quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn! Hij lijkt inderdaad effectiever te 'klokken'.
Ik kolf trouwens wel belabberder dan ooit. Een paar weken geleden zat ik nog op 105 ml uit 2 borsten per keer, en nu mag ik blij zijn met 60 (gister kwam er zelfs maar 35 uit). Zal wel door de vermoeidheid komen.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:10 schreef Sorbootje het volgende:
Pffffffffffffffffff Isabeau weet nu hoe je shopt till je dropt!![]()
![]()
Maar 't ging geweldig goed! Ze heeft heerlijk om zich heen gekeken in de doek. ging zelfs naar wildvreemde mannen lachen in de trein... Klein flirtstertje!
Heb alleen een probleempje. Morgen babyochtend van zwangerschapsgym en manlief heeft de maxicosi meegenomen naar antwerpenDat betekent een ongelooflijk pokkenend lopen door leeuwarden morgenVROEG.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef Xenia het volgende:
Vermoeidheid en stress kunnen inderdaad je produktie verminderen Claudia.
Even een knuffel voor Nijna en troel en een <3 voor Rocka.
Hier is het even niet zo goed. Xeentje heeft nog steeds een darminfectie. Ze is sinds vrijdag al 200 gram afgevallen, terwijl ze donderdag juist voor het eerst sinds haar geboorte in het groen was![]()
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ze is gelukkig niet uitgedroogd -dankzij de ORS, Seilram big thanks to you voor die tip- maar het overgeven moet morgen toch echt stoppen anders wil de dokter haar doorsturen.
Zelf heb ik de darminfectie gisteren ook gehad. De hele dag overgeven en diarree. Vandaag alleen nog diarree. Dan realiseer je je pas goed hoe dapper mijn meisje zich hier doorheen slaat.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:19 schreef Poppedein het volgende:
Och Xenia...potverdikke zeg! Doet ze zo hard haar best om sterk te worden, krijg je zo'n rotvirus! Ik help je duimen dat t overgeven gauw stopt en je haar thuis kan houden!voor je kleine meisje en ook een
voor jou, want een ziek kindje lijkt me (vooral de eerste keer) zo moeilijk, laat staan als je zelf ook ziek bent..dan heb je eigenlijk dáár al je handen vol aan!
Sorbootje..wat @$^%^dat je zonder maxicosi zit! Heb je geen mensen in de buurt ofzo waar je voor een uurtje even een MC zou kunnen lenen?
Ook hier ging het helemaal goed in de trein.. T kleine ding heeft zo heerlijk liggen slapen. Gezellig gedronken in een lunchcafe, vrolijk lachend daar rondgekeken en op de terugweg in de trein weer heeeerlijk liggen slapen... Oeh man, wat voelde ik een trots... Das gewoon ff mijn grote kleine meisje die zich zo voorbeeldig gedraagt!
En over t "Poppedeintje"...maar moeder zei dat laatst ook tegen Lena (vandaar ook de nick, zo noemde ze mij vroeger ook altijd) en ik schrok en dacht "Hoe weet zij wie ik ben op Fok!"![]()
Beutje dom, helemaal bedenkende dat mijn moeder misschien op zn hoogst de powerknop op de computer zou kunnen vinden
![]()
Tijn heeft vanochtend zijn prikjes gehad.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:50 schreef martine1984 het volgende:
Even in de herhaling
Jamie krijgt donderdag zn prikjes, iemand tips zodat hij er zo min mogelijk last van heeft? Het CB is hier 10 minuten vandaan lopend, kan het kwaad die kou of kan ik beter met de auto gaan?
Als je zorgt dat jullie hier de 12e voor 9 uur zijn gaan we samenquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:12 schreef innepin het volgende:
ZwemmenIk ben jaloers mefke
Heerrrrlijk lijkt me dat
nouja! dat eerste had ik dus getikt en weer weggehaaldquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
Dat laatste was hier vrijdag het geval: schaap alleen met Senna naar het CB. Heel vreemd idd, vooral omdat ik ineens heel sterk de behoefte had om erbij te zijn, maar dat ging niet. UIteindelijk hebben papa en Senna het samen prima gedaan, natuurlijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Amélietje heeft vandaag de dag met papa doorgebracht en ze heeft zich goed vermaakt
Maar toen ze me op kwamen halen van het station en ik haar uit de cosi haalde om boodschappen te gaan doen zag ik dat ze alleen een maillotje aan had![]()
> waarom heeft ze alleen een maillotje aan?![]()
< is dat geen broekje dan?![]()
> ehm... nee...
< oh... t leek me wel lekker warm eigenlijk!
Muh.Leek me niet zo warm met dit weer haha, dus wat doe je dan... dan trek je je kind je wanten aan om de beentjes
[ afbeelding ]
Jeumig dan moeten we echt om half 6 weg ofzoquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:16 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Als je zorgt dat jullie hier de 12e voor 9 uur zijn gaan we samen![]()
Ja he? Echt sinds een paar dagen zie je d'r echt focussen als ze iets wil hebben. Of dat nou mijn wang is, of een speeltje, of haar eigen voeten, of - favoriet - één van de poezen. Grrrrrrijp!quote:Innepin...wooooooooooooooot wat goed zeg!! Jeetje! Dan begint ze nu wel echt héél gericht dingen te pakken!
Groot gelijk! Willow mocht ik de 1e keer gewoon vasthouden op schoot, de tweede keer wel neergelegd maar dan handjes vasthouden iig. Voelde voor mij goed in elk geval.quote:En trouwens over die prikjes...schroom niet om te zeggen dat je je kindje gewoon vast wil houden tijdens het prikken hoor! Hier wordt standaard gezegd dat je je kindje neer moet leggen, maar daar voelde ik me de eerste keer zo naar bij dat ik e 2e keer zei dat ik Lena liever vasthield op zo'n manier dat de arts nog gewoon goed bij haar beentjes kon en dat was geen probleem.. ze deed er zelfs zo makkelijk over dat ik er eigenlijk een beetje boos van werd dat ze dat niet uit zichzelf aanbood!
GO is gastouder. Ik denk wel dat ik aan alle eisen kan voldoen. Wel moeten we dan losse slaapkamertjes bijbouwen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef Stiemie het volgende:
Urla fijn dat de prikken erop zitten! Is toch weer iets dat lekker achter de rug is. Lastig zeg dat je je zo voelt over je werk. En erg stom dat ze zo reageren. Natuurlijk breng je een ziek kind niet gewoon even weg. Wat is trouwens een GO?
Ik heb gisteren een telefoontje gehad dat mijn cv is uitgekozen en dat ik dus door ben naar de eerste ronde. Heb er wel zin in al vind ik het nu het zo ver is eigenlijk ook wel weer doodengHet is namelijk weer een klein stapje hoger en dan kan ik weer zo onzeker worden...
Wat leuk. Ik lees hier wel vaker dat meer mensen GO zijn hier en m'n eigen GO heeft in principe ook altijd wel inkomen.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Urla ik ben nu ook bezig om alles in orde te krijgen om go te worden. Als we straks een ander huis hebben kunnen de laaste puntjes op de i worden gezet en dan ben ik er klaar voor.
Wauw! Ik wil ookquote:Op woensdag 16 december 2009 14:41 schreef WupWup het volgende:
Ik had in het borstvoedingstopic beloofd foto's te maken van onze co-sleeper en aangezien het er gisteren hier ook over ging, denk ik dat dit topic meer geschikt is daarvoor.
3 MDF-platen en een handige vriend:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die touwtjes zijn nog even een snel-sneloplossing. Er komen U-haakjes aan het hout om het bedje zo goed vast te zetten aan ons bed. Verder ligt er een handdoek aan de zijkant om haar matras klem tegen ons matras aan te leggen. Het hout wil ik op den duur wel nog een kleurtje gaan geven voor de leuk.
En het dekentje is inderdaad te groot, want die heb ik uit de wieg gegrepenMaar hij zit wel aan beide kanten goed ingestopt, dus ze kan geen kant op
Had je nou nog wel een foto gemaakt?quote:Op woensdag 16 december 2009 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
Nils kwam idd ineens een stuk ontspannender over.Wel jammer dta ik nu geen reden meer heb om 'm in mijn roze pyjama te hijsen.
ah gut wat sneuquote:Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat je vannacht lekker hebt kunnen slapen dan Kersjes!
Lente, goed gedaan meid!
Ik ga zo even met Oscar naar de huisarts, hij piept toch wel heel erg en zeker na het hoesten ook met neusvleugels en ingetrokken keeltje en al, heel sneu.
En hij drinkt erg langzaam, lijkt er moe van te worden. En toen de fles er vanmorgen in zat moest hij zo hoesten dat vrijwel de hele fles er in 2 enorme golven weer uit kwam.Arm ding...
Wat een lekker menneke is Wolf!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Chan het volgende:
Ohw even een vraagje ook... Er staat mij iets bij dat het voor kleine baby's niet goed voor hun rug is als ze zouden zitten... Maar Timo wil constant zitten en is dus voortdurend buikspieroefeningen aan het doen, om op die manier omhoog te komen. En als je hem dan een beetje helpt zodat hij echt zit is hij helemaal gelukkig.. Maar weet iemand hier dat? Is dat nog te vroeg met 4,5 maand? Ik laat hem nog niet los uiteraard, want dan kukelt hij om, en laat hem hooguit 10 seconden zo zitten als hij alleen mijn handen vast heeft.. Maar ik wil niet dat ik iets doe waar hij later last van krijgt..
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef huuphuup het volgende:
BE![]()
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng
wat lief Nicole
binnen de lijntjes is goedquote:Op donderdag 17 december 2009 12:33 schreef martine1984 het volgende:
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.
Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama![]()
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
ja, dat dacht ik ook, maar het stond er zo vreemd, ik moest het even vragenquote:Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef martine1984 het volgende:
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijnJamie is pas/al 2 maanden.
Leander wat goed
gek is dat hè?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oow, nog meer zieke beebjesWat zielig..
BE, een tandje, woah!Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!
Hoe zou het met BJ en Evie zijn?
Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshoudingWe gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..
Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx
Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx!quote:Op donderdag 17 december 2009 16:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gek is dat hè?ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!!"
fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.
en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry![]()
Hij is vandaag alweer 1 week oud, cliche maar jeetje wat is me die week snel gegaan. Fijne kraamhulp gehad maar ook wel weer fijn het nu helemaal zelf te doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
gewone normale kinderfysiotherapeutenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx!Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
dat doen ze hier wel nog steeds zoquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat
En BJ, ook goed nieuws!Geniet van thuis!
Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?
Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes![]()
Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg...quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat doen ze hier wel nog steeds zo![]()
hier ookquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:57 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg...Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook![]()
een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten hadtoen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien
hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.
We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
Owja, kijk, ik had nog niet bedacht dat niet elke fysio ook kinders aankan zeg maar, whaha!quote:Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gewone normale kinderfysiotherapeuten
het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Je kunt de lactatiekundige ook al in het ziekenhuis erbij vragenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!![]()
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtigdat heb je mooi gedaan meis! <3
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk
Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
oooh dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:00 schreef Smikke het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we gaan zo even lekker boodschapjes doen met z'n drietjes en hoe erg, ik heb er gewoon zin inAmélie, zet 'm op meissie, gooi het eruit! Huup, zó fijn dat ze nu weer poepluiers heeft, lijkt me echt een pak van je hart.. En Rollenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef huuphuup het volgende:
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier!![]()
tot op dr rug! bwurk hahaha
maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.
En ze heeft net een soort van gerold!![]()
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar![]()
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligtgek gebakje toch <3
@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Wel handig dat ik nu inderdaad weet dat het niet veel zin heeft ermee door te blijven lopen, ik ga maandag even bellen denk ik zo.. Thnx
Oscar, hoe gaat het nu jochie? Beterschap hoor!
Karin, wat leuk dat Lars echt aan het spelen is nuDat lijkt me zó geweldig!!
Vlindur en Rienk, welkom hier! En wat een súpermooie vent!Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het al veel beter gaat met voeden enzo, wat een stress geeft het als het niet lukt he?
3!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker van genieten die boodschapjes! Lekker kneuterigik hou dr van!
Wij hebben trouwens vroegtijdig maar Amélie's kerstkado opengemaaktvoor het idee had ik ook wat voor haar onder de boom gelegd, maar toe ik haar vanmorgen uit haar bedje haalde was ze echt ijskoud
ook in dr nekje. Dat ondanks de twee dubbelgevouwen dekens, het laken, de pyjama en de romper met lange mouwen die ze aanhad. Dus het winterslaapzakje dat ik had gekocht hebben we nu maar uitgepakt, die krijgt ze dus vannacht aan.
na een check op de babyfoon bleek het 13 graden te zijn. arm ding, keikoud!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan het zijn dat poepen door flesvoeding moeilijker gaat? Jamie heeft sinds eergister al niet meer gepoept... normaal heeft hij zeker 2 volle luiers per dag.
Straks naar de locale kringloopwinkel... ze schijnen een hele grote baby collectie te hebben. Shoppen![]()
![]()
![]()
Da's niet echt half hoor, dat is driekwart rollen al. Het gaat idd om die heup-been beweging die ze door moeten hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:13 schreef huuphuup het volgende:
goodmorning!
Rienkwat ben je een mooi ventje, hopelijk snel weer op je geboortegewicht
hoe gaat het vandaag vlindur?
Martine wat een rijkdom dan hè?![]()
Wij hadden hier vanmorgen nóg een poepluier!deze stonk nog erger dan de vorige allemaal bij elkaar
en ze moest toch wel even flink hard huilen toen ze het eruit werkte (zo sneu!) maar het is er weer eentje en ze kan er maar vanaf zijn
zou het nu dan toch gewoon weer op gang komen?
Linkje naar een halve rollerfilmpje
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1320049758661&saved#/video/video.php?v=1320049758661
Ze heeft het helemaal door maar nog niet als ze plat op dr rug ligt. Komt nog wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus...
Lotte!
Noah!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ai Linda, dat is niet leuk...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lotte!
Noah!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ow, en je mag mij ook altijd via PM 'lastig vallen' hoor. Zo zie ik het namelijk niet
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op, want anders wordt het een spoiler-topic
Lotte!
Noah!
Je zou er de bepanthen creme die ook geschikt is voor tepelkloven op kunnen doen. Die gebruikte ik in het begin van de bv, en dan mag een baby gewoon drinken zonder dat je de tepel eerst helemaal schoonpoetst. Geen te dikke laag dan, natuurlijk, maar gewoon even goed uitwrijven.quote:Op zaterdag 19 december 2009 08:31 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander die sabbelt altijd op zijn vingers en nu is door de kou zijn handje helemaal droog en beetje gebarsten. Kan ik daar vaseline opsmeren? Aangezien hij ze eigenlijk meteen weer in zijn mond stopt. Kan dat kwaad met vaseline?
quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:34 schreef Linda2205 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hou ik er over op, want anders wordt het een spoiler-topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
Ga ik volgende week in NL even voor kijken, thnx!quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan evt. ook 'vaseline lanette' creme halen bij de apotheek.
Dat heb ik ooit ook eens voorgeschreven gekregen voor dat gebied. Dat is een hele neutrale, maar lekker vettige creme, dat kan wel helpen om de huid daar een beetje soepeler te maken.
Bedankt voor de tips! Ze is - bij hoge uitzondering - in de wagen in slaap gevallen tijdens het wandelen. en bovendien bleek ze nog een beetje honger te hebben én een poepluierquote:Op zaterdag 19 december 2009 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Linda, mijn PMbox staat ook open, maar het mag ook hier hoor.Al dan niet onder een spoiler.
Innepin, heb je zoutoplossing in huis? Dat helpt hier wel heel goed bij snot enzo.
En over dat huilen bij het in bed leggen, dat zouden haar oortjes kunnen zijn he? Als alles zo dicht zit dan kan de druk daarop heel naar zijn. Je kan evt. een dikke handdoek onder het matrasje leggen om haar hoofdeinde iets omhoog te leggen, dat scheelt vaak al wel een beetje.
Oh, en een ui onder haar bedje. Hier ruikt het al dagen naar een haringkraam boven.![]()
![]()
Meiden, wanneer gaan we weer meeten? Ik wil eig. al die kleintjes wel weer eens bij elkaar zien!Maar dan in een iets rustiger, makkelijkere setting dan bij Innepin.
We zouden iets moeten hebben waar ze gewoon lekker op de grond kunnen liggen enzo.
* Denken gaat...
Dat vroeg ik me ook afquote:Op zaterdag 19 december 2009 14:42 schreef innepin het volgende:
[..]
miss sly, srsly, nog niet?Wat voelt er dan geestelijk nog niet goed? nou ja das wel heel offtopic hier eigenlijk.
Maar eh, hier geen last van, zeg maar.
Kan ik me wel voorstellen hoor. Het was toch onderdeel van iets heel erg bijzonders. Maar ik dacht dat dat een mannending was eigenlijk...quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:01 schreef miss_sly het volgende:
echt
er is een baby uitgekomen en ik vind het heel moeilijk dat het nu weer voor iets anders is, ofxo. moeilijk uit te leggen, het is echt gevoelsmatig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh meeten mag hier wel op een donderdag hoor!dan heb ik de hele hut voor mezelf en nm meisje. Ik heb geen gigantische woonkamer maar ach.
mijn lief was ook lief en heeft net zo lang gewacht tot ik eraan toe wasquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:08 schreef miss_sly het volgende:
schaap wachtmaar goed, het zal wel een kwestie van een keer doen zijn. dan wordt dat gevoel vast minder. en 5 maanden is wel lang genoeg gewacht, eigenlijk.
ja lach maar, zo voelde het wel na de kraamweekquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:12 schreef innepin het volgende:
Huup ik kan heul nie meeten op donderdagen![]()
Grabbelton
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:09 schreef huuphuup het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hè.. voor dit soort dingen mis ik inderdaad gewoon ook een vers moedertopic. Gewoon voor de ontzwangerperiode zeg maar.. is dat nit een idee om die er toch nog naast te openen? Het grote ontzwanger kommer en kwel topic
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef Poppedein het volgende:
[..]Dat was/is dus het 'hoe gaat het met'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hè.. voor dit soort dingen mis ik inderdaad gewoon ook een vers moedertopic. Gewoon voor de ontzwangerperiode zeg maar.. is dat nit een idee om die er toch nog naast te openen? Het grote ontzwanger kommer en kwel topic
Eerst was het de nieuwe moeders, toen wilden de oudere moeders ook meekletsen en nu is het voor heel OUD.
Wat ons modjes betreft is OUD klein genoeg om het daar te kunnen posten. Het was destijds al een concessie ipv iedereen door te verwijzen naar R&P-hoe voel je je nu.
Dat is goedquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Ow, naar zeg, mijn vk wilde dat ik ervoor langskwam zodat ze het me kon leren.. Ik wil je best een PM sturen als ik meer weet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3!
Dat wennen kan natuurlijk ook..want ik heb soms ook het gevoel alsof de opening verkleind is zeg maar, maar dat zal voornamelijk komen door de dikte van het litteken. Stom eigenlijk hè, bevallenquote:Op zaterdag 19 december 2009 15:52 schreef huuphuup het volgende:
*ook weg*
@Linda mijn vk heeft verder niets gezegd van het litteken, ze vond het er keurig uitzien. En dat vind/vond ik ook. Maar goed, zij heeft het gezien met 5 weken na de bevalling en toen het ontstoken was dus misschien dat dat het beeld ook wel beinvloed? Ik weet het niet, en misschien is het ook wel gewoon alleen het gevoel hoor, is alles prima in orde en zit er helemaal niets raars qua huid ofzo maar voelt het gewoon anders en moet ik wennen. Wie weet
Ik lees braaf mee! Eigenlijk valt er niet zoveel te vertellen, want het gaat gewoon heel goed. Hij lacht, hij begint geluidjes te maken, en hij heeft nog steeds last van krampen die het hem soms moeilijk maken om in slaap te vallen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:20 schreef huuphuup het volgende:
Trouwens, Claudia_x joehoe waar ben je? Hoe is het met jou en Ivan?
