abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75718673
Haha Rocka, mede door jouw enthousiaste verhalen hebben we hem toen aangeschaft
Toby heeft er al 2x heel eventjes in gezeten, hooguit een minuutje. Hij vond het wel interessant maar ik vind hem nog te klein en instabiel met zijn hoofdje.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 17 december 2009 @ 10:10:46 #101
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75719365
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Chan het volgende:

Ohw even een vraagje ook... Er staat mij iets bij dat het voor kleine baby's niet goed voor hun rug is als ze zouden zitten... Maar Timo wil constant zitten en is dus voortdurend buikspieroefeningen aan het doen, om op die manier omhoog te komen. En als je hem dan een beetje helpt zodat hij echt zit is hij helemaal gelukkig.. Maar weet iemand hier dat? Is dat nog te vroeg met 4,5 maand? Ik laat hem nog niet los uiteraard, want dan kukelt hij om, en laat hem hooguit 10 seconden zo zitten als hij alleen mijn handen vast heeft.. Maar ik wil niet dat ik iets doe waar hij later last van krijgt..
Wat een lekker menneke is Wolf! Op en top baby!

Aha, Senna heeft het door. Ach, en bij mama is het toch ook veel leuker

Een voor Lente!!! Wat goed van je!

Chan, over dat rechtop willen zitten: dat doet Alexa nu al twee weken (10wk). Tijdens het drinken is ze al buispieroefeningen aan het doen (met schattige geluidjes huuugrrrr huuugrrr). Laat ik haar dan mijn handen pakken, dan trekt ze zich zelf omhoog (je mag niet zelf trekken).

De arts op het CB zei dat het een aantal keer per dag zo oefenen geen kwaad kan, zolang je maar zodra ze zitten ondersteuning in de rug geven.
Verder zit Alexa hier heel vaak rechtop op schoot met haar rug tegen mijn buik. Ze wil al heel lang niet meer plat liggen...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 17 december 2009 @ 11:29:15 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75722356
Volgens mij mogen ze best al wel wat recht op met die 4,5 maand als ze maar tegen je aan zitten, dus wel ondersteuning hebben zeg maar.

Oscar heeft een inhalator met pufje ventolin gekregen. Het piepte toch wel wat en dat in combi met flesjes niet helemaal leeg drinken was het toch wel beter hem even te helpen. Morgen terug om nog even te luisteren.
Hij vindt het maar niks, maar goed, het is wel beter voor hem.

En... *tromgeroffel* tijdens een stralende lach daar bij de huisarts heb ik een puntje van zijn eerste tandje gespot en gvoeld!
Slaat nergens op, maar ik ben helemaal in een soort van jubelstemming.
pi_75722686
Een tandje voor Oscar Lekker vlot zeg Hopelijk helpt de ventolin hem snel, benauwd zijn is naar..

Wat dat zitten betreft, het probleem is dus een beetje dat hij zo wil zitten dat hij niet tegen me aan zit, maar zelf zit.. Als hij dus op mijn benen ligt met zn hoofd bij mn knieen en dan heb ik zn handen vast en trekt hij zich omhoog en zo blijft ie dan zitten als het aan hem ligt. Met zn rug helemaal bol dus, omdat hij het eigenlijk nog niet echt kan. (sorry voor de beroerde uitleg, ik ben echt té moe om nog normale zinnen te typen )
Dat stoeltje ziet er trouwens super handig uit! Iemand hier nog een in de aanbieding toevallig?
pi_75722714
Wow, snelle oscar zeg!
pi_75722772
We zijn weer terug van het CB, de prikjes zitten er in. Jamie vond het absoluut niet leuk, het was echt heel zielig. Hij huilde met echte traantjes... ik hield het dus ook niet droog. Vond het zo zielig. Maar gelukkig heb ik een stoere man en waren zijn traantje zo gedroogd. Na dat hij zn kleertjes weer aan had gevoed. En weer naar huis gelopen, hij heeft heerlijk liggen slapen in de wagen. Kon hem thuis zo doorschuiven zn bed in. Hij ligt nu al zeker uur te slapen. Morgen heb ik een lunch van mn werk, dus gaat Jamie naar een vriendin van me. Voor het eerst is hij dan niet bij zn papa, mama of oma. Heb hem pas 2 keer achter gelaten.... vind t heel spannend. Hopelijk gaat t goed en trek ik het zelf ook om zonder mn kind te zijn.

BE, oscar krijgt tandjes... een mijlpaal hoor. Kan me goed voorstellen dat je in jubelstemming bent. Ik jompel even met je mee Hopelijk helpen de medicijnen en kan hij snel weer goed door zn neusje ademen, wat dit is inderdaad erg sneu voor hem

Chan, Jamie wil ook graag rechtop hangen... zitten kan ik het nog niet noemen. Hij is nu 2 maanden. Zodat hij goed om zich heen kan kijken.
pi_75723322
Beterschap voor Oscar! Hopelijk werkt de Ventolin!
Wow, en nu al tandjes! Wat snel... Net zo snel als zijn grote broer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75723678
Leander ligt naast me te slapen en moet steeds heel erg lachen. Echt met geluid erbij. Hij heeft wel een hele leuke droom
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 17 december 2009 @ 12:06:28 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75723831
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.
pi_75723992
BE
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng

wat lief Nicole
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75724141
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.

Ik heb al een week of wat draadjespoep /gekwijl/bijtend kind maar nog geen tand te ontdekken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75724241
Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan, martine. En spannend idd, Jamie ergens anders achterlaten. Komt vast goed, maar vreemd en wennen is het vast wel!

Oscar al een tandje wat een snelle zeg!
En Tess en Amélie dus ook al bezig met tandjes kweken
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 december 2009 @ 12:26:02 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75724560
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef huuphuup het volgende:
BE
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng

wat lief Nicole
pi_75724772
wow oscar al een tandje

Martine de prikjes gelukkig weer achter de rug. Zielig he, ik kan er ook heel moeilijk tegen.

Finn is sinds gister niet helemaal lekker, steeds wat verhoging en hangerig. Mijn vriend is ook al ziek dus ik baal want ik zou vanavond uiteten gaan met mijn nicht.

Wel jammer ook dat doordat Finn verhoging heeft we niet even een wandeling kunnen maken door de sneeuw, want wat is het weer mooi buiten!
pi_75724808
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.

Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
  donderdag 17 december 2009 @ 12:34:11 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75724821
FTA, mits ingepakt mag je in principe best wel naar buiten met een kindje met verhoging of een beetje koorts. Is soms best heel lekker, even een frisse neus halen. Als hij echt heel zielig ziekig is zou ik het ook niet doen hoor, maar in principe is het niet zo dat het niet mag of kan.
Beterschap!
pi_75724920
Bedankt BE ik kijk het nog even aan dan hoe hij straks uit zijn slaapje komt, misschien toch nog even een stukje wandelen dan

Ik vergeet helemaal poppejans en wolf welkom te heten, wat een mooi mannetje!
pi_75726539
Chan, Lotte probeert ook te gaan zitten sinds 2 dagen. Als ze ligt op schoot, of als ze in de wipstoel zit..ziet er best komisch uit, en maar huilen omdat het niet lukt

Lotte!
Noah!
  donderdag 17 december 2009 @ 14:07:07 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75728516
Linda

Even snel een vraag aan de ouders die zich hebben laten inenten tegen de griep: hebben jullie er veel last van? Wij twijfelen zo, zijn al niet fit allebei en dit er nog overheen. Plus dat we dus twijfelen aan het nut van een tweede prik.
pi_75728651
Wij gaan wel, onder het mom van wie A zegt moet ook B zeggen
En ik hoorde van een vriendin die in het kinderziekenhuis werkt dat je met deze prik misschien niet optimaal beschermd bent tegen die nieuwe mex. griep maar wel voor een groot deel.
Plus dat het in het voorjaar nog weer terugkomt denken ze....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75728856
mikoxx, ik heb ze allebei al gehad. van de tweede prik heb ik wel iets meer last van gehad... 's avond en de volgende ochtend beetje koortsig en pijnlijke arm als ik er op lig met slapen. Of het zin heeft geen idee... maar wij wilden het risico niet lopen dat Jamie ziek zou worden.
pi_75729379
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:33 schreef martine1984 het volgende:
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.

Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
binnen de lijntjes is goed
met iets anders bedoel je dan al potje ofzo? of flesje?
pi_75729435
Leander doet niks anders dan kwijlen. vanaf de geboorte al. Precies zijn papa

maar Leander heeft net 90cc fv gehad zonder iets erdoor We zijn een half uur bezig geweest maar hij deed het toch maar mooi De rest maar rijstebloem bij ingedaan en dat heeft ie daarna opgedronken!!
pi_75729634
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijn Jamie is pas/al 2 maanden.

Leander wat goed
pi_75729771
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef martine1984 het volgende:
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijn Jamie is pas/al 2 maanden.

Leander wat goed
ja, dat dacht ik ook, maar het stond er zo vreemd, ik moest het even vragen
spannend, benieuwd wat hij er vn vindt. heeft hij al wel uit een flesje gedronken?

Leander
pi_75731598
Jamie heeft al vaker de fles gehad, dat deed vanaf het begin af aan al goed. De eerste keer was tijdens mn kraamtijd om kolven en de fles te testen. Dus daar maak ik me geen zorgen om. Hopelijk vind hij flesvoeding ook lekker.

Haalde hem rond half 2 uit zn bed, hij lag heel hard te huilen. Heeft een kwartiertje gedronken aan de borst met af en toe stops om te huilen. Daarna gelijk weer in slaap vallen. Uurtje geslapen en weer krijsen ff getroost en hij slaapt weer verder. Hij voelde net heel warm aan... volgens mij heeft hij koorts. ( om half 2 nog niet toen had hij 37.2) Hoop dat hij er een beetje door heen slaapt... want t zo zielig als hij hartverscheurend huilt
pi_75731788
hihi Martine ik moest er ook wel om gniffelen hoor het stond er net alsof ie vanmiddag een portie boerenkoolstampot zou krijgen

Bah vervelend dat hij ziekig lijkt. Even zn temperatuur nemen misschien straks?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 17 december 2009 @ 16:15:34 #127
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75733348
Oow, nog meer zieke beebjes Wat zielig..

BE, een tandje, woah! Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!

Hoe zou het met BJ en Evie zijn?

Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshouding We gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..

Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx

Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
3!
pi_75733558
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oow, nog meer zieke beebjes Wat zielig..

BE, een tandje, woah! Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!

Hoe zou het met BJ en Evie zijn?

Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshouding We gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..

Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx

Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
gek is dat hè? ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!! "

fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.

en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75733708
Zo sneu als ze last hebben van de prikjes, die kleine mensjes weet niet wat ze overkomt volgens mij, zielig!

Joehoe voor Stef!!! Goed gegroeid!

Oscar al een tand! Snelle!

Was Lars gister nogal van de leg doordat hij zijn ritme niet kon volgen,vandaag kan dat wel, en gaat het heerlijk!!! Klein vriendje is zo lekker te pas, kletst tegen zijn mobile, en geeft heel duidelijk aan wanneer hij moe is. Wat een lekker ding!
Babymassage gaat niet door vanavond vanwege het weer. Moeten we thuis maar even lekker extra knuffen
pi_75735322
haaai dames

niet bijgelezen; sorry sorry sorry; maar heb een hele goede reden... enorm drukke dag gehad namelijk.

ons meisje ligt thuis in de wieg!!!

gisteren hebben we overleg gehad met de lactatieverpleegkundige; Evie en ik waren allebei heeeeeeel erg moe. En de borstvoeding was elke keer een heel gevecht... soms lag ze bijna een uur te drinken en was ze uiteindelijk niet voldaan... (lag in de wieg te huilen en te happen.)
hierdoor was ik vreselijk gefrustreerd en begon ik enorm aan mezelf te twijfelen en het deed mij zo;n pijn dat het harde werken van ons meisje niet beloond werd..
dus in overleg met de lactatieverpleegkundige zijn we gaan proberen te voeden via een flesje, wel gewoon afgekolfde moedermelk.
En ze drinkt een fles met 65 ml zo leeg binnen een kwartier!
vanmorgen was ze 40 gram aangekomen en de kinderarts was zo tevreden dat ze mee mocht naar huis vanmiddag!

Ik blijf dus wel afkolven en af en toe aanleggen, want als ze uiteindelijk krachtiger wordt; zal ze waarschijnlijk ook beter aan de borst drinken....

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_75735405
Wat goed Stef, zo netjes gegroeid!
(ben benieuwd of Wolf je nog in gaat halen, die was vanmorgen 3720)

Oscar nu al een tand doe es niet zo vlug jij

Oooh Karin, wat moet dat heerlijk zijn!! Fijn dat zulke relaxte momenten er ook zijn met je kleine mannetje die helemaal tevreden is en zonder pijn

Echt gaaf he die sneeuw, al de kleine babytjes uit dit topic hebben gewoon nu al hun ''allereerste sneeuw'' gezien. Best wel bijzonder, soms sneeuwt het jaren niet.

edit: oh wat fijn dit BJ! Ik had nog wat willen typen over of je deze strijd het wel waard vond van het voeden.
Wat goed dat ze al meteen uit een flesje wou drinken! En jij gewoon borstvoeding aan haar kunt blijven geven. Volgens mij brengt dat echt een hele hoop rust
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75735563
Moest ik ook aan denken vandaag Poppejans...Lars' eerste keer sneeuw!

BJ, wat heerlijk dat jullie thuis zijn met je kleine mooie meid!!!
En fijn dat het beter lijkt te gaan met een flesje, scheelt een hele strijd.
Hopelijk pakt ze straks de borst ook weer beter.
Geniet van elkaar.
pi_75735761
Be dus toch medicijnen voor je zieke ventje. En gewoon al een tandje wow! Wat een snelle zeg! Als het net zo gaat als bij de 1e dan moeten we nog even wachten. Linde kreeg op haar 1e verjaardag pas haar 1e tandje.

Martine vervelend he die prikjes. Van mij mag er ook gewoon een drankje uitgevonden worden hoor

En stef mooi aangekomen. Vervelend zeg van die afplatting. Veel kindjes die er hier last van hebben zeg

BJ wat fijn dat jullie nu allemaal thuis zijn

Linda wat een lieve foto

Mikoxx wij hebben alledrie koorts gehad van de 2e prik (38,5) en Linde is nog steeds wat aangebrand. Mijn arm is ook nog steeds heel gevoelig.

Vandaag met Esmee bij de kinderarts geweest voor de reflux en we hoeven niet meer terug te komen Alles was helemaal prima. Ze adviseerde wel om de medicijnen te blijven gebruiken tot Esmee wat vaster voedsel ging eten dus nog een maandje zei ze Ik heb maar gezegd dat we zeker tot een half jaar wilden wachten met bijvoeding. Vond het toch een beetje vreemd omdat het cb juist vaak pas met 6 maanden bijvoeding adviseert... Nou ja we hebben nu voor nog 3 maanden pillen dus we kunnen voort
pi_75735811
Wat een goed nieuws Stiemie!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75735987
BJ wat super, je meisje eindelijk thuis Goede oplossing zo met dat flesje, hopelijk drinkt ze snel krachtig genoeg om uit de borst te drinken. Heb echt respect voor het feit dat je deze strijd zolang vol houd. Maar blijf ook aan jezelf denken he, borstvoeding is heel fijn als het lukt maar het is geen moeten he

Jamie heeft verhoging 37.6. Net weer gedronken en een half uurtje wakker geweest... nu weer in zn bed aan t slapen, hopelijk slaapt hij vanacht ook nog
pi_75736045
Dat zou wel een beetje vroeg zijn inderdaad Stiemie!
Maar fijn joh, dat je niet terug hoeft met Esmee.

Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
  donderdag 17 december 2009 @ 17:31:26 #137
95408 Incantrix
pi_75736253
Vanuit de tram:

Haha, Huup, dat heb ik precies zo! Ik vind echt dat al die mensen in de tram mij eigenlijk Heel Stoer moeten vinden enzo, haha!

BJ, wat goed zeg!! Ik weet uit ervaring dat het doorbreken van die stress heel veel positiviteit kan brengen!

Stiemie, wat fijn zeg! Klinkt goed!

Poppejans, wat een beer zeg, best kans dat hij Stef zo voorbij is idd, haha!

Nou, ik ga de htm-site kijken, geloof dat de trams ophouden met rijden (heb gelukkig al een lift terug als het niet anders kan) ivm de sneeuw, maar met mijn herrie op mijn hoofd heb ik de mededeling gemist
3!
  donderdag 17 december 2009 @ 21:13:17 #138
95408 Incantrix
pi_75745507
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gek is dat hè? ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!! "

fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.

en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx! Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
3!
pi_75747868
quote:
Op donderdag 17 december 2009 17:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
Hij is vandaag alweer 1 week oud, cliche maar jeetje wat is me die week snel gegaan. Fijne kraamhulp gehad maar ook wel weer fijn het nu helemaal zelf te doen.
Wolf is echt een HELE tevreden baby, hij huilt alleen voor voeding en maakt al best wel lange nachten. (terwijl dat van mij helemaal niet zou hoeven, ik had me echt ingesteld op nachten geen slaap)
Hij drinkt heel gulzig en knijpt zelfs soms boos in de flesspeen dat het sneller moet . Na een voeding is hij lekker wakker en aan het rondkijken, om vervolgens vaak na een uurtje wakker weer lekker te slapen op de arm of in de wagen.
Echt een zeer makkelijk ventje, zo wil ik er nog wel 6 heb ik al geroepen (bij wijze van spreke dan he)
pi_75748627
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:13 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Kijk, dat zijn de betere tips, thnx! Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
gewone normale kinderfysiotherapeuten

het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 00:59:01 #141
274258 SantaMiauw
Slurpdoekjes fan
pi_75753756
Beessie-Jen Wat fijn dat jullie thuis zijn.

O wie zal ik toch zijn.
Gelukkig zit er een grote hint bij je pakketje Sorbootje.
Speciaal aanwezig voor Sorbootje.
Bereikbaar op Santa.Miauw@gmail.com.
  vrijdag 18 december 2009 @ 08:33:55 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75757179
BJ, wat fijn dat jullie thuis zijn en dat het bv geven op deze manier wel goed gaat!

Stiemie, wat fijn dat het zo goed gaat met Esmee!

Poppejans, wat gaat het hard he, zo'n eerste week!

Oscar piept een heel stuk minder! Hij kreeg gisteren toch nog wel koorts en was wel echt heel zielig met heel veel snot, maar zijn ademhaling klinkt een stuk beter. We doen heel rustig aan met drinken want een te volle maag wordt onherroepelijk weer geleegd Dat is wel naar van dat hoesten.
Vanmiddag nog even luisteren bij de ha.
pi_75757405
Leander was van de week ziekig. Erg verkouden en met die waterige oogjes. Vanmorgen werd ie wakker, helemaal niks meer. Geen loslopend kraantje meer helemaal niks.

En hij is vannacht maar 1 keer wakker geweest Om half 9 gisteravond in slaap gevallen toen om half 3 wakker voor flesje en daarna door tot 8 uur. Ben helemaal uitgeslapen
pi_75757884
BJ wat heerlijk dat je meisje thuis is! Hoe is de eerste nacht verlopen?

Poppejans super dat het zo goed gaat! En die eerste week vliegt voorbij inderdaad

Menicole fijn dat je uitgeslapen bent nu

Incantrix hoe gaat het nu bij jou? Nog steeds een stijgende lijn?

BE gelukkig gaat het alweer een stuk beter met Oscar! Hopelijk klinken zn longen vanmiddag weer helemaal schoon

Wij gaan straks naar het cb voor de prikjes, ik heb alleen geen idee hoe ik er komen moet, ik durf niet zo goed auto te rijden met deze sneeuw En lopend is het wel zeker een half uur denk ik...
pi_75758364
Wat heerlijk dat Evie thuis is, BJ! Genietze!
pi_75762157
Leander weer beter

Chan, doe je voorzichtig?! Succes op het cb.

Jamie is weer opgeknapt... Gister om een uur of half 9 naar zn bedje gebracht en heb hem maar niet wakker gemaakt voor zn laatste voeding. Dus hij werd om 2 uur vanzelf wakker, goed gedronken en weer geslapen tot 7 uur. Hij had net nog 37.2... dus gaat de goede kant uit.

Heb de kerstlunch op mn werk maar afgezegd, vond het toch een te groot risico om met die sneeuw een uur te gaan rijden. Dus Jamie is ook niet naar de oppas. Had me er nog wel zo op verheugd om eens iets voor mezelf te gaan doen. In het nieuwe jaar mn schoonmoeder maar eens een avond laten oppassen... zodat ik met mn lief naar de film kan of zo

Fles ging gister goed... hij dronk zo 165 cc binnen een kwartiertje.
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:40:09 #147
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75762408
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat

En BJ, ook goed nieuws! Geniet van thuis!

Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?

Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes

Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75765488
We zijn weer terug van het cb, het was een flinke wandeling door de sneeuw, maar wel lekker zo buiten Timo heeft de prikken erg goed doorstaan dit keer, nu nog hopen dat hij er vanmiddag geen last van krijgt.. En hij is deze week ongeveer net zoveel gegroeid als in de 5 weken daarvoor, ik merk ook echt dat de borstvoeding weer begint aan te trekken

Rocka fijn dat hij weer goedgekeurd is

Martine gelukkig wordt Jamie alweer wat beter! Wel jammer dat je de kerstlunch af hebt moeten zeggen, maar ik snap het wel, met dit weer autorijden is niet zo fijn.. Onderweg net naar het cb zag ik ook aardig wat auto's glibberen, was blij dat ik lopend was!
pi_75766822
Zo, ik ga ook eens een poging doen om op heel veel mensen te reageren

Oscar een tandje Wow, wat snel al! Wij denken ook steeds dat er een tandje komt hier vanwege het vele gekwijl, maar mooi niet hoor...
Oh en wat fijn dat ie aan het opknappen is!

Jamie met prikjes Sneu hè, als ze zo'n last hebben ervan En wat fijn dat ie weer helemaal goedgekeurd is

Stef ook goed gegroeid Wel vervelend van de afplatting, ik hoop dat jullie het nog bij kunnen draaien

BJ wat heerlijk dat ze thuis is! Veel plezier met het genieten

Esmee ontslagen bij de kinderarts wat super, stiemie!

Poppejans, wat fijn dat Wolf zo lekker tevreden is En het gaat inderdaad hard!

Minirocker ook al goedgekeurd en heel hard aan het groeien Jeetje, wat een verschil toch tussen kindjes. Willow is volgens mij nog lang geen 7 kilo, die zit volgens mij nog niet eens op 6,5.

Oh huup en BE, ik wist echt niet waar jullie het laatst over hadden met dat pfffrrrttt-geluidje van jullie baby'tjes, maar nu doet Willow het ook. Echt met veel kwijl erbij pfffffffrrrrttttt! En dan de hele dag door, haha. Met recht een nieuw trucje
En als ze niet aan het pffrrtten is, ligt ze vol verwondering naar haar eigen vingers te kijken
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75767705
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 11:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat

En BJ, ook goed nieuws! Geniet van thuis!

Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?

Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes

Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
dat doen ze hier wel nog steeds zo

fijn dat hij is goedgekeurd! En wat groeit ie lekker zeg! volgens mij dezelfde stats nu ongeveer als Amélie.

BJ weer thuis! wat fijn! Geniet er lekker van meid, met zn drietjes als een heel echt gezinnetje

Willow aan dr pfffrt lekker hè?

Chan Timo ook weer goedgekeurd! Wat fijn dat zn groei weer aantrekt en de bv weer helemaal bijtrekt zeg! Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen dan
en toch maar gaan lopen? Eng hè, rijden met sneeuw, ik hou er ook niet van.

Jamie weer opgeknapt, gelukkig maar.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75767727
Oh en Poppejans wat fijn dat Wolf zo'n tevreden mannetje is heerlijk! Lekker van genieten <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75772586
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dat doen ze hier wel nog steeds zo
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
Lotte!
Noah!
pi_75772851
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 15:57 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg... Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75773024
Wij zijn weer thuis van onze eerste vakantie met z'n drietjes. Pff, alle zooi is weer ongeveer opgeruimd en we kunnen terugkijken op een heerlijke midweek. Vandaag nog even in Maastricht geshopt, eigenlijk alleen voor Driekus wat kunnen scoren, ikzelf moet nou toch echt aan dat buikje gaan werken.

Ik zag in de gauwigheid dat BJ haar meisje thuis heeft dat is snel. Het meten op het cb gaat hier ook wel met beentjes een beetje platleggen, maar onze Driekus werkt nooit mee en is dus op het cb altijd korter dan hier thuis. Stiemie, jij hoefde niet meer naar de kinderarts, toch? Goed nieuws! En Wolf alweer een weekje oud. Gaat snel he.
Zooo en dan ga ik straks maar eens echt bijlezen, nu eerst maar eens een was aanzetten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75773300
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hier ook

een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten had toen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien

hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:21:52 #156
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75773465
BJ, wat voor jullie dat Evie thuis is. Daar waar ze hoort, heh?
BV is fijn, maar het moet wel gaan. Het fijne van flesjes is dat ook papa die fijne intieme momentjes kan nemen en beleven. (Zo hebben wij dat wel ervaren, atlhans.)
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_75773615
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.

We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk

Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:27:15 #158
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773669
ha dames

weer een drukke drukke drukke dag... even wennen met zijn 3tjes; maar eigenlijk gaat het wel vrij goed. Vanacht wel veel wakker geweest. Na de fles van 5 uur (en de borst) wilde ons meisje niet slapen; dus uiteindelijk na een uur nogmaals een poosje aan de borst geweest en in slaap gevallen...
verder gaat het vandaag wel makkelijker; ze drinkt eerst een 10-15 min aan de borst en daarna een flesje helemaal leeg. Ik kolf tussendoor een keer of 5-6 en zo'n 80-100 ml per keer.. dus dat gaat best goed.
Tussendoor slaapt ze best veel en maakt een tevreden indruk.
vanmorgen heb ik nog even boodschappen gedaan en was gedraaid... vriendlief is namelijk ziek thuis. Dus moet vandaag ff veel alleen doen.
Vanmiddag nog wel (uitgestelde) kraamzorg gehad; die even de wc's en badkamer heeft gedaan.
druk dus; maar ben best tevreden...

maar weer geen tijd gehad om bij te lezen; schaam me diep; maar kom dr echt niet aan toe...
komt uiteindelijk vanzelf wel weer denk ik...
  vrijdag 18 december 2009 @ 16:31:27 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75773812
en idd ons meisje krijgt nog steeds borstvoeding hoor... ze krijgt eerst die paar minuten aan de borst en daarna afgekolfde melk in een flesje...
ik hoop ook dat ze uiteindelijk weer volledig aan de borst kan drinken...
maar dat is even afwachten...
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:11:17 #160
95408 Incantrix
pi_75779345
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:

[..]

gewone normale kinderfysiotherapeuten

het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Owja, kijk, ik had nog niet bedacht dat niet elke fysio ook kinders aankan zeg maar, whaha!

Ow, en nu wilde ik nog van alles tegen iedereen zeggen enzo, maar het eten is klaar en we wilden lekker op de bank met topgear, dus tot later!
3!
pi_75779681
Hai, even vanuit het ziekenhuis;

Op donderdag 17 december ben ik trotse moeder van Rienk Bowe geworden. Hij is zo mooi!
Rienk en ik moeten alleen wel nog een nachtje blijven, dat is echt balen want vanochtend zeiden ze nog dat we naar huis mochten en dat alles goed was en 10 minuten later kregen we bericht dat we moesten blijven omdat zn bilirubine waardes goed in de gaten moeten worden gehouden. (Hij is eerder 'gehaald' wegens Rhesus Anatagonisme) En tot nu toe is het wel goed, maar de 1e 48 uur zijn dan erg belangrijk. Hij is nu een heel inieminie geel, maar hij doet het verder goed. Hij wil erg vaak aan de borst, maar ik lever nog te weinig. Ze heeft hem nu bij gevoed met een cupje en hyporallergene melk en nu ligt ie in zn ziekenhuis bakje te dommelen. Heb ik eindelijk mn armen vrij.. Ik heb vannacht ook amper geslapen, Rienk is onverzadigbaar en wilde alleen maar aan de borst. Om 4.30 heb ik hem meegegeven aan de zusters omdat ik even slapen wilde (was al wakker sinds woensdag 7.15) Om 7.30 kreeg ik mn ontbijt en werd dus weer wakker. Toen heb ik Rienk weer terug gevraagd en hij kon gelijk weer aan de borst..
Overdag ging het wel aardig, rond 16.00 ging het weer minder en had ik hem weer non stop aan de borst, hij hapt niet goed aan en is dan helemaal overstuur en ik heb er echt hulp bij nodig omdat ie zo verschrikkelijk met zn armpjes maait.. Ik trok het niet meer en de zuster heeft hem toen gecubt. Ik heb gekolft en er kwam verschrikkelijk weinig uit.. Maar ze vonden het super.. Het zal wel dan.
Als het goed is mogen we morgen naar huis. Ben wel bang hoe het dan verder moet met het voeden.. Ik krijg straks met de volgende voeding nog tips en trucs, want die ga ik zeker nodig hebben..

Een rommelig berichtje denk ik, maar ik ben erg blij met mijn zoon en hoop dat alles ook snel goed komt.

Beessie, fijn dat Evie thuis is!
Verder heb ik niet bijgelezen, want heb het nu druk
Hoop thuis meer rust te hebben omdat J. dan ook meer dingen kan overnemen. Ik ga even slapen, want dat lukt vanavond vast weer niet
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_75779835
Och lieve Vlindur, wat klinkt dat heftig! Maar je hebt een prachtig ventje zag ik op hyves Heel veel sterkte komende tijd en jullie doen het hartstikke goed, gaat echt goedkomen, thuis ook! Is je lief vrij? En heb je nog kraamhulp voor de rest van de dagen? Probeer te genieten, ok?
Lotte!
Noah!
pi_75779840
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier! tot op dr rug! bwurk hahaha maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.

En ze heeft net een soort van gerold!
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligt gek gebakje toch <3

@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779927
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75779952
Vlindur welkom met Rienk
Wel jammer dat jullie nog wat langer moeten blijven in het ziekenhuis, maar toch ook wel fijn dat ze het even extra in de gaten houden..
En geef je lijf een beetje tijd om de borstvoeding op gang te laten komen, de eerste week kolfde ik uit 2 borsten hooguit 10 ml, maar dat is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen Het is wel even zwaar natuurlijk, als hij zo vaak drinken wil.. Succes ermee!
pi_75780067
Oh Huup wat super dat ze een poepluier had! En voor het rollen Ik vind dat het telt als echt rollen hoor
Timo heeft ook 1 keer gerold laatst, was ik helemaal vergeten te vertellen hier.. Van zn buik naar zn rug, andersom doet hij het nog niet

Ohh en ik wil Rienk ook zien op hyves!
pi_75780215
Amélie aan de poep Goed zo meiske!
Lotte!
Noah!
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:39:08 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75780275
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtig dat heb je mooi gedaan meis! <3
Je kunt de lactatiekundige ook al in het ziekenhuis erbij vragen
pi_75782068
Vlindur In elk geval gefeliciteerd met je Rienk!
En inderdaad, je moet geen stromen melk verwachten de eerste dagen. Het duurt even voor e.e.a. op gang komt, dus de ziekenhuismensen waren met recht enthousiast dat je iets gekolfd heb (dat lukte bij mij de eerste week echt nauwelijks!) Komt helemaal goed joh, zodra jouw productie op gang is en Rienk doorheeft hoe hij het beste kan drinken.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75782437
Welkom Vlindur en Rienk!! Lekker Frysk! Leuk! Van de eerste voeding is niet zozeer de hoeveelheid belangrijk alswel de substantie. Deze voeding is dusdanig vet dat er helemaal geen grote hoeveelheden van nodig zijn. Het is een natuurlijke reactie om nu zo'n hoge vraag te hebben om te zorgen dat laterop als de hoeveelheid wel belangrijk gaat worden het aanbod goed afgestemd zal zijn op t aanbod... dus inderdaad een dikke pluim voor de eerste gekolfde voeding!

Amélie, gij lekkere poeperd
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75782865
poppedeintje hoe is het met jou en je mooie meiske?

BE hoe is het nu met Oscar? Weer verder opgeknapt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75782964
Alles goed met ons lieve Huups Gewoon heerlijk zn gangetje dus niet zoveel te melden

BE, ik ben ook benieuwd hoe t met jouw grote kleine snotterpopje is!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75783281
fijn! Zn gangetje is goed
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:27:39 #174
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75784466
BJ en Evie zijn thuis, wat heerlijk

Hai Vlindur en Rienk, welkom hier!
En het klinkt pittig allemaal maar geloof me als ik zeg dat het echt wel makkelijker gaat worden straks. De routine komt er vanzelf in
En straks lekker thuis met z'n 3tjes!
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:51:21 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75785422
Snot, snot en nog heel veel meer snot!
De huisarts hoorde wel dat het iets beter was dan gisteren, maar hij piepte nog wel.
Voorlopig doorgaan met het pufje en dan over 2 weken terug. Tenzij we eerder het idee hebben dat het echt niet lekker loopt.
Hij dronk vandaag al weer wat beter maar had vanavond toch weer wat koorts. We hebben nog maar even niks gegeven ervoor, hij was zelf in een goeie bui dus leek er niet echt ziek van te zijn. Straks nog eens kijken bij de late fles.

Vlindur, welkom hier, wil je ook in het lijstje?

Amelie, lekker blijven poepen hoor!
pi_75785557
Vlindur, welkom hier met je stoere mannetje!
Hopelijk kunnen jullie hem morgen lekker meenemen naar huis.

Och och die arme snotterOscar. Slaapt hij nog wel een beetje zo?

Lars begint gericht naar speeltjes te slaan
ik vind het zo fijn om te zien dat hij nu eindelijk aan zichzelf toekomt, en niet al zijn energie nodig heeft voor zijn nekkie en andere nare dingen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:00:52 #177
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_75785852
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:25 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk

Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
Opinions are like assholes, everybody's got one.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:04:46 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75786021
Hij slaapt als een blok gelukkig Karin.
En daar waar ik de eerste wakker werd van elk kuchje van hem ben ik er nu aan gewend ofzo. Ik slaap dwars door zijn gereutel heen terwijl F. er regelmatig wakker van wordt.
pi_75786047
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:00 schreef Smikke het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
oooh dan heb ik je verkeerd begrepen

mijn lief vindt het idd ook heel waardevol om zo af en toe ns een flesje afgekolfde melk te geven
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75786118
hihi snOscar
Fijn dat het weer ietsje beter was volgens de HA BE. En fijn dat jouw slaap er niet onder lijdt
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75787999
Thnx

Ik wil idd wel graag in het lijstje

Rienk heeft hier allemaal hulp van verpleegkundigen en als zij helpen gaat het ook prima, maar ik blijf als ik het alleen doe zo vreselijk prutsen. Hij heeft zojuist weer goed gedronken en ligt nu in zn wandelwagen die J van huis heeft meegenomen, die is hier gelukkig nog. Hij begon net weer te piepen en J heeft em wat strakker ingestopt, nu is hij weer stil

Ik hoop dat ik zo wat beter kan slapen, heb wel mega zere tetten inmiddels, maar dat zal nog wel erger worden

Morgen gaan we nieuwe foto's uploaden, deze is nog van gister. Hij was ook 200 gram afgevallen en dat was dus ook niet zo tof

Ik ga me gauw in jullie verdiepen, jullie zijn tenslotte al ervaren!

Tot snel
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:57 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75788171
JIj en die knappert van je staan erin hoor Vlindur!
pi_75796604
Rienk
pi_75797078
Leander die sabbelt altijd op zijn vingers en nu is door de kou zijn handje helemaal droog en beetje gebarsten. Kan ik daar vaseline opsmeren? Aangezien hij ze eigenlijk meteen weer in zijn mond stopt. Kan dat kwaad met vaseline?
  zaterdag 19 december 2009 @ 08:48:39 #185
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75797216
Mooi ventje, Vlindur en het ventje van poppejans ook!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75797786
Het meisje van Huup aan de rol en een goede poepluier
Lars wat goed
Vlindur, wat een mooi ventje en met de borstvoeding gaat het goed komen, echt Hier ging het aanleggen in het begin ook moeilijk... maar aan het einde van mn kraamtijd ging het wel goed.

Ben net uit bed gesniekt... mijn beide mannen liggen nog heerlijk te slapen Als ik dat zie, dan voel ik me zo gelukkig
pi_75798287
Welkom hier met je mooie mannetje Vlindur! Hopelijk kun je gauw wat beter slapen

Amelie met poepluier Dat luchtte vast op
  zaterdag 19 december 2009 @ 11:03:10 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75798984
Ow nog eventjes ja heb voorlichting gehad van lactatiekundige
Je hebt niet voor niks zo weinig melk in het begin: je baby's maagje is bij geboorte 5ml groot. Na een ruime week is het maagje ongeveer zo groot als een pingpongbal (inhoud ongeveer 50ml geloof ik).
In de eerste week mag je de baby zeker elke 2 uur aanleggen om te drinken (dus 12 voedingen per dag).
Meestal gaat het daarna vanzelf naar een voeding of 8 per dag.

ik vond het echte eye-openers
pi_75799180
goodmorning!

Rienk wat ben je een mooi ventje, hopelijk snel weer op je geboortegewicht hoe gaat het vandaag vlindur?

Martine wat een rijkdom dan hè?

Wij hadden hier vanmorgen nóg een poepluier! deze stonk nog erger dan de vorige allemaal bij elkaar en ze moest toch wel even flink hard huilen toen ze het eruit werkte (zo sneu!) maar het is er weer eentje en ze kan er maar vanaf zijn zou het nu dan toch gewoon weer op gang komen?

Linkje naar een halve rollerfilmpje
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1320049758661&saved#/video/video.php?v=1320049758661
Ze heeft het helemaal door maar nog niet als ze plat op dr rug ligt. Komt nog wel.

[ Bericht 16% gewijzigd door huuphuup op 19-12-2009 11:33:05 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:19:15 #190
95408 Incantrix
pi_75800606
Goodmornings ladies! Hoe gaat het ermee enzo? Hiero is het prima, gisteren was Stef huilerig en had hij toen we gingen slapen een lage temperatuur dus ik denk dat hij niet zo lekker was, maar daar is nu nog maar weinig van te merken.. Ik voel mezelf an sich ook wel goed, maar heb vanochtend wel even flink zitten huilen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we gaan zo even lekker boodschapjes doen met z'n drietjes en hoe erg, ik heb er gewoon zin in
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef huuphuup het volgende:
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier! tot op dr rug! bwurk hahaha maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.

En ze heeft net een soort van gerold!
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligt gek gebakje toch <3

@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Amélie, zet 'm op meissie, gooi het eruit! Huup, zó fijn dat ze nu weer poepluiers heeft, lijkt me echt een pak van je hart.. En Rollen Wel handig dat ik nu inderdaad weet dat het niet veel zin heeft ermee door te blijven lopen, ik ga maandag even bellen denk ik zo.. Thnx

Oscar, hoe gaat het nu jochie? Beterschap hoor!

Karin, wat leuk dat Lars echt aan het spelen is nu Dat lijkt me zó geweldig!!

Vlindur en Rienk, welkom hier! En wat een súpermooie vent! Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het al veel beter gaat met voeden enzo, wat een stress geeft het als het niet lukt he?
3!
pi_75801048
Trix,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker van genieten die boodschapjes! Lekker kneuterig ik hou dr van!

Wij hebben trouwens vroegtijdig maar Amélie's kerstkado opengemaakt voor het idee had ik ook wat voor haar onder de boom gelegd, maar toe ik haar vanmorgen uit haar bedje haalde was ze echt ijskoud ook in dr nekje. Dat ondanks de twee dubbelgevouwen dekens, het laken, de pyjama en de romper met lange mouwen die ze aanhad. Dus het winterslaapzakje dat ik had gekocht hebben we nu maar uitgepakt, die krijgt ze dus vannacht aan.
na een check op de babyfoon bleek het 13 graden te zijn. arm ding, keikoud!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75801228
Wat een leuke slaapzak Huups! En goedkoop! Die krengen beginnen hier pas bij 25¤ ofzo...achterlijk. Maar goed, er is een markt voor natuurlijk, wat ze doen hier niet aan dekentjes...

En trixie, wat vervelend. Heb er geen ervaring mee...niet echt iig, als is het sinds de bevalling niet echt je van het aan de achterkant van m'n lijf Hopelijk kan je vk iets voor je doen. Sterkte. En veel plezier met boodschapjes doen. Leuk ìneens hè, van die burgelijke dingen?

En wat trix zegt over het Hoe gaat het met ons topic, dat heb ik ook..ik heb best wel wat dingen waarvan ik me afvraag hoe dat bij jullie is en of het normaal is dat het bij mij zo is...maar daar is het dan toch weer net ff te opvallend ofzo. Maar om jullie nou voer de PM lastig te gaan vallen met zulke persoonlijke vragen vind ik dan ook weer een beetje raar
Lotte!
Noah!
pi_75801567
Trix ff onder een spoiler voor je
SPOILER
Kan het zijn dat poepen door flesvoeding moeilijker gaat? Jamie heeft sinds eergister al niet meer gepoept... normaal heeft hij zeker 2 volle luiers per dag.
Straks naar de locale kringloopwinkel... ze schijnen een hele grote baby collectie te hebben. Shoppen
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:01:38 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75801592
Slaapzak afrits konijn klinkt best intrigerend! Maar hij is wel leuk!
Oscar doet het gelukkig heel goed in zijn fleece-bakerzak met dekentje er los overheen, ik vind het wel lastig ook hoor, nu met die kou.
Je kan evt. nog een kruikje doen he Huup, met iets ertussen dan.

Het gaat vandaag een stuk beter met Oscar, heerlijk pruttelen weer enzo.
En dat tandje is zo lief om te zien!

Onscherp, sorry.
pi_75801620
haha Linda
nouja dan gooi je het toch ook hier onder een spoiler? Kan best vind ik
het wordt idd soms wel eens breed uitgemeten in dat topic, breder dan je het zelf bedoelt had.

En dat slaapzakje was in de aanbieding, helft van de prijs geloof ik, dus origineel was ie ook iets van 30 euro. Maar goed, ik zie sale en ik dacht van hmm ja beter nu kopen en nog een maand in de kast moeten laten liggen dan straks ineens nodig hebben en de volle mep betalen. Maar t valt mee, we hebben hem gelijk nodig

Overigens hing er ook een combisleeper naast, die vond ik ook onwijs leuk! Maar die was 75,- in de sale
laat maar zitten
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75801643
Oscar een tand?! Dat is toch heel erg vroeg BE? Maar Sasha was dacht ik ook vroeg...wanneer krijgen baby's eigenlijk tanden? *noob is*
Lotte!
Noah!
pi_75801681
jaaaa ik zie een puntje!
wat goed zeg! ik weet echt nog niet wat ik moet voelen hier haha

En over die kruik ja dat deden we voorheen, maar ze ligt nu op dat suffe pittenmatrasje, en daar ligt ze in een soort kuiltje zeg maar, dus alles wat aan de randen ligt rolt naar haar toe. Ik durf het risico niet zo goed te nemen dat de kruik tegen haar aanrolt, zelfs met iets eromheen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 19 december 2009 @ 13:05:03 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75801686
Ja, het is redelijk vroeg idd ja Linda, ik weet niet wat normaal is eigenlijk.
Sasha had de eerste met 12 weken, Oscar dus met 16,5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')