quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:33 schreef trui het volgende:
nou ja, zoals de huisgenoot van Lemijn zou zeggen: 't is maar een patroon dat gevolgd is.![]()
Dankje!quote:
Deze vind ik wel aardig, de rest niet zo.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:35 schreef trui het volgende:
wat vinden jullie van gehaakte armbanden?
das de enige die ik ook leuk vindquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:37 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Deze vind ik wel aardig, de rest niet zo.
Troel, toch zijn de kleurtjes leuk!
Het komt uit de colorserie van Catania en je hebt hem in verschillende kleurschakeringenquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:50 schreef Pandora73 het volgende:
Trui, wat een mooie uil!
En die kerststal is wel super grappig...
Troel, leuke wol is dat, zulke effecten vind ik altijd erg gaaf... Welke wol is het precies?
t is katoen, Cataniaquote:Op dinsdag 15 december 2009 10:50 schreef Pandora73 het volgende:
Trui, wat een mooie uil!
En die kerststal is wel super grappig...
Troel, leuke wol is dat, zulke effecten vind ik altijd erg gaaf... Welke wol is het precies?
neem dan ff een doosje met die dingen meequote:Op dinsdag 15 december 2009 11:24 schreef Troel het volgende:
Toen ik vorige week met Ynske in Utrecht was kwamen we een superleuk winkeltje tegen met allerlei garens en laat ik nou vanmiddag daar in de buurt komen
Dat had ik echt niet moeten weten...quote:
Die vond ik idd ook leuk!quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:37 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Deze vind ik wel aardig, de rest niet zo.
Troel, toch zijn de kleurtjes leuk!
pipoos heeft cataniakatoen en een nog wat dikkere versie, en anders een wolwinkeltjequote:Op dinsdag 15 december 2009 14:41 schreef lady-wrb het volgende:
wat deel je dan? het patroon? of de popjes zelf?
waar kan je eigenlijk katoen kopen om mee te haken?
op internet zie ik zat, maar ik wil gewoon naar een winkel kunnen gaan.
Grapjas! Wat mij betreft het patroon, ik wil een hele kerststal onder mn, ehm, plant. Volgend jaar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:41 schreef lady-wrb het volgende:
wat deel je dan? het patroon? of de popjes zelf?
Hier heb ik ook mee gezeten voor ik begon. Ik woon nota bene in Amsterdam maar kon niet bedenken waar ik heen moest. Wibra en Zeeman hadden alleen wol en breinaalden. Ik ben in Lelystad tot mn stomme verbazing tegen een naai-achtige winkel aangelopen waar ze catania katoen hadden en die naam kende ik van hier (quote:waar kan je eigenlijk katoen kopen om mee te haken?
op internet zie ik zat, maar ik wil gewoon naar een winkel kunnen gaan.
De kosten en dan idd het patroon idd!quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Grapjas! Wat mij betreft het patroon, ik wil een hele kerststal onder mn, ehm, plant. Volgend jaar.
*kucht iets over brutalen...quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:49 schreef lady-wrb het volgende:
o dan is mijn sjaal wel klaar!
ligt eraan waar, maar dan wil ik ook wel meeten
misschien
Leuk! Doen! Ik moet nog even het patroon goed lezen. Het leek me nogal ingewikkeld.quote:Op maandag 14 december 2009 22:38 schreef Wampi het volgende:
En die sneeuwvlokken, is het heel kneuterig om er daarvan een heleboel voor het raam te hangen? Ik moet die ook proberen!
mmascha, het valt echt reuze mee, elke zet wordt geīllustreerd met een foto, ik vond het goed te volgen en dat terwijl het mn eerste creatie ooit was. let alleen even goed op de namen die ze gebruikt: zij zegt dubbel crochet tegen wat elders single crochet heet, en wat bij dé bal weer een vaste heet...quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:45 schreef mmascha het volgende:
Leuk! Doen! Ik moet nog even het patroon goed lezen. Het leek me nogal ingewikkeld.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:55 schreef Wampi het volgende:
zitten jullie ook op ravelry?
OMG die van de bovenste drie plaatjes!quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:35 schreef trui het volgende:
wat vinden jullie van gehaakte armbanden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
of is dat té macramée-erig.
haha bedoel je mij misschien?quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
*kucht iets over brutalen...
Ik ken wel iemand die mooi centraal woont... en die ook niet vies is van meeten...
Kijken of de hint opgevangen wordt...![]()
![]()
Ik zal er op letten. Ik ga het zeker proberen. Ik weet alleen niet wanneer want ik heb net gehoord dat ik de breimachine van mijn oma krijg.quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:48 schreef Lemijn het volgende:
[..]
mmascha, het valt echt reuze mee, elke zet wordt geīllustreerd met een foto, ik vond het goed te volgen en dat terwijl het mn eerste creatie ooit was. let alleen even goed op de namen die ze gebruikt: zij zegt dubbel crochet tegen wat elders single crochet heet, en wat bij dé bal weer een vaste heet...
quote:
"Fok!sters met naalden"?quote:Op dinsdag 15 december 2009 16:57 schreef Wampi het volgende:
misschien kunnen we er een groep beginnen
keischattigquote:Op dinsdag 15 december 2009 19:14 schreef Lijnloos het volgende:
Woot! Mijn eerste kuiken is af!![]()
[ afbeelding ]
Ik had geen speldjes of dergelijk om als ogen te doen, dus heb ik met wol zelf gedaan, net als de snavel...
quote:Op dinsdag 15 december 2009 19:14 schreef Lijnloos het volgende:
Woot! Mijn eerste kuiken is af!![]()
[ afbeelding ]
Ik had geen speldjes of dergelijk om als ogen te doen, dus heb ik met wol zelf gedaan, net als de snavel...
jij staat er niet als wampi in toch?quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:06 schreef Wampi het volgende:
ik heb je gevonden en toegevoegd als vriendje
quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:22 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik ben all for een haakmeet in Januari hoor!![]()
Lemijn ik weet niet in welk deel van de stad je woont, maar er zit een soort wolwinkel/handwerkwinkel op de bosenlommerweg en op de Albert Cuijp heb je Jan de grote kleinvakman. Misschien heb je er iets aan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:53 schreef Lemijn het volgende:
Hier heb ik ook mee gezeten voor ik begon. Ik woon nota bene in Amsterdam maar kon niet bedenken waar ik heen moest. Wibra en Zeeman hadden alleen wol en breinaalden. Ik ben in Lelystad tot mn stomme verbazing tegen een naai-achtige winkel aangelopen waar ze catania katoen hadden en die naam kende ik van hier () en toen kon ik beginnen. Een week geleden is dat
![]()
Als het op is ga ik denk ik hier bestellen.
Oh die is echt te schattig. Die wil ik ook maken!quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:03 schreef Wampi het volgende:
hoofd van het hertje staat in de OP, het wordt deze![]()
Ik bedoelde eig. Troelquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:20 schreef trui het volgende:
[..]
haha bedoel je mij misschien?ik vind 't wel gezellig hoor!
maar niet al m'n garen ophaken he!
Dankje Stiemie, die grote kleine vakman (verschrikkelijke naam trouwens) heb ik een keer gezocht aan de verkeerde kant vd straat, op het hoogtepunt van de drukte van de markt, niet gevonden dus. Ik ga er zeker weer kijken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:02 schreef Stiemie het volgende:
Lemijn ik weet niet in welk deel van de stad je woont, maar er zit een soort wolwinkel/handwerkwinkel op de bosenlommerweg en op de Albert Cuijp heb je Jan de grote kleinvakman. Misschien heb je er iets aan?
dat bovenste kuikentje is een gebreid kuikentje... heel schattig, maar een wat andere werkwijze...quote:Op dinsdag 15 december 2009 09:36 schreef trui het volgende:
oeh deze is ook wel erg leuk.![]()
[ afbeelding ]
(maar kost 2 dollar, dat vind ik 't nou ook weer niet waard)
deze is wel gratis:
[ afbeelding ]
nu stop ik met spammen hoor.
boehoe ik was te laat.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:42 schreef Wampi het volgende:
nee, met mijn echte voornaam. die stond hier
ik ga (vanaf m'n foon) een poging doen om hem te pm'en.quote:
Als je mij een hint probeert te geven, dan is die aangekomen hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*kucht iets over brutalen...
Ik ken wel iemand die mooi centraal woont... en die ook niet vies is van meeten...
Kijken of de hint opgevangen wordt...![]()
![]()
oooh! da's ook prima!quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde eig. Troel![]()
Ik weet, na aaaaaaal die jaren, nog steeds niet waar jij woont.
En ik neem aan dat iedereen gewoon zijn eigen spul mee neemt toch?
ik vind 't ook best onduidelijk hier en daar hoor. wat bedoelen ze nu precies met 'trim' bijvoorbeeld? (ben te lui om op te zoeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:15 schreef Ynske het volgende:
hier begonnen met de kerststal maar ben nu toch t patroon maar gaan vertalen. anders vergis ik me steeds
de gele kun je afknopen aan t begin van de witte, en de witte een knoopje en dan een stukje doorwevenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef Troel het volgende:
Mijn ei is af
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik moet afbinden, dus er hangen nog wat draadjes los
[ afbeelding ]
aha, dat zeepaardje heeft ze dus gejat van 'mygurumi'.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kwam trouwens nog een kerststalletje tegen (iets anders en iets groter geloof ik) bij een nederlands iemand...
http://www.amigurumis.nl/winkel.html
ha zie ik daar mijn pasfoto??quote:Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef Troel het volgende:
Mijn ei is af
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik moet afbinden, dus er hangen nog wat draadjes los
afbeelding
Ja, mailtje had ik eergisteren al.. dus ik hoopte al dat het gisteren zou komen... zal dus vast vandaag welquote:Op donderdag 17 december 2009 11:21 schreef trui het volgende:
lijnloos, die renske huppeldepup van hobbydoos verstuurt altijd een mailtje zodra ze 't verzonden heeft, volgens mij. dus als je gisteren zo'n mailtje gehad hebt komt 't er vast zo aan.
mijn maria is bijna klaar. alleen nog 1 mouw vastzetten en dan 't gezicht nog. mčn wat een gedoe, ik begon bij armen en mouwen eerst telkens met de verkeerde kleur (en ontdekte dat dan pas na afloop...), maar nu is 't dan gelukt. pff!
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:32 schreef trui het volgende:
[..]
aha, dat zeepaardje heeft ze dus gejat van 'mygurumi'.(en nog een beetje fout gedaan ook.
)
mooi gebakken ei troel!
je bent nooit te oud om fan te zijn van barbapapa!! en ook niet voor een playmobil kerststalquote:Op donderdag 17 december 2009 13:03 schreef Muck het volgende:
Oh barbapapa's
Ik ben een groot fan
en over twee weken word ik 24![]()
Ja, veel beter dan plastic troepquote:Op donderdag 17 december 2009 12:51 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat mooi Trui, prachtige kleuren inderdaad.
Vond het ei van Troel ook leuk, leuk om zo'n gehaakt ei voor een kinder-keukentje. Ben je van plan om nog meer "eten" te gaan maken (of haken)
?
quote:Op donderdag 17 december 2009 13:09 schreef Wampi het volgende:
[..]
je bent nooit te oud om fan te zijn van barbapapa!! en ook niet voor een playmobil kerststal29 en ik word er keihard om uitgelachen
Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?quote:Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef Muck het volgende:
ik heb barbapappa en buurman&buurman-DVD's en mijn vriendenkrijng kijkt er hoofdschuddend naar
Ik heb overigens gisteravond een berg sneeuwvlokken zitten haken
je gaat gooooooedquote:Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:
Lijnloos, wat een jaloersmakende collectie kleuren heb je nu!
Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:
[ afbeelding ]
Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
ik heb een nieuwe telefoon, dus ik moet eens uitzoeken hoe ik foto's kan postenquote:Op donderdag 17 december 2009 14:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?
Dit vind ik echt hilarischquote:Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
F. heeft mij getrokken voor de kerstlootjes, dus ik ben net zelf maar even mijn kerstkadootje gaan kopen.![]()
5 bolletjes katoen en een nr 3 haaknaald.
![]()
oeh. wat ga je maken?quote:Op donderdag 17 december 2009 15:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ok, ik heb mijn project gekozen, maar het patroon is in het engels... nou vraag ik me even af hoe ik moet beginnen. Er staat:
Beginning at the base with white:
Rnd 1: 8 sc in magic ring (8)
Begin je dan gewoon alsnog met zo'n rondje met 4 losse (dat was wat ik tot nu toe ben tegen gekomen, maar misschien moet je wel heel anders beginnen soms)?
dat bedacht ik me ook net, dat ik dat best wilde weten ook jaquote:
nu maak je me helemaal nieuwsgierigquote:Op donderdag 17 december 2009 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Dat laat ik nog even een verrassing, maar hij is wel heel passend zeg maar (*geheimzinnige modus*).
En het raadsel met mijn lange steken is ook opgelost... ik ging weer de fout in, althans ik dat idee kreeg ik, dus maar even een tutorialtje opgezocht in het engels en inderdaad, ik maakte een slag te veel, waardoor de boel onnodig lang werd... Nu gelukkig vanaf het begin goed (denk ik)...
Als je er twee hebt en je vult het is echt wel een bal hoorquote:Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:
Lijnloos, wat een jaloersmakende collectie kleuren heb je nu!
Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:
[ afbeelding ]
Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
heb je je nou helemaal geregistreerd om dit te melden? of kom je ook gezellig meekletsen en haken?quote:Op donderdag 17 december 2009 15:38 schreef christel1 het volgende:
Ik moet inderdaad toegeven dat de gelijkenis groot is, maar nogmaals: ik ben me er echt niet bewust van geweest. Ondertussen zit ik nu met buikpijn achter mijn computer.Ik weet uit ervaring hoeveel werk het is om haakpatronen te ontwerpen en het laatste wat ik wil is iemand benadelen die daar ook mee bezig is.
Vandaar dat ik het zeepaardje van mijn site heb gehaald. Blijkbaar kan me dit overkomen,het heeft me compleet overdonderd dus mochten jullie in de toekomst nog zoiets constateren zou ik het erg fijn vinden als je dat weer zou melden (maar liever zonder de overige zwartmakerij).
insteken in eerste gat lus doorhalen, insteken in tweede gat lusje doorhalen en meteen door de twee lusjes die op de naald zitten zegmaar.quote:
tis laat, ik volg m niet helemaal, maar dat ga ik eens proberen, dank jequote:Op donderdag 17 december 2009 23:22 schreef trui het volgende:
ah, die ken ik een beetje anders: na die 2 lussen sla je dan nogmaals de draad om de naald en die haal je door de 3 lussen die dan op de naald zitten. die geeft ook wel een kleine verdikking maar niet aan de voorkant. wel laat deze methode nogal grote 'gaten' over.
van de week heb ik een andere manier geleerd, die net wat minder zichtbare resultaten oplevert, zie hier voor de uitgebreide beschrijving + foto's, maar waar het op neerkomt is het volgende:
je steekt je naald door alleen de voorste lus van de eerstvolgende steek (van onder naar boven). daarna meteen ook door de voorste lus van de daaropvolgende steek (ook van onder naar boven). dan sla je 1x de draad om de naald en haal je deze door de 2 lussen op de naald.
aah kijk. zo snap ik mquote:Op donderdag 17 december 2009 23:48 schreef trui het volgende:
met die lusjes bedoel ik: zo'n steek heeft van bovenaf gezien toch 2 helften? de voorste en de achterste. meestal haak je onder beide van die helften tegelijk door, maar bij deze manier van minderen doe je dat alleen door die aan de voorkant (aan de kant waar je tegenaankijkt).
als jij een rondje maakt wat een bol word zegmaar. is t bolle dan bij jou onder je hand? of niet?quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:45 schreef trui het volgende:
wampi, waarom haak je alleen door 't achterste lusje? krijgt je hertje dan niet van die streepjes aan de buitenkant (van de niet-gebruikte lusjes)?
idd die kant is mooier, k ga t strakjes eens proberenquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef trui het volgende:
ja, ik heb 'm vast zoals op die foto. in 't begin krult hij inderdaad andersom op, maar dan keer ik 'm op een gegeven moment zodat ik de buitenkant naar me toe krijg, dat vind ik prettiger werken en bovendien vind ik die kant net wat mooier.
maar waarom door t buitenste lusje? of heb je t nu over minderenquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:24 schreef Wampi het volgende:
nee met rechts. op die foto die Ynske postte wordt aan de buitenkant van het bakje gehaakt zeg maar. ik heb dat bakje omgekeerd, dus wat daar buitenkant is aan de binnenkant, en dan haak ik dus eigenlijk aan de achterkant van het bakje, aan het achterste (=buitenste) lusje. snap je, of is die haakmeet nodig om dit uitgelegd te krijgen?
m@x! you okay? ik = lurker in OUDquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:50 schreef m@x het volgende:
Hetzelfde hier hoor BE. Ik heb nooit echt van patroontjes gewerkt en nu probeer ik dat dus wel en het lukt me gewoon voor geen meter en ik heb geen vulwol meer dus echt opschieten doet het niet.
da's trui d'r uitvinding, natuurlijkquote:
Ja maar jemig hee, ik heb het al druk zat met FOK enzoquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:08 schreef Wampi het volgende:
[..]
da's trui d'r uitvinding, natuurlijk.
Je kan ook zeker zonder Ravelry, maar wat ik erg tof vind is dat je er zoooveel patronen hebt, je die kan toevoegen aan je favorieten lijst, aan je to hook-queue, en dat je bij je vriendjes kan kijken wat zij voor favorieten hebben, enzo. dus: aanmelden
De herders lijken heftig onder de indruk te zijn van deze mariaverschijningquote:Op zaterdag 19 december 2009 09:37 schreef trui het volgende:
mijn maria is eindelijk af hoor. ze lacht wel een beetje als een boer met kiespijn maar allez.
[ afbeelding ]
Oooh die muts!!!!!quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:37 schreef trui het volgende:
mijn maria is eindelijk af hoor. ze lacht wel een beetje als een boer met kiespijn maar allez.
[ afbeelding ]
ben nu een heel leuk en makkelijk mutsje aan 't haken, zoéén:
[ afbeelding ]
bron & patroon
Is een double crochet een stokje!quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier staan engels - nederlandse vertalingen nieslief.
Lezen is ook een vak, zie ik nu!quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Is een double crochet een stokje!
In deze beschrijving lijkt de 'dc' toch anders te worden uitgelegd? http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-snowflake.html
Die site doet het niet bij mijquote:Op zaterdag 19 december 2009 09:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier staan engels - nederlandse vertalingen nieslief.
Dat ligt dus niet aan mij gelukkig.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
Bij mij inderdaad de ene keer wel en de andere niet. Ik zal er een img van maken.
bij mij duurt het heel lang voor ik de site opent, maar hij doet het wel...quote:
dc is hier volgens mij volgens de UKbeschrijving, want het gaat hier om vasten en niet om stokjes...quote:Op zaterdag 19 december 2009 09:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Is een double crochet een stokje!
In deze beschrijving lijkt de 'dc' toch anders te worden uitgelegd? http://attic24.typepad.com/weblog/crochet-snowflake.html
Moet ik dan vasten lezen in dat patroon van die muts of stokjes?? Volgens mij vasten als ik de muts zo bekijk.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:56 schreef mijsje het volgende:
[..]
dc is hier volgens mij volgens de UKbeschrijving, want het gaat hier om vasten en niet om stokjes...
bedoel je t mutsje van Trui? als ik zo kijk zijn de rode stokjes en t roze vasten. althans zo lijkt t op de fotoquote:Op zaterdag 19 december 2009 11:39 schreef nieslief het volgende:
[..]
Moet ik dan vasten lezen in dat patroon van die muts of stokjes?? Volgens mij vasten als ik de muts zo bekijk.
volgens mij klopt het niet dat een slipstich met een losse vertaald wordt. dat is nl een halve vaste.quote:Op zaterdag 19 december 2009 10:53 schreef mijsje het volgende:
[..]
bij mij duurt het heel lang voor ik de site opent, maar hij doet het wel...
het enige dat erop staat is: (iets te lang bezig geweest dus, maar het idee is hetzelfde...)
[ afbeelding ] de haaksteken
yep!quote:Op zaterdag 19 december 2009 11:55 schreef mijsje het volgende:
dat dacht ik ook Ynske, rode stokjes, en roze vasten...
volgens mij wordt er met halve vaste en losse bij veel verschillende sites ook hetzelfde bedoeld... (dat idee had ik...)quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:14 schreef trui het volgende:
[..]
volgens mij klopt het niet dat een slipstich met een losse vertaald wordt. dat is nl een halve vaste.
volgens mij niet!quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:21 schreef mijsje het volgende:
volgens mij wordt er met halve vaste en losse bij veel verschillende sites ook hetzelfde bedoeld... (dat idee had ik...)
Mee eens. Het verschil tussen halve vasten en lossen is wel enorm. Dat levert echt rare werkjes op.quote:
als omslagdoek?quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:40 schreef Lemijn het volgende:
Zitten we toch weer allemaal synchroom te haken! Gezellig idee![]()
(dat ben ik die met tevreden gezicht de yarn over haar hook werpt).
Overigens wordt mijn eerstvolgende project een roze driehoek, als statement tegen het truttige imago. Iemand nog een suggestie hoe je precies goed een 3-zijdige driehoek haakt?
Dan ga ik ook eens kijken want hij staat hier ook in mijn haakboek maar ik snap er niks van.quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:27 schreef nieslief het volgende:
Ja ik had al gegoogled (hoe schrijf je dat eigenlijk ach je snapt het wel) maar ik kwam er niet uit. Was alleen die pagina niet tegengekomen en die is wel duidelijk....
Dank
ik weet wel een 4-zijdige driehoek...quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:40 schreef Lemijn het volgende:
Zitten we toch weer allemaal synchroom te haken! Gezellig idee![]()
(dat ben ik die met tevreden gezicht de yarn over haar hook werpt).
Overigens wordt mijn eerstvolgende project een roze driehoek, als statement tegen het truttige imago. Iemand nog een suggestie hoe je precies goed een 3-zijdige driehoek haakt?
quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:10 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik weet wel een 4-zijdige driehoek...
Het is in ieder geval warm op je hoofd nu......quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mooie sterren PM en leuke muts.
Ik heb vanmorgen ook een muts afgemaakt, maar hij lijkt op zijn best op een theemuts (of eigenlijk: op mijn hoofd lijkt het een theemuts). Een beetje de verkeerde verhouding bij meerderen en minderen gekozen vrees ik
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat ding te dragenquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:52 schreef nieslief het volgende:
[..]
Het is in ieder geval warm op je hoofd nu......
sloffenquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:56 schreef Lemijn het volgende:
Wat maak je ook alweer?
Tot nu toe denk ik trouwens meestal dat ik het fout doe, tot het af is en dan valt het mee
Nietquote:Op zaterdag 19 december 2009 18:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Hullo, waarom ken ik dit topic niet
Ik zie nergens een eis wat originaliteit betreftquote:Op zaterdag 19 december 2009 18:22 schreef Kleurdoos het volgende:
mja nu wel dus
maar mijn aan de lopende band werk is niet origineel meer
slof uit gaat halen, hij past eerder als muts over mn hoofd dan als slof aan mn voetenquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:34 schreef Ynske het volgende:
ik snap er niets van...
dr staat dit in t patroon haaknaald 7
begin bij de teen
1e toer: 3l en sluit ring met 1hv
2e toer: haak 5-5-6v in deze ring
3e toer: 2v in elke v = 10-10-12v
4e toer: *1 v in de eerste v, 2 v in de volgende v* herhaal =15-15-18
5e - 7e toe: haak 1v in elke v
8e toer: * 1v in de eerstev, 1 v in de tweede v, 2v in derde v* herhaal =20-20-24
haak door met 1 v in elke v tot een hoogte van 13 cm
ben nu in t laatste stuk, heb idd netjes 20-20-24 steken, maar t is zo groot. t lijkt wel alsof t veel te groot is voor de voetkant...
dat kwartje begon nu ineens ook te vallen hierquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:12 schreef Sidn3y het volgende:
Ynske, ik volg het hier niet helemaal en weet niet hoelang je al haakt/patronen leest, maar ik neem aan dat je weet dat die 3 cijfers die steeds achter elkaar staan steeds bedoeld zijn voor verschillende maten sloffen... Dus als je de grootste maat maakt heb je aan het eind 24 steken. Dus niet 20 + 20 + 24 steken.
Anders of een kleinere haaknaald nemen, of strakker haken. Proeflapje maken en rijen/steken verhouding tellen dan.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 20:16 schreef Ynske het volgende:
dat
[..]
dat kwartje begon nu ineens ook te vallen hier
dank je
Ghe, bedoel je dat hele grove? Dat zijn 3 ! dradenquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:04 schreef trui het volgende:
hartstikke goed gelukt dus lemijn!leuk!
en PM, mooie sneeuwvlokkenboom!
hihi Ynske, alle maten aan elkaar gehaakt.![]()
haha kleurdoos, lekkere muts dat je bent!leuk dat je 't nu wel ontdekt hebt!
kan ik meteen nog een keer m'n vraag herhalen (of is 't beroepsgeheim?): welk garen (wol/katoen, dikte?) had je gebruikt voor die muts van graeme, en voor die van elin? en hoe bedoelde je dat er elastiek in zit? is 't elastisch garen of heb je zelf elastiek meegehaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |