Ik vind m maar niksquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:22 schreef IkBenOzan het volgende:
Ik ben er net achtergekomen dat de BTB200 ook in het rood te krijgen is![]()
[ afbeelding ]
Dat is niet ergquote:
Vind m nogal.. Roodquote:
Dat kanquote:
Vind rood prima, maar niet op een basquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:36 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Dat kanHet is gewoon dat ik gek ben op rood
Ik heb een hekel aan slagplatenquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:41 schreef J0ttem het volgende:
Hmmm, rood kan wel leuk zijn mits er een bijpassende slagplaat op zit... alleen een beetje jammer dat dat er geen op die bas zit
(hoewel dat niet echt bij dat model zou passen)
Een rode precision met zwarte slagplaatquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind rood prima, maar niet op een bas.. Dan ben ik van t wit denk ik
Wit met zwarte slagplaatquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:55 schreef Kvack het volgende:
[..]
Een rode precision met zwarte slagplaatof andersom
![]()
Ooit...
Tevens tvp.
donkerrood dan wel hequote:Op zaterdag 19 december 2009 20:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Vind rood prima, maar niet op een bas.. Dan ben ik van t wit denk ik
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijtquote:Op zondag 20 december 2009 01:36 schreef Witchfynder het volgende:
Wie heeft er hier een akoestische bas?
Of Candy Apple Redquote:
Nee iddquote:Op zondag 20 december 2009 01:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijt
Je kan toch gewoon een stukje hout op je bovenblad vastlijmenquote:Op zondag 20 december 2009 01:37 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben niet, op gespeeld wel. Kan mijn duim nergens kwijt
Dat heb ik ook met een P. De pickups zitten precies tussen twee comfortabele plekken in.quote:Op zondag 20 december 2009 11:52 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wel graag zo'n duimsteun had op mijn P... Vind de pickups niet echt groot/comfortabel genoeg...
noes bassisten grappenquote:Op zondag 20 december 2009 13:29 schreef Brammie1 het volgende:
Heb alleen maar precision gespeeld in m'n (korte) bascarrière tot nu toe, mijn duim staat altijd gewoon op het pickup. Toen ik een keer een Jazz in m'n handen had wist ik niet waar ik m'n duim moest neerzetten
Volgende topic: Bassistentopic #16 Die van ons is langer
Ik heb een BX600, opzich prima versterker om mee te beginnen. Maar daar houd het ook mee opquote:Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Brammie1 het volgende:
Zit erover te denken om deze te halen: http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/behringer/bxl-1800a
Iemand ervaring met Behringer versterkers?
Dat doe ik ook wel eens op mijn gewoon bass. Speelt opeens niet zo heel erg verkeerdquote:Op zondag 20 december 2009 11:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee idd. Hoewel ik soms wel mensen dit zie doen:
Niet geprobeerd, maar kan werken.
Ik zit erover te denken die Harley Benton te kopen (maar dan gefret). Is nu maar 145,- ineens, w00t! Ding krijgt best goede recensies. Nou ja, mijn Orange combo heb ik voor mijn verjaardag gekregen dus geld dat ik daarvoor opzij heb gezet, heb ik nu nog, dus ja....
Oh, je wil ze ophalenquote:
dat je het uberhaupt overweegt om een behringer versterker te willenaanschaffen. Dat zal echt je slechtste aankoop ooit zijn. check anders www.basgitaarforum.nl en zoek op behringer en huiver.quote:Op zondag 20 december 2009 13:42 schreef Brammie1 het volgende:
Zit erover te denken om deze te halen: http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/behringer/bxl-1800a
Iemand ervaring met Behringer versterkers?
deze is dan nog goedkoper. erg betrouwbaar en maar 8 euro verzendskosten, omgeacht wat het product is.quote:Op zondag 20 december 2009 14:12 schreef IkBenOzan het volgende:
Hier zijn ze beide goedkoper.![]()
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/9601.html
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5832.html
Vetquote:Op zondag 20 december 2009 15:00 schreef blessed19 het volgende:
[..]
deze is dan nog goedkoper. erg betrouwbaar en maar 8 euro verzendskosten, omgeacht wat het product is.
http://www.musik-produkti(...)taerker/ashdown.aspx
een ashdown fifteen daar is 199 euro.
Zelfde website zegt dit. Als titel staat er Ashdown Five Fifteen, 100W/1x15 Combo E-Bass, en als je erop klikt Leistung an 8 Ohm: 65 Wattquote:Op zondag 20 december 2009 15:04 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
VetEn ik ben even door de war nu.. Waarom zegt de ene dat de Five Fifteen 65watt is en de andere 100watt..?
dat is erg logisch, want het is een combo. combo's verbruiken vrijwel nooit het volledige vermogen. dat hij 8 ohm is, kanje de combo met een andere 8 ohm kabinet verbinden, zodat hij over (in totaal) 4 ohm wel de volledige 100 watt gebruikt.quote:Op zondag 20 december 2009 15:05 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Zelfde website zegt dit. Als titel staat er Ashdown Five Fifteen, 100W/1x15 Combo E-Bass, en als je erop klikt Leistung an 8 Ohm: 65 Watt
Oh, zo.quote:Op zondag 20 december 2009 15:07 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat is erg logisch, want het is een combo. combo's verbruiken vrijwel nooit het volledige vermogen. dat hij 8 ohm is, kanje de combo met een andere 8 ohm kabinet verbinden, zodat hij over (in totaal) 4 ohm wel de volledige 100 watt gebruikt.
Goeie tip, ik ga dan voor de Ashdown. Het is voor in de oefenruimte. Ik gebruik nu nog m'n Fender 25 watt, maar die is echt te slap. Ik hoor mezelf nauwelijks.quote:Op zondag 20 december 2009 14:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dat je het uberhaupt overweegt om een behringer versterker te willenaanschaffen. Dat zal echt je slechtste aankoop ooit zijn. check anders www.basgitaarforum.nl en zoek op behringer en huiver.
de ashdown is wel een heel erg goed idee! dat zijn hele fijne dingetjes voor het budget.
trouwens, waar ga je de versterker voor gebruiken?
quote:Op zondag 20 december 2009 20:23 schreef Witchfynder het volgende:
De Ashdown is prima. Heb eens op de Perfect Ten gespeeld en die schopte kont. De Five Fifteen zal ook goed zijn dan. De Fender moet ook goed zijn. Zolang je maar niet de Behringer neemt of zoiets braks.
Wat voor muziek speel je dat je met een 100W versterker goed overweg kan?.
en waarom is hij in de oefenruimtes onbruikbaar? Omdat de conus te groot is.quote:Op zondag 20 december 2009 20:55 schreef Witchfynder het volgende:
Nou niet echt te groot, maar onbruikbaar vanwege het feit dat je pas 5 meter of wat je versterker begint te horen. De meeste oefenruimtes zijn gewoon niet zo groot.
Ik heb in mijn Metalband zeker wel een 300W nodig. Ook omdat je niet je amp altijd op vol wilt zetten, je wilt wat headroom overhouden.
Ook bij basgitaren maakt grootte niet uit, 't is maar wat je ermee doetquote:Op maandag 21 december 2009 00:26 schreef Witchfynder het volgende:
.
Ik snapte wel wat je bedoelt, maar als je zegt "hij is te groot" kan dat een verkeerde voorstelling geven bij mensen die nog minder snappen van dit onderwerp.
Doe ik er geen goede dingen mee dan?quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ook bij basgitaren maakt grootte niet uit, 't is maar wat je ermee doet.
ja jij welquote:Op maandag 21 december 2009 13:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Doe ik er geen goede dingen mee dan?.
Dat is met één klik op te lossen hoorquote:Op maandag 21 december 2009 13:14 schreef tony_clifton- het volgende:
Geen idee, ik ken jou/je muziek niet.
Het is niet zo dat je er niks aan hebt, hoor. Ik heb ook 3 jaar met een 15" geoefend, maar als je vlak bij je versterker wilt staan, heb je aan 10" veel meer.quote:Op maandag 21 december 2009 13:21 schreef Brammie1 het volgende:
oefenruimte is denk ik maar zo'n 16 vierkante meter groot, dus ik moet een versterker met een kleine conus nemen? Heb er nog niet zoveel verstand van
Zowel de Ashdown Five Fifteen en de Fender Rumble 100 hebben een 15'' speaker, gaat dat werken? Of moet ik de versterker in de hoek zetten en zelf in de andere hoek gaan staan?
Nice! 'My Generation' ook gespeeld? Ik wilde hem spelen vanwege de bassolo's, maar dat is ook wel gelijk het enige interessante er aanquote:Op maandag 21 december 2009 13:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Oi, folkmetal
Niet direct mijn genre maar we gaan 't eens proberen hé
Ik speel in een bluesgroep, maar dan eerder stevige rock 'n roll.
Qua invloeden ZZ Top, beetje Who, Led Zep.
Ik speel wel rock/punk/metal, maar ga voorlopig nog niet optreden. Ik zet de versterker wel gewoon in een hoekje ergens. De Ashdown kan ik ook halen bij de lokale basboerquote:Op maandag 21 december 2009 13:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het is niet zo dat je er niks aan hebt, hoor. Ik heb ook 3 jaar met een 15" geoefend, maar als je vlak bij je versterker wilt staan, heb je aan 10" veel meer.
Je kunt idd de versterker tegenover je zetten en zo van de golven genieten. Zo houd je ook wat beter in de hand hoe hard het voor je bandleden is.
Ze zeggen ook weleens: een 15" heb je voor je publiek, een 10" heb je voor jezelf. 10" hoor je gewoon meer als je erbij staat. Heeft iets met uitslag van golven te maken. Er zijn hier vast mensen die meer verstand hebben van natuurkunde en je dat uit kunnen leggen.
Als je ermee wilt optreden tzt en je maakt nogal rockende muziek (rock, hard rock, punk, metal whatever), dan kun je misschien wel beter zoeken naar iets van meer vermogen en met 2x10". Tweedehands is er een hoop voordelig te krijgen.
En ga idd ook op Basgitaarforum.nl checken. Ik zit daar ook en heb in het afgelopen jaar of wat er veeeeeel van geleerd.
Onlinewinkels ftw! (goedkoper; check thomann, musik-produktiv)quote:Op maandag 21 december 2009 13:45 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Ik speel wel rock/punk/metal, maar ga voorlopig nog niet optreden. Ik zet de versterker wel gewoon in een hoekje ergens. De Ashdown kan ik ook halen bij de lokale basboer
Ik bedoelde meer voor jezelf. Als je beïnvloed bent door..., dan heb je weleens de neiging om nummers van die bands thuis te spelenquote:Op maandag 21 december 2009 13:31 schreef tony_clifton- het volgende:
We spelen geen covers, enkel eigen nummers
Maar we hebben een nummer waar nogal wat breaks inzitten die sterk doen denken aan You Won't get Fooled Again
Spelen eigenlijk veel verschillende dingen, ook een countrynummer, een swing en een boogy, maar alles met een keiharde rocksaus.
Steve Harris hoot je echt overal tussenuit, wat een held!quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer voor jezelf. Als je beïnvloed bent door..., dan heb je weleens de neiging om nummers van die bands thuis te spelen. Ik speel thuis immers ook Maiden, Purple, 'Deth en Mercyful Fate
.
Ik koop altijd elixirs, omdat je daarmee makkelijk een half jaar tot een jaar (mits goede verzorging) met een setje sprankelend kan spelen! trouwens, www.lordofthestrings.com is een nederlands bedrijf dat regelmatig net wat goedkoper de snaren aanbied, plus heb je daat de optie om een acceptgiro mee te laten sturen, die je dan binnen 14 dagen moet betalen. Dikke service van hun!quote:Op maandag 21 december 2009 15:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm;
Ernie Ball Slinky EB2834, 045-100 Electrische bas snaren -> 26 euro
Fender 7250 ML, 045-100 Super Bass Electrische bas snaren -> 16 euro
Da's wel een groot verschil... Zijn die Ernie Balls zoveel beter? 'T zijn beide roundwounds...
Jaaaa, Steve Harris!quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:08 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Steve Harris hoot je echt overal tussenuit, wat een held!bij mij was het meer queen, rush, en motown/james jamerson waardoor ik echt eens hard wou gaan op een paar dikke ijzers!
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:01 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik heb geen invloeden.
Ik ben eigenlijk nog maar pas bezig met op 't gehoor dingen uitzoeken, en dan nog kan ik zelf niet in de stijl van iemand anders spelen.
Vind Cherry Cola wel geniaal ingespeeld trouwens.
wel tof.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag weer bij Feedback geweest, op een SWR 700 watt top met een 210 cab gespeeld. Klinkt lekker... Maar die buizen Ampeg ernaast is nog het tofst
De mijne was Squarepusherquote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.
Geen enkelequote:Op dinsdag 22 december 2009 16:04 schreef blessed19 het volgende:
[..]
met invloeden bedoelen we meer: Waarom ben je gaan bassen? welke muzikanten/bands hebben ervoor gezorgd dat jij de basgitaar heb uitgekozen.
euh, die knor haal je juist uit je jazz basgitaar.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:33 schreef tony_clifton- het volgende:
Overigens heb ik dat knorgeluid nooit zelf kunnen bereiken met mijn cheapo Line6. Gisteren kwam wel eindelijk mijn eerste échte versterker aankloppen, dus ik moet waarschijnlijk niet zo lang meer wachten op dat moment.
Kan echt niet wachten tot de eerstvolgende repetitie! Niet alleen vanwege de amp; ik hou echt van onze eigen nummers en heb ze niet op mp3 ofzo.
Het is zoooo'n heerlijk gevoel wanneer je een CD in handen hebt met je eigen muziek er op. Toen met onze eerste demo kon ik er echt een half uur naar staren, gewoon naar het doosjequote:Op dinsdag 22 december 2009 16:33 schreef tony_clifton- het volgende:
ik hou echt van onze eigen nummers en heb ze niet op mp3 ofzo.
Met datum en handtekening erop voor het geval je ooit nog iemand van plagiaat kan beschuldigenquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef tony_clifton- het volgende:
Uhu, direct twee 'kopen' en eentje in een kluis in de bank gaan leggen.
Hoi, ik hierquote:Op woensdag 23 december 2009 17:31 schreef Witchfynder het volgende:
Dat kommetje van de 3mm vind ik te klein. Ik laat hem dat juist schieten.
Damn it, GAS @ akoestische bas!.
True.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Idd! Het is 'plectra'.
Dunlop Gator Grip 2 mm.
[ afbeelding ]
quote:
Je hebt ook wel gelijk, blijft persoonlijk (Ook al vind ik een contrabas met strijkstok ook net niet)quote:Op woensdag 23 december 2009 17:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
.
Niks mis mee, hoor. Kan men wel zeggen: "ja maar een contrabas bespeel je ook met je vingers". Ja, maar ook met een strijkstok, dus niet zeuren
![]()
.
Zolang je maar geen "datums" gaat zeggen blijven we vriendenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Plecta zeggen klinkt zoals je collega's collegae noemen...
Niets voor mij dus.
quote:Op woensdag 23 december 2009 17:52 schreef Witchfynder het volgende:
Idd.
En ik zou graag contrabas met strijkstok willen leren bespelen. Kan ik eindelijk barok spelen
.
(Die zag je vast niet aankomen, he?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |