door de war nu.. Waarom zegt de ene dat de Five Fifteen 65watt is en de andere 100watt..?
dat is erg logisch, want het is een combo. combo's verbruiken vrijwel nooit het volledige vermogen. dat hij 8 ohm is, kanje de combo met een andere 8 ohm kabinet verbinden, zodat hij over (in totaal) 4 ohm wel de volledige 100 watt gebruikt.quote:Op zondag 20 december 2009 15:05 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zelfde website zegt dit. Als titel staat er Ashdown Five Fifteen, 100W/1x15 Combo E-Bass, en als je erop klikt Leistung an 8 Ohm: 65 Watt
Oh, zo.quote:Op zondag 20 december 2009 15:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat is erg logisch, want het is een combo. combo's verbruiken vrijwel nooit het volledige vermogen. dat hij 8 ohm is, kanje de combo met een andere 8 ohm kabinet verbinden, zodat hij over (in totaal) 4 ohm wel de volledige 100 watt gebruikt.
Goeie tip, ik ga dan voor de Ashdown. Het is voor in de oefenruimte. Ik gebruik nu nog m'n Fender 25 watt, maar die is echt te slap. Ik hoor mezelf nauwelijks.quote:Op zondag 20 december 2009 14:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat je het uberhaupt overweegt om een behringer versterker te willenaanschaffen. Dat zal echt je slechtste aankoop ooit zijn. check anders www.basgitaarforum.nl en zoek op behringer en huiver.
de ashdown is wel een heel erg goed idee! dat zijn hele fijne dingetjes voor het budget.
trouwens, waar ga je de versterker voor gebruiken?
quote:Op zondag 20 december 2009 20:23 schreef Witchfynder het volgende:
De Ashdown is prima. Heb eens op de Perfect Ten gespeeld en die schopte kont. De Five Fifteen zal ook goed zijn dan. De Fender moet ook goed zijn. Zolang je maar niet de Behringer neemt of zoiets braks.
Wat voor muziek speel je dat je met een 100W versterker goed overweg kan?.
en waarom is hij in de oefenruimtes onbruikbaar? Omdat de conus te groot is.quote:Op zondag 20 december 2009 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
Nou niet echt te groot, maar onbruikbaar vanwege het feit dat je pas 5 meter of wat je versterker begint te horen. De meeste oefenruimtes zijn gewoon niet zo groot.
Ik heb in mijn Metalband zeker wel een 300W nodig. Ook omdat je niet je amp altijd op vol wilt zetten, je wilt wat headroom overhouden.
Ook bij basgitaren maakt grootte niet uit, 't is maar wat je ermee doetquote:Op maandag 21 december 2009 00:26 schreef Witchfynder het volgende:
.
Ik snapte wel wat je bedoelt, maar als je zegt "hij is te groot" kan dat een verkeerde voorstelling geven bij mensen die nog minder snappen van dit onderwerp.
Doe ik er geen goede dingen mee dan?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ook bij basgitaren maakt grootte niet uit, 't is maar wat je ermee doet.
ja jij welquote:Op maandag 21 december 2009 13:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik er geen goede dingen mee dan?.
Dat is met één klik op te lossen hoorquote:Op maandag 21 december 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Geen idee, ik ken jou/je muziek niet.
Het is niet zo dat je er niks aan hebt, hoor. Ik heb ook 3 jaar met een 15" geoefend, maar als je vlak bij je versterker wilt staan, heb je aan 10" veel meer.quote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef Brammie1 het volgende:
oefenruimte is denk ik maar zo'n 16 vierkante meter groot, dus ik moet een versterker met een kleine conus nemen? Heb er nog niet zoveel verstand van
Zowel de Ashdown Five Fifteen en de Fender Rumble 100 hebben een 15'' speaker, gaat dat werken? Of moet ik de versterker in de hoek zetten en zelf in de andere hoek gaan staan?
Nice! 'My Generation' ook gespeeld? Ik wilde hem spelen vanwege de bassolo's, maar dat is ook wel gelijk het enige interessante er aanquote:Op maandag 21 december 2009 13:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Oi, folkmetal
Niet direct mijn genre maar we gaan 't eens proberen hé
Ik speel in een bluesgroep, maar dan eerder stevige rock 'n roll.
Qua invloeden ZZ Top, beetje Who, Led Zep.
Ik speel wel rock/punk/metal, maar ga voorlopig nog niet optreden. Ik zet de versterker wel gewoon in een hoekje ergens. De Ashdown kan ik ook halen bij de lokale basboerquote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je er niks aan hebt, hoor. Ik heb ook 3 jaar met een 15" geoefend, maar als je vlak bij je versterker wilt staan, heb je aan 10" veel meer.
Je kunt idd de versterker tegenover je zetten en zo van de golven genieten. Zo houd je ook wat beter in de hand hoe hard het voor je bandleden is.
Ze zeggen ook weleens: een 15" heb je voor je publiek, een 10" heb je voor jezelf. 10" hoor je gewoon meer als je erbij staat. Heeft iets met uitslag van golven te maken. Er zijn hier vast mensen die meer verstand hebben van natuurkunde en je dat uit kunnen leggen.
Als je ermee wilt optreden tzt en je maakt nogal rockende muziek (rock, hard rock, punk, metal whatever), dan kun je misschien wel beter zoeken naar iets van meer vermogen en met 2x10". Tweedehands is er een hoop voordelig te krijgen.
En ga idd ook op Basgitaarforum.nl checken. Ik zit daar ook en heb in het afgelopen jaar of wat er veeeeeel van geleerd.
Onlinewinkels ftw! (goedkoper; check thomann, musik-produktiv)quote:Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik speel wel rock/punk/metal, maar ga voorlopig nog niet optreden. Ik zet de versterker wel gewoon in een hoekje ergens. De Ashdown kan ik ook halen bij de lokale basboer
Ik bedoelde meer voor jezelf. Als je beïnvloed bent door..., dan heb je weleens de neiging om nummers van die bands thuis te spelenquote:Op maandag 21 december 2009 13:31 schreef tony_clifton- het volgende:
We spelen geen covers, enkel eigen nummers
Maar we hebben een nummer waar nogal wat breaks inzitten die sterk doen denken aan You Won't get Fooled Again
Spelen eigenlijk veel verschillende dingen, ook een countrynummer, een swing en een boogy, maar alles met een keiharde rocksaus.
Steve Harris hoot je echt overal tussenuit, wat een held!quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer voor jezelf. Als je beïnvloed bent door..., dan heb je weleens de neiging om nummers van die bands thuis te spelen. Ik speel thuis immers ook Maiden, Purple, 'Deth en Mercyful Fate
.
Ik koop altijd elixirs, omdat je daarmee makkelijk een half jaar tot een jaar (mits goede verzorging) met een setje sprankelend kan spelen! trouwens, www.lordofthestrings.com is een nederlands bedrijf dat regelmatig net wat goedkoper de snaren aanbied, plus heb je daat de optie om een acceptgiro mee te laten sturen, die je dan binnen 14 dagen moet betalen. Dikke service van hun!quote:Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm;
Ernie Ball Slinky EB2834, 045-100 Electrische bas snaren -> 26 euro
Fender 7250 ML, 045-100 Super Bass Electrische bas snaren -> 16 euro
Da's wel een groot verschil... Zijn die Ernie Balls zoveel beter? 'T zijn beide roundwounds...
Jaaaa, Steve Harris!quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:08 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Steve Harris hoot je echt overal tussenuit, wat een held!bij mij was het meer queen, rush, en motown/james jamerson waardoor ik echt eens hard wou gaan op een paar dikke ijzers!
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb geen invloeden.
Ik ben eigenlijk nog maar pas bezig met op 't gehoor dingen uitzoeken, en dan nog kan ik zelf niet in de stijl van iemand anders spelen.
Vind Cherry Cola wel geniaal ingespeeld trouwens.
wel tof.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag weer bij Feedback geweest, op een SWR 700 watt top met een 210 cab gespeeld. Klinkt lekker... Maar die buizen Ampeg ernaast is nog het tofst
De mijne was Squarepusherquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.
Geen enkelequote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.
euh, die knor haal je juist uit je jazz basgitaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Overigens heb ik dat knorgeluid nooit zelf kunnen bereiken met mijn cheapo Line6. Gisteren kwam wel eindelijk mijn eerste échte versterker aankloppen, dus ik moet waarschijnlijk niet zo lang meer wachten op dat moment.
Kan echt niet wachten tot de eerstvolgende repetitie! Niet alleen vanwege de amp; ik hou echt van onze eigen nummers en heb ze niet op mp3 ofzo.
Het is zoooo'n heerlijk gevoel wanneer je een CD in handen hebt met je eigen muziek er op. Toen met onze eerste demo kon ik er echt een half uur naar staren, gewoon naar het doosjequote:Op dinsdag 22 december 2009 16:33 schreef tony_clifton- het volgende:
ik hou echt van onze eigen nummers en heb ze niet op mp3 ofzo.
Met datum en handtekening erop voor het geval je ooit nog iemand van plagiaat kan beschuldigenquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef tony_clifton- het volgende:
Uhu, direct twee 'kopen' en eentje in een kluis in de bank gaan leggen.
Hoi, ik hierquote:Op woensdag 23 december 2009 17:31 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kommetje van de 3mm vind ik te klein. Ik laat hem dat juist schieten.
Damn it, GAS @ akoestische bas!.
True.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Idd! Het is 'plectra'.
Dunlop Gator Grip 2 mm.
[ afbeelding ]
quote:
Je hebt ook wel gelijk, blijft persoonlijk (Ook al vind ik een contrabas met strijkstok ook net niet)quote:Op woensdag 23 december 2009 17:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
.
Niks mis mee, hoor. Kan men wel zeggen: "ja maar een contrabas bespeel je ook met je vingers". Ja, maar ook met een strijkstok, dus niet zeuren
![]()
.
Zolang je maar geen "datums" gaat zeggen blijven we vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Plecta zeggen klinkt zoals je collega's collegae noemen...
Niets voor mij dus.
quote:Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef Witchfynder het volgende:
Idd.
En ik zou graag contrabas met strijkstok willen leren bespelen. Kan ik eindelijk barok spelen
.
(Die zag je vast niet aankomen, he?)
Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef Witchfynder het volgende:
Idd.
En ik zou graag contrabas met strijkstok willen leren bespelen. Kan ik eindelijk barok spelen
.
(Die zag je vast niet aankomen, he?)
Dan is er ook gelijk niks meer aanquote:Op woensdag 23 december 2009 19:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!
Ja ik. Ik heb ze op mijn fretloze. Speelt lekker gladquote:Op woensdag 23 december 2009 23:21 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm ik kan niet echt omgaan met dunnere plectra, ik moet altijd een wat dikkere hebben om er een redelijke klank uit te krijgen(niet dat mijn plectrum-techniek goed genoeg is om het daadwerkelijk te gebruiken @ gigs en dergelijke
)
Heb sinds kort ook Flatwounds op mijn basje gespannen, moet zeggen dat ik ze echt lekker vind spelen![]()
Nog meer liefhebbers?
Zoiets?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:14 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi. Soms zie ik een metalen plaat aan een bass. Zo'n ding dat over je snaren loopt en aan een pickup zit? Wat is dat?
Dat jaquote:Op donderdag 24 december 2009 22:59 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Das een Pickup-cover, heeft verder geen nut behalve dat het er leuk uit kan zien
Had het ooit wel, maar later werd het puur cosmetisch. Ik meen dat bij het eerste type element (single coil) het ervoor zorgde dat er minder brom ontstond. Later is het ontwerp aangepast en waren de pickupcovers niet meer nodig. Men plaatste hen toen nog alleen maar voor de sier. Zelfde met bridge covers eigenlijk. Ooit had men daar weleens schuim tussen om het basgeluid te dempen, zodat het meer het doffe contrabasgeluid kreeg. Later veranderde de smaak qua geluid en liet men het er liever af.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:11 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dat jaEn ik dacht dat het nuttig was
ja G&L tribute serie ^^quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:09 schreef KaMo het volgende:
Das een mooie G&L?
Jamiroquai, geniale basslijnen...
PS:
fijne kerst:
Bedankt, ik zal even kijkenquote:Op zondag 27 december 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
2 jaarik vervang ze om de 4 maanden ongeveer. Heb zelf de Ernie Ball Hybrid Slinky's, zijn goeie snaren voor rock enzo. Goeie plectrumsnaren. Normale dikte (.45, .65, .85, .105). Dunnere snaren zijn leuk voor als je veel slapt, dikkere snaren voor als je vaak je gitaar downtuned (naar CGCF bijvoorbeeld).
Standaard Dunlop snaren zijn ook aan te bevelen, zijn iets goedkoper dan de Ernie Ball's.
Zo nu en dan even uitkoken, dan gaan ze langer mee.quote:
één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.quote:Op zondag 27 december 2009 22:03 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal even kijkenNog een vraag. Als je je snaren vervangt, haal je dan alles tegelijk los, of moet dat één voor één gebeuren?
Dat dacht ik alquote:Op zondag 27 december 2009 22:32 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.
Moet je eens op YouTube naar filmpjes zoekenquote:Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Knappe jongen die ze er ook allemaal in 1x tegelijkertijd erafhaalt
Ik vervang ze om het half jaar. Omdat ik meerdere bassen bespeel slijten ze per bas minderquote:Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, twee jaar is wel extreem lang. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar Ernie Ball. DR als goede tweede.
Zijkniptang, niet tegelijk, maar met korte pauzesquote:Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Knappe jongen die ze er ook allemaal in 1x tegelijkertijd erafhaalt
http://www.gpdusa.com/6_String-EMG_40P.htmlquote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn?. Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
GB is misschien een optie...
Ohquote:Op maandag 28 december 2009 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Dat is echt dubbel van wat hij hoort te kosten.
hoogstwaarschijnlijk dat ze hem bij bassmatters (nijmegen) hebben of kunnne bestellen. is een echt goede bas speciaalzaak, daat heb ik mijn aguilar odb-3 laten inbouwen, terwijl er vele zich er niet aan durfden te wagen, omdat er echt weinig ruimte in de ''pocket'' zat.quote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn?. Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
GB is misschien een optie...
Die Alpine oordopjes heb ik ook, die zijn echt geweldig! Elke euro waard.quote:Op maandag 28 december 2009 16:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben ik trouwens de enige dat 't niet zoveel kan schelen hoe ik klink?
Thuis speel ik meestal onversterkt, met band mag 't goed knallen maar dan gaan kleine nuances toch verloren? Moet wel zeggen dat ik 't type bassist ben dat niet echt op de voorgrond springt, dus echt luid sta ik niet. In ieder geval niet zodat alles van je klank perfect hoorbaar is, ik denk dat dat storend werkt in een band met maar 3 man.
Plus ik heb oordoppen in omdat ik op een paar repetities nogal sterk achteruit gegaan ben qua tinnitus.
Oké, nu speel ik op een Precision uit Mexico, een Orange en Aguilar cabs, dus zeker geen slecht spul.
Die jaren dat ik op zo'n Line 6 Studio 110 gespeeld heb heb ik echter ook nooit GAS gehad (gelukkig eigenlijk)...
Nog altijd mijn eerste gear als je de versterker ziet als een vervanging voor de aan frut gespeelde combo...
De enige GAS die ik nu heb is voor zo'n PW kabelbindertjes, zo'n elastiekjes met 2 haakjes aan zodat je je kabels superhandig kan samenhouden. Scheelt tijd bij in- en uitpakken denk ik
.
Voor de anderen die in bands spelen:
Qua oordoppen ben ik trouwens groot fan van die van Alpine; de musicsafes zitten comfortabel, komen met 3 verschillende filters, en je kan nog perfect praten en verstaan. Ze filteren enkel de pieken, zoals crashes en snares die ervan langs krijgen, en de attack van de gitaar enz.
Please, verknoei je gehoor niet, met je gehoor verknoei je ook je slaap en alles gaat er daardoor op sommige dagen op achteruit.
Wat is het?quote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Deze zijn trouwens een onontbreekbaar accessoire voor de gitarist/bassist in mijn ogen:
[ afbeelding ]
Je rolt gewoon je kabel op, en dan doe je dat elastiekje er rond. Die plastiekjes hebben aan beide kanten een haakje zodat je op die manier supermakkelijk je kabels kan bijeenbinden.quote:De enige GAS die ik nu heb is voor zo'n PW kabelbindertjes, zo'n elastiekjes met 2 haakjes aan zodat je je kabels superhandig kan samenhouden . Scheelt tijd bij in- en uitpakken denk ik.
Whehequote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Deze zijn trouwens een onontbreekbaar accessoire voor de gitarist/bassist in mijn ogen:
[ afbeelding ]
Idd! Ik moet echter nieuwe kopen (of doppen laten maken op maat), want mijn Alpines beginnen te sterven na 3 jaar of watquote:Op maandag 28 december 2009 17:10 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Die Alpine oordopjes heb ik ook, die zijn echt geweldig! Elke euro waard.
Ik heb een lichte gehoorbeschadiging opgelopen toen ik in mijn eerste bandje speelde. Hele krappe repetitieruimte; versterker naast me op oorhoogte bij mijn linkeroor. En dit 1 maal per week, zo'n 3 jaar lang. Dom, dom, dom natuurlijk. Ik hoor nu links iets minder hoog dan rechts, maar over het algemeen is er geen abnormaal verlies (dit was de uitkomst van een gehoortest). Ik hoor wel een heel lichte fluittoon als ik in een stille ruimte zit en mijn adem inhoudt.quote:Op maandag 28 december 2009 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
22 euro of hoeveel is't voor 3 jaar, klinkt niet slecht.
In mijn doosje zat een derde dop in, ga er nog eentje bijkopen zodat ik 3 paar heb (als die '50% gratis' actie nog loopt tenminste). Zo blijft er ééntje sowieso in mijn gitaartas en een ander paar in mijn rugzak voor onvoorziene optredens/feestjes e.d.
Heb er echt schoon genoeg van, ben al zoveel van mijn gehoor kwijtgespeeld de laatste 3 jaar...
Dat heb ik ook, ik componeer in Guitar Pro (midi programma), maar altijd met gitaar/bas op schootquote:Op maandag 28 december 2009 22:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi. Ik heb na acht maanden even mijn basgitaar weer meegenomen vanaf mijn ouders. Speel niet heel vaak maar ik wil weer wat meer gaan spelen. En ik vind het fijn om muziek die ik op de computer maak eerst even uit te proberen d.m.v. instrumenten als keyboard, gitaar en basgitaar.
Hehe ik geen gitaar muziek.quote:Op maandag 28 december 2009 22:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, ik componeer in Guitar Pro (midi programma), maar altijd met gitaar/bas op schoot
Ik vind het juist erg chill componerenquote:Op maandag 28 december 2009 23:41 schreef Sautor het volgende:
Ik werk ook met Guitar ProMaar het componeert echt kut; maar het is wel makkelijk om ideetjes "snel"in uit te tikken en terug te luisteren.
Ook primaquote:Op maandag 28 december 2009 23:50 schreef J0ttem het volgende:
M'n bandleden & ik gebruiken Tuxguitar, in principe een gratis Guitarpro-kloon
Sorry, had nog helemaal niet gekekenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:54 schreef isitreal het volgende:
Is er dan niemand die uit die solo komt van never be clever van herman brood?
En toch zou ik wel een Lakland of, nog liever, een Sandberg willen denk ik. Sowieso vind ik de pick up configuratie van Sandberg erg interessantquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Ach, qua bassen blijf ik wel bij fender. Die hebben de mojo die high end boutique stuff zoals lakland en sadowsky missen.
Klinkt qua arrangement bijna hetzelfde als Zombie. En volgens mij zijn de bass noten bijna hetzelfde op de laatste in de maat na.quote:Op maandag 28 december 2009 23:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg chill componeren
vandaag dit ermee geschreven:
http://soundclick.com/share?songid=8535327
Sommige noten zinj inderdaad dezelfde valt me nu op, maar laatste akkoord steeds niet, dat is een B, en geen Gisquote:Op donderdag 7 januari 2010 00:15 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Klinkt qua arrangement bijna hetzelfde als Zombie. En volgens mij zijn de bass noten bijna hetzelfde op de laatste in de maat na.Of hoor ik dat fout.
Hangt van je muzieksmaak af. In een metalband kun je bijna niet bright genoeg zijn. Ik draai ook altijd bas terug en push ontzettend veel mid met een dikke lepel treble, anders hoor je mij echt niet terug. Ik heb trouwens een 'brite' knopje op mijn versterker zittenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Op 't eerste zicht klink die EMG beter, maar kvraag mij af of dat niet te bright is in bandcontext...
Lemon Oilquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef Brammie1 het volgende:
ben m'n snaren aan het vervangen en ik zie dat m'n hals en frets nogal smerig zijn. Waar kan ik die goed mee schoonmaken? Heb een rosewood fretboard.
Ja je moet hem niet onder de kraan houden neequote:Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Niet te veel, dat kan ervoor zorgen dat je frets beschadigd raken (wordt geabsorbeert en kan de frets van positie doen veranderen) (heb ik gehoord).
Dat is een beetje ver wegquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef Rooligan het volgende:
Even reclame maken voor mijn band:
Morgen avond spelen we in Venlo. Komt dat zien, komt dat zien!
Waarom ?quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:25 schreef isitreal het volgende:
Mijn volgende bas word echt een violin bass van hofner (ik speel links)
maar wil geen groupie lijken dus neem hem in het old white.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Waarom ?![]()
Er zijn voor dat geld zoveel veeeeeeel betere mooiere bassen te koop
geen. puur vingerwerk!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:44 schreef Silver_Shark het volgende:
Wat voor effect is handig voor een beginnend basgitarist?
Mits je een goede amp hebtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 01:18 schreef Sautor het volgende:
En bovendien klinkt een bass clean al tof genoeg.
Tof! Laat weten hoe het speelt, klinkt, eruitziet en allesquote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:43 schreef Witchfynder het volgende:
Net een akoestische bas met koffer en wat Cordial/Neutrik kabeltjes besteld bij Thomann.
Ben erg benieuwd naar die Harley Benton voor maar 145,-. Iemand op BGF was er erg tevreden over. "Klinkt als een bas van 300,-".
Tofheid!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:01 schreef Witchfynder het volgende:
Tuurlijk! Met een beetje geluk heb ik hem vrijdag wel en kan ik er zondag mee oefenen
Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen
Ik weet niet eens meer welke pick-up nou boven moet![]()
Geniaal weer
Edit:
Iemand hier met een Ibanez GSR 180 die een foto van de binnenkant wil maken?![]()
De amp klinkt niet goed? W00t?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Vandaag voor 't eerst de Orange + Aggy combinatie op z'n staart getrapt (nuja, volume en gain op 10u), was echt geweldig!
De amp klinkt niet echt goed op zich, maar met gitaar en drums en rock 'n roll -> heeerlijk.
Dude! Je bent een held!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:
http://www.seymourduncan.(...)ematic=std_jazz_bass
Ik bedoel; plug je je basgitaar erin om eventjes wat te rammen in een klein kamertje klinkt 't idd niet echt super met die 12 inch speaker. Heel warm, weinig helder, veel mud (ms niet echt modderig, maar wel van die nare resonanties) met de bas vrij laag. Moet wel zeggen dat mijn kamertje thuis 2 schuine muren heeft (onder 't dak), en sowieso niet heel groot is. Maar gewone luidsprekers klinken prima, en als je meespeelt met mp3s de Orange ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De amp klinkt niet goed? W00t?
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Waarom ?![]()
Er zijn voor dat geld zoveel veeeeeeel betere bassen te koop
Heb de mijne net 2 weken terug verkochtquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen
Ik weet niet eens meer welke pick-up nou boven moet![]()
Geniaal weer
Edit:
Iemand hier met een Ibanez GSR 180 die een foto van de binnenkant wil maken?![]()
Kan niet wachten op het resultaatquote:Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:
8 uur lang staan bassen... schouders en vingertoppen doen best pijn nu.
Ik ook nietquote:
Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.quote:Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm een Squier Classic Vibe Jazz op marktplaats.. Interessant
Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:48 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.
In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).quote:Op maandag 11 januari 2010 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.
Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:01 schreef Rooligan het volgende:
[..]
In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).
Overigens, in NL is deze Classic Vibe bij Feedback al te krijgen voor 369 euro (maar Feedback is duur en sowieso een bagger winkel). Wil je een leuk alternatief, dan kun je de Squier Vintage Modified series eens proberen. Nieuw rond de 300 euro; tweedehands zeker lagerOh, en een goede prijs-kwaliteit verhouding vind je ook bij Dean en Peavey bassen. Ik ben persoonlijk alleen niet gecharmeerd van hun ontwerpen.
Heb je die Ampeg set gehoord; of zelfs op gespeeld?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen..
(Ampeg set van 2000 euro, daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg
)
Gespeeldquote:Op maandag 11 januari 2010 20:10 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Heb je die Ampeg set gehoord; of zelfs op gespeeld?
een bassist in de feedback?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen..
(Ampeg set van 2000 euro, daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg
)
ze sleuren speciaal voor jou dat ding in een oefenhok met de weet dat ze hem toch niet zullen verkopen?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Gespeeld... Laatste keer dat ik er was gewoon aangesloten en weer genoten
.. De SVT VR met een 810 cab.. Veel te zwaar en te groot voor mij, maar klinkt oh zo geweldig
Oefenhok? Gewoon in de winkel, ze doen in Apeldoorn niet zo moeilijkquote:Op maandag 11 januari 2010 23:58 schreef blessed19 het volgende:
[..]
ze sleuren speciaal voor jou dat ding in een oefenhok met de weet dat ze hem toch niet zullen verkopen?
kan het maar moeilijk geloven.
Zover ik weet zijn die dingen niet aangesloten en hebben ze standaard een combo klaarstaan om de bassen daar uit te proberen. Echter betreur ik het dat ik altijd een stap terug in de tijd zet daar. Wel jammer, aangezien ik zowat om de hoek woon daar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Oefenhok? Gewoon in de winkel, ze doen in Apeldoorn niet zo moeilijk.. Vooral niet als het rustig is.
Heb daar een tijdje terug een middag rondgehangen en mocht gewoon de versterkers/cabs aansluiten en uitproberen. Ze gaven ons een voedingssnoer en we mochten gewoon bespelen wat we wilden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:18 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn die dingen niet aangesloten en hebben ze standaard een combo klaarstaan om de bassen daar uit te proberen. Echter betreur ik het dat ik altijd een stap terug in de tijd zet daar. Wel jammer, aangezien ik zowat om de hoek woon daar.
Aha! Ik zal morgen wel weer eens langsfietsen, want ik had nooit stopcontacten op de zuilen gezien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb daar een tijdje terug een middag rondgehangen en mocht gewoon de versterkers/cabs aansluiten en uitproberen. Ze gaven ons een voedingssnoer en we mochten gewoon bespelen wat we wilden.
Er hangen snoeren vanaf het plafondquote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:32 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Aha! Ik zal morgen wel weer eens langsfietsen, want ik had nooit stopcontacten op de zuilen gezien.
Maargoed, het is dat de verbinding naar nijmegen zo klote is, anders kwam ik nooit meer bij feedback langs en zou ik alleen maar bij paul (bassmatters) zitten. Echt een geweldige zaak is dat!
Ik snap hier niet echt het probleem mee...quote:Op maandag 11 januari 2010 23:57 schreef blessed19 het volgende:
Andere keer was er een klant die wou gaan proberen met bassen. Kreeg een fender jazz usa in zijn poten gedrukt, waarbij hij een hartke alucone 15'' combo toegereikt kreeg om eroverheen te spelen.
Dat ben ik ook gewend van Feedback Rotterdam. Ze doen meestal wel een suggestie van "neem die amp", maar als ik stellig zeg "nee, ik wil die" dan is dat geen probleem. Ben geregeld zelf met speakerkabels aan de gang terwijl dat eigenlijk niet mag. Maar ja, ze zien vast wel dat ik wel weet wat ik doe.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb daar een tijdje terug een middag rondgehangen en mocht gewoon de versterkers/cabs aansluiten en uitproberen. Ze gaven ons een voedingssnoer en we mochten gewoon bespelen wat we wilden.
Nee hoor!quote:Op maandag 11 januari 2010 21:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sure! Contrabas is nog wat hier ontbreekt.
Zo ervaar ik dat ook ongeveerquote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ben ik ook gewend van Feedback Rotterdam. Ze doen meestal wel een suggestie van "neem die amp", maar als ik stellig zeg "nee, ik wil die" dan is dat geen probleem. Ben geregeld zelf met speakerkabels aan de gang terwijl dat eigenlijk niet mag. Maar ja, ze zien vast wel dat ik wel weet wat ik doe.
Je gaat toch geen ferrariblok in een lada bouwen? een fender jazz usa heeft een prachtgeluid, maar door zo'n hartke alucone wordt dat meteen ongedaan gemaakt. Erg zonde. Waarom niet via een markbass? Dat is een hifi systeem dat je bas puur natuurlijk laat klinken. Je laat overigens toch niemand op een 15'' een basgitaar uitproberen? als je dat niet begrijpt, moet je in het begin het gesprek over de conussen eens nalezen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:05 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik snap hier niet echt het probleem mee...
tof! een classic? of een epiphone?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Er hangen snoeren vanaf het plafond.
Bassmatters komt mijn T-Bird vandaan, geweldige kerel
Ik ben de laatste die zal beweren dat men bij Feedback altijd geweldig advies geeft, maar ik denk dat jij meer een mening aan het spuien bent dan een objectief advies. Heb jij die klant vanaf binnenkomst tot hij weer weg ging gevolgd? Ik heb weleens een klant gezien die zei dat hij wilde beginnen met gitaarspelen en graag een Gibson wilde omdat zijn voorbeelden dat ook hadden. Dan kan zo'n verkoper dat wel een slecht idee vinden, maar als zijn baas wil dat hij een Gibson verkoopt zal hij de kans niet laten liggen. Ik weet precies hoe dat werkt, ik ben ook verkoper geweest en dit is nou precies de reden waarom ik geen verkoper meer wil zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:19 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Je gaat toch geen ferrariblok in een lada bouwen? een fender jazz usa heeft een prachtgeluid, maar door zo'n hartke alucone wordt dat meteen ongedaan gemaakt. Erg zonde. Waarom niet via een markbass? Dat is een hifi systeem dat je bas puur natuurlijk laat klinken. Je laat overigens toch niemand op een 15'' een basgitaar uitproberen? als je dat niet begrijpt, moet je in het begin het gesprek over de conussen eens nalezen.
Als hij NU wat minder geld uitgeeft voor iets waar hij toch erg blij van wordt, gaat hij geheid de volgende keer weer langskomen, maar dan met een bepaalde sound in zijn gedachten. Zo bouw je IMO een betere klantenkring op, plus, uiteindelijk verdien je er meer aan. Als je net een rijbewijs hebt, ga je ook niet meteen voor een ferrari. (uitzonderingen daargelaten) Waarom meteen een fender jazz aansmeren, als de klant het verschil niet zal horen tussen een fender en een squier bas.
Over dat dikgedrukte: Volgens mij is dat echt per bedrijf verschillend (Bij mijn vriendin is dat namelijk niet zo), maar feedback heeft blijkbaar dat principe. Erg jammer, dat is voor mij de grootste reden dat ik naar duitsland ga om uit te proberen (beter en groter assortiment) en bij bassmatters om het spul te kopen vanwege de geweldige service die Paul verleent.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die zal beweren dat men bij Feedback altijd geweldig advies geeft, maar ik denk dat jij meer een mening aan het spuien bent dan een objectief advies. Heb jij die klant vanaf binnenkomst tot hij weer weg ging gevolgd? Ik heb weleens een klant gezien die zei dat hij wilde beginnen met gitaarspelen en graag een Gibson wilde omdat zijn voorbeelden dat ook hadden. Dan kan zo'n verkoper dat wel een slecht idee vinden, maar als zijn baas wil dat hij een Gibson verkoopt zal hij de kans niet laten liggen. Ik weet precies hoe dat werkt, ik ben ook verkoper geweest en dit is nou precies de reden waarom ik geen verkoper meer wil zijn.
Er is niks mis met Hartke en ook niks met alucones. Ik vind ze geweldig klinken en dat zijn mensen als Victor Wooten en Victor Bailey het met mij eens. Tja, misschien is een 15" niet zo handig, maar er zijn genoeg mensen die er bij zweren dat 15" the only way to go is met bas. Ik ben het daar niet mee eens, maar ja, dat is je persoonlijke voorkeur.
Kijk, ik heb genoeg onzin horen verkondigen bij Feedback en bij andere winkels (een kereltje van 15 met mama die een gitaar wilde uitzoeken en muziek van Slipknot enzo wilde spelen en vervolgens een Squier Strat krijgt aangeraden) en ik weet niet precies wat zich daar heeft afgespeeld en hoe het verder gelopen is, maar ik vond je opmerking gewoon erg kort door de bocht. Ik zou hem overigens ook geen Fender Jazz USA hebben aangereikt (tenzij hij daar specifiek om vroeg). Ik heb er eens op gespeeld en ik vond er geen zak aan. Mijn Squier VM Jazz heeft voor mij hetzelfde speelgemak, maar een veel toffer geluid (wat schandalig is eigenlijk) en ik zou hem ook niet snel in een MarkBass prikken, maar in een EBS ofzo. Maar als verkoper moet je natuurlijk eerst de precieze wensen van de klant duidelijk krijgen, ook al is dat voor de klant dat niet helemaal. Wat is zijn budget? Wat voor muziek wil hij spelen? Heeft hij al iets op het oog en waarom?
Misschien was die klant idd wel geholpen met een Squier of Ibanez en een Hartke of Ashdown combo, maar ja, geen idee, heb die klant niet gesproken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:44 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb als verkoper bij Media Markt gewerkt 10 jaar geleden en ik zie in Feedback echt wel de Media Markt onder de muziekwinkels. Voor advies ga ik ook liever naar een andere winkel, hoor.
Maar goed; ik denk dat in basis wij het wel met elkaar eens zijn, dus we hoeven geen int0rw3bflamewar te beginnen![]()
.
"I say it again, yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaah!"quote:
Ik wil!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"I say it again, yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaah!".
Ok, wie heeft hier ooit over Vanderkley cabs gespeeld?
2x10quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:07 schreef Brammie1 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Fender Rumble 100/115 (1x15'') en de 100/210 (2x10''), welke moet ik dan nemen voor in de vrij kleine oefenruimte waar m'n band in oefent?
Beide zijn 100watt. De 115 is 220 euro, de 210 is 255 euro.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:
[..]
2x10![]()
Die heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Epiphone, was vorig jaar mei (ofzo) de enige zaak waar ik wist dat ze m hadden. Nu staat marktplaats vol met Epi T-Birds van 300 euro, zelfs een witte die ik toendertijd zo graag wildequote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
tof! een classic? of een epiphone?
Bassmatters is net een luxe sportautodealer, kwijlen bij basjes die je zelf nooit zou kopen.
Oefenruimte is echt klein, iets van 16 vierkante meter. 2x10'' leek mij ook al beter. En het prijsverschil is maar 36 euroquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:
[..]
2x10Dat is het die 45 wel waard.
![]()
2x10 heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Dat moet je sowieso al. Heb je last van gebrom daar?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:23 schreef Kvack het volgende:
Volgens mij moet ik binnenkort de stopcontacten in mijn studio maar eens aarden. Mijn bas stond net licht onder stroom. Irritant gevoel.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:41 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik wil!
De bassist heeft eens een artikel erover geschreven. was erg vermakelijk om het te lezen.
Ja, daarom staat het al een tijdje op de planning. Maar hier heb ik nooit eerder last gehad, ik hoop dat er al een aarde draad ligt. Anders word het nog een hoop gedoe.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso al. Heb je last van gebrom daar?
je zou het tijdelijk kunnen oplossen door een aardedraad van de elektronica aan een cv te verbinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:23 schreef Kvack het volgende:
[..]
Ja, daarom staat het al een tijdje op de planning. Maar hier heb ik nooit eerder last gehad, ik hoop dat er al een aarde draad ligt. Anders word het nog een hoop gedoe.
Dean Edge 4 (299,-)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik wil een betere bas kopen.
Maar welke?
De eisen;
- Niet te duur![]()
- Neck trough body
- Humbucker of humbucker en spilt/singel
- Niet TE zwaar
- Liever passief maar niet noodzakelijk
- volume en toon regelbaar
- Als het kan messing brug/topkam (MAW sustain)
Merk/image maakt me geen aars uit(Is toch voor in de studio)
Wie heeft de gouden tip? (en wint een geheel onverzorgde voetreis naar Graceland)![]()
Maar die hebben toch een geschroefde nek ?quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dean Edge 4 (299,-)
Ibanez SR300 (ook zoiets)
Zoiets?.
De Dean heb ik zelf. Hij heeft zwarte hardware, maar een Gotoh 201-achtige brug. Aan sustain heb je geen gebrek en hij is sowieso actief met twee soapbars.
Kan gebeurenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
Oh ja, dat had ik ff over het hoofd gezien.
Epi Thunderbird? Firebird is de gitaarversiequote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Maar die hebben toch een geschroefde nek ?
Ik zit zelf te denken aan de epiphone firebird of de peavey "Dingges" ?
En misschien nog wel de Tanglewood die ziet er ook gaag uit maar die is wel een beetje duur..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wilquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:58 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Kan gebeuren![]()
Heb je wel eens op een Peavey of Tangelwood gespeeld?
Tanglewood maakt ze ook linkshandigquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wil.
Zo wil ik wel een T-bird en een V-bas en en en en.... maar helaas.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Tanglewood maakt ze ook linkshandig
hm, ik ben ook een lefty, maar ben blij dat ik met rechts bas. Er zitten wel een paar beperkingen, maar dat is voor mij niet boeiend genoeg om over te stappen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wil.
Zo wil ik wel een T-bird en een V-bas en en en en.... maar helaas.
Ik ben ooit uiterst linkshandig verklaard. Als ik de andere kant op speel voelt dat echt debielquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef blessed19 het volgende:
[..]
hm, ik ben ook een lefty, maar ben blij dat ik met rechts bas. Er zitten wel een paar beperkingen, maar dat is voor mij niet boeiend genoeg om over te stappen.
Keymusicquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef Witchfynder het volgende:
[..]. Van Tanglewood heb ik eerlijk gezegd alleen nog maar akoestische gitaren bekeken (die tof zijn btw). Vroeger zat er hier in Rotterdam een Keymusic die Tanglewood dealer was, maar die is helaas weg
.
Aha voldoet aan de specsquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:10 schreef Witchfynder het volgende:
Hey, ik zat met een bas in mijn hoofd waar ik niet op kon komen, dus ff gezocht en het was een ESP/LTD:
http://www.thomann.de/nl/esp_ltd_d4_ns.htm
Als deze bas er LH zou zijn, had ik hem wel gekocht.
Thanks voor de infoquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Voor een T-Bird mag je wel goede schouders kweken.. Hij is best zwaar. Ook gaat de achterste "punt" een beetje irritant zijn bij staand plectrumspel
Ja, ze wilden uitbreiden in NL en nu zijn ze er wegquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:17 schreef KaMo het volgende:
[..]
Keymusic![]()
(is de muziekwinkel waar ik heenga om te testen etc) (in Sint Niklaas)
Geluid zit, mits je het allemaal lekker insteld, wel goed. Het is niet de meest comfortabele bas om te bespelen, maar het geluid en de looks maken het wel goedquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Thanks voor de info![]()
Maar voor de rest bevalt ie nog goed? geluid bespeelbaarheid etc... ?
Ik heb zelf ook een Mockingbird gitaar *quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:47 schreef J0ttem het volgende:
Leuke modellen die Mockingbirds, onze gitarist heeft daar de gitaar versie van (goh)
Nu ik goed kijk was er nog meer anders de bas had geen kop maar had tuners in de brug zitten en had ook 2 elementen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:52 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Gaaf onze ouwe bassist had ook zo'n model Status maar dan helemaal grafiet![]()
Klonk echt gaaf. wel was de toets wennen om op te spelen erg glad.
Hier nog zo'n conservatieveling. Maar wel eentje die ook houdt van de Jazz Basquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:59 schreef Brammie1 het volgende:
wat ben ik toch een conservatieve bassist, ik vind de standaard Precision het mooist
Ik heb wel eens zo'n ding in handen gehad. Fijn om op te slappen maar daarmee is dan ook alles gezegd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:36 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Nu ik goed kijk was er nog meer anders de bas had geen kop maar had tuners in de brug zitten en had ook 2 elementen.
Zo maar dan met zwarte hardware;
[ afbeelding ]
* Geen led lampjes helaas![]()
Er werd anders behoorlijk stevige metal mee gespeeldquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens zo'n ding in handen gehad. Fijn om op te slappen maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Tja, ik speelde alleen jazz en funk, ook alleen maar met mijn vingers en daarvoor voelde hij erg onprettig aan. Heb 'm niet versterkt uitgeprobeerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Er werd anders behoorlijk stevige metal mee gespeeld![]()
En dat klonk prima![]()
Helaas niet. Ik heb er ooit naar gekeken. Ding lijkt me tof, maar nergens zien hangen. Uiteindelijk maar mijn Dean Edge 4 gekochtquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Iemand info over de Ibanez SR 300 FM? Als de kleuren een beetje mooi uitkomen ziet ie er tofjes uit
Hey, ik hoor veel over Focusrites afgelopen week. Welke was dat in jouw voorbeeld, weet je dat (nog)?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Er werd anders behoorlijk stevige metal mee gespeeld![]()
En dat klonk prima![]()
icm Hartke versterker/cabs en een focusrite 19 inch preamp
Net even opgezochtquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hey, ik hoor veel over Focusrites afgelopen week. Welke was dat in jouw voorbeeld, weet je dat (nog)?
Tja ik zit er mee of de P/J configuratie wel wat is. Of ik niet humbuckers ga missenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Helaas niet. Ik heb er ooit naar gekeken. Ding lijkt me tof, maar nergens zien hangen. Uiteindelijk maar mijn Dean Edge 4 gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja ik zit er mee of de P/J configuratie wel wat is. Of ik niet humbuckers ga missenJe hebt toch pas nog die Epiphone gekocht ? of zoek je een reserve bas ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
Die Epiphone heb ik in mei gekochtquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:05 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Je hebt toch pas nog die Epiphone gekocht ? of zoek je een reserve bas ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |