abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75659310
Deel 9

Kleine babietjes

14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
25 augustus 2009: Amélie, dochter van Huuphuup
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 decembe 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 18-12-2009 22:47:26 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659370
Ik gooide per ongeluk mn scherm weer dicht ff de laatste posts erbij pakken
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn! Hij lijkt inderdaad effectiever te 'klokken'.

Ik kolf trouwens wel belabberder dan ooit. Een paar weken geleden zat ik nog op 105 ml uit 2 borsten per keer, en nu mag ik blij zijn met 60 (gister kwam er zelfs maar 35 uit). Zal wel door de vermoeidheid komen.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:10 schreef Sorbootje het volgende:
Pffffffffffffffffff Isabeau weet nu hoe je shopt till je dropt!

Maar 't ging geweldig goed! Ze heeft heerlijk om zich heen gekeken in de doek. ging zelfs naar wildvreemde mannen lachen in de trein... Klein flirtstertje!

Heb alleen een probleempje. Morgen babyochtend van zwangerschapsgym en manlief heeft de maxicosi meegenomen naar antwerpen Dat betekent een ongelooflijk pokkenend lopen door leeuwarden morgenVROEG.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef Xenia het volgende:
Vermoeidheid en stress kunnen inderdaad je produktie verminderen Claudia.

Even een knuffel voor Nijna en troel en een <3 voor Rocka.

Hier is het even niet zo goed. Xeentje heeft nog steeds een darminfectie. Ze is sinds vrijdag al 200 gram afgevallen, terwijl ze donderdag juist voor het eerst sinds haar geboorte in het groen was
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ze is gelukkig niet uitgedroogd -dankzij de ORS, Seilram big thanks to you voor die tip - maar het overgeven moet morgen toch echt stoppen anders wil de dokter haar doorsturen.
Zelf heb ik de darminfectie gisteren ook gehad. De hele dag overgeven en diarree. Vandaag alleen nog diarree. Dan realiseer je je pas goed hoe dapper mijn meisje zich hier doorheen slaat.
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:19 schreef Poppedein het volgende:
Och Xenia...potverdikke zeg! Doet ze zo hard haar best om sterk te worden, krijg je zo'n rotvirus! Ik help je duimen dat t overgeven gauw stopt en je haar thuis kan houden! voor je kleine meisje en ook een voor jou, want een ziek kindje lijkt me (vooral de eerste keer) zo moeilijk, laat staan als je zelf ook ziek bent..dan heb je eigenlijk dáár al je handen vol aan!

Sorbootje..wat @$^%^dat je zonder maxicosi zit! Heb je geen mensen in de buurt ofzo waar je voor een uurtje even een MC zou kunnen lenen?

Ook hier ging het helemaal goed in de trein.. T kleine ding heeft zo heerlijk liggen slapen. Gezellig gedronken in een lunchcafe, vrolijk lachend daar rondgekeken en op de terugweg in de trein weer heeeerlijk liggen slapen... Oeh man, wat voelde ik een trots... Das gewoon ff mijn grote kleine meisje die zich zo voorbeeldig gedraagt!

En over t "Poppedeintje"...maar moeder zei dat laatst ook tegen Lena (vandaar ook de nick, zo noemde ze mij vroeger ook altijd) en ik schrok en dacht "Hoe weet zij wie ik ben op Fok!" Beutje dom, helemaal bedenkende dat mijn moeder misschien op zn hoogst de powerknop op de computer zou kunnen vinden
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659478
En ik wenste Xeentje dus beterschap arm meiske

En ik postte tegelijk met Poppedein dus die had k nog niet gezien wat fijn dat het goed ging in de trein enzo. Wat kun je er dan van genieten en trots zijn enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75659781
Amélietje heeft vandaag de dag met papa doorgebracht en ze heeft zich goed vermaakt
Maar toen ze me op kwamen halen van het station en ik haar uit de cosi haalde om boodschappen te gaan doen zag ik dat ze alleen een maillotje aan had
> waarom heeft ze alleen een maillotje aan?
< is dat geen broekje dan?
> ehm... nee...
< oh... t leek me wel lekker warm eigenlijk!

Muh. Leek me niet zo warm met dit weer haha, dus wat doe je dan... dan trek je je kind je wanten aan om de beentjes

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75660214
Huup mannen....

Xeentje beterschap, hopelijk is ze snel weer beter!

Even in de herhaling
Jamie krijgt donderdag zn prikjes, iemand tips zodat hij er zo min mogelijk last van heeft? Het CB is hier 10 minuten vandaan lopend, kan het kwaad die kou of kan ik beter met de auto gaan?
pi_75660626
Huup Dat soort dingen gebeuren hier dus echt niet. Als ik moet werken en m'n schoonmoeder oppast 's middags, legt D. ook altijd kleertjes klaar, en dat ziet er altijd supernetjes uit

We hebben allemaal kleine poppedeintjes Hihi.

Martine, ik geloof dat ze meestal pas na een paar uur 'last' krijgen, áls ze er al last van krijgen. Willow heeft alleen maar geslapen na de prikjes. Maar na de eerste pijn kan je 'm gewoon meenemen hoor, hij zal niet binnen tien minuten koorts krijgen ofzo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75660833
mja normaalgesproken kleedt hij haar echt supergoed, het is ook niet de combi ofzo, hij dacht gewoon dat zo'n maillotje genoeg was nu
en D. heeft natuurlijk ook al de nodige aankleedervaring op zich

Martine gaf je nou borstvoeding of niet? Je kunt direct na de prikken Jamie even aanleggen, dat helpt hier enorm. Je hoeft niet per se met de auto te gaan, maar het kan dat Jamie eventjes flink huilt, Amélie heeft na de prikken wel een behoorlijke tijd gehuild en toen was ik zelf eigenlijk wel blij dat ik binnen no time weer thuis was. Maar ze hoeven er geen last van te hebben verder.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75660945
z0mg ik legde Willow net in de box... die bij ons nogal vol ligt met knuffels enzo... kijk ik na een minuutje weer omdat ze zo rustig is (meestal kletst ze nogal tegen d'r speelgymding, de kleine pretletter)... heeft ze ineens een speen in d'r mond! Wtf. Heeft ze dus ergens uit de box weten te plukken en zo goed in d'r mond gedaan Knappe meid
pi_75661696
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:50 schreef martine1984 het volgende:
Even in de herhaling
Jamie krijgt donderdag zn prikjes, iemand tips zodat hij er zo min mogelijk last van heeft? Het CB is hier 10 minuten vandaan lopend, kan het kwaad die kou of kan ik beter met de auto gaan?
Tijn heeft vanochtend zijn prikjes gehad.
Ik had ooit "geleerd" om een koud washandje mee te nemen en dat over de plek te wrijven.
Toen ik daar zat zei ik dus dat ik die vergeten was, dat was maar goed ook want dan trekt de vloeistof minder goed en makkelijk in.
Ze zei idd bv geven als je dat doet en anders ff goed over t plekje wrijven.
Ik heb hem gewoon direct daarna lekker opgepakt en goed geknuffeld en toen was het al snel weer over.
2 mnd, 59,5 cm en 5430 gram.

Verder krijgt hij medicijnen voor vermodelijke reflux.
Met dat vermoeden benik laatst naar de huisarts gegaan en die heeft me heel lullig weg gestuurd.
Eerst wilde hij in discussie over de chiropractor (die heb ik heel pissig afgekapt) en daarna toen ik over mijn vermoeden, symptomen e.d. vertelde zei hij dat zijn kinderen vroeger ook weleens huilden en ze toch groot waren geworden Een kind mag wel huilen maar overdag word hij door "iets" wakker waardoor hij nauwelijks slaapt, eikel.
En ik zat er in de wachtkamer voor die tijd en dacht, ga niet zonder recept weg maar ik stond dus zonder recept buiten
De arts van het cb dacht precies hetzelfde en heeft hem ff een haarfijn briefje geschreven incl. een protocol wat ze hier in de buurt gebruiken met deze symptomen.
En tadaaa, morgen kan ik bij de apotheek wat ophalen.
Verder geniet ik enorm en vind het ook zo leuk dat ie steeds meer reageert, lacht etc.
En over 3 weken ben ik NU mijn eerste dienst weer aan het draaien en mischien is het ook wel fijn om weer f onder collega's enzo te zijn.
T is een beetje dubbel.
En de eerste keer zal toch raar zijn of het 12 wkn na de bevalling is of 18 weken.

@ Xena, beterschap met je meisje.
Trek je het zelf nog een beetje?

@ Huup, OMG haha, ik vind t een goeie

@ Innepin, haha das zekers knap.
Leuk dat ze zo beginnen te pakken enzo he?
pi_75663435
even zonder bijlezen enzo, ik kom even melden dat Driekus een volleerd zwemmer is! Hij vond het heerlijk in het water (en wij ook). Voor de mamas die wel aan babyzwemmen doen, mag je zo'n ukje nou wel of niet met zijn hoofdje onderwater doen? Vooral op zijn buik vindt ie heerlijk, koppie fier omhoog enzo.
Ik ga effe eten, missschien tot straks.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75663753
Zwemmen Ik ben jaloers mefke Heerrrrlijk lijkt me dat
pi_75663864
Ja hoor Mefke.., dat mag, maar bij ons hameren ze er heel erg op dat je je kindje goed duidelijk maakt wat je gaat doen zodat hij t op een gegeven moment gaat verwachten.

We moeten ons kindje vastpakken met gezicht naar je toe en allebei lekker diep in t water.
1. zachtjes in gezicht blazen "er gaat iets gebeuren" -> Mama een tel onder water
kijken hoe je kindje reageert, bij paniek "mama is weg" eerst weer even knuffelen, anders gelijk doorgaan
2. zachtjes in gezicht blazen "er gaat iets gebeuren" -> Kindje een tel onder water
Kijk naar reactie, kan je door, ga je door, anders weer eerst vastpakken
3. zachtjes in gezicht balzen "er gaat iets gebeuren" -> Samen een tel onder water

Wij doen t altijd pas als we eerst andere waterspelletjes gedaan hebben en Lena dus alweer wat gewend is. Ik merk wel dat t onder water gaan veel impact heeft, ze vindt t prima, gewoon even met dr oogjes knipperen en weer doorgaan, maar snel daarna is ze erg uitgeput... Dus ik zou t niet doen als je van plan bent nog een dik kwartier in t water te blijven, maar ook niet als je merkt dat Driekus eigenlijk al té moe is!

Ben benieuwd hoe hij t vindt! Leuk dat hij t in ieder geval al zo naar zn zin heeft in t water!! Ik ben écht fan!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75663917
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:12 schreef innepin het volgende:
Zwemmen Ik ben jaloers mefke Heerrrrlijk lijkt me dat
Als je zorgt dat jullie hier de 12e voor 9 uur zijn gaan we samen

Huups...die handschoenen Ik had nog niet gelezen dat je ze eroverheen getrokken had en zat zoooo te puzzelen hoe ik t plaatje moest ontcijferen!

Innepin...wooooooooooooooot wat goed zeg!! Jeetje! Dan begint ze nu wel echt héél gericht dingen te pakken!

Het-is-mij, fijn, heel fijn dat je door het CB wel serieus genomen werd en je gelijk langs de apotheek kon! Ik hoop van harte dat t Tijn helpt! Ik hoop dat hij niet al te veel last heeft van de prikjes en Jamie...sterkte morgen kleine man! komt goed!

En trouwens over die prikjes...schroom niet om te zeggen dat je je kindje gewoon vast wil houden tijdens het prikken hoor! Hier wordt standaard gezegd dat je je kindje neer moet leggen, maar daar voelde ik me de eerste keer zo naar bij dat ik e 2e keer zei dat ik Lena liever vasthield op zo'n manier dat de arts nog gewoon goed bij haar beentjes kon en dat was geen probleem.. ze deed er zelfs zo makkelijk over dat ik er eigenlijk een beetje boos van werd dat ze dat niet uit zichzelf aanbood!

[ Bericht 15% gewijzigd door Poppedein op 15-12-2009 20:26:25 ]
pi_75664276
het is mij fijn ja dat het CB wel meedenkt. Wat kun je je dan rot voelen door zo'n arts hè?

Willow lekker grabbelen

Mefke wat lekker zeg dat zwemmen

huuu poppedein daar had ik eigenlijk ook nog nooit aan gedacht dat je daar ook gewoon om kunt vragen! Ik moet 4 januari weer voor de derde ronde prikken, maar dan moet ik alleen, dus eigenlijk vind ik het dan misschien wel fijner om haar gewoon op schoot te houden.
Ik zit te twijfelen of ik haar daarna in de draagdoek zal doen. Ik moet lopen naar huis, misschien vindt ze het wel veel fijner tegen me aan dan in de bak.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75664370
@ Martine, oja, ik ben gewoon gaan wandelen in het mooie winterzonnetje, heeeeeeerlijk.
(ong. 10 min. lopen)
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:31:14 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664512
Xenia, beterschap voor je meisje, wat naar zeg!
pi_75664538
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
pi_75664755
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Ik heb dat dilemma ook al een paar keer gehad huups, wel of niet met de doek, maar deed t uiteindelijk niet omdat ik bang was dat als ze last van de prikplekjes zou hebben de doek misschien juist zou gaan drukken daar. Maar ach nu denk ik ook weer...die prikplekjes doen toch niet meteen zeer, dus in de doek is wel net zo fijn!
Wij moeten de 28e weer..maar dan heb ik dienst en gaat Lena met dr paps... huuuu dát vind ik nou spannend! Niet dat hij t niet kan ofzo hoor, maar gewoon, omdat ik er niet bij ben, geen controle over die situatie hebben ofzo...
nouja! dat eerste had ik dus getikt en weer weggehaald
inderdaad ik dacht ook dat ze in de doek misschien last zou hebben van die plekjes maar met dat ik het tikte dacht ik weer van nouja het zal toch niet zo snel gaan? Maar aan de andere kant... wat als ze nou zo overstuur is dat ze het helemaal niet fijn vindt... dan heb ik niets als ik zonder wagen ga.
*zucht* ik twijfel nog even verder.

Oef dat lijkt me ook gek ja, dat je er dan zelf niet bij bent. Hij kan het vast wel maar toch, je wilt liever ook zelf er zijn voor je kleine meisje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75664810
Gewoon alweer een nieuw topic

Helaas even geen tijd en puf voor een lang antwoord (2e mex. griepprik vandaag gehaald blugh) maar wilde wel even Xeentje beterschap wensen!
pi_75664853
Xenia, ik dacht vanmiddag nog aan je meisje. Wat naar dat ze nog steeds ziek is en zo is afgevallen Ik hoop dat ze snel opknapt. Beterschap

Isabeau en Lena zulke lieve meisjes

Amélie met de wanten
huup, ik ga iedere keer met Senna in de doek, en schaap afgelopen vrijdag ook. Zeker na de prikjes is het misschien wel zo fijn om dicht bij haar mama te kunnen zijn.

Willow, knappe meid!

martine, warm aangekleed en lekker warm in de doek kan ook best met deze temperaturen. Succes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:39:51 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664876
Ik wil ook steeds met de doek, maar het is hier iedere keer echt rotweer! En idd, wat nou als hij zo overstuur is dat hij de doek niet meer wil...
pi_75664916
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:31 schreef Poppedein het volgende:
Dat laatste was hier vrijdag het geval: schaap alleen met Senna naar het CB. Heel vreemd idd, vooral omdat ik ineens heel sterk de behoefte had om erbij te zijn, maar dat ging niet. UIteindelijk hebben papa en Senna het samen prima gedaan, natuurlijk
  dinsdag 15 december 2009 @ 20:43:07 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75664998
Oscar is hier superverkouden en hoest heel veel. Maar hij probeert op de een of andere manier het hoesten ook tegen te houden dus hij produceert de meest verschrikkelijke geluiden. Heb hem maar in de box te slapen gelegd, wilde hem even dichtbij hebben. Dat gepiep en gerochel vind ik zo naar...
pi_75665142
Ach, arme Oscar niet fijn, zieke, hoestende kindjes Beterschap voor Oscar
pi_75665203
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:40 schreef huuphuup het volgende:
Amélietje heeft vandaag de dag met papa doorgebracht en ze heeft zich goed vermaakt
Maar toen ze me op kwamen halen van het station en ik haar uit de cosi haalde om boodschappen te gaan doen zag ik dat ze alleen een maillotje aan had
> waarom heeft ze alleen een maillotje aan?
< is dat geen broekje dan?
> ehm... nee...
< oh... t leek me wel lekker warm eigenlijk!

Muh. Leek me niet zo warm met dit weer haha, dus wat doe je dan... dan trek je je kind je wanten aan om de beentjes

[ afbeelding ]
Wel een goede oplossing!
pi_75665533
Hihi, die wanten!

BE, beterschap voor Oscar!

En beterschap voor Xeentje!

Wij gaan ook altijd met de doek (bij gebrek aan wagen ) En dat gaat prima met de prikken, lekker tegen je in slaap vallen daarna.
Ik las hier ook een keer de tip om je kind in de doek te doen en daarna pas de prikken te laten geven. Maar dat hebben wij nog niet gedaan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75665660
Ik hou Graeme altijd op schoot bij die prikjes, zo zeiden ze het hier uit zichzelf ook bij het CB. Lijkt me echt niet fijn als je kindje moet liggen ofzo.
Wij zijn vandaag ook weer bij het CB geweest en Graeme was weer 2cm gegroeid en een halve kg aangekomen (nu 70 cm en 8kg). Verder was die arts weer vaag als altijd, maar ze vond het rapleyen prima en ook dat hij er voorlopig nog niet zo veel van binnen krijgt, dus dat was wel fijn.
Verder gaat het eigenlijk prima hier. Graeme is tegenwoordig wel altijd al heel vroeg moe, zo rond kwart over 6/half 7 al, dus dan gaat ie al naar bed. Vind het wel een beetje ongezellig eigenlijk maar ja, kan hem moeilijk wakker gaan houden.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75666015
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 20:16 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Als je zorgt dat jullie hier de 12e voor 9 uur zijn gaan we samen
Jeumig dan moeten we echt om half 6 weg ofzo Lijkt me wel tof eigenlijk Maar 't is wel héél vroeg!
quote:
Innepin...wooooooooooooooot wat goed zeg!! Jeetje! Dan begint ze nu wel echt héél gericht dingen te pakken!
Ja he? Echt sinds een paar dagen zie je d'r echt focussen als ze iets wil hebben. Of dat nou mijn wang is, of een speeltje, of haar eigen voeten, of - favoriet - één van de poezen. Grrrrrrijp!
quote:
En trouwens over die prikjes...schroom niet om te zeggen dat je je kindje gewoon vast wil houden tijdens het prikken hoor! Hier wordt standaard gezegd dat je je kindje neer moet leggen, maar daar voelde ik me de eerste keer zo naar bij dat ik e 2e keer zei dat ik Lena liever vasthield op zo'n manier dat de arts nog gewoon goed bij haar beentjes kon en dat was geen probleem.. ze deed er zelfs zo makkelijk over dat ik er eigenlijk een beetje boos van werd dat ze dat niet uit zichzelf aanbood!
Groot gelijk! Willow mocht ik de 1e keer gewoon vasthouden op schoot, de tweede keer wel neergelegd maar dan handjes vasthouden iig. Voelde voor mij goed in elk geval.

Het-is-mij, goed dat je (uiteindelijk) serieus genomen wordt, en dat je ukkepuk medicijnen krijgt. Hoop dat het gauw werkt!

Och arme Oscar ook al aan het kwakkelen Beterschap kleine beer
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:08:07 #29
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75666197
Ik heb ze ook altijd op schoot gehouden met de prikken Werd nooit moeilijk over gedaan bij het cb.

Volgens mij hangt er 'ziekte' in de lucht ofzo, hier twee verkouden snotteraapjes en ik zie dat meer kindjes ziekjes zijn. Beterschap!

Graeme goede scores (8 kg!, wow!). Ga zo door!
  dinsdag 15 december 2009 @ 21:10:27 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75666310
Mikoxx, sterkte met het gesnotter, ik ga straks maar voor een ui onder zijn bedje denk ik.

hetismij, fijn dat jullie nu medicijnen krijgen.
pi_75670188
Ik durf Senna als ze prikjes krijgt niet eens op schoot te nemen. Ik vind het zo naar dat ze prikjes krijgt, dat ik bang ben dat ik haar bijna fijn zou knijpen ze blijft dus op het kussen liggen en dan hou ik haar handje vast en ga met mijn gezicht zo bij haar staan dat ze me goed kan zien en in de ogen kijken en dan praat ik tegen haar. Ze huilt dan heel even tijdens het prikken, is al meteen weer stil als de naald eruit is, en dat is alles wat ze er voor last van heeft. Ben ik zoo blij mee!
pi_75670539
oh zoals jij het omschrijft gaat het hier steeds miss. Maar Amélie huilt steeds echt zó hard dat ze helemaal paars wordt en dr een beetje in blijft hangen. Zo sneu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75670673
lijkt me heel naar, huup, om dat te moeten zien . Senna huilt echt heel even, heel hard, dan nog een keer bij het tweede prikje, nog een tikkie harder, en dan is het klaar. Niet meer huilen, geen verhoging, geen hangerigheid of wat dan ook. Je merkt aan niets dat ze prikjes heeft gehad. Ik hoop van harte dat het zo blijft voor haar.
pi_75679087
Oscar wat naar dat je ziek bent... hopelijk ben je snel weer beter.

Thanks meiden voor de tips, T zal vast goed komen. Als het weer een beetje redelijk is dan neem ik Jamie mee in de doek... is gezelliger dan de wagen.
Jamie ligt in de box heel hard te persen, er komen hele harde scheet geluiden vandaan, als dat niet in zn nek zit dan weet ik het ook niet meer
Gister heb ik de griepprik gehaald, ben er best beroerd van... dus heb t babyzwemmen vandaag maar even overgeslagen.
pi_75679255
goedemorgen
wat klinkt dat leuk dat babyzwemmen poppedein! echt gezellig! misschien ga ik dat tzt ook nog wel doen...

en wat een handige oplossing van die handschoenen! heel vindingrijk...

hier weer een nieuwe dag aangebroken, en ik ben enorm moe Maar allemaal met een goed doel hoor.
Evie heeft van8 nog maar 1 keer bijvoeding gehad; de rest van de voedingen heeft ze goed aan de borst gedronken en vanmorgen was ze 10 gram aangekomen! (terwijl de verwachting eigenlijk was dat ze de komende dagen zou gaan afvallen). Ik hoop dat ze de komende nacht doorkomt zonder die bijvoeding,,,
maar ze was, na 3 kwartier drinken; na een half uur alweer klaarwakker; huilen en happen...
dus hongerig.....
kijken hoe het de aankomende nacht gaat... Ze ligt nu net weer lekker te slapen..

en oo mijn borsten doen wel een beetje pijn hoor... tis niet niets 8x per dag minimaal 30 tot 45 minuten en daarna nog kolven...

ik houd jullie op de hoogte; sorry dat ik weinig post en weinig reageer; maar druk druk druk....

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_75679371
bah vervelend dat je er zo beroerd van bent. Wij moeten vrijdag weer voor de tweede ronde prik. Gelukkig staat er dit weekend niets gepland, kunnen we lekker met zn allen in bed als het nodig is

BE hoe is het nu met Oscar?

Miss mja ik vind het ook naar, ze brult echt tot ik haar aanleg en dan eigenlijk ook nog wel maar het brullen gaat wat moeilijk met borst in je mond en dan na de eerste paar slokken gaat t over in heel zielig snikken. Nouja, ik ga maar gewoon de doek meenemen denk ik. Wel even kijken hoe koud het dan wordt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 16 december 2009 @ 10:33:17 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75679610
over naar het cb gaan in de doek of de wagen: kan je niet de doek in het boodschappenmandje van de wagen doen? en dan kijken wat hij/zij het prettigst vindt?

en een voor de kwakkelende babies.
BE, hebben jullie al een besluit genoemn welktype helmpje het wordt?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 december 2009 @ 12:36:09 #38
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75683702
En dan probeer je al sinds gisterochtend te posten, maar dan komt er telkens wat tussendoor, haha! Hiero alles ok, Stef weegt ondertussen 3810 gram en morgen heb de eerste échte afspraak bij het CB, dus ik heb besloten dat ik per morgen stop met zelf wegen. Ik vind het goed zo, hij komt aan, begint een bolle toet te krijgen en doet het verder ok. Met mij gaat het ook wat beter, lief heeft ondertussen een doktersverklaring van mijn arts met het verzoek om zorgverlof (en nog steeds is het niet goedgekeurd, maar ze noemen me nu tenminste geen aanstelster meer ) en ik kan er een beetje beter tegen nu ik een paar dagen tussendoor heb kunnen slapen zodra lief thuiskwam. Na deze post ga ik ook weer even voor een tukje

Ocharme, Xeentje, wat sneu! Heel veel beterschap voor jou en succes voor je mama lieverdje!

Huup, whaha! Briljante oplossing, ik vind 'm prachtig! En fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Mefke, misschien heb ik eroverheen gelezen, maar heb je al iets gehoord over je sollicitatie? Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van jullie vakantie

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar qua etentje heb ik besloten dat ik wel ga, maar even een uurtje tussen voedingen door. Gelukkig vonden mijn collega's het zo leuk wanneer ik zou komen dat ze het helegaar niet erg vonden als ik voortijdig alweer mijn biezen zou pakken, en ik hoop morgen nog even tijd te hebben om langs de zorgwinkel te gaan voor zo'n spuitje om te fingerfeeden, dan heeft lief tenminste iets achter de hand mocht het nodig zijn (of heeft de apotheek die spuitjes ook?).

BE, ik wist niet dat er meerdere keuzes zijn qua helmpjes, succes met het afwegen.. Heb je eindelijk helder wat je wil, moet je wéér een keuze maken Lastig!

Ow, wat me ook ineens te binnen schiet, ik heb me gisteren gewogen (tegen alle adviezen van mijn mede-zwangere vriendinnetjes in) en ik zit maar 2 kilo boven mijn gewicht van voor de zwangerschap en heb vandaag voor het eerst weer een oude broek aan, want die pas ik gewoon nog (wel met een slap buikje erboven, maar nouja ).. Best fijn!

BJ, logisch dat je moe bent, het is zeker niet niks wat je allemaal doet en moet doen voor je meissie! Respect hoor, ik hoop echt dat je haar nu toch snel mee naar huis zal kunnen nemen!

En een dikke voor alle ziekige hummels, snel beter worden!
3!
  woensdag 16 december 2009 @ 12:38:14 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_75683774
Je klinkt een stuk opgewekter trix!

Hier een zieke Ruben en ik hoop heel erg dat het Jochem overslaat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 december 2009 @ 12:42:29 #40
95408 Incantrix
pi_75683917
Jah, ik zie het allemaal weer wat meer zitten enzo, best fijn Was ik zaterdag nog aan het googelen wat de symptomen zijn van een postnatale depressie, nu voel ik me wel weer ok

Oei, beterschap voor Ruben en ik duim voor je dat Jochem de dans zal ontspringen!
3!
pi_75684040
Trix hoe gaat het met slapen met kleine man Stef?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75685647
Prikjes zijn naar. Ik ben blij dat Dewi de derde ronde gehad heeft. Nu hoeft ze even niet meer.
De derde ronde ging wel beter. Tijdens de eerste prik hoefde ze niet te huilen pas bij de tweede, maar die schijnt ook erg gemeen te zijn.

Oscar ook ziekjes? Beterschap voor alle beebjes hier.

Dewi is sinds Zondag ook ziek. Dus moest ik m'n werk afbellen.
M'n manager reageerde natuurlijk weer erg tof.
Maargoed ik ga haar echt niet wegbrengen als ze zo ziek is.

Het werken over het algemeen gaat me eerlijk gezegd steeds meer tegenzitten.
Het wegbrengen, de veranderingen op het werk. En dat na 11 jaar gewerkt te hebben daar.
Ik zit er serieus over na te denken om zelf GO te worden. Ik heb in principe m'n papieren en m'n huis en beetje verbouwen vind ik niet zo erg.
Het enige enge vind ik dat ik geen vast inkomen heb, maargoed met wat voorbereidingstijd moet dat lukken.
Deze week moet ik de knoop doorhakken, want daarna gaat het contract in voor 5 ochtenden op het KDV.
Daar zou Dewi per 1 maart terecht kunnen...
pi_75685822
ik heb ff weer een dipje... net een ruim een uur durende martelvoeding achter de rug,
meisje druk druk druk... wel gedronken uiteindelijk.. maar zo zwaar..
(tussendoor huilen). Nu ligt ze in dr wiegje onrustig te doen.. en ik hoop zoooooo dat ze gaat slapen en geen bijvoeding nodig gaat hebben....

*einde klaagpost*
zin om ff lekker te janken eigenlijk....

duimen jullie voor me dat het de komende voeding goed gaat en ons meisje lekker gaat slapen nu???
pi_75685875
Ruben ook al ziek Hopelijk heeft Jochem nog genoeg afweerstoffen en slaat het hem over Troel!

En hoe is het nu met Xeentje?

Incantrix wat klink je goed! Wij hebben zo'n spuitje bij de apotheek gekocht

BE weet je al voor welk helmpje je gaat?

Urla fijn dat de prikken erop zitten! Is toch weer iets dat lekker achter de rug is. Lastig zeg dat je je zo voelt over je werk. En erg stom dat ze zo reageren. Natuurlijk breng je een ziek kind niet gewoon even weg. Wat is trouwens een GO?

Ik heb gisteren een telefoontje gehad dat mijn cv is uitgekozen en dat ik dus door ben naar de eerste ronde. Heb er wel zin in al vind ik het nu het zo ver is eigenlijk ook wel weer doodeng Het is namelijk weer een klein stapje hoger en dan kan ik weer zo onzeker worden...
pi_75686273
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:35 schreef Stiemie het volgende:

Urla fijn dat de prikken erop zitten! Is toch weer iets dat lekker achter de rug is. Lastig zeg dat je je zo voelt over je werk. En erg stom dat ze zo reageren. Natuurlijk breng je een ziek kind niet gewoon even weg. Wat is trouwens een GO?

Ik heb gisteren een telefoontje gehad dat mijn cv is uitgekozen en dat ik dus door ben naar de eerste ronde. Heb er wel zin in al vind ik het nu het zo ver is eigenlijk ook wel weer doodeng Het is namelijk weer een klein stapje hoger en dan kan ik weer zo onzeker worden...
GO is gastouder. Ik denk wel dat ik aan alle eisen kan voldoen. Wel moeten we dan losse slaapkamertjes bijbouwen.
Er is veel veranderd hier op het werk vanwege inkrimpingen enzo. Ik hoor tegenwoordig ook nog maar 1 dag van te voren of ik vrij ben bv. Calamiteitenverlof hoef ik al helemaal niet mee aan te komen.

Stiemie dat klinkt goed weer een stapje hoger. En wisselen van baan is ook eng.
Zit ik zelf ook mee na 11 jaar safe te hebben gezeten zeg maar.

BJ Effe lekker janken lucht op. Tijdens mijn kraamperiode al gedaan en dan liep ik nog niet tegen de probs aan waar jullie mee te kampen hebben.
Hopenlijk gaat de volgende voeding weer beter.
pi_75686438
Urla ik ben nu ook bezig om alles in orde te krijgen om go te worden. Als we straks een ander huis hebben kunnen de laaste puntjes op de i worden gezet en dan ben ik er klaar voor.
  woensdag 16 december 2009 @ 13:54:32 #47
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75686760
voor de zieke kindjes. Gelukkig is ons dat dusver bespaard gebleven.
Ik ga trouwens ook niet meer voor de 2e griepprik. Zie het nut er niet (meer) van in, eerlijk gezegd.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75687011
Over prikken: Ik moest hier Lotte verplicht laten liggen. En wel op d'r buik en ze kreeg prikken in d'r billetjes. Van te voren had ik nog een grote mond "Er wordt niet geprikt al ze niet bij me mag liggen..." maarja, daar sta je dan, met zo'n ouwe tang tegen over je die niet wil prikken en je Lief die zegt dat je dr neer moet leggen...Gelukkig reageerde ze net als Senna, maar ik vond het toch wel heel erg sneu. Kreeg zelfs een tissue van de assistente..

Heel veel beterschap voor de zieke kindjes, en voor Stieme met dr mx.griepprik.
Lotte!
Noah!
pi_75687067
Wij twijfelden ook erg over de 2e prik hoor Rocka. Maar ja uiteindelijk toch maar gegaan om Esmee zoveel mogelijk te kunnen beschermen. We hebben bv geen auto en gaan best vaak met ov enzo en dat in een grote stad. Ben dan toch bang dat ik haar anders sneller besmet

Voel me vandaag gelukkig weer wat beter, maar heb vannacht echt even de klojo vervloekt die bedacht heeft dat het handig was om ouders/verzorgers en kindjes tegelijk in te enten. Hoe moet je nou voor je kinderen zorgen als je zelf ook ziek bent van die #$@^-prik?

Linda ik heb dat ook wel eens hoor. Dat ik me iets voorneem en dan denk ik achteraf: "muts waarom ben je akkoord gegaan?" Maar ja je leert steeds meer en het gaat steeds beter

En MeNicole en Urla leuk zeg gastouder! Ik wist helemaal niet dat je dan eigen slaapkamertjes voor de kindjes moest hebben. Vinden jullie dat dan niet extra vermoeiend om naast je eigen kindjes dan ook nog voor andere kindjes te zorgen? Ik moet zeggen dat ik soms best blij ben om even iets anders te kunnen doen (kantoorbaan)
pi_75687594
BJ sterkte. Ik weet hoe zwaar het ritme van voeden, bijvoeden, kolven is, maar het gaat vast goed komen. Ze doet het heel goed toch?

Oscar nog ziekjes vandaag? Beterschap En sterkte voor zijn mama. En ook voor Ruben en troel

Ik heb die spuitjes bij de thuiszorgwinkel gehaald Incantrix. Ik heb nog een ongebruikte liggen en wil die best naar je opsturen, mocht je er niet zo makkelijk aan kunnen komen.

Stiemie wat spannend voor je. Door naar de eerste ronde Betekent dat dus dat je op gesprek moet? Al snel?

Urla, Dewi ook al ziekjes? Wat heeft ze?

Het gaat nog niet beter met Xeentje. Vannacht tijdens het verschonen spoot de diarree er met zo'n enorme kracht uit dat het tegen de muren naar beneden droop. En omdat ik net haar billetjes aan het insmeren was, stond ik er met mijn neus pal voor. Poep in mijn ogen, mijn haar en mijn t-shirt... het zat zelfs op de achterkant van mijn t-shirt zag ik toen ik het in de was gooide
En ze spuugt vandaag meer dan de dagen hiervoor. Maar ze is nog altijd levendig, allert en vrolijk. En gelukkig ook niet uitgedroogd (ode aan ORS, écht!). Ik verbaas me echt enorm dat zo'n klein ding die toch zo ziek is, nog steeds zo vrolijk en levendig blijft. Ze huilt niet, ze moppert niet, ze ligt gelukzalig naar de aapjes van haar mobiel te stralen. Beentjes en armen de lucht in, oooh wat houdt ze van die aapjes

Toen ik net de foto's van mijn toestel naar mijn computer zette, zag ik plotseling deze er tussen zitten. Ik hou nooit zo van foto's waar ik zelf op sta, maar ik vind deze zo cute
pi_75687662
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:48 schreef MeNicole2 het volgende:
Urla ik ben nu ook bezig om alles in orde te krijgen om go te worden. Als we straks een ander huis hebben kunnen de laaste puntjes op de i worden gezet en dan ben ik er klaar voor.
Wat leuk. Ik lees hier wel vaker dat meer mensen GO zijn hier en m'n eigen GO heeft in principe ook altijd wel inkomen.
In July loopt het ouderschapsverlof van m'n man af. Dat is een mooi moment om m'n baan op te zeggen. Hebben we nog een paar maandjes om de EHBO weer up to date te brengen en ons huis te laten keuren en verbouwen. In de tussentijd zou ik al 1 NSO kindje een plekje kunnen aanbieden om erin te komen alvast.
M'n man zou de website bouwen en een deel marketing en de belastingen.
MeNicole begin jij meteen als zelfstandige?
Ik weet het nog niet. Ik denk dat ik eerst even afwacht of ik die inkomsten drempel ga halen.

Nu ik dit weer teruglees van mezelf weet ik eigenlijk al dat de keus gemaakt is volgens mij.

Stiemie. Helemaal niet eigenlijk. Ik zie mezelf eigenlijk best wel met een bolderwagen met kids richting kinderboerderij gaan en dat word nog betaald ook.
Op het KDV was ik gestopt met werken vanwege het niet helemaal eens zijn met de gang van zaken daar en om er voor m'n zoon te zijn als hij uit school kwam.

Rocka. Wij hebben de tweede ook niet meer gehaald. M'n zoon heeft al Mex griep gehad en wij werden niet besmet en bovendien adviseerd WHO 1 prik.
pi_75687770
Urla je klinkt alsof je er al helemaal voor gaat hoor Leuk!

En Xeentje wat een dapper grietje ben je! Ondanks dat je je hele moeder onder poept gewoon vrolijk blijven, of was je haar stiekem aan het uitlachen? En die foto is echt heel lief!

En ja als het goed gaat hoor ik binnenkort of ik doorga voor een gesprek! En dan zou ik ergens eind januari kunnen beginnen. Komt mooi uit want vanaf 1 januari hebben we ook opvang voor Esmeetje.
pi_75687992
Ik heb de tweede prik ook niet gehaald. Maar eigenlijk vooral omdat ik ziek was en omdat ik momenteel toch de deur nauwelijks uit kom.

Xeentje mocht ook niet bij mij zitten tijdens het prikken Linda. Eigenlijk ging het net zo als jij schrijft, ik had me ook voorgenomen dat ik d'r bij me wilde houden en er anders niet geprikt zou worden. Maar 'dat mens' vertikte dan te prikken onder het mom van 'Ik ben van de oude stempel en zo gaat het altijd goed'. En inderdaad mijn vriend die er begrijpend bij knikte, dus daar sta je dan als moeder. Totaal niks in te brengen... (x100)
Maar gelukkig hoefde ze niet op d'r buik, maar gewoon op d'r rug en prikjes in haar beentjes. Op de buik lijkt me eigenlijk nog veel naarder.
pi_75688093
Dat is inderdaad wel een HELE leuke lieve foto Xenia

Heel veel beterschap voor alle zieke babytjes, zo zielig zulke kleintjes die ziek zijn

En een kusje voor alle prikjes, dat lijkt me zo enorm zielig, ineens een prikje krijgen terwijl je er zelf nog niks van snapt

Hier ben ik dan, nu voor het echt!
Morgen alweer de laatste dag kraamhulp. Heel fijn was het, maar ook wel lekker om geheel zelf weer op te starten. Wel jammer dat ik dan geen fruitcocktails meer krijg

Wolf is gister gezakt voor de gehoortest, volgende week nog maar eens proberen. Maak me er niet druk om, horen doet hij iig echt wel iets, dus zal wel goed komen.
Hielprikje ook gehad, en hij gaf geen kik! Zat mij verbaasd aan te kijken, gek mannetje!
Net voor het eerst sinds 6 dagen buiten geweest,Wolf mee in zn berenpak in de wagen, was wel effe heerlijk!
Het is echt nog steeds een heel tevreden mannetje. Vannacht geslapen van 22.00-04.00. Af en toe maar even gekeken of hij nog wel ademde
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75688285
Xenia, lieve foto

En Wolf, kijk dan die vingertjes!
pi_75688317
Ohhh poppejans wat een snoepie Die vingertjes in zijn mondje En dat die nu al zo doorslaapt... wat zalig. En die fruitcoctail is impressive
pi_75688497
Xenia. Echt een cute foto. Wat mooi om die te hebben.
Dewi was erg verkouden. Het snot zat regelmatig over d'r hele gezicht. Spuitluiers en een beetje verhoging. Het gaat nu gelukkig stukken beter.

Poppejans die fruitcocktail is echt meesterlijk.
pi_75688624
Ik had in het borstvoedingstopic beloofd foto's te maken van onze co-sleeper en aangezien het er gisteren hier ook over ging, denk ik dat dit topic meer geschikt is daarvoor.

3 MDF-platen en een handige vriend:

Die touwtjes zijn nog even een snel-sneloplossing. Er komen U-haakjes aan het hout om het bedje zo goed vast te zetten aan ons bed. Verder ligt er een handdoek aan de zijkant om haar matras klem tegen ons matras aan te leggen. Het hout wil ik op den duur wel nog een kleurtje gaan geven voor de leuk.

En het dekentje is inderdaad te groot, want die heb ik uit de wieg gegrepen Maar hij zit wel aan beide kanten goed ingestopt, dus ze kan geen kant op
  woensdag 16 december 2009 @ 14:45:30 #59
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75688792
Xenia, wat een grappige foto; twee van die bolletjes die op hun rug liggen te slapen. Ik moet ook een beetje lachen om de fotograaf; de aanblik en dan denken; dáár moet ik een foto van maken.

Ik blijf trouwens ook lachen om Ssserptente met die mango zonder flosdraad.

BJ. Kanppe dochter van je, toch nog 10 gram gegroeid, ondanks die lange voedingssessies. Drinkt ze effectief al die tijd? Wat een uitputtingsslag voor d'r. Nu lekker slapen, even lekker calorieën sparen.
Onze kiddoos kregen afgekolfde m-melk, maar beperkt tijd om dat te drinken. Na 20 minuten niet op? Stoppen met proberen, want kennelijk geen dorst en weer lekker slapen. Anders zou er te weinig tijd zijn om te slapen tot de volgende voeding. Wij voedden op ons verzoek, overigens. Dus best een strak regime.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75689422
Xenia wat een lieve foto
en je meisje is een dappere!

Wolf mooi menneke. Dat kijken of je kindje nog ademhaalt klinkt herkenbaar overigens haha.

BJ kun je niet vragen aan het ziekenhuis of er vanmiddag een lactatiekundige even met jullie meekijkt tijdens de voeding? Misschien heeft ze wel wat tips waardoor het wat rustiger verloopt voor je.

Wup wauw dat heeft ie knap gemaakt zeg! Ziet er heerlijk knus uit
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75690130
Xenia wat een lieve foto
Wat is wolf een schatje
Wup handige vriend heb je
  woensdag 16 december 2009 @ 15:19:39 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_75690143
quote:
Op woensdag 16 december 2009 14:41 schreef WupWup het volgende:
Ik had in het borstvoedingstopic beloofd foto's te maken van onze co-sleeper en aangezien het er gisteren hier ook over ging, denk ik dat dit topic meer geschikt is daarvoor.

3 MDF-platen en een handige vriend:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die touwtjes zijn nog even een snel-sneloplossing. Er komen U-haakjes aan het hout om het bedje zo goed vast te zetten aan ons bed. Verder ligt er een handdoek aan de zijkant om haar matras klem tegen ons matras aan te leggen. Het hout wil ik op den duur wel nog een kleurtje gaan geven voor de leuk.

En het dekentje is inderdaad te groot, want die heb ik uit de wieg gegrepen Maar hij zit wel aan beide kanten goed ingestopt, dus ze kan geen kant op
Wauw! Ik wil ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75690409
Wij hebben onze cosleeper ook zelf gemaakt. Gewoon de ene zijkant van de ledikant eruit laten. Strak tegen ons bed aan.
Maar sinds vannacht slaapt ie niet meer bij ons op de kamer. Is denk ik beter voor ons allebei
pi_75693825
Eerst even een dikke voor alle zieke kindjes en mamas. Ik heb weer goed pijn aan mijn arm van de prik, maar voor de rest valt het hier mee, Driekus is zijn verkoudheid bijna kwijt.

Over het sollicitatiegesprek, ik ben door naar ronde 2. Vraag is alleen of ik zelf wel verder wil. Lastig uitleggen, maar het voelt niet goed, dus ik denk dat ik ze laat weten dat ik het aan me voorbij laat gaan.

Driekus is op wereldreis geweest vandaag, hij is illegaal in zowel Duitsland als België geweest (tja, drielandenpunt he...). En hij heeft zitten sjansen met een besje van ver in de 80 in een duitse Konditiorei. En straks weer even zwemmen, eens kijken of ik met em onderwater kan, dank Poppedein voor de tips! Ik weet zeker dat we straks thuis ook gaan babyzwemmen. (zie foto in het fototopic!)
  woensdag 16 december 2009 @ 17:41:14 #65
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75695808
Een dikke voor alle zieke beebs en mummies!

Xenia, inderdaad een heerlijk mooie foto

BJ voor jou, even een dipdagje, maar hopelijk voor jou morgen gewoon weer een genietdagje!

Mefke (en misschien anderen), vanaf wanneer mag je baby-zwemmen??? Alexa vind het namelijk ook heerlijk om in bad rond te spartelen en misschien is het wel wat voor dr om een keer te zwemmen zo...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75696394
Nog even een jompel voor mijn stoere man die vandaag al weer 2 maanden is

Takkembah, dat scheelt per zwembad... ik ben al 1 keer geweest met Jamie. Als jij denkt dat het kan dan zou ik het gewoon proberen, het is best wel leuk

[ Bericht 0% gewijzigd door martine1984 op 16-12-2009 19:08:32 ]
pi_75698586
Volgens mij vanaf 6 weken, toch?
pi_75700230
6 wkn is wel héél vroeg in een regulier zwembad hoor! Bij ons 'mag' t vanaf 8 wkn, maar ze adviseren te wachten tot in ieder geval 10.
Tis niet alleen t water wat veel indruk maakt hè, maar ook de gehele omgeving: veel mensen, liedjes zingen en ook vooral t enorme holle lawaai wat je in n zwembad hebt. Plus het feit dat t al een hoop energie kost om op temperatuur te blijven maakt dat ik t zelf echt nog niet zou doen met een uk van 6 wkn...
pi_75700650
Ze adviseren eigenlijk om helemaal niet met baby's te gaan zwemmen als het om een bad met veel chloor gaat Misschien op zoek naar een zoutwaterbad?

Er is zelfs een topic over op Fok: Babyzwemmen leidt tot verhoogde kans op Astma
pi_75700713
ik ben zo gek op dr en ze ruikt zo lekker en ze brabbelt zo leuk en en en en... *zucht*

/vliefd

BJ hoe is het met de voedingen gegaan vanmiddag? Gaat het alweer een stukje beter?

BE misschien heb k er overheen gelezen hoor, is Oscar alweer een beetje opgeknapt?

[ Bericht 38% gewijzigd door huuphuup op 16-12-2009 20:10:15 (dozigheid :') nevermind!) ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75700793
oh en Amélie raakte totaal overstuur van een restaurant in Center Parcs. = erg druk, veel kinderen, veel muziek en herrie enzo. En het was een grote holle ruimte.
Dat ze daar zo van over dr toeren raakte zorgt eigenlijk voor mij dat ik nog liever nog heel eventjes wacht. Misschien een keertje op een heel rustig uurtje ofzo maar zeker niet als het erg druk is. Blijkbaar trekt ze dat niet zo goed.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75702936
Over het zwemmen: wij merkten het verschil vandaag heel goed. Gisteren was het overdag, licht en het was heel rustig. Vandaag was het donker (buiten dan he, maar binnen is het dan ook een stuk minder licht) en druk. De eerste spetters in het niet diepe bad waren niet leuk en omdat we toch ook even wilden kijken of ie onderwater durfde zijn we maar in het diepe bad gegaan. En dat was wel een succes (inclusief hoofdje onderwater) maar het was heel moeilijk om de aandacht van Driekus te krijgen. Er was gewoon zoveel te zien en te horen. Maar hij vond het dus niet eng ofzo, maar was gewoon minder geconcentreerd.
Takkembah, je kunt het beste effe bellen naar het zwembad want elk bad lijkt wel zijn eigen regels te hebben. En als je dan met zwemluier moet, dan moeten ze die ook maar net passen. Wij hebben nu dus die broekjes die volgens mij Kersjes aanraadde en die bevallen prima.

Owww, en er ligt sneeuw hier! Zo gaaf, tis maar een beetje, maar toch. Mijn manneke voor het eerst in de sneeuw, alweer een mijlpaal.

Be, weet je al welk helmpje het gaat worden en is Oscar al weer een beetje beter?
Huup, voor een eerste keer is een rustig bad dus erg fijn.
Xenia, wanneer moet je met Xeentje weer naar de ha?

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 17-12-2009 11:51:07 (naampje, oeps) ]
  woensdag 16 december 2009 @ 21:10:06 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75704595
Daar ben ik ook eens!
Mijn oog doet nog steeds stom dus internetten is niet heel prettig en verder gewoon drukdruk vandaag.
Oscar snottert en piept nog behoorlijk, beetje vehoging (38,5). Heb daarstraks een tijdje met hem in de volgestoomde badkamer gezeten, kamille in bad. Geen idee of het helpt, maar iig heb ik dan het gevoel dat je iets doet. Ui onder zijn bed enzo. Hij ligt nu in de box te slapen want hij werd net hard huilend wakker. Paracetamolletje erin gedaan want hij lag echt heel zielig te mopperen en te kreunen zeg maar. Nu is het stil. Arm kereltje.

We hebben besloten voor de zo open mogelijke helm te gaan ivm met kans op smetten van de hoofdhuid aangezien Oscar's huidje al heel gevoelig is op zijn koppie, exceem enzo. Dus vrijdag aan de fysio vragen voor een verwijzing naar de redressietherapeut (zo heet dat) hier in Gouda. Ben benieuwd wat hij er dan van zegt en hoe het verder gaat lopen.

En verder doe ik even een dikke en en voor iedereen, heb net wel alles gelezen maar ben niet goed in lijstjes en heb een kop als een zeef.

Ik moet zeggen dat ik die fruitsalade wel heel erg tof vindt!
Oh ja, en Ieuw voor Xenia! Brrrrr! Wel fijn dat je meisje er verder niet heel ziek onder is.
pi_75704974
Miss_Sly!

Het gaat heel erg goed met mij en mn meiske! Ik kon d'r de eerste maand wel achter het behang plakken, hoe erg ik dat ook vind om toe te geven. Ze was superlief, maar ik trok het gewoon niet. En nu, is ze nog steeds heel lief en ik heb de rust gevonden om er alleen voor haar te zijn en voor niks anders. Ze lacht heel veel, vertelt hele verhalen, probeert te zitten als ze in de wipper ligt en vindt d'r voetjes heel erg interessant om naar te kijken. Als papa teurg komt uit z'n werk krijgt hij een hele brede glimlach. En ze heeft al 4x een slaapje in dr eigen bedje gedaan, met dank aan de Puckababy van Mikoxx. Jammer dat het maar 3 kwartier is en ze daarna dus ook weer heel snel moe is, maar er zit duidelijk verbetering in. 's Nachts slaapt ze van een uur of 9, half 10 tot 4 en dan weer tot een uur of 8. Alleen inslapen lukt nog niet, dus ze slaapt in aan de borst. Helaas kan ik dan niet weg, want dan is ze meteen weer wakker, dus ik ga ook al een paar weken om 9u naar bed. (Ben nu alleen echt niet moe, dus ze moet het helaas doen met een slaapje in de draagdoek nu. Moet ook een keertje kunnen toch?!) Wat dat genoeg update?

Mefke, wat klinkt dat heerlijk, jullie vakantie! En illegaal de grens over hè Driekus, foeifoei (In je post van 20:34u heb je ze naam staan...weet niet of dat erg is..)

Xenia, hoe is het ondertussen met kleine Xeentje?

Stiemie, hoe voel je je na je prik? En hoe is het met Linde, of heeft ze geen prik gehad?

Huup, wat klink je verliefd over je meiske! Heeft ze het alweer lekker warm in de draagdoek?

Takkembah, ik ken het alleen dat je mag gaan zwemmen na de eerste prikjes, maar misschien is dat per zwembad anders?

Poppejans, wat een heerlijke foto van je ventje!

BJ, wat doen jij en je meiske het goed! Hoe is de dag vandaag verlopen?
Lotte!
Noah!
pi_75705328
Be fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt! Hopelijk heeft de fysio een adresje waar jullie snel terecht kunnen. En een voor de snotterende Oscar!

Linda wat fijn dat het nu al zoveel beter gaat! Het is ook niet niks zo'n klein meisje dat er ineens bijkomt. Maar t fijn zeg zo met je meisje

Linde is nog steeds niet helemaal de oude. Die ligt nu al vanaf half 8 in bed te huilen, miepen en gillen. Ze heeft vannacht met hoge koorts anderhalf uur met mij op de bank gelegen en nu "eist" ze dat dat weer gaat gebeuren *zucht* En om onze aandacht te krijgen zijn alle smoesjes al langsgekomen (dorst, buikpijn, poep) Dat gaat dus mooi niet door Maar genoeg over mijn grote peuter in dit kleine babietjestopic Zelf heb ik trouwens alleen nog wat last van mijn arm.

Poppejans ik zie je fruitsalade nu pas
pi_75705640
Linda
Mooie update! Fijn dat jullie nu samen gevonden hebben hoe het voor jullie werkt. Lotte is precies 2 maanden jonger dan Senna, zie ik. Ik heb Senna ook heel lang in slaap gevoed 's avonds. Tegenwoordig slaapt ze prima in, in haar eigen bedje, met een van ons een paar minuutjes bij zich tot ze slaapt, zowel overdag a;s 's avonds. Komt vast helemaal goed. Je klinkt nu iig heel happy En kunnen we ook nog eens een fotootje verwachten binnenkort?

BE, fijn dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen. En succes met je oog, hoop voor je dat het nu toch snel over is.
pi_75707338
Hé ladies, ik jompel even binnen om te vertellen dat Lente net bij Nils de heule fles heeft leeggedronken!
pi_75707412
Ssserpente wat goehoed
pi_75707491
Wat goed van Lente
pi_75707992
Lente wat goed van je mijlpaal!
pi_75708066
Wat lief dat jullie zo meejompelen!
pi_75708181
Heeeey wat goed van Lente!
en dat zal voor Nils ook wel een opluchting zijn dan

Linda fijn dat het zo goed gaat!
Ik ben nog niet buiten geweest met de doek sinds vanmorgen maar morgen gaan we dr voor, kerstkado's kopen voor papa

Stiemie beterschap voor Linde

BE'ke, kusje voor je oog en beterschap voor Oscar, wat sneu dat hij nog zo snottert. Wel fijn dat het ietsje beter gaat al.

Mijn meisje vindt me te dik ik moet meer bewegen van dr...
ze wachtte net steeds precies tot ik de laatste trede van de trap af was en dan *floep* speen eruit *brul!* en kon ik hop weer omhoog de trap op om de speen erin te doen. Dat keer vijf ofzo Laatste twee keer even bij haar gebleven tot ze sliep, naar beneden gelopen en wederom *floep*
Echt hoor, hoe krijgt ze het voor elkaar wel goed voor de conditie
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75708420
haha, Amélie laat je lekker lopen

Senna was vandaag 'schoolziek' denk ik Vanmiddag werd ik gebeld door het kdv dat Senna al de hele middag aan het huilen was. Niet heel hard, maar ze had het overduidelijk helemaal niet naar haar zin. Nou was he tniet dat ze van haar af wilden, maar ze wilden het even doorgeven, voor het geval we haar dan misschien wat eerder wilden komen halen. Schaap bleek klaar te zijn op zijn afspraak, dus die is er meteen heen gereden om haar op te halen. Daar aangekomen bleek dat ze sinds het telefoontje eigenlijk niet meer gehuild had en ze begroette schaap ook emt een stralende lach Rest van de tijd tot ze naar bed ging is ze ook vrolijk en gezellig geweest...begint wel vroeg he?
pi_75708600
Haha, da's goed voor je kuiten Huup. Gewoon vasttapen die speen.

Nils kwam idd ineens een stuk ontspannender over. Wel jammer dta ik nu geen reden meer heb om 'm in mijn roze pyjama te hijsen.
pi_75708636
Haha, kleine tuttebel die Senna. Als ze dat nu al doorheeft, dat wordt nog wat dan!
pi_75709425
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:34 schreef Ssserpente het volgende:
Nils kwam idd ineens een stuk ontspannender over. Wel jammer dta ik nu geen reden meer heb om 'm in mijn roze pyjama te hijsen.
Had je nou nog wel een foto gemaakt?
  woensdag 16 december 2009 @ 23:37:22 #87
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75711205
Linda en Miss, ik heb Thomas ook altijd in slaap gevoed 's avonds. Dat gaat echt 9 van de 10 keer probleemloos. Maar ik ben vanavond een uur bezig geweest zonder resultaat. Hij wou niet aan de borst, hij wou niet liggen, telkens maar huilen. Dus uiteindelijk dacht ik, als je dan toch huilt kun je dat net zo goed in je eigen bedje doen. En wat denk je? slaapt ie gewoon binnen een minuut! Gekke vent.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75715321
We moeten straks voor de prikjes, ben best wel een beetje zenuwachtig. Hoop dat mn ventje een beetje stoer is.... want als hij verdriet heeft heb ik dat ook. Heb net besloten dat we gaan lopen, ben net zo lang onderweg lopend dan dat ik mn auto sneeuwvrij heb gemaakt. Jamie in de wagen met zn berepak aan dan moet t goed komen. De doek durf ik niet aan... ben veel te bang dat ik val door de gladheid.

Huup je meisje laat je wel lopen

Thomas stoere vent Lekker in je eigen bedje inslapen
  donderdag 17 december 2009 @ 08:51:33 #89
95408 Incantrix
pi_75716996
Goodmornings!

Lente, jááááh!! Wat goed! Je kán het wel, jongedame Hopelijk heeft ze 'm nu goed te pakken, Ssserpente..

Martine, succes met de prikjes strakkies!

Oh, Xenia, bah zeg, zo'n explosie! Sneu ook voor het meiske, dan is ze inderdaad duidelijk nog niet in ode en bij een dergelijke explosie bij Stef was ik inderdaad ook in the line of fire gaan staan, doen we ook niet meer..

Ca.ra, wat goed dat hij gewoon lekker in zijn eigen bedje heeft geslapen!

Miss_Sly, haha, Senna heeft het gewoon al helemaal door, wat een meissie

En Poppejans, haha, die fruitsalade! En Wolf, wat een koppie Hoe gaat het nu met hem? En met jou?

En Huup gaat voor de ren-je-rot-award 2010? Heeft dat meisje van je mooi bedacht allemaal

Linda, ik begrijp je wel hoor, die eerste maand is echt heel zwaar volgens mij (tenminste, de afgelopen 3,5 week vind ik echt heel heftig). Ben blij te lezen dat dat wel beter gaat nu en dat je nu lekker van haar kunt genieten. Rust in je lijf is een schaars goed met zo'n kleintje, fijn dat je daar nu je draai in hebt gevonden

BE, fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken die bij jullie past

Nou, ik moet vanmiddag met Stef naar het CB (gisteren ook, voor de gehoortest, zó fijn dat dat allemaal niet op één dag kan.. ) en nog even een spuitje halen zodat lief een voedingsmethode achter de hand heeft voor als ik onverhoopt te laat thuiskom van mijn etentje. Het eerste deel van de nacht heeft Stef bij ons in bed geslapen op het voedingskussen omdat hij erge krampjes had toen wij gingen slapen en dat beviel me eigenlijk wel, ookal slaap je toch wel heel anders met zo'n klein ventje naast je. En verder is en blijft hij gewoon zó lief
3!
pi_75717364
Martine, vielen de prikjes mee? En de gladheid??
Wil zo naar buiten met de jongens en had me er eigenlijk op verheugd Toby sinds zaterdag weer eens in de draagdoek te hebben...

Hoera voor de flesdrinkende Lente De aanhouder wint!

Schoolzieke Senna, ze weet echt heel goed wat ze wel en niet wil he?

Beterschap voor alle verkouden en zieke kindjes

Toby is ook snotverkouden, constant kuchen en niezen... Verder wel vrolijk merendeels. Hij doet nu ook een halve rol, van rug naar zij. Ik denk dat hij ook door wil naar zijn buik maar dat lukt niet en daar wil hij nogal eens knorrig van worden.
En ik vind het zo leuk dat hij zijn speeltjes steeds beter weet te gebruiken! En regelmatig ook trucs uithalen zoals Willow: huh, dat speeltje heb ik hem zelf toch helemaal niet gegeven? Hoe komt hij daaaaaar nou weer aan?
En mag ik even juichen? Vannacht slechts 1x gekomen voor een voeding
Helaas gaat het slapen overdag al een paar weken erg slecht, het is nooit langer dan een half uurtje.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 december 2009 @ 09:14:23 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75717617
Fijn dat je vannacht lekker hebt kunnen slapen dan Kersjes!

Lente, goed gedaan meid!

Ik ga zo even met Oscar naar de huisarts, hij piept toch wel heel erg en zeker na het hoesten ook met neusvleugels en ingetrokken keeltje en al, heel sneu.
En hij drinkt erg langzaam, lijkt er moe van te worden. En toen de fles er vanmorgen in zat moest hij zo hoesten dat vrijwel de hele fles er in 2 enorme golven weer uit kwam. Arm ding...
pi_75717660
allemaal

Ik wilde even zeggen: mama's met nog niet doorslapende baby's wat ongelofelijk knap van jullie dat jullie dat nacht in nacht uit toch maar weer doen Echt jeumig zeg, Timo slaapt nu sinds een weekje niet meer door en ik ben kapot

Senna dat heb je wel erg vroeg in de gaten zeg

Lente! Knapperd

BE hoe lang duurt zoiets nou voordat Oscar dat helmpje ook daadwerkelijk heeft? Fijn in elk geval dat jullie de knoop door hebben kunnen hakken

Oh en ik zag nog een hele mooie fruitsalade En Poppejans wát een knapperd is wolf toch

Incantrix gezellig is dat he, zo'n klein ukkepukkie naast je.. Timo slaapt sinds hij ziek is geweest weer bij ons op bed, op zijn eigen matrasje (gelukkig is ons bed enorm dus past dat makkelijk) En nu hij weer een stuk fitter is zou ik hem weer in zn bedje naast ons bed willen leggen (echt 50 cm verderop dus) maar ik vind het zo moeilijk, dat voelt ineens zo ver weg En hij past er ook bijna niet meer in trouwens, maar ik ben er nog helemaal niet aan toe dat hij op zijn eigen kamertje slaapt 's nachts.. Nou ja, dan maar op ons bed voorlopig

Ohw even een vraagje ook... Er staat mij iets bij dat het voor kleine baby's niet goed voor hun rug is als ze zouden zitten... Maar Timo wil constant zitten en is dus voortdurend buikspieroefeningen aan het doen, om op die manier omhoog te komen. En als je hem dan een beetje helpt zodat hij echt zit is hij helemaal gelukkig.. Maar weet iemand hier dat? Is dat nog te vroeg met 4,5 maand? Ik laat hem nog niet los uiteraard, want dan kukelt hij om, en laat hem hooguit 10 seconden zo zitten als hij alleen mijn handen vast heeft.. Maar ik wil niet dat ik iets doe waar hij later last van krijgt..
pi_75717693
Oh en vergeet ik nog te zeggen: heel veel beterschap voor alle zieke kindjes hopelijk zijn ze snel weer fit!
pi_75717715
Toby goed zo mannetje 's nachts slapen is al een goed beginnetje!

Beterschap voor alle verkouden kindjes

Martine hoe ging het? Viel het mee?

Trix die spuitjes kun je ook bij de apotheek halen hè. Succes bij het cb!

mn meiske heeft net voor t eerst kennisgemaakt met de sneeuw! Ze vond het alleen verder niet zo boeiend
oh en een poepluier yay! welliswaar niet zo veel maar iedere luier is er een
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75717762
Pff vermoeiend Kersjes!
Maar 1 keer vannacht is wel goed, kun je in ieder geval een aantal uren achter elkaar slapen!

Ssserpente, wat goehoed!!!!

Die Senna, slimme meid!

En Amelie die mama lekker laat op en neer rennen de trap af.....haha

Lars was gister erg onrustig, wilde echt niet slapen maar wel moehoe!!!
Het ging sochtends meteen al mis, ik moest Meike naar school brengen op de tijd dat Lars graag wil slapen.
En ik heb wel door dat als het 1 keer mis gaat met zijn slapen dan is de hele dag een rommeltje.
Vandaag dus maar weer aan huis gekluisterd met mijn kleine man.
Vanavond weer babymassage, vorige keer vond hij het erg fijn.

Nog even aanvullen hoor, er was wat bijgekomen ondertussen:

Beterschap voor Oscar! Het klinkt idd echt niet fijn, arm ventje!

Chan, ik weet het niet eigenlijk of het kwaad kan. Ik laat Lars ook wel eens "zitten" tegen me aan, maar dingen die ze nog niet kunnen zijn misschien tegennatuurlijk als je ze toch laat doen. Net als zo'n loopstoeltje als een kind nog niet kan lopen. Maar even kan vast geen kwaad denk ik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75717777
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:14 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat je vannacht lekker hebt kunnen slapen dan Kersjes!

Lente, goed gedaan meid!

Ik ga zo even met Oscar naar de huisarts, hij piept toch wel heel erg en zeker na het hoesten ook met neusvleugels en ingetrokken keeltje en al, heel sneu.
En hij drinkt erg langzaam, lijkt er moe van te worden. En toen de fles er vanmorgen in zat moest hij zo hoesten dat vrijwel de hele fles er in 2 enorme golven weer uit kwam. Arm ding...
ah gut wat sneu succes!

Chan ik heb Amélie op schoot bijna alleen maar zittend. Liggend vasthouden = brullen dus mja.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75718194
Chan , toen Devin destijds in de fase kwam van het steeds willen en proberen te zitten hebben we een Bumbo gekocht:

Enorm succes!! Ook bijvoorbeeld tijdens het douchen erg handig.
  donderdag 17 december 2009 @ 09:45:08 #98
190853 RockabeIIa
pi_75718548
Bumbo's

pi_75718618
Ziet er leuk uit (en handig ook!), maar nog steeds de vraag:

mag je een kindje iets laten doen wat hij zelfstandig nog niet kan, en voor hoe lang?
pi_75718673
Haha Rocka, mede door jouw enthousiaste verhalen hebben we hem toen aangeschaft
Toby heeft er al 2x heel eventjes in gezeten, hooguit een minuutje. Hij vond het wel interessant maar ik vind hem nog te klein en instabiel met zijn hoofdje.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:10:46 #101
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75719365
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Chan het volgende:

Ohw even een vraagje ook... Er staat mij iets bij dat het voor kleine baby's niet goed voor hun rug is als ze zouden zitten... Maar Timo wil constant zitten en is dus voortdurend buikspieroefeningen aan het doen, om op die manier omhoog te komen. En als je hem dan een beetje helpt zodat hij echt zit is hij helemaal gelukkig.. Maar weet iemand hier dat? Is dat nog te vroeg met 4,5 maand? Ik laat hem nog niet los uiteraard, want dan kukelt hij om, en laat hem hooguit 10 seconden zo zitten als hij alleen mijn handen vast heeft.. Maar ik wil niet dat ik iets doe waar hij later last van krijgt..
Wat een lekker menneke is Wolf! Op en top baby!

Aha, Senna heeft het door. Ach, en bij mama is het toch ook veel leuker

Een voor Lente!!! Wat goed van je!

Chan, over dat rechtop willen zitten: dat doet Alexa nu al twee weken (10wk). Tijdens het drinken is ze al buispieroefeningen aan het doen (met schattige geluidjes huuugrrrr huuugrrr). Laat ik haar dan mijn handen pakken, dan trekt ze zich zelf omhoog (je mag niet zelf trekken).

De arts op het CB zei dat het een aantal keer per dag zo oefenen geen kwaad kan, zolang je maar zodra ze zitten ondersteuning in de rug geven.
Verder zit Alexa hier heel vaak rechtop op schoot met haar rug tegen mijn buik. Ze wil al heel lang niet meer plat liggen...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 17 december 2009 @ 11:29:15 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75722356
Volgens mij mogen ze best al wel wat recht op met die 4,5 maand als ze maar tegen je aan zitten, dus wel ondersteuning hebben zeg maar.

Oscar heeft een inhalator met pufje ventolin gekregen. Het piepte toch wel wat en dat in combi met flesjes niet helemaal leeg drinken was het toch wel beter hem even te helpen. Morgen terug om nog even te luisteren.
Hij vindt het maar niks, maar goed, het is wel beter voor hem.

En... *tromgeroffel* tijdens een stralende lach daar bij de huisarts heb ik een puntje van zijn eerste tandje gespot en gvoeld!
Slaat nergens op, maar ik ben helemaal in een soort van jubelstemming.
pi_75722686
Een tandje voor Oscar Lekker vlot zeg Hopelijk helpt de ventolin hem snel, benauwd zijn is naar..

Wat dat zitten betreft, het probleem is dus een beetje dat hij zo wil zitten dat hij niet tegen me aan zit, maar zelf zit.. Als hij dus op mijn benen ligt met zn hoofd bij mn knieen en dan heb ik zn handen vast en trekt hij zich omhoog en zo blijft ie dan zitten als het aan hem ligt. Met zn rug helemaal bol dus, omdat hij het eigenlijk nog niet echt kan. (sorry voor de beroerde uitleg, ik ben echt té moe om nog normale zinnen te typen )
Dat stoeltje ziet er trouwens super handig uit! Iemand hier nog een in de aanbieding toevallig?
pi_75722714
Wow, snelle oscar zeg!
pi_75722772
We zijn weer terug van het CB, de prikjes zitten er in. Jamie vond het absoluut niet leuk, het was echt heel zielig. Hij huilde met echte traantjes... ik hield het dus ook niet droog. Vond het zo zielig. Maar gelukkig heb ik een stoere man en waren zijn traantje zo gedroogd. Na dat hij zn kleertjes weer aan had gevoed. En weer naar huis gelopen, hij heeft heerlijk liggen slapen in de wagen. Kon hem thuis zo doorschuiven zn bed in. Hij ligt nu al zeker uur te slapen. Morgen heb ik een lunch van mn werk, dus gaat Jamie naar een vriendin van me. Voor het eerst is hij dan niet bij zn papa, mama of oma. Heb hem pas 2 keer achter gelaten.... vind t heel spannend. Hopelijk gaat t goed en trek ik het zelf ook om zonder mn kind te zijn.

BE, oscar krijgt tandjes... een mijlpaal hoor. Kan me goed voorstellen dat je in jubelstemming bent. Ik jompel even met je mee Hopelijk helpen de medicijnen en kan hij snel weer goed door zn neusje ademen, wat dit is inderdaad erg sneu voor hem

Chan, Jamie wil ook graag rechtop hangen... zitten kan ik het nog niet noemen. Hij is nu 2 maanden. Zodat hij goed om zich heen kan kijken.
pi_75723322
Beterschap voor Oscar! Hopelijk werkt de Ventolin!
Wow, en nu al tandjes! Wat snel... Net zo snel als zijn grote broer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75723678
Leander ligt naast me te slapen en moet steeds heel erg lachen. Echt met geluid erbij. Hij heeft wel een hele leuke droom
  donderdag 17 december 2009 @ 12:06:28 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75723831
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.
pi_75723992
BE
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng

wat lief Nicole
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75724141
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.

Ik heb al een week of wat draadjespoep /gekwijl/bijtend kind maar nog geen tand te ontdekken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75724241
Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan, martine. En spannend idd, Jamie ergens anders achterlaten. Komt vast goed, maar vreemd en wennen is het vast wel!

Oscar al een tandje wat een snelle zeg!
En Tess en Amélie dus ook al bezig met tandjes kweken
  donderdag 17 december 2009 @ 12:26:02 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75724560
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef huuphuup het volgende:
BE
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng

wat lief Nicole
pi_75724772
wow oscar al een tandje

Martine de prikjes gelukkig weer achter de rug. Zielig he, ik kan er ook heel moeilijk tegen.

Finn is sinds gister niet helemaal lekker, steeds wat verhoging en hangerig. Mijn vriend is ook al ziek dus ik baal want ik zou vanavond uiteten gaan met mijn nicht.

Wel jammer ook dat doordat Finn verhoging heeft we niet even een wandeling kunnen maken door de sneeuw, want wat is het weer mooi buiten!
pi_75724808
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.

Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:34:11 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75724821
FTA, mits ingepakt mag je in principe best wel naar buiten met een kindje met verhoging of een beetje koorts. Is soms best heel lekker, even een frisse neus halen. Als hij echt heel zielig ziekig is zou ik het ook niet doen hoor, maar in principe is het niet zo dat het niet mag of kan.
Beterschap!
pi_75724920
Bedankt BE ik kijk het nog even aan dan hoe hij straks uit zijn slaapje komt, misschien toch nog even een stukje wandelen dan

Ik vergeet helemaal poppejans en wolf welkom te heten, wat een mooi mannetje!
pi_75726539
Chan, Lotte probeert ook te gaan zitten sinds 2 dagen. Als ze ligt op schoot, of als ze in de wipstoel zit..ziet er best komisch uit, en maar huilen omdat het niet lukt

Lotte!
Noah!
  donderdag 17 december 2009 @ 14:07:07 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75728516
Linda

Even snel een vraag aan de ouders die zich hebben laten inenten tegen de griep: hebben jullie er veel last van? Wij twijfelen zo, zijn al niet fit allebei en dit er nog overheen. Plus dat we dus twijfelen aan het nut van een tweede prik.
pi_75728651
Wij gaan wel, onder het mom van wie A zegt moet ook B zeggen
En ik hoorde van een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt dat je met deze prik misschien niet optimaal beschermd bent tegen die nieuwe mex. griep maar wel voor een groot deel.
Plus dat het in het voorjaar nog weer terugkomt denken ze....
pi_75728856
mikoxx, ik heb ze allebei al gehad. van de tweede prik heb ik wel iets meer last van gehad... 's avond en de volgende ochtend beetje koortsig en pijnlijke arm als ik er op lig met slapen. Of het zin heeft geen idee... maar wij wilden het risico niet lopen dat Jamie ziek zou worden.
pi_75729379
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:33 schreef martine1984 het volgende:
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.

Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
binnen de lijntjes is goed
met iets anders bedoel je dan al potje ofzo? of flesje?
pi_75729435
Leander doet niks anders dan kwijlen. vanaf de geboorte al. Precies zijn papa

maar Leander heeft net 90cc fv gehad zonder iets erdoor We zijn een half uur bezig geweest maar hij deed het toch maar mooi De rest maar rijstebloem bij ingedaan en dat heeft ie daarna opgedronken!!
pi_75729634
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijn Jamie is pas/al 2 maanden.

Leander wat goed
pi_75729771
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef martine1984 het volgende:
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijn Jamie is pas/al 2 maanden.

Leander wat goed
ja, dat dacht ik ook, maar het stond er zo vreemd, ik moest het even vragen
spannend, benieuwd wat hij er vn vindt. heeft hij al wel uit een flesje gedronken?

Leander
pi_75731598
Jamie heeft al vaker de fles gehad, dat deed vanaf het begin af aan al goed. De eerste keer was tijdens mn kraamtijd om kolven en de fles te testen. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Hopelijk vind hij flesvoeding ook lekker.

Haalde hem rond half 2 uit zn bed, hij lag heel hard te huilen. Heeft een kwartiertje gedronken aan de borst met af en toe stops om te huilen. Daarna gelijk weer in slaap vallen. Uurtje geslapen en weer krijsen ff getroost en hij slaapt weer verder. Hij voelde net heel warm aan... volgens mij heeft hij koorts. ( om half 2 nog niet toen had hij 37.2) Hoop dat hij er een beetje door heen slaapt... want t zo zielig als hij hartverscheurend huilt
pi_75731788
hihi Martine ik moest er ook wel om gniffelen hoor het stond er net alsof ie vanmiddag een portie boerenkoolstampot zou krijgen

Bah vervelend dat hij ziekig lijkt. Even zn temperatuur nemen misschien straks?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 december 2009 @ 16:15:34 #127
95408 Incantrix
pi_75733348
Oow, nog meer zieke beebjes Wat zielig..

BE, een tandje, woah! Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!

Hoe zou het met BJ en Evie zijn?

Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshouding We gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..

Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx

Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
3!
pi_75733558
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oow, nog meer zieke beebjes Wat zielig..

BE, een tandje, woah! Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!

Hoe zou het met BJ en Evie zijn?

Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshouding We gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..

Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx

Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
gek is dat hè? ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!! "

fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.

en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75733708
Zo sneu als ze last hebben van de prikjes, die kleine mensjes weet niet wat ze overkomt volgens mij, zielig!

Joehoe voor Stef!!! Goed gegroeid!

Oscar al een tand! Snelle!

Was Lars gister nogal van de leg doordat hij zijn ritme niet kon volgen,vandaag kan dat wel, en gaat het heerlijk!!! Klein vriendje is zo lekker te pas, kletst tegen zijn mobile, en geeft heel duidelijk aan wanneer hij moe is. Wat een lekker ding!
Babymassage gaat niet door vanavond vanwege het weer. Moeten we thuis maar even lekker extra knuffen
pi_75735322
haaai dames

niet bijgelezen; sorry sorry sorry; maar heb een hele goede reden... enorm drukke dag gehad namelijk.

ons meisje ligt thuis in de wieg!!!

gisteren hebben we overleg gehad met de lactatieverpleegkundige; Evie en ik waren allebei heeeeeeel erg moe. En de borstvoeding was elke keer een heel gevecht... soms lag ze bijna een uur te drinken en was ze uiteindelijk niet voldaan... (lag in de wieg te huilen en te happen.)
hierdoor was ik vreselijk gefrustreerd en begon ik enorm aan mezelf te twijfelen en het deed mij zo;n pijn dat het harde werken van ons meisje niet beloond werd..
dus in overleg met de lactatieverpleegkundige zijn we gaan proberen te voeden via een flesje, wel gewoon afgekolfde moedermelk.
En ze drinkt een fles met 65 ml zo leeg binnen een kwartier!
vanmorgen was ze 40 gram aangekomen en de kinderarts was zo tevreden dat ze mee mocht naar huis vanmiddag!

Ik blijf dus wel afkolven en af en toe aanleggen, want als ze uiteindelijk krachtiger wordt; zal ze waarschijnlijk ook beter aan de borst drinken....

pi_75735405
Wat goed Stef, zo netjes gegroeid!
(ben benieuwd of Wolf je nog in gaat halen, die was vanmorgen 3720)

Oscar nu al een tand doe es niet zo vlug jij

Oooh Karin, wat moet dat heerlijk zijn!! Fijn dat zulke relaxte momenten er ook zijn met je kleine mannetje die helemaal tevreden is en zonder pijn

Echt gaaf he die sneeuw, al de kleine babytjes uit dit topic hebben gewoon nu al hun ''allereerste sneeuw'' gezien. Best wel bijzonder, soms sneeuwt het jaren niet.

edit: oh wat fijn dit BJ! Ik had nog wat willen typen over of je deze strijd het wel waard vond van het voeden.
Wat goed dat ze al meteen uit een flesje wou drinken! En jij gewoon borstvoeding aan haar kunt blijven geven. Volgens mij brengt dat echt een hele hoop rust
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75735563
Moest ik ook aan denken vandaag Poppejans...Lars' eerste keer sneeuw!

BJ, wat heerlijk dat jullie thuis zijn met je kleine mooie meid!!!
En fijn dat het beter lijkt te gaan met een flesje, scheelt een hele strijd.
Hopelijk pakt ze straks de borst ook weer beter.
Geniet van elkaar.
pi_75735761
Be dus toch medicijnen voor je zieke ventje. En gewoon al een tandje wow! Wat een snelle zeg! Als het net zo gaat als bij de 1e dan moeten we nog even wachten. Linde kreeg op haar 1e verjaardag pas haar 1e tandje.

Martine vervelend he die prikjes. Van mij mag er ook gewoon een drankje uitgevonden worden hoor

En stef mooi aangekomen. Vervelend zeg van die afplatting. Veel kindjes die er hier last van hebben zeg

BJ wat fijn dat jullie nu allemaal thuis zijn

Linda wat een lieve foto

Mikoxx wij hebben alledrie koorts gehad van de 2e prik (38,5) en Linde is nog steeds wat aangebrand. Mijn arm is ook nog steeds heel gevoelig.

Vandaag met Esmee bij de kinderarts geweest voor de reflux en we hoeven niet meer terug te komen Alles was helemaal prima. Ze adviseerde wel om de medicijnen te blijven gebruiken tot Esmee wat vaster voedsel ging eten dus nog een maandje zei ze Ik heb maar gezegd dat we zeker tot een half jaar wilden wachten met bijvoeding. Vond het toch een beetje vreemd omdat het cb juist vaak pas met 6 maanden bijvoeding adviseert... Nou ja we hebben nu voor nog 3 maanden pillen dus we kunnen voort
pi_75735811
Wat een goed nieuws Stiemie!
pi_75735987
BJ wat super, je meisje eindelijk thuis Goede oplossing zo met dat flesje, hopelijk drinkt ze snel krachtig genoeg om uit de borst te drinken. Heb echt respect voor het feit dat je deze strijd zolang vol houd. Maar blijf ook aan jezelf denken he, borstvoeding is heel fijn als het lukt maar het is geen moeten he

Jamie heeft verhoging 37.6. Net weer gedronken en een half uurtje wakker geweest... nu weer in zn bed aan t slapen, hopelijk slaapt hij vanacht ook nog
pi_75736045
Dat zou wel een beetje vroeg zijn inderdaad Stiemie!
Maar fijn joh, dat je niet terug hoeft met Esmee.

Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
  donderdag 17 december 2009 @ 17:31:26 #137
95408 Incantrix
pi_75736253
Vanuit de tram:

Haha, Huup, dat heb ik precies zo! Ik vind echt dat al die mensen in de tram mij eigenlijk Heel Stoer moeten vinden enzo, haha!

BJ, wat goed zeg!! Ik weet uit ervaring dat het doorbreken van die stress heel veel positiviteit kan brengen!

Stiemie, wat fijn zeg! Klinkt goed!

Poppejans, wat een beer zeg, best kans dat hij Stef zo voorbij is idd, haha!

Nou, ik ga de htm-site kijken, geloof dat de trams ophouden met rijden (heb gelukkig al een lift terug als het niet anders kan) ivm de sneeuw, maar met mijn herrie op mijn hoofd heb ik de mededeling gemist
3!
  donderdag 17 december 2009 @ 21:13:17 #138
95408 Incantrix
pi_75745507
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gek is dat hè? ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!! "

fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.

en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx! Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
3!
pi_75747868
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
Hij is vandaag alweer 1 week oud, cliche maar jeetje wat is me die week snel gegaan. Fijne kraamhulp gehad maar ook wel weer fijn het nu helemaal zelf te doen.
Wolf is echt een HELE tevreden baby, hij huilt alleen voor voeding en maakt al best wel lange nachten. (terwijl dat van mij helemaal niet zou hoeven, ik had me echt ingesteld op nachten geen slaap)
Hij drinkt heel gulzig en knijpt zelfs soms boos in de flesspeen dat het sneller moet . Na een voeding is hij lekker wakker en aan het rondkijken, om vervolgens vaak na een uurtje wakker weer lekker te slapen op de arm of in de wagen.
Echt een zeer makkelijk ventje, zo wil ik er nog wel 6 heb ik al geroepen (bij wijze van spreke dan he)
pi_75748627
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:13 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn de betere tips, thnx! Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
gewone normale kinderfysiotherapeuten

het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:59:01 #141
274258 SantaMiauw
Slurpdoekjes fan
pi_75753756
Beessie-Jen Wat fijn dat jullie thuis zijn.

O wie zal ik toch zijn.
Gelukkig zit er een grote hint bij je pakketje Sorbootje.
Speciaal aanwezig voor Sorbootje.
Bereikbaar op Santa.Miauw@gmail.com.
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:33:55 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75757179
BJ, wat fijn dat jullie thuis zijn en dat het bv geven op deze manier wel goed gaat!

Stiemie, wat fijn dat het zo goed gaat met Esmee!

Poppejans, wat gaat het hard he, zo'n eerste week!

Oscar piept een heel stuk minder! Hij kreeg gisteren toch nog wel koorts en was wel echt heel zielig met heel veel snot, maar zijn ademhaling klinkt een stuk beter. We doen heel rustig aan met drinken want een te volle maag wordt onherroepelijk weer geleegd Dat is wel naar van dat hoesten.
Vanmiddag nog even luisteren bij de ha.
pi_75757405
Leander was van de week ziekig. Erg verkouden en met die waterige oogjes. Vanmorgen werd ie wakker, helemaal niks meer. Geen loslopend kraantje meer helemaal niks.

En hij is vannacht maar 1 keer wakker geweest Om half 9 gisteravond in slaap gevallen toen om half 3 wakker voor flesje en daarna door tot 8 uur. Ben helemaal uitgeslapen
pi_75757884
BJ wat heerlijk dat je meisje thuis is! Hoe is de eerste nacht verlopen?

Poppejans super dat het zo goed gaat! En die eerste week vliegt voorbij inderdaad

Menicole fijn dat je uitgeslapen bent nu

Incantrix hoe gaat het nu bij jou? Nog steeds een stijgende lijn?

BE gelukkig gaat het alweer een stuk beter met Oscar! Hopelijk klinken zn longen vanmiddag weer helemaal schoon

Wij gaan straks naar het cb voor de prikjes, ik heb alleen geen idee hoe ik er komen moet, ik durf niet zo goed auto te rijden met deze sneeuw En lopend is het wel zeker een half uur denk ik...
pi_75758364
Wat heerlijk dat Evie thuis is, BJ! Genietze!
pi_75762157
Leander weer beter

Chan, doe je voorzichtig?! Succes op het cb.

Jamie is weer opgeknapt... Gister om een uur of half 9 naar zn bedje gebracht en heb hem maar niet wakker gemaakt voor zn laatste voeding. Dus hij werd om 2 uur vanzelf wakker, goed gedronken en weer geslapen tot 7 uur. Hij had net nog 37.2... dus gaat de goede kant uit.

Heb de kerstlunch op mn werk maar afgezegd, vond het toch een te groot risico om met die sneeuw een uur te gaan rijden. Dus Jamie is ook niet naar de oppas. Had me er nog wel zo op verheugd om eens iets voor mezelf te gaan doen. In het nieuwe jaar mn schoonmoeder maar eens een avond laten oppassen... zodat ik met mn lief naar de film kan of zo

Fles ging gister goed... hij dronk zo 165 cc binnen een kwartiertje.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:40:09 #147
190853 RockabeIIa
pi_75762408
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat

En BJ, ook goed nieuws! Geniet van thuis!

Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?

Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes

Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
pi_75765488
We zijn weer terug van het cb, het was een flinke wandeling door de sneeuw, maar wel lekker zo buiten Timo heeft de prikken erg goed doorstaan dit keer, nu nog hopen dat hij er vanmiddag geen last van krijgt.. En hij is deze week ongeveer net zoveel gegroeid als in de 5 weken daarvoor, ik merk ook echt dat de borstvoeding weer begint aan te trekken

Rocka fijn dat hij weer goedgekeurd is

Martine gelukkig wordt Jamie alweer wat beter! Wel jammer dat je de kerstlunch af hebt moeten zeggen, maar ik snap het wel, met dit weer autorijden is niet zo fijn.. Onderweg net naar het cb zag ik ook aardig wat auto's glibberen, was blij dat ik lopend was!
pi_75766822
Zo, ik ga ook eens een poging doen om op heel veel mensen te reageren

Oscar een tandje Wow, wat snel al! Wij denken ook steeds dat er een tandje komt hier vanwege het vele gekwijl, maar mooi niet hoor...
Oh en wat fijn dat ie aan het opknappen is!

Jamie met prikjes Sneu hè, als ze zo'n last hebben ervan En wat fijn dat ie weer helemaal goedgekeurd is

Stef ook goed gegroeid Wel vervelend van de afplatting, ik hoop dat jullie het nog bij kunnen draaien

BJ wat heerlijk dat ze thuis is! Veel plezier met het genieten

Esmee ontslagen bij de kinderarts wat super, stiemie!

Poppejans, wat fijn dat Wolf zo lekker tevreden is En het gaat inderdaad hard!

Minirocker ook al goedgekeurd en heel hard aan het groeien Jeetje, wat een verschil toch tussen kindjes. Willow is volgens mij nog lang geen 7 kilo, die zit volgens mij nog niet eens op 6,5.

Oh huup en BE, ik wist echt niet waar jullie het laatst over hadden met dat pfffrrrttt-geluidje van jullie baby'tjes, maar nu doet Willow het ook. Echt met veel kwijl erbij pfffffffrrrrttttt! En dan de hele dag door, haha. Met recht een nieuw trucje
En als ze niet aan het pffrrtten is, ligt ze vol verwondering naar haar eigen vingers te kijken
pi_75767705
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat

En BJ, ook goed nieuws! Geniet van thuis!

Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?

Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes

Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
dat doen ze hier wel nog steeds zo

fijn dat hij is goedgekeurd! En wat groeit ie lekker zeg! volgens mij dezelfde stats nu ongeveer als Amélie.

BJ weer thuis! wat fijn! Geniet er lekker van meid, met zn drietjes als een heel echt gezinnetje

Willow aan dr pfffrt lekker hè?

Chan Timo ook weer goedgekeurd! Wat fijn dat zn groei weer aantrekt en de bv weer helemaal bijtrekt zeg! Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen dan
en toch maar gaan lopen? Eng hè, rijden met sneeuw, ik hou er ook niet van.

Jamie weer opgeknapt, gelukkig maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75767727
Oh en Poppejans wat fijn dat Wolf zo'n tevreden mannetje is heerlijk! Lekker van genieten <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75772586
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat doen ze hier wel nog steeds zo
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
Lotte!
Noah!
pi_75772851
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:57 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75773024
Wij zijn weer thuis van onze eerste vakantie met z'n drietjes. Pff, alle zooi is weer ongeveer opgeruimd en we kunnen terugkijken op een heerlijke midweek. Vandaag nog even in Maastricht geshopt, eigenlijk alleen voor Driekus wat kunnen scoren, ikzelf moet nou toch echt aan dat buikje gaan werken.

Ik zag in de gauwigheid dat BJ haar meisje thuis heeft dat is snel. Het meten op het cb gaat hier ook wel met beentjes een beetje platleggen, maar onze Driekus werkt nooit mee en is dus op het cb altijd korter dan hier thuis. Stiemie, jij hoefde niet meer naar de kinderarts, toch? Goed nieuws! En Wolf alweer een weekje oud. Gaat snel he.
Zooo en dan ga ik straks maar eens echt bijlezen, nu eerst maar eens een was aanzetten.
pi_75773300
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:21:52 #156
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75773465
BJ, wat voor jullie dat Evie thuis is. Daar waar ze hoort, heh?
BV is fijn, maar het moet wel gaan. Het fijne van flesjes is dat ook papa die fijne intieme momentjes kan nemen en beleven. (Zo hebben wij dat wel ervaren, atlhans.)
pi_75773615
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk

Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:27:15 #158
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773669
ha dames

weer een drukke drukke drukke dag... even wennen met zijn 3tjes; maar eigenlijk gaat het wel vrij goed. Vanacht wel veel wakker geweest. Na de fles van 5 uur (en de borst) wilde ons meisje niet slapen; dus uiteindelijk na een uur nogmaals een poosje aan de borst geweest en in slaap gevallen...
verder gaat het vandaag wel makkelijker; ze drinkt eerst een 10-15 min aan de borst en daarna een flesje helemaal leeg. Ik kolf tussendoor een keer of 5-6 en zo'n 80-100 ml per keer.. dus dat gaat best goed.
Tussendoor slaapt ze best veel en maakt een tevreden indruk.
vanmorgen heb ik nog even boodschappen gedaan en was gedraaid... vriendlief is namelijk ziek thuis. Dus moet vandaag ff veel alleen doen.
Vanmiddag nog wel (uitgestelde) kraamzorg gehad; die even de wc's en badkamer heeft gedaan.
druk dus; maar ben best tevreden...

maar weer geen tijd gehad om bij te lezen; schaam me diep; maar kom dr echt niet aan toe...
komt uiteindelijk vanzelf wel weer denk ik...
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:31:27 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773812
en idd ons meisje krijgt nog steeds borstvoeding hoor... ze krijgt eerst die paar minuten aan de borst en daarna afgekolfde melk in een flesje...
ik hoop ook dat ze uiteindelijk weer volledig aan de borst kan drinken...
maar dat is even afwachten...
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:11:17 #160
95408 Incantrix
pi_75779345
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gewone normale kinderfysiotherapeuten

het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Owja, kijk, ik had nog niet bedacht dat niet elke fysio ook kinders aankan zeg maar, whaha!

Ow, en nu wilde ik nog van alles tegen iedereen zeggen enzo, maar het eten is klaar en we wilden lekker op de bank met topgear, dus tot later!
3!
pi_75779681
Hai, even vanuit het ziekenhuis;

Op donderdag 17 december ben ik trotse moeder van Rienk Bowe geworden. Hij is zo mooi!
Rienk en ik moeten alleen wel nog een nachtje blijven, dat is echt balen want vanochtend zeiden ze nog dat we naar huis mochten en dat alles goed was en 10 minuten later kregen we bericht dat we moesten blijven omdat zn bilirubine waardes goed in de gaten moeten worden gehouden. (Hij is eerder 'gehaald' wegens Rhesus Anatagonisme) En tot nu toe is het wel goed, maar de 1e 48 uur zijn dan erg belangrijk. Hij is nu een heel inieminie geel, maar hij doet het verder goed. Hij wil erg vaak aan de borst, maar ik lever nog te weinig. Ze heeft hem nu bij gevoed met een cupje en hyporallergene melk en nu ligt ie in zn ziekenhuis bakje te dommelen. Heb ik eindelijk mn armen vrij.. Ik heb vannacht ook amper geslapen, Rienk is onverzadigbaar en wilde alleen maar aan de borst. Om 4.30 heb ik hem meegegeven aan de zusters omdat ik even slapen wilde (was al wakker sinds woensdag 7.15) Om 7.30 kreeg ik mn ontbijt en werd dus weer wakker. Toen heb ik Rienk weer terug gevraagd en hij kon gelijk weer aan de borst..
Overdag ging het wel aardig, rond 16.00 ging het weer minder en had ik hem weer non stop aan de borst, hij hapt niet goed aan en is dan helemaal overstuur en ik heb er echt hulp bij nodig omdat ie zo verschrikkelijk met zn armpjes maait.. Ik trok het niet meer en de zuster heeft hem toen gecubt. Ik heb gekolft en er kwam verschrikkelijk weinig uit.. Maar ze vonden het super.. Het zal wel dan.
Als het goed is mogen we morgen naar huis. Ben wel bang hoe het dan verder moet met het voeden.. Ik krijg straks met de volgende voeding nog tips en trucs, want die ga ik zeker nodig hebben..

Een rommelig berichtje denk ik, maar ik ben erg blij met mijn zoon en hoop dat alles ook snel goed komt.

Beessie, fijn dat Evie thuis is!
Verder heb ik niet bijgelezen, want heb het nu druk
Hoop thuis meer rust te hebben omdat J. dan ook meer dingen kan overnemen. Ik ga even slapen, want dat lukt vanavond vast weer niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_75779835
Och lieve Vlindur, wat klinkt dat heftig! Maar je hebt een prachtig ventje zag ik op hyves Heel veel sterkte komende tijd en jullie doen het hartstikke goed, gaat echt goedkomen, thuis ook! Is je lief vrij? En heb je nog kraamhulp voor de rest van de dagen? Probeer te genieten, ok?
Lotte!
Noah!
pi_75779840
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier! tot op dr rug! bwurk hahaha maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.

En ze heeft net een soort van gerold!
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligt gek gebakje toch <3

@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779927
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779952
Vlindur welkom met Rienk
Wel jammer dat jullie nog wat langer moeten blijven in het ziekenhuis, maar toch ook wel fijn dat ze het even extra in de gaten houden..
En geef je lijf een beetje tijd om de borstvoeding op gang te laten komen, de eerste week kolfde ik uit 2 borsten hooguit 10 ml, maar dat is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen Het is wel even zwaar natuurlijk, als hij zo vaak drinken wil.. Succes ermee!
pi_75780067
Oh Huup wat super dat ze een poepluier had! En voor het rollen Ik vind dat het telt als echt rollen hoor
Timo heeft ook 1 keer gerold laatst, was ik helemaal vergeten te vertellen hier.. Van zn buik naar zn rug, andersom doet hij het nog niet

Ohh en ik wil Rienk ook zien op hyves!
pi_75780215
Amélie aan de poep Goed zo meiske!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:39:08 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75780275
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Je kunt de lactatiekundige ook al in het ziekenhuis erbij vragen
pi_75782068
Vlindur In elk geval gefeliciteerd met je Rienk!
En inderdaad, je moet geen stromen melk verwachten de eerste dagen. Het duurt even voor e.e.a. op gang komt, dus de ziekenhuismensen waren met recht enthousiast dat je iets gekolfd heb (dat lukte bij mij de eerste week echt nauwelijks!) Komt helemaal goed joh, zodra jouw productie op gang is en Rienk doorheeft hoe hij het beste kan drinken.
pi_75782437
Welkom Vlindur en Rienk!! Lekker Frysk! Leuk! Van de eerste voeding is niet zozeer de hoeveelheid belangrijk alswel de substantie. Deze voeding is dusdanig vet dat er helemaal geen grote hoeveelheden van nodig zijn. Het is een natuurlijke reactie om nu zo'n hoge vraag te hebben om te zorgen dat laterop als de hoeveelheid wel belangrijk gaat worden het aanbod goed afgestemd zal zijn op t aanbod... dus inderdaad een dikke pluim voor de eerste gekolfde voeding!

Amélie, gij lekkere poeperd
pi_75782865
poppedeintje hoe is het met jou en je mooie meiske?

BE hoe is het nu met Oscar? Weer verder opgeknapt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75782964
Alles goed met ons lieve Huups Gewoon heerlijk zn gangetje dus niet zoveel te melden

BE, ik ben ook benieuwd hoe t met jouw grote kleine snotterpopje is!
pi_75783281
fijn! Zn gangetje is goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:27:39 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75784466
BJ en Evie zijn thuis, wat heerlijk

Hai Vlindur en Rienk, welkom hier!
En het klinkt pittig allemaal maar geloof me als ik zeg dat het echt wel makkelijker gaat worden straks. De routine komt er vanzelf in
En straks lekker thuis met z'n 3tjes!
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:51:21 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75785422
Snot, snot en nog heel veel meer snot!
De huisarts hoorde wel dat het iets beter was dan gisteren, maar hij piepte nog wel.
Voorlopig doorgaan met het pufje en dan over 2 weken terug. Tenzij we eerder het idee hebben dat het echt niet lekker loopt.
Hij dronk vandaag al weer wat beter maar had vanavond toch weer wat koorts. We hebben nog maar even niks gegeven ervoor, hij was zelf in een goeie bui dus leek er niet echt ziek van te zijn. Straks nog eens kijken bij de late fles.

Vlindur, welkom hier, wil je ook in het lijstje?

Amelie, lekker blijven poepen hoor!
pi_75785557
Vlindur, welkom hier met je stoere mannetje!
Hopelijk kunnen jullie hem morgen lekker meenemen naar huis.

Och och die arme snotterOscar. Slaapt hij nog wel een beetje zo?

Lars begint gericht naar speeltjes te slaan
ik vind het zo fijn om te zien dat hij nu eindelijk aan zichzelf toekomt, en niet al zijn energie nodig heeft voor zijn nekkie en andere nare dingen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:00:52 #177
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75785852
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:25 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk

Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:04:46 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75786021
Hij slaapt als een blok gelukkig Karin.
En daar waar ik de eerste wakker werd van elk kuchje van hem ben ik er nu aan gewend ofzo. Ik slaap dwars door zijn gereutel heen terwijl F. er regelmatig wakker van wordt.
pi_75786047
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:00 schreef Smikke het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
oooh dan heb ik je verkeerd begrepen

mijn lief vindt het idd ook heel waardevol om zo af en toe ns een flesje afgekolfde melk te geven
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75786118
hihi snOscar
Fijn dat het weer ietsje beter was volgens de HA BE. En fijn dat jouw slaap er niet onder lijdt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75787999
Thnx

Ik wil idd wel graag in het lijstje

Rienk heeft hier allemaal hulp van verpleegkundigen en als zij helpen gaat het ook prima, maar ik blijf als ik het alleen doe zo vreselijk prutsen. Hij heeft zojuist weer goed gedronken en ligt nu in zn wandelwagen die J van huis heeft meegenomen, die is hier gelukkig nog. Hij begon net weer te piepen en J heeft em wat strakker ingestopt, nu is hij weer stil

Ik hoop dat ik zo wat beter kan slapen, heb wel mega zere tetten inmiddels, maar dat zal nog wel erger worden

Morgen gaan we nieuwe foto's uploaden, deze is nog van gister. Hij was ook 200 gram afgevallen en dat was dus ook niet zo tof

Ik ga me gauw in jullie verdiepen, jullie zijn tenslotte al ervaren!

Tot snel
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:57 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75788171
JIj en die knappert van je staan erin hoor Vlindur!
pi_75796604
Rienk
pi_75797078
Leander die sabbelt altijd op zijn vingers en nu is door de kou zijn handje helemaal droog en beetje gebarsten. Kan ik daar vaseline opsmeren? Aangezien hij ze eigenlijk meteen weer in zijn mond stopt. Kan dat kwaad met vaseline?
  zaterdag 19 december 2009 @ 08:48:39 #185
190853 RockabeIIa
pi_75797216
Mooi ventje, Vlindur en het ventje van poppejans ook!
pi_75797786
Het meisje van Huup aan de rol en een goede poepluier
Lars wat goed
Vlindur, wat een mooi ventje en met de borstvoeding gaat het goed komen, echt Hier ging het aanleggen in het begin ook moeilijk... maar aan het einde van mn kraamtijd ging het wel goed.

Ben net uit bed gesniekt... mijn beide mannen liggen nog heerlijk te slapen Als ik dat zie, dan voel ik me zo gelukkig
pi_75798287
Welkom hier met je mooie mannetje Vlindur! Hopelijk kun je gauw wat beter slapen

Amelie met poepluier Dat luchtte vast op
  zaterdag 19 december 2009 @ 11:03:10 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75798984
Ow nog eventjes ja heb voorlichting gehad van lactatiekundige
Je hebt niet voor niks zo weinig melk in het begin: je baby's maagje is bij geboorte 5ml groot. Na een ruime week is het maagje ongeveer zo groot als een pingpongbal (inhoud ongeveer 50ml geloof ik).
In de eerste week mag je de baby zeker elke 2 uur aanleggen om te drinken (dus 12 voedingen per dag).
Meestal gaat het daarna vanzelf naar een voeding of 8 per dag.

ik vond het echte eye-openers
pi_75799180
goodmorning!

Rienk wat ben je een mooi ventje, hopelijk snel weer op je geboortegewicht hoe gaat het vandaag vlindur?

Martine wat een rijkdom dan hè?

Wij hadden hier vanmorgen nóg een poepluier! deze stonk nog erger dan de vorige allemaal bij elkaar en ze moest toch wel even flink hard huilen toen ze het eruit werkte (zo sneu!) maar het is er weer eentje en ze kan er maar vanaf zijn zou het nu dan toch gewoon weer op gang komen?

Linkje naar een halve rollerfilmpje
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1320049758661&saved#/video/video.php?v=1320049758661
Ze heeft het helemaal door maar nog niet als ze plat op dr rug ligt. Komt nog wel.

[ Bericht 16% gewijzigd door huuphuup op 19-12-2009 11:33:05 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:19:15 #190
95408 Incantrix
pi_75800606
Goodmornings ladies! Hoe gaat het ermee enzo? Hiero is het prima, gisteren was Stef huilerig en had hij toen we gingen slapen een lage temperatuur dus ik denk dat hij niet zo lekker was, maar daar is nu nog maar weinig van te merken.. Ik voel mezelf an sich ook wel goed, maar heb vanochtend wel even flink zitten huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we gaan zo even lekker boodschapjes doen met z'n drietjes en hoe erg, ik heb er gewoon zin in
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef huuphuup het volgende:
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier! tot op dr rug! bwurk hahaha maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.

En ze heeft net een soort van gerold!
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligt gek gebakje toch <3

@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Amélie, zet 'm op meissie, gooi het eruit! Huup, zó fijn dat ze nu weer poepluiers heeft, lijkt me echt een pak van je hart.. En Rollen Wel handig dat ik nu inderdaad weet dat het niet veel zin heeft ermee door te blijven lopen, ik ga maandag even bellen denk ik zo.. Thnx

Oscar, hoe gaat het nu jochie? Beterschap hoor!

Karin, wat leuk dat Lars echt aan het spelen is nu Dat lijkt me zó geweldig!!

Vlindur en Rienk, welkom hier! En wat een súpermooie vent! Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het al veel beter gaat met voeden enzo, wat een stress geeft het als het niet lukt he?
3!
pi_75801048
Trix,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker van genieten die boodschapjes! Lekker kneuterig ik hou dr van!

Wij hebben trouwens vroegtijdig maar Amélie's kerstkado opengemaakt voor het idee had ik ook wat voor haar onder de boom gelegd, maar toe ik haar vanmorgen uit haar bedje haalde was ze echt ijskoud ook in dr nekje. Dat ondanks de twee dubbelgevouwen dekens, het laken, de pyjama en de romper met lange mouwen die ze aanhad. Dus het winterslaapzakje dat ik had gekocht hebben we nu maar uitgepakt, die krijgt ze dus vannacht aan.
na een check op de babyfoon bleek het 13 graden te zijn. arm ding, keikoud!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75801228
Wat een leuke slaapzak Huups! En goedkoop! Die krengen beginnen hier pas bij 25¤ ofzo...achterlijk. Maar goed, er is een markt voor natuurlijk, wat ze doen hier niet aan dekentjes...

En trixie, wat vervelend. Heb er geen ervaring mee...niet echt iig, als is het sinds de bevalling niet echt je van het aan de achterkant van m'n lijf Hopelijk kan je vk iets voor je doen. Sterkte. En veel plezier met boodschapjes doen. Leuk ìneens hè, van die burgelijke dingen?

En wat trix zegt over het Hoe gaat het met ons topic, dat heb ik ook..ik heb best wel wat dingen waarvan ik me afvraag hoe dat bij jullie is en of het normaal is dat het bij mij zo is...maar daar is het dan toch weer net ff te opvallend ofzo. Maar om jullie nou voer de PM lastig te gaan vallen met zulke persoonlijke vragen vind ik dan ook weer een beetje raar
Lotte!
Noah!
pi_75801567
Trix ff onder een spoiler voor je
SPOILER
Kan het zijn dat poepen door flesvoeding moeilijker gaat? Jamie heeft sinds eergister al niet meer gepoept... normaal heeft hij zeker 2 volle luiers per dag.
Straks naar de locale kringloopwinkel... ze schijnen een hele grote baby collectie te hebben. Shoppen
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:01:38 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75801592
Slaapzak afrits konijn klinkt best intrigerend! Maar hij is wel leuk!
Oscar doet het gelukkig heel goed in zijn fleece-bakerzak met dekentje er los overheen, ik vind het wel lastig ook hoor, nu met die kou.
Je kan evt. nog een kruikje doen he Huup, met iets ertussen dan.

Het gaat vandaag een stuk beter met Oscar, heerlijk pruttelen weer enzo.
En dat tandje is zo lief om te zien!

Onscherp, sorry.
pi_75801620
haha Linda
nouja dan gooi je het toch ook hier onder een spoiler? Kan best vind ik
het wordt idd soms wel eens breed uitgemeten in dat topic, breder dan je het zelf bedoelt had.

En dat slaapzakje was in de aanbieding, helft van de prijs geloof ik, dus origineel was ie ook iets van 30 euro. Maar goed, ik zie sale en ik dacht van hmm ja beter nu kopen en nog een maand in de kast moeten laten liggen dan straks ineens nodig hebben en de volle mep betalen. Maar t valt mee, we hebben hem gelijk nodig

Overigens hing er ook een combisleeper naast, die vond ik ook onwijs leuk! Maar die was 75,- in de sale
laat maar zitten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75801643
Oscar een tand?! Dat is toch heel erg vroeg BE? Maar Sasha was dacht ik ook vroeg...wanneer krijgen baby's eigenlijk tanden? *noob is*
Lotte!
Noah!
pi_75801681
jaaaa ik zie een puntje!
wat goed zeg! ik weet echt nog niet wat ik moet voelen hier haha

En over die kruik ja dat deden we voorheen, maar ze ligt nu op dat suffe pittenmatrasje, en daar ligt ze in een soort kuiltje zeg maar, dus alles wat aan de randen ligt rolt naar haar toe. Ik durf het risico niet zo goed te nemen dat de kruik tegen haar aanrolt, zelfs met iets eromheen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:05:03 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75801686
Ja, het is redelijk vroeg idd ja Linda, ik weet niet wat normaal is eigenlijk.
Sasha had de eerste met 12 weken, Oscar dus met 16,5.
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:09:59 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75801821
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:13 schreef huuphuup het volgende:
goodmorning!

Rienk wat ben je een mooi ventje, hopelijk snel weer op je geboortegewicht hoe gaat het vandaag vlindur?

Martine wat een rijkdom dan hè?

Wij hadden hier vanmorgen nóg een poepluier! deze stonk nog erger dan de vorige allemaal bij elkaar en ze moest toch wel even flink hard huilen toen ze het eruit werkte (zo sneu!) maar het is er weer eentje en ze kan er maar vanaf zijn zou het nu dan toch gewoon weer op gang komen?

Linkje naar een halve rollerfilmpje
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1320049758661&saved#/video/video.php?v=1320049758661
Ze heeft het helemaal door maar nog niet als ze plat op dr rug ligt. Komt nog wel.
Da's niet echt half hoor, dat is driekwart rollen al. Het gaat idd om die heup-been beweging die ze door moeten hebben.

Oscar rolde hier vanmorgen weer van buik naar rug, maar ja, zoals ik al eerder zei, dat is geen wonder met zijn bolletje als contragewicht.
pi_75801861
Oscar, dat is een heuse tand! Tjemig, dat is snel. Kijkt wel heel schattig en wijs.
Huup je meisje aan de rol, goed zo! En koud was het vannacht hier ook, we hebben de verwarming op Driekus z'n kamertje maar een beetje opengezet. Maar die ijsklompjes van handjes doe ze dan ook onder de dekens.
Lars aan het slaan tegen speeltjes, fijn dat ie zoveel beter in zijn vel zit.
Icantrix, zie pm!
Rienk, welkom hier, mooie vent. En dat je maar snel mee naar huis mag.
Martine, bij ons was het poepen ook even ontregeld door de fles, wordt vanzelf beter, maar het is hier nooit meer zo vaak geweest als tijdens de bv.

En dan nog een korte voor Driekus. Die is de hele week bezig geweest om iets te pakken en dat lukte niet (boos mannetje krijg je dan). Maar gisteravond had ie het ineens door en nu moet er dus constant iets in zijn handje zitten (wat dan vervolgens richting mond moet, maar dat lukt nog niet helemaal).
pi_75801910
Owja, Huup, dat wilde ik nog zeggen: je filmpje kan ik niet zien...je moet inloggen op facebook om te kunnen kijken...

Lotte is tot nu toe ook 3x gerold, maar ik weet niet of het toeval was Ze ligt dan op d'r ruggetje, trekt dr knietjes op en laat zich dan met een zwaai vallen. Tot nu toe was het op bed, waardoor ze doorrolde (en daarna natuurlijk een keel opzette omdat ze dr hoofd niet ver genoeg op kon tillen en dr arm klem zat ). In de box gooit ze ook wel zo met dr beentjes, maar dan blijft ze halverwege steken
Lotte!
Noah!
pi_75801920
Oy huupske ik had het rollen helemaal gemist joh! Wat goed Amélietje Dan gaat het vast niet lang duren voor ze het helemaal doorheeft, ook vanaf plat op d'r rug!
En wat een leuk slaapzakje Tis inderdaad wel winterweer he...
Wat ook leuk is: als de stroom 's avonds laat uitvalt terwijl je alleen een elektrisch kacheltje op de babykamer hebt staan Brrrrr!

Linda, je mag mij best lastig vallen met PMs hoor! Maar het kan ook juist wel verfrissend zijn om het en public te zeggen, dan blijkt vaak dat er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben. Daarom ben ik ook heel erg open (hier) over dat ik het best heel zwaar vond de eerste zes weken, ipv op een grote roze wolk te zitten. Dat had ik helemaal niet aan zien komen, terwijl er later nog een paar waren hier die hetzelfde voelden. en toen kon ik ze weer geruststellen dat het hier na anderhalve maand echt super ging, en nog steeds super gaat!

Afgezien van het feit dat madammeke nu heel erg pieperig en mieperig aan het doen is, en hoesten en niezen en héél hard huilen als je d'r in bed legt.
pi_75802054
Ja, dat was fijn dat je dat zo eerlijk vertelde En het was ook fijn dat bleek dat je gelijk had, dat het leuk wordt Dank nog daarvoor

En beterschap voor arme Willow..snotterig zijn is niet leuk hè?

Maargoed, dan post ik het wel gewoon...
SPOILER
Dus...
Lotte!
Noah!
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:20:59 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75802088
Linda, mijn PMbox staat ook open, maar het mag ook hier hoor. Al dan niet onder een spoiler.

Innepin, heb je zoutoplossing in huis? Dat helpt hier wel heel goed bij snot enzo.
En over dat huilen bij het in bed leggen, dat zouden haar oortjes kunnen zijn he? Als alles zo dicht zit dan kan de druk daarop heel naar zijn. Je kan evt. een dikke handdoek onder het matrasje leggen om haar hoofdeinde iets omhoog te leggen, dat scheelt vaak al wel een beetje.
Oh, en een ui onder haar bedje. Hier ruikt het al dagen naar een haringkraam boven.

Meiden, wanneer gaan we weer meeten? Ik wil eig. al die kleintjes wel weer eens bij elkaar zien! Maar dan in een iets rustiger, makkelijkere setting dan bij Innepin.
We zouden iets moeten hebben waar ze gewoon lekker op de grond kunnen liggen enzo.
* Denken gaat...
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:23:12 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75802129
Ai Linda, dat is niet leuk...
SPOILER
pi_75802187
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ai Linda, dat is niet leuk...
SPOILER
SPOILER
Lotte!
Noah!
pi_75802333
Incatrx, de tip van curanal/curanol even opvolgen mijn zusje twee keer erge last gehad, de derde met die middeltjes was het veel sneller over en had ze er veel minder last van.

Amélie aan eht rollen
Oscar een tandje wat goed en snel zeg. Onscherpe foto, maar je ziet het echt, hoor.

Linda
SPOILER
Ow, en je mag mij ook altijd via PM 'lastig vallen' hoor. Zo zie ik het namelijk niet
pi_75802425
SPOILER
En nu hou ik er over op, want anders wordt het een spoiler-topic
Lotte!
Noah!
pi_75802436
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 08:31 schreef MeNicole2 het volgende:
Leander die sabbelt altijd op zijn vingers en nu is door de kou zijn handje helemaal droog en beetje gebarsten. Kan ik daar vaseline opsmeren? Aangezien hij ze eigenlijk meteen weer in zijn mond stopt. Kan dat kwaad met vaseline?
Je zou er de bepanthen creme die ook geschikt is voor tepelkloven op kunnen doen. Die gebruikte ik in het begin van de bv, en dan mag een baby gewoon drinken zonder dat je de tepel eerst helemaal schoonpoetst. Geen te dikke laag dan, natuurlijk, maar gewoon even goed uitwrijven.
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:46:00 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75802731
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:34 schreef Linda2205 het volgende:
SPOILER
En nu hou ik er over op, want anders wordt het een spoiler-topic
SPOILER
pi_75803079
Als het binnenkort niet beter wordt, ga ik nog wel een keertje terug naar de gyn. Er bang voor zijn helpt natuurlijk ook niet. Of een baby in je slaapkamer

Thnx dames
Lotte!
Noah!
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:07:36 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75803200
Je kan evt. ook 'vaseline lanette' creme halen bij de apotheek.
Dat heb ik ooit ook eens voorgeschreven gekregen voor dat gebied. Dat is een hele neutrale, maar lekker vettige creme, dat kan wel helpen om de huid daar een beetje soepeler te maken.
pi_75803279
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Je kan evt. ook 'vaseline lanette' creme halen bij de apotheek.
Dat heb ik ooit ook eens voorgeschreven gekregen voor dat gebied. Dat is een hele neutrale, maar lekker vettige creme, dat kan wel helpen om de huid daar een beetje soepeler te maken.
Ga ik volgende week in NL even voor kijken, thnx!
Lotte!
Noah!
pi_75804010
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 13:20 schreef Brighteyes het volgende:
Linda, mijn PMbox staat ook open, maar het mag ook hier hoor. Al dan niet onder een spoiler.

Innepin, heb je zoutoplossing in huis? Dat helpt hier wel heel goed bij snot enzo.
En over dat huilen bij het in bed leggen, dat zouden haar oortjes kunnen zijn he? Als alles zo dicht zit dan kan de druk daarop heel naar zijn. Je kan evt. een dikke handdoek onder het matrasje leggen om haar hoofdeinde iets omhoog te leggen, dat scheelt vaak al wel een beetje.
Oh, en een ui onder haar bedje. Hier ruikt het al dagen naar een haringkraam boven.

Meiden, wanneer gaan we weer meeten? Ik wil eig. al die kleintjes wel weer eens bij elkaar zien! Maar dan in een iets rustiger, makkelijkere setting dan bij Innepin.
We zouden iets moeten hebben waar ze gewoon lekker op de grond kunnen liggen enzo.
* Denken gaat...
Bedankt voor de tips! Ze is - bij hoge uitzondering - in de wagen in slaap gevallen tijdens het wandelen. en bovendien bleek ze nog een beetje honger te hebben én een poepluier Dus dat zal ook wel schelen

Meeten is leuk Een kleinere meet bij iemand thuis ofzo? Zoals de high tea meet bij TF vorig jaar?

Linda Da's inderdaad helemaal niet leuk Hoop dat vaseline en/of glijmiddel wel helpen En voor je vriend: alle mensen die een tweede kindje krijgen hè, of zelfs een derde of vierde, die ontstaan ook niet zomaar spontaan hoor

miss sly, srsly, nog niet? Wat voelt er dan geestelijk nog niet goed? nou ja das wel heel offtopic hier eigenlijk. Maar eh, hier geen last van, zeg maar.
pi_75804295
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:42 schreef innepin het volgende:

[..]

miss sly, srsly, nog niet? Wat voelt er dan geestelijk nog niet goed? nou ja das wel heel offtopic hier eigenlijk. Maar eh, hier geen last van, zeg maar.
Dat vroeg ik me ook af
Lotte!
Noah!
pi_75804474
echt
er is een baby uitgekomen en ik vind het heel moeilijk dat het nu weer voor iets anders is, ofxo. moeilijk uit te leggen, het is echt gevoelsmatig.
pi_75804500
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:01 schreef miss_sly het volgende:
echt
er is een baby uitgekomen en ik vind het heel moeilijk dat het nu weer voor iets anders is, ofxo. moeilijk uit te leggen, het is echt gevoelsmatig.
Kan ik me wel voorstellen hoor. Het was toch onderdeel van iets heel erg bijzonders. Maar ik dacht dat dat een mannending was eigenlijk... Of denkt Schaap er niet net zo over?
Lotte!
Noah!
pi_75804623
schaap wacht maar goed, het zal wel een kwestie van een keer doen zijn. dan wordt dat gevoel vast minder. en 5 maanden is wel lang genoeg gewacht, eigenlijk.
pi_75804649
Wat lastig eigk dan zoiets miss. Hier gelukkig geen last van.
SPOILER
oh meeten mag hier wel op een donderdag hoor! dan heb ik de hele hut voor mezelf en nm meisje. Ik heb geen gigantische woonkamer maar ach.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75804677
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:08 schreef miss_sly het volgende:
schaap wacht maar goed, het zal wel een kwestie van een keer doen zijn. dan wordt dat gevoel vast minder. en 5 maanden is wel lang genoeg gewacht, eigenlijk.
mijn lief was ook lief en heeft net zo lang gewacht tot ik eraan toe was gelukkig maar want anders wil je straks helemaal niet meer lijkt me als het je zo tegenstaat. Toch?
En ach, dr is ook nog gegoeg te doen waarbij dr van mijn grabbelton afgebleven wordt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75804686
Jeetje sly, dat lijkt me best moeilijk, om je zo te voelen. Lief van schaap dat ie zo geduldig is Hoop voor jullie dat je er gauw weer aan toe bent. Of dat nou met vijf maanden is of nog later! Want niet zomaar iets gaan doen dat niet goed voelt natuurlijk of juist wel, en misschien moet je je gewoon over die eerste keer heen zetten Ik moet ook geen advies willen geven, ik spreek mezelf al tegen
pi_75804711
Huup ik kan heul nie meeten op donderdagen

Grabbelton
pi_75804896
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:12 schreef innepin het volgende:
Huup ik kan heul nie meeten op donderdagen

Grabbelton
ja lach maar, zo voelde het wel na de kraamweek

En het hoeft ook niet op een donderdag hoor, maar das wel de enige dag dat het hier thuis kan

Trouwens, Claudia_x joehoe waar ben je? Hoe is het met jou en Ivan?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75804944
Wat fijn Miss, dat er vanuit Schaap geen druk komt. Inderdaad rustig de tijd voor nemen en als je niet wil, dan wil je niet, moet je het ook niet forceren.

Huups...Ja, dat dus. Alsof je zenuwen ergens anders zitten! En wat gek, van dat hechten. Heeft je VK er iets over gezegd?

En dingen zonder grabbelton...mja. Aan zijn kant, want bij mij voelt de hele boel raar. En dat wordt toch ook wel wat saai af en toe
Lotte!
Noah!
pi_75804967
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:09 schreef huuphuup het volgende:
SPOILER
SPOILER
hè.. voor dit soort dingen mis ik inderdaad gewoon ook een vers moedertopic. Gewoon voor de ontzwangerperiode zeg maar.. is dat nit een idee om die er toch nog naast te openen? Het grote ontzwanger kommer en kwel topic
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:26:00 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75805051
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef Poppedein het volgende:

[..]
SPOILER
hè.. voor dit soort dingen mis ik inderdaad gewoon ook een vers moedertopic. Gewoon voor de ontzwangerperiode zeg maar.. is dat nit een idee om die er toch nog naast te openen? Het grote ontzwanger kommer en kwel topic
Dat was/is dus het 'hoe gaat het met'.
Eerst was het de nieuwe moeders, toen wilden de oudere moeders ook meekletsen en nu is het voor heel OUD.
Wat ons modjes betreft is OUD klein genoeg om het daar te kunnen posten. Het was destijds al een concessie ipv iedereen door te verwijzen naar R&P-hoe voel je je nu.
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:28:27 #227
95408 Incantrix
pi_75805112
En Twinkly! Die mis ik ook al een paar dagen

Thnx voor alle tips dames (Mefke, ik PM jou terug zodra ik weer op de pc kan, lief is 'm aan het verplaatsen en op de iphone kan ik wel PM's lezen, maar niet schrijven ), ik ga inderdaad eens achter dat zalfje aan.. Het doet nog steeds zeer, maar dat is nu met het hele litteken dus het zal wel. Was wel fijn om boodschappen te doen (hihi, klopt inderdaad Linda, ineens zijn dat soort dingen leuk! ) en even te lopen enzo

En Linda, PM sturen mag altijd hoor, dat weet je hopelijk wel En ja, lastig probleem, ik zou er denk ik toch nog even naar laten kijken..

En meeten, leuk! Mag ook hier hoor, alleen op maandag is mijn lief ook thuis normaalgesproken.. En mijn woonkamer is niet heel gigantisch, maar er moet toch wel het één en ander inpassen
3!
pi_75805152
snap ik ook hoor BE!
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:32:37 #229
95408 Incantrix
pi_75805219
Ow, en qua littekens: ik heb woensdag nog een nacontrole bij de VK en dan gaat ze me leren het te masseren zodat het weer soepel wordt.. Misschien kunnen jullie daar ook nog iets mee?
3!
pi_75805270
Ja, dat vraag ik me dus af hoe dat moet Want dat zei mn gyn ook..maar mooi niet dat ze vertelde hoe of wat..

[ Bericht 0% gewijzigd door Linda2205 op 19-12-2009 15:37:32 (Zei...niet zij ) ]
Lotte!
Noah!
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:36:15 #231
95408 Incantrix
pi_75805310
Ow, naar zeg, mijn vk wilde dat ik ervoor langskwam zodat ze het me kon leren.. Ik wil je best een PM sturen als ik meer weet?
3!
pi_75805360
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Ow, naar zeg, mijn vk wilde dat ik ervoor langskwam zodat ze het me kon leren.. Ik wil je best een PM sturen als ik meer weet?
Dat is goed Alhoewel ik littekens nooit aan durf te raken, dus ik ben benieuwd
Lotte!
Noah!
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:47:29 #233
95408 Incantrix
pi_75805604
Weet je, dan stuur ik het gewoon en dan kijk jij of je er iets mee kunt of niet, toch? Niks hoeft, gewoon doen wat goed voelt
3!
pi_75805633
Ik vind het zo fijn om dit soort dingen te kunnen lezen. Door jullie ben ik net dan toch maar voor het eerst mijn onderkant rustig gaan bekijken. Ik kan mijn littekens niet eens vinden.

- Mijn vraag toch maar weggehaald. -
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75805756
*ook weg *

@Linda mijn vk heeft verder niets gezegd van het litteken, ze vond het er keurig uitzien. En dat vind/vond ik ook. Maar goed, zij heeft het gezien met 5 weken na de bevalling en toen het ontstoken was dus misschien dat dat het beeld ook wel beinvloed? Ik weet het niet, en misschien is het ook wel gewoon alleen het gevoel hoor, is alles prima in orde en zit er helemaal niets raars qua huid ofzo maar voelt het gewoon anders en moet ik wennen. Wie weet
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 15:53:39 #236
95408 Incantrix
pi_75805783
Claudia, dat heb ik ook, blablabla
SPOILER
3!
pi_75805796
Claudia, ik heb ook nog nooit gekeken hoor. Ja, gewoon zo, onder de douche. Maar niet met spiegeltjes ofzo. Dus ik weet niet of het meer open of dicht is en of de littekens te zien zijn of niet. Maar ik denk dat het wel normaal is dat het er anders uit ziet. Dr is al niet wat doorheen gegaan en eventueel kapot gegaan... Of het goedkomt kan je beter aan de 2e-kindje-mama's vragen

Trixie, ik ga je even PMmen

Edit: Clau, zal ik m'n antwoord weghalen, als je dat prettiger vind?
Lotte!
Noah!
pi_75805922
Poppedein, dat laatste heb je helemaal gelijk in, daar moet ik wel op letten. Ik merk echter wel een lkangzame verandering bij me, dus ik denk dat het wel goed komt
trixie, fijn dat je vk het gaat uitleggen. Is toch iets wat je ook moet leren, lijkt me.

meeten, gezellig! Ik kijk even waar en wanneer enzo
pi_75805959
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:52 schreef huuphuup het volgende:
*ook weg *

@Linda mijn vk heeft verder niets gezegd van het litteken, ze vond het er keurig uitzien. En dat vind/vond ik ook. Maar goed, zij heeft het gezien met 5 weken na de bevalling en toen het ontstoken was dus misschien dat dat het beeld ook wel beinvloed? Ik weet het niet, en misschien is het ook wel gewoon alleen het gevoel hoor, is alles prima in orde en zit er helemaal niets raars qua huid ofzo maar voelt het gewoon anders en moet ik wennen. Wie weet
Dat wennen kan natuurlijk ook..want ik heb soms ook het gevoel alsof de opening verkleind is zeg maar, maar dat zal voornamelijk komen door de dikte van het litteken. Stom eigenlijk hè, bevallen

En ontopic: Lotte slaapt al vanaf 12u
Lotte!
Noah!
pi_75806001
ff een poging tot bijlezen en reageren:

Vlindur en Rienk welkom! wat gezellig dat je ook gezellig in dit topic bent aangekomen! En moeilijk als de voeding niet loopt. En idd een lactatieverpleegkundige is echt een goed idee. Die heeft ons echt enorm geholpen in het ziekenhuis. en wat is het al een mooie groot mannetje zeg!

@BE en Oscar; sterkte met de snot daar... hoop dat het niet erger wordt...

@Poppedein; wat fijn dat het goed gaat met je kleine meid. Heb je het nog druk gehad met je diensten? je eerste bevalling sinds je verlof al meegemaakt???

@huup en Amelie: jeeeeeujjjj voor de poepluier!!! wat kan je dan blij zijn met poep en ook nog zelf rollen! wat super allemaal...

@Willow: ook al ziekjes... wat sneu! veel sterkte ermee!

en over littekens en hechtingen; ik wil nog even een voor Poppedein... ik heb geen last meer gehad sinds jij mij hebt ontdaan van dat vervelende prikding

zoooo en ik geloof dat ik nu eindelijk eens een beetje heb kunnen reageren op jullie...

en nu de Evie-update van vandaag:
Vanacht hebben we een nogal onrustig nachtje gehad. Ons meisje slaapt na de 2e nachtvoeding niet zo snel in en is dan huilerig en erg onrrustig, helemaal niet erg, maar wel even wennen natuurlijk.
verder doet ze het heel erg goed! vandaag heeft de kraamverzorgster (uitgestelde kraamzorg) haar voor het eerst in de tummytub gedaan; en dat vond ze echt heeeeeeeerlijk!
ons meisje drinkt ook goed. En vanmorgen heeft ze zelfs 50 ml uit 1 borst gedronken!!! (de kraamzorg had een weegschaal mee). Ik bied dus, overdag, eerst de borst aan; en daarna krijgt ze de eerste tijd nog een flesje. Uiteindelijk hoop ik alleen de borst nog te geven.
En; ons meisje was bijna op geboortegewicht!!! vanmorgen 2780 gram! (5 gram onder geboortegewicht)

voor foto's van de tummytub; zie straks kinderfototopic

zo door naar de volgende ronde als ons meisje zich meldt...

[ Bericht 14% gewijzigd door Beessie-Jen op 19-12-2009 16:13:03 ]
pi_75806036
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:20 schreef huuphuup het volgende:

Trouwens, Claudia_x joehoe waar ben je? Hoe is het met jou en Ivan?
Ik lees braaf mee! Eigenlijk valt er niet zoveel te vertellen, want het gaat gewoon heel goed. Hij lacht, hij begint geluidjes te maken, en hij heeft nog steeds last van krampen die het hem soms moeilijk maken om in slaap te vallen.

We gaan 26 december voor het eerst langere tijd met z'n vieren - de hond gaat ook mee - de deur uit. Dat vind ik best spannend! Ik zat eraan te denken om tevoren melk te kolven, maar ik ga me als hij honger krijgt gewoon maar afzonderen om hem borstvoeding te geven. Ik heb helemaal geen zin in gestress.

Ik ben zelf vandaag voor het eerst gaan sporten! Een half uur flink wandelen met tussendoor 2x 5 minuten joggen op een kaktempo van 6 km/uur. Ging heel goed! Wat is het toch fijn om in een appartementcomplex te wonen met inpandig fitnesszaaltje.

Ik heb verzuimd om Rienk en Wolf en kleine van Groofsken welkom te heten. Wat een geweldige baby's. Ik was heel benieuwd naar het geboortegewicht van de heren. Ik wil weten of ik het Fok!-record heb, haha.
pi_75806068
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een poging tot bijlezen en reageren:

Vlindur en Wolf welkom! wat gezellig dat je ook gezellig in dit topic bent aangekomen! En moeilijk als de voeding niet loopt. En idd een lactatieverpleegkundige is echt een goed idee. Die heeft ons echt enorm geholpen in het ziekenhuis. en wat is het al een mooie groot mannetje zeg!

Psst...Vlindurs ventje heet Rienk

Hoe is het met je kleine meiske?
Lotte!
Noah!
pi_75806307
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:54 schreef Linda2205 het volgende:

Edit: Clau, zal ik m'n antwoord weghalen, als je dat prettiger vind?
Laat maar staan, hoor! Zoals ik al zei: het is echt fijn om van anderen te horen hoe het zit. Ik heb me suf zitten googelen, maar ik kon hier juist niks over vinden.

Bij ons vindt er niet standaard een nacontrole plaats. Misschien dat ik aan het einde van mijn verlof er toch maar om vraag. Of ik wacht af en zie wel of er nog iets verandert, dat kan natuurlijk ook. Ik heb er geen last van en m'n bekkenbodem voelt prima.
pi_75806325
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:03 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Psst...Vlindurs ventje heet Rienk

Hoe is het met je kleine meiske?
zie de update onderaan mijn post; mijn geheugen is beroerd; dus mijn posts gaan in delen

en wat errrrrggg ik wist zelfs zijn naam voor zijn geboorte en dan nog vergis ik me.....
  zaterdag 19 december 2009 @ 16:45:36 #245
283956 Tan2
Kloon van Tan
pi_75807215
Omdat ik erg moe ben en ook nog een stukje voor mijn log moet typen, hier even snel een crosspost:

Dankzij BE kan ik ook vanuit het ziekenhuis op FoK, met een tijdelijke kloon. Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties.

Inmiddels kan ik melden dat het een stuk beter gaat met Elyas. Hij drinkt nu alles zelf, dus geen sonde meer, ook de ademhaling gaat beter. Wel ligt hij nog aan de monitor, en krijgt hij antibiotica, voor een vermoedelijke longontsteking. Met mij gaat het minder. ik ben koortsig, hopelijk komt dat door de stuwing en heb ik niks ergers onder de leden.
Ook gaat mijn bloeddruk maar niet omlaag. Dat heb ik nog niet eerder gehad na een bevalling. Maar goed, vanwege Elyas moet ik voorlopig sowieso blijven dus ze houden het in de gaten.

Voor wie niet op mijn log kijkt, plaats ik hier nog even twee fotootjes van de tweede dag, hoop morgen recentere foto's te hebben, maar die plaats ik gewoon in het fototopic tzt.

pi_75807454
Jammer dat het een stuk beter zou kunnen gaan, Tan, maar oh wat is hij leuk! De blik op die eerste foto! En hij heeft inderdaad krulletjes!
pi_75807560
Oh Tan wat is hij mooi wat een wijsheid in die oogjes zeg!
hopelijk gaat het snel met sprongen vooruit, voor jullie allebei en welkom natuurlijk!

BJ wat fijn dat Evie weer op haar geboortegewicht zit! Dat moet toch een pak van je hart zijn. Fijn hoor!

Claudia weer aan de sport ik ben jaloers op je sportzaaltje zeg. Goed bezig meid!
Spannend met zn viertjes langere tijd weg.
Ik ken het kolfprobleem. Ik riep in het begin ook heel hard dat voeden in het openbaar echt niet aan mij besteedt was (en openbaar is voor mij alles buiten mijn huis ) maar uiteindelijk blijkt dat ik zo'n luie drol ben dat ik helemaal geen zin heb in kolven en toch maar gewoon voed. Hoewel ik nog steeds geen fan ben van openbaar voeden (hallooo ongemakkelijkheid!)

Ennnn we hebben weer poep! het houdt niet op! Wat heb ik ontketend!
Mijn god wat stonk dit zeg hahaha, niet normaal! Het was ook heel weinig maar pfoe...
Ben benieuwd of het nu weer normaal op gang aan het komen is of dat dit echt het gevolg is van de lactulose.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75808402
Tan wat een mooi mannetje
Evi al weer bijna op dr geboortegewicht

Net wezen shoppen bij de 2de handswinkel voor Jamie, 3 shirtjes en 1 broek voor 4,30 euro
Jamie heeft zn niet poepen ingehaald, hij had een poepluier waar je bang van wordt... t kwam via zn pijpjes naar buiten ... hij kan t maar kwijt zijn.

meten ja gezellig!
pi_75808501
Elyas, wat ben je een mooie knul! Wow Hoop dat jullie allebei gauw op 100% zitten en naar huis kunnen

Claudia, ik meen mij te herinneren dat er een keer iets in het estafettetopic gepost was over een kindje dat zwaarder was dan Ivan. Ik ga even terugzoeken voor je

Huup, laten we hopen dat eea gewoon goed op gang is nu

Oh en meiden, Willow is heul nie ziek hoor! Ze was alleen aan het miepen vanmiddag, met wat gekuch erbij. Nou heeft ze een paar uur (!) geslapen en is ze weer helemaal zichzelf.
pi_75808617
Ah, gevonden. Hoe zwaar was Ivan, Claudia?
quote:
Inmiddels zijn we ruim 6 jaar getrouwd, 2 bijzondere Fok kindjes rijk. De 1e moet een van de zwaarste Fok babies zijn (en blijft dat met zijn 5235 gram hopelijk voor de a.s. Fok!moeders ook). Het leidde zelfs tot ruzie tussen het echtpaar van de drukkerij - hij beschuldigde haar ervan het gewicht verkeerd genoteerd te hebben, zij belde het ziekenhuis en zelfs de telefoniste was op de hoogte want wist direct waar het over ging.
Da's de zoon van Digger (hier )
pi_75808725
Oh Tan, ik had helemaal niet meegekregen dat jullie nog in het ziekenhuis verblijven allebei, wat ontzettend k.. zeg! Super dat het met Elyas wel beter gaat, nu hopelijk lekker gauw opknappen jij!
En wat lijkt hij ontzettend op je andere kinderen zeg! Echt grappig hoe duidelijk te zien nu al
  zaterdag 19 december 2009 @ 17:57:56 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75809281
Tan, fijn je hier te zien, maar wat jammer dat het met jouzelf ook nog niet echt goed gaat.
Gelukkig gaat het met Elyas weer een stuk beter.
pi_75809483
Voor Tan en Elyas; een enorm dikke knuffel... ik weet hoe zwaar de dagen in het ziekenhuis zijn en hoe moeilijk het is om je kleintje zo aan die toeters en bellen te zien liggen. Ik hoop dat je toch nog een klein beetje rust krijgt daar; mijn ervaring was dat het de hele dag druk druk druk was... probeer ook nog een heeeeeel klein beetje aan jezelf te denken tussendoor...
en ik hoop dat de AB snel aanslaat voor je kleine mannetje...
  zaterdag 19 december 2009 @ 19:50:33 #254
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_75813058
Ik kom mij hier alvast een beetje melden. Heb nog weinig foktijd, maar wel een baby .

Tan, veel sterkte in het ziekenhuis . Lijkt me ook echt heel naar, bah.
pi_75815343
Haha Groofsken ik zag dat de laatste post van jou kwam en dacht echt eventjes huh, wat doet die hier nou? Maar je hebt natuurlijk gewoon een baby
Welkom Gezellig
pi_75815548
Tan en Elyas ook welkom. Ik hoop dat jullie allebei snel naar huis mogen!

Groofs en je kleine man ook welkom.

Het wordt druk hier, ook al zijn we gesplitst
pi_75815651
Groofs met mooie man, welkom!

mn kleine meisje ligt in haar grote slaapzak in bed ik heb de mouwen er maar afgeritst want ze was dr handjes ineens kwijt, die zaten halverwege de mouwtjes, dat krijg je met die korte ledemaatjes
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75815854
huup, Senna heeft ook zo'n lekkere winterslaapzak, die van de hema
Ik heb de mouwtjes er wel aan laten zitten, maar een keer omgeslagen, want juist haar armpjes worden zo ontzettend koud. Die liggen namelijk nooit onder de deken
pi_75816130
ja hier ligt ze ook nooit onder de deken met haar armen, en ze heeft nu een nieuw truukje dan pakt ze met haar handjes de rand van het dekentje en dan lekker flink dr aan trekken en het ding zover mogelijk van dr af gooien
Ze heeft nu een wat dikker pyjamaatje aan dan normaal, de temperatuur op haar kamertje valt nu nog mee, misschien dat ik ze er later nog aan rits, even kijken. Maar ik weet ook niet of ik het red met omslaan haha, ze zijn echt véél te groot.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 22:14:44 #260
95408 Incantrix
pi_75818026
Pfff, en net als je dan een tukje wil gaan doen krijgt je zoon de ergste darmkrampjes-aanval in tijden, zó zielig.. Het arme ding

Huup, dat slaapzakje is echt lief!

Ehm, ik weet niet weer wat ik verder wilde posten, sorry.. Morgen weer een dag mensen, truste!
3!
  zondag 20 december 2009 @ 00:06:50 #261
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75821889
Tan en Elyas, welkom hier
Een beetje een moeilijke start voor jullie maar hopelijk valt het allemaal mee en mogen jij en je mooie ventje gauw richting huis.

MeNicole, hier hetzelfde probleem, Toby heeft ook kapotgekloven handjes. Zodra hij slaapt smeer ik ze in met Lanettezalf. Sokjes op zijn handen vind ik sneu, dat voelt zo stoffig

Oscar toch, een heus tandje

Huup, nou heb ik sinds kort ook Facebook maar ik heb je filmpje van halfrollende Amelie ook niet kunnen zien

En al die spoilers
Blegh, narigheid... Ik voel en leef met jullie mee. Letterlijk...
pi_75827132
Oh allemaal nieuwe lieve kleine prulletjes erbij Tan en Elyas, Groofs en mini-groofs (wist niet of je zijn naam online wilde) en Vlindur en Rienk welkom

Tan wat vervelend dat jullie nog in het ziekenhuis moeten blijven. En wat issie mooi zeg op die foto's. Met krulletjes

En wat een verhalen onder die spoilers Lijkt me heel naar dat gedoe met die littekens. Hier (gelukkig) beide keren geen knip of scheur gehad dus geen tips, maar wel veel sterkte ermee. Al moet het uiteindelijk goed komen, want anders zouden er nooit gezinnen met meer dan 1 kindje bestaan

Huup ik heb geen facebook dus ik moest je filmpje missen

Verder zelf weinig te melden. Alles gaat hier zo fijn (op een zeer aanwezige peuterpuber na dan ) en Esmee is zo lief! We zijn gisteren lekker mijn z'n allen gaan lunchen en daarna wandelen in de sneeuw. En vrijdag hadden we de kerstborrel van de kinderopvang en midden tussen al die pratende ouders en gillende peutertjes viel Esmee zo in de doek in slaap. Maandag ga ik bellen om een intake-afspraak te maken en dan gaat ze ergens in de 1e week van januari wennen.
pi_75827470
Hier ook geen hechtingen en scheuren enzo, dus kan jullie verder niet helpen met mijn ervaring, maar wel veel sterkte gewenst, tis ook niet eerlijk he.....

Tan, welkom hier met je mooie ventje. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen.

Lars slaapt in een inbakerzakje, en daarbij heb ik nu een hoesje gescoord die je eraan kunt klikken. Hij lijkt nu net op

Lars de kleine ijsbeer
pi_75828192
Goofskens welkom hier... en gefeliciteerd met je kleine man Benieuwd naar de specs
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 11:00:59 #265
5428 crew  miss_sly
pi_75829171
Stiemie, wat ontzettend fijn dat het genieten is begonnen
Bar, ik las ergens anders dat het nog steeds niet o lekker loopt met Roy, maar dat je iig een manier hebt gevonden voor jezelf om er beter mee om te kunnen gaan. Good for you!

Ons meisje is vandaag 5 maanden
5 maanden, het is gewoon niet te geloven. Ik kan het me soms nog steeds niet helemaal voorstellen, dat ik al 5 maanden mama ben en dat dat geweldige leuke lieve mooie meisje van ons, van mij is In mij gegroeid, door mij op de wereld gezet en nu met ons aan het ontwikkelen en groeien en leren. En had ik al gezegd dat ze zo leuk en lief en mooi is?
pi_75829213
Ja, Miss, gefeliciteerd met Senna's 5-maands-dag!
Lotte!
Noah!
pi_75829272
Gefeliciteerd miss sly

Ik betrapte me er vanmorgen zelfs op dat ik dacht "ha gezellig!" toen Esmee voor de fles kwam om half 6
pi_75829364
Gefeliciteerd Miss!

Wat fijn Stiemie!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_75829390
Och Stiemie, wat goed om te horen dat het nu zoveel beter gaat met Esmee! Fijn voor jullie
Lotte!
Noah!
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 11:14:29 #270
5428 crew  miss_sly
pi_75829506
Linda, dan is jouw Lotte 3 maanden vandaag gefeliciteerd!
pi_75833145
Senna al weer 5 maanden en Lotte 3, gefeliciteerd dames!
Haha Stiemie, gezellig he, zo'n kindje om half zes. Driekus kwam om zeven uur, die fles heeft papa gedaan en toen was ie om half tien weer wakker en sindsdien ligt ie gezellig bij ons in bed te spelen. Erg he, maar ja, tis toch weer om binnen te blijven.

Meeten, jaaaa gezellig. Kan wel hier eventueel, maar ik woon nogal uit het midden zeg maar.
SPOILER
  zondag 20 december 2009 @ 13:08:09 #272
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75833456
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:00 schreef miss_sly het volgende:

Bar, ik las ergens anders dat het nog steeds niet o lekker loopt met Roy, maar dat je iig een manier hebt gevonden voor jezelf om er beter mee om te kunnen gaan. Good for you!
Jij van harte met Senna haar vermaanddag

Doordat ik nu 5 dagen in de week werk (30uur overdag& nog 12 uur in de avond, maar de avond verdwijnt vanaf volgende week) is Roy overdag bij oma en opa.
En omdat Roy overdag eigenlijk het meeste huilt, maak ik die periode niet meer mee.
En dat scheelt gewoon zoveel
Heb nu gewoon meer de leukere momenten, en dat is gewoon genieten geblazen

Zo heb ik gisteravond echt genoten, van samen gillen, samen lachen, samen boekje lezen, lekker knuffelen, iets wat overdag niet zo goed kan.

Het is fijner zo
Lotte en jij vandaag alweer 3 maandjes
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 20 december 2009 @ 13:12:59 #273
95408 Incantrix
pi_75833661
Goedemorgen allemaal Wat een witte wereld zeg, wauw! Blij dat ik de deur niet uit hoef, volgens mij is het spekglad.. Gisteren met z'n drietjes boodschappen doen vond ik wel weer mooi zat, haha!

Tan en Groofsken, ontzettend welkom hier! Tan, ik hoop dat het snel beter zal gaan met jullie, wat vervelend dat het zo moet lopen..

Miss_Sly, gefeliciteerd met Senna's 5 maanden, wat leuk!

En zo te lezen zijn ook felicitaties voor Linda op z'n plaats nu Lotte 3 maanden is Wat een blije dag zo zeg!

Bar, wat geweldig om te lezen dat je nu zo veel meer kunt genieten, ik ben superblij voor je!

En Mefke, fijn dat dat nu wel beter gaat, ik hoop dat je er snel helemaal geen last meer hebt
3!
pi_75835808
Bar wat fijn

Tan en Groofsken wat een mooie kereltjes hebben jullie gebakken!! Elyas is duidelijk familie van de rest van je kinderen Tan Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie Groofsken ik zag je mannetje in het fototopic naast een 3 maandertje, wat is hij lang!

Senna en Lotte gefeliciteerd!

Mefke
SPOILER

Niels koppie is ook duidelijk scheef, morgen komt de fysio weer langs, hopelijk kan ze morgen wel iets met hem beginnen
En nu ga ik slapen, mijn lief is nu thuis dus die is nu met Niels bezig.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75836474
Ja, Lotte 3 maanden Ze kreeg net een gefeliciteerd-smsje

Bar, wat fijn dat het werk je zo goed doet! Hoe vinden opa en oma het om op Roy te passen? Lotte heeft laatst je rompertje aangehad en ze poepte 'm meteen van onder tot boven vol Ondankbaar hè? Maar hij heeft dus wel meteen een vuurdoop gehad, hihi

Twinkly, fijn dat de fysio morgen komt, hopelijk kan ze iets voor jullie doen! En ik durf het ook niet hoor... wellicht too much info, maar gister waren we een beetje aan het knuffelen enzo en dan vraagt m'n Lief of we het niet kunnen proberen en dan is het echt meteen het moet echt vanuit mij komen, anders voel ik me veel te gepusht...

En Mef, gekkie, tuurlijk ben je niet de enige Geniet lekker van jullie dagje in bed!
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 14:54:06 #276
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75837850
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:59 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

En ontopic: Lotte slaapt al vanaf 12u
pi_75837908
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:54 schreef mikoxx het volgende:

[..]

In de kinderwagen hè...niet overdrijven
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 14:55:58 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75837942
Lotte 3 maanden

en idd Trix'; wat een hoop sneeuw he?? hier is het inmiddels alweer begonnen en komt er steeds meer naar beneden...
mooi hoor!
en vooral lekker als je heerlijk binnen bent en de deur niet uit hoeft...

Evie is snachts trouwens (veel) meer wakker dan overdag en huilt dan ook meer... is dat normaal als ze zo jong zijn? en iemand nog tips en tricks om dr lekker tevreden in slaap te komen?
de afgelopen nacht heb ik dr uiteindelijk een uur na de fles nogmaals aan de borst gelegd.. maar weet niet of dit wel zo slim is?
de kraamverzorgster komt zo nog voor een paar uurtjes...
verder gaat het hier nog steeds netjes; ik heb dr vandaag bij elke voedingsronde eerst aan de borst laten drinken en elke keer ging dat vrij goed en wilde ze niet meer de hele fles... goed teken denk ik..
de kraamzorg neemt een weegschaal mee; dus straks even weer bloot wegen, spannend!
en morgen controle bij de kinderarts in het ziekenhuis...
kijken of die ook tevreden is...
pi_75838161
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
Lotte 3 maanden

en idd Trix'; wat een hoop sneeuw he?? hier is het inmiddels alweer begonnen en komt er steeds meer naar beneden...
mooi hoor!
en vooral lekker als je heerlijk binnen bent en de deur niet uit hoeft...

Evie is snachts trouwens (veel) meer wakker dan overdag en huilt dan ook meer... is dat normaal als ze zo jong zijn? en iemand nog tips en tricks om dr lekker tevreden in slaap te komen?
de afgelopen nacht heb ik dr uiteindelijk een uur na de fles nogmaals aan de borst gelegd.. maar weet niet of dit wel zo slim is?
de kraamverzorgster komt zo nog voor een paar uurtjes...
verder gaat het hier nog steeds netjes; ik heb dr vandaag bij elke voedingsronde eerst aan de borst laten drinken en elke keer ging dat vrij goed en wilde ze niet meer de hele fles... goed teken denk ik..
de kraamzorg neemt een weegschaal mee; dus straks even weer bloot wegen, spannend!
en morgen controle bij de kinderarts in het ziekenhuis...
kijken of die ook tevreden is...
Ik heb in het begin nachtenlang tot 3u ofzo met Lotte op gezeten... later bleken het krampjes te zijn, ik dacht dat ze gewoon niet moe was, daardoor werd ze weer te moe, kon daardoor niet inslapen...een cirkeltje dus. Pas sinds een tijdje heeft ze echt een dag- en nachtritme. Komt vanzelf. Beste 's nachts niet alle lampen aan, maar 1 kleintje. Zachtjes praten of helemaal niet. Geen spelletjes doen (dat snapt m'n vriend na 3 maanden nog steeds niet ) en dan leert ze vanzelf dat het avond is en dat het dan slaapjestijd is.

Tegen krampjes kan je met je hand cirkeltjes draaien rond dr naveltje, met de klok mee, dat helpt Lotte altijd heel goed. Dan help je als het ware om de luchtbelletjes in d'r darmpjes naar de uitgang te wrijven. Een minuutje dr buikje zo masseren, dan duw ik dr beentjes omhoog, zodat alle lucht makkelijk los komt dan weer masseren enz. enz. Beste doe je dat voor een voeding, anders druk je alle melk er weer uit En dna na de voeding dr in het wiegje leggen, of waar ze dan ook slaapt, eventueel een speentje als ze dat heeft en dr over dr buikje wrijven, dan valt ze vast lekker in slaap

Fijn dat het zo goed gaat met de voedingen
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 15:26:08 #280
95408 Incantrix
pi_75839213
Nou, mooi he, BJ? Vind het wel voornamelijk leuk als je vrij bent hoor, als je moet werken is er geen klap aan zo. Maargoed, vooralsnog vermaak ik me prima met kijken naar mensen die proberen weg te komen met de auto en die klaarblijkelijk niet snappen hoe je je auto moet gebruiken met dit weer, ik lach me ziek om al die rondspuitende sneeuw omdat ze teveel gas geven.. Ik weet trouwens niet zo goed hoe je dat aan moet pakken met Evie, Stef had eigenlijk heel snel door dat 's-nachts geslapen wordt, overdag is hij actief en in zijn wieg gaat hij meestal goed slapen tenzij hij krampjes heeft. Huilt ze ook met tussenpozen en verkrampt ze, of spartelt ze bij het huilen erg met armen en benen? Daaraan zien wij altijd dat Stef krampjes heeft (zoals nu dus ook ).

Linda, logisch dat je je dan niet op je gemak voelt om de gezelligheid wat uit te breiden, als je de vrijheid hebt om dit zelf aan te geven is het allemaal veel ongedwongener. Heb je hem dit wel gezegd? Ik hoop dat het helpt en dat je daardoor weer een stapje verder kunt komen hiermee

Twinkly, sweet dreams en succes met de fysio voor Niels!

Nou, ik ga mijn lief even 'overnemen', die heeft 'dienst' om Stef bij zich te houden i.v.m. zijn krampjes, sinds gisteren zijn ze weer heel heftig, het leek net wat af te nemen in heftigheid en in hoe vaak hij ze had, maar nu.. Echt heel zielig, gisteren kon ik het niet houden en heb ik heel hard mee zitten huilen. Nouja, hopelijk kan ik hem nu weer even troosten, ik ga Linda's manier zo maar eens toepassen en dan kan mijn liefje even douchen enzo..
3!
pi_75839379
Trix, ik pak altijd Lotte's voetjes en onderbeentjes en duw die dan stevig omhoog, zodat ze hmet dr knieetjes in dr buikje drukt. Ze loopt altijd helemaal rood aan, kreunt als een gek en er komt eigenlijk altijd heel veel los. Dan laat ik weer even ontspannen (en ligt ze helemaal na te hijgen ) en dan doe ik het nog een keer. Risico op poepexplosies

En in heb het mn Lief gezegd hoor, die zich dan ook wel weer lullig voelt. Maarja, ik snap het van hem ook wel, tijdens de zwangerschap was het ook niet je van het, en nu niet...en we kennen elkaar pas anderhalf jaar. Gezellig joh
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 15:38:37 #282
95408 Incantrix
pi_75839677
@ Linda: Uiteindelijk had hij alweer een film gevonden om te kijken dus kan ik nog even achter de pc En die ga ik zo even zeggen danwel proberen inderdaad, thnx En wij zitten eigenlijk altijd te wachten op poep-explosies, want dat luidt meestal het einde van de krampjes in. Tempen wil ook nog wel eens helpen (en uit ervaring weet ik dat je dan NIET in the line of fire moet gaan staan, haha!), of met zijn buikje op onze hand leunen..

En ja, dat is balen inderdaad. Wij hebben ook zo'n periode gehad hoor, maar dat was ver voordat ik zwanger raakte, in die tijd werd ik nog behandeld aan mijn angsten en kon ik dus nog niet alles, om het maar zo te noemen Mijn therapeute heeft me toen ook verteld van een studie bij ratjes, waarbij bleek dat als een vrouwtje een plekje had waar ze zich terug kon trekken van het mannetje dat bij haar woonde, die stelletjes véél vaker sex hadden als wanneer de rattenvrouwtjes zich niet terug konden trekken van hun mannetje als ze geen zin in sex hadden en zich dus vaker in de hoek gedreven voelden. Het werkt dus echt zo, en ook bij ons is het goedgekomen toen mijn lief het 'proberen' losliet en het meer van mij uit liet gaan Er is dus hoop!
3!
pi_75839863
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:38 schreef Incantrix het volgende:
@ Linda: Uiteindelijk had hij alweer een film gevonden om te kijken dus kan ik nog even achter de pc En die ga ik zo even zeggen danwel proberen inderdaad, thnx En wij zitten eigenlijk altijd te wachten op poep-explosies, want dat luidt meestal het einde van de krampjes in. Tempen wil ook nog wel eens helpen (en uit ervaring weet ik dat je dan NIET in the line of fire moet gaan staan, haha!), of met zijn buikje op onze hand leunen..

En ja, dat is balen inderdaad. Wij hebben ook zo'n periode gehad hoor, maar dat was ver voordat ik zwanger raakte, in die tijd werd ik nog behandeld aan mijn angsten en kon ik dus nog niet alles, om het maar zo te noemen Mijn therapeute heeft me toen ook verteld van een studie bij ratjes, waarbij bleek dat als een vrouwtje een plekje had waar ze zich terug kon trekken van het mannetje dat bij haar woonde, die stelletjes véél vaker sex hadden als wanneer de rattenvrouwtjes zich niet terug konden trekken van hun mannetje als ze geen zin in sex hadden en zich dus vaker in de hoek gedreven voelden. Het werkt dus echt zo, en ook bij ons is het goedgekomen toen mijn lief het 'proberen' losliet en het meer van mij uit liet gaan Er is dus hoop!
In de line of fire staan heb ik nog niet geprobeerd. Maar Lotte en ik hebben wel altijd lol om d'r luiers. Ze gaan er namelijk erg van grijnzen als ze 'm eens ff lekker volpoept Ik hoop voor jullie dat het werkt en dat Stef even een uurtje kan slapen zonder buikpijn

Fijn dat het goedgekomen is bij jullie Komt ook vanzelf wel weer hier...denk ik...hoop ik... maarja, als ratjes het kunnen, dan kan ik het ook, toch?!
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 16:05:53 #284
95408 Incantrix
pi_75840814
quote:
Op zondag 20 december 2009 15:43 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

In de line of fire staan heb ik nog niet geprobeerd. Maar Lotte en ik hebben wel altijd lol om d'r luiers. Ze gaan er namelijk erg van grijnzen als ze 'm eens ff lekker volpoept Ik hoop voor jullie dat het werkt en dat Stef even een uurtje kan slapen zonder buikpijn

Fijn dat het goedgekomen is bij jullie Komt ook vanzelf wel weer hier...denk ik...hoop ik... maarja, als ratjes het kunnen, dan kan ik het ook, toch?!
Haha, ik had het *iets* te laat door en moest naast poep uit mijn oog halen ook de thermometer zoeken, die heeft hij letterlijk weggeschoten

En ja joh, komt goed hoor, echt! Als ik daaroverheen kon komen en ratjes bewezen hebben hoe het werkt.. Toch? Ik zal ook ooit wel weer durven he?
3!
pi_75840877
Wat prettig dat er zo open geschreven wordt in de spoilers. Daar heb je nog eens wat aan als verse moeder!
SPOILER
Darmkrampen, praat me er niet van Het is zóoo zielig om je kleintje zo'n pijn te zien hebben. Emma heeft ze al vanaf geboorte en het lijkt nu eindelijk wat beter te gaan worden. Gelukkig maar, want ze sliep zelfs amper meer door die krengen (nu al vanaf 14.00 )

En nu ik dit typ, wordt ze wakker
pi_75840890
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:05 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Haha, ik had het *iets* te laat door en moest naast poep uit mijn oog halen ook de thermometer zoeken, die heeft hij letterlijk weggeschoten

En ja joh, komt goed hoor, echt! Als ik daaroverheen kon komen en ratjes bewezen hebben hoe het werkt.. Toch? Ik zal ook ooit wel weer durven he?
Tuurlijk, jij hebt al eens bewezen dat je dat kan
Lotte!
Noah!
  zondag 20 december 2009 @ 16:14:32 #287
95408 Incantrix
pi_75841116
Wupwup, naar is dat he? Ik kan er echt van huilen als hij er zo erg last van heeft, en nu is het dus terug na een aantal dagen dat het veel minder was Ennuhm, ohja, dát ken ik ook, gelukkig heb ik daar ook niet echt last meer van Dat stukje had ik nog even verzwegen van de poep-explosie en het lanceren van de thermometer.. Dat ik daarna héél hard moest lachen..

Linda, ha, kijk, zie je? Ik ben een onwijze schijtluis, dus jij kan het ook! Komt goed lieverd
3!
pi_75841443
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:07 schreef WupWup het volgende:
Wat prettig dat er zo open geschreven wordt in de spoilers. Daar heb je nog eens wat aan als verse moeder!
SPOILER
Darmkrampen, praat me er niet van Het is zóoo zielig om je kleintje zo'n pijn te zien hebben. Emma heeft ze al vanaf geboorte en het lijkt nu eindelijk wat beter te gaan worden. Gelukkig maar, want ze sliep zelfs amper meer door die krengen (nu al vanaf 14.00 )

En nu ik dit typ, wordt ze wakker
Oeh, dat is ook niet prettig. Heb je oefeningen gekregen van je vk of kraamhulp?

En wet van Fok...nooit juichen voor iets, gaat gegarandeerd mis dan

Trixie, schijtluisje van me . We gaan er gewoon voor. Voor Kerst 2010 is het ons gelukt, deal?
Lotte!
Noah!
pi_75841485
Vandaag een half jaar geleden had ik een ieniemini vers babytje voor het eerst in mijn armen
En vandaag kan ik me niet meer voorstellen dat hij er ooit niet was. Mijn grote kleine man al een half jaar oud
Een half jaar gaat zo ontzettend snel voorbij en hij groeit en leer zo snel.
Dus we verlaten vandaag dit topic en schuiven door naar het grote babietjes topic, want mijn baby is al best heul groot
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_75841544
Ohh wat zielig voor Stef dat hij zoveel buikpijn heeft
Ik ga je scheetjestip ook proberen Linda.
Pff ik heb precies hetzelfde als jou, juist doordat hij aangeeft zin te hebben verkramp ik helemaal ik vind het heel eng...

En ik kon niet slapen omdat ik in mijn hoofd babygehuil hoorde, humz
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75841593
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:25 schreef tessie het volgende:
Vandaag een half jaar geleden had ik een ieniemini vers babytje voor het eerst in mijn armen
En vandaag kan ik me niet meer voorstellen dat hij er ooit niet was. Mijn grote kleine man al een half jaar oud
Een half jaar gaat zo ontzettend snel voorbij en hij groeit en leer zo snel.
Dus we verlaten vandaag dit topic en schuiven door naar het grote babietjes topic, want mijn baby is al best heul groot

Graeme z'n half-jaars-dag gemist!

Lieve rooie guitige Graeme, van harte met je halfjaardag! Heel veel plezier met mama in het andere topic en met eten en leren lopen en staan en kruipen en aaaaaaalle andere dingen die je nog gaat meemaken

Tot over 3 maandjes
Lotte!
Noah!
pi_75841672
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:27 schreef Twinkly het volgende:
Ohh wat zielig voor Stef dat hij zoveel buikpijn heeft
Ik ga je scheetjestip ook proberen Linda.
Pff ik heb precies hetzelfde als jou, juist doordat hij aangeeft zin te hebben verkramp ik helemaal ik vind het heel eng...

En ik kon niet slapen omdat ik in mijn hoofd babygehuil hoorde, humz
Het is ook eng Is je Lief lief voor je?

En erg is dat hè? Die huil-echo in je hoofd Ben je wel een beetje uitgerust door gewoon lekker in bed te liggen?
Lotte!
Noah!
pi_75841801
Poeh WupWup als je het nu alweer onder controle hebt dan heb je dat snel weer voor elkaar!
Ik heb nadat Meike is geboren echt een hele poos het gevoel gehad dat ik een zak aardappels onder in mijn lijf had hangen, en als ik moest plassen moest het ook meteen gebeuren. Even ophouden was out of the question.
Ik heb er na Lars helemaal geen last van gehad. (geeft hoop he)

Graeme een half jaar! Dag grappig mannetje! Tot over een poosje!

Incantrix, wat zielig die krampjes he! Echt zo sneu en gemeen en en en...
Lars heeft nu veel minder last als eerst, maar dat komt hier ook wel deels door de voeding.
Op momenten dat hij nu last heeft geven we hem een beetje Cinababy en dat helpt hem heel goed.
pi_75842151
Goeiemiddag!

Graeme ventje ben je alweer zo groot wat gaat het hard zeg! tot snel in het volgende topic

Senna en Lotte ook allebei een vermaanddag

Wup en Incantrix naar hè die krampjes? Hier hielpen die spullies zoals infacol en cinababy maar soms. Ik had soms het idee dat ze zich er alleen maar naarder van voelde (die druppels maken van alle kleine belletjes 1 grote luchtbel en die kreeg mijn meiske er dan weer niet uit...) god wat voelde ik me dan schuldig zeg.
die poep-houding van Kersjes was hier echt de gouden tip heeft voor heel wat poepies gezorgd

Trix die thermometer veeg me op echt hahahaha
SPOILER
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75843591
En daar was ik weer na een voeding en een badje wegens een spuitluier tot halverwege d'r rug Ze lag nog lachend na te knetteren op het aankleedkussen
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poeh WupWup als je het nu alweer onder controle hebt dan heb je dat snel weer voor elkaar!
Ik heb nadat Meike is geboren echt een hele poos het gevoel gehad dat ik een zak aardappels onder in mijn lijf had hangen, en als ik moest plassen moest het ook meteen gebeuren. Even ophouden was out of the question.
Ik heb er na Lars helemaal geen last van gehad. (geeft hoop he)

Graeme een half jaar! Dag grappig mannetje! Tot over een poosje!

Incantrix, wat zielig die krampjes he! Echt zo sneu en gemeen en en en...
Lars heeft nu veel minder last als eerst, maar dat komt hier ook wel deels door de voeding.
Op momenten dat hij nu last heeft geven we hem een beetje Cinababy en dat helpt hem heel goed.
Nou, in zoverre dat ik niet hoef te proberen om het een uur op te houden, maar het gevoel is in ieder geval terug en ik zit op tijd op het toilet.
Iemand vroeg naar die oefeningen (Linda?): gewoon 10 sec aanspannen - 10 sec ontspannen en dat een paar minuten per keer, paar keer per dag en dan steeds verder opbouwen.

Wauw Graeme, wat ga je hard Veel plezier in het volgende topic!

Cinababy heeft hier ook wel wat geholpen, maar volgens mij is het nu de Infacol die goed werkt. Ik vind het zelf echt troep (stroperig wit goedje met sinaasappelsmaak. écht, welke kantoorkneus verzint er sinaasappelsmaak voor een pasgeborene ) en Emma vindt het ook niet te pruimen, maar het lijkt wel wat te doen. Getuige afgelopen luier
pi_75844000
oh dat dat gevoel weg was heb ik trouwens wel heel lang gehad. dat vond ik zo raar.
Mijn lijf hield uit automatische reactie gewoon maar de plas op ofzo, ik moest mezelf echt dwingen om ieder uur ofzo naar het toilet te gaan en dan maar spoelen met water langs de voorkant zodat mn lijf de hint zou snappen en het ook zou laten gaan. Ik vond dat echt héél raar om mee te maken.
Volgens mn vk volkomen normaal na een zware bevalling en vooral na een katheter en het gevoel zou vanzelf weer terugkomen. En inderdaad, t is weer precies als vanouds. Maar dat vond ik toch wel gek dat je ineens geen controle hebt over zoiets basaals, je wilt wel plassen en je weet ook dat je moet maar je lijf doet het niet ofzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75844425
Hier ook een onwijze infacolfan. Ik wacht nog mooi een maandje met afbouwen, heb het al een keer geprobeerd, maar dat werd brullen.
Graeme, ga je al weer! Dag manneke, tot over drie maanden!
Dat van die bekkenbodemspier klopt ja, trainen werkt als een tierelier..tenzij je zoals ik een te getrainde hebt, das ook weer niets. Al heb ik de bijbehorende klachten (incontinentie) gelukkig niet. Aanspannen is hier niet het probleem, maar ontspannen...echt geen idee. Gelukkig wist de bekkenfysio hier raad en lukt het nu beter. Maaruh dames, als er na 6 weken nog klachten zijn van (licht) incontinentie echt aan de bel trekken hoor, je kan als je er op tijd bij bent zoveel ellende voorkomen.
Driekus probeert ineens ook van rug op zij te rollen, het lukt em alleen telkens net niet. Dat wordt nog wat, want van zij naar buik gaat alleen op rechterzij en van rug naar zij alleen op linkerzij.

Be, wanneer moet je naar het zkh voor het helmpje van Oscar?
Oja, ook nooit geweten dat het verschil tussen hypoallergene voeding en gewone zo groot kon zijn, van groen, stinkend en dun naar geel, weinig stinkend en wat dikker. Joehoe!
pi_75844654
Oh dat had ik ook met plassen dat ik niet meer voelde dat ik plaste maar dat ik het wel ophield.
SPOILER
Ik heb net je scheetjestip getest Linda en er kwam er eentje Liggen jullie kindjes ook op het aankleedkussen te persen met gestrekte benen (maar dan komt er niets)?
Hij gaat vaak poepen wanneer ik zijn kontje optil op de luier eronder te schuiven. Gisteren 3 luiers weg moeten gooien omdat hij plaste, poepte, plaste

Owja, Niels heeft maat 6-12 maanden van sokken zomgzomg wat moet dat wel niet worden. Carriere als pipo?!
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:30 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Het is ook eng Is je Lief lief voor je?

En erg is dat hè? Die huil-echo in je hoofd Ben je wel een beetje uitgerust door gewoon lekker in bed te liggen?
Jahoor, aan zijn liefheid ligt het echt niet, ik ben gewoon een schijtluis.
Ik ben wel een beetje uitgerust hoor
pi_75844743
Twinkly Amélie is ook begonnen in maat 6-12 maanden
ze leeft op grote voet

-edit-
gevonden

t was op de echo al duidelijk dat ze geen kleine voetjes had
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 20 december 2009 @ 17:58:46 #300
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75845189
Trix; wat een moooooi verhaal van die wegschietende thermometer ik zie het helemaal voor me

Graeme alweer een half jaar!!!! wat gaat de tijd toch snel!!

De kraamzorg is inmiddels weer weg; Papa heeft Evie in de tummytub gedaan.. ging prima!
en nog even bloot gewogen en weer 20 gram zwaarder en voor het eerst boven haar geboortegewicht:
2800 gram!!! jeuj voor Evie!

nu zo maar eens even wat eten...
  zondag 20 december 2009 @ 18:25:56 #301
95408 Incantrix
pi_75846160
quote:
Op zondag 20 december 2009 16:24 schreef Linda2205 het volgende:
Trixie, schijtluisje van me . We gaan er gewoon voor. Voor Kerst 2010 is het ons gelukt, deal?
Deal! We gaan er wel voor he? Woehoe, met piepende banden de bocht door!

Tessie, alweer afscheid nemen, wat jammer! Nog gefeliciteerd met de halfjaardag van Graeme!

Twinkly, echt sneu inderdaad, en hij heeft het echt erg te pakken op het moment.. Balen dat je niet kon slapen joh!

Karin, fijn dat het beter gaat met de krampjes van Lars, echt sneu.. Wij gebruiken Infacol en ik heb wel eens na zitten denken over het uitproberen van Cinebaby, maar ik durf niet, omdat de VK en de kraamhulp vertelden dat dat spul vaak pas na een paar dagen gaat werken

Huupz, dat is inderdaad helemáál naar, gebruik je zo'n spulletje, is dat juist weer helemaal niks voor je meissie! De houding van Kersjes, hoe was die ook al weer.. Was dat ook niet met de beentjes tegen het buikje gevouwen zeg maar? En hey, dat ongevoelige, dat komt dus door de catheter? Dat had ik ook vlak na de bevalling, maar nu snap ik waar dat vandaan kwam! Gelukkig is dat ook voorbij, dat is zó naar inderdaad..
SPOILER
Wupwup, haha, dat vonden wij ook al, sínaasappel, wie verzint zoiets? Het stinkt ook echt verschrikkelijk en als je kind daarna in je gezicht ademt komt de weeïge lucht je tegemoet!

Driekus al aan het rollen Mefke? Flinke vent! En teveel spierspanning had ik dus ook altijd, maar nu voor het eerst is dat ver te zoeken.. Ik vraag me af wat dat betekent voor zekere gezelligheden waarvoor ik normaalgesproken altijd heel actief moest ontspannen om ze te kunnen zeg maar Bekkenfysio heeft voor jou dus wel iets uitgehaald?

En dat voetje van Amélie!

En BJ, ook hier nog even een voor je meissie!
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')