Niels is geweldig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:32 schreef Twinkly het volgende:
Wij zijn vanmiddag naar de terugkomdag van onze Samen Bevallen groep geweest. Aan de ene kant heel leuk om al die leuke lieve kleine babytjes te mogen bewonderen, maar aan de andere kant moest ik bijna huilen toen ik de kamer instapte en ze daar zo vredig bij hun ouders zag liggen.
Maar goed, Niels heeft gewoon een sterk karakter zeggen we maar
Heb je enig idee hoe groot die kans is?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Urla het volgende:
[..]
Toen ze 1 maand oud was zei de HA na contact te hebben gehad met de chirurg dat ze zouden wachten tot ze een half jaar was. Of de darmpjes moesten beklemd raken in de tussentijd. Dan zou ze met spoed geopereerd worden. De kans was aanwezig dat het vanzelf zou vergroeien.
Kun je zelf niet eventueel meer aandringen op ingrijpen? Of wil je dat (nog) niet? Wat betekent dat precies, 'het minste risico'? Risico waarop?quote:BE van 1 kant klinkt het ook allemaal logisch wat de arts zegt en lopen we het liefst het minste risico, maar als ze het zo uitschreeuwt uren lang hoop ik toch stiekem dat ze haar snel helpen. Echt een beetje een dubio gevoel.
Eh ja, maar ik ben even kwijt of het een jongetje of een meisje is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:23 schreef martine1984 het volgende:
Mag Jamie nog in de OP? 16 oktober... thanks
Of met het BV-topic!quote:Op zondag 13 december 2009 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
<knip> en soms zelfs dubbel met het foto-topic.
Echt? Dan waren we wrsch tegelijk, want ik zag hem niet.quote:Op zondag 13 december 2009 14:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeps, BE ik had Jamie al toegevoegd
Ik doe effevoor de positieve verhaaltjes over de kindjes vandaag!
quote:Op zondag 13 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft net weer 25 ml gedronken! jeuj!
en om te bewijzen hoeveel ze van melk houdt:
[ afbeelding ]
(is het formaatje nu trouwens beter?)
Wat is hij knap! Hij heeft zoveel mooie 'features': ogen, neus, mond en vooral zijnquote:
quote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef tessie het volgende:
Over het algemeen is hij heel vrolijk, maar hij kan ook echt heel driftig zijn als hij niet snel genoeg zijn zin krijgt
[ afbeelding ]
Wat een fijn gezichtje.quote:Op zondag 13 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:Evie heeft net weer 25 ml gedronken! jeuj!
en om te bewijzen hoeveel ze van melk houdt:
[ afbeelding ]
(is het formaatje nu trouwens beter?)
Dat speentje!quote:
Meike reageerde altijd ook erg op de prikken, maar Lars dus helemaal niet.quote:Op zondag 13 december 2009 22:02 schreef Stiemie het volgende:
Heftig zo Chan![]()
Karin inderdaad ook veel angst voor een terugval. Ik kan eindelijk zo van mijn kleine lachebekje genieten en dan komt er zo'n verschrikkelijke rotprik die alles weer komt verziekenLinde had altijd zoveel last van de prikken. Die was er soms echt een paar dagen ziek van...
BE ik stop de tube met creme meteen in mijn tas!
Hier gaat het ook zo heerlijk snel ineensquote:Op zondag 13 december 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
En zomer-mama's, zijn jullie kindjes ook zo heel leuk ineens?
Of nou ja, ineens... dat waren ze natuurlijk al, en alle andere kindjes ook, maar ik vind dat Oscar ineens zo hard gaat met ontwikkelen? Dolenthousiast aanvallen op zijn knuffeltje, praten, zingen, lachen met geluid, zo heel lief met zijn hele lijfje trappelen als je hem uit bed komt halen, smakken, soppen en op allerlei manieren duidelijk maken dat hij er is. Echt heerlijk om te zien!
quote:Op zondag 13 december 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
En zomer-mama's, zijn jullie kindjes ook zo heel leuk ineens?
Of nou ja, ineens... dat waren ze natuurlijk al, en alle andere kindjes ook, maar ik vind dat Oscar ineens zo hard gaat met ontwikkelen? Dolenthousiast aanvallen op zijn knuffeltje, praten, zingen, lachen met geluid, zo heel lief met zijn hele lijfje trappelen als je hem uit bed komt halen, smakken, soppen en op allerlei manieren duidelijk maken dat hij er is. Echt heerlijk om te zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
quote:Op maandag 14 december 2009 10:54 schreef Incantrix het volgende:
Goodmornings! Hiero een redelijk uitgerust Incantrixje, en ik ben van plan het zo te houden.. Het is opvallend dat ik gisteren voldoende heb kunnen slapen en vervolgens niet eens moest huilen toen de CV stuk was en Stef aan het brullen was om eten, ik kan het zó veel beter aan als ik goed slaap merk ik. Daar ga ik me dus echt even aan houdenDe CV is inderdaad gisteravond nog gemaakt (en ja, ik had mijn kleding ondertussen ook weer aan, whehe
) en ik heb ook een afspraak om vanavond voor het eerst met Stef op visite te gaan: we gaan op bezoek bij mijn ouders want ik moet even met mijn moeder praten..
. Zodadelijk moet ik even naar het ziekenhuis voor hechtingencontrole en Stef moet mee, dus over pak 'm beet een minuut of 5 a 10 ga ik beginnen met weggaan, hopelijk ben ik dan op tijd (het is maar een kwartiertje rijden, maar ik moet krabben zie ik net)
Nou, datte!quote:Op zondag 13 december 2009 21:18 schreef Stiemie het volgende:
Stef lekker buiten geweest! Bijzonder is dat he als je voor het eerst naar buiten gaat. Alsof je tegen iedereen zou willen schreeuwen: Kijk nou dit is gewoon MIJN kindje!!En het was ook zulk heerlijk weer! En die foto is zo lief!!! Kijk 'm nou lekker liggen die kleine Stef! En je was toch wel weer aangekleed voor de storingsmonteur er was he?
![]()
Dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeel langquote:Op maandag 14 december 2009 11:00 schreef Incantrix het volgende:
En AsyDikke
voor jou, kan niet wachten tot jij ook hier mee komt posten!
ze wordt voor en na de voeding op de weegschaal gelegd.quote:Op maandag 14 december 2009 12:32 schreef martine1984 het volgende:
Wat een mooi meisje BJen wat goed dat ze steeds beter gaat drinken! maar hoe kan je weten hoeveel ze uit de borst drinkt? Of zijn de hoeveelheden uit een flesje?
Ik heb een baaldag![]()
Afgelopen jaar wilden we een nieuwbouwhuis kopen, dat is ondertussen opgeleverd. En echt geweldig! Uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt en de makelaar gebeld voor een bezichtiging... hebben andere mensen al een optie![]()
De tijdelijke kinderopvang voor Jamie gaat nog niet open en er is ook nog geen vooruitzicht. Dus nu moeten we naar een andere locatie waar ze maar 2 dagen kunnen bieden de eerste maand en daarna 3... en vanaf 1 april pas de volledige 4 dagen. En ik moet 11 januari al weer beginnen met werken... weet ff niet hoe ik dit ga oplossen.
Verder is Jamie alleen maar aan t huilen en t mopperen
Jochem moet volgende week maandag voor de eerste prikjesquote:Op maandag 14 december 2009 13:00 schreef Twinkly het volgende:
Troel wat groeit je ventje lekkerik heb geen idee hoelang en zwaar Niels is, volgens onze personenweegschaal is hij ongeveer 5 kilo maar hij past nog niet echt in mt 62. De 27e ofzo gaan we weer naar het CB, dan krijgt hij ook zijn eerste prikjes
![]()
kee gaan we doen.... hadhet niet gezien..sorrrryyyquote:Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef RockabeIIa het volgende:
BJ, niet om het een of ander en het is echt een beeldig kind dat je hebt gekregen maar foto's mogen echt echt echt in het fototopic (dat is elders in dit topic ook al aangegeven en er wordt hard overheen gelezen waarschijnlijk?). Sporadisch een fotootje is heus geen probleem maar niet bij elke post. Ok? Tnx!
Leuk! Heb ook echt zin om weer aan de slag te gaan! Maar ik was er al een paar keer geweest hoor. Heb 'r zelfs al een keer gevoed op m'n werk. Wat me er trouwens aan herinnert dat ik echt de kinderopvang moet bellen om te vragen of en wanneer er een wendag gepland staat.quote:Op maandag 14 december 2009 19:32 schreef mefke79 het volgende:
Oja, brabantse in hart en nieren, dat is niet te missen.
Hoe vond je het om langs te gaan op je werk Ssserpente?
En mikkox, tot over een weekje of 15!
Ik ook.quote:Op maandag 14 december 2009 19:37 schreef Rubey het volgende:
Twinkly, waarom mag je je baby niet onder de oksels oppakken? Ik doe dat ook vaak...
Het kan wel dat het vooral voor snel geprikkelde kindjes geldt, maar volgens de fysiotherapeute is het zo dat wanneer je een kindje onder de oksels optilt ze zich kunnen gaan overstrekken als reactie daarop en dat ze hun eigen lijfje dan ook niet goed kunnen voelen. Ze adviseerde me om Niels op te pakken onder zijn kontje en hoofdje en hem dan een beetje dubbelvouwen, zodat zijn gewicht op zijn heupen rust, van daaruit voelt hij wel zijn lijfje en kan hij aarden. Klinkt misschien zweverig maar het was absoluut geen zweverig typje.quote:
quote:Op maandag 14 december 2009 22:26 schreef Ssserpente het volgende:
Be, ik heb al van alles geprobeerd. En er zit nu zowel mango als stukjes satéprikker als flossdraad tussen m’n tanden…
Is inderdaad een goede vraag. Ik ben niet meer opgenomen hoor. Sinds zaterdag ben ik zelf officeel ontslagen. Maar ben nu rooming-in moeder; dus Evie heeft een kamer en ik logeer bij haar.quote:Op maandag 14 december 2009 20:37 schreef Smikke het volgende:
BeesieJen, ik ben benieuwd op welke indicatie jij zo lang in het ziekenhuis mag blijven? Jij bent immers gezond verklaard, toch? Ik vind 440 cc drinken op een dag ook veel voor zo'n minimaagje. Als ze zelf drinkt hoeft het niet zoveel te zijn? Dan zou ik zeggen: Lekker drinken wat je zelf graag wil, Evie!
Twinkly, that makes sense. En wat heb je een pittig ventje zeg.
ik begrijp het hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 12:37 schreef WupWup het volgende:
omdat ze pas 3 weken is en ik geen risico wil lopen op tepel-speenverwarring (hoe klein de kans daarop ook is)
edit: er ligt een spuitje klaar voor fingerfeeding, het is niet dat ze alleen maar naar de melk mogen kijken
quote:en dat de kamer zich meer en meer vult met gezelligheid als zij wakker is... Elke nieuwe dag lijkt leuker...
Even kort want te veel te doen voor te weinig tijd, ik zou niet eens op FOK moeten kijken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:48 schreef Kersjes het volgende:
BE, wat is dan het verschil tussen de helmpjes dan?
Hihi mijn schoonvader noemt Willow ook altijd poppedeintje, en ik kan het ook niet loskoppelen van Fokquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:04 schreef huuphuup het volgende:
(mn moeder noemde Amélie laatst poppedeintje en dat vond ik ineens zo gek klinken)
oh dat klinkt zoals het bij mij thuis ging de eerste twee keer. Blijven aanbieden, meer kun je niet doen, en als hij verder tevreden is als hij het flesje geweigerd heeft dan is er op zich ook niets aan de hand, dat haalt hij dan later wel bij zn moeder in.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:32 schreef heaven7 het volgende:
Oke bedankt, stel ik em daar ook nog. Hij is trouwens wel gewend aan de fles..
Ik ben 2 keer komen kennismaken en heb hem op schoot gehad en dergelijken maar niet echt lang 'proefopgepast' nee. Nu is het allemaal zo'n ramp niet zei zijn moeder, hij had vanochtend goed gedronken en ze is over een half uurtje weer thuis maar het voelt niet goed.
Als Ivan honger heeft en ik hem nog even wil laten wachten omdat ik bijvoorbeeld eten voor mezelf klaar wil zetten, dan zet ik de stofzuiger naast hem. Werkt inderdaad als een tierelier.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:56 schreef _Bar_ het volgende:
ik blijf erbij de afzuigkapwerkt hier als een tierelier
Dat zou mooi zijn! Hij lijkt inderdaad effectiever te 'klokken'.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:27 schreef Troel het volgende:
Het kan zijn dat hij het nu beter onder de knie heeft en dus in kortere tijd meer melk uit je borsten krijgt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |