abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75981225
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef Witchfynder het volgende:
Idd.

En ik zou graag contrabas met strijkstok willen leren bespelen . Kan ik eindelijk barok spelen .

(Die zag je vast niet aankomen, he? )
Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!
  woensdag 23 december 2009 @ 20:04:23 #102
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75983529
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:17 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Koop een e-bow, hoef je niet met zo'n middeleeuwse viool te zeulen!
Dan is er ook gelijk niks meer aan .

.

Maar ja, daarnaast wil ik ook big band swing plukken en gewoon Metal basgitaar blijven heerschen, dus ja, nog genoeg te doen .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_75989730
Heb gisteren eens dunnere plectrums gekocht (0.88 en 0.73 mm), en de 0.88 bevalt echt goed! Vind 't een stuk relaxter spelen dan de 1.14 die ik eerst altijd gebruikte.
Wel lekker blijven plakken hè?
  woensdag 23 december 2009 @ 23:21:21 #104
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_75993928
Hmmm ik kan niet echt omgaan met dunnere plectra, ik moet altijd een wat dikkere hebben om er een redelijke klank uit te krijgen (niet dat mijn plectrum-techniek goed genoeg is om het daadwerkelijk te gebruiken @ gigs en dergelijke )
Heb sinds kort ook Flatwounds op mijn basje gespannen, moet zeggen dat ik ze echt lekker vind spelen
Nog meer liefhebbers?
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  woensdag 23 december 2009 @ 23:23:54 #105
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75994080
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:21 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm ik kan niet echt omgaan met dunnere plectra, ik moet altijd een wat dikkere hebben om er een redelijke klank uit te krijgen (niet dat mijn plectrum-techniek goed genoeg is om het daadwerkelijk te gebruiken @ gigs en dergelijke )
Heb sinds kort ook Flatwounds op mijn basje gespannen, moet zeggen dat ik ze echt lekker vind spelen
Nog meer liefhebbers?
Ja ik. Ik heb ze op mijn fretloze. Speelt lekker glad . Maar heeft niet de bite van roundwounds, dus die behoud ik wel voor mijn andere bassen.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_76034008
Hoi. Soms zie ik een metalen plaat aan een bass. Zo'n ding dat over je snaren loopt en aan een pickup zit? Wat is dat?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  donderdag 24 december 2009 @ 22:59:06 #107
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_76035545
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:14 schreef IkBenOzan het volgende:
Hoi. Soms zie ik een metalen plaat aan een bass. Zo'n ding dat over je snaren loopt en aan een pickup zit? Wat is dat?
Zoiets?

Das een Pickup-cover, heeft verder geen nut behalve dat het er leuk uit kan zien
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_76035947
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:59 schreef J0ttem het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]

Das een Pickup-cover, heeft verder geen nut behalve dat het er leuk uit kan zien
Dat ja En ik dacht dat het nuttig was
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_76037562
Dat zou 't eerste zijn dat ik eraf zou gooien, maar blijkbaar vinden nog mensen het leuk dus I rest my case .

Aan de andere kant, als 't handig zou zijn als duimsteun...
Nuja, daar zijn ze iets te groot voor maargoed...
pi_76037859
Vind het zelf niet mooi ofzo.. Ik kan geen reden verzinnen waarom ik mijn pickups zou moeten 'verstoppen'
pi_76038728
Pickup-covers schijnen ook nog invloed te hebben op je sound. Iets met trillingen die teruggekaatst worden en zo toch nog opgevangen worden door je pickups. Het is erg subtiel, maar dus niet puur voor de sier
..
  vrijdag 25 december 2009 @ 00:43:24 #112
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_76039227
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:11 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Dat ja En ik dacht dat het nuttig was
Had het ooit wel, maar later werd het puur cosmetisch. Ik meen dat bij het eerste type element (single coil) het ervoor zorgde dat er minder brom ontstond. Later is het ontwerp aangepast en waren de pickupcovers niet meer nodig. Men plaatste hen toen nog alleen maar voor de sier. Zelfde met bridge covers eigenlijk. Ooit had men daar weleens schuim tussen om het basgeluid te dempen, zodat het meer het doffe contrabasgeluid kreeg. Later veranderde de smaak qua geluid en liet men het er liever af.
  vrijdag 25 december 2009 @ 13:48:14 #113
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76048539

en dit is de mijne

nummers die ik momenteel aan het leren bent: Jamiroquai: travelling without moving abbey road(alleen de fills aan het einde nog:D)

en Symphony X- set the world of fire en domination. Aan die laatste zit nog een hoop werk
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  vrijdag 25 december 2009 @ 15:09:55 #114
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76051047
Das een mooie G&L?

Jamiroquai, geniale basslijnen...

PS:
fijne kerst:
pi_76107079
EBS Drome 12 gekocht bij Rock Palace.

Adviesprijs van dat ding lag volgens BMI boven de 1400 euro, maar ik heb hem daar voor 800 euro op de kop getikt.
  zondag 27 december 2009 @ 16:55:40 #116
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_76108291
Gaaf!

Zon EBS heb ik een keer op gespeeld met een Stingray, wauw, wat een slaptone

En:
F to the retless!
  zondag 27 december 2009 @ 17:39:24 #117
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_76109646
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 15:09 schreef KaMo het volgende:
Das een mooie G&L?

Jamiroquai, geniale basslijnen...

PS:
fijne kerst:

ja G&L tribute serie ^^

jij ook een fijne kerst (al is het een beetje laat )
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_76118807
Yo, ik wil mijn snaren vervangen. Wie kan me helpen met welke ik moet hebben? Want als het goed is heb je verschillende diktes enz. Snaren zitten er al meer dan 2 jaar op, dus ik vond wel dat het tijd is voor nieuwe. Welke merk kan ik nemen? Ze hoeven niet al te duur zijn.
pi_76119038
2 jaar ik vervang ze om de 4 maanden ongeveer. Heb zelf de Ernie Ball Hybrid Slinky's, zijn goeie snaren voor rock enzo. Goeie plectrumsnaren. Normale dikte (.45, .65, .85, .105). Dunnere snaren zijn leuk voor als je veel slapt, dikkere snaren voor als je vaak je gitaar downtuned (naar CGCF bijvoorbeeld).
Standaard Dunlop snaren zijn ook aan te bevelen, zijn iets goedkoper dan de Ernie Ball's.
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_76119262
Wtf, twee jaar is wel extreem lang. Maar mijn voorkeur gaat ook uit naar Ernie Ball. DR als goede tweede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')