abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75781636
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 4

De grote baby's:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 20-12-2009 19:03:46 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_75781789
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:09 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

toen elin geboren werd lag er geen sneeuw ? en beterschap voor seb
De vijfde lag er wel sneeuw hier in ieder geval. Volgens mij had het toen die nacht gesneeuwd. En in de nacht dat Seb beoren is sneeuwde het heel hard in Brabant. Ik heb in zijn boek nieuwsartikelen uit de krant met als kop iets over hevige sneeuwval. En het was de hele week -10 ofzo.
pi_75781936
Seb, beterschap vent!

Joep heeft vandaag ook sneeuw gekeken. Heel boeiend spul. Papa stelde voor om hem in zijn ski pak even in de sneeuw te leggen maar dat vond ik zielig.... ligt ie daar... dus dat ging niet door. Ik durfde hem alleen vandaag niet in de doek te doen naar de supermarkt, bang dat ik uit zou glijden, dus zijn we met de kinderwagen op en neer geploeterd.
Niet mieten! Door gieten!
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:24:01 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_75782041
De nacht dat Annicka geboren werd sneeuwde het. Dat vond ik zelf heel leuk.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_75782205
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De nacht dat Annicka geboren werd sneeuwde het. Dat vond ik zelf heel leuk.
Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweest De kraamzorg kwam een half uur na de geboorte
pi_75782857
.

[ Bericht 54% gewijzigd door Vicky op 18-12-2009 21:30:44 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:57:21 #7
12913 GreatWhiteSilence
pi_75783297
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb dr niks van gezien, ik denk als ik naar het ziekenhuis had gemoeten dat het minder was geweest De kraamzorg kwam een half uur na de geboorte
Hehe, hier ook, en die moest van ver komen. We hebben even later ook een andere kraamverzorgster gekregen, omdat die wél uit de buurt kwam...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:59:22 #8
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75783369
Ik kom ook even hallo zeggen, en mezelf voorstellen, al lurk ik al een eeuwigheid hier. Eindelijk dan de stap gezet en me aangemeld, heb een dochter (Beisan) van net 9 maanden, en er lag geen sneeuw op de dag dat zij geboren is. Had wel gekund overigens, want wij wonen in Toronto, Canada, en het is hier dus elke winter wit. Er ligt hier nu nog niet zoveel sneeuw, maar dat komt nog wel. Het is wel koud overigens, en daar ik geen auto rijd, betekent dat dochter en ik veel thuis zitten, en Oprah kijken... En ik heb nog steeds ouderschapsverlof!!! Wie is er jaloers?
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:04:47 #9
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75783555
Zou Bram in de OP mogen?
31 maart 2009 Bram Teunis George

Ik heb net mijn beide mannen in bed gelegd. J. (vriend) heeft een peesontsteking in zijn pols (al dik een week) en is door de diclofenac 's avonds behoorlijk moe. Bram heeft op het kdv vandaag slecht geslapen, maar een half uurtje, dus die was ook helemaal kapot.
pi_75783687
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:59 schreef Basboussa het volgende:
Ik kom ook even hallo zeggen, en mezelf voorstellen, al lurk ik al een eeuwigheid hier. Eindelijk dan de stap gezet en me aangemeld, heb een dochter (Beisan) van net 9 maanden, en er lag geen sneeuw op de dag dat zij geboren is. Had wel gekund overigens, want wij wonen in Toronto, Canada, en het is hier dus elke winter wit. Er ligt hier nu nog niet zoveel sneeuw, maar dat komt nog wel. Het is wel koud overigens, en daar ik geen auto rijd, betekent dat dochter en ik veel thuis zitten, en Oprah kijken... En ik heb nog steeds ouderschapsverlof!!! Wie is er jaloers?
welkom! Ik heb ook nog steeds ouderschapsverlof.. 4 uur in de week
pi_75784324
er lag wel ijs dat weet ik wel
pi_75784385
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Kleurdoos het volgende:
er lag wel ijs dat weet ik wel
Ik heb de sneeuw ook alleen maar vanuit het raam gezien hoor ow en 5 januari hoogzwanger door de sneeuw naar de vk geschuifeld.

En nu zit mijn kleine man al op een slee
pi_75784563
mja ik lag op bed, dus t zou best kunnen, gordijnen waren dicht..dus ik heb vast wat gemist die dagen
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:34:40 #14
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75784738
Welkom nieuwelingen Hier ook ouderschapsverlof, 8 u pw (tja... tweeling he)

En ik sta nog steeds niet in de op lijst. Moet ik dat zelf doen???

Hier ook geen sneeuw op de geboortedag, mja, t was juni. Maar nu wel!! De mannen vinden het mooi!! Denk ik
pi_75784970
M. ligt in het ziekenhuis...

Hij moet een nachtje ter observatie blijven, nadat ie gisteren dacht dat ie ook op het luchtledige naast de bank kon lopen. Tand door zijn lip, maar hij begon in de loop van de nacht te spugen. 's Morgens werd hij niet goed wakker, naar de Hap, doorverwezen naar Spoedeisend, naar neuroloog, doorverwezen naar kinderarts. En nu moet hij een nacht blijven. Vanmorgen reageerde hij nergens op. Niet op prikkels, niet op zijn naam, hij heeft de hele ochtend alleen maar op schoot gelegen en viel elke keer weg. Griezelig.
Toen ik net wegging (mijn lief blijft bij hem) was hij wat meer bij de mensen.
Ik ga zo eerst douchen, want ik ben vier keer van boven tot onder ondergespuugd, de kots zit in mijn bh.
Ik vind het maar niks.
pi_75785035
he bah Bodpa, sterkte ermee! voor de kleine man
pi_75785068
jeutje Bodpa, wat sneu voor de kleine man!!
Beterschap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:45:26 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75785170
Oeh Bodpa, wat eng! Beterschap daar, ga je zo nog terug naar het zkh of probeer je een beetje te slapen...?
pi_75785178
Oei Bodpa, dat is niet niks. Sterkte!
Lotte!
Noah!
pi_75785272
Oh Bodpa, wat akelig zeg, ik krijg de bibbers van het stukje dat hij nergens op reageerde. Dat lijkt me zo vreselijk . Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
Brr, ik heb echt kippevel ervan.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:49:43 #21
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75785366
sterkte bodpa en beterschap voor M.
pi_75785416
Bodpa ik hoop dat je een beetje kan slapen Het is zo vreselijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten (gelukkig is papa bij hem). Ik hoop dat het niks ernstigs is.
pi_75785607
Lieve help, Bodpa, wat vreselijk naar en moeilijk. Ik krijg er bij het lezen al een steen van in mijn buik, laat staan hoe het voor jullie moet zijn.
Heel veel beterschap voor M. En veel sterkte voor jullie allemaal.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:06:47 #24
12913 GreatWhiteSilence
pi_75786129
Jeutje Bodpa, beterschap voor de kleine. Sterkte aan jullie allemaal.
pi_75786234
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:51 schreef Estrys het volgende:
Bodpa ik hoop dat je een beetje kan slapen Het is zo vreselijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten (gelukkig is papa bij hem). Ik hoop dat het niks ernstigs is.
Ik ben huilend weggefietst idd. Ik blijf niet bij hem, ben echt dood en doodmoe. Hij kwakkelt nu al een maand, oorontstekingen die niet overgaan, waardoor hij elke nacht van 11 tot 1 en van 3 tot 5 huilt. Dat ben ik niet gewend, hij sliep altijd door. Het sloopt je echt, die doorwaakte nachten. Dan vannacht erbij, waar we van half 3 tot 5 en vervolgens om half zeven wakker waren. De hele dag in het zknhs, de stress: kortom, ik kan niet meer. En ik ben aan het wassen want hij heeft al zijn rompers, pyjama's en slaapzakken onder gespuugd.
Voelt wel als een ontaarde moeder trouwens.

@Jore: dat niet reageren is vreselijk. echt heel erg eng. Af en toe was hij erbij, maar dan zakte hij weer weg. Brrr.

Maar het komt wel goed, toen ik wegging kon hij weer lopen zonder elke keer om te kukelen, was hij aan het spelen, was zijn koorts gezakt en bleef zijn eten binnen. Kans is dus groot dat ie morgen weer lekker mee naar huis mag.
pi_75786377
Bodpa, wat naar zeg!
Sterkte en beterschap voor je mannetje!
En dat ie maar gauw naar huis mag!
En hij heeft ook meer aan een uitgeruste moeder dan eentje die geen energie heeft! Echt, wees niet te streng voor jezelf!
pi_75786675
Dankjullie wel voor de sterktewensen trouwens! Lief!
pi_75787106
oh bodpa wat eng en naar! en schrikken zeg..pff beterschap voor je mannetje!!!!
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:03:37 #29
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75788957
HIer ook nog even een Bodpa! Ik hoop dat M morgen weer mee naar huis mag!

Onze huiskamer is versierd, de cadeautjes ingepakt, meeste boodschappen in huis. Morgen wordt mijn kleine grote meid Isis 1 jaar ! Alsof het gisteren was weet ik nog wat ik deze dag voor de bevalling gedaan heb, en hoe snel het ging de volgende dag. Ik kan niet wachten om haar de slingers en ballonnen te laten zien
pi_75790086
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:18 schreef bodpa09 het volgende:
Dankjullie wel voor de sterktewensen trouwens! Lief!
Sterkte meissie!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_75791813
Bodpa, wat fijn dat de kans groot is dat hij morgen alweer naar huis kan. Hopelijk kun jij ook even rust nemen vannacht.

Spannend Grasjes, Isis alweer een jaar oud. Ik kan me goed voorstellen dat je helemaal terug gaat in de tijd. Ik word al weemoedig als ik eraan denk. En spannend al die versieringen en hoe ze het allemaal gaat vinden.
pi_75793078
bodpa, wat eng en naar Beterschap voor je mannetje en sterkte voor jullie allemaal
ik hoop dat hij morgen naar huis mag!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 december 2009 @ 08:43:07 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75797167
Bodpa, veel beterschap voor jullie knulletje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75800236
Mannetje is weer thuis. Wat een verschil zeg, gisterochtend en vandaag! Neuroloog heeft hem nog bekeken, en de kinderarts: hij is tip top in orde (nouja, hersenschudding en oorontsteking, maar hij beweegt en reageert weer). Ze hebben hem vannacht om de twee uur wakker gemaakt, toen reageerde hij ook goed.
Hij loopt weer normaal, klimt op dingen, etc. Eind goed al goed.

Dank jullie wel meiden, erg lief dat jullie zo meeleven.
pi_75800293
I. 1 !!!!! Whoehoe !!!

Gefeliciteerd!
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:10:29 #36
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_75800407
Isis gefeliciteerd Hele fijne dag vandaag.

Bodpa, jeetje wat schrikken en eng zeg. Wat ontzettend fijn dat ie vandaag weer thuis is en weer helemaal doet wat hij zou moeten doen

Nou Lennon heeft toch nog wel last van de vaccinatie. In de nacht van donderdag op vrijdag 3x 's nachts wakker geweest en had hij verhoging. Ik was gisteren de hele dag in Den Haag en was Lennon bij mijn ouders, hij heeft bijna de hele dag geslapen en was wat hangeriger. Vannacht had hij heel goed geslapen en tot kwart over 9. Hij is nog wel wat huileriger maar ik heb het idee dat het weer iets beter gaat, hij ligt nu weer lekker te slapen.

Morgen gaan we met hem naar de stad, de surprisetruck van Serious Request staat hier op de markt!!
Make love, not war ☮
pi_75800516
wat fijn bodpa! en grasjes van harte! fijn dat t ook weer beter gaat met Lennon!

hier zijn de eerste rode waterpok? vlekjes bij Elin ontdekt..
pi_75801279
Bodpa, wat fijn dat ie weer thuis is zeg. Gelukkig dat het goed gaat.

Lennon, gelukkig ook een beetje aan de beterende hand! Joep had ook last van zijn prik, ook koorts gehad. Gelukkig maar 1 dagje.

Elin? waterpokken meis? hopelijk gaat dat snel over. Ik wist helemaal niet dat je dat zo vroeg al kunt krijgen. Ik was pas 10 geloof ik

Hij is nu aan het oefenen met zijn lippen. Zo lief om te zien Dan tuit ie zijn lippen en kijkt er heeeeel serieus bij en dan komt er een : mmuuuuuuuwwww Hij heeft nu ook ontdekt dat ie met eten zijn mond een pffffffrrrt geluid kan maken en dat het eten dan in het rond vliegt. Ik wil hem tuurlijk niet aanmoedigen om het te doen, maar god, het is zo hilarisch om te zien! En hij wordt helemaal wild als ik zachtjes in zijn gezicht blaas, dat vind ie lekker geloof ik Hij is zo lief....
Niet mieten! Door gieten!
pi_75802040
hmm de vlekjes zijn alweer verdwenen en lennon en seb hebben ze ook al gehad hoor en ik denk dat elin ze zeker wel krijgt aangezien ik r al 14 dagen aan mijn pokken blootstel
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:32:01 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75810445
Oh jakkes Bodpa, ik lees het nu pas, wat eng!
Fijn dat hij weer thuis is en dat het goed gaat met hem, maar jakkes zeg! Als ik lees dat hij niet meer reageerde lopen de rillingen over mijn rug!
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:34:28 #41
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75810525
Bodpa, wat fijn dat jullie manneke weer thuis is!
Isis jarig! Gefeliciteerd hoor
pi_75811572
Oh Bodpa, wat schrikken zeg! Fijn dat hij weer snel naar huis mocht en dat alles goed gaat

En Isis 1 Gefeliciteerd!
pi_75812437
Jep Seb had waterpokken toen hij 5 of 6 maanden was
Bodpa wat fijn dat hij weer thuis is en alles oke

Seb had daarnet weer een temp van 39.3 maar was na zijn slaapje vanmiddag best vrolijk. Nu een paracetamol en naar bed
pi_75812528
Bodpa wat een schrik zeg! Lijkt me echt heel eng als je kindje niet reageert! Gelukkig is ie weer thuis.
pi_75813321
Bodpa wat fijn, dat je mannetje weer thuis is en aan de beterende hand. Gelukkig dat het allemaal toch wel goed gaat nu

Isis gefeliciteerd

Beterschap met Seb.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_75817044
Isis, gefeliciteerd met je eerste jaar! Hopelijk had je een fijne dag!

Bodpa, fijn dat hij alweer rondloopt/klimt/springt en doet.

Ko die maakt een rommeltje van het slapen, maw niet slapen overdag en dan 's avonds met rode huilwangen naar bed gedragen worden en dan weer heul vroeg wakker worden voor een voeding en zo verschuift het hele gedoetje. En hij wordt er geen gezelliger babytje van.
pi_75817203
Ik heb momenteel ook een wat minder gezellig babietje.

Gisteravond heeft ze een uur gehuild, ze was helemaal
over d'r toeren. Tranen met tuiten, overstrekken en echt in paniek. Ze is net weer helaal in paniek wakker geworden. Weer tranen met tuiten, overstrekken en ontroostbaar huilen. Ze ligt nu even op de bank en gaat zo weer naar bedje. Morgen krijgt ze even geen groente en fruit.. Misschien dat het daar aan ligt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75828168
Tess van slag, arm schaapje.

Seb had vanmorgen een temp van 39.8 dus verbetering zit er niet in. Verder is hij nog steeds heel vrolijk na een paracetamol, dus kijk nog even een dagje aan. Als het morgen nog zo hoog is dan maar even naar de huisarts bellen. Vandaag lekker binnen blijven denk ik.
pi_75828186
Tess is vannacht helemaal van slag geweest. Steeds hoesten en huilen. Ze heeft uiteindelijk bij mij in bed geslapen op een stapel kussens zodat ze wat rechterop lag.

Jeutje, Seb nog steeds koorts.. Beterschap vor je mannetje Estrys!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75828276
Jeetje, echt van slag dus. En Seb ook nog steeds koortsig. voor jullie allebei.

Ko heeft gister overdag maar een half uur geslapen ofzo. Dus 's avonds compleet er door heen. En heel hard huilend wakker worden een paar keer. Vanochtend werd hij ook huilend wakker.
Raar hoor, we zitten in zijn mondje te kijken of er iets te zien is van een tandje maar niets. Behalve als je 1 plekje op zijn kaak aanraakt hij zijn hoofd wegtrekt en kijkt alsof het pijn doet. Is dat mogelijk? Want geen koorts/draadjespoep/of opgezwollen tandvlees.

Nu ligt hij gelukkig weer te slapen, dus ik hoop dat hij vandaag weer even goed rust pakt.
  zondag 20 december 2009 @ 10:19:20 #51
114177 Diaan73
pi_75828365
Hmm wat vervelend al die zieke kindjes, van harte beterschap en dat ze maar snel weer mogen opknappen.

Lennon was vannacht ook weer onrustig, maar overdag heeft hij nergens last van... ik denk dat het nog komt door de vaccinatie. We wilden vanmiddag de stad in om kerstcadeautjes te kopen en naar de surpisetruck van 3FM, maar het sneeuwt, heel hard. Bah.
Make love, not war ☮
pi_75828392
ik heb 3 uur geslapen vannacht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 10:21:02 #53
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75828397
Dat kan Oeke, Bram heeft hier sinds gisteren zomaar ineens zijn 2e tandje, ik zag het pas toen hij aan het huilen was (want honger) en ineens een 2e streepje naast zijn eerste zag zitten.
Ook totaal geen draadjespoep/koorts/iets anders. Wel een mooi rood wangetje.

En er ligt hier eindelijk goed sneeuw! Vanmiddag maar ff naar buiten om mooie foto's/filmpjes te maken.
pi_75828778
Pfft Vicky, kan je nog een dutje doen vandaag?

Rode wangen heeft meneer al een paar dagen. En liggen = huilen.
Zei ik toevallig dat hij lekker lag te slapen?

Lekker sneeuwpret!
pi_75828848
Oeke bij ons was aan het begin ook weinig van de kenmerken te zien die worden genoemd bij doorkomende tanden. Hij had wel eens wat rodere wangetjes maar aan het begin geen diarree, koorts of ontstoken tandvlees. Daarnaast duur het een tijdje voordat de tand echt doorkomt. Volgens mij doet al het door het tandvlees omhoog komen pijn voor het kind. Maar het kan dus zijn, dat je nog helemaal niets kunt zien. Voelt de plek waar het Ko pijn doet als je die aanraakt harder aan?

Beterschap voor alle kwakkelende kindjes en sterkte voor hun moeders!

Hoe is Isis haar verjaardag geweest? Of zijn jullie nog aan het bijkomen en opruimen Grasjes? Nieuwsgierig, fotos. Wat voor taart hebben jullie gehad? Ben ook al een beetje bezig met plannen en bedenken voor de verjaardag van ons zoontje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75828956
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:41 schreef oeke het volgende:
Pfft Vicky, kan je nog een dutje doen vandaag?

Rode wangen heeft meneer al een paar dagen. En liggen = huilen.
Zei ik toevallig dat hij lekker lag te slapen?

Lekker sneeuwpret!
wordt lastig met een stuterende kleuter erbij..
Vanavond gewoon vroeg naar bed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75829006
Als liggen zeer doet moet je ook beducht zijn voor een oorontsteking Oeke.

Pfff... wat een nacht Vicky, sterkte vandaag!

En beterschap voor alle kwakkelende kindjes.
pi_75829322
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:52 schreef bodpa09 het volgende:
Als liggen zeer doet moet je ook beducht zijn voor een oorontsteking Oeke.
Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?

Tinuviel, die voelde wel wat harder aan, ja. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Vicky, snap ik van die stuiterende peuter, maar kan M. niet even met haar spelen als Tess slaapt, dat je een mee kan slapen?
pi_75831231
Arme Ko, als je zacht achter zijn oortjes drukt, heeft hij dan ook pijn?

hier een gelukzalige dochter, ik mocht uitslapen, kom ik net de kamer in.. is madame net een zwartepiet.
vader had even niet opgelet en ik had een stukje chocoladeletter op de grond laten vallen gisteren.
Ze heeft blijkbaar de hele ochtend zitten stralen
  zondag 20 december 2009 @ 14:30:18 #60
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_75836913
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:07 schreef oeke het volgende:

[..]

Ik zei het net tegen P. dat het ook weleens zijn oortjes kunnen zijn. En ik zie nu, hij zit bij ij, dat hij er af en toe naar grijpt. Moeten we naar de HAP of morgen naar de ha? En paracetamol helpt dat?
Oeke, Beisan had hetzelfde toen ze tandjes kreeg, niets te zien, geen koorts, opgezwollen tandvlees of extreem vieze luiers, wel huilend wakker worden (ogen dicht, en dan een 10 minuten later, gewoon lekker doorslapen), snel geirriteerd ed. Ze greep ook veel naar haar oortjes. Toevallig moesten we rond dezelfde tijd ook naar de huisarts voor een vaccinatie, en we hebben toen gevraagd of het grijpen naar haar oortjes zou wijzen op een oorontsteking, en de dokter zei toen dat het grijpen naar de oortjes bij de leeftijd hoort (ze was toen 7 maanden), en dat dat nou niet specifiek wijst op een oorontsteking, behalve als je achter het oortje drukt, en ze dan erg veel pijn lijkt te hebben.

Een paar dagen later was er toen, uit het niets, een tandje te zien. We hebben geen paracetamol/tylenol gebruikt, daar er geen koorts oid was.
En naar de ha? Ik weet niet of ik het zou doen, kijk het even aan, zou ik zeggen....

We zijn nu een paar maanden verder, en ze wordt weer huilend wakker, erg onrustig slapen, en volgens mij komt er een tandje aan.... Niets te zien natuurlijk...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 20 december 2009 @ 14:32:49 #61
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75837029
Kleurdoos hihi!

Tandjes... ook zoiets.... klopt het nu echt dat ze 1 van de ouders volgen in het krijgen van tandjes? Hoe is jullie ervaring?

Vicky Vanavond op tijd plat idd! Hoop voor jullie op een goede nachtrust!
pi_75837133
quote:

[..]

Sinds wanneer heeft hij pijn? En huilt ie veel? Heeft hij koorts? Je kunt altijd de HAP bellen om te overleggen of je langs moet komen, of je hiermee naar de ha moet of dat je het gewoon aan kunt kijken. Paracetamol helpt tegen de pijn ja. Heeft hij 's avonds de meeste last?

[ Bericht 3% gewijzigd door bodpa09 op 20-12-2009 14:41:39 ]
  zondag 20 december 2009 @ 14:43:02 #63
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75837450
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:12 schreef Estrys het volgende:
De vorige:

Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 4

De grote baby's:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van Mikoxx

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
Gefixt!
pi_75838029
Oeke ik meen me iets te herinneren, dat ik had gehoord, dat grijpen naar de oortjes ook kon betekenen, dat het kind zich ongemakkelijk voelde. Dat zou dan bijvoorbeeld pijn kunnen zijn maar eventueel ook moeheid of zoiets. Paracetamol helpt tegen pijn hoewel wij het bij mijn weten nooit bij kies/tandenpijn hebben gedaan. Als wij het idee hebben, dat hij erg veel pijn heeft doen wij het wel. Bij ons helpt verder een warme kruik (heb ook het idee dat ons zoontje weleens krampen/buikpijn heeft in verband met doorkomende tanden) en er zijn wat middelen, die je op het tandvlees kunt doen om de pijn wat af te zwakken (dentinox en er was nog iets anders).

Oeh Kleurdoos had Elin bij het eten van de chocolade ook haar gezicht lekker bruin geverfd?

Wij zijn net terug van even buiten auto rijden en lopen. Echt geen pretje, maar ja een beetje frisse lucht is wel zo fijn. Wij hebben de slee geleend van Oma/ Opa maar konden helaas geen opzet zitje meer kopen. Ik zit erover na te denken om straks even de maxicosi eraan vast te binden en even lekker buiten sleeën. Morgen kan ik dat ook nog doen, lekker even een dagje vrij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 15:02:31 #65
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75838216
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:57 schreef Tinuviel het volgende:
Oeke ik meen me iets te herinneren, dat ik had gehoord, dat grijpen naar de oortjes ook kon betekenen, dat het kind zich ongemakkelijk voelde. Dat zou dan bijvoorbeeld pijn kunnen zijn maar eventueel ook moeheid of zoiets. Paracetamol helpt tegen pijn hoewel wij het bij mijn weten nooit bij kies/tandenpijn hebben gedaan. Als wij het idee hebben, dat hij erg veel pijn heeft doen wij het wel. Bij ons helpt verder een warme kruik (heb ook het idee dat ons zoontje weleens krampen/buikpijn heeft in verband met doorkomende tanden) en er zijn wat middelen, die je op het tandvlees kunt doen om de pijn wat af te zwakken (dentinox en er was nog iets anders).

Wij zijn net terug van even buiten auto rijden en lopen. Echt geen pretje, maar ja een beetje frisse lucht is wel zo fijn. Wij hebben de slee geleend van Oma/ Opa maar konden helaas geen opzet zitje meer kopen. Ik zit erover na te denken om straks even de maxicosi eraan vast te binden en even lekker buiten sleeën. Morgen kan ik dat ook nog doen, lekker even een dagje vrij.
Chamodent van VSM

En, de maxicosi aan de slee? Hoe doe je dat??
pi_75838745
er is ook Gengigel

tis helemaal mis hier. Tess is heel erg overstuur en ontroostbaar. Ik heb echt geen flauw idee waarvan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 15:15:26 #67
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75838795
Kunnen het bij jullie geen tandjes zijn Vicky?
pi_75838863
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:15 schreef mikoxx het volgende:
Kunnen het bij jullie geen tandjes zijn Vicky?
Ik voel helemaal niks in haar mondje. Het lijkt meer op buikpijn. Ze kronkelt steeds in elkaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_75839136
Oh over de tandjes. Er werd gevraagd of het kan zijn dat het doorkomen van een eerste tandje kan afhangen van de leeftijd, dat de ouders tanden kregen. Bij ons lag het doorkomen van Jairs eerste tandje grappigerwijs precies tussen de leeftijden van mij en Iamredleader in. Iamredleader had zijn eerste tandje met 7 maanden, ik pas met 12 maanden (precies op tijd voor mijn 1e verjaardag) en bij Jair was het met 9,5 maand.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 15:29:03 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75839315
Ah oke, dank je Tinuviel.
Ik was zelf 6,5 mnd en manlief 7 mnd, dus de kans dat ze eraan zitten te komen is dan nu vrij groot. Ben benieuwd. Symptomen zijn er wel hier, maar tandjes Al zien we ze al een paar dagen heel duidelijk zitten
pi_75839373
He verdikkie, Tess helemaal van slag.

Ko dus ook, en niets is goed, behalve in bad bij papa en in de doek/aan de borst bij mama.
Zijn oortjes lijken toch geen pijn te doen, niet als ik er op druk ofzo.
Maar het is vooral zielig omdat je niet weet wat er nou aan de hand is.
We zijn even naar buiten geweest en dat heeft hem wel goed gedaan geloof ik.
Misschien lijkt Ko op Beisan en heeft hij straks ineens een tandje, spannend!

Kleurdoos, je hebt er dan toch wel een leuke foto van gemaakt he? Chocolate Elin.
pi_75839463
Lastig hè dat ze niet kunnen zeggen wat er is.

Seb slaapt sliep weer De koorts is volgens mij weer aan het oplopen
pi_75841870
Graeme is vandaag alweer een half jaar oud! ( ) Dus wij komen hier ook meeposten.

...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75845555
mijn zoon is vandaag precies 6 maanden. He ja net als bij Tessie.

Ik lees veel ontevreden baby's. Hier ook 1.... pfff

Niets is goed.... komen net terug van een weekend weg waar meneer niet wou slapen. Komt duidelijk slaap tekort. Gewoon even niet te genieten

Hij heeft zure poep niet te kort bah. Zal wel weer iets nieuws komen. Misschien wel zijn 1e tand. Heeft ook de hele tijd zijn hand in zijn mond. Maar kwijlt niet veel

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2009 18:13:02 ]
pi_75845706
quote:

[..]

Tinuviel, die voelde wel wat harder aan, ja. Dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Oeke je kan ook kijken of hij veel meer kwijlt dan daarvoor. Daar kun je ook aan herkennen, dat het wellicht tanden kunnen zijn. Het pijn hebben of huilen bij het liggen kan er ook van komen, dat doorkomende tanden pijn doen en dat deze merkbaarder is als je ligt en niets doet zoals in je bed dan wanneer je lekker aan het spelen bent. Dan is pijn denk ik gewoon een stuk verdraagbaarder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 18:42:59 #76
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75846724
Tessie en Graeme en TheFrankey.

Ha, zure poep check Wat is dát vies zeg. Heb wel eens gehoord dat dat ook bij tandjes krijgen hoort???
pi_75846915
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:42 schreef mikoxx het volgende:
Tessie en Graeme en TheFrankey.

Ha, zure poep check Wat is dát vies zeg. Heb wel eens gehoord dat dat ook bij tandjes krijgen hoort???
Ja echt vies. Normaal vind ik zijn plas en poep niet zo vies hoor, maar dat zure. Damn.

Hij zit al wel een goede week te kloten hier. Snachts 3x wakker worden. Soms om onduidelijke reden veel huilen. En eigenlijk het ergste: Zo ontevreden zijn soms pffff dan sleep je hem de hele dag mee.
pi_75848367
Tessie en Greame, welkom!

En TheFrankey ook!

Hey, allemaal chagerijntjes dus. Misschien door de weersomslag? We gaan ook een stuk minder naar buiten, dat vind hij ook echt niet leuk geloof ik.

Seb, nog steeds koorts?

Ik weet echt niet wat Ko precies heeft, we zien het wel. Hij heeft vanmiddag lekker geslapen en is een stuk vrolijker. Hij huilt vooral bij veranderingen. Neerleggen of optillen etc.
Hij steunt nu zo knap op zijn armen als hij op zijn buik ligt. Net een zeehondje.
pi_75848488
Tessie en Graeme, TheFrankey en Jesse welkom!!
gefeliciteerd met de halfjaardag van jullie mannen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 december 2009 @ 20:31:51 #80
283956 Tan2
Kloon van Tan
pi_75851281
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen

En ik ben zoo flieft
pi_75851445
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:
Ik ben helaas erg moe door de koorts, dus heb niks bijgelezen, maar wil even laten weten dat wij, als ik snel opknap en Elyas niks nieuws ontwikkelt, dinsdag naar huis mogen

En ik ben zoo flieft
[ afbeelding ]
Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!

Zal ik je post even meenemen naar het goede topic?
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 20:38:23 #82
283956 Tan2
Kloon van Tan
pi_75851668
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:34 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Tan, wat fijn en wat issie mooi! Ik duim voor jullie dat jullie dinsdag inderdaad naar huis mogen en dat jouw koorts snel zakt!

Zal ik je post even meenemen naar het goede topic?
oh ja was me niet opgevallen dat het opgesplitst is

tnx
  zondag 20 december 2009 @ 20:56:58 #83
114177 Diaan73
pi_75852608
quote:
Op zondag 20 december 2009 20:31 schreef Tan2 het volgende:

En ik ben zoo flieft
[ afbeelding ]
Ow wat een lieverd Nog van harte gefeliciteerd!!! En wat lekker dat jullie misschien dinsdag naar huis mogen... veel plezier in het andere topic..

Estrys, hoe gaat het nu met Seb??

Lennon had vanmiddag ook koorts, zelfs 39,5... ik heb hem een viburcol zetpil gegeven en het werd daarna wel minder... en was hij even weer wat vrolijker. Hij ligt nu sinds 20:00 uur in bed, hopelijk slaapt hij de nacht door, dat zou wel lekker zijn voor hem.

Tessie, Graeme en TheFrankey, welkom hier en gefeliciteerd met de halfjaardag!!
Make love, not war ☮
pi_75853093
ooh Tan wat een schatje Gefelicteerd! Hopelijk snel naar huis.

Ja sommige hadden het al gelezen op mijn hyves/twitter. Rond 16 uur had Seb een temp van 40,1 dus toch maar even naar de HA post gebeld. De assistent zei dat ik wel langs kon komen, binnen een half uur Het was niet zo druk. Dus Seb in de auto en door de sneeuw ploegen Een (op zijn retour zijnde) oorontsteking waarschijnlijk. Zijn oor was binnenin nog een klein beetje rood. Maar hij heeft daar niet zo heel veel last meer van dus geen medicijnen tegen de ontsteking maar alleen paracetamol geven was het advies.
pi_75853966
We hebben trouwens dat jaaroverzicht van 2009 van Guus Meeuwis 'gekocht' bij 3fm. Leek me leuk om te bewaren voor Seb
pi_75855597
Welkom Tessie/ Graeme en The Frankey

Oh Tan wat een schatje. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Beterschap voor Seb.

Hopelijk zijn de tanden gauw door TheFrankey en dat het dan afneemt met de zure poep.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 20 december 2009 @ 22:34:44 #87
114177 Diaan73
pi_75858060
Estrys, dan heeft hij zich goed gedragen tijdens de oorontsteking, dat moet verschrikkelijk pijn doen. Gelukkig gaat het nu de goede kant op.

Ik heb zojuist deze schoentjes besteld voor Lennon

Zijn eerste Allstars
Make love, not war ☮
pi_75858355
Seb is al vanaf half tien compleet over zijn toeren. Wat tess ook had zeg maar dat ineenkrimpen en zijn buik is steeds gespannen. Denk dat zijn eten slecht gevallen is. Hij rilt ook helemaal. hij voelt niet warm aan ofzo. Nu liggen we samen in bed en is hij wel stil. Mijn mam zeurt dat ik hem zo laat wennen aan in ons bed slapen. Opzouten hoor als hij dat nu nodig heeft dan doe ik dat. DAt rillen is eng vind ik
  zondag 20 december 2009 @ 22:52:03 #89
114177 Diaan73
pi_75858943
Als hij dan rustig is, zou ik dat ook gewoon doen hoor. Rillen, lijkt mij ook eng. Helemaal omdat je niet weet waar het vandaag komt. Ach gossie, arm ventje. En arme jullie ook... Hij wil ook niets drinken?
Make love, not war ☮
pi_75859352
Net getempt 38.7 dus niet eens heel hoog maar het arme manneke begon te trillen als een gek van de kou zonder luier, pyamabroek en slaapzak. Nu weer tegen me aan. Toch paracetamol gegeven. Bedenk me ineens dat we niet teveel moeten geven. Maar dit is de 3de of4 de in 24 uur dus niet teveel toch? 120 mg trouwen. Hij eet en drinkt goed
  zondag 20 december 2009 @ 23:07:21 #91
114177 Diaan73
pi_75859710
Dit las ik in een bijsluiter:

Kinderen
leeftijd 3 maanden - 1 jaar
gewicht 3.0 – 10 kg
dosis (zetpil) 120 mg
aantal zetpillen
per dag 1 – 3

De tijd tussen de verschillende toedieningen moet tenminste 6 uur bedragen.
Het lagere aantal doseringen is bedoeld voor kinderen in de ondergrens van de betreffende leeftijds-groep.
Bij kinderen jonger dan 4 jaar wordt gebruik over een periode langer dan 2 dagen ontraden.

Het kan dus net.
Make love, not war ☮
  maandag 21 december 2009 @ 10:17:57 #92
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_75869548
Oei, beterschap voor alle zieke kindjes... hopen dat ze met kerst weer beter zijn.

Graeme en Jesse, welkom hier!

Bram is met recht een beertje, hij is vandaag weer goedgekeurd op het cb. 72,5 cm en 10,2 kg
Geen commentaar gehad, hij volgt lekker zijn eigen lijntjes. Blokje overpakken deed hij goed en hij kreeg een compliment omdat hij zwaaide toen de arts gedag zei.
Verder was het vooral zo doorgaan, lekker zijn gangetje laten gaan en over 2 maanden terug voor de volgende prikjes.
  maandag 21 december 2009 @ 11:18:49 #93
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_75871592
Tan, wat een mooi mannetje met die glimlach Gefeliciteerd!

Bedankt voor de felicitaties! Het was een superfeest! Isis was helemaal blij en de taart vond ze heerlijk
We hebben het van 3 tot 6 gevierd en dat was helemaal goed. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Oeke, hoe is het nu met Ko?
Tinuviel, is het gelukt met de maxicosi op de slee?
Estrys, Seb alweer wat beter?
Diaan, leuk die allstars! Heel stoer

Sugarsnap en Basboussa, welkom!

En ook de half jaar kindjes gefeliciteerd
pi_75872904
Diaan leuke Allstars.

De Cosi is op de Slee gemonteerd, wacht erop dat manneke wakker wordt. Dan gaan we fruithapt doen en een rondje met de slee draaien. Fotos komen later.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_75873367
Het was een verschrikkelijke nacht Maar volgens mij is zijn temp niet zo hoog nu, maar ik temp niet iedere keer want dat is niet heel makkelijk bij hem
  maandag 21 december 2009 @ 12:06:38 #96
114177 Diaan73
pi_75873552
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:02 schreef Estrys het volgende:
Het was een verschrikkelijke nacht Maar volgens mij is zijn temp niet zo hoog nu, maar ik temp niet iedere keer want dat is niet heel makkelijk bij hem

Hier is de nacht redelijk goed verlopen, alleen om half 5 wakker en wilde meneer de fles, daarna weer geslapen tot ong. 9 uur vanmorgen Peace zou hem vandaag nog naar het kdv brengen zodat Peace lekker een dagje alleen in alle rust had, maar Lennon wilde geen pap en ook niet meewerken met aankleden/schoenen aan doen. Peace heeft hem toch maar thuis gehouden. Hij heeft net wel fruithap gegeten, hoorde ik. Temp. was ook wel gedaald. Hopelijk is het na vandaag over...

Grasjes, wat fijn dat het zo leuk was Tot in het volgende topic

Tinuviel, heel veel plezier!!!

Ow en bedankt voor de complimenten vwb de allstars.. ik heb vandaag bericht gehad, dat ze morgen worden bezorgd Nou ja, dat ze in ieder geval vandaag worden verstuurd Mooi op tijd voor de kerstdagen.
Make love, not war ☮
pi_75873625
Ik vind de schoenmaat zo lastig, welke maat heeft Lennon?
  maandag 21 december 2009 @ 12:11:48 #98
114177 Diaan73
pi_75873764
Lennon gaat nu richting maat 18.. hij heeft maat 17 aan, maar die worden te klein. Ik heb begrepen dat Allstars wel iets groter uitvallen, maar dan hij met dit weer gewoon 2 paar sokken aan en in het voorjaar zitten ze helemaal goed. Lennon heeft wel een kleine voet en smal heb ik begrepen, normaal is maat 20 rond 1 jaar zeiden ze in de schoenwinkel.

Volgens mij kun je gewoon zn voet meten en daar 1 of 1,5 cm bij optellen. Bij sommige sites kun je dan zie welke maat het moet zijn.
Make love, not war ☮
pi_75873832
Schoenmaat is hier ook lastig. Soms past 18/19 nog, soms niet meer. Maar 20/21 blijkt dan meestal weer te groot.
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')