Wat een lekker menneke is Wolf!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:16 schreef Chan het volgende:
Ohw even een vraagje ook... Er staat mij iets bij dat het voor kleine baby's niet goed voor hun rug is als ze zouden zitten... Maar Timo wil constant zitten en is dus voortdurend buikspieroefeningen aan het doen, om op die manier omhoog te komen. En als je hem dan een beetje helpt zodat hij echt zit is hij helemaal gelukkig.. Maar weet iemand hier dat? Is dat nog te vroeg met 4,5 maand? Ik laat hem nog niet los uiteraard, want dan kukelt hij om, en laat hem hooguit 10 seconden zo zitten als hij alleen mijn handen vast heeft.. Maar ik wil niet dat ik iets doe waar hij later last van krijgt..
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Sasha was iets sneller, met 12 weken al, maar daarom was ik nu al wel een tijdje aan het loeren.
En het gekwijl en de draadjespoep wezen ook al wel ergens op al een tijdje.
quote:Op donderdag 17 december 2009 12:10 schreef huuphuup het volgende:
BE![]()
als Amélie's tandje nou ook echt doorzet dan is t eng
wat lief Nicole
binnen de lijntjes is goedquote:Op donderdag 17 december 2009 12:33 schreef martine1984 het volgende:
Als kwijlen een voorbode is voor tandjes... dan ga ik Jamie ook maar goed in de gaten houden, hij kwijlt namelijk best erg de laaste week.
Ow ja helemaal vergeten te melden:
Lengte 57,5 cm Gewicht 5170 gram Hoofdomtrek 39.3 cm
lengte is iets onder gemiddeld maar dat was geen probleem volgens de wvk, hij zit met alles nog in het groen... ik ben dus een trotse mama![]()
Vanavond krijgt hij voor het eerst iets anders dan mama melk. Ik ga de borstvoeding afbouwen, zodat ik straks alleen 's ochtends en 's avonds de borst kan geven.
ja, dat dacht ik ook, maar het stond er zo vreemd, ik moest het even vragenquote:Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef martine1984 het volgende:
Miss, ik bedoel natuurlijk een flesje. Een potje zou wel erg vooruitstrevend zijnJamie is pas/al 2 maanden.
Leander wat goed
gek is dat hè?quote:Op donderdag 17 december 2009 16:15 schreef Incantrix het volgende:
Oow, nog meer zieke beebjesWat zielig..
BE, een tandje, woah!Wat cool zeg, lekker jubelen hoor!
Hoe zou het met BJ en Evie zijn?
Wij zijn net terug van het CB, Stef is mooi aangekomen (weegt nu 3870 gr.), is 55 cm. en zijn hoofdomtrek is 36 cm., helaas heeft hij al wel een kleine afplatting aan de linkerkant van zijn hoofd door zijn voorkeurshoudingWe gaan nu dus nog harder ons best doen hem ook 'op rechts' te leggen, hoop maar dat het helpt..
Ow, een Huup, ik ben naar de apotheek bij het CB in de buurt geweest en ik heb een spuit hoor, thnx
Dan gaan we nu maar Stef voeden, om 5 uur moet ik weg! Raar hoor, weg zonder mijn kind..
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx!quote:Op donderdag 17 december 2009 16:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gek is dat hè?ik voelde me zo ehm geamputeerd ineens zonder kind.
Ik dacht echt bij mezelf steeds als ik al die mensen zag van: "hallo?!!! weten jullie wel dat ik een kind heb?!!!"
fijn dat Stef goed gegroeid is
maar ehm, over zn koppie, ik heb even gemist of je al bij een fysio komt, maar ik kan je echt aanraden om gewoon eens langs te gaan. Je hebt geen verwijzing nodig, en hoe vroeger je komt, hoe sneller ze iets merkbaars voor je kunnen doen. Alle "op rechts leggen" adviezen zijn goed bedoeld van de kraamzorg/cb maar als je kindje echt een hele hardnekkige voorkeur heeft dan kun je leggen wat je wilt maar dan verandert er weinig. Iets heel simpels zoals de manier waarop je Stef uit bed/de box tilt kan al verschil maken. Daar kan de fysio je meer over vertellen.
en als je al bij een fysio komt ja eh gnorf, sorry![]()
Hij is vandaag alweer 1 week oud, cliche maar jeetje wat is me die week snel gegaan. Fijne kraamhulp gehad maar ook wel weer fijn het nu helemaal zelf te doen.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Poppejans, vertel eens over dat mooie Wolfje van jou!
Hoe gaat het met jullie?
gewone normale kinderfysiotherapeutenquote:Op donderdag 17 december 2009 21:13 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de betere tips, thnx!Zijn dat speciale fysiotherapeuten of kun je gewoon overal terecht?
dat doen ze hier wel nog steeds zoquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Poppejans, wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat
En BJ, ook goed nieuws!Geniet van thuis!
Oscar ook weer aan de beterende hand gelukkig. Hij is wel sterk he?
Voor alle zuipschuitjes en zieke kindjes![]()
Mijn rockertje is ook weer goedgekeurd op het CB. Ruim 63cm en bijna 7kg. Vind het trouwens wel heel goed dat ze tegenwoordig de lengte schatten ipv die beentjes recht te drukken alleen om maar te meten hoeveel ze gegroeid zijn.
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg...quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:56 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dat doen ze hier wel nog steeds zo![]()
hier ookquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:57 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Hier ook, in een soort bak moet ze dan liggen, met dr koppie tegen een rand en dan word er zo'n ding aangeschoven. Jaaaa...lekkere uitleg...Een beetje zoals ze je schoenmaat meten, maar dan met d'r hele lijf. Ze moet ook altijd heel hard huilen dan
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:04 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hier ook![]()
een houten bak is het.
Die mevrouw is wel altijd heel voorzichtig hoor gelukkig, dat wel.
Vorige keer was ze ineens twee cm langer dan wat ik thuis die ochtend gemeten hadtoen bleek dat ze haar niet met dr hoofd goed tegen de bovenkant had aangelegd, dr haar stond flink omhoog dus ze kon het niet goed zien
hebben ze truowens in Duitsland ook een soort CB Linda?
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijkquote:Op vrijdag 18 december 2009 16:17 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Whehe, vorige keer hadden wij dat ook. Was ze ineens 60cm. Ik snapte er niks van, want de keer daarvoor was ze nog 53...dus nog een keer meten, bleek het 59 te zijn. Maar das toch een flinke spurt.
We hebben geen CB, we hebben de kinderarts hier. DIe heeft geowon een praktijk zoals bijvoorbeeld een huisarts heeft en die doen de zogenaamde U-onderzoeken. Lotte heeft nu de eerste 4 gehad, en dr eerste prikjes. Ze blijven bij de kinderarts tot een jaar of... 6? Geen idee. Dan gaan ze in ieder geval naar school, dus dan zal de schoolarts het wel overnemen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet
Owja, kijk, ik had nog niet bedacht dat niet elke fysio ook kinders aankan zeg maar, whaha!quote:Op donderdag 17 december 2009 22:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
gewone normale kinderfysiotherapeuten
het hoeft niet zo te zijn dat Stef's voorkeur hardnekkig is hoor! Echt niet. Maar een fysio kan je sowieso wat kleine tips en pointers geven. En als hij/zij het niet nodig vindt om je hierna nog vaker te zijn dan doen ze dat over het algemeen ook niet.
Je kunt de lactatiekundige ook al in het ziekenhuis erbij vragenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:29 schreef huuphuup het volgende:
Och Vlindur wat een zware start zo zeg, zo weinig slaap. Bel gelijk een lactatiekundige als je thuis bent, wellicht dat die je toch nét even wat specifiekere tips en truuks kunnen geven dan de verpeging in het ziekenhuis. Succes!![]()
En ik zag ook jullie ventje op je hyves, hij is echt prachtigdat heb je mooi gedaan meis! <3
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:25 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ah okay! Leuk om te weten. Ik ben altijd wel benieuwd hoe zulke dingen in andere landen gaan eigenlijk
Smikke BJ geeft nog steeds borstvoeding toch? Maar dan nu afgekolfd via een flesje. Ik hoop dat Evie snel weer sterk genoeg is om zelf bij je te drinken BJ
oooh dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:00 schreef Smikke het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Ze krijgt het alleen in een flesje. En het fijne van borstvoeding is natuurlijk dat contact, maar mijn man heeft het heel erg fijn gevonden dat hij dit fijne contact ook kon hebben met afgekolfde moedermelk in een flesje. Vandaar mijn post om BJ een hart onder riem te steken.
Om met de beroemde filosoof Cruijf te spreken: Elk nadeel hep z'n voordeel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we gaan zo even lekker boodschapjes doen met z'n drietjes en hoe erg, ik heb er gewoon zin inAmélie, zet 'm op meissie, gooi het eruit! Huup, zó fijn dat ze nu weer poepluiers heeft, lijkt me echt een pak van je hart.. En Rollenquote:Op vrijdag 18 december 2009 19:26 schreef huuphuup het volgende:
Oh ik was t nog vergeten te zeggen maar gisteravond weer een poepluier!![]()
tot op dr rug! bwurk hahaha
maar wat was ik er blij mee! Nu maar hopen dat t blijft komen.
En ze heeft net een soort van gerold!![]()
niet helemaal eerlijk gespeeld, we leggen haar tegenwoordig op het speelkleed neer met een opgerolde handdoek achter haar hoofd/half onder dr schoudertje, zodat ze niet op haar voorkeurskantje kan liggen. Kijken of we dat hoofdje aan de andere kant een beetje uit kunnen deuken zeg maar![]()
maar nu heeft ze ontdekt dat als ze dr beentjes een zwieper geeft dat ze dan ineens op dr buik ligtgek gebakje toch <3
@trix, no worries, ik wist ook echt niet hoe en wat, bij mij kwamen de HA en de wvk ermee die kinderfysio. De HA riep het meteen toen ik aangaf dat we haar bedje al omgekeerd hadden opgemaakt (richting het licht) en dat we al andersom verschonen en alles aan de andere kant doen enzo, toen zei zij gelijk van oh als je dat al allemaal doet en het werkt niet dan ga ik je niet door laten tobben, dan is het gewoon te hardnekkig. Dus tsja, zodoende
Wel handig dat ik nu inderdaad weet dat het niet veel zin heeft ermee door te blijven lopen, ik ga maandag even bellen denk ik zo.. Thnx
Oscar, hoe gaat het nu jochie? Beterschap hoor!
Karin, wat leuk dat Lars echt aan het spelen is nuDat lijkt me zó geweldig!!
Vlindur en Rienk, welkom hier! En wat een súpermooie vent!Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het al veel beter gaat met voeden enzo, wat een stress geeft het als het niet lukt he?
3!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lekker van genieten die boodschapjes! Lekker kneuterigik hou dr van!
Wij hebben trouwens vroegtijdig maar Amélie's kerstkado opengemaaktvoor het idee had ik ook wat voor haar onder de boom gelegd, maar toe ik haar vanmorgen uit haar bedje haalde was ze echt ijskoud
ook in dr nekje. Dat ondanks de twee dubbelgevouwen dekens, het laken, de pyjama en de romper met lange mouwen die ze aanhad. Dus het winterslaapzakje dat ik had gekocht hebben we nu maar uitgepakt, die krijgt ze dus vannacht aan.
na een check op de babyfoon bleek het 13 graden te zijn. arm ding, keikoud!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan het zijn dat poepen door flesvoeding moeilijker gaat? Jamie heeft sinds eergister al niet meer gepoept... normaal heeft hij zeker 2 volle luiers per dag.
Straks naar de locale kringloopwinkel... ze schijnen een hele grote baby collectie te hebben. Shoppen![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |