abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76602028
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:01 schreef Witchfynder het volgende:
Tuurlijk! Met een beetje geluk heb ik hem vrijdag wel en kan ik er zondag mee oefenen
Tofheid!

Volgende week mijn eerste date met een band! Heb er zin in
Hoop dat ik een beetje aan de verwachtingen kan voldoen. Zo zonder band ervaring.
pi_76607882
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen
Ik weet niet eens meer welke pick-up nou boven moet

Geniaal weer

Edit:
Iemand hier met een Ibanez GSR 180 die een foto van de binnenkant wil maken?
pi_76610280
Vandaag voor 't eerst de Orange + Aggy combinatie op z'n staart getrapt (nuja, volume en gain op 10u), was echt geweldig!
De amp klinkt niet echt goed op zich, maar met gitaar en drums en rock 'n roll -> heeerlijk .
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:38:23 #208
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76613286
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:
Kut, ik ben het schema van de elektronica van mijn bas kwijt. Wou hem vanavond af gaan bouwen

Geniaal weer

Edit:
Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:

http://www.seymourduncan.(...)ematic=std_jazz_bass
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:39:11 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76613315
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:09 schreef tony_clifton- het volgende:
Vandaag voor 't eerst de Orange + Aggy combinatie op z'n staart getrapt (nuja, volume en gain op 10u), was echt geweldig!
De amp klinkt niet echt goed op zich, maar met gitaar en drums en rock 'n roll -> heeerlijk .
De amp klinkt niet goed? W00t?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76614574
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:38 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Als ik foto's van je bas bekijk denk ik dat je hier ver mee komt:

http://www.seymourduncan.(...)ematic=std_jazz_bass
Dude! Je bent een held!
Dat is hem inderdaad precies.

Even kijken of ik morgen een soldeerbout kan regelen. Of misschien dat ik eerst nieuwe kabels koop die kwalitatief wat beter zijn
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:35:38 #211
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76615247
Op de Seymour Duncan site staan een hoop schema's. Onmisbare bron voor de gitaar/bashobbyist .
pi_76636716
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

De amp klinkt niet goed? W00t?
Ik bedoel; plug je je basgitaar erin om eventjes wat te rammen in een klein kamertje klinkt 't idd niet echt super met die 12 inch speaker. Heel warm, weinig helder, veel mud (ms niet echt modderig, maar wel van die nare resonanties) met de bas vrij laag. Moet wel zeggen dat mijn kamertje thuis 2 schuine muren heeft (onder 't dak), en sowieso niet heel groot is. Maar gewone luidsprekers klinken prima, en als je meespeelt met mp3s de Orange ook.

Plug je 'm in in ons repetitiekot, dat groter is en ongetwijfeld een betere akoestiek heeft (matten van hennep aan de muren) -> instant WIN .
Volume 9-10 uur gehad met een luide drummer en een 20 watt Marshall cranked... heel luid. Misschien dat dat ook een gedeelte verklaart voor thuis - alles veel te dichtgedraait...
  zondag 10 januari 2010 @ 20:48:50 #213
75969 isitreal
or is it riel
pi_76650944
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Waarom ?

Er zijn voor dat geld zoveel veeeeeeel betere bassen te koop

ik hou van bassen met een lekker smalle hals. en dan is dit echt wel relaxed. ze zijn niet eens zo heel erg duur,
en ja smaken verschillen maar ik vind hem bruut mooi
if you dont have a social life, you can talk about mine.
pi_76651615
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 19:05 schreef Kvack het volgende:

Geniaal weer

Edit:
Heb de mijne net 2 weken terug verkocht
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 10 januari 2010 @ 21:39:13 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76654424
8 uur lang staan bassen... schouders en vingertoppen doen best pijn nu .
pi_76654776
Respect! . Ik houd het maar een uurtje max vol.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:09:20 #217
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76656511
Nou, dat is wel slopend hoor, dat opnemen . Het resultaat is over een week of wat op onze MySpace te horen .
  zondag 10 januari 2010 @ 23:03:46 #218
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76660094
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:39 schreef Witchfynder het volgende:
8 uur lang staan bassen... schouders en vingertoppen doen best pijn nu .
Kan niet wachten op het resultaat
pi_76685592
Hmm een Squier Classic Vibe Jazz op marktplaats.. Interessant
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 11 januari 2010 @ 18:14:04 #220
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76687693
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:03 schreef KaMo het volgende:

[..]

Kan niet wachten op het resultaat
Ik ook niet . Woensdag worden de vocalen gedaan. Met een beetje geluk horen we het volgende week .
pi_76691492
quote:
Op maandag 11 januari 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm een Squier Classic Vibe Jazz op marktplaats.. Interessant
Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_76691606
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Erg fijne basjes inderdaad (gebruik er 1 als backup). Alleen de prijs (275 euro) is mijn inziens te hoog. Nieuw kosten ze rond de 320 euro en bovendien deze heeft toch wel een forse beschadiging die waarschijnlijk komt door een fikse smak op de grond.
Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.
pi_76692142
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik zie overal een nieuwprijs van 375-400. Die beschadiging zit ik zelf niet mee, doe ik er zelf tenminste ook niet meer übervoorzichtig mee. Verder weet ik niets goeds tot 300 euro wat comfortabel speelt en er ook nog leuk uitziet iig.
In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).

Overigens, in NL is deze Classic Vibe bij Feedback al te krijgen voor 369 euro (maar Feedback is duur en sowieso een bagger winkel). Wil je een leuk alternatief, dan kun je de Squier Vintage Modified series eens proberen. Nieuw rond de 300 euro; tweedehands zeker lager Oh, en een goede prijs-kwaliteit verhouding vind je ook bij Dean en Peavey bassen. Ik ben persoonlijk alleen niet gecharmeerd van hun ontwerpen.

Maar goed; ik hoef hem niet te kopen. Wanneer jij besluit hem te kopen (voor welke prijs dan ook ), dan heb je een verdomd leuk basje in je handen!
Volgende optredens:
pi_76692399
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:01 schreef Rooligan het volgende:

[..]

In Duitsland (waar ik overigens meer dan de helft van mijn spul haal) liggen de prijzen een stuk lager dan in NL. Om nu een basgitaar zonder ze gezien te hebben online te kopen is wat riskant, maar bij deze bedragen best te doen. Ook kennen de meeste Duitse winkels een prima retour beleid (30 dagen uitproberen).

Overigens, in NL is deze Classic Vibe bij Feedback al te krijgen voor 369 euro (maar Feedback is duur en sowieso een bagger winkel). Wil je een leuk alternatief, dan kun je de Squier Vintage Modified series eens proberen. Nieuw rond de 300 euro; tweedehands zeker lager Oh, en een goede prijs-kwaliteit verhouding vind je ook bij Dean en Peavey bassen. Ik ben persoonlijk alleen niet gecharmeerd van hun ontwerpen.
Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen ..
(Ampeg set van 2000 euro , daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg )
pi_76692607
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik koop het liefst iets wat ik eerst zelf in mijn handen heb gehad, ben zelf wel tevreden over Feedback Apeldoorn. Daar loopt een wat jongere dude rond die aardig enthousiast is en een tijdje mee heb staan ouwehoeren toen het rustig was. De keer daarop vroeg die ook of ik de Ampeg kwam halen ..
(Ampeg set van 2000 euro , daardoor kan ik nu vast geen goede versterker vinden behalve die Ampeg )
Heb je die Ampeg set gehoord; of zelfs op gespeeld?
Volgende optredens:
pi_76692735
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:10 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Heb je die Ampeg set gehoord; of zelfs op gespeeld?
Gespeeld ... Laatste keer dat ik er was gewoon aangesloten en weer genoten .. De SVT VR met een 810 cab.. Veel te zwaar en te groot voor mij, maar klinkt oh zo geweldig
pi_76694969
contrabas fans ook welkom
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 11 januari 2010 @ 21:40:49 #228
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76697455
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
contrabas fans ook welkom
Sure! Contrabas is nog wat hier ontbreekt .
pi_76701360
haha, kan toch eigenlijk niet he.
Mooiste instrument wat er is!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_76701478
Wat voor stijl speel je er op?
pi_76704985
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

een bassist in de feedback? ze kwamen zelfs een keer aan mij vragen wat een bepaalde versteker inhield. Andere keer was er een klant die wou gaan proberen met bassen. Kreeg een fender jazz usa in zijn poten gedrukt, waarbij hij een hartke alucone 15'' combo toegereikt kreeg om eroverheen te spelen.

wat een kneuzen, daaro.
pi_76705024
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:13 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Gespeeld ... Laatste keer dat ik er was gewoon aangesloten en weer genoten .. De SVT VR met een 810 cab.. Veel te zwaar en te groot voor mij, maar klinkt oh zo geweldig
ze sleuren speciaal voor jou dat ding in een oefenhok met de weet dat ze hem toch niet zullen verkopen?

kan het maar moeilijk geloven.
pi_76705245
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:58 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ze sleuren speciaal voor jou dat ding in een oefenhok met de weet dat ze hem toch niet zullen verkopen?

kan het maar moeilijk geloven.
Oefenhok? Gewoon in de winkel, ze doen in Apeldoorn niet zo moeilijk .. Vooral niet als het rustig is.
pi_76705657
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Oefenhok? Gewoon in de winkel, ze doen in Apeldoorn niet zo moeilijk .. Vooral niet als het rustig is.
Zover ik weet zijn die dingen niet aangesloten en hebben ze standaard een combo klaarstaan om de bassen daar uit te proberen. Echter betreur ik het dat ik altijd een stap terug in de tijd zet daar. Wel jammer, aangezien ik zowat om de hoek woon daar.
pi_76705891
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:18 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn die dingen niet aangesloten en hebben ze standaard een combo klaarstaan om de bassen daar uit te proberen. Echter betreur ik het dat ik altijd een stap terug in de tijd zet daar. Wel jammer, aangezien ik zowat om de hoek woon daar.
Heb daar een tijdje terug een middag rondgehangen en mocht gewoon de versterkers/cabs aansluiten en uitproberen. Ze gaven ons een voedingssnoer en we mochten gewoon bespelen wat we wilden.
pi_76706038
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heb daar een tijdje terug een middag rondgehangen en mocht gewoon de versterkers/cabs aansluiten en uitproberen. Ze gaven ons een voedingssnoer en we mochten gewoon bespelen wat we wilden.
Aha! Ik zal morgen wel weer eens langsfietsen, want ik had nooit stopcontacten op de zuilen gezien.

Maargoed, het is dat de verbinding naar nijmegen zo klote is, anders kwam ik nooit meer bij feedback langs en zou ik alleen maar bij paul (bassmatters) zitten. Echt een geweldige zaak is dat!
pi_76706099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Aha! Ik zal morgen wel weer eens langsfietsen, want ik had nooit stopcontacten op de zuilen gezien.

Maargoed, het is dat de verbinding naar nijmegen zo klote is, anders kwam ik nooit meer bij feedback langs en zou ik alleen maar bij paul (bassmatters) zitten. Echt een geweldige zaak is dat!
Er hangen snoeren vanaf het plafond .
Bassmatters komt mijn T-Bird vandaan, geweldige kerel
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:05:04 #238
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76706831
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:57 schreef blessed19 het volgende:
Andere keer was er een klant die wou gaan proberen met bassen. Kreeg een fender jazz usa in zijn poten gedrukt, waarbij hij een hartke alucone 15'' combo toegereikt kreeg om eroverheen te spelen.
Ik snap hier niet echt het probleem mee...
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:06:58 #239
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76706871
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:27 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dat ben ik ook gewend van Feedback Rotterdam. Ze doen meestal wel een suggestie van "neem die amp", maar als ik stellig zeg "nee, ik wil die" dan is dat geen probleem. Ben geregeld zelf met speakerkabels aan de gang terwijl dat eigenlijk niet mag. Maar ja, ze zien vast wel dat ik wel weet wat ik doe.
pi_76709466
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:40 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Sure! Contrabas is nog wat hier ontbreekt .
Nee hoor!
Volgende optredens:
pi_76711349
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat ben ik ook gewend van Feedback Rotterdam. Ze doen meestal wel een suggestie van "neem die amp", maar als ik stellig zeg "nee, ik wil die" dan is dat geen probleem. Ben geregeld zelf met speakerkabels aan de gang terwijl dat eigenlijk niet mag. Maar ja, ze zien vast wel dat ik wel weet wat ik doe.
Zo ervaar ik dat ook ongeveer .. Maar ik ben er meestal op tijdstippen dat het heel rustig is. Soms is er dan totaal geen toezicht en kan ik gewoon mijn gang gaan.
pi_76713774
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:05 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik snap hier niet echt het probleem mee...
Je gaat toch geen ferrariblok in een lada bouwen? een fender jazz usa heeft een prachtgeluid, maar door zo'n hartke alucone wordt dat meteen ongedaan gemaakt. Erg zonde. Waarom niet via een markbass? Dat is een hifi systeem dat je bas puur natuurlijk laat klinken. Je laat overigens toch niemand op een 15'' een basgitaar uitproberen? als je dat niet begrijpt, moet je in het begin het gesprek over de conussen eens nalezen.

Als hij NU wat minder geld uitgeeft voor iets waar hij toch erg blij van wordt, gaat hij geheid de volgende keer weer langskomen, maar dan met een bepaalde sound in zijn gedachten. Zo bouw je IMO een betere klantenkring op, plus, uiteindelijk verdien je er meer aan. Als je net een rijbewijs hebt, ga je ook niet meteen voor een ferrari. (uitzonderingen daargelaten) Waarom meteen een fender jazz aansmeren, als de klant het verschil niet zal horen tussen een fender en een squier bas.
pi_76713882
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:34 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Er hangen snoeren vanaf het plafond .
Bassmatters komt mijn T-Bird vandaan, geweldige kerel
tof! een classic? of een epiphone?
Bassmatters is net een luxe sportautodealer, kwijlen bij basjes die je zelf nooit zou kopen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:11:30 #244
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76715421
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:19 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Je gaat toch geen ferrariblok in een lada bouwen? een fender jazz usa heeft een prachtgeluid, maar door zo'n hartke alucone wordt dat meteen ongedaan gemaakt. Erg zonde. Waarom niet via een markbass? Dat is een hifi systeem dat je bas puur natuurlijk laat klinken. Je laat overigens toch niemand op een 15'' een basgitaar uitproberen? als je dat niet begrijpt, moet je in het begin het gesprek over de conussen eens nalezen.

Als hij NU wat minder geld uitgeeft voor iets waar hij toch erg blij van wordt, gaat hij geheid de volgende keer weer langskomen, maar dan met een bepaalde sound in zijn gedachten. Zo bouw je IMO een betere klantenkring op, plus, uiteindelijk verdien je er meer aan. Als je net een rijbewijs hebt, ga je ook niet meteen voor een ferrari. (uitzonderingen daargelaten) Waarom meteen een fender jazz aansmeren, als de klant het verschil niet zal horen tussen een fender en een squier bas.
Ik ben de laatste die zal beweren dat men bij Feedback altijd geweldig advies geeft, maar ik denk dat jij meer een mening aan het spuien bent dan een objectief advies. Heb jij die klant vanaf binnenkomst tot hij weer weg ging gevolgd? Ik heb weleens een klant gezien die zei dat hij wilde beginnen met gitaarspelen en graag een Gibson wilde omdat zijn voorbeelden dat ook hadden. Dan kan zo'n verkoper dat wel een slecht idee vinden, maar als zijn baas wil dat hij een Gibson verkoopt zal hij de kans niet laten liggen. Ik weet precies hoe dat werkt, ik ben ook verkoper geweest en dit is nou precies de reden waarom ik geen verkoper meer wil zijn.

Er is niks mis met Hartke en ook niks met alucones. Ik vind ze geweldig klinken en dat zijn mensen als Victor Wooten en Victor Bailey het met mij eens. Tja, misschien is een 15" niet zo handig, maar er zijn genoeg mensen die er bij zweren dat 15" the only way to go is met bas. Ik ben het daar niet mee eens, maar ja, dat is je persoonlijke voorkeur.

Kijk, ik heb genoeg onzin horen verkondigen bij Feedback en bij andere winkels (een kereltje van 15 met mama die een gitaar wilde uitzoeken en muziek van Slipknot enzo wilde spelen en vervolgens een Squier Strat krijgt aangeraden) en ik weet niet precies wat zich daar heeft afgespeeld en hoe het verder gelopen is, maar ik vond je opmerking gewoon erg kort door de bocht. Ik zou hem overigens ook geen Fender Jazz USA hebben aangereikt (tenzij hij daar specifiek om vroeg). Ik heb er eens op gespeeld en ik vond er geen zak aan. Mijn Squier VM Jazz heeft voor mij hetzelfde speelgemak, maar een veel toffer geluid (wat schandalig is eigenlijk) en ik zou hem ook niet snel in een MarkBass prikken, maar in een EBS ofzo. Maar als verkoper moet je natuurlijk eerst de precieze wensen van de klant duidelijk krijgen, ook al is dat voor de klant dat niet helemaal. Wat is zijn budget? Wat voor muziek wil hij spelen? Heeft hij al iets op het oog en waarom?

Misschien was die klant idd wel geholpen met een Squier of Ibanez en een Hartke of Ashdown combo, maar ja, geen idee, heb die klant niet gesproken .
pi_76716981
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:11 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik ben de laatste die zal beweren dat men bij Feedback altijd geweldig advies geeft, maar ik denk dat jij meer een mening aan het spuien bent dan een objectief advies. Heb jij die klant vanaf binnenkomst tot hij weer weg ging gevolgd? Ik heb weleens een klant gezien die zei dat hij wilde beginnen met gitaarspelen en graag een Gibson wilde omdat zijn voorbeelden dat ook hadden. Dan kan zo'n verkoper dat wel een slecht idee vinden, maar als zijn baas wil dat hij een Gibson verkoopt zal hij de kans niet laten liggen. Ik weet precies hoe dat werkt, ik ben ook verkoper geweest en dit is nou precies de reden waarom ik geen verkoper meer wil zijn.

Er is niks mis met Hartke en ook niks met alucones. Ik vind ze geweldig klinken en dat zijn mensen als Victor Wooten en Victor Bailey het met mij eens. Tja, misschien is een 15" niet zo handig, maar er zijn genoeg mensen die er bij zweren dat 15" the only way to go is met bas. Ik ben het daar niet mee eens, maar ja, dat is je persoonlijke voorkeur.

Kijk, ik heb genoeg onzin horen verkondigen bij Feedback en bij andere winkels (een kereltje van 15 met mama die een gitaar wilde uitzoeken en muziek van Slipknot enzo wilde spelen en vervolgens een Squier Strat krijgt aangeraden) en ik weet niet precies wat zich daar heeft afgespeeld en hoe het verder gelopen is, maar ik vond je opmerking gewoon erg kort door de bocht. Ik zou hem overigens ook geen Fender Jazz USA hebben aangereikt (tenzij hij daar specifiek om vroeg). Ik heb er eens op gespeeld en ik vond er geen zak aan. Mijn Squier VM Jazz heeft voor mij hetzelfde speelgemak, maar een veel toffer geluid (wat schandalig is eigenlijk) en ik zou hem ook niet snel in een MarkBass prikken, maar in een EBS ofzo. Maar als verkoper moet je natuurlijk eerst de precieze wensen van de klant duidelijk krijgen, ook al is dat voor de klant dat niet helemaal. Wat is zijn budget? Wat voor muziek wil hij spelen? Heeft hij al iets op het oog en waarom?

Misschien was die klant idd wel geholpen met een Squier of Ibanez en een Hartke of Ashdown combo, maar ja, geen idee, heb die klant niet gesproken .
Over dat dikgedrukte: Volgens mij is dat echt per bedrijf verschillend (Bij mijn vriendin is dat namelijk niet zo), maar feedback heeft blijkbaar dat principe. Erg jammer, dat is voor mij de grootste reden dat ik naar duitsland ga om uit te proberen (beter en groter assortiment) en bij bassmatters om het spul te kopen vanwege de geweldige service die Paul verleent.

Mijn post was inderdaad een beetje kort door de bocht. Maar ja, de situatie was als volgt:

Klant komt binnen met een maat van hem (een geluidstechnicus, wat later bleek) en zei aan de verkoper dat hij wil beginnen met bassen, maar dat hij en zijn maat er helemaal geen ervaring mee hebben. Daarna volgde het verhaal wat ik zonet beschreven had. Ik denk omdat hij zei dat zijn budget max 1500 euro was, dat hij daarom die fender kreeg. Puur winstbejag wat ik erg schandelijk vind en dat ik daardoor alleen naar de feedback ga als ik me verveel.

Een alucone kan inderdaad mooi klinken, maar om zo'n ding te gebruiken om te kijken hoe een bas klinkt vind ik uit den boze. De alucone (net als de hartke versterker) verkleurt de klank van de basgitaar. Begrijp me niet verkeerd, want Eden vind ik bijvoorbeeld ook een merk dat je niet moet gebruiken om een bas te checken. In apeldoorn hebben ze een aantal markbass 10'' combo's staan. Weliswaar hebben ze ook een EBS, maar dat is volgens mij de 15'' (weet het niet zeker meer). Maargoed, EBS kleurt het geluid van de bas ook, het is een mid boost monster om je vingers ervan af te likken.

Dat 15'' verkeerd is, komt omdat hij niet goed hoort wat voor een klank de bas produceert. een 8'' of een 10'' is veel beter voor zulke doeleinden, aangezien je echt wilt horen hoe een bas klinkt, niet wat de reikwijdte is van de versterker, of hoe hard de versterker wel niet kan.

Ik herhinner me overigens dat toen ik meeging met een maat van me om een gitaar voor hem te kopen, de verkoper stellig beweerde dat een 100 watt digitale marshall harder ging dan een 50 watt buizen vox... juist...

kortom: feedback stinkt, duitsland is goed om te hoeren(uitproberen) en we mogen blij zijn dat ons kikkerlandje toch een paar speciaalzaken hebben!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:44:54 #246
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76718528
Ik heb als verkoper bij Media Markt gewerkt 10 jaar geleden en ik zie in Feedback echt wel de Media Markt onder de muziekwinkels. Voor advies ga ik ook liever naar een andere winkel, hoor.

Maar goed; ik denk dat in basis wij het wel met elkaar eens zijn, dus we hoeven geen int0rw3bflamewar te beginnen .
pi_76720194
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:44 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb als verkoper bij Media Markt gewerkt 10 jaar geleden en ik zie in Feedback echt wel de Media Markt onder de muziekwinkels. Voor advies ga ik ook liever naar een andere winkel, hoor.

Maar goed; ik denk dat in basis wij het wel met elkaar eens zijn, dus we hoeven geen int0rw3bflamewar te beginnen .

dinsdag 12 januari 2010 @ 14:27:48 #248
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76720324
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

"I say it again, yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaah!" .

Ok, wie heeft hier ooit over Vanderkley cabs gespeeld?
pi_76720835
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:27 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

"I say it again, yeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaaaaah!" .

Ok, wie heeft hier ooit over Vanderkley cabs gespeeld?
Ik wil!

De bassist heeft eens een artikel erover geschreven. was erg vermakelijk om het te lezen.
pi_76721841
Als ik moet kiezen tussen de Fender Rumble 100/115 (1x15'') en de 100/210 (2x10''), welke moet ik dan nemen voor in de vrij kleine oefenruimte waar m'n band in oefent?
Beide zijn 100watt. De 115 is 220 euro, de 210 is 255 euro.
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_76722437
Volgens mij moet ik binnenkort de stopcontacten in mijn studio maar eens aarden. Mijn bas stond net licht onder stroom. Irritant gevoel.
pi_76723170
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:07 schreef Brammie1 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Fender Rumble 100/115 (1x15'') en de 100/210 (2x10''), welke moet ik dan nemen voor in de vrij kleine oefenruimte waar m'n band in oefent?
Beide zijn 100watt. De 115 is 220 euro, de 210 is 255 euro.
2x10 Dat is het die 45 wel waard.
2x10 heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Volgende optredens:
pi_76723198
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:

[..]

2x10
Die heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Volgende optredens:
pi_76723796
- dubbel -
Volgende optredens:
pi_76724416
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

tof! een classic? of een epiphone?
Bassmatters is net een luxe sportautodealer, kwijlen bij basjes die je zelf nooit zou kopen.
Epiphone, was vorig jaar mei (ofzo) de enige zaak waar ik wist dat ze m hadden. Nu staat marktplaats vol met Epi T-Birds van 300 euro, zelfs een witte die ik toendertijd zo graag wilde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')