abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75767727
Oh en Poppejans wat fijn dat Wolf zo'n tevreden mannetje is heerlijk! Lekker van genieten <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75772586
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat doen ze hier wel nog steeds zo
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
Lotte!
Noah!
pi_75772851
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:57 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75773024
Wij zijn weer thuis van onze eerste vakantie met z'n drietjes. Pff, alle zooi is weer ongeveer opgeruimd en we kunnen terugkijken op een heerlijke midweek. Vandaag nog even in Maastricht geshopt, eigenlijk alleen voor Driekus wat kunnen scoren, ikzelf moet nou toch echt aan dat buikje gaan werken.

Ik zag in de gauwigheid dat BJ haar meisje thuis heeft dat is snel. Het meten op het cb gaat hier ook wel met beentjes een beetje platleggen, maar onze Driekus werkt nooit mee en is dus op het cb altijd korter dan hier thuis. Stiemie, jij hoefde niet meer naar de kinderarts, toch? Goed nieuws! En Wolf alweer een weekje oud. Gaat snel he.
Zooo en dan ga ik straks maar eens echt bijlezen, nu eerst maar eens een was aanzetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75773300
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:21:52 #156
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75773465
BJ, wat voor jullie dat Evie thuis is. Daar waar ze hoort, heh?
BV is fijn, maar het moet wel gaan. Het fijne van flesjes is dat ook papa die fijne intieme momentjes kan nemen en beleven. (Zo hebben wij dat wel ervaren, atlhans.)
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75773615
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk

Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:27:15 #158
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773669
ha dames

weer een drukke drukke drukke dag... even wennen met zijn 3tjes; maar eigenlijk gaat het wel vrij goed. Vanacht wel veel wakker geweest. Na de fles van 5 uur (en de borst) wilde ons meisje niet slapen; dus uiteindelijk na een uur nogmaals een poosje aan de borst geweest en in slaap gevallen...
verder gaat het vandaag wel makkelijker; ze drinkt eerst een 10-15 min aan de borst en daarna een flesje helemaal leeg. Ik kolf tussendoor een keer of 5-6 en zo'n 80-100 ml per keer.. dus dat gaat best goed.
Tussendoor slaapt ze best veel en maakt een tevreden indruk.
vanmorgen heb ik nog even boodschappen gedaan en was gedraaid... vriendlief is namelijk ziek thuis. Dus moet vandaag ff veel alleen doen.
Vanmiddag nog wel (uitgestelde) kraamzorg gehad; die even de wc's en badkamer heeft gedaan.
druk dus; maar ben best tevreden...

maar weer geen tijd gehad om bij te lezen; schaam me diep; maar kom dr echt niet aan toe...
komt uiteindelijk vanzelf wel weer denk ik...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:31:27 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773812
en idd ons meisje krijgt nog steeds borstvoeding hoor... ze krijgt eerst die paar minuten aan de borst en daarna afgekolfde melk in een flesje...
ik hoop ook dat ze uiteindelijk weer volledig aan de borst kan drinken...
maar dat is even afwachten...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:11:17 #160
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75779345
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gewone normale kinderfysiotherapeuten

het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Owja, kijk, ik had nog niet bedacht dat niet elke fysio ook kinders aankan zeg maar, whaha!

Ow, en nu wilde ik nog van alles tegen iedereen zeggen enzo, maar het eten is klaar en we wilden lekker op de bank met topgear, dus tot later!
3!
pi_75779681
Hai, even vanuit het ziekenhuis;

Op donderdag 17 december ben ik trotse moeder van Rienk Bowe geworden. Hij is zo mooi!
Rienk en ik moeten alleen wel nog een nachtje blijven, dat is echt balen want vanochtend zeiden ze nog dat we naar huis mochten en dat alles goed was en 10 minuten later kregen we bericht dat we moesten blijven omdat zn bilirubine waardes goed in de gaten moeten worden gehouden. (Hij is eerder 'gehaald' wegens Rhesus Anatagonisme) En tot nu toe is het wel goed, maar de 1e 48 uur zijn dan erg belangrijk. Hij is nu een heel inieminie geel, maar hij doet het verder goed. Hij wil erg vaak aan de borst, maar ik lever nog te weinig. Ze heeft hem nu bij gevoed met een cupje en hyporallergene melk en nu ligt ie in zn ziekenhuis bakje te dommelen. Heb ik eindelijk mn armen vrij.. Ik heb vannacht ook amper geslapen, Rienk is onverzadigbaar en wilde alleen maar aan de borst. Om 4.30 heb ik hem meegegeven aan de zusters omdat ik even slapen wilde (was al wakker sinds woensdag 7.15) Om 7.30 kreeg ik mn ontbijt en werd dus weer wakker. Toen heb ik Rienk weer terug gevraagd en hij kon gelijk weer aan de borst..
Overdag ging het wel aardig, rond 16.00 ging het weer minder en had ik hem weer non stop aan de borst, hij hapt niet goed aan en is dan helemaal overstuur en ik heb er echt hulp bij nodig omdat ie zo verschrikkelijk met zn armpjes maait.. Ik trok het niet meer en de zuster heeft hem toen gecubt. Ik heb gekolft en er kwam verschrikkelijk weinig uit.. Maar ze vonden het super.. Het zal wel dan.
Als het goed is mogen we morgen naar huis. Ben wel bang hoe het dan verder moet met het voeden.. Ik krijg straks met de volgende voeding nog tips en trucs, want die ga ik zeker nodig hebben..

Een rommelig berichtje denk ik, maar ik ben erg blij met mijn zoon en hoop dat alles ook snel goed komt.

Beessie, fijn dat Evie thuis is!
Verder heb ik niet bijgelezen, want heb het nu druk
Hoop thuis meer rust te hebben omdat J. dan ook meer dingen kan overnemen. Ik ga even slapen, want dat lukt vanavond vast weer niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_75779835
Och lieve Vlindur, wat klinkt dat heftig! Maar je hebt een prachtig ventje zag ik op hyves Heel veel sterkte komende tijd en jullie doen het hartstikke goed, gaat echt goedkomen, thuis ook! Is je lief vrij? En heb je nog kraamhulp voor de rest van de dagen? Probeer te genieten, ok?
Lotte!
Noah!
pi_75779840
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier! tot op dr rug! bwurk hahaha maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.

En ze heeft net een soort van gerold!
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligt gek gebakje toch <3

@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779927
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779952
Vlindur welkom met Rienk
Wel jammer dat jullie nog wat langer moeten blijven in het ziekenhuis, maar toch ook wel fijn dat ze het even extra in de gaten houden..
En geef je lijf een beetje tijd om de borstvoeding op gang te laten komen, de eerste week kolfde ik uit 2 borsten hooguit 10 ml, maar dat is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen Het is wel even zwaar natuurlijk, als hij zo vaak drinken wil.. Succes ermee!
pi_75780067
Oh Huup wat super dat ze een poepluier had! En voor het rollen Ik vind dat het telt als echt rollen hoor
Timo heeft ook 1 keer gerold laatst, was ik helemaal vergeten te vertellen hier.. Van zn buik naar zn rug, andersom doet hij het nog niet

Ohh en ik wil Rienk ook zien op hyves!
pi_75780215
Amélie aan de poep Goed zo meiske!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:39:08 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75780275
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Je kunt de lactatiekundige ook al in het ziekenhuis erbij vragen
pi_75782068
Vlindur In elk geval gefeliciteerd met je Rienk!
En inderdaad, je moet geen stromen melk verwachten de eerste dagen. Het duurt even voor e.e.a. op gang komt, dus de ziekenhuismensen waren met recht enthousiast dat je iets gekolfd heb (dat lukte bij mij de eerste week echt nauwelijks!) Komt helemaal goed joh, zodra jouw productie op gang is en Rienk doorheeft hoe hij het beste kan drinken.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75782437
Welkom Vlindur en Rienk!! Lekker Frysk! Leuk! Van de eerste voeding is niet zozeer de hoeveelheid belangrijk alswel de substantie. Deze voeding is dusdanig vet dat er helemaal geen grote hoeveelheden van nodig zijn. Het is een natuurlijke reactie om nu zo'n hoge vraag te hebben om te zorgen dat laterop als de hoeveelheid wel belangrijk gaat worden het aanbod goed afgestemd zal zijn op t aanbod... dus inderdaad een dikke pluim voor de eerste gekolfde voeding!

Amélie, gij lekkere poeperd
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75782865
poppedeintje hoe is het met jou en je mooie meiske?

BE hoe is het nu met Oscar? Weer verder opgeknapt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75782964
Alles goed met ons lieve Huups Gewoon heerlijk zn gangetje dus niet zoveel te melden

BE, ik ben ook benieuwd hoe t met jouw grote kleine snotterpopje is!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75783281
fijn! Zn gangetje is goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:27:39 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75784466
BJ en Evie zijn thuis, wat heerlijk

Hai Vlindur en Rienk, welkom hier!
En het klinkt pittig allemaal maar geloof me als ik zeg dat het echt wel makkelijker gaat worden straks. De routine komt er vanzelf in
En straks lekker thuis met z'n 3tjes!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:51:21 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75785422
Snot, snot en nog heel veel meer snot!
De huisarts hoorde wel dat het iets beter was dan gisteren, maar hij piepte nog wel.
Voorlopig doorgaan met het pufje en dan over 2 weken terug. Tenzij we eerder het idee hebben dat het echt niet lekker loopt.
Hij dronk vandaag al weer wat beter maar had vanavond toch weer wat koorts. We hebben nog maar even niks gegeven ervoor, hij was zelf in een goeie bui dus leek er niet echt ziek van te zijn. Straks nog eens kijken bij de late fles.

Vlindur, welkom hier, wil je ook in het lijstje?

Amelie, lekker blijven poepen hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')