abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76119324
quote:
Op zondag 27 december 2009 21:58 schreef Brammie1 het volgende:
2 jaar ik vervang ze om de 4 maanden ongeveer. Heb zelf de Ernie Ball Hybrid Slinky's, zijn goeie snaren voor rock enzo. Goeie plectrumsnaren. Normale dikte (.45, .65, .85, .105). Dunnere snaren zijn leuk voor als je veel slapt, dikkere snaren voor als je vaak je gitaar downtuned (naar CGCF bijvoorbeeld).
Standaard Dunlop snaren zijn ook aan te bevelen, zijn iets goedkoper dan de Ernie Ball's.
Bedankt, ik zal even kijken Nog een vraag. Als je je snaren vervangt, haal je dan alles tegelijk los, of moet dat één voor één gebeuren?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_76120186
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, twee jaar is wel extreem lang.
Zo nu en dan even uitkoken, dan gaan ze langer mee.

Donald "Duck" Dunn (o.a. van Booker T & the MG's, Blues Brothers Band) verving trouwens nooit zijn snaren. Hij gebruikte destijds een 20 jaar oude Fender waar de originele snaren nog op zaten
pi_76120662
Iemand ervaring met Hartke snaren?

Hartke Medium4- 3Pack Bassnaren, 20 euro. .50 .70 .85 .105
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_76120855
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:03 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Bedankt, ik zal even kijken Nog een vraag. Als je je snaren vervangt, haal je dan alles tegelijk los, of moet dat één voor één gebeuren?
één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_76122124
Knappe jongen die ze er ook allemaal in 1x tegelijkertijd erafhaalt
pi_76122287
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:32 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

één voor één, anders valt opeens de spanning die op de hals staat opeens weg en kan 'ie krom gaan staan.
Dat dacht ik al
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Moet je eens op YouTube naar filmpjes zoeken
pi_76123009
Waar bestellen jullie snaren eigenlijk?
  zondag 27 december 2009 @ 23:30:02 #128
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76124187
lordofthestrings natuurlijk
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  zondag 27 december 2009 @ 23:41:06 #129
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_76124784
Ik heb de mijne op Ebay besteld (daar haal ik mijn meeste bass-gear vandaag), aangezien de snaren een stuk goedkoper zijn daar
(en omdat dat de enige fatsoenlijke plek was waar ik Ernie Ball Flatwounds kon kopen )
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  zondag 27 december 2009 @ 23:47:50 #130
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76125156
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Friek_ het volgende:
Wtf, twee jaar is wel extreem lang. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar Ernie Ball. DR als goede tweede.
Ik vervang ze om het half jaar. Omdat ik meerdere bassen bespeel slijten ze per bas minder .

Ik gebruik eigenlijk altijd D'Addario EXL 220 (0.40-0.95). De iets dunnere maat maakt het voor mij wat makkelijker om akkoorden te spelen. Althans, dat was origineel het idee. Inmiddels kan ik dat ook met reguliere of zelfs iets dikkere snaren, maar ik ben het gewoon gewend .

Het type flatwounds die ik op mijn fretloze bas heb weet ik ff niet meer, maar sowieso D'Addario. Heb altijd D'Addario. EB's bevielen mij niet zo.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76131544
quote:
Op zondag 27 december 2009 23:30 schreef DeBassist het volgende:
lordofthestrings natuurlijk
ik ook!
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 28 december 2009 @ 09:45:09 #132
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76131579
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:53 schreef Sautor het volgende:
Zijkniptang, niet tegelijk, maar met korte pauzes
  maandag 28 december 2009 @ 11:24:51 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76133763
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn? . Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
GB is misschien een optie...
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76134097
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
Waarom wil ik altijd dingen hebben die moeilijk te krijgen zijn? . Iemand nog een idee waar ik een EMG 40P kan kopen? De Duitsers hebben hem niet en alle winkels in NL die ik ken ook niet.
http://www.gpdusa.com/6_String-EMG_40P.html

181.60 U.S. dollars = 126.198749 Euros
  maandag 28 december 2009 @ 12:37:16 #135
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76136141
Dat is echt dubbel van wat hij hoort te kosten .
pi_76136245
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:37 schreef Witchfynder het volgende:
Dat is echt dubbel van wat hij hoort te kosten .
Oh
  maandag 28 december 2009 @ 13:02:47 #137
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76137008
Nou ja, dubbel... hij hoort iets van 80,- te zijn.
pi_76142193
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:24 schreef Witchfynder het volgende:
hoogstwaarschijnlijk dat ze hem bij bassmatters (nijmegen) hebben of kunnne bestellen. is een echt goede bas speciaalzaak, daat heb ik mijn aguilar odb-3 laten inbouwen, terwijl er vele zich er niet aan durfden te wagen, omdat er echt weinig ruimte in de ''pocket'' zat.

succes.
  maandag 28 december 2009 @ 16:26:45 #139
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76145372
D'oh, tuurlijk. Staat niet op de site, maar ik wil er toch eens kijken.. .
pi_76145811
Ben ik trouwens de enige dat 't niet zoveel kan schelen hoe ik klink?
Thuis speel ik meestal onversterkt, met band mag 't goed knallen maar dan gaan kleine nuances toch verloren? Moet wel zeggen dat ik 't type bassist ben dat niet echt op de voorgrond springt, dus echt luid sta ik niet. In ieder geval niet zodat alles van je klank perfect hoorbaar is, ik denk dat dat storend werkt in een band met maar 3 man.
Plus ik heb oordoppen in omdat ik op een paar repetities nogal sterk achteruit gegaan ben qua tinnitus.

Oké, nu speel ik op een Precision uit Mexico, een Orange en Aguilar cabs, dus zeker geen slecht spul.
Die jaren dat ik op zo'n Line 6 Studio 110 gespeeld heb heb ik echter ook nooit GAS gehad (gelukkig eigenlijk)...
Nog altijd mijn eerste gear als je de versterker ziet als een vervanging voor de aan frut gespeelde combo...
De enige GAS die ik nu heb is voor zo'n PW kabelbindertjes, zo'n elastiekjes met 2 haakjes aan zodat je je kabels superhandig kan samenhouden . Scheelt tijd bij in- en uitpakken denk ik .

Voor de anderen die in bands spelen:
Qua oordoppen ben ik trouwens groot fan van die van Alpine; de musicsafes zitten comfortabel, komen met 3 verschillende filters, en je kan nog perfect praten en verstaan. Ze filteren enkel de pieken, zoals crashes en snares die ervan langs krijgen, en de attack van de gitaar enz.
Please, verknoei je gehoor niet, met je gehoor verknoei je ook je slaap en alles gaat er daardoor op sommige dagen op achteruit.

[ Bericht 7% gewijzigd door tony_clifton- op 28-12-2009 16:53:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')