quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
volgende week windows 7 op je netbookje pleuren.
quote:What happened to global warming?
Average temperatures have not increased for over a decade
This headline may come as a bit of a surprise, so too might that fact that the warmest year recorded globally was not in 2008 or 2007, but in 1998.
Dat is natuurlijk een mooie uitspraak, maar hij is behalve niet erg relevant ook nog eens niet juist (met andere data zou het zo kunnen zijn dat het er wat meer op lijkt, overigens).quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8299079.stm
[..]
Neit dat ik dwars wil doen maar dit geeft iets anders aan:quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een mooie uitspraak, maar hij is behalve niet erg relevant ook nog eens niet juist.
Dit is de temperatuurdata van GISS. Blauw het gemiddelde over 25 jaar, groen de gemiddelde temperatuur per vijf jaar, rood de gemiddelde temperatuur per jaar:
[ afbeelding ]
(Andere data zullen waarschijnlijk een net iets ander beeld geven, maar ook dat is niet erg relevant.)
Maar dat is dan ook een heel andere grafiek. Andere data ook, denk ik, maar de lijn is zo ongeveer gelijk. Het geeft fundamenteel weinig anders aan. Twee grootste verschillen: ik denk dat dit een andere dataset is, waarin 1998 warmer is, dit heeft redenen, verder zit 2009 er niet in. Tevens hebben ze een gemiddelde, die, uiteraard, aan het eind van een grafiek stabiliseert.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Neit dat ik dwars wil doen maar dit geeft iets anders aan:
http://www.metoffice.gov.(...)policy/slowdown.html
[ afbeelding ]
Hier baseren de BBC commentatoren zich op.
Ik geloof niet dat hij fout zit. Een afvlakking van een stijging is zeer wel mogelijk. Opwarming dan wel koeling is niet lineair. Hij ontkent ook niet dat er global warming plaatsvindt. Alleen dat de stijging de laatste 10 jaar afgevlakt is.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Monidique het volgende:
Die BBC-columnist zit gewoon... fout.
Dat snap ik, maar dat is 1.) niet relevant en 2.) nou ja, ik denk dat 1.) genoeg is. De afgelopen tien jaar waren 0,18 graden warmer dan de voorgaande. Dat is een wat relevanter cijfer. Ik snap ook niet wat men bedoelt met 'afvlakking'. Meestal komt het neer op: '1. 1998 was het warmst tot nu toe. 2. ??? 3. Het koelt af!' Mja.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij fout zit. Een afvlakking van een stijging is zeer wel mogelijk. Opwarming dan wel koeling is niet lineair. Hij ontkent ook niet dat er global warming plaatsvindt. Alleen dat de stijging de laatste 10 jaar afgevlakt is.
Onbegrijpelijk, Johndope. Ik zal morgen een serieuze reactie posten.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat is 1.) niet relevant en 2.) nou ja, ik denk dat 1.) genoeg is. De afgelopen tien jaar waren 0,18 graden warmer dan de voorgaande. Dat is een wat relevanter cijfer. Ik snap ook niet wat men bedoelt met 'afvlakking'. Meestal komt het neer op: '1. 1998 was het warmst tot nu toe. 2. ??? 3. Het koelt af!' Mja.
Ik heb een boek van twintig jaar oud waarin exact dit beschreven staat (nou, niet exact): het stijgt niet zo hard, politiek en maatschappij zegt: niets aan de hand! En er gebeurt dus niets. Dat moet je dan ook beseffen, dat er heel ideologische krachten zitten achter de de-opwarming-is-gestopt-mythe. Ik heb het voor het eerst in 2005 gelezen, overigens.
Het is jou geschonken door je moeder, jongeman. Wees dankbaar.quote:
iets zegt me dat je het ergens nog meent ook, waardoor ik me maar onthoud van smartass commentaar, alleen jou lukt datquote:Op zaterdag 19 december 2009 04:45 schreef sigme het volgende:
Het is jou geschonken door je moeder, jongeman. Wees dankbaar.
ah, Wilders is het probleem, en de SP de oplossing, thanx for clearing that upquote:Op zaterdag 19 december 2009 04:51 schreef scanman1 het volgende:
Hoe dan ook, of het nou Agnes is of Jan... de Sp is wat het beste is voor Nederland. De stemwijzers wijzen dat al jaren uit (is een feit), alleen zijn veel mensen huiverig om erop te stemmen omdat veel idioten de SP zien als een soort communistische partij ofzo. Nou, alles behalve. Mensen, stem SP.... al was het alleen maar om zo ver mogelijk van Wilders af te stemmen!
om u te dienenquote:Op zaterdag 19 december 2009 05:00 schreef sigme het volgende:
Oh, dat loopt wel wat los hoor HenriO.
Het leven is een tranendal. Maar het alternatief is zo doods.
Bedankt voor de muziek.
Er is een tandarts in Den Haag die niemand pijn doet bij het boren.quote:Op zaterdag 19 december 2009 05:06 schreef sigme het volgende:
Leef!
ik ben geneigd het eigenlijk erg met je eens te zijn hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 05:13 schreef sigme het volgende:
Je hoeft het niet zo blijmoedig op te vatten hoor HenriO. Je hebt nu eenmaal het leven geschonken gekregen en daarin geen keuze. En het alternatief blijft doods. Persoonlijk fladder ik dan liever door het tranendal. Niet in staat tot enig goeds en geneigd tot alle kwaad.
Zwartnuances.quote:Op zaterdag 19 december 2009 05:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
ik ben geneigd het eigenlijk erg met je eens te zijn hoor
Ik heb mijn best gedaan, echt waar. 10 jaar in Vera werken, genoeg muzikale opvoeding dunkt me. Maar ik ben te oppervlakkig vrees ik.quote:
Gemist.quote:Op zaterdag 19 december 2009 05:17 schreef HenriOsewoudt het volgende:
- knip, dronken -
misplaatste valse bescheidenheidquote:Op zaterdag 19 december 2009 05:22 schreef sigme het volgende:
Maar ik ben te oppervlakkig vrees ik.
Dankbaarheid voor het geschonken leven toont zich in het zelf schenken van leven.quote:Op zaterdag 19 december 2009 04:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is jou geschonken door je moeder, jongeman. Wees dankbaar.
Gadverdamme!quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:44 schreef Montov het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor het geschonken leven toont zich in het zelf schenken van leven.
Dan had je duidelijk nog niet genoeg gedronken.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:50 schreef Reya het volgende:
Het was hier -15 vannacht. Ik was totaal verkleumd toen ik eindelijk van de kroeg thuis was.
CO-vergiftiging gegarandeerd.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik heb een kleine houtkachel die ik vandaag maar eens ga terugplaatsen. Daar is het wel weer voor.
Goedkoop high worden.quote:
De voorzienigheid van de HEERE met Groningen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er ligt in de straat 30cm sneeuw gecombineerd met platsgestamptie sneeuw. ik ben benieuwd of ik mijn auto van zijn plek krijg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |