abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75631937
Haha Miss, da’s een duur grapje dan! Mooie stad hè, Berlijn! Ben er ook eens geweest. Verwachtte een drukke, vieze stinkstad, maar het is juist heel mooi open en groen.

Ah vandaar Twink, thanks voor de uitleg! En veel sterkte met je kleine vent natuurlijk.

Dag Mikoxx, veel plezier in het grote baby’tjestopic!

Be, ik heb al van alles geprobeerd. En er zit nu zowel mango als stukjes satéprikker als flossdraad tussen m’n tanden…
pi_75641022
Mikoxx de mannen alweer een half jaar! Tot over een maandje!

BE toch een helmpje, toevallig vertelde een vriendin van me dat haar zoontje ook een helm moet. Ik wist trouwens helemaal niet dat er 2 vormen waren, zal nog best lastig zijn denk ik daar een keuze in te maken. Heeft de fysio geen advies gegeven?

Huup en miss wat lekker dat jullie fijne dagen hebben gehad!
Wij wilde eigenlijk rond de kerst naar madrid of barcelona, maar nu moet mijn vriend toch werken terwijl hij eigenlijk vrij zou hebben

BJ wat een mooi meisje, fijn dat het zo goed gaat!

Finn heeft vannacht gewoon 6 uur achter elkaar geslapen Hij lag er om 10 uur in en om kwart voor 4 schok mijn vriend omdat hij Finn niet zag in bed, nee hij was er nog niet maar toen zagen we ineens dat de babyfoon uitgevallen was. Toen ben ik toch maar even gaan kijken, lag ie helemaal schuin in zijn bed, dus ik wilde even zijn nekje voelen om te kijken of het niet te koud was en toen voelde ik eerst zijn wang en die was helemaal ijskoud, ik schok me rot! Toen heb ik hem even anders neergelegd en toen bewoog hij gelukkig, vlak daarna werd hij wakker maar goed het zijn toch 6 uurtjes

Verder is hij heel erg zijn tong aan het ontdekken, hij hangt zijn tong steeds uit zijn mond en trekt gekke bekkies zo lief om te zien
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:08:17 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75641985
welkom terug Senna en Amélie

Bj super dat Evie het zo goed doet en wat een popje

Lekker FTA ook al was het even schrikken

Mikoxx van harte met jullie halve verjaardag van de mannen !!!
Twinkel en niels
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75642571
Dag Mikoxx met je stoere mannen...Veel plezier in het volgende topic en tot over een tijdje!
Alle lieve nieuwe verse babietjes...gezellig dat jullie ons komen versterken!

BJ, blij te horen dat er zoveel verbetering in blijft zitten! Ik ben heel benieuwd hoe vannacht is gegaan!

BE...oehh wat lijkt t me plaatsvervangend moeilijk om dat soort keuzes te maken voor je kind..altijd dat poppetje op je schouder wat maar zeurt en blijft vragen of je wel de beste keuze maakt. Ik ben blij voor jullie dat jullie een knoop doorgehakt hebben en had geloof ik dezelfde keuze gemaakt als jij na wat her en der rondgelezen te hebben!

FTA..Wat goed en heerlijk dat Finn een langere ruk gemaakt heeft! Ik hoop dat t je goed gedaan heeft, zowel qua even bijgetankt te hebben als qua vertrouwen hebben dat t vast goed komt! Al kan ik me heel goed voorstellen dat julle enorm schrokken allebei..brrr!

Huups en Miss_sly en Mefke nog still on holiday..Wat fijn dat jullie er zo van genoten hebben! Dan voel je je nóg meer gezinnetje dan thuis hè! Jammer dat je jas niet helemaal was wat je hoopte Miss, hopelijk lukt het je om m nog een beetje te tailleren zodat ie meer naar je wens is. Ging je Senna nou vandaag weer wegen of heb ik dat verkeerd onthouden? Ik duim voor je dat je weer wat geruster durft te vertrouwen op dat t wel goed komt met dr gewicht en dat ze gewoon even bij moest tanken! En Huups...I knew dat Amélie dr heule veul te kleine CP huisje onder zou poepen..fijn! Was het trouwens goed te doen met zn 3tjes toch in dat huisje?

Ssserpente...ben je weer toonbaar? Wat een gezellige stem heb jij trouwens (filmpje in fototopic)

En als antwoord op de zomerkindjesvraag...ohhh jaaaa Ik beaam zo wat jullie ook zeggen.. Het wordt gewoon steeds leuker, elke dag dat je merkt dat je meer reactie terug krijgt, dat je haar beter begrijpt, dat ze zichzelf beter kan vermaken en dat de kamer zich meer en meer vult met gezelligheid als zij wakker is...elke nieuwe dag lijkt leuker... En juist daarom voor de mama's die dat nog niet helemaal zo kunnen voelen een hele dikke Op een gegeven moment ben je er gewoon zooo aan toe dát t elke dag leuker begint te worden, dat t me ontzettend frustrerend en verdrietig lijkt als dat niet zo is of niet zo voelt! En toch..ik weet zeker dat dat over een tijdje voor ullie ook komt, met t voordeel dat je er dan dubbelop van geniet! Tot die tijd kan ik me heel goed voorstellen dat je even afstand neemt (Nijna )

Zo... Wij hebben net weer heerlijk gezwommen saampies.. T was diplomazwemmen vandaag, compleet met kleren aan enzo.. maar..MIJN KIND KREEG NOG GEEN DIPLOMA OMDAT ZE NOG TE JONG WAS puuuuuuuuuuuuure discriminatie zeg ik je Maar goed, mn uk is weer helemaal munt nu en ligt tussen haar Sophie en Little people Kindeke Jezus in te slapen... Een slimme moeder zou natuurlijk even snel door het huis vliegen nu om alle zooi es ff op te ruimen, maar ach,.. zo slim ben ik nou ook weer niet..dus ik heb met een dikke bak latte machiatto es even tijd om Fok! bij te lezen

Wij gaan zo ons eerste ritje met de trein maken.. Ik moet naar Zwolle, maar heb geen zin om erheen te rijden..nieuwe spanning ende sensatie maar es opzoeken dan...ik ben benieuwd hoe t gaat! (En anders kan ik blijven herhalen...jaaaaaaaaaaaaa lieve mensen die helemaal naar schiphol doorreizen, ik en mijn schreeuwend kind gaan er bij Zwolle alweer uit...no worries )

[ Bericht 1% gewijzigd door Poppedein op 15-12-2009 11:02:34 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:48:24 #255
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75643117
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef Ssserpente het volgende:
Be, ik heb al van alles geprobeerd. En er zit nu zowel mango als stukjes satéprikker als flossdraad tussen m’n tanden…

Nijna, ik weet niet of je dit nog leest maar iig een dikke voor jou. Ik zal je missen!

Huup en Miss_Sly, dat klinkt heerlijk, vakantie vieren met jullie kleine meisjes!
Enneh... ik heb ook weleens noodgedwongen met Toby in de doek achterin een auto gezeten

En Mefke ook al lekker weg, geniet ervan!

BE, wat is dan het verschil tussen de helmpjes dan?

FTA, schrikken zeg!

Hier een beweeglijk mannetje dat zichzelf al een paar keer klem heeft gekregen in zijn bed, met de benen tussen de spijlen en dan moet mama je natuurlijk weer komen redden
Hij heeft het gillen nu ook ontdekt en dat gaat er best hard aan toe soms, zo schattig!

Mijn moeder is vandaag jarig en we hebben gisteravond doeken voor haar beschilderd. 1 mocht Devin zich op uitleven en de ander heb ik hun handafdrukjes op gedaan. Toby z'n handjes zijn zo klein
En toch vind ik hem veel te snel groot worden eigenlijk, sommige shirts maat 62 zitten al te krap
.... met gevoel voor drama....
pi_75643765
Senna en Amélie welkom terug van vakantie!

Nijna

BE mijn zomerkind is eigenlijk helemaal niet zo gezellig de laatste dagen.. Naast dat hij elk uur wil drinken, wil hij ook ineens álles tegelijk kunnen... zitten, rollen, zn voeten pakken, kruipen, álles in zn mond stoppen ook als het niet past... en dat lukt uiteraard niet ineens allemaal (vrijwel allemaal niet eigenlijk) dus het is constant gillen En slapen mot ie niet meer, dat is voor kleine baby's of zo... Ook het 's nachts doorslapen (uberhaupt slapen...) blieft meneer niet meer... Maar verder is ie wel heul lief hoor
Nou ja, wie weet krijg ik morgen wel tijd om weer eens bij te lezen...

Oeh ik las nog wel je tip over Maizena BE, dankje! Dat ga ik maar even halen vandaag, de luieruitslag is nog niet weg..
pi_75644206
Oh Berlijn, daar wil ik ook nog wel eens kijken! Welkom terug!

Ssserpente, ik zie het helemaal voor me, je mangomuiltje!

Voor alle moeders van zomerkindjes; wat heerlijk dat jullie zo kunnen genieten nu. En dat het steeds leuker wordt! Ik vind sowieso dat het sinds vorige week echt makkelijker begint te worden en ik heb een echt herfstkindje. Kan me dus voorstellen dat het bij jullie nu helemáál genieten is!

Fysio was hier net en ze was supertevreden. Isabeau kijkt véél beter de andere kant op. Ze gaf aan dat haar hoofdje bijna zeker niet verder af zou platten en dat het gewoon goed gaat komen als we zo doorgaan. En ik was zo trots, want Isabeau was zo lief aan het lachen en pruttelen

Zometeen Ga ik met Isabeau in de doek naar Leeuwarden, kerstinkopen doen en even mijn collega's met een bezoekje verrassen. Isabeau ligt nu even te slapen en hopelijk is ze straks nog steeds zo goedgehumeurd. (laatste bezoekje aan stad was een drama, maar dat was midden in haar 8 weken sprongetje... heb nu een ander kind! Daar komt bij dat ze in de doek veel relaxter is dan in de wagen en ik was toen met de wagen.)

Komende nacht voor 't eerst een nachtje alleen met Isabeau. Manlief is voor werk in Antwerpen. Heb al wel duizend nachten alleen geslapen in mijn leven, maar zo met Isabeau vind ik het toch wel een speciaal moment.

En voor iedereen in dit topic komt de eerste kerst mét babietje eraan. Gaan jullie nog iets speciaals doen?

en fijne dag!
  dinsdag 15 december 2009 @ 11:29:57 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75644330
met kerst doen wij heel rustig aan. wel 1 vroege avond diner met schoonfam en kinderen.
maar optijd en relaxend ivm de kinderen.
pi_75644605
Lekker shoppen Sobootje, je moet het de kleine dametjes ook gauw leren he!
Fijn dat het lekker loopt bij jullie en dat de fysio zo tevreden was!!!

Wij doen met kerst het gebruikelijke....ene dag naar mijn ouders, andere dag met D zijn ouders.
Ws komen die 2e KD hier, zodat we niet 2 dagen met de kids hoeven te slepen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75645830
Chan het is een faaaase is dan toch het motto

Over dat samen slapen had mijn kraamverzorgster nog wel een slimme opmerking: het aankleedkussen is natuurlijk van plastic, dus bedenk je goed dat dat voor geen centimeter ademt! Misschien is dit nog een handige link.

Wij krijgen zo een soort van vuurdoop: ik moet naar de tandarts, dus voor het eerst weg van m'n baby Er staat wat ontdooide melk in de koelkast en vriend heeft plechtig moeten beloven om dat niet met een fles aan te bieden. Dus ik ga zo echt... en nog op de fiets ook
dat zoiets simpels als een tandartscontrole me zo bezig kan houden
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:30:01 #261
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75646133
s6 bij de tandarts WupWup, maar waarom mag je vriend dat niet aanbieden?
pi_75646377
omdat ze pas 3 weken is en ik geen risico wil lopen op tepel-speenverwarring (hoe klein de kans daarop ook is)

edit: er ligt een spuitje klaar voor fingerfeeding, het is niet dat ze alleen maar naar de melk mogen kijken
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:16 #263
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_75646399
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef Smikke het volgende:
BeesieJen, ik ben benieuwd op welke indicatie jij zo lang in het ziekenhuis mag blijven? Jij bent immers gezond verklaard, toch? Ik vind 440 cc drinken op een dag ook veel voor zo'n minimaagje. Als ze zelf drinkt hoeft het niet zoveel te zijn? Dan zou ik zeggen: Lekker drinken wat je zelf graag wil, Evie!

Twinkly, that makes sense. En wat heb je een pittig ventje zeg.
Is inderdaad een goede vraag. Ik ben niet meer opgenomen hoor. Sinds zaterdag ben ik zelf officeel ontslagen. Maar ben nu rooming-in moeder; dus Evie heeft een kamer en ik logeer bij haar.
Dus op die manier is er eigenlijk niets veranderd. Het enige is dat ik nu een kleine bijdrage per dag heb voor eten en drinken etc.
En die 440 ml is inmiddels aangepast naar 280 ml gelukkig. Ik vond het ook al wat veel; maar dat is meer om dr op gewicht en dus op sterkte te krijgen.

heb nog niet bijgelezen verder; heb een enorm drukke dag gehad gisteren; veel aanleggen; lange voedingen, kolven, van8 veel wakker geweest... Maar wel een productieve dag. Ze haalt alleen op eigen kracht die 280 ml (nog niet).
De kinderarts is vanmorgen weer geweest en heeft nu afgesproken niet meer voor en na het voeden op de weegschaal te gaan; maar gewoon te kijken hoe het gaat met voeden.
En dan 1 keer per dag bloot wegen om te kijken wat haar gewicht is en wat de trend daarin is.
wordt het misschien ook wat minder stressvol van...
vanmorgen (voordat we hadden besloten om de weegschaal weg te halen) heeft ze 1x 35 ml en 1x 30 ml gedronken...

ben benieuwd hoe de rest van de dag gaat verlopen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:41:26 #264
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75646504
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:37 schreef WupWup het volgende:
omdat ze pas 3 weken is en ik geen risico wil lopen op tepel-speenverwarring (hoe klein de kans daarop ook is)

edit: er ligt een spuitje klaar voor fingerfeeding, het is niet dat ze alleen maar naar de melk mogen kijken
ik begrijp het hoor
pi_75646553
Get FTA, da's ook balen. Ga anders in januari of zo lekker weg joh, dat zijn sowieso van die sombere dagen. Dan heb je toch nog wat leuks in ‘t vooruitzicht. En fijn dat Finn zo lekker slaapt! Heerlijk hè? Lente slaapt tegenwoordig 's nachts zo'n tien uur achter elkaar. Ze wordt om 6 uur wel even wakker van m’n vriend die naar z’n werk gaat -en normaalgesproken gaf ik 'r dan meteen de borst- maar ik heb gemerkt dat als ik dat niet doe, ze helemaal geen honger heeft en gewoon weer verder slaapt. Ze is al net zo'n slaapkop als d’r moeder.

Wat een mooi stukje, Poppedein:
quote:
en dat de kamer zich meer en meer vult met gezelligheid als zij wakker is... Elke nieuwe dag lijkt leuker...

Ik ben weer toonbaar hoor. Maar ik zorg wel dat er voortaan altijd floss in huis is! En bedankt voor je complimentje.

En dat babyzwemmen lijkt me zo leuk! Wij gaan komend weekend een paar dagen weg! Oa naar de Efteling! Maar misschien ook een dagje zwemmen. En heb je Lena nou zo met kleren en al het water in gegooid? Succes en plezier straks in de trein!

Wat een leuk cadeau, Kers. *Onthoudt…

Chan, da’s vast maar ff. Ws kan ie het over een weekje allemaal (tegelijk) en is ie weer het zonnetje in huis. Ik hoop dat de maizena helpt.

Wat goed, Sorbo! En gezellig kerstinkopen doen! En Isabeau niet in vloeipapier onderin je plastic tas vrotten hè? En voor vannacht alvast welterusten!

Wup, ik moet ook al weken naar de tandarts, maar vind het zo’n gedoe. En meenemen lijkt me ook niet echt handig. Zal je zien dat ze het daar net op een krijsen zet.

Gister heeft Nils weer eens een flesje geprobeerd. Ging voor geen meter. Zodra ie ‘r nog maar in ‘voedingshouding’ beetpakt (laat staan wanneer ze het flesje zíet), zet ze het op een krijsen. En bij mij drinkt ze prima.
Zal wel komen omdat ie de vorige keren te lang heeft doorgezet. Nu associeert ze het waarschijnlijk met iets negatiefs. Maar weer heel langzaam opbouwen dus. Ik een flesje geven en Nils erbij zitten en zich er dan steeds meer mee bemoeien, tot ie het helemaal overneemt. Hoop dat dat 't helpt!
pi_75646573
Klinkt goed BJ! Wat minder weegschaal is ook prettig om lekker vertrouwen te kweken in elkaar: Evie's drinken en jouw productie. Ik vind het superknap van je dat je zo hard werkt voor de borstvoeding!
pi_75647025
succes bij de tandarts Wup! gek hè, zo ineens zonder je kindje.

BJ fijn dat de weegschaal weg is, haalt de druk er wellicht wat af. Hopelijk klaart jullie kleine meisje het gewoon helemaal zelf

Ssserpente, als N. nou het flesje in een tshirt of hemdje van jou wikkelt? Zodat ze het flesje zelf niet ziet maar wel jouw geur ruikt? Wat lastig zeg dat het zo moeizaam gaat.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75647189
We moeten idd de pyjamatip weer eens toepassen, Huup. Eerst moet ie 'm maar weer eens aantrekken. Vanavond weer proberen, we stay in touch!

Fijn dat het de goeie kant op lijkt te gaan met jullie meisje, BJ! Goed nieuws elke keer!
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:02:11 #269
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75647279
Sserpente je zou er haast een boek over schrijven, wat een rotstart zo introduceren van een flesje.

Evie lekker groeien hoor, laat ze maar eens een poepie ruiken zo zonder weegschaal

Hier gaat het redelijk, Gewoon veel heel veel met Roy in de weer zijn, want dan vind hij het allemaal wel prima en is hij vrolijk en blij
Zodra we hem even wegleggen dan is het drama.

Wel hebben we nu iets gevonden ( de afzuigkap hadden we al, maar een stofzuigen en een haarföhn doen het ook prima om Roy stil te krijgen, gewoon aanzetten en binnen no time is Roy stil)
om Roy dus stil te krijgen als het echt niet meer gaat.

Hij vanaf morgen veel naar oma zal gaan dit ivm ander werk van mij, geeft me nu al rust
ga nu niet meer in de avonden werken, alleen nog maar overdag.
en de tijden dat Roy normaal dus overstuur is, is hij nu bij oma
  † In Memoriam † dinsdag 15 december 2009 @ 13:05:07 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_75647685
Hee Bar, fijn dat jullie daar in ieder geval achter zijn, dat de afzuigkap blijkbaar een rustiggevend ding is voor hem!

BJ, fijn dat de weegschaal even iets minder bepalend aanwezig is voor jullie. Lijkt me echt zo'n stempel drukken op het voeden....steeds maar weer kijken hoeveel erin gegaan is.

Ssserpente, wat naar joh dat het zo'n soap aan het worden is met het flesje. En wat als iemand anders het geeft, (bijv oma ofzo) gaat ze dan ook zo tekeer? Is het dus zo, dat ze melk alleen maar met mama associeert of is het melk-Nils wat volgens Lente geen leuke combi is? Het lijkt me wel naar in ieder geval.
En...floss gevonden ondertussen?

Succes WupWup bij de tandarts. Maar nog meer met het eerste keer geamputeerd zijn van je kleintje. Zijn weer van die mijlpalen, brengt je weer wat meer richting de realiteit van de maatschappij, en weer een stukje verder van het speciale gevoel wat kraamtijd is. Loslaten....buh het begint nu al.

Lars ligt alweer te knorren, we kriijgen regelmaat hier zo langzamerhand. Of ik begrijp Lars eindelijk....zo zou je het ook kunnen uitleggen haha
Vanmorgen heeft hij 2 uur geslapen, toen zijn flesje helemaal leeg geklokt, poosje op schoot "meezingen" met poesje mauw en zulks reteinteressante tophits, poosje in de box met zijn leeuwevriendjes praten, toen begon hij te miepen....naar bed, 1 schreeuw en slapen.....!
pi_75647859
FTA wat fijn dat Finn 6 uur heeft geslapen, maar kan me goed voorstellen dat je geschrokken ben.

Sssperente wat een flessendrama is dat bij jullie... hopelijk gaat t snel allemaal zonder problemen.

BJ wat goed dat de weegschaal nu weg is... hopelijk wordt t dan een stuk minder gestrest allemaal. Maar t gaat de goede kant uit met je meisje, ze drinkt steeds meer Maar ik heb respect voor je... dat je zoveel moeite doet voor borstvoeding, ik denk dat ik het niet zo lang op deze manier vol had gehouden.

Voor iedereen die het nodig heeft

Jamie heeft weer goed geslapen vanacht van 10 tot 3 en toen na de voeding weer tot half 8. Gister heb ik de wieg opgeruimd dus hij moet nu in zn ledikant slapen. Net een heel eind gelopen met hem, eerst naar de tandarts en daarna door voor de griepprik... ben 2 uur onderweg geweest, maar t was heerlijk in t winterse zonnetje. Jamie lag prinsheerlijk te slapen in de wagen.
Donderdag moet hij voor zn prikjes, iemand nog tips hoe ik dit het beste kan doen zodat hij er t minste last van zal hebben? Kan ik dan ook lopend gaan... of wordt door de kou erger voor hem? Vrijdag heb ik een kerst lunch op mn werk dan gaat Jamie voor t eerst een paar uurtjes naar een vriendin van me. Ben benieuwd hoe dat gaat.

En kreeg net goed nieuws... ze hebben overlegd op t kinderdag verblijf en Jamie mag toch 4 dagen komen vanaf 16 januari ( dan moet ik alleen voor de eerste week wat regelen op mn werk)
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:23:55 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75647982
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef Kersjes het volgende:
BE, wat is dan het verschil tussen de helmpjes dan?
Even kort want te veel te doen voor te weinig tijd, ik zou niet eens op FOK moeten kijken.

De ene helm is dicht met een band onder de kin, de ander is open aan de bovenkant.
Met de dichte kan je smetplekjes op het koppie krijgen, criticasters van de open helm zeggen weer dat ze er een ei van kunnen krijgen.
Het is zo'n typisc pro's en con's ding en er zullen altijd plussen en minnen zijn.
Ik neig wel naar de open helm omdat Oscar toch al exceem op zijn bolletje lijkt te hebben.

Vanavond ga ik bijlezen hoor!
pi_75648491
Dag lieve mama's! Lena en ik zwaaien even naar jullie vanuit de trein! Mupke hangt heerlijk te slapen in de doek en nu ineens laat iedereen me erlangs en staan ze voor ons op... NU WEL JA!
pi_75648588
Beter laat dan nooit he Poppedeintje!
Neem het ervan zou ik zeggen!
pi_75648650
Zo liep ik gister in de AH, en Lars meende een concert te moeten maken.
Eerst een paar mensen in de rij..."o hij heeft honger..." en dat soort opmerkingen
Even later iemand die vooraan stond vroeg me of ik even voor wou...!
Dat was dan wel weer lief...!
pi_75648919
Martine zwaait terug naar poppedein en dr kleine meisje Gewoon lekker misbruik van maken hoor, dat mensen nu wel voor jullie opstaan

Karin, Irritant he van die opmerkingen van mensen, iedereen weet t beter. Ik had dat laast toen ik teveel boodschappen had gehaald.. t paste niet allemaal onder de wagen dus ik had wat lichte en kleine spulletjes boven op t dekje van de kinderwagenbak gelegd... kreeg ik gewoon een standje van de cassiere "kijk je wel uit voor de kleine straks rolt boven op hem" als of ik mn kind bedolven laat worden onder de boodschappen...
pi_75649035
Ach ja, ene oor in andere oor uit....

Tenminste, als het niet te erg is....

Ik had laatst een keer Lars bij me in de kinderwagen, hij sliep.
Ik moest even wat pakken en loop 3 meter bij de kinderwagen vandaan.
Ik zie ondertussen een wat oudere vrouw op de kinderwagen afsneaken, en naar binnen gluren.
Blijkbaar kon ze het niet goed genoeg zien, want op een gegeven moment trok ze de dekentjes van hem af om beter te kunnen kijken.
En toen was mijn geduld op.....

ai
pi_75649075
Oh ik had een tijd geleden alweer ook zoiets in de supermarkt AH waar ik normaal nooit kom en de weg ook niet goed weet.. Het was een van de eerste keren dat ik met hem in een supermarkt was en ik was samen met mn moeder.. Hij begon heel hard te brullen, had dus ineens honger.. Dus ik probeerde hem te troosten en dat ging niet echt goed want hij wilde NU eten en ik was in de stress omdat ik niet wist waar ik moest vinden wat ik zocht.. Dus wij snel naar de kassa, geef ik hem even aan mn moeder zodat ik kan afrekenen.. Timo is eventjes stil.. komt er een medewerkster van de winkel langs en zegt: ja nu is hij wel stil he?.. Echt, als blikken konden doden was ze nu morsdood
pi_75649185
zeer begrijpelijk Karin... sommige mensen kun je wel wat aan doen ja
pi_75649199
oooh wat een verhalen
ik herken dat wel hoor Chan, ik krijg het altijd spaans benauwd als Amélie het er ineens niet mee eens is buiten echt ze huil nóóit maar precies als ik denk goh als ze maar stil is begint het gemopper
Hier zijn er gelukkig nooit opmerkingen gemaakt, ik geloof toch niet dat ik daar goed tegen zou kunnen. Kom op zeg, alsof je Timo expres laat huilen. Tsk.

Poppedeintje veel plezier in de trein!
(mn moeder noemde Amélie laatst poppedeintje en dat vond ik ineens zo gek klinken )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75649887
Ahhhh die bemoeienissen van wildvreemden...
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:04 schreef huuphuup het volgende:
(mn moeder noemde Amélie laatst poppedeintje en dat vond ik ineens zo gek klinken )
Hihi mijn schoonvader noemt Willow ook altijd poppedeintje, en ik kan het ook niet loskoppelen van Fok
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75649989
Ik hoop hier advies te krijgen

Heb sinds vandaag een oppaskindje van 3 maanden. Nu wil hij de fles niet! Die hij om 12 uur al had moeten hebben. Huilen huilen huilen, ermee lopen, liedjes zingen en toen werd ie rustig. Op deze manier hem 3 keer tot rust gekregen en tussendoor de fles met moedermelk aangeboden waardoor hij dus weer overstuur begon te raken..
Alle tips van zijn moeder werkten niet, smakgeluiden maken, met een lepeltje wat voeding naar binnen laten glijden waardoor hij het proeft en hopelijk wel zou willen.. Met em op de arm lopen en voeden, zitten, terwijl ie in z'n bedje ligt. Niets

Hij ligt nu weer te slapen en is rustig maar gedronken heeft ie dus nog steeds niet. Is dit gewoon een kwestie van wennen aan elkaar? Het is, zeggen de ouders, een heel vrolijk en rustig kindje altijd. Ik heb hem vandaag toch een paar keer goed overstuur en boos gehad..
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:30:04 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75650053
Ik kan je niet helpen met tips. Je kan je vraag evt. ook nog stellen in het bv topic, niet iedereen van daar leest hier mee en dat zijn echt de experts. Borstvoeding deel 60
Is je kindje niet eerst een paar uurtjes komen wennen om dit soort dingen boven tafel te krijgen?
pi_75650139
Oke bedankt, stel ik em daar ook nog. Hij is trouwens wel gewend aan de fles..

Ik ben 2 keer komen kennismaken en heb hem op schoot gehad en dergelijken maar niet echt lang 'proefopgepast' nee. Nu is het allemaal zo'n ramp niet zei zijn moeder, hij had vanochtend goed gedronken en ze is over een half uurtje weer thuis maar het voelt niet goed.
pi_75650184
Bar ik kan me voorstellen dat het jou ook wel wat rust geeft!

Finn wil het ook wel eens op het krijsen zetten als we weg gaan, maar altijd als hij in de wagen moet. Als we dus van plan zijn te gaan winkelen ofzo dan hang ik hem in de doek en kunnen we zonder problemen 3 uur weg zijn.

Poppedein ik durf er eerlijk gezegd nog geen vertrouwen in te hebben dat het vannacht ook zo gaat

Sorbootje wat fijn dat de fysio tevreden was!

Bedankt voor de tip lady wrb, dfie slofjes heeft Finn dit weekend van oma gehad.
pi_75650374
heaven7 toen ik weer voor het eerst aan het werk ging wilde mijn zoon ook ineens absoluut niet meer uit het flesje drinken terwijl dat daarvoor juist super goed ging... Alles wat hij overdag te kort gekomen was, heeft hij 's avonds aan mijn borst weer ingehaald. Het is natuurlijk heel vervelend, maar hier ging het na een paar keer gelukkig weer een stuk beter met de flesjes. Zeker als ze over een half uur weer thuis is zou ik hem lekker laten slapen Ik weet niet of zn moeder al vaker wat langer achter elkaar weg is geweest, maar zo niet dan zal hij daar ongetwijfeld ook nog aan moeten wennen..
pi_75650452
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:32 schreef heaven7 het volgende:
Oke bedankt, stel ik em daar ook nog. Hij is trouwens wel gewend aan de fles..

Ik ben 2 keer komen kennismaken en heb hem op schoot gehad en dergelijken maar niet echt lang 'proefopgepast' nee. Nu is het allemaal zo'n ramp niet zei zijn moeder, hij had vanochtend goed gedronken en ze is over een half uurtje weer thuis maar het voelt niet goed.
oh dat klinkt zoals het bij mij thuis ging de eerste twee keer. Blijven aanbieden, meer kun je niet doen, en als hij verder tevreden is als hij het flesje geweigerd heeft dan is er op zich ook niets aan de hand, dat haalt hij dan later wel bij zn moeder in.
Je kunt proberen om het flesje niet op te warmen, dat werkte bij iemand anders hier, of bijvoorbeeld het speentje even onder de warme kraan houden zodat het ding niet koud is. En ehm. Mja verder is het een kwestie van proberen I guess.
Succes t voelt inderdaad rottig.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75650464
Ja het was vandaag de eerste keer dat ze 7 uur weg was Ontzettend bedankt voor jullie geruststelling. Ik vind het ook niet leuk haar 'slecht' nieuws te brengen op haar eerste werkdag natuurlijk maarja, ik ga er ook niet om liegen. Ik hoop maar dat hij snel aan mij went en dat het allemaal wat soepeler verloopt. Ik voel me een slechte oppas
Ik hoor nu inderdaad niks meer dus hij slaapt rustig, ik laat hem lekker liggen! Die tips zal ik onthouden voor de komende 3 dagen

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2009 14:42:57 ]
pi_75650527
Ik heb verder toch aardig wat lachjes gehad tussen het gejengel door Toen hij in de box lag en tijdens een verschoning kreeg ik toch wat tevreden grimassen
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:56:23 #291
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75650991
ik blijf erbij de afzuigkap werkt hier als een tierelier
pi_75651971
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 14:56 schreef _Bar_ het volgende:
ik blijf erbij de afzuigkap werkt hier als een tierelier
Als Ivan honger heeft en ik hem nog even wil laten wachten omdat ik bijvoorbeeld eten voor mezelf klaar wil zetten, dan zet ik de stofzuiger naast hem. Werkt inderdaad als een tierelier.

Ik heb goede hoop dat we hier het ergste van de regeldagen hebben gehad. Vannacht heb ik bijna niet geslapen maar dat kwam vooral door de krampen. Vandaag heeft mijn lief dan toch maar Infacol gehaald. Het zat me niet lekker om Ivan iets te geven dat hij niet écht nodig had, maarja... uiteindelijk heeft hij er toch wel een tijd wakker door gelegen. Ik hoop zelf zo ook wat meer slaap te krijgen.

Het klinkt een beetje stom, maar ik vind dat hij vandaag juist vrij weinig heeft gedronken. Hij zit nu op 4 voedingen en de laatste voeding heeft hij maar uit één borst gedronken (en niet eens helemaal leeg). Oh well, hij heeft zich ook zo volgetankt de laatste dagen. Ik zie wel wat zijn nieuwe ritme wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 15 december 2009 @ 15:27:34 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_75652131
Het kan zijn dat hij het nu beter onder de knie heeft en dus in kortere tijd meer melk uit je borsten krijgt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75652776
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 15:27 schreef Troel het volgende:
Het kan zijn dat hij het nu beter onder de knie heeft en dus in kortere tijd meer melk uit je borsten krijgt
Dat zou mooi zijn! Hij lijkt inderdaad effectiever te 'klokken'.

Ik kolf trouwens wel belabberder dan ooit. Een paar weken geleden zat ik nog op 105 ml uit 2 borsten per keer, en nu mag ik blij zijn met 60 (gister kwam er zelfs maar 35 uit). Zal wel door de vermoeidheid komen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75656569
Pffffffffffffffffff Isabeau weet nu hoe je shopt till je dropt!

Maar 't ging geweldig goed! Ze heeft heerlijk om zich heen gekeken in de doek. ging zelfs naar wildvreemde mannen lachen in de trein... Klein flirtstertje!

Heb alleen een probleempje. Morgen babyochtend van zwangerschapsgym en manlief heeft de maxicosi meegenomen naar antwerpen Dat betekent een ongelooflijk pokkenend lopen door leeuwarden morgenVROEG.
pi_75656938
Vermoeidheid en stress kunnen inderdaad je produktie verminderen Claudia.

Even een knuffel voor Nijna en troel en een <3 voor Rocka.

Hier is het even niet zo goed. Xeentje heeft nog steeds een darminfectie. Ze is sinds vrijdag al 200 gram afgevallen, terwijl ze donderdag juist voor het eerst sinds haar geboorte in het groen was
Vanmorgen naar de huisarts geweest. Ze is gelukkig niet uitgedroogd -dankzij de ORS, Seilram big thanks to you voor die tip - maar het overgeven moet morgen toch echt stoppen anders wil de dokter haar doorsturen.
Zelf heb ik de darminfectie gisteren ook gehad. De hele dag overgeven en diarree. Vandaag alleen nog diarree. Dan realiseer je je pas goed hoe dapper mijn meisje zich hier doorheen slaat.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:21:47 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75656974
och die arme kleine Xeen! nu snelle beterschap gewenst!
in de haak.
pi_75658133
Ach arm Xeentje toch Beterschap
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75658423
Oh Xeentje Heel veel beterschap
pi_75658987
Och Xenia...potverdikke zeg! Doet ze zo hard haar best om sterk te worden, krijg je zo'n rotvirus! Ik help je duimen dat t overgeven gauw stopt en je haar thuis kan houden! voor je kleine meisje en ook een voor jou, want een ziek kindje lijkt me (vooral de eerste keer) zo moeilijk, laat staan als je zelf ook ziek bent..dan heb je eigenlijk dáár al je handen vol aan!

Sorbootje..wat @$^%^dat je zonder maxicosi zit! Heb je geen mensen in de buurt ofzo waar je voor een uurtje even een MC zou kunnen lenen?

Ook hier ging het helemaal goed in de trein.. T kleine ding heeft zo heerlijk liggen slapen. Gezellig gedronken in een lunchcafe, vrolijk lachend daar rondgekeken en op de terugweg in de trein weer heeeerlijk liggen slapen... Oeh man, wat voelde ik een trots... Das gewoon ff mijn grote kleine meisje die zich zo voorbeeldig gedraagt!

En over t "Poppedeintje"...maar moeder zei dat laatst ook tegen Lena (vandaar ook de nick, zo noemde ze mij vroeger ook altijd) en ik schrok en dacht "Hoe weet zij wie ik ben op Fok!" Beutje dom, helemaal bedenkende dat mijn moeder misschien op zn hoogst de powerknop op de computer zou kunnen vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')