boehoe ik was te laat.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:42 schreef Wampi het volgende:
nee, met mijn echte voornaam. die stond hier
ik ga (vanaf m'n foon) een poging doen om hem te pm'en.quote:
Als je mij een hint probeert te geven, dan is die aangekomen hoorquote:Op dinsdag 15 december 2009 16:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*kucht iets over brutalen...
Ik ken wel iemand die mooi centraal woont... en die ook niet vies is van meeten...
Kijken of de hint opgevangen wordt...![]()
![]()
oooh! da's ook prima!quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde eig. Troel![]()
Ik weet, na aaaaaaal die jaren, nog steeds niet waar jij woont.
En ik neem aan dat iedereen gewoon zijn eigen spul mee neemt toch?
ik vind 't ook best onduidelijk hier en daar hoor. wat bedoelen ze nu precies met 'trim' bijvoorbeeld? (ben te lui om op te zoeken.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:15 schreef Ynske het volgende:
hier begonnen met de kerststal maar ben nu toch t patroon maar gaan vertalen. anders vergis ik me steeds
de gele kun je afknopen aan t begin van de witte, en de witte een knoopje en dan een stukje doorwevenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef Troel het volgende:
Mijn ei is af
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik moet afbinden, dus er hangen nog wat draadjes los
[ afbeelding ]
aha, dat zeepaardje heeft ze dus gejat van 'mygurumi'.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ik kwam trouwens nog een kerststalletje tegen (iets anders en iets groter geloof ik) bij een nederlands iemand...
http://www.amigurumis.nl/winkel.html
ha zie ik daar mijn pasfoto??quote:Op woensdag 16 december 2009 15:16 schreef Troel het volgende:
Mijn ei is af
Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik moet afbinden, dus er hangen nog wat draadjes los
afbeelding
Ja, mailtje had ik eergisteren al.. dus ik hoopte al dat het gisteren zou komen... zal dus vast vandaag welquote:Op donderdag 17 december 2009 11:21 schreef trui het volgende:
lijnloos, die renske huppeldepup van hobbydoos verstuurt altijd een mailtje zodra ze 't verzonden heeft, volgens mij. dus als je gisteren zo'n mailtje gehad hebt komt 't er vast zo aan.
mijn maria is bijna klaar. alleen nog 1 mouw vastzetten en dan 't gezicht nog. mèn wat een gedoe, ik begon bij armen en mouwen eerst telkens met de verkeerde kleur (en ontdekte dat dan pas na afloop...), maar nu is 't dan gelukt. pff!
quote:Op woensdag 16 december 2009 18:32 schreef trui het volgende:
[..]
aha, dat zeepaardje heeft ze dus gejat van 'mygurumi'.(en nog een beetje fout gedaan ook.
)
mooi gebakken ei troel!
je bent nooit te oud om fan te zijn van barbapapa!! en ook niet voor een playmobil kerststalquote:Op donderdag 17 december 2009 13:03 schreef Muck het volgende:
Oh barbapapa's
Ik ben een groot fan
en over twee weken word ik 24![]()
Ja, veel beter dan plastic troepquote:Op donderdag 17 december 2009 12:51 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat mooi Trui, prachtige kleuren inderdaad.
Vond het ei van Troel ook leuk, leuk om zo'n gehaakt ei voor een kinder-keukentje. Ben je van plan om nog meer "eten" te gaan maken (of haken)
?
quote:Op donderdag 17 december 2009 13:09 schreef Wampi het volgende:
[..]
je bent nooit te oud om fan te zijn van barbapapa!! en ook niet voor een playmobil kerststal29 en ik word er keihard om uitgelachen
Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?quote:Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef Muck het volgende:
ik heb barbapappa en buurman&buurman-DVD's en mijn vriendenkrijng kijkt er hoofdschuddend naar
Ik heb overigens gisteravond een berg sneeuwvlokken zitten haken
je gaat gooooooedquote:Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:
Lijnloos, wat een jaloersmakende collectie kleuren heb je nu!
Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:
[ afbeelding ]
Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
ik heb een nieuwe telefoon, dus ik moet eens uitzoeken hoe ik foto's kan postenquote:Op donderdag 17 december 2009 14:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?
Dit vind ik echt hilarischquote:Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
F. heeft mij getrokken voor de kerstlootjes, dus ik ben net zelf maar even mijn kerstkadootje gaan kopen.![]()
5 bolletjes katoen en een nr 3 haaknaald.
![]()
oeh. wat ga je maken?quote:Op donderdag 17 december 2009 15:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ok, ik heb mijn project gekozen, maar het patroon is in het engels... nou vraag ik me even af hoe ik moet beginnen. Er staat:
Beginning at the base with white:
Rnd 1: 8 sc in magic ring (8)
Begin je dan gewoon alsnog met zo'n rondje met 4 losse (dat was wat ik tot nu toe ben tegen gekomen, maar misschien moet je wel heel anders beginnen soms)?
dat bedacht ik me ook net, dat ik dat best wilde weten ook jaquote:
nu maak je me helemaal nieuwsgierigquote:Op donderdag 17 december 2009 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Dat laat ik nog even een verrassing, maar hij is wel heel passend zeg maar (*geheimzinnige modus*).
En het raadsel met mijn lange steken is ook opgelost... ik ging weer de fout in, althans ik dat idee kreeg ik, dus maar even een tutorialtje opgezocht in het engels en inderdaad, ik maakte een slag te veel, waardoor de boel onnodig lang werd... Nu gelukkig vanaf het begin goed (denk ik)...
Als je er twee hebt en je vult het is echt wel een bal hoorquote:Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:
Lijnloos, wat een jaloersmakende collectie kleuren heb je nu!
Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:
[ afbeelding ]
Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
heb je je nou helemaal geregistreerd om dit te melden? of kom je ook gezellig meekletsen en haken?quote:Op donderdag 17 december 2009 15:38 schreef christel1 het volgende:
Ik moet inderdaad toegeven dat de gelijkenis groot is, maar nogmaals: ik ben me er echt niet bewust van geweest. Ondertussen zit ik nu met buikpijn achter mijn computer.Ik weet uit ervaring hoeveel werk het is om haakpatronen te ontwerpen en het laatste wat ik wil is iemand benadelen die daar ook mee bezig is.
Vandaar dat ik het zeepaardje van mijn site heb gehaald. Blijkbaar kan me dit overkomen,het heeft me compleet overdonderd dus mochten jullie in de toekomst nog zoiets constateren zou ik het erg fijn vinden als je dat weer zou melden (maar liever zonder de overige zwartmakerij).
insteken in eerste gat lus doorhalen, insteken in tweede gat lusje doorhalen en meteen door de twee lusjes die op de naald zitten zegmaar.quote:
tis laat, ik volg m niet helemaal, maar dat ga ik eens proberen, dank jequote:Op donderdag 17 december 2009 23:22 schreef trui het volgende:
ah, die ken ik een beetje anders: na die 2 lussen sla je dan nogmaals de draad om de naald en die haal je door de 3 lussen die dan op de naald zitten. die geeft ook wel een kleine verdikking maar niet aan de voorkant. wel laat deze methode nogal grote 'gaten' over.
van de week heb ik een andere manier geleerd, die net wat minder zichtbare resultaten oplevert, zie hier voor de uitgebreide beschrijving + foto's, maar waar het op neerkomt is het volgende:
je steekt je naald door alleen de voorste lus van de eerstvolgende steek (van onder naar boven). daarna meteen ook door de voorste lus van de daaropvolgende steek (ook van onder naar boven). dan sla je 1x de draad om de naald en haal je deze door de 2 lussen op de naald.
aah kijk. zo snap ik mquote:Op donderdag 17 december 2009 23:48 schreef trui het volgende:
met die lusjes bedoel ik: zo'n steek heeft van bovenaf gezien toch 2 helften? de voorste en de achterste. meestal haak je onder beide van die helften tegelijk door, maar bij deze manier van minderen doe je dat alleen door die aan de voorkant (aan de kant waar je tegenaankijkt).
als jij een rondje maakt wat een bol word zegmaar. is t bolle dan bij jou onder je hand? of niet?quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:45 schreef trui het volgende:
wampi, waarom haak je alleen door 't achterste lusje? krijgt je hertje dan niet van die streepjes aan de buitenkant (van de niet-gebruikte lusjes)?
idd die kant is mooier, k ga t strakjes eens proberenquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:08 schreef trui het volgende:
ja, ik heb 'm vast zoals op die foto. in 't begin krult hij inderdaad andersom op, maar dan keer ik 'm op een gegeven moment zodat ik de buitenkant naar me toe krijg, dat vind ik prettiger werken en bovendien vind ik die kant net wat mooier.
maar waarom door t buitenste lusje? of heb je t nu over minderenquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:24 schreef Wampi het volgende:
nee met rechts. op die foto die Ynske postte wordt aan de buitenkant van het bakje gehaakt zeg maar. ik heb dat bakje omgekeerd, dus wat daar buitenkant is aan de binnenkant, en dan haak ik dus eigenlijk aan de achterkant van het bakje, aan het achterste (=buitenste) lusje. snap je, of is die haakmeet nodig om dit uitgelegd te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |