Een karretje in een supermarkt is voor burgers.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Handig als je een karretje wil bij de supermarkt of diy-winkel
Je mag Rock daar niet teveel mee confronteren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Een karretje in een supermarkt is voor burgers.
Kerst is toch voor reflectie?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Je mag Rock daar niet teveel mee confronteren.
Ik denk dat het aan mijn angst voor volwassen worden ligt. Zo kar impliceert toch kinderen, konijn, goudvis etc. De horror. Kazig.quote:
Je bent gewoon bang voor burgerlijkheid, bonus kaartjes en aldi-taferelen. Heeft niks met volwassen worden te maken!quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan mijn angst voor volwassen worden ligt. Zo kar impliceert toch kinderen, konijn, goudvis etc. De horror. Kazig.
Ik heb een bonuskaartquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:02 schreef breaky het volgende:
[..]
Je bent gewoon bang voor burgerlijkheid, bonus kaartjes en aldi-taferelen. Heeft niks met volwassen worden te maken!
Tegen de muur met dat soort mensen, zeg ik altijd maar.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb een bonuskaart![]()
Ik ben er bang voor dat ik later vrienden ga mailen over hoe 'baldadig' mijn kind wel niet is. Of dat ze 'extreem ver in haar ontwikkeling is voor haar leeftijd'. Dat soort grappen.
Overigens prima als mensen het fijn vinden om te doen en te hebben.
Lang leve het mandjequote:Op zaterdag 19 december 2009 14:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Een karretje in een supermarkt is voor burgers.
Mijn bezwaren jegens eugenetica worden door confrontaties met dergelijke sujetten inderdaad tijdelijk wat naar de achtergrond gedrongen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tegen de muur met dat soort mensen, zeg ik altijd maar.
puberquote:
Juist, klef geneuzel geen ruimte geven.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tegen de muur met dat soort mensen, zeg ik altijd maar.
Tja...ik probeer het af te houden maar ik geloof dat mijn vrouw niet langer kan wachten. Met kindjes dan. In een poging om toch wat van mijn iele zelfstandigheid te behouden heb ik maar een motor gekocht: Het ultieme mannelijke vervoermiddel!quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:31 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb een bonuskaart![]()
Ik ben er bang voor dat ik later vrienden ga mailen over hoe 'baldadig' mijn kind wel niet is. Of dat ze 'extreem ver in haar ontwikkeling is voor haar leeftijd'. Dat soort grappen.
Overigens prima als mensen het fijn vinden om te doen en te hebben.
Wat voor exemplaar heeft u aangeschaft?quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:46 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja...ik probeer het af te houden maar ik geloof dat mijn vrouw niet langer kan wachten. Met kindjes dan. In een poging om toch wat van mijn iele zelfstandigheid te behouden heb ik maar een motor gekocht: Het ultieme mannelijke vervoermiddel!
Die bankiers laten wel graag zeepjes vallen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ceo's waarschuwen voor nieuwe zeepbel
FRANKFURT - De topmannen van Allianz, de grootse verzekeraar van Europa, en ThyssenKrupp, Duitslands grootste staalbedrijf, waarschuwen dit weekeinde onafhankelijk van elkaar voor nieuwe zeepbellen die zij zien ontstaan in wereldomvattende markten.
''We zijn op dit moment bezig de volgende financiële zeepbel te financieren'', zei topman Michael Diekmann van Allianz in een kranteninterview. ''Waarom er niks is veranderd? Omdat er veel goedkoop geld is. Daardoor kunnen investeerders grotere risico's nemen.'' Volgens Diekmann zou de Europese Centrale Bank (ECB) de rentetarieven in 2010 langzaamaan moeten verhogen.
Bestuursvoorzitter Ekkehard Schulz van ThyssenKrupp maakt zich zorgen over de grondstoffenmarkt, zei hij in een interview, dat zondag volledig gepubliceerd wordt. ''Dat is waar de nieuwe bubble de kop opsteekt.'' Volgens Schulz staat de markt voor grondstoffen bloot aan ''gokkers''. ''Mijn angst is dat we na de vastgoedzeepbel nu een grondstoffenzeepbel krijgen.'' (ANP)
Ducati met sneeuwkettingen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 19:46 schreef breaky het volgende:
Tja...ik probeer het af te houden maar ik geloof dat mijn vrouw niet langer kan wachten. Met kindjes dan. In een poging om toch wat van mijn iele zelfstandigheid te behouden heb ik maar een motor gekocht: Het ultieme mannelijke vervoermiddel!
Een rood communistisch exemplaar met maar liefst 125 ccquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat voor exemplaar heeft u aangeschaft?
Je mannelijke zelfstandigheid is 125cc?quote:Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef breaky het volgende:
[..]
Een rood communistisch exemplaar met maar liefst 125 cc
Misschien een idee om je kilo's aan kleingeld mee te nemen naar de kroeg.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:00 schreef Monidique het volgende:
Ik moet minder vaak in de kroeg briefjes gebruiken; ik heb nu 111 euro aan kleingeld hier liggen. Waarvan dertig in een- en twee-euro-munten.
Nee. Ik mag toch wel vragen wat voor exemplaar de man rijdt?quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:17 schreef Reya het volgende:
Rijd je motor, Rock?
het is iig een vervoersmiddel!quote:Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef breaky het volgende:
[..]
FAIL.quote:Op zaterdag 19 december 2009 00:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk, Johndope. Ik zal morgen een serieuze reactie posten.
quote:Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef breaky het volgende:
[..]
Zelfs sportplaatjes heeft last van kutcookiesquote:Op zondag 20 december 2009 12:12 schreef Morbidique het volgende:
[..]
Het vond toch niet plaats in Israel, ongelooflijk dwaallicht dat je er bent?
Heuj, humor. Is er iets van een FOKserver ofzo? Ik heb net gans den ochtend een Epic wor mod gespeeld..quote:
Dat is een mooie brommer.quote:
Ben je nu teleurgesteld?quote:
Ja!quote:Op zondag 20 december 2009 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ben je nu teleurgesteld?
Het spijt me. Ik beloof je nog te reageren op je post.quote:
Nee, ik vind samen een huis kopen eerst al klef genoeg. Ik zie ook nog niet echt in welke voordelen trouwen heeft.quote:
Het is je bezegeling van eeuwige liefde, nerd. Het mooiste wat er is!quote:Op zondag 20 december 2009 13:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik vind samen een huis kopen eerst al klef genoeg. Ik zie ook nog niet echt in welke voordelen trouwen heeft.
juridisch/economisch zijn er wel voordelen. Maar of dat een reden is om te trouwen..quote:Op zondag 20 december 2009 13:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, ik vind samen een huis kopen eerst al klef genoeg. Ik zie ook nog niet echt in welke voordelen trouwen heeft.
Eeuwige liefde. Dat weet je pas achteraf he.quote:Op zondag 20 december 2009 13:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is je bezegeling van eeuwige liefde, nerd. Het mooiste wat er is!
Hoe is het met jouw eeuwige liefde?quote:
quote:Earth saw clmate chnge4 ions;will cont 2 c chnges.R duty2responsbly devlop resorces4humankind/not pollute&destroy;but cant alter naturl chng
Waar is de oorlog?quote:
Geen garage??quote:Op zondag 20 december 2009 15:11 schreef Montov het volgende:
Ik ga mijn auto even uitgraven mocht ik morgen toch naar hett werk gaan.
No shit sherlockquote:
http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/closest-asteroid-approach-to-earth/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wired%2Findex+(Wired%3A+Index+3+(Top+Stories+2))&utm_content=Google+Readerquote:Even though the asteroid doesn’t look like it’s going to hit Earth, on April 13, 2029, it will come closer to Earth than any other near-Earth object that we know of. It will pass just 18,300 miles above the planet’s surface
Weeralarm. Atsma: Er moet geen weeralarm komen!quote:Op zondag 20 december 2009 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:
Die Joop Atsma is ook een lul met zijn gezeik over weeralarms.
Laat hem lekker ONM kijken, ondertussen grrrooeen roepen en fietsles geven.
Helaas alleen via Paypal. Dus ik sla even over.quote:Op zondag 20 december 2009 15:41 schreef voyeur het volgende:
Om vast in de kerstsfeer willen raken moet je dit topic eens lezen en meedoen aan die actie. Het gaat om microkredieten aan ondernemers en je kan al vanaf 25$ meedoen. De Fokusers hebben in korte tijd al voor 50.000$ aan kredieten verschaft. 99% van de tijd krijg je je geld terug, dus het risico is miniem en het geeft een goed gevoel.
Ook erg leuk om zelf uit te zoeken aan wie je je lening gunt. Mooie bezigheid voor de zondagmiddag.
Hij strijdt met Hans van Baalen en Hero Brinkman om de trofee voor de treurigste politicus.quote:Op zondag 20 december 2009 15:58 schreef One_of_the_few het volgende:
Die Joop Atsma is ook een lul met zijn gezeik over weeralarms.
Onbegrijpelijk.quote:Op zondag 20 december 2009 18:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik snipper even een dagje om naar de kapper te gaan
Het is net als bij de mini playbackshow: iedereen wint.quote:Op zondag 20 december 2009 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Hij strijdt met Hans van Baalen en Hero Brinkman om de trofee voor de treurigste politicus.
Wat wordt er toch bedoeld met scholing en ontwikkeling? Dat heb ik nog nergens gezien. En wat zou levensfasegericht personeelbeleid inhouden?quote:Dat komt doordat het merendeel van de schoolleiders denkt dat oudere leraren niet openstaan voor scholing en ontwikkeling. Slechts 15 procent van de scholen voert zogeheten levensfasegericht personeelsbeleid.
Vakantiequote:
Alsof iemand dat krakerskrantje van jullie leest.quote:Op maandag 21 december 2009 12:57 schreef Reya het volgende:
Na veel geglibber ben ik op mijn werk aangekomen. Maar liefst twee collega's hebben ook de moeite genomen.
Jij moet eens opletten hoeveel reuring de oproep tot het bezorgen van gebruikt frituurvet bij Simon Rozendaal teweeg zal brengen.quote:Op maandag 21 december 2009 13:31 schreef Montov het volgende:
[..]
Alsof iemand dat krakerskrantje van jullie leest.
Deze week had voor mij eigenlijk ook een verkapte vakantie moeten zijn, maar helaas zit ik tot over m'n oren in het werk.quote:
Ik ook helaas. Deze week dan.quote:Op maandag 21 december 2009 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Deze week had voor mij eigenlijk ook een verkapte vakantie moeten zijn, maar helaas zit ik tot over m'n oren in het werk.
Prima toch?quote:Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef TitusPullo het volgende:
Ingesneeuwd. Voorraad: wijn, chocola, Javaanse kroepoek en gekruide drumsticks.
Nee, geen bier en geen Godfather.quote:
In de diepvries. Afgelopen woensdag 50kg weggemoffeld. Onderweg tussen slager & diepvries bij moeder & schoonmoeder ook nog een kilo of 15 achtergelaten.quote:Op maandag 21 december 2009 18:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar is het bijbehorende vlees?
HOAX.quote:Op maandag 21 december 2009 18:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nog maar 2 weken winter voor mij
nopequote:
Een verwaterd compromis, dat wel. Maar een verbetering.quote:Op maandag 21 december 2009 19:54 schreef Monidique het volgende:
Die Obama toch. Lijkt hem toch enigszins te lukken wat veel voorgaande presidenten niet lukte: gezondheidszorghervorming. Althans, iets waar aardig wat mensen het genoeg mee eens zijn. (Ja, het is het parlement geweest, etcetera, etcetera.) Nog een paar dagen, toch? En dan mag mijn ikoontje weer op.
Niet iedereen heeft een raamstaarbaantje waarbij een broodtrommeltje onder de snelbinders mogelijk is.quote:Op maandag 21 december 2009 18:28 schreef du_ke het volgende:
Hier nog geen problemen. Fietsen van en naar m'n werk wou prima
quote:Op maandag 21 december 2009 19:54 schreef Monidique het volgende:
Nog een paar dagen, toch? En dan mag mijn ikoontje weer op.
Van een van de duurste systemen (overheidsuitgaven) naar nog meer overheidsbemoeienis en, voor zover ik mij erin heb verdiept, iets wat lijkt op het Nederlandse model. Iedereen zorg en aan touwtjes stevig vastgebonden 'private partijen'.quote:Op maandag 21 december 2009 20:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Een verwaterd compromis, dat wel. Maar een verbetering.
Waarom zoveel jam?quote:Op maandag 21 december 2009 17:12 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Regeren is vooruitzien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door breaky op 22-12-2009 02:44:32 ]Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een raamstaarbaantje waarbij een broodtrommeltje onder de snelbinders mogelijk is.
Verre van. Er komt geen verplichte verzekering, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Van een van de duurste systemen (overheidsuitgaven) naar nog meer overheidsbemoeienis en, voor zover ik mij erin heb verdiept, iets wat lijkt op het Nederlandse model.
Niet wat Barack Obama wilde, niet wat veel Democraten wilden, niet wat veel Amerikanen wilden, maar het is uiteindelijk beter dan niets. Het punt is, denk ik, vooral dat men nu een fundament heeft waarop men kan bouwen. Zo'n 'public option' is nu waarschijnlijker dan zonder compromis, als het ware. Was dit mislukt, dan konden ze weer vijftien jaar wachten op een nieuwe poging.quote:Op maandag 21 december 2009 20:45 schreef Montov het volgende:
[..]
Een verwaterd compromis, dat wel. Maar een verbetering.
Ik heb qua locatie van werken geluk maar voor verreweg de meeste mensen is er wel degelijk een keuze in woon en werklocatiequote:Op dinsdag 22 december 2009 00:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een raamstaarbaantje waarbij een broodtrommeltje onder de snelbinders mogelijk is.
Ik blijf niet echt overtuigd. Er zijn toch vooral pork-barrel-projecten opgenomen om iedereen binnen boord te houden, en behalve een belasting op zeer uitgebreide zorgverzekeringen - hetgeen sowieso al een twijfelachtig middel is - lijken er weinig waarborgen dat de kosten van gezondheidszorg, een bijzonder groot probleem in de VS, gedrukt kunnen worden. Publicitair is het wel een grote overwinning voor Obama, dat valt moeilijk te ontkennen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:24 schreef Reya het volgende:
Ik zal eens NYT lezen over wat er nou uiteindelijk uit kwam rollen. Van eerdere versies kon ik niet echt warm worden.
http://www.economist.com/world/unitedstates/displayStory.cfm?story_id=15150424&source=features_box_mainquote:Less politically involved observers also note that it is unprecedented for such a substantive and expensive bill to have been forced through Congress on such a narrow vote. The bill passed the House on a margin of just five votes, and in the Senate it has no safety margin. With no bipartisan support at all, Democrats will be held solely responsible if the reform turns out to be a disappointment. Some studies have suggested that private insurance premiums could rise substantially in response to the new burdens being placed on insurers.
Dienstweigeraars blijven een ware plaag.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:42 schreef TitusPullo het volgende:
Ik zag gisteren twee bussen rijden, met tussenpozen van een half uur. Beide voerden de mededeling: ''Geen dienst''.
De volgende dag zou er bonte avond bij Monidique zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:54 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]
Reya's nieuwe kapsel baarde veel opzien, vooral omdat aan zijn manieren niets veranderd was.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:57 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]
Bont maakte de schoonvader van Rock het zeker.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:07 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]
Rock senior spoorde haar niettemin aan, Salome te worden.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:51 schreef TitusPullo het volgende:
[ afbeelding ]
En zocht TitusPullo tevergeefs naar tijgermotief.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:54 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarop Monolith aandachtig een causaal verband trachtte te bespeuren.
quote:Op woensdag 23 december 2009 11:32 schreef du_ke het volgende:
Ziek. Verdomme m'n laatste werkdag voor de vakantie word ik ziek
Het valt nog wel een beetje mee m'n keel weigert dienst en snotverkouden en alle spieren doen pijn. De poging gister om het te temmen met een 4-dubbele beerenburg werkte helaas nietquote:
Kan je beter Jägermeister drinken of Vodka-honingthee.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het valt nog wel een beetje mee m'n keel weigert dienst en snotverkouden en alle spieren doen pijn. De poging gister om het te temmen met een 4-dubbele beerenburg werkte helaas niet
Moet straks toch nog boodschappen doenquote:Op woensdag 23 december 2009 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan je beter Jägermeister drinken of Vodka-honingthee.
quote:Sumerians Look On In Confusion As God Creates World
Members of the earth's earliest known civilization, the Sumerians, looked on in shock and confusion some 6,000 years ago as God, the Lord Almighty, created Heaven and Earth.
According to recently excavated clay tablets inscribed with cuneiform script, thousands of Sumerians—the first humans to establish systems of writing, agriculture, and government—were working on their sophisticated irrigation systems when the Father of All Creation reached down from the ether and blew the divine spirit of life into their thriving civilization.
"I do not understand," reads an ancient line of pictographs depicting the sun, the moon, water, and a Sumerian who appears to be scratching his head. "A booming voice is saying, 'Let there be light,' but there is already light. It is saying, 'Let the earth bring forth grass,' but I am already standing on grass."
"Everything is here already," the pictograph continues. "We do not need more stars."
Historians believe that, immediately following the biblical event, Sumerian witnesses returned to the city of Eridu, a bustling metropolis built 1,500 years before God called for the appearance of dry land, to discuss the new development. According to records, Sumerian farmers, priests, and civic administrators were not only befuddled, but also took issue with the face of God moving across the water, saying that He scared away those who were traveling to Mesopotamia to participate in their vast and intricate trade system.
Moreover, the Sumerians were taken aback by the creation of the same animals and herb-yielding seeds that they had been domesticating and cultivating for hundreds of generations.
"The Sumerian people must have found God's making of heaven and earth in the middle of their well-established society to be more of an annoyance than anything else," said Paul Helund, ancient history professor at Cornell University. "If what the pictographs indicate are true, His loud voice interrupted their ancient prayer rituals for an entire week."
According to the cuneiform tablets, Sumerians found God's most puzzling act to be the creation from dust of the first two human beings.
"These two people made in his image do not know how to communicate, lack skills in both mathematics and farming, and have the intellectual capacity of an infant," one Sumerian philosopher wrote. "They must be the creation of a complete idiot."
quote:Krijsend kind wordt buschauffeur teveel
AMSTERDAM – Een buschauffeur van Connexxion in Almere heeft dinsdag een huilend kind met kinderwagen en al uit de bus gezet.
Dat meldt Webregio naar aanleiding van een mail van een reiziger in de betreffende bus.
De reiziger zei op een schandalige manier geconfronteerd te zijn met het optreden van de buschauffeur.
In een reactie aan de website laat hij weten dat het volgens hem om een driejarig meisje ging, die behoorlijk overstuur was en dit duidelijk liet merken.
Kinderwagen
''Opeens zette de chauffeur van de bus zijn bus stil en liep naar achteren. Hij pakte de kinderwagen en gooide deze de bus uit. Vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig, zonder jasje, de bus uit'', schrijft hij.
Ondertussen zei de buschauffeur tegen de moeder dat ze als ze geen kinderen kon opvoeden, dat ze er beter geen kon nemen.
Een woordvoerster van Connexxion, laat weten het incident uit te zoeken.
Je moet eens de reactie van Kim op dit bericht peilen; dan weet je meteen hoe het gesteld is met haar eierstokken.quote:
Ik weet zeker dat ze de chauffeur gelijk geeft.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Je moet eens de reactie van Kim op dit bericht peilen; dan weet je meteen hoe het gesteld is met haar eierstokken.
The onion heeft nog andere leuke historisch-wetenschappelijke artikelen, zoals over de temming van de vrouw, en dat het jammer is dat dinosauriers uitgestorven zijn voordat de bazooka werd uitgevonden.quote:
Klopt ja, die over dino's was ook leuk.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:05 schreef Montov het volgende:
[..]
The onion heeft nog andere leuke historisch-wetenschappelijke artikelen, zoals over de temming van de vrouw, en dat het jammer is dat dinosauriers uitgestorven zijn voordat de bazooka werd uitgevonden.
quote:Dinosaurs Sadly Extinct Before Invention Of Bazooka
More than 65 million years ago, a cataclysmic event drove a majority of the Earth's species into extinction, and tragically, wiped out the last of the dinosaurs long before bazookas could be invented and used on them.
According to Ernest Diffey, a fossil archivist at the American Museum of Natural History, a giant asteroid struck the earth in the late Cretaceous period, forever robbing scientists of valuable data concerning the effects powerful rocket launchers might have had on the largest land animals that ever lived.
"Over the years, we've learned a great deal about their physiology, their dietary habits, and even their migratory patterns," Diffey said. "Unfortunately, however, nothing in the fossil record can reveal what it would be like to blow apart the massive front leg of a charging diplodocus and then watch it crash violently to the ground, sending a spray of dirt and dinosaur blood several stories into the air."
"There are so many questions that must remain unanswered," Diffey added. "Like what kind of blood-curdling shriek a pterodactyl would have made after being blasted out of the sky with an M20A1 Super Bazooka. It's truly a shame."
Diffey said that, while testing the effects of high-power incendiary devices on animals such as hippopotamuses and blue whales could provide some insight into the mystery of dinosaur detonation, these lines of inquiry have largely been abandoned as inadequate simulations.
"Advanced computer models can help us to a certain extent," Diffey said. "But it's still no substitute for controlled experiments in which researchers toss a half dozen fragmentary grenades into a pack of velociraptors, or send an entire herd of stampeding apatosauruses through an active minefield."
To many paleontologists, such as Richard Hollander of the University of Michigan, exploring the various ways dinosaurs might have been slaughtered with today's military technology is a vital area of study.
"It's part of human nature to wonder what it would be like to crash a fully fueled F-14 Tomcat into a 60-foot-long, razor-toothed spinosaurus and then eject just before impact to see the chunks of smoking flesh flying in all directions as one gently parachutes to the ground," Hollander said. "And it is a tremendous loss for science that we'll never be able to take one of the smaller ones, like maybe the epidexipteryx, and smash it into mush with a shovel."
"Or a golf club," added Hollander, shaking his head. "Or a chainsaw."
Een zekere geruststelling.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ze de chauffeur gelijk geeft.
De Wodka en honing zijn binnen. Thee sla ik liever overquote:Op woensdag 23 december 2009 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kan je beter Jägermeister drinken of Vodka-honingthee.
Wodka ontsmet goed.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Wodka en honing zijn binnen. Thee sla ik liever over
quote:Nederlandse economie gebaat bij polderkracht
Hij noemt de verhoging van de AOW-leeftijd ’een vrij klein onderwerp’. Want de echt grote vraagstukken moeten volgens Ser-voorzitter Alexander Rinnooy Kan nog komen: de houdbaarheid van het sociale stelsel en, het allerbelangrijkste: het invoeren van een kringloopeconomie.
’Met alle respect, maar de verhoging van de AOW-leeftijd was een vrij klein onderwerp in de hele heroverwegingsopgave waar de politiek voor staat.” De voorzitter van de Sociaal-economische Raad (Ser) zegt het niet uit bescheidenheid. In de 60-jarige geschiedenis van de raad waren wel meer lastige onderwerpen waar de werkgevers, werknemers en kroonleden samen niet uitkwamen, wil Alexander Rinnooy Kan maar zeggen. Ook al was het mislukken „een persoonlijke teleurstelling”.
Je moet bij hem dan ook niet aankomen met de bewering dat het polderoverlegorgaan zijn langste tijd heeft gehad. De grote onderwerpen zoals de houdbaarheid van het sociale stelsel en wat te doen met de bedrijfspensioenen, komen er nog aan. De bijna 60-jarige raad heeft bovendien meer tegenslagen overleefd. Sterker nog, Rinnooy Kan ziet een kansrijke toekomst voor de raad. „Het overleg heeft Nederland heel veel opgeleverd.” Ons land is volgens hem gekend om zijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen in de economie. „Tegenover elke wijziging staat echter een offer. Helpen bij die overgang en een formule vinden voor een nieuw perspectief, dat is de kracht van de raad.”
Maar hoe moet dat nu, als het kabinet zich in het voorjaar door een enorme berg met voorstellen voor hervormingen en bezuinigingen heen worstelt? Er is nu al een flinke politieke lobby gaande om de wereld van werk en uitkering onder handen te nemen.
Rinnooy Kan denkt niet dat de voorstellen à la het AOW-besluit worden uitgepolderd. Al helemaal niet als de besluitvormingsperiode veel korter is . „De Ser is niet bedoeld om binnen 24 uur een reactie te geven op welk kabinetsvoorstel ook. We zijn er wel voor om een denkrichting voor Nederland op de middellange en lange termijn te geven.”
Het kabinet heeft de raad gevraagd zijn visie te geven op de vooruitzichten van de Nederlandse economie op de lange termijn. Die visie moet komend najaar af zijn. Rinnooy Kan: „Daarmee proberen we natuurlijk wel invloed uit te oefenen op de politieke besluiten. Die moet met name beïnvloeden wat het volgende kabinet gaat doen. We hopen dat ze een belangrijke rol speelt bij de verkiezingsprogramma’s, in wat politieke partijen hun kiezers aan keuzes voor gaan leggen.”
De Ser-voorzitter zegt het in een bijzin. Maar dat hij daarin het vólgende kabinet noemt als de club die besluiten zou moeten nemen, roept vragen op. Immers, het huidige kabinet wil juist in deze periode al knopen doorhakken. De regeringspartijen kregen voortdurend het verwijt van een groot deel van de oppositie dat ze alles uitstellen. De politiek heeft behoefte om daadkracht te demonstreren. „Zeker, daar heb ik begrip voor”, zegt Rinnooy Kan. „Maar ik houd me vast aan de adviesaanvraag van het kabinet . Ze vragen ons daarin na te denken over de financiële consequenties van de crisis, over het op orde brengen van de overheidsfinanciën. En ze vragen ons om mee te denken over het groeivermogen van de economie. Dat gaat echt over de prioriteiten die op de langere termijn gaan spelen.”
Het ’slapende’ D66-lid is zich er te goed van bewust dat zijn positie als Ser-voorzitter geen politieke is, en dat ook niet moet worden. Hij vindt dan ook niet dat hij zojuist een verkapte waarschuwing heeft gegeven, om niet al deze kabinetsperiode in grote haast besluiten te nemen die tot een enorme omslag leiden. „Het is niet aan ons om zo’n waarschuwing te geven. Wat wij kunnen doen, is de politiek voorzien van een unaniem perspectief van de toekomst van de arbeidsmarkt. Als dat lukt is het ook betekenisvol, dan is er draagvlak voor.”
Draagvlak. Dat betekent voor Rinnooy Kan ook dat mensen zich betrokken voelen bij wat er over hen wordt besloten. FNV-voorzitter Agnes Jongerius zei pasgeleden in Trouw dat de manier waarop er uiteindelijk over de AOW is besloten, slecht is voor het vertrouwen in de democratie. Rinnooy Kan ziet dat niet zo zwaar. „Maar ik herken wel dat veel mensen in ontevredenheid om zich heen kijken. Heel veel van de grimmigheid en spanningen hebben te maken met het gevoel dat er weinig kans is om echt mee te doen met politieke besluitvorming. ”
Hij noemt het voorbeeld van Ridderkerk. „Het bestuur heeft erg zijn best gedaan om mensen bij de gemeente te betrekken. Ze gingen langs bij alle nieuwe bewoners met taart om hen uitdrukkelijk uit te nodigen. Het werd een totale mislukking. Mensen zitten niet te wachten op gezelligheid, ze willen de kans krijgen om mee te praten en serieus genomen worden bij de invulling van hun eigen toekomst. Dat is heel iets anders.”
De enorme hoeveelheid bestuurslagen werkt volgens hem niet mee. „ Nederland heeft nu wel een erg complex model. Het is gerechtvaardigd om na te denken over die inrichting van deelgemeenten, gemeenten, provincies, het Rijk en Europa plus waterschappen. Welke invloed heeft dat op de betrokkenheid van mensen en hoe effectief is die? Het kost ook een hoop geld.”
Rinnooy Kan werd kort geleden voor de derde achtereenvolgende keer door de Volkskrant bestempeld tot meest invloedrijke Nederlander. Met dank aan zijn enorme netwerk. Dat zijn naam onder het zogenoemde Baliemanifest staat, een schets van een nieuwe vorm van sociale zekerheid, is dan ook niet zonder betekenis. Zeker niet nu de politiek de kans heeft om, met het oog op de gevolgen van de crisis, het stelsel helemaal tegen het licht te houden.
Het manifest ademt een sfeer van eigen verantwoordelijkheid. .
Dat kan al snel worden opgevat als het flink reduceren van solidariteit en van collectieve regelingen. Immers, als mensen zelf verantwoordelijker zijn voor ziekte of het hebben van werk, hoeft de samenleving als geheel daar niet voor op te draaien. Maar dat wordt er volgens Rinnooy Kan niet mee bedoeld. „Het is niet het eind van solidariteit of van collectieve regelingen. Het gaat wel om ontvoogding, een voortgezet emancipatieproces. Steeds meer mensen zijn bereid om een eigen invulling te geven aan hun loopbaan.”
De Ser-voorzitter wijst op de groeiende groep mensen die als zzp’er voor zichzelf begint. „Dat is een proces van professionalisering. Mensen weten vaak goed wat ze willen van een werkgever. Wat zij nodig hebben onttrekt zich vaak aan de klassieke modellen in cao’s. Ze moeten ruimte hebben om hun eigen invulling te geven aan werk.”
Dat lang niet iedereen daar op zit te wachten en veel mensen liever de veiligheid van een werkgever en een vast contract hebben, beaamt Rinnooy Kan. „Maar ik hoop wel dat op termijn ook groepen die dat nu niet aankunnen er naar toegroeien dat zij hun baan zelf invullen. Een deel is nog niet gewend aan de nieuwe arbeidsverhoudingen. We slagen er nog altijd slecht in om werknemers aan het einde van hun loopbaan een nieuwe, inhoudsvolle taak te geven. We moeten werk en scholing zo inrichten dat mensen door kunnen blijven groeien. Als er (bij)scholing wordt aangeboden, moeten mensen ook bereid zijn om in zichzelf te investeren.”
Hoe enthousiast Rinnooy Kan de toename van zelfstandigen ook duidt, hij geeft ook wel toe dat een deel van hen er zelf niet voor heeft gekozen. Er zijn genoeg mensen te vinden die zijn ontslagen en alleen als freelancer door mogen, of die maar voor zichzelf beginnen omdat ze geen werk in loondienst kunnen vinden. „Maar er is ook zeker een deel dat op deze manier heer en meester over zijn eigen tijd en inspanningen wordt. De relatie werkgever-werknemer wordt zo meer fluïde. Dat is een positieve ontwikkeling.”
Zelfstandigen hebben volgens hem „een eigen plek verdiend op de arbeidsmarkt”. Ze zorgen voor flexibiliteit. Dat de werkloosheidscijfers meevallen, komt onder meer doordat zelfstandigen die hun werk zien afnemen maar nog wel wat opdrachten binnenhalen, niet worden meegeteld.
Maar waar werknemers zijn verzekerd bij ziekte, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid, is dat bij zelfstandigen niet zo vanzelfsprekend. „Deze crisis is voor hen een harde leerschool”, ziet ook Rinnooy Kan. In de Tweede Kamer gaan zo af en toe stemmen op om zelfstandigen te verplichten deel te nemen aan collectieve verzekeringen en pensioenen zodat de grootste klappen worden opgevangen.
Rinnooy Kan heeft de afweging tussen eigen verantwoordelijkheid en sociale houdbaarheid nog niet gemaakt. De Ser is ingeschakeld om een advies te geven over een goed evenwicht tussen de vrijheid waar zelfstandigen aan kunnen hechten en de vraag waar de rekening terecht komt als zij het niet redden maar zich niet hebben ingedekt. Het overlegorgaan hoopt in het voorjaar met een advies te komen.
Het wordt een van de vele adviezen die voor Rinnooy Kan bewijzen dat de Ser van groot belang is. Elke keer dat de leden het niet met elkaar eens zijn, komt de vraag weer op of dat gepolder nog zin heeft.
Voor Rinnooy Kan leidt dat geen twijfel. „Negentig procent van de adviezen is unaniem, en gemiddeld wordt negentig procent daarvan overgenomen door kabinetten. Dat is geen slecht trackrecord. Zo’n advies is natuurlijk ook geen advies van 33 Ser-leden alleen, maar ook van hun complete achterbannen.”
Hij is er trots op dat er in het buitenland regelmatig naar het Nederlandse model wordt gekeken. „Wij hebben een flexibiliteit in de economie die er in Duitsland en Frankrijk niet is. Een aanpassingsvermogen dat er door het overleg kan zijn.”
Daarom is het volgens Rinnooy Kan juist in deze tijd van economische crisis zo belangrijk dat de Ser er is. „We zijn er nog lang niet en hebben nog veel aanpassingen voor de boeg. Nu het diepste punt van de crisis is gepasseerd, moeten we aan de slag met de volgende fase: zorgen dat we er iets goeds van maken.”
Daar treedt hij in de voetsporen van zijn voorganger, Herman Wijffels. „We moeten lessen trekken uit de enorme klap die de ecologie en de economie zijn toegebracht. Die klappen zijn hard aangekomen. Maar de crisis is een kans op herbezinning. Een kans om echt tot een kringloopeconomie te komen. Er zijn allerlei kansen op verbeteringen.”
Het verleden leert dat de Ser meermalen daartoe de aanzet heeft kunnen geven. „Maatschappelijk verantwoord ondernemen was eerder nog een hobby van een paar ondernemer. Nu is het een algemene manier van werken. We staan voor een heroïsche opgave. Maar dankzij onze traditie van de overlegeconomie, is er een plaats waar werkgevers en werknemers die ideeën verder kunnen ontwikkelen.”
Rinnooy Kan vindt het niet erg dat de Ser er soms niet uitkomt. „Liever zo nu en dan een verdeeld advies dan verwaterde compromissen.”
De centen zijn weer binnen, tijd om weer voor de beestjes te zorgen?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef sigme het volgende:
Zo. Ik heb weer eens m'n ontslag ingediend. Of m'n contract met twee maanden verlengd, het is maar hoe je het bekijkt.
Ik heb er nog geen exact beeld van, maar volgensmij ga ik niet zo heel veel doen de komende maanden.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:20 schreef sigme het volgende:
Zo. Ik heb weer eens m'n ontslag ingediend. Of m'n contract met twee maanden verlengd, het is maar hoe je het bekijkt.
In de wintertijd werk ik nog even door (tot 1 meiquote:Op woensdag 23 december 2009 18:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De centen zijn weer binnen, tijd om weer voor de beestjes te zorgen?
En hoe lang doe je daar mee?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
In de wintertijd werk ik nog even door (tot 1 mei). Maar dan heb ik ook minstens 20.000 gespaard.
We kunnen leven van de tweedaagse baan van liefste.quote:
Bevalt het leven zo?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
We kunnen leven van de tweedaagse baan van liefste.
Ik denk 20.000 nodig te hebben voor de verbouwing van m'n pied a terre. Maar die verbouwing staat pas in 2011 gepland, en ik hoop in de tijd ervoor nog een betaalde klus ergens te vinden (dicht bij huis). Dan is er nog geld nodig voor (in willekeurige volgorde): motorrijbewijs, motor, Zuid Amerikareis, nieuwe auto, hypotheek afbetalen.
De keuken begint er eindelijk op te lijken. Moet nog steeds 2 muren schilderen en de plinten leggen. Maar dan is het eindelijk klaar..quote:
Ik hoef maar 1 dag sociaal te doen. Jij nog verplichtingen?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Lekker naar je ouders respectievelijk schoonouders, komende vrijdag en zaterdag?
quote:
Goed nieuws. Het is een nieuw huis, had ik begrepen?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De keuken begint er eindelijk op te lijken. Moet nog steeds 2 muren schilderen en de plinten leggen. Maar dan is het eindelijk klaar..
De shagrookster het hof maken, uiteraard.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik hoef maar 1 dag sociaal te doen. Jij nog verplichtingen?
Ik heb de hele keuken eruit gehaald. Daarbij is ook 1 wand gesneuveld. Die is nu vervangen. Huis zelf is uit 1953 en in 2004 helemaal casco opgeknapt.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goed nieuws. Het is een nieuw huis, had ik begrepen?
Ja en ja, de combinatie is niet zo goed. Klussen aan je huis en 4 dagen per week in een hotel zitten voor een project waar je makkelijk 80uur per week aan kan besteden gaat niet samen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Weet niet waar ik zoveel mazzel aan verdiend heb.
En jij, met je keuze voor bedrijfsleven en een eigen huis?
Niet heel spannend hoor, wel veel werk. Vooral niet te vaak verhuizen. Hiervoor huurde ik een bovenwoning midden in t centrum.quote:
QFTquote:
En de honing verzacht erg goed.quote:
West-Friesland begint boven het grootste gedeelte van Alkmaar.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:42 schreef du_ke het volgende:
Ach het blijft dat rare West-Friese volk.
Dan nog ligt het ernstig buiten elke route die ik over het algemeen neemquote:Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef JoaC het volgende:
[..]
West-Friesland begint boven het grootste gedeelte van Alkmaar.
Is dit de fameuze hands-on mentaliteit?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Niet heel spannend hoor, wel veel werk. Vooral niet te vaak verhuizen.
Word.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef Roquentin het volgende:
[..]
Is dit de fameuze hands-on mentaliteit?
Maar ik ben klaar met verbouwen, en nu er een internetverbinding is kan ik verder met mijn leven.
Woon je nou nog in de buurt van Central Park?quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef Roquentin het volgende:
[..]
Maar ik ben klaar met verbouwen, en nu er een internetverbinding is kan ik verder met mijn leven.
Ja, maar jij bent niet meer welkom.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Woon je nou nog in de buurt van Central Park?
Dat moet jij weten. Jij hebt me tenslotte geinspireerd.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:08 schreef Roquentin het volgende:
[..]
Je kijkt toch maar op een muur uit.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:22 schreef Roquentin het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent niet meer welkom.
Stukje inspiratie creëren.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat moet jij weten. Jij hebt me tenslotte geinspireerd.
Bier hier.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:02 schreef Reya het volgende:
Gelukkig dat morgen de slijter nog open is om raki te halen.
Morgen wat Akvavit shoppen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:02 schreef Reya het volgende:
Gelukkig dat morgen de slijter nog open is om raki te halen.
Ook een mooi grijsbehaard poesje is te bezichtigen. Zij is van raszuivere Turkse origine. Een ware aristocat.quote:
Een kind, is dat niet hetgeen dat na de hond en het huis komt?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef Monidique het volgende:
Jezus Christus,. Als ik een klein kind hoor krijsen, dan word ik helemaal gek. Vast en zeker ben ik ooit in staat helemaal door te draaien bij dat lawaai. Agressief word ik ervan.
Het zijn ook kutwezens!quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef Monidique het volgende:
Jezus Christus,. Als ik een klein kind hoor krijsen, dan word ik helemaal gek. Vast en zeker ben ik ooit in staat helemaal door te draaien bij dat lawaai. Agressief word ik ervan.
Of we nou bekend staan als buitenlandvrezend (PVV) of zoals meneer zelf bekend maakt als homovrezend (Balkie) maakt toch niet zoveel uit.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:45 schreef Reya het volgende:
Premier: PVV schaadt de economie
Ik vraag me toch af wat Balkenende wil bereiken met dergelijke statements. Hij heeft gelijk, uiteraard, maar dergelijke bangmakerij heeft in het verleden nou niet echt geholpen.
Niet dat ik een groot bewonderaar van hem ben, maar wat heeft Balkenende concreet voorgesteld dat homo's in hun vrijheid zou inperken?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of we nou bekend staan als buitenlandvrezend (PVV) of zoals meneer zelf bekend maakt als homovrezend (Balkie) maakt toch niet zoveel uit.
Nou een PVV aan de macht zal onze economie en buitenlandse relaties toch echt wel wat meer schaden dan het CDA aan de macht.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of we nou bekend staan als buitenlandvrezend (PVV) of zoals meneer zelf bekend maakt als homovrezend (Balkie) maakt toch niet zoveel uit.
Hij heeft in een buitenlands uitstapje nadrukkelijk gezegd dat hij niet voor het homo-huwelijk heeft gestemd en dat het niet in lijn was met zijn Christelijk moraal, maarja helaas was de rest van het kabinet het niet met hem eens. Indonesië of iets daar in de buurt was het naar ik meen.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet dat ik een groot bewonderaar van hem ben, maar wat heeft Balkenende concreet voorgesteld dat homo's in hun vrijheid zou inperken?
Dat was geen fraaie vertoning, inderdaad, maar dat betekent nog niet dat hij een geheime agenda jegens homo's heeft.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij heeft in een buitenlands uitstapje nadrukkelijk gezegd dat hij niet voor het homo-huwelijk heeft gestemd en dat het niet in lijn was met zijn Christelijk moraal, maarja helaas was de rest van het kabinet het niet met hem eens. Indonesië of iets daar in de buurt was het naar ik meen.
Dat is in stricte zin geen beperking, maar wel in lijn met waar hij kritiek op heeft bij de PVV.
Economisch is de PVV geen nare keuze. Tenminste als ze hun belastingverlagingen voor arbeid, bezit ed. doorvoeren.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou een PVV aan de macht zal onze economie en buitenlandse relaties toch echt wel wat meer schaden dan het CDA aan de macht.
Nee, maar ik geloof ook niet dat ik dat heb beweerd.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat was geen fraaie vertoning, inderdaad, maar dat betekent nog niet dat hij een geheime agenda jegens homo's heeft.
Dat lijkt me absoluut niet het geval. Het afschaffen van 'linkse hobbies' om de AOW leeftijd op 65 te houden was al ironie met een hoofdletter i. Daarnaast is de PVV net als de neo-cons wel degelijk voor een grote overheid, alleen eentje met andere prioriteiten. Verder staat de PVV ook nog voor een nationalistisch, protectionistisch beleid.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Economisch is de PVV geen nare keuze. Tenminste als ze hun belastingverlagingen voor arbeid, bezit ed. doorvoeren.
Buiten het hele boehoeIslamgebeuren is de PVV gewoon neo-con, dus kleinere overheid en minder belasting (uiteraard altijd het tegengestelde bereikend)
Ik twijfel daar wel aan; zoals ik in een ander topic al schreef, belastingverlagingen werken profijtelijk voor iedereen, maar dat betekent tegelijkertijd dat er geen specifieke groep issue ownership heeft. Dat is bij veel uitgaven wel het geval, en dat maakt dat je tegen snijden in uitgaven veel verzet kunt ondervinden. Ik vraag me af of een club als de PVV daar uberhaupt mee om kan gaan.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Economisch is de PVV geen nare keuze. Tenminste als ze hun belastingverlagingen voor arbeid, bezit ed. doorvoeren.
Mja, ik heb het niet over afschaffen van linkse hobbies, maar meer over een programma ... uiteraard naief van mij om te geloven dat een politieke partij haar programma naleeft, maargoed, daar staat in dat ze structurele verlagingen van belasting ed. willen, niet alleen het afschaffen van linkse hobbies.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat lijkt me absoluut niet het geval. Het afschaffen van 'linkse hobbies' om de AOW leeftijd op 65 te houden was al ironie met een hoofdletter i. Daarnaast is de PVV net als de neo-cons wel degelijk voor een grote overheid, alleen eentje met andere prioriteiten. Verder staat de PVV ook nog voor een nationalistisch, protectionistisch beleid.
Je hebt toch nog altijd een wat raar wereldbeeldquote:Wat dat betreft heb ik meer sympathie voor 'links' die geven vaak gewoon toe dat ze een uberstaat willen.
Zwitserland doet het economisch volgens mij best aardig, maar dat heeft denk ik meer te maken met niet mee willen doen met Europa en de monetaire eenheid.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
En met extreem-rechts aan de macht in je land sla je ook geen best figuur in het buitenland.
Ik denk dat dat nog best meevalt; ultrarechts zit altijd met meer gematigde partijen in een coalitie, en tenzij je echt draconische maatregelen gaat doorvoeren, zijn buurlanden er niet echt bij gebaat om de relaties met zo'n land te beschadigen.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:20 schreef du_ke het volgende:
En met extreem-rechts aan de macht in je land sla je ook geen best figuur in het buitenland.
Mwa, valt denk ik wel mee. Ik probeer het zo realistisch mogelijk te zien zonder voor mij wenselijke uitkomsten. Als ik dat zou doen zou ik gaan stemmen en zo economisch rechts stemmen als het maar kan. Dat levert mij meer op.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt toch nog altijd een wat raar wereldbeeld.
Wat ik aan wilde geven is dat de verzorgingsstaat natuurlijk de ultieme linkse 'big government' hobby is. Daar wil de PVV dan ook niets aan doen, behalve dan misschien het utopische idee dat alleen mensen die 'het verdienen' een uitkering dienen te krijgen.quote:Op donderdag 24 december 2009 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja, ik heb het niet over afschaffen van linkse hobbies, maar meer over een programma ... uiteraard naief van mij om te geloven dat een politieke partij haar programma naleeft, maargoed, daar staat in dat ze structurele verlagingen van belasting ed. willen, niet alleen het afschaffen van linkse hobbies.
Neo-cons zullen nooit zeggen voor een grote overheid te zijn, maar ze, zoals ik al zei, bereiken altijd het tegenovergestelde en dus inderdaad meer overheid. Wat dat betreft heb ik meer sympathie voor 'links' die geven vaak gewoon toe dat ze een uberstaat willen.
quote:Marcus Bakker overleden
Uitgegeven: 24 december 2009 09:53
Laatst gewijzigd: 24 december 2009 11:24
AMSTERDAM - Voormalig CPN-topman Marcus Bakker (86) is donderdag overleden. Dat maakte zijn familie bekend.
© ANP
Bakker kwam in 1956 in de Tweede Kamer voor de Communistische Partij Nederland, nadat hij enige jaren hoofdredacteur was geweest van het communistische dagblad De Waarheid.
Al snel werd hij het gezicht van de partij, zeker toen hij in 1963 fractievoorzitter werd. Hij vervulde die functie tot de Kamerverkiezingen van 1982.
Bakker werd op 20 juni 1923 geboren in Zaandam. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zat hij in het verzet. In 1943 werd hij lid van de illegale partij CPN.
Na de oorlog was hij voorzitter van de jongerenorganisatie Algemeen Nederlands Jeugdverbond, dat streefde naar een socialistische jeugdbeweging. Bakker sprak zich toen vooral uit tegen het sturen van dienstplichtige soldaten naar Indonesië.
Buitenland
In de Kamer hield Bakker zich vooral bezig met financieel-economische zaken en buitenlands beleid. Zo keerde hij zich tegen grote bedrijfssluitingen en overnames, de oorlog in Vietnam en de opslag van kernafval.
Volgens zijn familie hechtte hij zelf veel waarde aan zijn bijdrage aan de formulering van Artikel 1 van de Grondwet, tegen discriminatie.
Humor
Als Kamerlid maakte Bakker naam met zijn in humor verpakte kritiek. Volgens GroenLinks-voorzitter Henk Nijhof verwierf Bakker respect in de Kamer van vriend en vijand omdat hij ''een geweldig debater'' was.
Nadat de CPN was opgegaan in GroenLinks bleef Bakker wel lid, maar eind jaren negentig zegde hij zijn lidmaatschap op na steun van GroenLinks voor de NAVO-bombardementen op Kosovo en het voormalige Joegoslavië.
Verkeerde keuzes
Nijhof wijst erop dat Bakker na verkeerde keuzes van de CPN, zoals steun voor het neerslaan door de Sovjet-Unie van de opstand in Hongarije, voor veel goede zaken heeft gestaan.
In het huidige GroenLinks is nog wel het sociale engagement terug te vinden dat de CPN had, al bestond dat ook bij andere voorgangers als de PSP en de PPR, stelt Nijhof.
© ANP
quote:Notoire Limburgse wildpoeper gepakt
AMSTERDAM - De politie heeft in Heerlen een 47-jarige wildpoeper aangehouden die al twee jaar in een park zijn behoefte deed.
Lijkt me toch niet zo erg als de publiciteit rond een wildpoepende notabele..quote:Op donderdag 24 december 2009 12:27 schreef Sjaakz het volgende:
Je zal maar te boek staan als notoire wildpoeper zeg.
quote:Op donderdag 24 december 2009 14:56 schreef Monolith het volgende:
Meer leesvoer voor als ik over anderhalve week op het strand lig.
[ afbeelding ]
Dat was een mooie vrijelijke intepretatie van buchanan en tullockquote:Op donderdag 24 december 2009 11:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik twijfel daar wel aan; zoals ik in een ander topic al schreef, belastingverlagingen werken profijtelijk voor iedereen, maar dat betekent tegelijkertijd dat er geen specifieke groep issue ownership heeft. Dat is bij veel uitgaven wel het geval, en dat maakt dat je tegen snijden in uitgaven veel verzet kunt ondervinden. Ik vraag me af of een club als de PVV daar uberhaupt mee om kan gaan.
Leuke leestip.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bill Bryson en een fles raki, alles wat nodig is om de Kerstdagen te overleven.
Tjsa, het was deze of de ontvoering van Freddy Heineken.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een lol zult gij hebben zeg.
Aanbevolen door je voetbalteam.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:02 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tjsa, het was deze of de ontvoering van Freddy Heineken.
Als ik zou voetballen, zou dat niet ondenkbaar zijn geweest.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:30 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Aanbevolen door je voetbalteam.
Gelukkig wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef TitusPullo het volgende:
Kerstfeest is door de Illuminati ontvreemd en verbasterd.
Geeft een goed excuus om er niet te veel aan te doenquote:
quote:
Jammer dat de mis pas om 0:00 uur begint hè?quote:Op donderdag 24 december 2009 19:13 schreef Monidique het volgende:
Het wordt een saaie avond.
Dat was niet het planquote:Op donderdag 24 december 2009 19:13 schreef Monidique het volgende:
Het wordt een saaie avond.
Peilingen zijn zoals altijd lekker onbetrouwbaarquote:DEN HAAG - De VVD is voor het eerst in zeven jaar virtueel weer de tweede partij van Nederland. In een peiling met opvallend grote verschuivingen steken zowel de VVD (+5) als de PvdA (+7) het CDA (-2) voorbij. De PVV van Geert Wilders is in de peilingen nog steeds de grootste partij van Nederland.
Als er nu Tweede Kamerverkiezingen zouden zijn, zou Mark Rutte volgens peilbureau TNS Nipo voor de VVD 24 zetels binnenhalen. De PVV haalt er 27, de PvdA van Wouter Bos 22. Het CDA – jarenlang de grootste – komt uit op een dieptepunt in de geschiedenis: 21 zetels. De PVV en D66 leveren ten opzichte van de vorige peiling respectievelijk 4 en 5 zetels in. D66 komt uit op 20.
Zwalkende koers
De VVD wint vooral kiezers ten koste van het CDA. Die keren de partij van premier Balkenende de rug toe vanwege ‘het meedraaien met de PvdA’ en ‘de zwalkende koers’. Ook de intentie van het CDA om de militaire missie in Uruzgan voort te zetten, valt slecht. PVV’ers die overstappen naar de VVD denken dat die partij ‘wellicht stabieler is’ en ‘milder dan de PVV’. Ze vinden bovendien dat ‘de VVD weer meer uitstraling krijgt’.
Volgens onderzoeker Peter Kanne kan de winst voor VVD en PvdA en het verlies voor PVV en D66 een kanteling inluiden. Kiezers lijken sociaal-economische kwesties (zoals wel of niet bezuinigen, de verzorgingsstaat, onderwijs) op dit moment zwaarder te wegen dan sociaal-culturele issues (integratie, immigratie, Europa). Kanne: ‘VVD en PvdA kunnen zich wat nadrukkelijker op de rechter en linker flank profileren. De PVV – en D66 als tegenkracht – moet het vooral hebben van de sociaal-culturele kwesties.’
Stabiele indruk
De sprong van de PvdA, zeven zetels erbij, verklaart Kanne mede uit de relatief stabiele indruk die de PvdA en Wouter Bos maken als hoeders van de schatkist. De PvdA wordt bovendien, ondanks de hervorming van de AOW, nog steeds gezien als verdediger van de verzorgingsstaat. ‘Vooral tegen een mogelijk nieuw in te zetten neoliberale koers van premier Balkenende, het CDA en de VVD op dit gebied’, denkt Kanne. ‘De discussie over de bezuinigingen voor de komende jaren wordt in Den Haag nu stevig ingezet.’
Van de CDA-ministers wordt alleen Eurlings (Verkeer) relatief goed beoordeeld. Verder staan er in de top vijf louter PvdA-ministers: Van der Laan (Integratie), Plasterk (Onderwijs), Bos (Financiën) en Koenders (Ontwikkelingssamenwerking). Balkenende komt op de negende plaats. PvdA-minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken) wordt het slechtst gewaardeerd.
oh waar gaat gij henen?quote:Op donderdag 24 december 2009 14:56 schreef Monolith het volgende:
Meer leesvoer voor als ik over anderhalve week op het strand lig.
[ afbeelding ]
Op reserve, voor het geval de schootkat de benen neemt.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:15 schreef TitusPullo het volgende:
Reservekat?
Hoe heten ze?quote:Op donderdag 24 december 2009 20:26 schreef sigme het volgende:
Poezen doen alles voor een beetje liefde en warmte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |