abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75781636
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 4

De grote baby's:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 20-12-2009 19:03:46 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_75781789
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:09 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

toen elin geboren werd lag er geen sneeuw ? en beterschap voor seb
De vijfde lag er wel sneeuw hier in ieder geval. Volgens mij had het toen die nacht gesneeuwd. En in de nacht dat Seb beoren is sneeuwde het heel hard in Brabant. Ik heb in zijn boek nieuwsartikelen uit de krant met als kop iets over hevige sneeuwval. En het was de hele week -10 ofzo.
pi_75781936
Seb, beterschap vent!

Joep heeft vandaag ook sneeuw gekeken. Heel boeiend spul. Papa stelde voor om hem in zijn ski pak even in de sneeuw te leggen maar dat vond ik zielig.... ligt ie daar... dus dat ging niet door. Ik durfde hem alleen vandaag niet in de doek te doen naar de supermarkt, bang dat ik uit zou glijden, dus zijn we met de kinderwagen op en neer geploeterd.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:24:01 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75782041
De nacht dat Annicka geboren werd sneeuwde het. Dat vond ik zelf heel leuk.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75782205
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De nacht dat Annicka geboren werd sneeuwde het. Dat vond ik zelf heel leuk.
Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweest De kraamzorg kwam een half uur na de geboorte
pi_75782857
.

[ Bericht 54% gewijzigd door Vicky op 18-12-2009 21:30:44 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:57:21 #7
12913 GreatWhiteSilence
pi_75783297
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweest De kraamzorg kwam een half uur na de geboorte
Hehe, hier ook, en die moest van ver komen. We hebben even later ook een andere kraamverzorgster gekregen, omdat die wél uit de buurt kwam...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:59:22 #8
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75783369
Ik kom ook even hallo zeggen, en mezelf voorstellen, al lurk ik al een eeuwigheid hier. Eindelijk dan de stap gezet en me aangemeld, heb een dochter (Beisan) van net 9 maanden, en er lag geen sneeuw op de dag dat zij geboren is. Had wel gekund overigens, want wij wonen in Toronto, Canada, en het is hier dus elke winter wit. Er ligt hier nu nog niet zoveel sneeuw, maar dat komt nog wel. Het is wel koud overigens, en daar ik geen auto rijd, betekent dat dochter en ik veel thuis zitten, en Oprah kijken... En ik heb nog steeds ouderschapsverlof!!! Wie is er jaloers?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:04:47 #9
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75783555
Zou Bram in de OP mogen?
31 maart 2009 Bram Teunis George

Ik heb net mijn beide mannen in bed gelegd. J. (vriend) heeft een peesontsteking in zijn pols (al dik een week) en is door de diclofenac 's avonds behoorlijk moe. Bram heeft op het kdv vandaag slecht geslapen, maar een half uurtje, dus die was ook helemaal kapot.
pi_75783687
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:59 schreef Basboussa het volgende:
Ik kom ook even hallo zeggen, en mezelf voorstellen, al lurk ik al een eeuwigheid hier. Eindelijk dan de stap gezet en me aangemeld, heb een dochter (Beisan) van net 9 maanden, en er lag geen sneeuw op de dag dat zij geboren is. Had wel gekund overigens, want wij wonen in Toronto, Canada, en het is hier dus elke winter wit. Er ligt hier nu nog niet zoveel sneeuw, maar dat komt nog wel. Het is wel koud overigens, en daar ik geen auto rijd, betekent dat dochter en ik veel thuis zitten, en Oprah kijken... En ik heb nog steeds ouderschapsverlof!!! Wie is er jaloers?
welkom! Ik heb ook nog steeds ouderschapsverlof.. 4 uur in de week
pi_75784324
er lag wel ijs dat weet ik wel
pi_75784385
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Kleurdoos het volgende:
er lag wel ijs dat weet ik wel
Ik heb de sneeuw ook alleen maar vanuit het raam gezien hoor ow en 5 januari hoogzwanger door de sneeuw naar de vk geschuifeld.

En nu zit mijn kleine man al op een slee
pi_75784563
mja ik lag op bed, dus t zou best kunnen, gordijnen waren dicht..dus ik heb vast wat gemist die dagen
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:34:40 #14
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75784738
Welkom nieuwelingen Hier ook ouderschapsverlof, 8 u pw (tja... tweeling he)

En ik sta nog steeds niet in de op lijst. Moet ik dat zelf doen???

Hier ook geen sneeuw op de geboortedag, mja, t was juni. Maar nu wel!! De mannen vinden het mooi!! Denk ik
pi_75784970
M. ligt in het ziekenhuis...

Hij moet een nachtje ter observatie blijven, nadat ie gisteren dacht dat ie ook op het luchtledige naast de bank kon lopen. Tand door zijn lip, maar hij begon in de loop van de nacht te spugen. 's Morgens werd hij niet goed wakker, naar de Hap, doorverwezen naar Spoedeisend, naar neuroloog, doorverwezen naar kinderarts. En nu moet hij een nacht blijven. Vanmorgen reageerde hij nergens op. Niet op prikkels, niet op zijn naam, hij heeft de hele ochtend alleen maar op schoot gelegen en viel elke keer weg. Griezelig.
Toen ik net wegging (mijn lief blijft bij hem) was hij wat meer bij de mensen.
Ik ga zo eerst douchen, want ik ben vier keer van boven tot onder ondergespuugd, de kots zit in mijn bh.
Ik vind het maar niks.
pi_75785035
he bah Bodpa, sterkte ermee! voor de kleine man
pi_75785068
jeutje Bodpa, wat sneu voor de kleine man!!
Beterschap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:45:26 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75785170
Oeh Bodpa, wat eng! Beterschap daar, ga je zo nog terug naar het zkh of probeer je een beetje te slapen...?
pi_75785178
Oei Bodpa, dat is niet niks. Sterkte!
Lotte!
Noah!
pi_75785272
Oh Bodpa, wat akelig zeg, ik krijg de bibbers van het stukje dat hij nergens op reageerde. Dat lijkt me zo vreselijk . Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Brr, ik heb echt kippevel ervan.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:49:43 #21
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75785366
sterkte bodpa en beterschap voor M.
pi_75785416
Bodpa ik hoop dat je een beetje kan slapen Het is zo vreselijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten (gelukkig is papa bij hem). Ik hoop dat het niks ernstigs is.
pi_75785607
Lieve help, Bodpa, wat vreselijk naar en moeilijk. Ik krijg er bij het lezen al een steen van in mijn buik, laat staan hoe het voor jullie moet zijn.
Heel veel beterschap voor M. En veel sterkte voor jullie allemaal.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:06:47 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_75786129
Jeutje Bodpa, beterschap voor de kleine. Sterkte aan jullie allemaal.
pi_75786234
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:51 schreef Estrys het volgende:
Bodpa ik hoop dat je een beetje kan slapen Het is zo vreselijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten (gelukkig is papa bij hem). Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Ik ben huilend weggefietst idd. Ik blijf niet bij hem, ben echt dood en doodmoe. Hij kwakkelt nu al een maand, oorontstekingen die niet overgaan, waardoor hij elke nacht van 11 tot 1 en van 3 tot 5 huilt. Dat ben ik niet gewend, hij sliep altijd door. Het sloopt je echt, die doorwaakte nachten. Dan vannacht erbij, waar we van half 3 tot 5 en vervolgens om half zeven wakker waren. De hele dag in het zknhs, de stress: kortom, ik kan niet meer. En ik ben aan het wassen want hij heeft al zijn rompers, pyjama's en slaapzakken onder gespuugd.
Voelt wel als een ontaarde moeder trouwens.

@Jore: dat niet reageren is vreselijk. echt heel erg eng. Af en toe was hij erbij, maar dan zakte hij weer weg. Brrr.

Maar het komt wel goed, toen ik wegging kon hij weer lopen zonder elke keer om te kukelen, was hij aan het spelen, was zijn koorts gezakt en bleef zijn eten binnen. Kans is dus groot dat ie morgen weer lekker mee naar huis mag.
pi_75786377
Bodpa, wat naar zeg!
Sterkte en beterschap voor je mannetje!
En dat ie maar gauw naar huis mag!
En hij heeft ook meer aan een uitgeruste moeder dan eentje die geen energie heeft! Echt, wees niet te streng voor jezelf!
pi_75786675
Dankjullie wel voor de sterktewensen trouwens! Lief!
pi_75787106
oh bodpa wat eng en naar! en schrikken zeg..pff beterschap voor je mannetje!!!!
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:03:37 #29
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75788957
HIer ook nog even een Bodpa! Ik hoop dat M morgen weer mee naar huis mag!

Onze huiskamer is versierd, de cadeautjes ingepakt, meeste boodschappen in huis. Morgen wordt mijn kleine grote meid Isis 1 jaar ! Alsof het gisteren was weet ik nog wat ik deze dag voor de bevalling gedaan heb, en hoe snel het ging de volgende dag. Ik kan niet wachten om haar de slingers en ballonnen te laten zien
pi_75790086
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:18 schreef bodpa09 het volgende:
Dankjullie wel voor de sterktewensen trouwens! Lief!
Sterkte meissie!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_75791813
Bodpa, wat fijn dat de kans groot is dat hij morgen alweer naar huis kan. Hopelijk kun jij ook even rust nemen vannacht.

Spannend Grasjes, Isis alweer een jaar oud. Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal terug gaat in de tijd. Ik word al weemoedig als ik eraan denk. En spannend al die versieringen en hoe ze het allemaal gaat vinden.
pi_75793078
bodpa, wat eng en naar Beterschap voor je mannetje en sterkte voor jullie allemaal
ik hoop dat hij morgen naar huis mag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 december 2009 @ 08:43:07 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75797167
Bodpa, veel beterschap voor jullie knulletje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75800236
Mannetje is weer thuis. Wat een verschil zeg, gisterochtend en vandaag! Neuroloog heeft hem nog bekeken, en de kinderarts: hij is tip top in orde (nouja, hersenschudding en oorontsteking, maar hij beweegt en reageert weer). Ze hebben hem vannacht om de twee uur wakker gemaakt, toen reageerde hij ook goed.
Hij loopt weer normaal, klimt op dingen, etc. Eind goed al goed.

Dank jullie wel meiden, erg lief dat jullie zo meeleven.
pi_75800293
I. 1 !!!!! Whoehoe !!!

Gefeliciteerd!
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:10:29 #36
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_75800407
Isis gefeliciteerd Hele fijne dag vandaag.

Bodpa, jeetje wat schrikken en eng zeg. Wat ontzettend fijn dat ie vandaag weer thuis is en weer helemaal doet wat hij zou moeten doen

Nou Lennon heeft toch nog wel last van de vaccinatie. In de nacht van donderdag op vrijdag 3x 's nachts wakker geweest en had hij verhoging. Ik was gisteren de hele dag in Den Haag en was Lennon bij mijn ouders, hij heeft bijna de hele dag geslapen en was wat hangeriger. Vannacht had hij heel goed geslapen en tot kwart over 9. Hij is nog wel wat huileriger maar ik heb het idee dat het weer iets beter gaat, hij ligt nu weer lekker te slapen.

Morgen gaan we met hem naar de stad, de surprisetruck van Serious Request staat hier op de markt!!
Make love, not war ☮
pi_75800516
wat fijn bodpa! en grasjes van harte! fijn dat t ook weer beter gaat met Lennon!

hier zijn de eerste rode waterpok? vlekjes bij Elin ontdekt..
pi_75801279
Bodpa, wat fijn dat ie weer thuis is zeg. Gelukkig dat het goed gaat.

Lennon, gelukkig ook een beetje aan de beterende hand! Joep had ook last van zijn prik, ook koorts gehad. Gelukkig maar 1 dagje.

Elin? waterpokken meis? hopelijk gaat dat snel over. Ik wist helemaal niet dat je dat zo vroeg al kunt krijgen. Ik was pas 10 geloof ik

Hij is nu aan het oefenen met zijn lippen. Zo lief om te zien Dan tuit ie zijn lippen en kijkt er heeeeel serieus bij en dan komt er een : mmuuuuuuuwwww Hij heeft nu ook ontdekt dat ie met eten zijn mond een pffffffrrrt geluid kan maken en dat het eten dan in het rond vliegt. Ik wil hem tuurlijk niet aanmoedigen om het te doen, maar god, het is zo hilarisch om te zien! En hij wordt helemaal wild als ik zachtjes in zijn gezicht blaas, dat vind ie lekker geloof ik Hij is zo lief....
pi_75802040
hmm de vlekjes zijn alweer verdwenen en lennon en seb hebben ze ook al gehad hoor en ik denk dat elin ze zeker wel krijgt aangezien ik r al 14 dagen aan mijn pokken blootstel
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:32:01 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75810445
Oh jakkes Bodpa, ik lees het nu pas, wat eng!
Fijn dat hij weer thuis is en dat het goed gaat met hem, maar jakkes zeg! Als ik lees dat hij niet meer reageerde lopen de rillingen over mijn rug!
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:34:28 #41
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75810525
Bodpa, wat fijn dat jullie manneke weer thuis is!
Isis jarig! Gefeliciteerd hoor
pi_75811572
Oh Bodpa, wat schrikken zeg! Fijn dat hij weer snel naar huis mocht en dat alles goed gaat

En Isis 1 Gefeliciteerd!
pi_75812437
Jep Seb had waterpokken toen hij 5 of 6 maanden was
Bodpa wat fijn dat hij weer thuis is en alles oke

Seb had daarnet weer een temp van 39.3 maar was na zijn slaapje vanmiddag best vrolijk. Nu een paracetamol en naar bed
pi_75812528
Bodpa wat een schrik zeg! Lijkt me echt heel eng als je kindje niet reageert! Gelukkig is ie weer thuis.
pi_75813321
Bodpa wat fijn, dat je mannetje weer thuis is en aan de beterende hand. Gelukkig dat het allemaal toch wel goed gaat nu

Isis gefeliciteerd

Beterschap met Seb.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75817044
Isis, gefeliciteerd met je eerste jaar! Hopelijk had je een fijne dag!

Bodpa, fijn dat hij alweer rondloopt/klimt/springt en doet.

Ko die maakt een rommeltje van het slapen, maw niet slapen overdag en dan 's avonds met rode huilwangen naar bed gedragen worden en dan weer heul vroeg wakker worden voor een voeding en zo verschuift het hele gedoetje. En hij wordt er geen gezelliger babytje van.
pi_75817203
Ik heb momenteel ook een wat minder gezellig babietje.

Gisteravond heeft ze een uur gehuild, ze was helemaal
over d'r toeren. Tranen met tuiten, overstrekken en echt in paniek. Ze is net weer helaal in paniek wakker geworden. Weer tranen met tuiten, overstrekken en ontroostbaar huilen. Ze ligt nu even op de bank en gaat zo weer naar bedje. Morgen krijgt ze even geen groente en fruit.. Misschien dat het daar aan ligt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75828168
Tess van slag, arm schaapje.

Seb had vanmorgen een temp van 39.8 dus verbetering zit er niet in. Verder is hij nog steeds heel vrolijk na een paracetamol, dus kijk nog even een dagje aan. Als het morgen nog zo hoog is dan maar even naar de huisarts bellen. Vandaag lekker binnen blijven denk ik.
pi_75828186
Tess is vannacht helemaal van slag geweest. Steeds hoesten en huilen. Ze heeft uiteindelijk bij mij in bed geslapen op een stapel kussens zodat ze wat rechterop lag.

Jeutje, Seb nog steeds koorts.. Beterschap vor je mannetje Estrys!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75828276
Jeetje, echt van slag dus. En Seb ook nog steeds koortsig. voor jullie allebei.

Ko heeft gister overdag maar een half uur geslapen ofzo. Dus 's avonds compleet er door heen. En heel hard huilend wakker worden een paar keer. Vanochtend werd hij ook huilend wakker.
Raar hoor, we zitten in zijn mondje te kijken of er iets te zien is van een tandje maar niets. Behalve als je 1 plekje op zijn kaak aanraakt hij zijn hoofd wegtrekt en kijkt alsof het pijn doet. Is dat mogelijk? Want geen koorts/draadjespoep/of opgezwollen tandvlees.

Nu ligt hij gelukkig weer te slapen, dus ik hoop dat hij vandaag weer even goed rust pakt.
  zondag 20 december 2009 @ 10:19:20 #51
114177 Diaan73
pi_75828365
Hmm wat vervelend al die zieke kindjes, van harte beterschap en dat ze maar snel weer mogen opknappen.

Lennon was vannacht ook weer onrustig, maar overdag heeft hij nergens last van... ik denk dat het nog komt door de vaccinatie. We wilden vanmiddag de stad in om kerstcadeautjes te kopen en naar de surpisetruck van 3FM, maar het sneeuwt, heel hard. Bah.
Make love, not war ☮
pi_75828392
ik heb 3 uur geslapen vannacht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 10:21:02 #53
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75828397
Dat kan Oeke, Bram heeft hier sinds gisteren zomaar ineens zijn 2e tandje, ik zag het pas toen hij aan het huilen was (want honger) en ineens een 2e streepje naast zijn eerste zag zitten.
Ook totaal geen draadjespoep/koorts/iets anders. Wel een mooi rood wangetje.

En er ligt hier eindelijk goed sneeuw! Vanmiddag maar ff naar buiten om mooie foto's/filmpjes te maken.
pi_75828778
Pfft Vicky, kan je nog een dutje doen vandaag?

Rode wangen heeft meneer al een paar dagen. En liggen = huilen.
Zei ik toevallig dat hij lekker lag te slapen?

Lekker sneeuwpret!
pi_75828848
Oeke bij ons was aan het begin ook weinig van de kenmerken te zien die worden genoemd bij doorkomende tanden. Hij had wel eens wat rodere wangetjes maar aan het begin geen diarree, koorts of ontstoken tandvlees. Daarnaast duur het een tijdje voordat de tand echt doorkomt. Volgens mij doet al het door het tandvlees omhoog komen pijn voor het kind. Maar het kan dus zijn, dat je nog helemaal niets kunt zien. Voelt de plek waar het Ko pijn doet als je die aanraakt harder aan?

Beterschap voor alle kwakkelende kindjes en sterkte voor hun moeders!

Hoe is Isis haar verjaardag geweest? Of zijn jullie nog aan het bijkomen en opruimen Grasjes? Nieuwsgierig, fotos. Wat voor taart hebben jullie gehad? Ben ook al een beetje bezig met plannen en bedenken voor de verjaardag van ons zoontje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75828956
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:41 schreef oeke het volgende:
Pfft Vicky, kan je nog een dutje doen vandaag?

Rode wangen heeft meneer al een paar dagen. En liggen = huilen.
Zei ik toevallig dat hij lekker lag te slapen?

Lekker sneeuwpret!
wordt lastig met een stuterende kleuter erbij..
Vanavond gewoon vroeg naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75829006
Als liggen zeer doet moet je ook beducht zijn voor een oorontsteking Oeke.

Pfff... wat een nacht Vicky, sterkte vandaag!

En beterschap voor alle kwakkelende kindjes.
pi_75829322
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:52 schreef bodpa09 het volgende:
Als liggen zeer doet moet je ook beducht zijn voor een oorontsteking Oeke.
Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?

Tinuviel, die voelde wel wat harder aan, ja. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Vicky, snap ik van die stuiterende peuter, maar kan M. niet even met haar spelen als Tess slaapt, dat je een mee kan slapen?
pi_75831231
Arme Ko, als je zacht achter zijn oortjes drukt, heeft hij dan ook pijn?

hier een gelukzalige dochter, ik mocht uitslapen, kom ik net de kamer in.. is madame net een zwartepiet.
vader had even niet opgelet en ik had een stukje chocoladeletter op de grond laten vallen gisteren.
Ze heeft blijkbaar de hele ochtend zitten stralen
  zondag 20 december 2009 @ 14:30:18 #60
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75836913
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:07 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?
Oeke, Beisan had hetzelfde toen ze tandjes kreeg, niets te zien, geen koorts, opgezwollen tandvlees of extreem vieze luiers, wel huilend wakker worden (ogen dicht, en dan een 10 minuten later, gewoon lekker doorslapen), snel geirriteerd ed. Ze greep ook veel naar haar oortjes. Toevallig moesten we rond dezelfde tijd ook naar de huisarts voor een vaccinatie, en we hebben toen gevraagd of het grijpen naar haar oortjes zou wijzen op een oorontsteking, en de dokter zei toen dat het grijpen naar de oortjes bij de leeftijd hoort (ze was toen 7 maanden), en dat dat nou niet specifiek wijst op een oorontsteking, behalve als je achter het oortje drukt, en ze dan erg veel pijn lijkt te hebben.

Een paar dagen later was er toen, uit het niets, een tandje te zien. We hebben geen paracetamol/tylenol gebruikt, daar er geen koorts oid was.
En naar de ha? Ik weet niet of ik het zou doen, kijk het even aan, zou ik zeggen....

We zijn nu een paar maanden verder, en ze wordt weer huilend wakker, erg onrustig slapen, en volgens mij komt er een tandje aan.... Niets te zien natuurlijk...
  zondag 20 december 2009 @ 14:32:49 #61
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75837029
Kleurdoos hihi!

Tandjes... ook zoiets.... klopt het nu echt dat ze 1 van de ouders volgen in het krijgen van tandjes? Hoe is jullie ervaring?

Vicky Vanavond op tijd plat idd! Hoop voor jullie op een goede nachtrust!
pi_75837133
quote:

[..]

Sinds wanneer heeft hij pijn? En huilt ie veel? Heeft hij koorts? Je kunt altijd de HAP bellen om te overleggen of je langs moet komen, of je hiermee naar de ha moet of dat je het gewoon aan kunt kijken. Paracetamol helpt tegen de pijn ja. Heeft hij 's avonds de meeste last?

[ Bericht 3% gewijzigd door bodpa09 op 20-12-2009 14:41:39 ]
  zondag 20 december 2009 @ 14:43:02 #63
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75837450
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:12 schreef Estrys het volgende:
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 4

De grote baby's:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van Mikoxx

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Gefixt!
pi_75838029
Oeke ik meen me iets te herinneren, dat ik had gehoord, dat grijpen naar de oortjes ook kon betekenen, dat het kind zich ongemakkelijk voelde. Dat zou dan bijvoorbeeld pijn kunnen zijn maar eventueel ook moeheid of zoiets. Paracetamol helpt tegen pijn hoewel wij het bij mijn weten nooit bij kies/tandenpijn hebben gedaan. Als wij het idee hebben, dat hij erg veel pijn heeft doen wij het wel. Bij ons helpt verder een warme kruik (heb ook het idee dat ons zoontje weleens krampen/buikpijn heeft in verband met doorkomende tanden) en er zijn wat middelen, die je op het tandvlees kunt doen om de pijn wat af te zwakken (dentinox en er was nog iets anders).

Oeh Kleurdoos had Elin bij het eten van de chocolade ook haar gezicht lekker bruin geverfd?

Wij zijn net terug van even buiten auto rijden en lopen. Echt geen pretje, maar ja een beetje frisse lucht is wel zo fijn. Wij hebben de slee geleend van Oma/ Opa maar konden helaas geen opzet zitje meer kopen. Ik zit erover na te denken om straks even de maxicosi eraan vast te binden en even lekker buiten sleeën. Morgen kan ik dat ook nog doen, lekker even een dagje vrij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 15:02:31 #65
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75838216
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:57 schreef Tinuviel het volgende:
Oeke ik meen me iets te herinneren, dat ik had gehoord, dat grijpen naar de oortjes ook kon betekenen, dat het kind zich ongemakkelijk voelde. Dat zou dan bijvoorbeeld pijn kunnen zijn maar eventueel ook moeheid of zoiets. Paracetamol helpt tegen pijn hoewel wij het bij mijn weten nooit bij kies/tandenpijn hebben gedaan. Als wij het idee hebben, dat hij erg veel pijn heeft doen wij het wel. Bij ons helpt verder een warme kruik (heb ook het idee dat ons zoontje weleens krampen/buikpijn heeft in verband met doorkomende tanden) en er zijn wat middelen, die je op het tandvlees kunt doen om de pijn wat af te zwakken (dentinox en er was nog iets anders).

Wij zijn net terug van even buiten auto rijden en lopen. Echt geen pretje, maar ja een beetje frisse lucht is wel zo fijn. Wij hebben de slee geleend van Oma/ Opa maar konden helaas geen opzet zitje meer kopen. Ik zit erover na te denken om straks even de maxicosi eraan vast te binden en even lekker buiten sleeën. Morgen kan ik dat ook nog doen, lekker even een dagje vrij.
Chamodent van VSM

En, de maxicosi aan de slee? Hoe doe je dat??
pi_75838745
er is ook Gengigel

tis helemaal mis hier. Tess is heel erg overstuur en ontroostbaar. Ik heb echt geen flauw idee waarvan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 15:15:26 #67
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75838795
Kunnen het bij jullie geen tandjes zijn Vicky?
pi_75838863
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
Kunnen het bij jullie geen tandjes zijn Vicky?
Ik voel helemaal niks in haar mondje. Het lijkt meer op buikpijn. Ze kronkelt steeds in elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75839136
Oh over de tandjes. Er werd gevraagd of het kan zijn dat het doorkomen van een eerste tandje kan afhangen van de leeftijd, dat de ouders tanden kregen. Bij ons lag het doorkomen van Jairs eerste tandje grappigerwijs precies tussen de leeftijden van mij en Iamredleader in. Iamredleader had zijn eerste tandje met 7 maanden, ik pas met 12 maanden (precies op tijd voor mijn 1e verjaardag) en bij Jair was het met 9,5 maand.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 15:29:03 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75839315
Ah oke, dank je Tinuviel.
Ik was zelf 6,5 mnd en manlief 7 mnd, dus de kans dat ze eraan zitten te komen is dan nu vrij groot. Ben benieuwd. Symptomen zijn er wel hier, maar tandjes Al zien we ze al een paar dagen heel duidelijk zitten
pi_75839373
He verdikkie, Tess helemaal van slag.

Ko dus ook, en niets is goed, behalve in bad bij papa en in de doek/aan de borst bij mama.
Zijn oortjes lijken toch geen pijn te doen, niet als ik er op druk ofzo.
Maar het is vooral zielig omdat je niet weet wat er nou aan de hand is.
We zijn even naar buiten geweest en dat heeft hem wel goed gedaan geloof ik.
Misschien lijkt Ko op Beisan en heeft hij straks ineens een tandje, spannend!

Kleurdoos, je hebt er dan toch wel een leuke foto van gemaakt he? Chocolate Elin.
pi_75839463
Lastig hè dat ze niet kunnen zeggen wat er is.

Seb slaapt sliep weer De koorts is volgens mij weer aan het oplopen
pi_75841870
Graeme is vandaag alweer een half jaar oud! ( ) Dus wij komen hier ook meeposten.

...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75845555
mijn zoon is vandaag precies 6 maanden. He ja net als bij Tessie.

Ik lees veel ontevreden baby's. Hier ook 1.... pfff

Niets is goed.... komen net terug van een weekend weg waar meneer niet wou slapen. Komt duidelijk slaap tekort. Gewoon even niet te genieten

Hij heeft zure poep niet te kort bah. Zal wel weer iets nieuws komen. Misschien wel zijn 1e tand. Heeft ook de hele tijd zijn hand in zijn mond. Maar kwijlt niet veel

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2009 18:13:02 ]
pi_75845706
quote:

[..]

Tinuviel, die voelde wel wat harder aan, ja. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Oeke je kan ook kijken of hij veel meer kwijlt dan daarvoor. Daar kun je ook aan herkennen, dat het wellicht tanden kunnen zijn. Het pijn hebben of huilen bij het liggen kan er ook van komen, dat doorkomende tanden pijn doen en dat deze merkbaarder is als je ligt en niets doet zoals in je bed dan wanneer je lekker aan het spelen bent. Dan is pijn denk ik gewoon een stuk verdraagbaarder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 18:42:59 #76
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75846724
Tessie en Graeme en TheFrankey.

Ha, zure poep check Wat is dát vies zeg. Heb wel eens gehoord dat dat ook bij tandjes krijgen hoort???
pi_75846915
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:42 schreef mikoxx het volgende:
Tessie en Graeme en TheFrankey.

Ha, zure poep check Wat is dát vies zeg. Heb wel eens gehoord dat dat ook bij tandjes krijgen hoort???
Ja echt vies. Normaal vind ik zijn plas en poep niet zo vies hoor, maar dat zure. Damn.

Hij zit al wel een goede week te kloten hier. Snachts 3x wakker worden. Soms om onduidelijke reden veel huilen. En eigenlijk het ergste: Zo ontevreden zijn soms pffff dan sleep je hem de hele dag mee.
pi_75848367
Tessie en Greame, welkom!

En TheFrankey ook!

Hey, allemaal chagerijntjes dus. Misschien door de weersomslag? We gaan ook een stuk minder naar buiten, dat vind hij ook echt niet leuk geloof ik.

Seb, nog steeds koorts?

Ik weet echt niet wat Ko precies heeft, we zien het wel. Hij heeft vanmiddag lekker geslapen en is een stuk vrolijker. Hij huilt vooral bij veranderingen. Neerleggen of optillen etc.
Hij steunt nu zo knap op zijn armen als hij op zijn buik ligt. Net een zeehondje.
pi_75848488
Tessie en Graeme, TheFrankey en Jesse welkom!!
gefeliciteerd met de halfjaardag van jullie mannen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 20:31:51 #80
283956 Tan2
Kloon van Tan
pi_75851281
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen

En ik ben zoo flieft
pi_75851445
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen

En ik ben zoo flieft
[ afbeelding ]
Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!

Zal ik je post even meenemen naar het goede topic?
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 20:38:23 #82
283956 Tan2
Kloon van Tan
pi_75851668
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:34 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!

Zal ik je post even meenemen naar het goede topic?
oh ja was me niet opgevallen dat het opgesplitst is

tnx
  zondag 20 december 2009 @ 20:56:58 #83
114177 Diaan73
pi_75852608
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:

En ik ben zoo flieft
[ afbeelding ]
Ow wat een lieverd Nog van harte gefeliciteerd!!! En wat lekker dat jullie misschien dinsdag naar huis mogen... veel plezier in het andere topic..

Estrys, hoe gaat het nu met Seb??

Lennon had vanmiddag ook koorts, zelfs 39,5... ik heb hem een viburcol zetpil gegeven en het werd daarna wel minder... en was hij even weer wat vrolijker. Hij ligt nu sinds 20:00 uur in bed, hopelijk slaapt hij de nacht door, dat zou wel lekker zijn voor hem.

Tessie, Graeme en TheFrankey, welkom hier en gefeliciteerd met de halfjaardag!!
Make love, not war ☮
pi_75853093
ooh Tan wat een schatje Gefelicteerd! Hopelijk snel naar huis.

Ja sommige hadden het al gelezen op mijn hyves/twitter. Rond 16 uur had Seb een temp van 40,1 dus toch maar even naar de HA post gebeld. De assistent zei dat ik wel langs kon komen, binnen een half uur Het was niet zo druk. Dus Seb in de auto en door de sneeuw ploegen Een (op zijn retour zijnde) oorontsteking waarschijnlijk. Zijn oor was binnenin nog een klein beetje rood. Maar hij heeft daar niet zo heel veel last meer van dus geen medicijnen tegen de ontsteking maar alleen paracetamol geven was het advies.
pi_75853966
We hebben trouwens dat jaaroverzicht van 2009 van Guus Meeuwis 'gekocht' bij 3fm. Leek me leuk om te bewaren voor Seb
pi_75855597
Welkom Tessie/ Graeme en The Frankey

Oh Tan wat een schatje. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Beterschap voor Seb.

Hopelijk zijn de tanden gauw door TheFrankey en dat het dan afneemt met de zure poep.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 22:34:44 #87
114177 Diaan73
pi_75858060
Estrys, dan heeft hij zich goed gedragen tijdens de oorontsteking, dat moet verschrikkelijk pijn doen. Gelukkig gaat het nu de goede kant op.

Ik heb zojuist deze schoentjes besteld voor Lennon

Zijn eerste Allstars
Make love, not war ☮
pi_75858355
Seb is al vanaf half tien compleet over zijn toeren. Wat tess ook had zeg maar dat ineenkrimpen en zijn buik is steeds gespannen. Denk dat zijn eten slecht gevallen is. Hij rilt ook helemaal. hij voelt niet warm aan ofzo. Nu liggen we samen in bed en is hij wel stil. Mijn mam zeurt dat ik hem zo laat wennen aan in ons bed slapen. Opzouten hoor als hij dat nu nodig heeft dan doe ik dat. DAt rillen is eng vind ik
  zondag 20 december 2009 @ 22:52:03 #89
114177 Diaan73
pi_75858943
Als hij dan rustig is, zou ik dat ook gewoon doen hoor. Rillen, lijkt mij ook eng. Helemaal omdat je niet weet waar het vandaag komt. Ach gossie, arm ventje. En arme jullie ook... Hij wil ook niets drinken?
Make love, not war ☮
pi_75859352
Net getempt 38.7 dus niet eens heel hoog maar het arme manneke begon te trillen als een gek van de kou zonder luier, pyamabroek en slaapzak. Nu weer tegen me aan. Toch paracetamol gegeven. Bedenk me ineens dat we niet teveel moeten geven. Maar dit is de 3de of4 de in 24 uur dus niet teveel toch? 120 mg trouwen. Hij eet en drinkt goed
  zondag 20 december 2009 @ 23:07:21 #91
114177 Diaan73
pi_75859710
Dit las ik in een bijsluiter:

Kinderen
leeftijd 3 maanden - 1 jaar
gewicht 3.0 – 10 kg
dosis (zetpil) 120 mg
aantal zetpillen
per dag 1 – 3

De tijd tussen de verschillende toedieningen moet tenminste 6 uur bedragen.
Het lagere aantal doseringen is bedoeld voor kinderen in de ondergrens van de betreffende leeftijds-groep.
Bij kinderen jonger dan 4 jaar wordt gebruik over een periode langer dan 2 dagen ontraden.

Het kan dus net.
Make love, not war ☮
  maandag 21 december 2009 @ 10:17:57 #92
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75869548
Oei, beterschap voor alle zieke kindjes... hopen dat ze met kerst weer beter zijn.

Graeme en Jesse, welkom hier!

Bram is met recht een beertje, hij is vandaag weer goedgekeurd op het cb. 72,5 cm en 10,2 kg
Geen commentaar gehad, hij volgt lekker zijn eigen lijntjes. Blokje overpakken deed hij goed en hij kreeg een compliment omdat hij zwaaide toen de arts gedag zei.
Verder was het vooral zo doorgaan, lekker zijn gangetje laten gaan en over 2 maanden terug voor de volgende prikjes.
  maandag 21 december 2009 @ 11:18:49 #93
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75871592
Tan, wat een mooi mannetje met die glimlach Gefeliciteerd!

Bedankt voor de felicitaties! Het was een superfeest! Isis was helemaal blij en de taart vond ze heerlijk
We hebben het van 3 tot 6 gevierd en dat was helemaal goed. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Oeke, hoe is het nu met Ko?
Tinuviel, is het gelukt met de maxicosi op de slee?
Estrys, Seb alweer wat beter?
Diaan, leuk die allstars! Heel stoer

Sugarsnap en Basboussa, welkom!

En ook de half jaar kindjes gefeliciteerd
pi_75872904
Diaan leuke Allstars.

De Cosi is op de Slee gemonteerd, wacht erop dat manneke wakker wordt. Dan gaan we fruithapt doen en een rondje met de slee draaien. Fotos komen later.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75873367
Het was een verschrikkelijke nacht Maar volgens mij is zijn temp niet zo hoog nu, maar ik temp niet iedere keer want dat is niet heel makkelijk bij hem
  maandag 21 december 2009 @ 12:06:38 #96
114177 Diaan73
pi_75873552
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Estrys het volgende:
Het was een verschrikkelijke nacht Maar volgens mij is zijn temp niet zo hoog nu, maar ik temp niet iedere keer want dat is niet heel makkelijk bij hem

Hier is de nacht redelijk goed verlopen, alleen om half 5 wakker en wilde meneer de fles, daarna weer geslapen tot ong. 9 uur vanmorgen Peace zou hem vandaag nog naar het kdv brengen zodat Peace lekker een dagje alleen in alle rust had, maar Lennon wilde geen pap en ook niet meewerken met aankleden/schoenen aan doen. Peace heeft hem toch maar thuis gehouden. Hij heeft net wel fruithap gegeten, hoorde ik. Temp. was ook wel gedaald. Hopelijk is het na vandaag over...

Grasjes, wat fijn dat het zo leuk was Tot in het volgende topic

Tinuviel, heel veel plezier!!!

Ow en bedankt voor de complimenten vwb de allstars.. ik heb vandaag bericht gehad, dat ze morgen worden bezorgd Nou ja, dat ze in ieder geval vandaag worden verstuurd Mooi op tijd voor de kerstdagen.
Make love, not war ☮
pi_75873625
Ik vind de schoenmaat zo lastig, welke maat heeft Lennon?
  maandag 21 december 2009 @ 12:11:48 #98
114177 Diaan73
pi_75873764
Lennon gaat nu richting maat 18.. hij heeft maat 17 aan, maar die worden te klein. Ik heb begrepen dat Allstars wel iets groter uitvallen, maar dan hij met dit weer gewoon 2 paar sokken aan en in het voorjaar zitten ze helemaal goed. Lennon heeft wel een kleine voet en smal heb ik begrepen, normaal is maat 20 rond 1 jaar zeiden ze in de schoenwinkel.

Volgens mij kun je gewoon zn voet meten en daar 1 of 1,5 cm bij optellen. Bij sommige sites kun je dan zie welke maat het moet zijn.
Make love, not war ☮
pi_75873832
Schoenmaat is hier ook lastig. Soms past 18/19 nog, soms niet meer. Maar 20/21 blijkt dan meestal weer te groot.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75874050
Tan, wat een liefie , gefeliciteerd!

Tessie en Graeme en TheFrankey welkom!
En Basboussa ook welkom hier!

Seb beterschap mannetje! Hopelijk knapt ie snel op Estrys.
Diaan, ook beterschap voor Lennon! En die schoentjes zijn idd superschattig

Hier heeft al het gekwijl geresulteerd in tand nummer 1 En vanacht hebben we het roer omgegooid met slapen. De afgelopen weken ging hij steeds slechter slapen, werd vier keer wakker 's nachts, en vaak om half 6 's ochtends klaarwakker....Hij sliep eigenlijk steeds bij ons in bed, lekker makkelijk met voeden, dat vond ie zelf ook, dus maakte daar ook rustig vier keer per nacht gebruik van En omdat hij steeds beweeglijker wordt begon hij ook snachts half over ons heen te tijgeren . Daarbij slaapt hij ook overdag heel weinig. En gisteren was ik het opeens zat, hij moe, ik moe, dus tijd voor een andere aanpak.

Vanacht was mijn streven om hem in zijn eigen bed te houden, en dat was eigenlijk best succesvol! Om half 11 nog wat pap gegeven, toen in zijn eigen bed. Ik ben erbij blijven zitten totdat hij sliep. Om kwart voor 2 werd hij wakker, toen ben ik wel een half uur heen en weer gelopen en uiteindelijk even de borst gegeven, en toen sliep hij door van half 3 tot half 7 Dat is dus echt voor het eerst dat hij zolang achter elkaar slaapt (als ik het zo opschrijf is het nog niet echt veel eigenlijk, maar 4 uurtjes , naja, ik vind em knap ). Ik hoop echt dat hij nu ook vindt dat het best lekker is om in je eigen bedje te slapen, en hopelijk lukt het dan ook beter overdag. Heel verhaal, maar ik was zo blij dat ik het had besloten en dat het goed ging, moest het even kwijt En dit soort dingen vind ik dus echt lastig, die patronen die je onbewust zelf hebt gecreeerd en in stand hebt gehouden, en dat het dan zo lastig is om daar op een prettige manier wat aan te veranderen
pi_75874075
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:11 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon gaat nu richting maat 18.. hij heeft maat 17 aan, maar die worden te klein. Ik heb begrepen dat Allstars wel iets groter uitvallen, maar dan hij met dit weer gewoon 2 paar sokken aan en in het voorjaar zitten ze helemaal goed. Lennon heeft wel een kleine voet en smal heb ik begrepen, normaal is maat 20 rond 1 jaar zeiden ze in de schoenwinkel.

Volgens mij kun je gewoon zn voet meten en daar 1 of 1,5 cm bij optellen. Bij sommige sites kun je dan zie welke maat het moet zijn.
Seb zit ergens rond de 18 denk ik. Ik ga morgen een stel nieuwe leren slofjes kopen, want hij heeft nu alleen die blauwe van Kruidvat en zooitjes maar allebei donkerblauw. En wil wat variatie
  maandag 21 december 2009 @ 12:22:30 #102
114177 Diaan73
pi_75874194
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:18 schreef Jula het volgende:
Tan, wat een liefie , gefeliciteerd!

Tessie en Graeme en TheFrankey welkom!
En Basboussa ook welkom hier!

Seb beterschap mannetje! Hopelijk knapt ie snel op Estrys.
Diaan, ook beterschap voor Lennon! En die schoentjes zijn idd superschattig

Hier heeft al het gekwijl geresulteerd in tand nummer 1 En vanacht hebben we het roer omgegooid met slapen. De afgelopen weken ging hij steeds slechter slapen, werd vier keer wakker 's nachts, en vaak om half 6 's ochtends klaarwakker....Hij sliep eigenlijk steeds bij ons in bed, lekker makkelijk met voeden, dat vond ie zelf ook, dus maakte daar ook rustig vier keer per nacht gebruik van En omdat hij steeds beweeglijker wordt begon hij ook snachts half over ons heen te tijgeren . Daarbij slaapt hij ook overdag heel weinig. En gisteren was ik het opeens zat, hij moe, ik moe, dus tijd voor een andere aanpak.

Vanacht was mijn streven om hem in zijn eigen bed te houden, en dat was eigenlijk best succesvol! Om half 11 nog wat pap gegeven, toen in zijn eigen bed. Ik ben erbij blijven zitten totdat hij sliep. Om kwart voor 2 werd hij wakker, toen ben ik wel een half uur heen en weer gelopen en uiteindelijk even de borst gegeven, en toen sliep hij door van half 3 tot half 7 Dat is dus echt voor het eerst dat hij zolang achter elkaar slaapt (als ik het zo opschrijf is het nog niet echt veel eigenlijk, maar 4 uurtjes , naja, ik vind em knap ). Ik hoop echt dat hij nu ook vindt dat het best lekker is om in je eigen bedje te slapen, en hopelijk lukt het dan ook beter overdag. Heel verhaal, maar ik was zo blij dat ik het had besloten en dat het goed ging, moest het even kwijt En dit soort dingen vind ik dus echt lastig, die patronen die je onbewust zelf hebt gecreeerd en in stand hebt gehouden, en dat het dan zo lastig is om daar op een prettige manier wat aan te veranderen
tand 1 zo schattig... en wat een goed besluit en wat fijn dat het vannacht redelijk goed ging, het begin van een nieuw slaaptijdperk!!

Estrys, wij wilden juist geen leren slofjes meer, omdat ik ze allemaal zo hetzelfde vind lijken en merendeels ook echt niet mooi vindt. En we dachten dat de allstars ook wat warmer waren. Nou ja we zullen zien.

Op deze site: www.baby-slofje.nl hadden ze trouwens wel leuke Vooral van het merk Baby Paws:

Make love, not war ☮
pi_75875709
Ik heb nog een bon van een winkel hier voor 75 euro die deze maand op moet, denk dat ik daar wat slofjes voor ga halen. Hij heeft 2 paar schoentjes maar daar kan hij niet goed mee lopen dus toch nog maar een paar slofjes voor te leren lopen binnen.

Ik heb ook nog deze in maat 22, ik hoop dat hij die in maart aan kan op wintersport. Maar ik heb geen idee hoe snel voeten groeien. Anders dikke sokken. ze zijn

pi_75876014
elin heeft mt 20
pi_75877292
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:10 schreef Kleurdoos het volgende:
elin heeft mt 20
Seb is sowieso kleiner en fijner in bouw dan Elin. wij zijn allebei ook maar klein en kleine voeten ook ( 39 en 37)
  maandag 21 december 2009 @ 13:49:39 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_75877589
Schoenmaat? Wat is dat? Alle slofjes e.d die Annicka heeft, hebben we gekregen, dus ik heb geen idee of er een schoenmaat bij hoort.

Annicka heeft volgens mij daarnet haar eerste losse stap gedaan. Ik weet het alleen niet heel zeker en volgens mij had zij het ook niet echt door. Gisteren liep ze aan de handen van papa, alleen vond hij dat op een gegeven moment niet zo'n succes meer, aangezien hij 1m92 is en dat nogal belastend was voor zijn rug. Daar was Annicka weer niet blij mee, want zij wilde blijven lopen...
pi_75881947
M. heeft maat 22, bleek bij het aanmeten van zijn schoentjes voor buiten. Best groot voor een eenjarige. Denk ik.
  maandag 21 december 2009 @ 15:33:22 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75882113
Da's best heel groot idd volgens mij. Sasha heeft 23/24 nu!
pi_75882222
Bij van der Poel gemeten, dus zal wel goed zijn. Ik was er ook wel van onder de indruk eigenlijk.
Was wel maat 22 van shoesme, weet niet of die wat kleiner vallen.
  maandag 21 december 2009 @ 15:43:10 #110
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75882604
Wintersport met kids lijkt me zo Estrys, ga je zelf ook skieen? En nemen jullie dan opa/oma mee oid? Leuk! k Zou zo mee willen!

Hier tandje nr 1 voor Max en nr 2 staat op springen!! Ook bij Tygo staat één en ander op springen Van mij mogen ze doorkomen
pi_75882993
Hier maar net wintersporten met de slee gedaan. De fotos heb ik in het fototopic gepost.

Kleurdoos jouw oplossing was ook goed. Daar heb je dan idd geen slee voor nodig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75884674
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef mikoxx het volgende:
Wintersport met kids lijkt me zo Estrys, ga je zelf ook skieen? En nemen jullie dan opa/oma mee oid? Leuk! k Zou zo mee willen!

Hier tandje nr 1 voor Max en nr 2 staat op springen!! Ook bij Tygo staat één en ander op springen Van mij mogen ze doorkomen
het is de tweede keer dat seb meegaat op wintersport maar vorige keer was hij net tien weken. Nu kan hij op een slee en krijgt hij er meer van mee. Als hij drie is kan hij in een klasje, dat lijkt me ook zo leuk en als hij het kan samen met mijn zoon de piste op. Ik ga natuurlik zelf skiën. Mijn man is niet zo fanatiek. En Opa en oma zijn er ook, die gaan met de trein.
  maandag 21 december 2009 @ 17:09:23 #113
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75886160
Dank allen voor het hartelijke welkom!

En, ja, wij hebben hier een vijfde tandje.... (En oeke, hoe gaat het met Ko?) Gelukkig maar, want ik was die nachten goed zat, met name als mevrouw even vrolijk besluit dat het om half vijf wel allemaal gedaan is met de slaap... En dat moet dan allemaal met veel kabaal gepaard gaan, en nu heeft ze ook nog zo'n irritant neplachje 'uitgevonden'. Hysterisch bijna, maar ze vindt het zelf helemaal fantastisch.

Ook kruipt ze opeens, terwijl ze al wel zelf kan staan, en langs de tafel lopen is ook geen probleem, al gaat dat allemaal heel erg langzaam. Ik snap er niets van (alhoewel het niet echt vroeg is ofzo), want als ik mijn moeder mag geloven was ik niet vooruit te branden, en heb ik tot mijn eerste verjaardag enkel gerold. Onbewust was ik ervan uitgegaan dat kindlief een beetje dezelfde trend zou volgen. Maar nee dus, ze is veel kleiner dan ik op deze leeftijd was (en ook kleiner dan mijn broer en zussen), en veel actiever. (Nu is ze niet heel erg klein, maar ze hangt een beetje onder het gemiddelde, terwijl wij allemaal altijd tegen de bovenste lijn aanzaten.)

Als ik mijn schoonmoeder vraag naar mijn man, dan zegt ze alleen maar dat hij a) de meest fantastische en mooie baby was die ze ooit heeft gezien (en ze heeft er 7, dus ze heeft vergelijkingsmateriaal) en b) dat hij verantwoordelijk is voor haar grijze haren. Ik weet dus niet wanneer hij tandjes heeft gekregen (mikoxx), is gaan lopen, is gaan praten oid, en ik heb nog nooit een foto van hem gezien als baby.
pi_75892160
Even een vraagje hoe begonnen jullie kindjes zich op te trekken. Waaraan trokken ze zich op en was er daarvoor al interesse te zien door aanraken en proberen iets boven hun hoofd vast te pakken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75892439
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:37 schreef Tinuviel het volgende:
Even een vraagje hoe begonnen jullie kindjes zich op te trekken. Waaraan trokken ze zich op en was er daarvoor al interesse te zien door aanraken en proberen iets boven hun hoofd vast te pakken?
In de box optrekken. Daarvoor was er niks te merken dat hij dat zou gaan doen.
pi_75892454
Estrys stond de Box toen nog op een hoge stand? Wij hadden dit ook bij box op de hoogste stand. Hij trok zich op aan de rand van de box. Nadat wij de box hebben verlaagd deed hij het niet meer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75892893
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:42 schreef Tinuviel het volgende:
Estrys stond de Box toen nog op een hoge stand? Wij hadden dit ook bij box op de hoogste stand. Hij trok zich op aan de rand van de box. Nadat wij de box hebben verlaagd deed hij het niet meer.
ja op de lage stand volgens mij, hij trok zich op aan de spijlen
pi_75894127
Seb had vanavond weer een temp van 38.8. De vierde dag dat hij 's avonds koorts heeft. Overdag heb ik niet getempt maar volgens mij had hij nergens last van. Zal mij benieuwen wat hij morgen heeft want boven de 38 mag hij niet naar het kdv.
  maandag 21 december 2009 @ 20:40:46 #119
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75895415
Nou zeg... ik vind het wel jammer dat niemand ziet dat Max zijn eerste tandje heeft....

Oeh... Seb... beterschap en hopelijk een fijne nacht Estrys!
pi_75895469
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef mikoxx het volgende:

Tandjesssss! Hebben ze er veel last van (gehad)?
quote:
Op maandag 21 december 2009 19:37 schreef Tinuviel het volgende:
Mila was op haar kamertje aan het spelen en trok zich op aan een lage verwarming (die altijd uitstaat). Kwam vanuit het niets. Toen ze het eenmaal gedaan had begon ze het steeds vaker te doen en probeerde ze het ook op andere plekken.
  maandag 21 december 2009 @ 20:55:21 #121
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75896196
Haha, Raissa Ja, wel last gehad. Alle voorbodes wezen erop zullen we maar zeggen. Nu Tygo nog, manman, die had vandaag geloof ik miepdag ofzo..
  maandag 21 december 2009 @ 21:01:33 #122
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75896549
We zitten hier op vier flessen van 180/6. Ook krijgen de mannen een fruithap en een groentehap. We zitten alleen een beetje te klooien met een dagschema. Het is nu zo:
8u fles
10u fruit
12u fles
16u fles + groente --> hier twijfelen we of t mss andersom moet Of moet deze fles helemaal weg?
20u fles

Tips?
pi_75897183
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:01 schreef mikoxx het volgende:
We zitten hier op vier flessen van 180/6. Ook krijgen de mannen een fruithap en een groentehap. We zitten alleen een beetje te klooien met een dagschema. Het is nu zo:
8u fles
10u fruit
12u fles
16u fles + groente --> hier twijfelen we of t mss andersom moet Of moet deze fles helemaal weg?
20u fles

Tips?
Die fles van 16 uur komt uiteindelijk te vervallen. Maar dat geven ze waarschijnlijk zelf wel aan wanneer dat kan, ze moeten genoeg hebben aan hun avondeten.. En wanneer dat zo is laten ze steeds meer van de fles staan, althans, zo ging dat bij Mila.
  maandag 21 december 2009 @ 21:14:05 #124
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75897361
Ja, dat is idd het meest logisch... gaf jij dan eerst de groentehap of eerst de fles?
  maandag 21 december 2009 @ 21:25:43 #125
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75898069
Oh, Mikoxx, ik had je tandjes helemaal verkeerd gelezen, ik dacht dat ze op springen stonden....De tandjes dan, niet je mannen, natuurlijk.... Maar:

OMG, ik hoor een donder uit de playpen, kind zit vrolijk brabbelend een tandenluier te produceren... Ik ruik het hier.....
  maandag 21 december 2009 @ 21:26:52 #126
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75898135
pi_75898682
Mikoxx, al een tandje voor Max! Wat vlot zeg!

Wat is eigenlijk een normale bedtijd voor een kindje van een half jaar? Graeme gaat nu steeds al rond kwart over 6/half 7 naar bed. Hij is dan echt heel moe en heel mopperig/huilerig en niks is meer goed. En hij slaapt dan tot de volgende dag half 9 ongeveer. Het lijkt me zo vroeg, en ook zo lang dat hij dan aan één stuk slaapt...
  maandag 21 december 2009 @ 21:37:47 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75898858
Tessie, in mijn ogen is dat ook idd vroeg. Onze mannen gaan nu rond 21u naar bed om te slapen tot 8u/half 9. Wij willen ze juist graag eerder naar bed hebben 's avonds, maar weten niet zo goed hoe we dat moeten doen met de voedingen. Hoe is jouw schema?
  maandag 21 december 2009 @ 21:40:23 #129
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75899034
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:35 schreef tessie het volgende:
Wat is eigenlijk een normale bedtijd voor een kindje van een half jaar? Graeme gaat nu steeds al rond kwart over 6/half 7 naar bed. Hij is dan echt heel moe en heel mopperig/huilerig en niks is meer goed. En hij slaapt dan tot de volgende dag half 9 ongeveer. Het lijkt me zo vroeg, en ook zo lang dat hij dan aan één stuk slaapt...
Het lijkt me een zegen.......
Maar als hij moe is, dan slaapt hij toch lekker... Mevrouw hier maakt nog niet van de mooie nachten, maar ik geef de moed niet op. Als hij verder goed eet, actief is, en het goed doet zou ik er gewoon lekker van genieten. Het zou volgende week opeens wel anders kunnen zijn!
  maandag 21 december 2009 @ 21:40:56 #130
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75899066
Tessie, Isis gaat ook altijd tussen 6 en 7 naar bed vanaf een maand of 6/7 (oke, sinds ze 1 is heeft ze besloten langer op te blijven denk ik ) Maar rond die tijd is ze ook echt klaar met de dag. Vind het dus niet zo'n gekke tijd. Graeme slaapt wel lekker lang uit!
  maandag 21 december 2009 @ 21:42:09 #131
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75899152
Grasjes, mag ik vragen hoe je dagschema er dan uit ziet/zag als je kindje tussen 6 en 7 naar bed gaat?
  maandag 21 december 2009 @ 21:49:20 #132
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75899594
Ja hoor

Rond 7 uur op
Pap eten en spelen
+- 9.00 slapen
10..00 wakker
fruit
spelen/boodschappen doen
12.00 brood + melk
13.00 slapen
15.00 tussendoortje + drinken
en dan spelen tot een uur of 17.00
warm eten, pyjama aan, flesje
en rond 18.30 naar bed

Op KDVdagen is het thuiskomen rond half 6 en dan jas uit, eten, pyjama, fles en naar bed. Duurt nog geen uur.. zo moe is ze dan.
  maandag 21 december 2009 @ 21:51:38 #133
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75899746
Ah, dank je! En wat geef je als 'tussendoortje'??
pi_75899807
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:14 schreef mikoxx het volgende:
Ja, dat is idd het meest logisch... gaf jij dan eerst de groentehap of eerst de fles?
Pfoe.. *denkt na* Geloof eerst de groentenhap maar pin me er niet op vast...
  maandag 21 december 2009 @ 21:53:07 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75899858
Ja zeg...........
pi_75900191
Overigens is Mila's schema nu:

7.30 wakker worden, bordje pap
9.00 - 10.00 slapen
10.30 beetje drinken
12.30 boterham + beker melk
14.30 - 15.00 slapen
15.30 fruit
17.00 soepstengel/liga/rijstewafel met beetje drinken
18.00 avondeten
18.30 in bad
19.00 bordje pap en in bed.
  maandag 21 december 2009 @ 22:04:08 #137
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75900479
gevonden!

[ Bericht 86% gewijzigd door mikoxx op 21-12-2009 22:14:27 ]
pi_75900558
Ik vind het juist jammer dat hij zo vroeg naar bed moet/wil eigenlijk Helemaal voor mijn Lief, die pas rond half 6 van zn werk thuis is. Doordeweeks ziet hij Graeme dan haast niet. Maar ja, als dit nu eenmaal Graeme zn ritme is, en het kan verder niet kwaad dat hij zo lang aan één stuk staat, dan is het zo. En ik ben natuurlijk wel heel blij dat hij snachts zo goed slaapt, en ik hoop ook zeker dat dat zo zal blijven!

Overdag slaapt hij trouwens heel weinig. (niet gek ook, met zo´n lange nacht lijkt me.)

Mikoxx, Graeme krijgt tussen half 9 en half 10 een (pap)flesje, dan rond 12 uur weer en gelijk na het flesje krijgt hij wat stukjes groente of fruit (waar hij eigenlijk alleen op sabbelt, hij krijgt er nog niet echt wat van binnen) en dan rond half 4 weer een flesje en als hij naar bed gaat de laatste, dus tussen 6 en half 7, ook weer met rijstbloempap.

Zo is het meestal, maar soms slaapt hij overdag wel wat meer, en dan verschuift de boel en gaat hij ook wat later naar bed.

Ik denk dat we deze week beginnen met 2 keer per dag groente/fruit aan te bieden.
  maandag 21 december 2009 @ 22:07:31 #139
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75900687
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:51 schreef mikoxx het volgende:
Ah, dank je! En wat geef je als 'tussendoortje'??
Een soepstengel, cracotte of ietsje later een plakje kaas, stukje krentenbol
(ik vond tussendoortjes erg lastig omdat ik niet wilde dat het suiker bevatte zoals liga en nijntjekoekjes etc)
  maandag 21 december 2009 @ 22:09:04 #140
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75900790
Dat vind ik dus ook. Liga bevat idd ook suiker, dat wist ik eerlijk gezegd niet. Ik gebruik ze nog wel eens als het fruithapje een beetje te vloeibaar is (ik maak t vers). Maar een soepstengel of cracotte mag al met 6,5 mnd?
  maandag 21 december 2009 @ 22:13:24 #141
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75901021
Daar zijn we mee begonnen Mikoxx. Alhoewel een cracotte ook zout en een beetje suiker (zelfs daarin!) bevat is eht toch een stuk minder dan de ligakoekjes. Een korstje brood vind ze trouwens nog steeds erg lekker ook als tussendoortje.
  maandag 21 december 2009 @ 22:13:43 #142
114177 Diaan73
pi_75901044
Ik geef vaak als tussendoortje een rijstewafel... Ik wist ook niet dat Liga suiker bevat trouwens.

Max een tandje

Lennon gaat al een hele tijd tussen 7 en 8 naar bed. Ik vind het ook zielig om hem al vroeg naar bed te doen als hij de hele dag op kdv is geweest, ik ben dan zelf pas na kwart voor 6 thuis.

Seb nog steeds koorts sterkte vannacht.
Make love, not war ☮
  maandag 21 december 2009 @ 22:17:07 #143
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75901263
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef Diaan73 het volgende:
Ik geef vaak als tussendoortje een rijstewafel... Ik wist ook niet dat Liga suiker bevat trouwens.

Max een tandje

Lennon gaat al een hele tijd tussen 7 en 8 naar bed. Ik vind het ook zielig om hem al vroeg naar bed te doen als hij de hele dag op kdv is geweest, ik ben dan zelf pas na kwart voor 6 thuis.
Rijstewafels blieft mevrouw niet Of zoals de leidster op het kdv vertelde.. hier eet ze wel rijstewafels als we er een beetje smeerkaas op doen

Oh en ik vind het ook niet leuk hoor dat ik haar zo weinig zie op die dagen, maar een huilend kind die gewoon op is na een dagje kdv is niet leuk dus lekker naar bed. Zij tevreden, wij tevreden
  maandag 21 december 2009 @ 22:19:06 #144
114177 Diaan73
pi_75901372
quote:
Op maandag 21 december 2009 22:17 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Rijstewafels blieft mevrouw niet Of zoals de leidster op het kdv vertelde.. hier eet ze wel rijstewafels als we er een beetje smeerkaas op doen

Oh en ik vind het ook niet leuk hoor dat ik haar zo weinig zie op die dagen, maar een huilend kind die gewoon op is na een dagje kdv is niet leuk dus lekker naar bed. Zij tevreden, wij tevreden
Ik snap het wel, de rijstewafels zijn ook vies. Vorige week stonden ze met toastjes met smeerkaas bij AH, Lennon heeft er eentje gehad en hij vond het heel erg lekker. Leuke hapjes voor zn verjaardag....

ja, dat is waar... dat is dan ook beter, hebben wij ook wel eens gedaan als hij oververmoeid terugkomt, maar in de regel doen we dat niet
Make love, not war ☮
  maandag 21 december 2009 @ 22:24:00 #145
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75901647
Smeerkaas vinden ze volgens mij allemaal lekker Isis word helemaal blij als ze stokbrood op tafel ziet staan. Dan moet ze perse ook een stukje (ook al heeft ze net gegeten)
  maandag 21 december 2009 @ 22:26:05 #146
114177 Diaan73
pi_75901766
Ja, het lijkt er wel op. Ik heb wel altijd de ERU voor kinderen smeerkaas. Die smeert het makkelijkst.
Ow ja stokbrood vindt Lennon ook lekker, zelfs zonder wat erop.
Make love, not war ☮
pi_75901919
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:35 schreef tessie het volgende:
Mikoxx, al een tandje voor Max! Wat vlot zeg!

oh ruilen????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
met mazzel slaapt elin om 21:00 en wordt daarna nog tig keer wakker
pi_75903591
Lijkt me echt super vermoeiend voor jou zeg KD, zo lang al gebroken nachten.
En nu vind ik het eigenlijk een beetje stom staan wat ik schreef, beetje klagen dat mn kind zo lang slaapt, terwijl dat natuurlijk helemaal niet erg is en het juist voor sommige mensen zo omgekeerd is....
  maandag 21 december 2009 @ 23:40:36 #149
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75905631
Oh Tessie, ik (met mijn geweldige inlevingsvermogen) dacht dat je net zoals mij gewoon overdag thuis was met Graeme, en dan lijkt me zo'n lange nacht GEWELDIG! Beisan slaapt (als ik geluk heb) van 9 tot 6, maar dit wisselt dagelijks, en ze is vaak 's nachts nog wakker. Nu lig ik vaak om 10 uur op bed, dus dan hou ik weinig 'me-time' over, en mevrouw slaapt overdag niet heel veel. Half uurtje hier en daar, kan ik net onder de douche als ik geluk heb.

Maar goed, kan me voorstellen als je werkt dat wat meer tijd met Graeme 's avonds wel net zo leuk is.
pi_75906167
Ik ben ook thuis hoor, dus ik zie hem zelf wel de hele dag gelukkig! Maar ik vind het meer voor mijn Lief, die wel gewoon werkt tot half 6, niet zo leuk. Issie net thuis, moet Graeme al zowat naar bed.
En verder maakte ik me dus een beetje zorgen over of het wel goed is dat hij nu al zo lang slaapt, en dus ook al die tijd niks drinkt. Maar blijkbaar is het niet zo vreemd, en zal het dus ook geen kwaad kunnen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 06:44:19 #151
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_75912267
Tessie je zou het na kunnen vragen op het CB misschien kunnen zij iets nuttigs melden over de tijd dat ze achter elkaar doorslapen!
Mij lijkt het heerlijk hoor haha!

Danique slaapt al tijden van 19.00 tot 06.00, best prima vind ik want ze slaapt de hele nacht aan een stuk door!
pi_75912802
Zo, eindelijk ff tijd om bij te lezen!!

ow Tessie, wat gaat Graeme vroeg naar bed en wat slaapt ie lekker lang!!
Tandjes voor Max en Tygo

Leuk om die schema;s te zien!

Tess d'r schema is ongeveer zo:
6.30 wakker worden en flesje drinken
8.30 - 9.30 slapen
10.00 fruit
11.00 flesje
11.30/12.00 slapen
14.00 wakker en een tussendoortje
15.30/16.00 flesje
16.30 slapen
17.30 wakker worden
18.00 groente
19.30 flesje
20.00 naar bed

tijden kunnen een half uurtje afwijken

We hebben 3 nachten zo goed als niet geslapen omdat Tess zo aan het hoesten was. Ze heeft uiteindelijk bij mij in bed gelegen op een stapel kussens en dan sliep ze wel ff.
Gister naar de huisarts geweest en ze heeft nu een puffer met Ventolin.
Vannacht een veel betere nacht gehad
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75913102
Wij zijn dit weekend met vrienden weg geweest en en onze kleine is het hele weekend bij opa en oma geweest, toch wel vreemd hoor.
Gelukkig kwam er gister een grote lach op zijn gezicht toen ie ons weer zag! Dat deed me goed.

Heb nog geen tijd gehad om bij te lezen......
pi_75913345
Koninging, leuk is dat, zo'n grote lach als ze je weer zien

Fijn Vicky, een goede nacht!

En max een tand

Tessie, ik kan me het wel voorstellen hoor, het is toch een gek idee dat hij zolang achter elkaar kan slapen zonder drinken. Maar uiteindelijk kunnen bijna alle kindjes dat, de een wat vroeger dan de ander. lekker van genieten

Waren we hier dapper begonnen met meer slaapritme krijgen, ging het vanacht alweer mis Mees was zo aan het huilen vanacht, en wij zo moe, dat hij weer bij ons in bed is beland. Nouja, vanacht weer een poging. Bluh, moe
pi_75913509
Wij hadden ook een iets betere nacht. drie keer eruit geweest en om 6 uur was Seb wakker. Maar we zijn zelf ook om 21 uur naar bed gegaan dus toch wat uurtjes kunnen maken. Vanmorgen getempt: 38.0 en hij mag dus niet naar het kdv bij een temp van 38 of hoger. Maar hij leek er weinig last van te hebben dus heb hem toch maar gebracht en er een temp van 37,9 van gemaakt
Ik moest namelijk vandaag echt naar mijn werk want ik had een afspraak met een collega die ik vrijdag ook al af had moeten zeggen omdat Seb ziek was. Heeft die collega gisteravond de voicemail op het werk ingesproken dat ze niet komt want ze durft niet te rijden Dat ze dan iemand belt om haar op te halen.
En manlief moest ook werken. Zit daar een zieke Seb op het kdv
pi_75913543
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:00 schreef Jula het volgende:

Waren we hier dapper begonnen met meer slaapritme krijgen, ging het vanacht alweer mis Mees was zo aan het huilen vanacht, en wij zo moe, dat hij weer bij ons in bed is beland. Nouja, vanacht weer een poging. Bluh, moe
hoe herkenbaar Hoewel Seb eigenlijk nooit bij ons in bed slaapt maar nu twee nachten wel ivm ziek zijn.
pi_75913703
Mees slaapt dus meestal bij ons in bed, eigenlijk was dat in het begin het makkelijkst omdat hij zo vaak wakker wordt. En het was ook uit voorzorg, zodat zijn oudere broer niet wakker werd 's nachts. Maar inmiddels lijkt hij er ook niet beter door te slapen en heeft eigenlijk niemand er wat aan. We zitten zeg maar in een ontwenningsfase
pi_75913811
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:51 schreef tessie het volgende:
Ik ben ook thuis hoor, dus ik zie hem zelf wel de hele dag gelukkig! Maar ik vind het meer voor mijn Lief, die wel gewoon werkt tot half 6, niet zo leuk. Issie net thuis, moet Graeme al zowat naar bed.
En verder maakte ik me dus een beetje zorgen over of het wel goed is dat hij nu al zo lang slaapt, en dus ook al die tijd niks drinkt. Maar blijkbaar is het niet zo vreemd, en zal het dus ook geen kwaad kunnen.
Graeme ziet er iig lekker gezond uit en je gaf aan dat hij overdag weinig slaapt dus dat zal wel goed zitten. Geniet ervan!

elin slaapt overdag soms nog best vaak, veel korte slaapjes in de doek bijvoorbeeld.
ze gaat laat naar bed en wordt laat wakker en bij een goede nacht maar 1 x (vanaf 00:00) bij een slechte nacht om t kwartier/halfuur.
Je zou denken dat ik inmiddels gillend gek ben geworden maar het went en ze slaapt meestal gelijk verder na het drinken
pi_75914442
ja je went er echt aan Mijn moeder sprak van het weekend iemand en die zei dat je kinderen geen fles meer mag geven als ze de leeftijd van Seb hebben want dan verwen je ze teveel. Ik haat die mensen die dat soort achterlijke adviezen geven waar je niks mee kan. Dat ZIJ een keer om vier uur snachts komt dan.
En haar kleinzoon sliep al meteen door. Ja en jouw kleinzoon kon tot zijn 18 maanden nog alleen op zijn kont schuiven
pi_75914548
Mja t zelfde als je baby nu dan maar laten huilen, op een gegeven moment geven ze het gewoon op omdat ze weten dat mama toch niet komt. Dus ja dan slapen ze door maar, verliezen wel een stuk vertrouwen in je.
pi_75914922
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:55 schreef Kleurdoos het volgende:
Mja t zelfde als je baby nu dan maar laten huilen, op een gegeven moment geven ze het gewoon op omdat ze weten dat mama toch niet komt. Dus ja dan slapen ze door maar, verliezen wel een stuk vertrouwen in je.
Ja en dan krijg je die blaat van: de nicht van de buurvrouw van de neef van die en die en daar weer de oom van heeft haar kind tot zijn vierde 's nachts een fles moeten geven.
tegen al die mensen wil ik zeggen: mijn kind slaapt niet door NOU EN
pi_75915040
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja en dan krijg je die blaat van: de nicht van de buurvrouw van de neef van die en die en daar weer de oom van heeft haar kind tot zijn vierde 's nachts een fles moeten geven.
tegen al die mensen wil ik zeggen: mijn kind slaapt niet door NOU EN
idd, maar mijn kind is verder wel erg gelukkig Ik merk wel dat ze na een dag bunkeren beter slaapt..bv, licht verteerbaar he..volgende week ga ik denk ik afbouwen (als mevrouw dat toelaat)
pi_75915230
Ik wil even weten hoe het is met Seb maar het kdv neemt niet op Nou mag je maar tussen bepaalde tijden bellen en die heb ik niet bij de hand en op de site staan ze niet. Dus ik bel lekker gewoon moeten ze wel opnemen
pi_75915534
Hè, wat heerlijk Estrys en KD. Dat het maar weer eens gezegd wordt
pi_75915673
temp was een uur geleden 37,2 en nu ligt hij prinsheerlijk te slapen aldus de leidster mijn prinsje
pi_75915763
Fijn dat het beter gaat met Seb
pi_75916620
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:28 schreef Jore het volgende:
Hè, wat heerlijk Estrys en KD. Dat het maar weer eens gezegd wordt
Nou idd! Ik word ook zo moe van alle ongevraagde adviezen soms. En dat hij niet doorslaapt komt omdat hij nog borstvoeding krijgt enzo...blablabla....
Ik probeer nu dus wel om Mees in zijn eigen bed te laten slapen, zowel voor zijn als mijn nachtrust, maar laten huilen vind ik ook geen optie. Ik blijf er dus bij tot hij slaapt. Dat kost nu dus best veel tijd, maar hopelijk wordt het daardoor makkelijker voor hem om zelf in slaap te vallen. En als het niet lukt beland hij dus gewoon alsnog bij ons in bed
pi_75919369
er komt een tandje door bij Tess
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75919511
Fijn dat het goed gaat met Seb nu!

En een tandje voor Tess
pi_75922882
Super Tess

Gisteren hadden we hier tand 1 en net voelde ik ook een randje van de tweede Ik vind het schattig, zo'n bekkie met twee ondertandjes
pi_75931251
dussss, om drie uur kon ik Seb weer ophalen met 38.5. Morgenochtend een afspraak bij de huisarts voor nogmaals een check up want begin er nu een beetje simpel van te worden. `ow ja en ik heb dus vanaf nu vakantieeee 2,5 week
pi_75932882
Vervelend Estrys, beterschap voor Seb! En vakantie is !
pi_75933744
Bekijk deze YouTube-video

lekker danseeeeeen
little lady gaga
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:14:23 #174
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75933805
Een tandje bij Tess!
En Seb nog steeds niet fit... Wat ontzettend vervelend, hopen dat de afspraak bij de ha wat oplevert, zodat je lekker vakantie kan vieren!
Mees die niet lekker doorslaapt, heeft dat gewoon niet met zijn nieuwe tandje te maken Jula?

Beisan zit op haar handen te blazen en er hele verhalen bij te vertellen. Ze heeft vandaag al een tafeltje omgegooid en een chaos gemaakt van de kamer. Nu er gekropen wordt gaat het allemaal opeens wel erg hard, en ik ga vandaag maar eens de kamer kruipproof maken. (Het is hier nu half een 's middags) Haar playpen (onze box-alternatief) is opeens ook niet zo interessant meer, maar gelukkig zit ze er nu al een tijdje in te spelen.

Sinds we terug zijn uit Jordanie (begin December) heb ik nog geen schema kunnen invoeren/ontdekken, maar gelukkig heeft ze nu eindelijk wel weer de hele nacht lekker doorgeslapen. Kwart voor zeven wakker, heerlijk!
pi_75934745
Een tandje voor Tess Ook al zo snel!

En voor Seb. Wat naar dat hij nog steeds ziek is

Oh en dat filmpje van dansende Elin is echt
pi_75935107
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:12 schreef Kleurdoos het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

lekker danseeeeeen
little lady gaga
Haha Stoer!
pi_75935224
zo staat ze bij elk muziekje dat ze hoort, ook schudden met r kont, dat doet ze in t midden van t filmpje en zwaaien op de maat enzo
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:27:13 #178
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75936399
Toch een tandje voor Tess Dan was dat t toch, Vicky..

En ongevraagde adviezen (haha, die heb ik dus nog nooit gebruikt he? )
pi_75939347
Een tandje voor Max

Een tandje voor Tess

Een een tandje voor Mees

Dansende Elin

Yeah vakantie Estrys Beterschap voor Seb opdat jullie leuke dingen kunnen gaan doen tijdens de vakantie. Hier nog twee dagen werken en dan ook een goede 2 weken vrij.

Onze zoon wil soms niet in de box zitten maar wel op de grond, dat is ook een beetje raar. Hij is vandaag begonnen ons na te doen als wij zwaaien. Dat is zo Toen heeft die papa uitgezwaaid die de boodschappen is gaan doen.

Als ik hem een tuinbroek aandoe naar het kdv krijg ik hem elke keer met een andere broek terug. Ik begrijp dat echt niet. Je kan toch niet elke keer zijn kleding wisselen omdat je als leidster deze soort broeken niet mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75939448
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef Tinuviel het volgende:
Een tandje voor Max

Een tandje voor Tess

Een een tandje voor Mees

Dansende Elin

Yeah vakantie Estrys Beterschap voor Seb opdat jullie leuke dingen kunnen gaan doen tijdens de vakantie. Hier nog twee dagen werken en dan ook een goede 2 weken vrij.

Onze zoon wil soms niet in de box zitten maar wel op de grond, dat is ook een beetje raar. Hij is vandaag begonnen ons na te doen als wij zwaaien. Dat is zo Toen heeft die papa uitgezwaaid die de boodschappen is gaan doen.

Als ik hem een tuinbroek aandoe naar het kdv krijg ik hem elke keer met een andere broek terug. Ik begrijp dat echt niet. Je kan toch niet elke keer zijn kleding wisselen omdat je als leidster deze soort broeken niet mag.
Misschien was de broek vies? Had hij gespuugd of iets dergelijks?
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:07:48 #181
114177 Diaan73
pi_75940670
Een tandje voor Tess

En arme Seb nog steeds ziekjes. Wel lekker dat je nu vakantie hebt Estrys Succes morgen bij de huisarts!!

Elin, swingqueen Zo lief als ze dansen, Lennon doet het af en toe ook, maar nog niet zo uitbundig als Elin.

Lennon lijkt ook wat last te hebben van tanden... hij eet vandaag niet echt geweldig, koorts heeft hij gelukkig niet meer.
Make love, not war ☮
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:12:47 #182
114177 Diaan73
pi_75940926
Ow de Allstars zijn vanmiddag bezorgd en ze zijn . Hij krijgt ze aan met kerst, dan volgt er een foto.
Make love, not war ☮
pi_75941781
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:41 schreef Raissa het volgende:

[..]

Misschien was de broek vies? Had hij gespuugd of iets dergelijks?
Nee de broek was echt helemaal schoon. Als hij gespuugd of gepoept heeft doen ze de kleding eigenlijk ook altijd in een plastic zak. Volgens mij doen ze het echt met opzet. Ik kreeg zelfs al een keer de opmerking dat deze broeken niet handig zijn. Deze broeken kun je langs de binnenkant van de benen helemaal open knopen. Hoe kan dat dan niet handig zijn. Volgens mij is dat minder werk dan een broek uit- en weer aan te trekken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 23 december 2009 @ 08:53:39 #184
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75957784
das raar tinuviel, die zijn echt makkelijker.
Bram heeft ook regelmatig een tuinbroek aan (zo schattig!) en ik had er een zonder knoopjes, die vonden ze op het kdv idd niet echt handig. Hij heeft nu een nieuwe met knoopjes en die gaan we vandaag proberen op het kdv. Gelukkig doen ze hem dan niet een andere broek aan.
pi_75963451
Zeg maar nee dan krijg je er ? Juist twee: Seb heeft een dubbele oorontsteking. Dus aan de antibiotica verder best vrolijk. Het is geen ontsteking die heel heftig verloopt maar meer geleidelijk doordat hij verkouden is en alles dicht zit zeg maar. Nou hopelijk snel beter.
pi_75966200
Das niet fijn Estrys, hopelijk helpt de antibiotica snel!

Elin, klein danseresje
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef Basboussa het volgende:

Mees die niet lekker doorslaapt, heeft dat gewoon niet met zijn nieuwe tandje te maken Jula?

Nee, hij heeft nog nooit doorgeslapen
  woensdag 23 december 2009 @ 14:52:28 #187
114177 Diaan73
pi_75970868
Arme Seb... een dubbele oorontsteking. Maar goed dat je weer gegaan bent, de kerstdagen met oorontsteking ingaan is niet prettig. Hopelijk slaat de ab goed en snel aan.
Make love, not war ☮
  woensdag 23 december 2009 @ 15:15:36 #188
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_75971870
Ahh gossie Seb, arme jij! Je hebt het wel te pakken he!
Hoop dat het met de ab snel over zal zijn!
pi_75973156
Hij had net wel meer last van zijn oortjes volgens mij. Ben blij dat we toch nog naar de HA zijn gegaan. Die van de huisartsenpost dacht dat het een ontsteking op zijn retour was maar het was dus een beginnende Gelukkig gaat Seb eerste kerstdag bij mijn ouders logeren. Wij hebben een 6 gangen kerstdiner bij een tante van mijn man. Nou is Seb normaal na 1 gang al klaar met aan tafel zitten maar nu is het helemaal geen doen Dus hij laat zich verwennen door oma en wij lekker rustig eten en slapen
pi_75973636
Beterschap voo rSeb!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75978859
Beterschap voor Seb. Geniet lekker van dat 6-gangen menu Estrys.

Vandaag kwam de verklaring over de tuinbroeken. Volgens de leidster zouden kinderen er niet lekker in kunnen kruipen. Ons kindje kruipt nog niet. Maar zoals ik hem eerder zag bewegen, leek het niet alsof hij er last van had, in tegendeel hij kroop lekker achteruit bij oma en opa over de vloer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 23 december 2009 @ 18:45:37 #192
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75979841
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:17 schreef Tinuviel het volgende:
Beterschap voor Seb. Geniet lekker van dat 6-gangen menu Estrys.

Vandaag kwam de verklaring over de tuinbroeken. Volgens de leidster zouden kinderen er niet lekker in kunnen kruipen. Ons kindje kruipt nog niet. Maar zoals ik hem eerder zag bewegen, leek het niet alsof hij er last van had, in tegendeel hij kroop lekker achteruit bij oma en opa over de vloer.
Heb je D gesproken?
Die vindt tuinbroeken gewoon irritant verschonen en verzint daarom een smoes.
Je hebt idd spijkerstoffen tuinbroeken die wat stug zijn, maar dat ligt aan het spijkerstofgedeelte, niet aan het feit dat het een tuinbroek is...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75980450
Misschien een stomme vraag hoor, maar zitten jullie ook op een Joods kdv? Ivm kosher eten enzo?
En bestaat er koshere flesvoeding eigenlijk?
(off topic, ik weet het, maar ik zat er opeens over na te denken)
pi_75985298
Er is een lijst met levensmiddelen waarvan de ingrediënten goedgekeurd zijn kwa kosher aspect. Wat betreft flesvoeding is dacht ik zowat alles kosher.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75985659
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Heb je D gesproken?
Je hebt idd spijkerstoffen tuinbroeken die wat stug zijn, maar dat ligt aan het spijkerstofgedeelte, niet aan het feit dat het een tuinbroek is...
Ja dat was quote D. inderdaad. Ook zo leuk zei ze vanochtend toen ik hem bracht als eerste. Heeft opa je niet doorgegeven wat ik over de broek had gezegd. Lekker dwars heb ik hem vandaag dezelfde broek aangedaan, die zij gisteren gelijk uit hadden getrokken. D. zei trouwens niet dat het door het stof kwam, maar door de banden die over de schouders gaan. Het was wel een spijkerbroek maar niet al te stuk voor mijn gevoel. Dit heeft dan weer andere voordelen bij het kruipen denk ik dan, bijvoorbeeld dat de broeken niet zo snel doorscheuren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 23 december 2009 @ 20:55:36 #196
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75986080
Arme Seb, in hetzelfde schuitje als Isis. Hopelijk is hij er snel vanaf met de AB!

Volgens mij bepaal je idd nog altijd zelf wat je hem aantrekt Tinuviel Ik vind het een beetje raar dat zij er wat van zegt (als het echt niet comfortabel is zou je het hem toch sowieso niet aantrekken?!)
pi_75986088
ze gaan je op het kdv toch niet vertellen wat je kind wel of niet aan mag doen
  woensdag 23 december 2009 @ 20:57:18 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75986165
Dat dus Estrys Vrij ernstig vind ik

Wanneer gingen jullie kindjes over van de maxicosi naar een autostoel? En wat is een goeie??
pi_75986221
Dan deed ik hem een tuinbroek aan met daaronder een maillot
  woensdag 23 december 2009 @ 20:59:28 #200
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75986276
pi_75986278
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:57 schreef mikoxx het volgende:
Dat dus Estrys Vrij ernstig vind ik

Wanneer gingen jullie kindjes over van de maxicosi naar een autostoel? En wat is een goeie??
Toen hij negen maanden was. Het is negen maanden en/of negen kilo. wij hebben de MC tobi maar als ze goedgekeurd zijn zijn het goede, net wat je zelf fijn lijkt.

Ze zijn te groot voor de MC wanneer het hoofd gelijk zit aan de bovenkant van de mc, Seb paste nog wel in de mc maar wilde er absoluut niet meer in.
  woensdag 23 december 2009 @ 21:02:06 #202
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75986418
Ah, oké. Dan kunnen we dus nog even. Ik gok dat er boven het hoofd nu nog zo'n 5 cm zit. Maar goed, ze groeien nu natuurlijk niet meer zo hard als in het begin. In de winkel zeiden ze toen: ongeveer rond een jaar. Maar dat gaan we niet redden, dat zie ik nu al!
pi_75986675
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
Hoe kwam je daar op. Dat is precies wat ik doe. Maillot heeft natuurlijk ook met de temperatuur te maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75986800
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:02 schreef mikoxx het volgende:
Ah, oké. Dan kunnen we dus nog even. Ik gok dat er boven het hoofd nu nog zo'n 5 cm zit. Maar goed, ze groeien nu natuurlijk niet meer zo hard als in het begin. In de winkel zeiden ze toen: ongeveer rond een jaar. Maar dat gaan we niet redden, dat zie ik nu al!
Een jaar dan zijn ze wel best groot hoor. Dan kunnen ze makkelijk in een autostoel volgens mij.
Ik vond het met 9 maand niet meer te tillen, maar met twee is het een ander verhaal
pi_75986820
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:07 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hoe kwam je daar op. Dat is precies wat ik doe. Maillot heeft natuurlijk ook met de temperatuur te maken.
Seb heeft dat nu ook, vandaar
  woensdag 23 december 2009 @ 21:36:21 #206
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75988192
de tuinbroek die Bram vandaag aan had was gevoerd, dus lekker warm van zichzelf

Bram is met goed 8 maand over gegaan naar de andere autostoel (van de Hema), hij was toen 9 kilo. Hij wilde ook echt niet meer in de MC, altijd jammeren en wurmen.

Seb, beterschap met je oorontstekingen, ik weet hoe het voelt, heb het vaak gehad.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:04:15 #207
114177 Diaan73
pi_75989694
Bedacht me net dat Lennon vandaag precies 11 maanden is. Nog 1 maand te gaan....

Lennon vond de doos van SS erg interessant:

Waarom met speelgoed spelen, als je een mooie doos hebt:

Make love, not war ☮
  woensdag 23 december 2009 @ 23:01:46 #208
12913 GreatWhiteSilence
pi_75992828
Wij hebben hier een grote mandarijnendoos staan, daar gaat Annicka ook in zitten en dan moet ik duwen. Vind ze geweldig...
pi_76004566
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:40 schreef Tinuviel het volgende:
Er is een lijst met levensmiddelen waarvan de ingrediënten goedgekeurd zijn kwa kosher aspect. Wat betreft flesvoeding is dacht ik zowat alles kosher.
Dankjewel voor je antwoord!

Ik vind het idd bizar dat ze denken te bepalen wat Jaïr aanheeft, gaat ze geen fluit aan. En dat hij er niet goed door kruipt is dikke onzin, M. kroop gewoon tuinbroeken aan, ook de spijkervarianten. Klinkt alsof ze gewoon een beetje te lui is.

I. en Seb, beterschap met je oortjes!!! Het doet echt zeer, dus dikke zoen voor jullie. Is die van I vannacht geknapt Grasjes?

M. ging met 7, 5/ 8 maand over naar een grote autostoel. Net voor onze vakantie, want rijden met hem in een maxi cosy was drama, de hele weg huilen omdat hij niks kon zien.

Leuke fimpjes Diaan!
  donderdag 24 december 2009 @ 09:57:07 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76004921
quote:
Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Estrys het volgende:
ik denk dat ze dan overspannen naar huis rent!

ik heb ook het gevecht gevoerd toen eli op de babygroep zat, maar ze is gewoon hadleers daarin.
echt, hoe moeilijk is het? je gooit het kind op zn rug, trekt de knopjes vanonder open, en klaar is klara!
je hebt voldoende gewone broeken die ook van die knopjes hebben, en daar hoor je ze niet over...

@maxi-cosi, tot de oren boven de rand uitkomen is het veiilg. in principe het achteruit het veiligst, dus zolang ze eea accepteren en jij / jullie het nog kunnen tillen, bij voorkeur het kuipje blijven gebruiken.

bodpa, alle fv is idd kosher. (maar volgens mij staan ze niet allemaal op de lijst, maar dat is meer een kwestie dat de rabbijnen niet alle merken willen controleren. maar das een andere discussie ) is ook best simpel, want er zitten geen dierlijke toevoegingen (of bijzondere kleur- geur- en smaakstoffen) in, dus dan is het al gauw goed.

* weer weg is hier
pi_76006119
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:45 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Heb je D gesproken?
Een tuinbroek zonder knoopjes inhet kruis is idd niet prettig verschonen als je nog 10 andere kindjes hebt.(Ikmoet wel zeggen dat een broek naar beneden trekken sneller is dan al die knoopjes los en vast maken) Ik heb dat altijd gewoon aangegeven bij ouders. Prima als je je kind zo'n broek aandoet maar na de 1e keer verschonen doe ik een andere broek aan. Het siert haar niet dat ze er een smoes voor verzint.

Ruben gaat van de week uit de cosi, niet omdat hij er niet meer in past maar omdat het zo'n gewurm is om hem er in te krijgen. Onze cosi staat standaard in de auto en ruben zijn benen passen niet zo goed meer onder de autogordel door, de gordel elke keer loshalen is ook niet prettig.

En ik zie nu dat ik Ruben zijn 11maanddag gemist heb Tijd om een feestje te organiseren
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_76008202
Seb is echt echt echt enorm lastig te verschonen. Ik zie er eigenlijk altijd tegenop om hem te moeten verschonen thuis. Dan is een stilliggend jochie met een tuinbroek echt een makkie De leidsters noemen een poepbroek bij Seb een uitdaging. En ik zeg uitdaging in je werk is goed toch

Een maillotje zeggen ze daar dan ook wat over want veel makkelijker is dat niet heb ik nu ervaren.
pi_76009415
een maillotje is supermakkelijk toch?
ik ben ook wel een volleerd verschoonster met 4 kleine zusjes en broertje..en nu dochter
ik moet elin altijd iets in r handen geven tijdens t verschonen.. anders gaat ze draaien enzo
  donderdag 24 december 2009 @ 12:46:50 #214
12913 GreatWhiteSilence
pi_76010178
Annicka gaat ook piepen als ze niets om handen heeft tijdens het verschonen. Ze is wel altijd makkelijk te verschonen als ze iets heeft om te bestuderen, want dan blijft ze verder rustig liggen.
pi_76011449
Seb weigert op zijn rug te liggen. Iets in zijn handen werkt niet. We moeten hem afleiden meestal met twee. Soms sta ik met een badeend in mijn mond alle eendjes zwemmen in het water te zingen... Een kat in nood maakt rare sprongen zullen we maar zeggen.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:49:28 #216
12913 GreatWhiteSilence
pi_76012625
Ze zouden omgekeerde luiers voor zulke kindjes als Seb uit moeten vinden. Dan maak je de luier aan de achterkant vast ipv aan de voorkant.
pi_76013265
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ze zouden omgekeerde luiers voor zulke kindjes als Seb uit moeten vinden. Dan maak je de luier aan de achterkant vast ipv aan de voorkant.
beste idee van Nederland! Je hebt ook van die luierbroekjes maar die zitten voor geen meter om z'n smalle kontje
pi_76014269
Staand verschonen is bij ons de beste oplossing.
pi_76014526
Hopelijk gaat het goed met alle baby'tjes!

Ik ben totaal niet bijgelezen en dat gaat me ook niet lukken, maar ik moet even stuiteren: Ko heeft zijn eerste tandje vanochtend laten zien!

Nou snap ik waarom we zo'n heftig nachtje hadden.

Hij doet het heel goed op de boot met al zijn grote nichtjes en neefjes, de oudste 19 en de jongste 9 en vanalles daartussenin.
pi_76015119
Leuke fimpjes van Lennon

En Ko wat goed, een tandje
Leuk Oeke! Als enige baby aan boord heeft hij vast geen tekort aan aandacht Wij vieren morgen kerst met de familie van lief, en ook daar alleen maar neefjes en nichtjes van 9 jaar en ouder. Die zijn vervolgens de hele dag om die kleintjes heen te vinden
pi_76017976
Een tandje voor Ko

Ik kan me staand verschonen alleen voorstellen als je luierbroekjes gebruikt. Maar een poepbroek staand verschonen lijkt me niet te doen.

DaviniaHR, de andere broeken met knopen aan de onderkant kun je natuurlijk ook gewoon uittrekken als je dat liever wil. Er zijn ook hele pakken waarbij je ook gewoon de onderkant met knopen open doet. Wat mij betreft mogen ze mijn zoon op het kdv wel sokken aantrekken in plaats van het maillotje maar als hij naar buiten gaat met deze temperaturen heb ik liever dat hij een maillotje aan heeft. Ik zie zijn opa hem dat niet aandoen, als hij hem ophaalt. Je mag toch rustig hier blijven lezen/ posten.

Wat betreft koshere flesvoeding: er zitten ook geen melkbestanddelen in, dat maakt het ook makkelijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 24 december 2009 @ 15:49:04 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76018236
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Tinuviel het volgende:
Een tandje voor Ko

Ik kan me staand verschonen alleen voorstellen als je luierbroekjes gebruikt. Maar een poepbroek staand verschonen lijkt me niet te doen.

DaviniaHR, de andere broeken met knopen aan de onderkant kun je natuurlijk ook gewoon uittrekken als je dat liever wil. Er zijn ook hele pakken waarbij je ook gewoon de onderkant met knopen open doet. Wat mij betreft mogen ze mijn zoon op het kdv wel sokken aantrekken in plaats van het maillotje maar als hij naar buiten gaat met deze temperaturen heb ik liever dat hij een maillotje aan heeft. Ik zie zijn opa hem dat niet aandoen, als hij hem ophaalt. Je mag toch rustig hier blijven lezen/ posten.

Wat betreft koshere flesvoeding: er zitten ook geen melkbestanddelen in, dat maakt het ook makkelijk.
idd, die one-pieces, gaan ook zo open vanonder, en daar hebben ze niks op tegen (die donkerblauwe met kikkers, zeg maar)

kv wordt juist gemaakt obv koeienmelk maar melk is gewoon kosher, dus dat maakt niet uit. hoe zou het eigenlijk zitten met daarna dan vlees aanbieden? moedermelk is parve, maar fv? naja, das een beetje offtoic hier

tuurljk mag ik hier ook posten, maar kheb geen groot babietje in huis, dus tis niet echt mijn topic, vandaar
pi_76021248
Ik ben met Tess weer bij de huisarts geweest voor her hoesten. Heb weer een ab.kuurtje gekregen. Het is een hoge luchtweginfectie maar omdat ze zo snel ademhaalt heeft ze ab. gekregen. Kom ik om 16.10 bij de apotheek.. istie dicht
M is nu naar de weekendapotheek van het Bronovo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76023978
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:44 schreef Tinuviel het volgende:

Daar heb je gelijk in. Poepbroeken gaan hier inderdaad liggend, met hetzelfde gedoe als bij Seb.

In flesvoeding zitten wel melkbestanddelen, op Nutrilon 2 staat achterop dat dit product allergenen uit melk en soja bevat. Op zich is melk het probleem ook niet zo zeer dacht ik, als er maar niet dan ook wat dierlijks/vlezigs bij zit toch?

--- edit--- ik lees nu Davinia's bericht, dat bedoelde ik. Ik ben benieuwd hoe dat zit, vlees aanbieden bij of na een fles, maar je hebt gelijk, da's off-topic. ----

Sterkte met Tess, Vicky! Ik hoop zo dat 2010 een beter jaar wordt voor jullie.
pi_76025628
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:59 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

--- edit--- ik lees nu Davinia's bericht, dat bedoelde ik. Ik ben benieuwd hoe dat zit, vlees aanbieden bij of na een fles, maar je hebt gelijk, da's off-topic. ----
dondert ff binnen ...

Er moet een bepaalde tijd tussen zitten idd, dat is wat ik er van weet, weet niet of dat ook voor kleine kindertjes geldt....

Idd off topic maar ik vind dat ook altijd wel interressant, kosher eten enzo....

* Fannie sluipt weer gauw weg hier....
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
  donderdag 24 december 2009 @ 21:45:44 #226
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76033057
oke, laatste dan, kheb het ff opgezocht LINKJE

Flesvoeding wordt idd geclassificeerd als zuivelproduct (er staat (m) achter), dus afhankelijk van welke stroming je bent, wacht je 1 uur of 6 uur tot je daarna vlees aanbiedt. en nutrilon en similac zijn dus de enige merken die in de lijst staan. Laat eli nou eens heerlijk van zijn friso gesmuld hebben
meer info doen we dan maar via pm of zo.

en nu weer verder over tandjes, hapjes, kruipen, losstaan, sprongetjes en dat soort zaken!
pi_76033237
Dankjewel! Interessant om te lezen, dank voor de link en de uitleg!
pi_76043823
Dank je voor het linkje Davinia
pi_76047412
Ik wens iedereen fijne kerstdagen!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76062133
crosspost

elin heeft ook lekker zitten rapleyén, t zelfde gegeten als wij
garnaaltjes, kalkoen met fruit, stoofpeertjes, tuttifrutti, perzik, mandarijntjes en salade .. en ! een hapje appeltaart met ijs, dat vond ze vies ::P
verder gezellig gehad @ schoonouders
  vrijdag 25 december 2009 @ 23:43:11 #231
12913 GreatWhiteSilence
pi_76062280
Annicka durfde hier de knoflooksaus niet aan. Maar ze heeft wel drie schijfjes komkommer helemaal opgegeten, en dat is best veel voor haar
pi_76064829
itt tot normaal zat ze echt te vreten

stoofpeertjes waren een godswonder voor haar
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:30:28 #233
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_76070000
Wat voor eet schema hebben jullie bij de kleintjes rond 10 maanden?
Lola wil steeds snachts nog veel drinken (soms wel 2 flessen) volgens het cb mag ze die eigenlijk niet meer hebben.

Wij hebben nu het volgende schema:
8:00 fles 180 cc + boterham
10:00 fruit
12:00 fles 180 cc + boterham
15:00 koekje en limonade
17:30 avondeten en toetje (vla) na
23:00 fles 150 cc
(en dan wil ze soms om 4 uur nog een fles, ook die fles van 2300 wisselt nog wel in tijd)
Help hoe kom ik beter de nacht door.
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:30:32 #234
12913 GreatWhiteSilence
pi_76070002
Tegen die tijd had Annicka het wel weer gezien, ze had immers ook al een snipperje brood op, en geproefd van tomaat (nog steeds geen succes) en ananas. De rest van wat we aanboden belandde allemaal op de grond... Ow, het fortune cookie ging wel helemaal op, dat dan weer wel...

[ Bericht 20% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 26-12-2009 10:42:23 ]
  zaterdag 26 december 2009 @ 10:37:42 #235
12913 GreatWhiteSilence
pi_76070086
Vraagje: heb JIJ er een probleem mee? Dat is namelijk het belangrijkste. Als jij er geen probleem mee hebt en je komt niet boven die liter uit (want dat kan kennelijk gezondheidsproblemen geven) zou ik het gewoon zo laten. Op een gegeven moment groeit ze er wel overheen.

Ik geef zelf borstvoeding en heb nog iedere nacht dat ik wakker gemaakt wordt voor een slok. Ik heb daar geen last van, dus ik geef haar die slok en we slapen verder, in alle rust. Meestal dan, soms blijft ze wakker en gaat ze rondkruipen en mij op mijn hoofd timmeren...

[ Bericht 20% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 26-12-2009 10:46:21 ]
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:40:02 #236
267164 ik80lll
pi_76071227
Ja ik heb er momenteel wel een probleem mee, want ik moet er per nacht wel een aantal keer uit. En dat begint me op te breken.
  zaterdag 26 december 2009 @ 11:57:45 #237
12913 GreatWhiteSilence
pi_76071737
Hoe laat gaat ze naar bed? Misschien een idee om op dat moment een papfles te geven?

En misschien diensten wisselen met je partner? Jij de ene nacht, hij de andere nacht, zodat je in ieder geval om de dag een on-onderbroken nacht hebt? Of is er geen partner aanwezig?
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:04:28 #238
267164 ik80lll
pi_76071897
Ja man is wel aanwezig, en we wisselen ook af, alleen maakt dat voor mij niet zoveel uit want ik wordt/ben dan toch wel wakker.

Papfles heb ik geprobeert maar dat pikt ze niet.
Misschien wel een idee om iets als avondpapje te nemen (die kant en klare dingen?)
Plus dat ik denk dat ik ook iets in het schema kan veranderen vandaar dat ik vraag hoe anderen het doen.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:28:43 #239
12913 GreatWhiteSilence
pi_76072553
Die kant en klare dingen pikt ze misschien wel, of misschien nog een schaaltje yoghurt? Eiwitten geven een lang gevoel van verzadiging, dus dat helpt misschien ook wel.

En oordoppen? Ik weet niet precies wat het is dat je wakker maakt. Mijn man heeft een tijdje oordoppen gedragen, zodat hij niet wakker werd van ons.

Met schema's e.d. kan ik je helaas niet echt helpen, wij hebben hier geen schema's.
  zaterdag 26 december 2009 @ 12:31:05 #240
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_76072626
ik80, waarom is de laatste fles 150? als je daar 180 van maakt + 2 scheppen rijstebloem en een 1-2-3 speen erop, gaat dat dan beter? is geen echte papfles, maar wel het voordeel van de rijstebloem.
eli sliep er prachtig op door
pi_76089007
Ik80, ik heb geen ervaring met fles maar ik denk aan de laatste fles voller of machtiger maken en 's nachts steeds minder gaan geven. Misschien is ze op den duur wel tevreden met een beetje water voor de dorst?

Ik heb een ander verhaal, Ruben is voor de verandering niet wakker geworden toen ik hem vanavond overlegde in zijn bed. We leggen hem weer op zijn buik en dat lijkt beter te gaan (waarom we hem na een tijd op zijn buik weer op zijn rug weglegden weet ik niet )
En hij is zo leuk, hij heeft door dat hij dingen kan aanwijzen om daarmee onze aandacht te krijgen dus het is de hele dag door wijzen en 'die' . En gisteren tijdens het kerstontbijt zei hij voor het eerst écht PAPA!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_76095078
Seb heeft weer een temp van 40,1. Ik maak me nu echt zorgen dit is de 5de dag antibiotica dan zou er toch verbetering in moeten zitten of niet? Ben maar weer aan het bellen met de HA post
pi_76095980
Ja, je zou zeggen van wel Estrys. Het lijkt me niet gek dat je je zorgen maakt. Wat zegt de HAP?
pi_76096035
We zijn weer terug van de hap. Over een half uur bij de KNO arts zijn. De ab doet zijn werk niet dus waarschijnlijk krijgen we andere zo direct.
  zondag 27 december 2009 @ 10:59:49 #245
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76096075
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 10:30 schreef ik80lll het volgende:
Wat voor eet schema hebben jullie bij de kleintjes rond 10 maanden?
Lola wil steeds snachts nog veel drinken (soms wel 2 flessen) volgens het cb mag ze die eigenlijk niet meer hebben.

Wij hebben nu het volgende schema:
8:00 fles 180 cc + boterham
10:00 fruit
12:00 fles 180 cc + boterham
15:00 koekje en limonade
17:30 avondeten en toetje (vla) na
23:00 fles 150 cc
(en dan wil ze soms om 4 uur nog een fles, ook die fles van 2300 wisselt nog wel in tijd)
Help hoe kom ik beter de nacht door.
Ons schema met Danique (morgen 11 maanden) is zo:
06.30/07.00 pap fles
10.00 fruit
12.00 2 boterhammen
15:00 tussendoortje
17.30 avond eten & toetje
Verder drinkt ze wanneer ze dorst heeft, dus verdeeld over de hele dag steeds beetjes.

Ik heb niet echt tips hoe je beter de nacht doorkomt.
Is het bij de 2 late flessen echt zo dat ze ze nodig heeft of dat het gewenning geworden is en ze daardoor wakker word?
Danique heeft ook een tijdje gehad dat ze om 03.00 wakker werd maar heb haar toen een paar x geen fles meer gegeven en toen was het prima, het was meer gewenning dan dat ze honger/dorst had.

Succes!!
  zondag 27 december 2009 @ 11:01:39 #246
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76096105
Och Seb, wat krijg je het te voorduren zeg!
Succes zo bij de KNO arts!
pi_76096173
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:57 schreef Estrys het volgende:
We zijn weer terug van de hap. Over een half uur bij de KNO arts zijn. De ab doet zijn werk niet dus waarschijnlijk krijgen we andere zo direct.
M. had dat ook toen hij dubbele oorontsteking had. Amoxicilline deed niets, Augmentin (amoxicille+ clavulaanzuur) bood wel soelaas. Sterkte ermee.
  zondag 27 december 2009 @ 11:21:32 #248
114177 Diaan73
pi_76096393
Jeetje Estrys, wat ontzettend vervelend zeg en wat sneu voor Seb. Veel succes bij de KNO-arts straks.

Fruppel, Danique krijgt 's avonds geen fles/pap meer?

Ik80 hoe laat gaat ze naar bed? Na de avondmaaltijd en voor de fles van 23:00 uur? En als je die laatste fles iets eerder geeft en dan met pap maakt??

Lennon slaapt nog steeds veel overdag, dus ik plan het eten daar een beetje om heen. Als we niet weg hoeven oid slaapt Lennon wel tot een uur of 9.... daar passen we de dag maar op aan dan. Globaal ziet het er zo uit, al een tijdje:

smorgens wakker: bordje melkpap
afhankelijk van hoe laat hij wakker is, voor of na het slapen: fruit
tussen de middag: 100 cc melk en 1 tot 2 boterhammen
vaak slaapt hij de hele middag maar anders ook een rijstewafel/lange vinger oid.
rond 5 uur: avondmaaltijd met toetje
rond 7 uur: pap

Hij krijgt meestal na elke maaltijd ook even wat drinken, omdat hij zoveel slaapt en weinig tussendoor drinkt, doen we dat na het eten.

Heel af en toe en vooral als hij zich niet lekker voelt, wil hij 's avonds/'s nachts wakker worden en dan wat drinken. Ik maak dan 90/3 cc melk en als hij dat op heeft, slaapt hij lekker verder. Ik blijf dat maar gewoon doen, het is maar even werk en met 10 minuten lig ik weer in bed en slaap verder.
Make love, not war ☮
pi_76096481
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:06 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

M. had dat ook toen hij dubbele oorontsteking had. Amoxicilline deed niets, Augmentin (amoxicille+ clavulaanzuur) bood wel soelaas. Sterkte ermee.
wij hebben ook amoxiciline. Deja vu? Wij wachten nu in de eerste hulp op de KNO arts. Je ziet hier vanalles. Maar geen George Clooney ;-P
  zondag 27 december 2009 @ 11:35:49 #250
114177 Diaan73
pi_76096627
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:27 schreef Estrys het volgende:

[.
wij hebben ook amoxiciline. Deja vu? Wij wachten nu in de eerste hulp op de KNO arts. Je ziet hier vanalles. Maar geen George Clooney ;-P
Ook geen McDreamy??
Ik weet eigenlijk niet meer wat Lennon toen heeft gehad, maar wel dat dat goed hielp. heb je dus helemaal niets aan, aan deze post
Make love, not war ☮
pi_76097799
De KNO arts vind dat zijn oren ietwat onrustig zijn maar vond dat geen goede verklaring voor de aanhoudende koorts dus nu zitten we op de kinderafdeling op de kindearts te wachten. Zucht...
pi_76097868
Hmmm... succes bij de kinderarts dan. Zijn oortjes zijn dus wel wat beter dan vorige week?
Hoe lang heeft hij nu al koorts?
pi_76099601
hij heeft nu Af en aan koorts sinds 18 december. Net op de röntgen geweest voor een foto van zijn longen en zo dadelijk bloed prikken en wachten tot hij in het zakje plast.
  zondag 27 december 2009 @ 13:35:40 #254
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76100667
Jeetje Estrys! Sterkte daar! En ik hoop dat ze snel de oorzaak voor de koorts hebben gevonden.
pi_76100940
Jeutje Estrys... Dat is balen zeg!! Ik hoop dst jullie snel duidelijk hebben!!

Hier begint de ab aan te slaan. Tess hoest iig een stuk minder.
Slapen is echter nog helemaal klote. De afgelopen nachten is ze steeds wakker. Dan isset huilen en dan wil ze niet in haar eigen bedje. Ze heeft al 3 nachten bij ons geslapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76100947
Bloed is geprikt, verpleging komt zo plaszakje verwijderen. Nu wachten op de uitslag van alles.
  zondag 27 december 2009 @ 13:58:19 #257
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_76101651
Ik ben helemaal niet bijgelezen op de stukjes over Seb na. .... Estrys heel veel sterkte! Hoop dat er snel wat duidelijkheid komt en beterschap voor die kleine doerak!
  zondag 27 december 2009 @ 14:06:53 #258
114177 Diaan73
pi_76102041
Estrys, jeetje wat een dag zo... arm ventje. Heel veel succes en hopelijk vinden ze een goed en vooral snel te verhelpen oorzaak.

Tess nog 's nachts aan het spoken, fijn dat de ab aanslaat!!
Make love, not war ☮
  zondag 27 december 2009 @ 14:18:35 #259
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76102521
Estrys Ben benieuwd wat de dag jullie brengt dan... aan de ene kant hopen dat ze iets vinden, en dat je er dan snel iets aan kan doen... al is dat wel dubbel natuurijk. Sterkte, beterschap!

Vicky, fijn dat het hoesten al wel minder wordt. Hopen dat de nachten nu snel verbeteren!

Hier bij Max tand nr 2 en bij Tygo tand nr 1
pi_76102569
We wachten op de kinderarts de beste man heer dokter Slabbers. Hij zou zo in een strip kunnen :-D
pi_76103462
Sjonge wat een dag he, ik hoop dat ze snel vinden waar de koorts vandaan komt en dat ze er ook snel iets aan kunnen doen. 10 dagen af en aan koorts is wel lang. Hoe gaat het met jou? Ben je erg ongerust?
  zondag 27 december 2009 @ 14:41:38 #262
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_76103520
Dr. Slabbers, what's in a name! Beterschap voor Seb!

Mikoxx, gaat snel zo met die tandjes! Misschien stomme vraag, maar ik vroeg me eigenlijk af of dat ook een beetje de trend is dat Max wat eerder is dan Tygo, of gaat dat een beetje nek aan nek bij verschillende mijlpalen?

Beisan heeft hier tandje nr 7 en nu hopen dat dat even zo blijft, want het komt mij wel goed uit, een beetje doorslapen 's nachts!

Fijn dat het hoesten van Tess wat minder is Vicky. Nu hopen dat ze snel weer lekker in haar ritme zit, en 's nachts lekker kan slapen.
pi_76103696
Nou nee eigenlijk ben ik Heel rustig op dit moment. Man en kind liggen te maffen en ik verveeeeel me. Ik hoop dat ze seb beter kunnen maken en dat het niks heel ernstigs is. Ik denk dat het niet heel ernstig is. De arts vond hem trouwens mager maar hij is niet afgevallen ofzo. Nou ja we zien wel, iig fijn dat ze alles bekijken en ons niet zomaar naar huis sturen
pi_76103906
Seb is ook een heel slank jongetje toch? M. was wel afgevallen toen met die oren, maarja eten kreeg ik er niet echt in. Nog steeds niet overtuigend trouwens. Hoe is Seb verder, wel vrolijk tussendoor?
Je bent in elk geval op de juiste plek mocht er iets aan de hand zijn, maar ik duim dapper met je mee dat er niks ernstigs is. Maar het is geen plek he, zo'n ziekenhuis. Ligt Seb op zaal nu?
pi_76104822
Beterschap voor Seb Estrys!

Tandjes voor Max en Tygo
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76104929
We zijn onderweg naar huis. Beginnende longontsteking dis hogere dosis ab voor 7 dagen.
pi_76105815
Beterschap voor Seb!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 december 2009 @ 15:52:49 #268
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76106187
Basboussa, ik kan niet echt zeggen dat M. steeds eerder is dan T. Het gaat een beetje afwisselend met dingen eigenlijk. De ene keer M., de andere keer T.

Seb, beterschap! Hopen dat die ab snel aanslaat!

Hoe is het nu met Tess, Vicky?
  zondag 27 december 2009 @ 15:55:04 #269
114177 Diaan73
pi_76106270
Beginnende longontsteking, fijn dat jullie er zo vroeg bij waren. Hopelijk slaat de ab nu snel aan!!

weer tandjes voor Max en Tygo en Beisan
Make love, not war ☮
pi_76106472
Ik bedacht me net wel ineens dat we dat met dit flesje ab nooit gaan redden, maar moet wo toch naar de huisarts. Zou die dat recept uitschrijven terwijl de KA dat voorgeschreven heeft zeg maar? Wel toch? anders moet hij maar even bellen met de KA. De ka dacht dat het een groter flesje was geloof ik.
pi_76106746
tandjes

Ik word een beetje moe van Tess. Ze gaapt, trekt aan haar oren, is jengelig, begraaft haar neus in mijn nek: tekenen van moe zijn. Leg ik d'r in bed is het janken.. Ik weet het ff niet meer met dat 3e slaapje. Ja ws gaat ie eraf maar ze redt het dan niet tot een uur of 7. Denk dat we maar tijden moeten gaan verleggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 27 december 2009 @ 16:26:01 #272
267164 ik80lll
pi_76107251
Beterschap Seb, ga maar fijn slapen!

Met die slaapjes blijft lastig, Wij zijn blij dat Lola nu weer wat makkelijker in haar eigen bed gaat slapen overdag, twee slaapjes nu. ze is wel bekaf van de kerstdagen!

Bedankt voor alle tips, we gaan even het een en ander uitproberen.
pi_76107364
Goed dat jullie geweest zijn Estrys, en ook een fijn idee dat Seb goed is bekeken. Hopelijk slaat deze AB goed aan!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 december 2009 @ 17:59:07 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_76110181
sterkte met seb estrys!

ik kwam eigenlijk uitzwaaien hier ....

morgen is mijn mannetje alweer één jaar .. vorig jaar rond deze tijd ging ik ongeveer naar het ziekenhuis toe ... en vandaag heb ik (verjaardags) visite zitten ... Hij vond het gisteren nodig om een tand door zijn lip te vallen, sneutje

hij is flink afgemat door de kerstdagen met meteen twee dagen verjaardag erachter aan, hij sputtert momenteel helemaal niet tegen als je m op bed legt

ik zal proberen om het volgende topic wat regelmatiger bij te lezen, maar ik kan niets beloven, heb het druk zat

tand door zijn lip ^^

zijn feestmuts ^^

tot in het volgende topic
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 27 december 2009 @ 19:39:35 #275
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_76113716
Estrys, wat fijn dat Seb helemaal nagekeken is en hopelijk met die andere ABkuur snel op zal knappen!

Vast gefeliciteerd met Jan DJMO!
  zondag 27 december 2009 @ 19:54:10 #276
114177 Diaan73
pi_76114256
DJMO, Jan alweer 1 jaar morgen!! Het gaat snel. Alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag morgen!!
Make love, not war ☮
pi_76121204
DJMO, morgen is Jan alweer 1 jaar! Heel veel plezier morgen en alvast gefeliciteerd!

Seb, hopelijk ben je snel weer beter!

Wat een hoop tandjes!
Ko heeft er geloof ik 2 in aantocht, is ook heel verkouden en heeft de afgelopen 5 nachten met mij in het onderste bedje van een klein stapelbedje op een boot geslapen.
Af en toe was hij 's nachts zo zielig dat hij zijn armpjes om mijn nek sloeg en niet meer losliet. Dus ik heb ook maar wat middagdutjes gedaan.
Verder heeft hij het super gedaan, zeker als je bedenkt dat hij tandenpijn had, was hij overdag heel vrolijk en maakte hij veel plezier met neefjes en nichtjes. Ik was zo trots op hem.
  maandag 28 december 2009 @ 06:25:11 #278
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76130200
quote:
Op zondag 27 december 2009 11:21 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje Estrys, wat ontzettend vervelend zeg en wat sneu voor Seb. Veel succes bij de KNO-arts straks.

Fruppel, Danique krijgt 's avonds geen fles/pap meer?
Nee, de pap 's avonds werd op alle mogelijke manieren door mevrouw geweigerd, ze wilt het echt niet meer.
Niet in de fles en niet uit een bordje.
Heel af en toe wilt ze een flesje melk als ze op de dag weinig gedronken heeft maar vaak gaat die ook niet op dan.
  maandag 28 december 2009 @ 06:25:52 #279
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_76130202
JJ alweer 1 jaar Gefeliciteerd ventje!
pi_76130439
JJ gefeliciteerd en tot straks in het dreumestopic
pi_76130724
Jan gefeliciteerd Tot over anderhalve week

Mijn ouders hebben gisteravond op Seb gepast maar hij wilde niet slapen. En hij had ook hoge koorts gehad. Toen wij thuiskwamen om half elf zat hij bij mijn vader op schoot Toen heb ik hem om elf uur op bed gedaan en was het even huilen maar al snel ging hij slapen en heb hem om vijf uur nog even gehoord en toen was hij wakker om 6 uur. Toen fles gegeven met de AB er in en toen sliep hij weer tot 8 uur Nu zit hij vrolijk te spelen met zijn nieuwe trein.
  maandag 28 december 2009 @ 08:47:40 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_76130776
gaat wat beter dus estrys! gelukkig!
stormy waters...
sailin'
pi_76130792
de koorts zal vanavond wel weer wat opkomen denk ik.
pi_76130910
Fijn dat het weer wat beter gaat met Seb, het arme manneke.
pi_76130979
JJ gefeliciteerd ! En fijn dat Seb zich nu wat beter lijkt te voelen.
  maandag 28 december 2009 @ 09:13:59 #286
114177 Diaan73
pi_76131111
quote:
Op maandag 28 december 2009 06:25 schreef Fruppel het volgende:

[..]

Nee, de pap 's avonds werd op alle mogelijke manieren door mevrouw geweigerd, ze wilt het echt niet meer.
Niet in de fles en niet uit een bordje.
Heel af en toe wilt ze een flesje melk als ze op de dag weinig gedronken heeft maar vaak gaat die ook niet op dan.
Op zich wel lekker zeg... Lennon wil ook niet altijd, maar ik heb het idee dat hij het nog wel nodig heeft. Het zal er binnenkort ook wel af gaan, dat is volgens mij ook de bedoeling.

Estrys, fijn dat het wat beter gaat met Seb!!

Jan, 1 jaar Gefeliciteerd.
Make love, not war ☮
pi_76131174
gefeliciteerd JJ! (en DJMO) veel plezier met alle nijntjedingesentaartenzo!

Estrys, lees t nu pas arme seb
pi_76131485
Jan 1 jaar gefeliciteerd.

Guus is een beetje zijn ritme kwijt door de kerstdagen geloof ik. Vanmorgen op het kinderdagverblijf snapte hij het niet helemaal. Begon te huilen enzo, doet ie normaal nooit. Maar ja.
Over een week is er weer wat meer regelmaat.
pi_76133155
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:40 schreef Koningin het volgende:
Jan 1 jaar gefeliciteerd.

Guus is een beetje zijn ritme kwijt door de kerstdagen geloof ik. Vanmorgen op het kinderdagverblijf snapte hij het niet helemaal. Begon te huilen enzo, doet ie normaal nooit. Maar ja.
Over een week is er weer wat meer regelmaat.
ons kinderdagverblijf is dicht deze week
pi_76133668
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:01 schreef Estrys het volgende:

[..]

ons kinderdagverblijf is dicht deze week
Oeh, das minder.
Nou, wij moesten een tijd geleden aangeven of ie wel of niet kwam, dan konden ze daar de bezetting op aanpassen. Hij was vanmorgen nog de enige...
  maandag 28 december 2009 @ 12:47:16 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
  maandag 28 december 2009 @ 12:54:33 #292
114177 Diaan73
pi_76136735
Wij moesten het ook aangeven, maar Peace is 2 weken vrij dus Lennon lekker 2 weken thuis.

Lennon heeft vanmorgen geslapen tot 9:20 uur terwijl ik om kwart over 7 nog gedoucht, mn haar gefohnt e.d. heb, hij heeft gewoon overal doorheen geslapen. Kleine slaapkop. Wel weer "dagritme" kwijt... maar daar heb ik geen last van.
Make love, not war ☮
pi_76137030
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:54 schreef Diaan73 het volgende:
Wij moesten het ook aangeven, maar Peace is 2 weken vrij dus Lennon lekker 2 weken thuis.

Lennon heeft vanmorgen geslapen tot 9:20 uur terwijl ik om kwart over 7 nog gedoucht, mn haar gefohnt e.d. heb, hij heeft gewoon overal doorheen geslapen. Kleine slaapkop. Wel weer "dagritme" kwijt... maar daar heb ik geen last van.
daaaag ritme Ik ben deze week vrij omdat het kdv dicht is dus. Morgen moet man naar Groningen. Meer dan 200 km dus moet hij vroeg van huis en is laat thuis. Gelukkig komt mijn moeder gezellig helpen met de was en met Seb. Vind het maar saai de hele tijd thuis en lijkt me niet verstandig om met Seb de stad in te gaan of zo.

Zo direct als hij wakker is gaan we even naar de apotheek, nieuwe ab halen voor hem en meteen even boodschappen doen.
pi_76139822
Beterschap voor Seb Estrys, beginnende longontsteking dat is naar. Gelukkig dat je moeder komt, dat is dan gezellig.

Gefeliciteerd DJMO en Jan met je eerste verjaardag
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_76155008
JJ 1 jaar!! Gefeliciteerd!
pi_76155700
Gefeliciteerd JJ en DJMO!!
En arme Seb! Beterschap!
  maandag 28 december 2009 @ 21:52:26 #297
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76159120
Gefeliciteerd JJ!!
Hoe is het nu met Seb, Estrys?

Wij geven de laatste fles met nutrix erbij (papfles dus), maar in de winkel staan allerlei andere papdingen voor kindjes vanaf 6 mdn. Wat gebruiken jullie? Gewoon nutrix, of ...?
pi_76159280
Mikoxx ik gebruik alleen Nutrix. Geen pyamapapjesdingen ofzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 28 december 2009 @ 21:56:23 #299
114177 Diaan73
pi_76159310
Wij hebben een tijdje gewoon bambix granenpap gebruikt, maar sinds een paar weken gebruiken we melkpapje met appel voor de ochtend:

en avondpapje met biscuit voor de avond:

We zijn deze gaan gebruiken, omdat Lennon de gewone pap niet meer echt wilde. Het was dus een uitvlucht. Voordeel: het is makkelijker te maken, je hebt geen opvolgmelk meer nodig, kun je met water aanmaken. Nadeel: ik denk dat het in totaal wel duurder is.

Als Lennon 1 jaar is, wil ik weer de gewone pap gaan proberen maar dan met gewone melk. Gewone melk vindt hij wel lekker, de opvolgmelk niet zo.
Make love, not war ☮
pi_76159789
Wij gebruiken wel de 'commerciële' avond- en ochtendpapjes. Omdat Mila dus echt de 'gewone' pap niet wil. Ik wissel de pap wel steeds af, de ene keer biscuit, de andere keer appel, dan weer een pak vanille of banaan... Tja, ze heeft een eigen willetje
pi_76159985
Oh en nog een vraag voor de mama's met wat oudere kindjes: zijn jullie al over op normale melk? Ik kreeg van het CB het advies om over te gaan maar lees op babyinfo.nl dat het beter is om opvolgmelk te geven tot minimaal 18 maanden? En nu weet ik dus niet wat wijsheid is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')