Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef Witchfynder het volgende:
Idd.
En ik zou graag contrabas met strijkstok willen leren bespelen. Kan ik eindelijk barok spelen
.
(Die zag je vast niet aankomen, he?)
Dan is er ook gelijk niks meer aanquote:Op woensdag 23 december 2009 19:17 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!
Ja ik. Ik heb ze op mijn fretloze. Speelt lekker gladquote:Op woensdag 23 december 2009 23:21 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm ik kan niet echt omgaan met dunnere plectra, ik moet altijd een wat dikkere hebben om er een redelijke klank uit te krijgen(niet dat mijn plectrum-techniek goed genoeg is om het daadwerkelijk te gebruiken @ gigs en dergelijke
)
Heb sinds kort ook Flatwounds op mijn basje gespannen, moet zeggen dat ik ze echt lekker vind spelen![]()
Nog meer liefhebbers?
Zoiets?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:14 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi. Soms zie ik een metalen plaat aan een bass. Zo'n ding dat over je snaren loopt en aan een pickup zit? Wat is dat?
Dat jaquote:Op donderdag 24 december 2009 22:59 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Zoiets?
[ afbeelding ]
Das een Pickup-cover, heeft verder geen nut behalve dat het er leuk uit kan zien
Had het ooit wel, maar later werd het puur cosmetisch. Ik meen dat bij het eerste type element (single coil) het ervoor zorgde dat er minder brom ontstond. Later is het ontwerp aangepast en waren de pickupcovers niet meer nodig. Men plaatste hen toen nog alleen maar voor de sier. Zelfde met bridge covers eigenlijk. Ooit had men daar weleens schuim tussen om het basgeluid te dempen, zodat het meer het doffe contrabasgeluid kreeg. Later veranderde de smaak qua geluid en liet men het er liever af.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:11 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dat jaEn ik dacht dat het nuttig was
ja G&L tribute serie ^^quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:09 schreef KaMo het volgende:
Das een mooie G&L?
Jamiroquai, geniale basslijnen...
PS:
fijne kerst:
Bedankt, ik zal even kijkenquote:Op zondag 27 december 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
2 jaarik vervang ze om de 4 maanden ongeveer. Heb zelf de Ernie Ball Hybrid Slinky's, zijn goeie snaren voor rock enzo. Goeie plectrumsnaren. Normale dikte (.45, .65, .85, .105). Dunnere snaren zijn leuk voor als je veel slapt, dikkere snaren voor als je vaak je gitaar downtuned (naar CGCF bijvoorbeeld).
Standaard Dunlop snaren zijn ook aan te bevelen, zijn iets goedkoper dan de Ernie Ball's.
Zo nu en dan even uitkoken, dan gaan ze langer mee.quote:
één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.quote:Op zondag 27 december 2009 22:03 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Bedankt, ik zal even kijkenNog een vraag. Als je je snaren vervangt, haal je dan alles tegelijk los, of moet dat één voor één gebeuren?
Dat dacht ik alquote:Op zondag 27 december 2009 22:32 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.
Moet je eens op YouTube naar filmpjes zoekenquote:Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Knappe jongen die ze er ook allemaal in 1x tegelijkertijd erafhaalt
Ik vervang ze om het half jaar. Omdat ik meerdere bassen bespeel slijten ze per bas minderquote:Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, twee jaar is wel extreem lang. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar Ernie Ball. DR als goede tweede.
Zijkniptang, niet tegelijk, maar met korte pauzesquote:Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Knappe jongen die ze er ook allemaal in 1x tegelijkertijd erafhaalt
http://www.gpdusa.com/6_String-EMG_40P.htmlquote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn?. Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
GB is misschien een optie...
Ohquote:Op maandag 28 december 2009 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Dat is echt dubbel van wat hij hoort te kosten.
hoogstwaarschijnlijk dat ze hem bij bassmatters (nijmegen) hebben of kunnne bestellen. is een echt goede bas speciaalzaak, daat heb ik mijn aguilar odb-3 laten inbouwen, terwijl er vele zich er niet aan durfden te wagen, omdat er echt weinig ruimte in de ''pocket'' zat.quote:Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn?. Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
GB is misschien een optie...
Die Alpine oordopjes heb ik ook, die zijn echt geweldig! Elke euro waard.quote:Op maandag 28 december 2009 16:38 schreef tony_clifton- het volgende:
Ben ik trouwens de enige dat 't niet zoveel kan schelen hoe ik klink?
Thuis speel ik meestal onversterkt, met band mag 't goed knallen maar dan gaan kleine nuances toch verloren? Moet wel zeggen dat ik 't type bassist ben dat niet echt op de voorgrond springt, dus echt luid sta ik niet. In ieder geval niet zodat alles van je klank perfect hoorbaar is, ik denk dat dat storend werkt in een band met maar 3 man.
Plus ik heb oordoppen in omdat ik op een paar repetities nogal sterk achteruit gegaan ben qua tinnitus.
Oké, nu speel ik op een Precision uit Mexico, een Orange en Aguilar cabs, dus zeker geen slecht spul.
Die jaren dat ik op zo'n Line 6 Studio 110 gespeeld heb heb ik echter ook nooit GAS gehad (gelukkig eigenlijk)...
Nog altijd mijn eerste gear als je de versterker ziet als een vervanging voor de aan frut gespeelde combo...
De enige GAS die ik nu heb is voor zo'n PW kabelbindertjes, zo'n elastiekjes met 2 haakjes aan zodat je je kabels superhandig kan samenhouden. Scheelt tijd bij in- en uitpakken denk ik
.
Voor de anderen die in bands spelen:
Qua oordoppen ben ik trouwens groot fan van die van Alpine; de musicsafes zitten comfortabel, komen met 3 verschillende filters, en je kan nog perfect praten en verstaan. Ze filteren enkel de pieken, zoals crashes en snares die ervan langs krijgen, en de attack van de gitaar enz.
Please, verknoei je gehoor niet, met je gehoor verknoei je ook je slaap en alles gaat er daardoor op sommige dagen op achteruit.
Wat is het?quote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Deze zijn trouwens een onontbreekbaar accessoire voor de gitarist/bassist in mijn ogen:
[ afbeelding ]
Je rolt gewoon je kabel op, en dan doe je dat elastiekje er rond. Die plastiekjes hebben aan beide kanten een haakje zodat je op die manier supermakkelijk je kabels kan bijeenbinden.quote:De enige GAS die ik nu heb is voor zo'n PW kabelbindertjes, zo'n elastiekjes met 2 haakjes aan zodat je je kabels superhandig kan samenhouden . Scheelt tijd bij in- en uitpakken denk ik.
Whehequote:Op maandag 28 december 2009 16:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Deze zijn trouwens een onontbreekbaar accessoire voor de gitarist/bassist in mijn ogen:
[ afbeelding ]
Idd! Ik moet echter nieuwe kopen (of doppen laten maken op maat), want mijn Alpines beginnen te sterven na 3 jaar of watquote:Op maandag 28 december 2009 17:10 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Die Alpine oordopjes heb ik ook, die zijn echt geweldig! Elke euro waard.
Ik heb een lichte gehoorbeschadiging opgelopen toen ik in mijn eerste bandje speelde. Hele krappe repetitieruimte; versterker naast me op oorhoogte bij mijn linkeroor. En dit 1 maal per week, zo'n 3 jaar lang. Dom, dom, dom natuurlijk. Ik hoor nu links iets minder hoog dan rechts, maar over het algemeen is er geen abnormaal verlies (dit was de uitkomst van een gehoortest). Ik hoor wel een heel lichte fluittoon als ik in een stille ruimte zit en mijn adem inhoudt.quote:Op maandag 28 december 2009 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
22 euro of hoeveel is't voor 3 jaar, klinkt niet slecht.
In mijn doosje zat een derde dop in, ga er nog eentje bijkopen zodat ik 3 paar heb (als die '50% gratis' actie nog loopt tenminste). Zo blijft er ééntje sowieso in mijn gitaartas en een ander paar in mijn rugzak voor onvoorziene optredens/feestjes e.d.
Heb er echt schoon genoeg van, ben al zoveel van mijn gehoor kwijtgespeeld de laatste 3 jaar...
Dat heb ik ook, ik componeer in Guitar Pro (midi programma), maar altijd met gitaar/bas op schootquote:Op maandag 28 december 2009 22:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi. Ik heb na acht maanden even mijn basgitaar weer meegenomen vanaf mijn ouders. Speel niet heel vaak maar ik wil weer wat meer gaan spelen. En ik vind het fijn om muziek die ik op de computer maak eerst even uit te proberen d.m.v. instrumenten als keyboard, gitaar en basgitaar.
Hehe ik geen gitaar muziek.quote:Op maandag 28 december 2009 22:42 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, ik componeer in Guitar Pro (midi programma), maar altijd met gitaar/bas op schoot
Ik vind het juist erg chill componerenquote:Op maandag 28 december 2009 23:41 schreef Sautor het volgende:
Ik werk ook met Guitar ProMaar het componeert echt kut; maar het is wel makkelijk om ideetjes "snel"in uit te tikken en terug te luisteren.
Ook primaquote:Op maandag 28 december 2009 23:50 schreef J0ttem het volgende:
M'n bandleden & ik gebruiken Tuxguitar, in principe een gratis Guitarpro-kloon
Sorry, had nog helemaal niet gekekenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:54 schreef isitreal het volgende:
Is er dan niemand die uit die solo komt van never be clever van herman brood?
En toch zou ik wel een Lakland of, nog liever, een Sandberg willen denk ik. Sowieso vind ik de pick up configuratie van Sandberg erg interessantquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:47 schreef tony_clifton- het volgende:
Ach, qua bassen blijf ik wel bij fender. Die hebben de mojo die high end boutique stuff zoals lakland en sadowsky missen.
Klinkt qua arrangement bijna hetzelfde als Zombie. En volgens mij zijn de bass noten bijna hetzelfde op de laatste in de maat na.quote:Op maandag 28 december 2009 23:44 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik vind het juist erg chill componeren
vandaag dit ermee geschreven:
http://soundclick.com/share?songid=8535327
Sommige noten zinj inderdaad dezelfde valt me nu op, maar laatste akkoord steeds niet, dat is een B, en geen Gisquote:Op donderdag 7 januari 2010 00:15 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Klinkt qua arrangement bijna hetzelfde als Zombie. En volgens mij zijn de bass noten bijna hetzelfde op de laatste in de maat na.Of hoor ik dat fout.
Hangt van je muzieksmaak af. In een metalband kun je bijna niet bright genoeg zijn. Ik draai ook altijd bas terug en push ontzettend veel mid met een dikke lepel treble, anders hoor je mij echt niet terug. Ik heb trouwens een 'brite' knopje op mijn versterker zittenquote:Op donderdag 7 januari 2010 13:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Op 't eerste zicht klink die EMG beter, maar kvraag mij af of dat niet te bright is in bandcontext...
Lemon Oilquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:39 schreef Brammie1 het volgende:
ben m'n snaren aan het vervangen en ik zie dat m'n hals en frets nogal smerig zijn. Waar kan ik die goed mee schoonmaken? Heb een rosewood fretboard.
Ja je moet hem niet onder de kraan houden neequote:Op donderdag 7 januari 2010 23:18 schreef tony_clifton- het volgende:
Niet te veel, dat kan ervoor zorgen dat je frets beschadigd raken (wordt geabsorbeert en kan de frets van positie doen veranderen) (heb ik gehoord).
Dat is een beetje ver wegquote:Op donderdag 7 januari 2010 20:48 schreef Rooligan het volgende:
Even reclame maken voor mijn band:
Morgen avond spelen we in Venlo. Komt dat zien, komt dat zien!
Waarom ?quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:25 schreef isitreal het volgende:
Mijn volgende bas word echt een violin bass van hofner (ik speel links)
maar wil geen groupie lijken dus neem hem in het old white.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:18 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Waarom ?![]()
Er zijn voor dat geld zoveel veeeeeeel betere mooiere bassen te koop
geen. puur vingerwerk!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:44 schreef Silver_Shark het volgende:
Wat voor effect is handig voor een beginnend basgitarist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |