De vijfde lag er wel sneeuw hier in ieder geval. Volgens mij had het toen die nacht gesneeuwd. En in de nacht dat Seb beoren is sneeuwde het heel hard in Brabant. Ik heb in zijn boek nieuwsartikelen uit de krant met als kop iets over hevige sneeuwval. En het was de hele week -10 ofzo.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:09 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
toen elin geboren werd lag er geen sneeuw? en beterschap voor seb
Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweestquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De nacht dat Annicka geboren werd sneeuwde het.Dat vond ik zelf heel leuk.
Hehe, hier ook, en die moest van ver komen. We hebben even later ook een andere kraamverzorgster gekregen, omdat die wél uit de buurt kwam...quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:29 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweestDe kraamzorg kwam een half uur na de geboorte
welkom! Ik heb ook nog steeds ouderschapsverlof.. 4 uur in de weekquote:Op vrijdag 18 december 2009 20:59 schreef Basboussa het volgende:
Ik kom ook even hallo zeggen, en mezelf voorstellen, al lurk ik al een eeuwigheid hier. Eindelijk dan de stap gezet en me aangemeld, heb een dochter (Beisan) van net 9 maanden, en er lag geen sneeuw op de dag dat zij geboren is. Had wel gekund overigens, want wij wonen in Toronto, Canada, en het is hier dus elke winter wit. Er ligt hier nu nog niet zoveel sneeuw, maar dat komt nog wel. Het is wel koud overigens, en daar ik geen auto rijd, betekent dat dochter en ik veel thuis zitten, en Oprah kijken... En ik heb nog steeds ouderschapsverlof!!! Wie is er jaloers?
Ik heb de sneeuw ook alleen maar vanuit het raam gezien hoorquote:
Ik ben huilend weggefietst idd. Ik blijf niet bij hem, ben echt dood en doodmoe. Hij kwakkelt nu al een maand, oorontstekingen die niet overgaan, waardoor hij elke nacht van 11 tot 1 en van 3 tot 5 huilt. Dat ben ik niet gewend, hij sliep altijd door. Het sloopt je echt, die doorwaakte nachten. Dan vannacht erbij, waar we van half 3 tot 5 en vervolgens om half zeven wakker waren. De hele dag in het zknhs, de stress: kortom, ik kan niet meer. En ik ben aan het wassen want hij heeft al zijn rompers, pyjama's en slaapzakken onder gespuugd.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:51 schreef Estrys het volgende:
Bodpa ik hoop dat je een beetje kan slapenHet is zo vreselijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten (gelukkig is papa bij hem). Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Sterkte meissie!quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:18 schreef bodpa09 het volgende:
Dankjullie wel voor de sterktewensen trouwens! Lief!
wordt lastig met een stuterende kleuter erbij..quote:Op zondag 20 december 2009 10:41 schreef oeke het volgende:
Pfft Vicky, kan je nog een dutje doen vandaag?![]()
Rode wangen heeft meneer al een paar dagen.En liggen = huilen.
Zei ik toevallig dat hij lekker lag te slapen?![]()
Lekker sneeuwpret!
Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?quote:Op zondag 20 december 2009 10:52 schreef bodpa09 het volgende:
Als liggen zeer doet moet je ook beducht zijn voor een oorontsteking Oeke.
Oeke, Beisan had hetzelfde toen ze tandjes kreeg, niets te zien, geen koorts, opgezwollen tandvlees of extreem vieze luiers, wel huilend wakker worden (ogen dicht, en dan een 10 minuten later, gewoon lekker doorslapen), snel geirriteerd ed. Ze greep ook veel naar haar oortjes. Toevallig moesten we rond dezelfde tijd ook naar de huisarts voor een vaccinatie, en we hebben toen gevraagd of het grijpen naar haar oortjes zou wijzen op een oorontsteking, en de dokter zei toen dat het grijpen naar de oortjes bij de leeftijd hoort (ze was toen 7 maanden), en dat dat nou niet specifiek wijst op een oorontsteking, behalve als je achter het oortje drukt, en ze dan erg veel pijn lijkt te hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 11:07 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?
Sinds wanneer heeft hij pijn? En huilt ie veel? Heeft hij koorts? Je kunt altijd de HAP bellen om te overleggen of je langs moet komen, of je hiermee naar de ha moet of dat je het gewoon aan kunt kijken. Paracetamol helpt tegen de pijn ja. Heeft hij 's avonds de meeste last?quote:Op zondag 20 december 2009 11:07 schreef oeke het volgende:
[..]
Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?
Gefixt!quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:12 schreef Estrys het volgende:
De vorige:
Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 4
De grote baby's:
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van Mikoxx
*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Chamodent van VSMquote:Op zondag 20 december 2009 14:57 schreef Tinuviel het volgende:
Oeke ik meen me iets te herinneren, dat ik had gehoord, dat grijpen naar de oortjes ook kon betekenen, dat het kind zich ongemakkelijk voelde. Dat zou dan bijvoorbeeld pijn kunnen zijn maar eventueel ook moeheid of zoiets. Paracetamol helpt tegen pijn hoewel wij het bij mijn weten nooit bij kies/tandenpijn hebben gedaan. Als wij het idee hebben, dat hij erg veel pijn heeft doen wij het wel. Bij ons helpt verder een warme kruik (heb ook het idee dat ons zoontje weleens krampen/buikpijn heeft in verband met doorkomende tanden) en er zijn wat middelen, die je op het tandvlees kunt doen om de pijn wat af te zwakken (dentinox en er was nog iets anders).
Wij zijn net terug van even buiten auto rijden en lopen. Echt geen pretje, maar ja een beetje frisse lucht is wel zo fijn. Wij hebben de slee geleend van Oma/ Opa maar konden helaas geen opzet zitje meer kopen. Ik zit erover na te denken om straks even de maxicosi eraan vast te binden en even lekker buiten sleeën. Morgen kan ik dat ook nog doen, lekker even een dagje vrij.
Ik voel helemaal niks in haar mondje. Het lijkt meer op buikpijn. Ze kronkelt steeds in elkaar.quote:Op zondag 20 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
Kunnen het bij jullie geen tandjes zijn Vicky?
Oeke je kan ook kijken of hij veel meer kwijlt dan daarvoor. Daar kun je ook aan herkennen, dat het wellicht tanden kunnen zijn. Het pijn hebben of huilen bij het liggen kan er ook van komen, dat doorkomende tanden pijn doen en dat deze merkbaarder is als je ligt en niets doet zoals in je bed dan wanneer je lekker aan het spelen bent. Dan is pijn denk ik gewoon een stuk verdraagbaarder.quote:Op zondag 20 december 2009 11:07 schreef oeke het volgende:
[..]
Tinuviel, die voelde wel wat harder aan, ja. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.
Ja echt vies. Normaal vind ik zijn plas en poep niet zo vies hoor, maar dat zure. Damn.quote:Op zondag 20 december 2009 18:42 schreef mikoxx het volgende:Tessie en Graeme en TheFrankey.
Ha, zure poepcheck Wat is dát vies zeg. Heb wel eens gehoord dat dat ook bij tandjes krijgen hoort???
Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!quote:Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen![]()
En ik ben zoo flieft![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
oh jaquote:Op zondag 20 december 2009 20:34 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!
Zal ik je post even meenemen naar het goede topic?
Ow wat een lieverdquote:Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen![]()
En ik ben zoo flieft![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Estrys het volgende:
Het was een verschrikkelijke nachtMaar volgens mij is zijn temp niet zo hoog nu, maar ik temp niet iedere keer want dat is niet heel makkelijk bij hem
Seb zit ergens rond de 18 denk ik. Ik ga morgen een stel nieuwe leren slofjes kopen, want hij heeft nu alleen die blauwe van Kruidvat en zooitjes maar allebei donkerblauw. En wil wat variatiequote:Op maandag 21 december 2009 12:11 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon gaat nu richting maat 18.. hij heeft maat 17 aan, maar die worden te klein. Ik heb begrepen dat Allstars wel iets groter uitvallen, maar dan hij met dit weer gewoon 2 paar sokken aan en in het voorjaar zitten ze helemaal goed. Lennon heeft wel een kleine voet en smal heb ik begrepen, normaal is maat 20 rond 1 jaar zeiden ze in de schoenwinkel.
Volgens mij kun je gewoon zn voet meten en daar 1 of 1,5 cm bij optellen. Bij sommige sites kun je dan zie welke maat het moet zijn.
quote:Op maandag 21 december 2009 12:18 schreef Jula het volgende:
Tan, wat een liefie, gefeliciteerd!
Tessie en Graeme en TheFrankey welkom!
En Basboussa ook welkom hier!
Seb beterschap mannetje! Hopelijk knapt ie snel op Estrys.
Diaan, ook beterschap voor Lennon! En die schoentjes zijn idd superschattig![]()
Hier heeft al het gekwijl geresulteerd in tand nummer 1En vanacht hebben we het roer omgegooid met slapen. De afgelopen weken ging hij steeds slechter slapen, werd vier keer wakker 's nachts, en vaak om half 6 's ochtends klaarwakker....Hij sliep eigenlijk steeds bij ons in bed, lekker makkelijk met voeden, dat vond ie zelf ook, dus maakte daar ook rustig vier keer per nacht gebruik van
En omdat hij steeds beweeglijker wordt begon hij ook snachts half over ons heen te tijgeren
. Daarbij slaapt hij ook overdag heel weinig. En gisteren was ik het opeens zat, hij moe, ik moe, dus tijd voor een andere aanpak.
Vanacht was mijn streven om hem in zijn eigen bed te houden, en dat was eigenlijk best succesvol! Om half 11 nog wat pap gegeven, toen in zijn eigen bed. Ik ben erbij blijven zitten totdat hij sliep. Om kwart voor 2 werd hij wakker, toen ben ik wel een half uur heen en weer gelopen en uiteindelijk even de borst gegeven, en toen sliep hij door van half 3 tot half 7Dat is dus echt voor het eerst dat hij zolang achter elkaar slaapt (als ik het zo opschrijf is het nog niet echt veel eigenlijk, maar 4 uurtjes
, naja, ik vind em knap
). Ik hoop echt dat hij nu ook vindt dat het best lekker is om in je eigen bedje te slapen, en hopelijk lukt het dan ook beter overdag. Heel verhaal, maar ik was zo blij dat ik het had besloten en dat het goed ging, moest het even kwijt
En dit soort dingen vind ik dus echt lastig, die patronen die je onbewust zelf hebt gecreeerd en in stand hebt gehouden, en dat het dan zo lastig is om daar op een prettige manier wat aan te veranderen
Seb is sowieso kleiner en fijner in bouw dan Elin. wij zijn allebei ook maar klein en kleine voeten ook ( 39 en 37)quote:
het is de tweede keer dat seb meegaat op wintersport maar vorige keer was hij net tien weken. Nu kan hij op een slee en krijgt hij er meer van mee. Als hij drie is kan hij in een klasje, dat lijkt me ook zo leuk en als hij het kan samen met mijn zoon de piste op. Ik ga natuurlik zelf skiën. Mijn man is niet zo fanatiek. En Opa en oma zijn er ook, die gaan met de trein.quote:Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef mikoxx het volgende:
Wintersport met kids lijkt me zoEstrys, ga je zelf ook skieen? En nemen jullie dan opa/oma mee oid? Leuk! k Zou zo mee willen!
Hier tandje nr 1 voor Maxen nr 2 staat op springen!! Ook bij Tygo staat één en ander op springen
Van mij mogen ze doorkomen
![]()
In de box optrekken. Daarvoor was er niks te merken dat hij dat zou gaan doen.quote:Op maandag 21 december 2009 19:37 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje hoe begonnen jullie kindjes zich op te trekken. Waaraan trokken ze zich op en was er daarvoor al interesse te zien door aanraken en proberen iets boven hun hoofd vast te pakken?
ja op de lage stand volgens mij, hij trok zich op aan de spijlenquote:Op maandag 21 december 2009 19:42 schreef Tinuviel het volgende:
Estrys stond de Box toen nog op een hoge stand? Wij hadden dit ook bij box op de hoogste stand. Hij trok zich op aan de rand van de box. Nadat wij de box hebben verlaagd deed hij het niet meer.
Tandjesssss! Hebben ze er veel last van (gehad)?quote:Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef mikoxx het volgende:
Wintersport met kids lijkt me zoEstrys, ga je zelf ook skieen? En nemen jullie dan opa/oma mee oid? Leuk! k Zou zo mee willen!
Hier tandje nr 1 voor Maxen nr 2 staat op springen!! Ook bij Tygo staat één en ander op springen
Van mij mogen ze doorkomen
![]()
Mila was op haar kamertje aan het spelen en trok zich op aan een lage verwarming (die altijd uitstaat). Kwam vanuit het niets. Toen ze het eenmaal gedaan had begon ze het steeds vaker te doen en probeerde ze het ook op andere plekken.quote:Op maandag 21 december 2009 19:37 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje hoe begonnen jullie kindjes zich op te trekken. Waaraan trokken ze zich op en was er daarvoor al interesse te zien door aanraken en proberen iets boven hun hoofd vast te pakken?
Die fles van 16 uur komt uiteindelijk te vervallen. Maar dat geven ze waarschijnlijk zelf wel aan wanneer dat kan, ze moeten genoeg hebben aan hun avondeten.. En wanneer dat zo is laten ze steeds meer van de fles staan, althans, zo ging dat bij Mila.quote:Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef mikoxx het volgende:
We zitten hier op vier flessen van 180/6. Ook krijgen de mannen een fruithap en een groentehap. We zitten alleen een beetje te klooien met een dagschema. Het is nu zo:
8u fles
10u fruit
12u fles
16u fles + groente --> hier twijfelen we of t mss andersom moetOf moet deze fles helemaal weg?
20u fles
Tips?
Het lijkt me een zegen.......quote:Op maandag 21 december 2009 21:35 schreef tessie het volgende:
Wat is eigenlijk een normale bedtijd voor een kindje van een half jaar? Graeme gaat nu steeds al rond kwart over 6/half 7 naar bed. Hij is dan echt heel moe en heel mopperig/huilerig en niks is meer goed. En hij slaapt dan tot de volgende dag half 9 ongeveer. Het lijkt me zo vroeg, en ook zo lang dat hij dan aan één stuk slaapt...
Pfoe.. *denkt na* Geloof eerst de groentenhap maar pin me er niet op vast...quote:Op maandag 21 december 2009 21:14 schreef mikoxx het volgende:
Ja, dat is idd het meest logisch... gaf jij dan eerst de groentehap of eerst de fles?
Een soepstengel, cracotte of ietsje later een plakje kaas, stukje krentenbolquote:Op maandag 21 december 2009 21:51 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dank je! En wat geef je als 'tussendoortje'??
Rijstewafels blieft mevrouw nietquote:Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef Diaan73 het volgende:
Ik geef vaak als tussendoortje een rijstewafel... Ik wist ook niet dat Liga suiker bevat trouwens.
Max een tandje![]()
Lennon gaat al een hele tijd tussen 7 en 8 naar bed. Ik vind het ook zielig om hem al vroeg naar bed te doen als hij de hele dag op kdv is geweest, ik ben dan zelf pas na kwart voor 6 thuis.
Ik snap het wel, de rijstewafels zijn ook vies. Vorige week stonden ze met toastjes met smeerkaas bij AH, Lennon heeft er eentje gehad en hij vond het heel erg lekker. Leuke hapjes voor zn verjaardag....quote:Op maandag 21 december 2009 22:17 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Rijstewafels blieft mevrouw nietOf zoals de leidster op het kdv vertelde.. hier eet ze wel rijstewafels als we er een beetje smeerkaas op doen
![]()
Oh en ik vind het ook niet leuk hoor dat ik haar zo weinig zie op die dagen, maar een huilend kind die gewoon op is na een dagje kdv is niet leuk dus lekker naar bed. Zij tevreden, wij tevreden
oh ruilen????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 21 december 2009 21:35 schreef tessie het volgende:
Mikoxx, al een tandje voor Max!Wat vlot zeg!
Wat is eigenlijk een normale bedtijd voor een kindje van een half jaar? Graeme gaat nu steeds al rond kwart over 6/half 7 naar bed. Hij is dan echt heel moe en heel mopperig/huilerig en niks is meer goed. En hij slaapt dan tot de volgende dag half 9 ongeveer. Het lijkt me zo vroeg, en ook zo lang dat hij dan aan één stuk slaapt...
hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 22 december 2009 09:00 schreef Jula het volgende:
Waren we hier dapper begonnen met meer slaapritme krijgen, ging het vanacht alweer misMees was zo aan het huilen vanacht, en wij zo moe, dat hij weer bij ons in bed is beland. Nouja, vanacht weer een poging. Bluh, moe
Graeme ziet er iig lekker gezond uit en je gaf aan dat hij overdag weinig slaapt dus dat zal wel goed zitten. Geniet ervan!quote:Op maandag 21 december 2009 23:51 schreef tessie het volgende:
Ik ben ook thuis hoor, dus ik zie hem zelf wel de hele dag gelukkig! Maar ik vind het meer voor mijn Lief, die wel gewoon werkt tot half 6, niet zo leuk. Issie net thuis, moet Graeme al zowat naar bed.
En verder maakte ik me dus een beetje zorgen over of het wel goed is dat hij nu al zo lang slaapt, en dus ook al die tijd niks drinkt. Maar blijkbaar is het niet zo vreemd, en zal het dus ook geen kwaad kunnen.
Ja en dan krijg je die blaat van: de nicht van de buurvrouw van de neef van die en die en daar weer de oom van heeft haar kind tot zijn vierde 's nachts een fles moeten geven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Mja t zelfde als je baby nu dan maar laten huilen, op een gegeven moment geven ze het gewoon op omdat ze weten dat mama toch niet komt. Dus ja dan slapen ze door maar, verliezen wel een stuk vertrouwen in je.
idd, maar mijn kind is verder wel erg gelukkigquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je die blaat van: de nicht van de buurvrouw van de neef van die en die en daar weer de oom van heeft haar kind tot zijn vierde 's nachts een fles moeten geven.
tegen al die mensen wil ik zeggen: mijn kind slaapt niet door NOU EN
Nou idd! Ik word ook zo moe van alle ongevraagde adviezen soms. En dat hij niet doorslaapt komt omdat hij nog borstvoeding krijgt enzo...blablabla....quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:28 schreef Jore het volgende:
Hè, wat heerlijk Estrys en KD. Dat het maar weer eens gezegd wordt
Hahaquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
lekker danseeeeeen
little lady gaga
Misschien was de broek vies? Had hij gespuugd of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef Tinuviel het volgende:
Een tandje voor Max![]()
Een tandje voor Tess![]()
Een een tandje voor Mees![]()
Dansende Elin![]()
Yeah vakantie EstrysBeterschap voor Seb opdat jullie leuke dingen kunnen gaan doen tijdens de vakantie. Hier nog twee dagen werken en dan ook een goede 2 weken vrij.
Onze zoon wil soms niet in de box zitten maar wel op de grond, dat is ook een beetje raar. Hij is vandaag begonnen ons na te doen als wij zwaaien. Dat is zoToen heeft die papa uitgezwaaid die de boodschappen is gaan doen.
Als ik hem een tuinbroek aandoe naar het kdv krijg ik hem elke keer met een andere broek terug. Ik begrijp dat echt niet. Je kan toch niet elke keer zijn kleding wisselen omdat je als leidster deze soort broeken niet mag.
Nee de broek was echt helemaal schoon. Als hij gespuugd of gepoept heeft doen ze de kleding eigenlijk ook altijd in een plastic zak. Volgens mij doen ze het echt met opzet. Ik kreeg zelfs al een keer de opmerking dat deze broeken niet handig zijn. Deze broeken kun je langs de binnenkant van de benen helemaal open knopen. Hoe kan dat dan niet handig zijn. Volgens mij is dat minder werk dan een broek uit- en weer aan te trekken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:41 schreef Raissa het volgende:
[..]
Misschien was de broek vies? Had hij gespuugd of iets dergelijks?
Nee, hij heeft nog nooit doorgeslapenquote:Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef Basboussa het volgende:
Mees die niet lekker doorslaapt, heeft dat gewoon niet met zijn nieuwe tandje te maken Jula?
Heb je D gesproken?quote:Op woensdag 23 december 2009 18:17 schreef Tinuviel het volgende:
Beterschap voor Seb. Geniet lekker van dat 6-gangen menu Estrys.
Vandaag kwam de verklaring over de tuinbroeken. Volgens de leidster zouden kinderen er niet lekker in kunnen kruipen. Ons kindje kruipt nog niet. Maar zoals ik hem eerder zag bewegen, leek het niet alsof hij er last van had, in tegendeel hij kroop lekker achteruit bij oma en opa over de vloer.
Ja dat was quote D. inderdaad. Ook zo leuk zei ze vanochtend toen ik hem bracht als eerste. Heeft opa je niet doorgegeven wat ik over de broek had gezegd. Lekker dwars heb ik hem vandaag dezelfde broek aangedaan, die zij gisteren gelijk uit hadden getrokken.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heb je D gesproken?
Die vindt tuinbroeken gewoon irritant verschonen en verzint daarom een smoes.
Je hebt idd spijkerstoffen tuinbroeken die wat stug zijn, maar dat ligt aan het spijkerstofgedeelte, niet aan het feit dat het een tuinbroek is...
Toen hij negen maanden was. Het is negen maanden en/of negen kilo. wij hebben de MC tobi maar als ze goedgekeurd zijn zijn het goede, net wat je zelf fijn lijkt.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:57 schreef mikoxx het volgende:
Dat dus Estrys![]()
Vrij ernstig vind ik
Wanneer gingen jullie kindjes over van de maxicosi naar een autostoel? En wat is een goeie??
Hoe kwam je daar op. Dat is precies wat ik doe. Maillot heeft natuurlijk ook met de temperatuur te maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
Dan deed ik hem een tuinbroek aan met daaronder een maillot
Een jaar dan zijn ze wel best groot hoor. Dan kunnen ze makkelijk in een autostoel volgens mij.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:02 schreef mikoxx het volgende:
Ah, oké. Dan kunnen we dus nog even. Ik gok dat er boven het hoofd nu nog zo'n 5 cm zit. Maar goed, ze groeien nu natuurlijk niet meer zo hard als in het begin. In de winkel zeiden ze toen: ongeveer rond een jaar. Maar dat gaan we niet redden, dat zie ik nu al!
Seb heeft dat nu ook, vandaarquote:Op woensdag 23 december 2009 21:07 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hoe kwam je daar op. Dat is precies wat ik doe. Maillot heeft natuurlijk ook met de temperatuur te maken.
Dankjewel voor je antwoord!quote:Op woensdag 23 december 2009 20:40 schreef Tinuviel het volgende:
Er is een lijst met levensmiddelen waarvan de ingrediënten goedgekeurd zijn kwa kosher aspect. Wat betreft flesvoeding is dacht ik zowat alles kosher.
ik denk dat ze dan overspannen naar huis rent!quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
Dan deed ik hem een tuinbroek aan met daaronder een maillot
Een tuinbroek zonder knoopjes inhet kruis is idd niet prettig verschonen als je nog 10 andere kindjes hebt.(Ikmoet wel zeggen dat een broek naar beneden trekken sneller is dan al die knoopjes los en vast maken) Ik heb dat altijd gewoon aangegeven bij ouders. Prima als je je kind zo'n broek aandoet maar na de 1e keer verschonen doe ik een andere broek aan. Het siert haar niet dat ze er een smoes voor verzint.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Heb je D gesproken?
Die vindt tuinbroeken gewoon irritant verschonen en verzint daarom een smoes.
Je hebt idd spijkerstoffen tuinbroeken die wat stug zijn, maar dat ligt aan het spijkerstofgedeelte, niet aan het feit dat het een tuinbroek is...
beste idee van Nederland! Je hebt ook van die luierbroekjes maar die zitten voor geen meter om z'n smalle kontjequote:Op donderdag 24 december 2009 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze zouden omgekeerde luiers voor zulke kindjes als Seb uit moeten vinden. Dan maak je de luier aan de achterkant vast ipv aan de voorkant.
idd, die one-pieces, gaan ook zo open vanonder, en daar hebben ze niks op tegen (die donkerblauwe met kikkers, zeg maar)quote:Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Tinuviel het volgende:
Een tandje voor Ko![]()
Ik kan me staand verschonen alleen voorstellen als je luierbroekjes gebruikt. Maar een poepbroek staand verschonen lijkt me niet te doen.
DaviniaHR, de andere broeken met knopen aan de onderkant kun je natuurlijk ook gewoon uittrekken als je dat liever wil. Er zijn ook hele pakken waarbij je ook gewoon de onderkant met knopen open doet. Wat mij betreft mogen ze mijn zoon op het kdv wel sokken aantrekken in plaats van het maillotje maar als hij naar buiten gaat met deze temperaturen heb ik liever dat hij een maillotje aan heeft. Ik zie zijn opa hem dat niet aandoen, als hij hem ophaalt. Je mag toch rustig hier blijven lezen/ posten.
Wat betreft koshere flesvoeding: er zitten ook geen melkbestanddelen in, dat maakt het ook makkelijk.
Daar heb je gelijk in. Poepbroeken gaan hier inderdaad liggend, met hetzelfde gedoe als bij Seb.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Tinuviel het volgende:
Ik kan me staand verschonen alleen voorstellen als je luierbroekjes gebruikt. Maar een poepbroek staand verschonen lijkt me niet te doen.
dondert ff binnenquote:Op donderdag 24 december 2009 17:59 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
--- edit--- ik lees nu Davinia's bericht, dat bedoelde ik. Ik ben benieuwd hoe dat zit, vlees aanbieden bij of na een fles, maar je hebt gelijk, da's off-topic. ----
Ons schema met Danique (morgen 11 maanden) is zo:quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:30 schreef ik80lll het volgende:
Wat voor eet schema hebben jullie bij de kleintjes rond 10 maanden?
Lola wil steeds snachts nog veel drinken (soms wel 2 flessen) volgens het cb mag ze die eigenlijk niet meer hebben.
Wij hebben nu het volgende schema:
8:00 fles 180 cc + boterham
10:00 fruit
12:00 fles 180 cc + boterham
15:00 koekje en limonade
17:30 avondeten en toetje (vla) na
23:00 fles 150 cc
(en dan wil ze soms om 4 uur nog een fles, ook die fles van 2300 wisselt nog wel in tijd)
Help hoe kom ik beter de nacht door.
M. had dat ook toen hij dubbele oorontsteking had. Amoxicilline deed niets, Augmentin (amoxicille+ clavulaanzuur) bood wel soelaas. Sterkte ermee.quote:Op zondag 27 december 2009 10:57 schreef Estrys het volgende:
We zijn weer terug van de hap. Over een half uur bij de KNO arts zijn. De ab doet zijn werk niet dus waarschijnlijk krijgen we andere zo direct.
wij hebben ook amoxiciline. Deja vu? Wij wachten nu in de eerste hulp op de KNO arts. Je ziet hier vanalles. Maar geen George Clooney ;-Pquote:Op zondag 27 december 2009 11:06 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
M. had dat ook toen hij dubbele oorontsteking had. Amoxicilline deed niets, Augmentin (amoxicille+ clavulaanzuur) bood wel soelaas. Sterkte ermee.
Ook geen McDreamy??quote:Op zondag 27 december 2009 11:27 schreef Estrys het volgende:
[.
wij hebben ook amoxiciline. Deja vu? Wij wachten nu in de eerste hulp op de KNO arts. Je ziet hier vanalles. Maar geen George Clooney ;-P
Nee, de pap 's avonds werd op alle mogelijke manieren door mevrouw geweigerd, ze wilt het echt niet meer.quote:Op zondag 27 december 2009 11:21 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje Estrys, wat ontzettend vervelend zeg en wat sneu voor Seb. Veel succes bij de KNO-arts straks.
Fruppel, Danique krijgt 's avonds geen fles/pap meer?
Op zich wel lekker zeg... Lennon wil ook niet altijd, maar ik heb het idee dat hij het nog wel nodig heeft. Het zal er binnenkort ook wel af gaan, dat is volgens mij ook de bedoeling.quote:Op maandag 28 december 2009 06:25 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Nee, de pap 's avonds werd op alle mogelijke manieren door mevrouw geweigerd, ze wilt het echt niet meer.
Niet in de fles en niet uit een bordje.
Heel af en toe wilt ze een flesje melk als ze op de dag weinig gedronken heeft maar vaak gaat die ook niet op dan.
ons kinderdagverblijf is dicht deze weekquote:Op maandag 28 december 2009 09:40 schreef Koningin het volgende:
Jan 1 jaar gefeliciteerd.
Guus is een beetje zijn ritme kwijt door de kerstdagen geloof ik. Vanmorgen op het kinderdagverblijf snapte hij het niet helemaal. Begon te huilen enzo, doet ie normaal nooit. Maar ja.
Over een week is er weer wat meer regelmaat.
Oeh, das minder.quote:Op maandag 28 december 2009 11:01 schreef Estrys het volgende:
[..]
ons kinderdagverblijf is dicht deze week
daaaag ritmequote:Op maandag 28 december 2009 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
Wij moesten het ook aangeven, maar Peace is 2 weken vrij dus Lennon lekker 2 weken thuis.
Lennon heeft vanmorgen geslapen tot 9:20 uurterwijl ik om kwart over 7 nog gedoucht, mn haar gefohnt e.d. heb, hij heeft gewoon overal doorheen geslapen. Kleine slaapkop. Wel weer "dagritme" kwijt... maar daar heb ik geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |