abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75727830
Beste dames (en misschien) heren,

Ik vind het erg vervelend dat jullie denken dat ik geld zit te verdienen met andermans patronen. Ik ben er inderdaad op gewezen dat mijn zeepaardje erg lijkt op een ander zeepaardje. Ik surf weleens op etsy en misschien dat ik ooit dat zeepaardje gezien heb en het (onbewust) mee heb genomen, maar ik heb echt niet moedwillig het patroon van iemand anders na zitten haken.
Wat betreft het theeserviesje: het heeft inderdaad in de HobbyHandig gestaan, onder mijn eigen naam, omdat het namelijk mijn eigen ontwerp is. Dus voor dat jullie iemand zwart zitten te maken is het handig om even onderzoek te doen.
Ik wens jullie veel haakplezier verder!

Christel Krukkert
amigurumis.nl
  donderdag 17 december 2009 @ 13:48:37 #152
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75727847
lijnloos, barbapapa wordt bij tijd & wijle nog steeds uitgezonden. daarnaast zijn er talloze DVD's (en veel te veel ander leuk duur spul) van te koop....
in de haak.
pi_75728988
Jeuj!!! Mijn spullies zijn er!

* Direct op zoek gaat naar het volgende project!
  donderdag 17 december 2009 @ 14:38:03 #154
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_75729557
Oh, mooie kleuren lijnloos
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 17 december 2009 @ 14:38:34 #155
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75729578
lekker veel! waar ga je mee beginnen?
in de haak.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:39:54 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75729620
cristel, sorry als 't een onterechte beschuldiging was. maar ik vind de gelijkenis tussen die zeepaardjes wel wat erg groot om toevallig te zijn. leuk dat je serviesjespatroon in een blad heeft gestaan!
in de haak.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:40:56 #157
112545 Muck
pi_75729660
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:09 schreef Wampi het volgende:

[..]

je bent nooit te oud om fan te zijn van barbapapa!! en ook niet voor een playmobil kerststal 29 en ik word er keihard om uitgelachen

ik heb barbapappa en buurman&buurman-DVD's en mijn vriendenkrijng kijkt er hoofdschuddend naar

Ik heb overigens gisteravond een berg sneeuwvlokken zitten haken
pi_75729843
Aah... ik kan niet kiezen, te veel leuks, ..... Ienemienemutte...
  donderdag 17 december 2009 @ 14:46:37 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75729869
Lijnloos, wat een jaloersmakende collectie kleuren heb je nu!

Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:

Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 17 december 2009 @ 14:47:14 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75729890
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:40 schreef Muck het volgende:
ik heb barbapappa en buurman&buurman-DVD's en mijn vriendenkrijng kijkt er hoofdschuddend naar

Ik heb overigens gisteravond een berg sneeuwvlokken zitten haken
Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_75730004
Leuk Lijnloos!! Veel plezier met zoeken naar je volgende project .

Cristel, excuses, maar wat trui zegt: de gelijkenis van het zeepaardje is wel extreem groot. En dat theeserviesje is dan gelukkig een misverstand .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_75730111
Lemijn, zou vullen niet zorgen dat t een mooie bal wordt? Leuke kleurtjes, ben benieuwd hoe het eindresultaat dan is!
  donderdag 17 december 2009 @ 15:06:54 #163
112545 Muck
pi_75730641
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:

Ik heb dus een halve bal af, maar ik lijk wel het tegenovergestelde van Lijnloos te doen, namelijk teveel in de breedte en te weinig lengte, kijk nou:

[ afbeelding ]

Ik ga maar stug nog een helft maken, maar vraag me ernstig af of het dan een bal wordt...
(vriendin suggereerde tentakels voor eronder en dan is het een kwal, en bedankt)
je gaat gooooooed
gewoon goed strak vullen, dan komt het wel goed
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Een berg, echt? Foto! En wat tof, hoe lang doe je nu over één sneeuwvlok?
ik heb een nieuwe telefoon, dus ik moet eens uitzoeken hoe ik foto's kan posten
en ik doe er een kwartiertje over ofzo... als je het doorhebt is het vrij simpel en heel snel te doen
  donderdag 17 december 2009 @ 15:23:24 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75731263
Ik ga dan maar eens een sneeuwvlok voor mn onwillige huisgenote maken, voor in haar kerstboom.

En over de meet:

2 januari: Troel, lemijn

3 januari: Troel, lemijn

10 januari: Troel, BE

24 januari: Troel, BE

6 februari: Troel, BE ovb

7 februari: Troel, BE ovb

Daarna ben ik namelijk het land uit...
En anders eind dec nog? Dat lange termijn plannen altijd... (preekt voor eigen parochie )
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
F. heeft mij getrokken voor de kerstlootjes, dus ik ben net zelf maar even mijn kerstkadootje gaan kopen. 5 bolletjes katoen en een nr 3 haaknaald.
Dit vind ik echt hilarisch
En slim!
pi_75731517
Ok, ik heb mijn project gekozen, maar het patroon is in het engels... nou vraag ik me even af hoe ik moet beginnen. Er staat:

Beginning at the base with white:
Rnd 1: 8 sc in magic ring (8)

Begin je dan gewoon alsnog met zo'n rondje met 4 losse (dat was wat ik tot nu toe ben tegen gekomen, maar misschien moet je wel heel anders beginnen soms)?
pi_75731652
de magic ring, die legt Beth Doherty uit op www.gourmetamigurumi.com , hier om precies te zijn . er staat 'in most cases you chain 1'. 1 dus .
pi_75731849
Ik moet inderdaad toegeven dat de gelijkenis groot is, maar nogmaals: ik ben me er echt niet bewust van geweest. Ondertussen zit ik nu met buikpijn achter mijn computer.Ik weet uit ervaring hoeveel werk het is om haakpatronen te ontwerpen en het laatste wat ik wil is iemand benadelen die daar ook mee bezig is.
Vandaar dat ik het zeepaardje van mijn site heb gehaald. Blijkbaar kan me dit overkomen,het heeft me compleet overdonderd dus mochten jullie in de toekomst nog zoiets constateren zou ik het erg fijn vinden als je dat weer zou melden (maar liever zonder de overige zwartmakerij ).
pi_75732298
vervelend dat je er buikpijn aan overhoudt christel, dat lijkt me ook niet de bedoeling.... ik vind het wel slim dat je het zeepaardje eraf hebt gehaald, van ons heb je op wat (lelijk) commentaar na geen last, maar iemand die een gelijkend ontwerp heeft gemaakt kan er best anders over denken..

[ Bericht 0% gewijzigd door Wampi op 17-12-2009 16:33:33 ]
pi_75733513
Ah, Magic Ring check... (kost wat oefening, maar hierbij geld wel: katoen is your friend... wol pluist teveel).
En door!

Ik wordt nu al helemaal vrolijk van dit garen... da's stiekum best veel fijner dan wol, lekker glad, lekker strak.
  donderdag 17 december 2009 @ 16:36:29 #170
112545 Muck
pi_75734220
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:29 schreef Lijnloos het volgende:
Ok, ik heb mijn project gekozen, maar het patroon is in het engels... nou vraag ik me even af hoe ik moet beginnen. Er staat:

Beginning at the base with white:
Rnd 1: 8 sc in magic ring (8)

Begin je dan gewoon alsnog met zo'n rondje met 4 losse (dat was wat ik tot nu toe ben tegen gekomen, maar misschien moet je wel heel anders beginnen soms)?
oeh. wat ga je maken?
pi_75734287
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:36 schreef Muck het volgende:

[..]

oeh. wat ga je maken?
dat bedacht ik me ook net, dat ik dat best wilde weten ook ja
pi_75734568
Dat laat ik nog even een verrassing, maar hij is wel heel passend zeg maar (*geheimzinnige modus*).
En het raadsel met mijn lange steken is ook opgelost... ik ging weer de fout in, althans ik dat idee kreeg ik, dus maar even een tutorialtje opgezocht in het engels en inderdaad, ik maakte een slag te veel, waardoor de boel onnodig lang werd... Nu gelukkig vanaf het begin goed (denk ik)...
  donderdag 17 december 2009 @ 16:59:00 #173
112545 Muck
pi_75735070
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Dat laat ik nog even een verrassing, maar hij is wel heel passend zeg maar (*geheimzinnige modus*).
En het raadsel met mijn lange steken is ook opgelost... ik ging weer de fout in, althans ik dat idee kreeg ik, dus maar even een tutorialtje opgezocht in het engels en inderdaad, ik maakte een slag te veel, waardoor de boel onnodig lang werd... Nu gelukkig vanaf het begin goed (denk ik)...
nu maak je me helemaal nieuwsgierig
en mooi dat je eruit bent dat er nou mis ging
  donderdag 17 december 2009 @ 17:07:19 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_75735367
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:46 schreef Lemijn het volgende:

[ afbeelding ]

Als je er twee hebt en je vult het is echt wel een bal hoor (in tegenstelling tot mijn barbiepoef, volgende keer ga ik weer netjes het patroon volgen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 december 2009 @ 20:22:15 #175
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75743010
lijnloos, die magic ring vergt wat oefening maar is op een gegeven moment best te doen. toch kun je ook best zonder, zie het vijfde filmpje in deze tutorial over in een rondje haken (die ook in de OP staat). 'in the ring' heet dat filmpje. een prima alternatief voor die magic ring, als je die nog niet zo goed in de vingers hebt (of geen zin in hebt).

die '8 sc in magic ring' betekent dus dat je 8 vasten in een ringetje haakt, of dat nou wel of niet een 'magic' ring is maakt weinig uit.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')