Psst...Vlindurs ventje heet Rienkquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een poging tot bijlezen en reageren:
Vlindur en Wolf welkom! wat gezellig dat je ook gezellig in dit topic bent aangekomen!En moeilijk als de voeding niet loopt. En idd een lactatieverpleegkundige is echt een goed idee. Die heeft ons echt enorm geholpen in het ziekenhuis.
en wat is het al een mooie groot mannetje zeg!
Laat maar staan, hoor! Zoals ik al zei: het is echt fijn om van anderen te horen hoe het zit. Ik heb me suf zitten googelen, maar ik kon hier juist niks over vinden.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:54 schreef Linda2205 het volgende:
Edit: Clau, zal ik m'n antwoord weghalen, als je dat prettiger vind?
zie de update onderaan mijn post; mijn geheugen is beroerd; dus mijn posts gaan in delenquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:03 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Psst...Vlindurs ventje heet Rienk
Hoe is het met je kleine meiske?
quote:Inmiddels zijn we ruim 6 jaar getrouwd, 2 bijzondere Fok kindjes rijk. De 1e moet een van de zwaarste Fok babies zijn (en blijft dat met zijn 5235 gram hopelijk voor de a.s. Fok!moeders ook). Het leidde zelfs tot ruzie tussen het echtpaar van de drukkerij - hij beschuldigde haar ervan het gewicht verkeerd genoteerd te hebben, zij belde het ziekenhuis en zelfs de telefoniste was op de hoogte want wist direct waar het over ging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Jij van harte met Senna haar vermaanddagquote:Op zondag 20 december 2009 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Bar, ik las ergens anders dat het nog steeds niet o lekker loopt met Roy, maar dat je iig een manier hebt gevonden voor jezelf om er beter mee om te kunnen gaan. Good for you!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niels koppie is ook duidelijk scheef, morgen komt de fysio weer langs, hopelijk kan ze morgen wel iets met hem beginnen
En nu ga ik slapen, mijn lief is nu thuis dus die is nu met Niels bezig.<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
En ontopic: Lotte slaapt al vanaf 12u
Ik heb in het begin nachtenlang tot 3u ofzo met Lotte op gezeten... later bleken het krampjes te zijn, ik dacht dat ze gewoon niet moe was, daardoor werd ze weer te moe, kon daardoor niet inslapen...een cirkeltje dus. Pas sinds een tijdje heeft ze echt een dag- en nachtritme. Komt vanzelf. Beste 's nachts niet alle lampen aan, maar 1 kleintje. Zachtjes praten of helemaal niet. Geen spelletjes doen (dat snapt m'n vriend na 3 maanden nog steeds nietquote:Op zondag 20 december 2009 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
Lotte 3 maanden![]()
![]()
![]()
en idd Trix'; wat een hoop sneeuw he?? hier is het inmiddels alweer begonnen en komt er steeds meer naar beneden...
mooi hoor!
en vooral lekker als je heerlijk binnen bent en de deur niet uit hoeft...
![]()
Evie is snachts trouwens (veel) meer wakker dan overdag en huilt dan ook meer... is dat normaal als ze zo jong zijn? en iemand nog tips en tricks om dr lekker tevreden in slaap te komen?
de afgelopen nacht heb ik dr uiteindelijk een uur na de fles nogmaals aan de borst gelegd.. maar weet niet of dit wel zo slim is?
de kraamverzorgster komt zo nog voor een paar uurtjes...
verder gaat het hier nog steeds netjes; ik heb dr vandaag bij elke voedingsronde eerst aan de borst laten drinken en elke keer ging dat vrij goed en wilde ze niet meer de hele fles... goed teken denk ik..![]()
de kraamzorg neemt een weegschaal mee; dus straks even weer bloot wegen, spannend!
en morgen controle bij de kinderarts in het ziekenhuis...
kijken of die ook tevreden is...
In de line of fire staan heb ik nog niet geprobeerd. Maar Lotte en ik hebben wel altijd lol om d'r luiers. Ze gaan er namelijk erg van grijnzen als ze 'm eens ff lekker volpoeptquote:Op zondag 20 december 2009 15:38 schreef Incantrix het volgende:
@ Linda: Uiteindelijk had hij alweer een film gevonden om te kijken dus kan ik nog even achter de pcEn die ga ik zo even zeggen danwel proberen inderdaad, thnx
En wij zitten eigenlijk altijd te wachten op poep-explosies, want dat luidt meestal het einde van de krampjes in. Tempen wil ook nog wel eens helpen (en uit ervaring weet ik dat je dan NIET in the line of fire moet gaan staan, haha!), of met zijn buikje op onze hand leunen..
En ja, dat is balen inderdaad. Wij hebben ook zo'n periode gehad hoor, maar dat was ver voordat ik zwanger raakte, in die tijd werd ik nog behandeld aan mijn angsten en kon ik dus nog niet alles, om het maar zo te noemenMijn therapeute heeft me toen ook verteld van een studie bij ratjes, waarbij bleek dat als een vrouwtje een plekje had waar ze zich terug kon trekken van het mannetje dat bij haar woonde, die stelletjes véél vaker sex hadden als wanneer de rattenvrouwtjes zich niet terug konden trekken van hun mannetje als ze geen zin in sex hadden en zich dus vaker in de hoek gedreven voelden. Het werkt dus echt zo, en ook bij ons is het goedgekomen toen mijn lief het 'proberen' losliet en het meer van mij uit liet gaan
Er is dus hoop!
Haha, ik had het *iets* te laat door en moest naast poep uit mijn oog halen ook de thermometer zoeken, die heeft hij letterlijk weggeschotenquote:Op zondag 20 december 2009 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
In de line of fire staan heb ik nog niet geprobeerd. Maar Lotte en ik hebben wel altijd lol om d'r luiers. Ze gaan er namelijk erg van grijnzen als ze 'm eens ff lekker volpoeptIk hoop voor jullie dat het werkt en dat Stef even een uurtje kan slapen zonder buikpijn
Fijn dat het goedgekomen is bij jullieKomt ook vanzelf wel weer hier...denk ik...hoop ik... maarja, als ratjes het kunnen, dan kan ik het ook, toch?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Darmkrampen, praat me er niet vanHet is zóoo zielig om je kleintje zo'n pijn te zien hebben. Emma heeft ze al vanaf geboorte en het lijkt nu eindelijk wat beter te gaan worden. Gelukkig maar, want ze sliep zelfs amper meer door die krengen (nu al vanaf 14.00
)
En nu ik dit typ, wordt ze wakker![]()
Tuurlijk, jij hebt al eens bewezen dat je dat kanquote:Op zondag 20 december 2009 16:05 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, ik had het *iets* te laat door en moest naast poep uit mijn oog halen ook de thermometer zoeken, die heeft hij letterlijk weggeschoten
En ja joh, komt goed hoor, echt! Als ik daaroverheen kon komen en ratjes bewezen hebben hoe het werkt.. Toch? Ik zal ook ooit wel weer durven he?
quote:Op zondag 20 december 2009 16:07 schreef WupWup het volgende:
Wat prettig dat er zo open geschreven wordt in de spoilers. Daar heb je nog eens wat aan als verse moeder!Oeh, dat is ook niet prettig. Heb je oefeningen gekregen van je vk of kraamhulp?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Darmkrampen, praat me er niet vanHet is zóoo zielig om je kleintje zo'n pijn te zien hebben. Emma heeft ze al vanaf geboorte en het lijkt nu eindelijk wat beter te gaan worden. Gelukkig maar, want ze sliep zelfs amper meer door die krengen (nu al vanaf 14.00
)
En nu ik dit typ, wordt ze wakker
En wet van Fok...nooit juichen voor iets, gaat gegarandeerd mis dan
Trixie, schijtluisje van me. We gaan er gewoon voor. Voor Kerst 2010 is het ons gelukt, deal?
Lotte!
Noah!
quote:Op zondag 20 december 2009 16:25 schreef tessie het volgende:
Vandaag een half jaar geleden had ik een ieniemini vers babytje voor het eerst in mijn armen![]()
En vandaag kan ik me niet meer voorstellen dat hij er ooit niet was. Mijn grote kleine man al een half jaar oud![]()
Een half jaar gaat zo ontzettend snel voorbij en hij groeit en leer zo snel.![]()
![]()
Dus we verlaten vandaag dit topic en schuiven door naar het grote babietjes topic, want mijn baby is al best heul groot![]()
Het is ook engquote:Op zondag 20 december 2009 16:27 schreef Twinkly het volgende:
Ohh wat zielig voor Stef dat hij zoveel buikpijn heeft![]()
Ik ga je scheetjestip ook proberen Linda.
Pff ik heb precies hetzelfde als jou, juist doordat hij aangeeft zin te hebben verkramp ik helemaalik vind het heel eng...
En ik kon niet slapen omdat ik in mijn hoofd babygehuil hoorde, humz![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, in zoverre dat ik niet hoef te proberen om het een uur op te houden, maar het gevoel is in ieder geval terug en ik zit op tijd op het toilet.quote:Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh WupWup als je het nu alweer onder controle hebt dan heb je dat snel weer voor elkaar!
Ik heb nadat Meike is geboren echt een hele poos het gevoel gehad dat ik een zak aardappels onder in mijn lijf had hangen, en als ik moest plassen moest het ook meteen gebeuren. Even ophouden was out of the question.
Ik heb er na Lars helemaal geen last van gehad. (geeft hoop he)
Graeme een half jaar! Dag grappig mannetje! Tot over een poosje!
Incantrix, wat zielig die krampjes he! Echt zo sneu en gemeen en en en...
Lars heeft nu veel minder last als eerst, maar dat komt hier ook wel deels door de voeding.
Op momenten dat hij nu last heeft geven we hem een beetje Cinababy en dat helpt hem heel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb net je scheetjestip getest Linda en er kwam er eentjeLiggen jullie kindjes ook op het aankleedkussen te persen met gestrekte benen (maar dan komt er niets)?
Hij gaat vaak poepen wanneer ik zijn kontje optil op de luier eronder te schuiven. Gisteren 3 luiers weg moeten gooien omdat hij plaste, poepte, plaste
Owja, Niels heeft maat 6-12 maanden van sokkenzomgzomg wat moet dat wel niet worden. Carriere als pipo?!
Jahoor, aan zijn liefheid ligt het echt niet, ik ben gewoon een schijtluis.quote:Op zondag 20 december 2009 16:30 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Het is ook engIs je Lief lief voor je?
En erg is dat hè? Die huil-echo in je hoofdBen je wel een beetje uitgerust door gewoon lekker in bed te liggen?
Ik ben wel een beetje uitgerust hoor
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
Deal!quote:Op zondag 20 december 2009 16:24 schreef Linda2205 het volgende:
Trixie, schijtluisje van me. We gaan er gewoon voor. Voor Kerst 2010 is het ons gelukt, deal?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wupwup, haha, dat vonden wij ook al, sínaasappel, wie verzint zoiets? Het stinkt ook echt verschrikkelijk en als je kind daarna in je gezicht ademt komt de weeïge lucht je tegemoet!
Driekus al aan het rollen Mefke? Flinke vent! En teveel spierspanning had ik dus ook altijd, maar nu voor het eerst is dat ver te zoeken.. Ik vraag me af wat dat betekent voor zekere gezelligheden waarvoor ik normaalgesproken altijd heel actief moest ontspannen om ze te kunnen zeg maarBekkenfysio heeft voor jou dus wel iets uitgehaald?
En dat voetje van Amélie!
En BJ, ook hier nog even eenvoor je meissie!
3!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |