Twinkly, jouw post had ik nét gemist daarstraks, wat vervelend om op deze manier geconfronteerd te worden met de dingen die op het moment niet soepel gaan zegquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:26 schreef Twinkly het volgende:
We zijn net bij de vk geweest en alles zag er van onder rustig uit maar ze adviseerde mij om het littekenweefsel dat van binnen zit te masseren omdat ik daar nog last van heb. Bluh, dat masseren voelt echt niet fijn.
Ze schrok wel van hoe mijn lief en ik eruit zienze benadrukte een aantal keer dat wij bovengemiddeld moe zijn en dat we echt ook aan onszelf moeten denken om niet in een negatieve spiraal terecht te komen
Ik vind het toch wel confronterend dat het nou ook haar opvalt. Dus Niels huilt toch wel bovengemiddeld veel, muh
![]()
Hij moest bijna de hele tijd dat we daar waren huilenhij wilde drinken maar ik had een te sterk TSR zoals iedere ochtend/vroege middag.
Hoeps, ik was dus zo moe dat ik dat nog ben vergeten te vertellen.. Hij zat vanochtend op 3580, 10 gram minder als gisteren. Niet zo mooi als ik gehoopt had, maar ik maak me er in dit geval niet echt zorgen om, hij had gisteren een regeldag en daarbij is hij voor het eerst sinds we thuis zijn gekomen vanuit het ziekenhuis buiten geweest en in het Consultatiebureau heeft hij echt véél indrukken en emoties doorstaan, het was er druk en er waren allemaal huilende kindjes, hij werd uit- en aangekleed en gewogen en ik kreeg hem niet goed vastgegespt in de Maxicosi. Eigenlijk ben ik nog best tevree met een afname van maar 10 gram, dat betekent dat er 70 gram van de 80 die hij gisteren aan was gekomen tóch is blijven plakkenquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En Incantrix, was Stef nog gegroeid?
Ze heeft een liesbreukje waardoor haar darmpjes door de buikwand heen floepen. De laatste paar keer was de uitstulping zo groot als een ei en floepte het niet zomaar terug op de plek. Ze heeft er veel pijn door, maar ze opereren pas als de darmpjes echt klem komen te zitten of wanneer ze een jaar is, omdat de operatie dan schijnbaar veel eenvoudiger is en beter ivm de narcose. Ze denken ook dat deze gaatjes weer zo kunnen groeien dat alles op z'n plek blijft zitten, maar dit lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:41 schreef Incantrix het volgende:
Urla, wat voor uitstulpingen zijn dat? Ik heb even iets gemist geloof ik, sorry.. Maar je bericht klinkt mooi, dus eenvoor jullie!
Normaal gesproken gaan tijdens de zwangerschap de geslachtsorganen door de buikwand heen tijdens de groei. Daarna groeien die twee gaatjes uit elkaar zodat de ingewanden niet erdoor naar buiten kunnen. Bij Dewi is dit laatste proces niet gebeurt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 19:56 schreef Ssserpente het volgende:
Poe he Urla, zo groot als een ei joh? Voor zo'n klein meisje.Gelukkig is ze weer vrolijk nu. Hoe komt ze aan die liesbreuk?
Als ik hier toch kom binnen vallen, dan reageer ik maar gelijk evenquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:19 schreef Xenia het volgende:
Bedankt voor al jullie lieve reakties. Het helpt toch wat om te weten dat mensen meeleven. En het gezegde gedeelde smart is halve smart klopt ook: weten dat er meer in een dergelijke nare situatie zitten en daar ook doorheen komen helpt gewoon een beetje (ik pm maandag terug)
Ik heb wel bijgelezen, maar ik hou het even kort want ik heb een heel zielig meisje hier. Ze heeft een darminfectie. Ze spuitpoept tijdens en na iedere voeding en de poep lijkt op kleverig cement en is grijs/groenig. En het doet zeer. Zo zieligHeb net de huisarts gebeld, maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Het moet er vanzelf uit en het duurt 5 tot 7 dagen. Ze zei ook dat het erg heerst. Maar ik heb er hier volgens mij nog niet eerder over gelezen?
Goed nieuws missquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Nijna, Senna was idd afgevallen. Ik denk door de combi ziek-zijn, 4 maands dip en niet goed uit de fles drinken als ik weg ben. Maar vandaag heeft ze netjes 2 keer 100 cc uit de fles gedronkenen goed bijgetankt toen ik thuiskwam en zometeen voor ik naar bed ga, maak ik haar nog even wakker om wat te drinken. Groeien zal ze!
quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:15 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk, het is bij Oscar wel anders dan bijv. toen bij Lilah. Bij haar was het heel duidelijk zichtbaar plat aan de achterkant. en ik zal eens heel hard naar k_i_m roepen.
Jaaaa showen!quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Heel mooi kind heb je daar, Xenia
Zal ik de mijne ook effe showen? Heb nog een fotootje van gisteren.
Sorry.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
. Het was niet de achterkant! En ook niet zichtbaar door d'r haar. Daardoor zijn we zolang met een kluitje in het riet gestuurd
.
Nu zijn haar kort is weer welquote:Op vrijdag 11 december 2009 22:38 schreef k_i_m het volgende:
Die lijkt helega niet meer op z'n broer.
Toen ze 1 maand oud was zei de HA na contact te hebben gehad met de chirurg dat ze zouden wachten tot ze een half jaar was. Of de darmpjes moesten beklemd raken in de tussentijd. Dan zou ze met spoed geopereerd worden. De kans was aanwezig dat het vanzelf zou vergroeien.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:03 schreef innepin het volgende:
Oei Urla, wat eng zo'n liesbreukjeIs de operatie echt onvermijdelijk of kan het uit zichzelf goedkomen?
Verder doet mn meisje het echt super. Niet echt een update natuurlijk, maar is wel leuk om af en toe te kunnen zeggen.Ze groeit als kool, speelt overal mee, lacht de hele dag door en is verliefd op d'r eigen spiegelbeeld
whihi
Niels is geweldig.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:32 schreef Twinkly het volgende:
Wij zijn vanmiddag naar de terugkomdag van onze Samen Bevallen groep geweest. Aan de ene kant heel leuk om al die leuke lieve kleine babytjes te mogen bewonderen, maar aan de andere kant moest ik bijna huilen toen ik de kamer instapte en ze daar zo vredig bij hun ouders zag liggen.
Maar goed, Niels heeft gewoon een sterk karakter zeggen we maar
Heb je enig idee hoe groot die kans is?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:11 schreef Urla het volgende:
[..]
Toen ze 1 maand oud was zei de HA na contact te hebben gehad met de chirurg dat ze zouden wachten tot ze een half jaar was. Of de darmpjes moesten beklemd raken in de tussentijd. Dan zou ze met spoed geopereerd worden. De kans was aanwezig dat het vanzelf zou vergroeien.
Kun je zelf niet eventueel meer aandringen op ingrijpen? Of wil je dat (nog) niet? Wat betekent dat precies, 'het minste risico'? Risico waarop?quote:BE van 1 kant klinkt het ook allemaal logisch wat de arts zegt en lopen we het liefst het minste risico, maar als ze het zo uitschreeuwt uren lang hoop ik toch stiekem dat ze haar snel helpen. Echt een beetje een dubio gevoel.
Eh ja, maar ik ben even kwijt of het een jongetje of een meisje is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:23 schreef martine1984 het volgende:
Mag Jamie nog in de OP? 16 oktober... thanks
Of met het BV-topic!quote:Op zondag 13 december 2009 14:39 schreef Brighteyes het volgende:
<knip> en soms zelfs dubbel met het foto-topic.
Echt? Dan waren we wrsch tegelijk, want ik zag hem niet.quote:Op zondag 13 december 2009 14:33 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeps, BE ik had Jamie al toegevoegd
Ik doe effevoor de positieve verhaaltjes over de kindjes vandaag!
quote:Op zondag 13 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie heeft net weer 25 ml gedronken! jeuj!
en om te bewijzen hoeveel ze van melk houdt:
[ afbeelding ]
(is het formaatje nu trouwens beter?)
Wat is hij knap! Hij heeft zoveel mooie 'features': ogen, neus, mond en vooral zijnquote:
quote:Op zondag 13 december 2009 13:28 schreef tessie het volgende:
Over het algemeen is hij heel vrolijk, maar hij kan ook echt heel driftig zijn als hij niet snel genoeg zijn zin krijgt
[ afbeelding ]
Wat een fijn gezichtje.quote:Op zondag 13 december 2009 14:34 schreef Beessie-Jen het volgende:Evie heeft net weer 25 ml gedronken! jeuj!
en om te bewijzen hoeveel ze van melk houdt:
[ afbeelding ]
(is het formaatje nu trouwens beter?)
Dat speentje!quote:
Meike reageerde altijd ook erg op de prikken, maar Lars dus helemaal niet.quote:Op zondag 13 december 2009 22:02 schreef Stiemie het volgende:
Heftig zo Chan![]()
Karin inderdaad ook veel angst voor een terugval. Ik kan eindelijk zo van mijn kleine lachebekje genieten en dan komt er zo'n verschrikkelijke rotprik die alles weer komt verziekenLinde had altijd zoveel last van de prikken. Die was er soms echt een paar dagen ziek van...
BE ik stop de tube met creme meteen in mijn tas!
Hier gaat het ook zo heerlijk snel ineensquote:Op zondag 13 december 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
En zomer-mama's, zijn jullie kindjes ook zo heel leuk ineens?
Of nou ja, ineens... dat waren ze natuurlijk al, en alle andere kindjes ook, maar ik vind dat Oscar ineens zo hard gaat met ontwikkelen? Dolenthousiast aanvallen op zijn knuffeltje, praten, zingen, lachen met geluid, zo heel lief met zijn hele lijfje trappelen als je hem uit bed komt halen, smakken, soppen en op allerlei manieren duidelijk maken dat hij er is. Echt heerlijk om te zien!
quote:Op zondag 13 december 2009 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
En zomer-mama's, zijn jullie kindjes ook zo heel leuk ineens?
Of nou ja, ineens... dat waren ze natuurlijk al, en alle andere kindjes ook, maar ik vind dat Oscar ineens zo hard gaat met ontwikkelen? Dolenthousiast aanvallen op zijn knuffeltje, praten, zingen, lachen met geluid, zo heel lief met zijn hele lijfje trappelen als je hem uit bed komt halen, smakken, soppen en op allerlei manieren duidelijk maken dat hij er is. Echt heerlijk om te zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |