2x10quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:07 schreef Brammie1 het volgende:
Als ik moet kiezen tussen de Fender Rumble 100/115 (1x15'') en de 100/210 (2x10''), welke moet ik dan nemen voor in de vrij kleine oefenruimte waar m'n band in oefent?
Beide zijn 100watt. De 115 is 220 euro, de 210 is 255 euro.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:
[..]
2x10![]()
Die heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Epiphone, was vorig jaar mei (ofzo) de enige zaak waar ik wist dat ze m hadden. Nu staat marktplaats vol met Epi T-Birds van 300 euro, zelfs een witte die ik toendertijd zo graag wildequote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
tof! een classic? of een epiphone?
Bassmatters is net een luxe sportautodealer, kwijlen bij basjes die je zelf nooit zou kopen.
Oefenruimte is echt klein, iets van 16 vierkante meter. 2x10'' leek mij ook al beter. En het prijsverschil is maar 36 euroquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef Rooligan het volgende:
[..]
2x10Dat is het die 45 wel waard.
![]()
2x10 heeft nl. een groter speakeroppervlak dan 1x15. Bovendien hoor je met 10" speakers een betere definitie. Ik ken je oefenruimte niet, maar als hij klein is (zoals je zegt) zal 15" veel te modderig zijn.
Dat moet je sowieso al. Heb je last van gebrom daar?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:23 schreef Kvack het volgende:
Volgens mij moet ik binnenkort de stopcontacten in mijn studio maar eens aarden. Mijn bas stond net licht onder stroom. Irritant gevoel.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:41 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik wil!
De bassist heeft eens een artikel erover geschreven. was erg vermakelijk om het te lezen.
Ja, daarom staat het al een tijdje op de planning. Maar hier heb ik nooit eerder last gehad, ik hoop dat er al een aarde draad ligt. Anders word het nog een hoop gedoe.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat moet je sowieso al. Heb je last van gebrom daar?
je zou het tijdelijk kunnen oplossen door een aardedraad van de elektronica aan een cv te verbinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:23 schreef Kvack het volgende:
[..]
Ja, daarom staat het al een tijdje op de planning. Maar hier heb ik nooit eerder last gehad, ik hoop dat er al een aarde draad ligt. Anders word het nog een hoop gedoe.
Dean Edge 4 (299,-)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:19 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Ik wil een betere bas kopen.
Maar welke?
De eisen;
- Niet te duur![]()
- Neck trough body
- Humbucker of humbucker en spilt/singel
- Niet TE zwaar
- Liever passief maar niet noodzakelijk
- volume en toon regelbaar
- Als het kan messing brug/topkam (MAW sustain)
Merk/image maakt me geen aars uit(Is toch voor in de studio)
Wie heeft de gouden tip? (en wint een geheel onverzorgde voetreis naar Graceland)![]()
Maar die hebben toch een geschroefde nek ?quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dean Edge 4 (299,-)
Ibanez SR300 (ook zoiets)
Zoiets?.
De Dean heb ik zelf. Hij heeft zwarte hardware, maar een Gotoh 201-achtige brug. Aan sustain heb je geen gebrek en hij is sowieso actief met twee soapbars.
Kan gebeurenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
Oh ja, dat had ik ff over het hoofd gezien.
Epi Thunderbird? Firebird is de gitaarversiequote:Op woensdag 13 januari 2010 19:49 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Maar die hebben toch een geschroefde nek ?
Ik zit zelf te denken aan de epiphone firebird of de peavey "Dingges" ?
En misschien nog wel de Tanglewood die ziet er ook gaag uit maar die is wel een beetje duur..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wilquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:58 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Kan gebeuren![]()
Heb je wel eens op een Peavey of Tangelwood gespeeld?
Tanglewood maakt ze ook linkshandigquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wil.
Zo wil ik wel een T-bird en een V-bas en en en en.... maar helaas.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:09 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Tanglewood maakt ze ook linkshandig
hm, ik ben ook een lefty, maar ben blij dat ik met rechts bas. Er zitten wel een paar beperkingen, maar dat is voor mij niet boeiend genoeg om over te stappen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee helaas niet. Het probleem is dat ik linkshandig ben en dus lang niet alle bassen heb kunnen testen die ik wil.
Zo wil ik wel een T-bird en een V-bas en en en en.... maar helaas.
Ik ben ooit uiterst linkshandig verklaard. Als ik de andere kant op speel voelt dat echt debielquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef blessed19 het volgende:
[..]
hm, ik ben ook een lefty, maar ben blij dat ik met rechts bas. Er zitten wel een paar beperkingen, maar dat is voor mij niet boeiend genoeg om over te stappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |